Konusunu Oylayın.: Evde bulunan cevşen / muska gibi şeyler.

5 üzerinden 4.00 | Toplam : 9 kişi
Evde bulunan cevşen / muska gibi şeyler.
  1. 14.Şubat.2013, 23:49
    1
    Yasin123
    Seyirci Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 08.Şubat.2013
    Üye No: 100035
    Mesaj Sayısı: 53
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Evde bulunan cevşen / muska gibi şeyler.






    Evde bulunan cevşen / muska gibi şeyler. Mumsema muska nasıl yok edilmelidir

    Arkadaşlar muskanın şirk olduğunu gördüm internette. Bende hemen evde bulunan muskaların içini açtım. Birinin içinde nazar ayeti var. Diğeri de küçük Kur'an sanırım. Şimdi benim bunları ne yapmam lazım? Hayırlı günler.


  2. 14.Şubat.2013, 23:49
    1
    Yasin123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Seyirci Üye



    muska nasıl yok edilmelidir

    Arkadaşlar muskanın şirk olduğunu gördüm internette. Bende hemen evde bulunan muskaların içini açtım. Birinin içinde nazar ayeti var. Diğeri de küçük Kur'an sanırım. Şimdi benim bunları ne yapmam lazım? Hayırlı günler.


    Benzer Konular

    - Muska ve Cevşen Takmak

    - Muska, boncuk, hamaylî, cevşen ve benzeri şeyleri takmanın haramlığı

    - Bid`at, dua, zikir, kırkbir yasin, tefrîciyye, cevşen, muska.

    - Evde muska bulunca ne yapmak gerekir

    - Muska veya cevşen takmak

  3. 15.Şubat.2013, 00:24
    2
    rana
    Aciz Kul

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 07.Temmuz.2007
    Üye No: 5879
    Mesaj Sayısı: 5,605
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 70
    Bulunduğu yer: Stuttgart/Istanbul/Ankara

    Cevap: Evde bulunan cevşen / muska gibi şeyler.




    Nureddin Yildiz:

    1. Selamünaleyküm. Küçük çocukların muska takmalarına izin veren ulema vardır. Büyükler için kullanmamak daha evladır.

    2.
    Asıl olan duaların okunmasıdır. Çocuklar için yazılıp asılmasına izin veren ulema olmuştur. Allah’a emanet olun.



    Alıntı
    Kim, nazarlık veya muska takarsa Allah’a şirk koşmuştur, anlamında bir hadis var mıdır?

    Değerli kardeşimiz;
    İlgili hadis rivayeti şöyledir: “(İçerisinde sihre ya da küfre ihtimali bulunan anlaşılmaz sözleri) okuyarak (hasta) tedavi etmek, muska takmak ve sevgi ilacı yapmak şirktir." (Ebu Davud, Tıb, 17)

    Konuyla ilgili başka bir hadis ise şöyledir: "Okuyarak tedavi etme usulü (nün) göz değmesinden ve zehirli böceklerin sokmasından başka (hiçbir hastalıkta bu iki hastalık kadar olumlu tesiri) yoktur" (Buharı, Tıb 17; Müslim, İman 374)

    Hadiste geçen Rukye, büyü anlamına gelir. Şifa ümidiyle dua okumaya da"rukye" denir. Şifa ümidiyle, Kur'an âyetlerini, Allah'ın güzel isimlerini ve Hz. Peygamber'in öğrettiği duaları ve bunlardan alınan ilhamla yazılan dua ve münacatları okumanın caiz olduğunda ittifak vardır.

    Ancak tedavi maksadıyla bunlardan başka şeyleri okumak, özellikle içlerinde manası anlaşılmaz kelimeler bulunan sözleri okumak haramdır. Çünkü bu sözlerin sihir için kullanılan sözler olması ihtimali bulunduğu gibi onların bir takım putların veya şeytanların ismi ya da küfür ifade eden sözler olması ihtimali de vardır.

    Tekili "temîme" olan "temaim" kelimesi ise muska demektir. Abdullah bin Ömer Peygamberden (sav) şöyle rivayet etmiştir: "Sizden biriniz uykuda korkarsa şöyle desin: 'Allah'ın gazab ve azabından ve kullarının şerrinden, şeytanların vesvesesinden ve yanıma gelmelerinden eksikliği olmayan Allah'ın sözlerine sığınırım.' O zaman, hiçbir şey ona zarar vermez."

    Abdullah bin Amr onları temyiz çağına gelen çocuklarına öğretir, temyiz çağına gelmeyen çocukları için yazıp onların boynuna asardı. (Tirmizi, Daavat, 94)

    Ancak bunları istismar edip sanat haline getiren ve saf kadınlarla teşriki mesai edip onlarla haşr ve neşir olmak kesinlikle haramdır.

    Hadiste geçen Tivele, karı ile kocanın arasında bir sevginin doğması ümidiyle okunan bir takım sihirli sözlerdir. Bunlar ya ipler üzerine okunur, yahutta kâğıt üzerine yazılarak ve bir takım ameliyelerden sonra gayeye erişmeye çalışılır.

    Görüldüğü gibi ilk hadis-i şerifte; nefes etmek, muska takmak ve bir takım ibareler okumakla tedavi etme yöntemlerinin şeytan işi ve şirk olduğuifade edilirken, ikinci hadis-i şerifte okunup üflemenin, bazı hastalıkların tedavisinde geçerli bir yol olduğu ifade edilmektedir.

    Görünüşte bu iki hadis arasında bir çelişki varmış gibi anlaşılıyorsa da aslında burada çelişki yoktur. Çünkü Hz. Peygamber tarafından yasaklanan söz konusu tedavi usûlleri, şifası Allah'tan değil de sırf kendilerinden beklenen ve İslâmî usûllere ters düşen tedavi şekilleridir.

    Aslında hayatımızda yaptığımız bir çok işin haram olanı da vardır, helâl olanı da. Meselâ zehirli ilaç haram maddelerden yapılmış ise kullanılması haramdır. Helâl maddelerden yapılmışsa kullanılması helâldir. İçerisinde söylenmesi haram sözler bulunan şiir yazmak ve okumak haram olduğu gibi, içerisinde söylenmesi haram sözler bulunmayan şiirleri yazmak ve okumak helâldir.

    Muska takmak da böyledir, içerisinde söylenmesi küfrü gerektiren sözler bulunan bir muskayı yazmak veya takmak haram olduğu gibi, tesirini Allah'tan değil de bizzat muskadan bekleyerek bunu takmak da haramdır.

    Fakat içerisinde böylesi sözler bulunmayan bir muskayı tesirini sadece Allah'tan bekleyerek takmakta hiçbir sakınca yoktur.

    Muskacılığın bir meslek haline gelmemesi, dinin ve dinî duyguların hasis menfaatlere âlet edilmemesi bakımından dikkatli olunması gerekir.


    Selam ve dua ile...Sorularla İslamiyet



  4. 15.Şubat.2013, 00:24
    2
    Aciz Kul



    Nureddin Yildiz:

    1. Selamünaleyküm. Küçük çocukların muska takmalarına izin veren ulema vardır. Büyükler için kullanmamak daha evladır.

    2.
    Asıl olan duaların okunmasıdır. Çocuklar için yazılıp asılmasına izin veren ulema olmuştur. Allah’a emanet olun.



    Alıntı
    Kim, nazarlık veya muska takarsa Allah’a şirk koşmuştur, anlamında bir hadis var mıdır?

    Değerli kardeşimiz;
    İlgili hadis rivayeti şöyledir: “(İçerisinde sihre ya da küfre ihtimali bulunan anlaşılmaz sözleri) okuyarak (hasta) tedavi etmek, muska takmak ve sevgi ilacı yapmak şirktir." (Ebu Davud, Tıb, 17)

    Konuyla ilgili başka bir hadis ise şöyledir: "Okuyarak tedavi etme usulü (nün) göz değmesinden ve zehirli böceklerin sokmasından başka (hiçbir hastalıkta bu iki hastalık kadar olumlu tesiri) yoktur" (Buharı, Tıb 17; Müslim, İman 374)

    Hadiste geçen Rukye, büyü anlamına gelir. Şifa ümidiyle dua okumaya da"rukye" denir. Şifa ümidiyle, Kur'an âyetlerini, Allah'ın güzel isimlerini ve Hz. Peygamber'in öğrettiği duaları ve bunlardan alınan ilhamla yazılan dua ve münacatları okumanın caiz olduğunda ittifak vardır.

    Ancak tedavi maksadıyla bunlardan başka şeyleri okumak, özellikle içlerinde manası anlaşılmaz kelimeler bulunan sözleri okumak haramdır. Çünkü bu sözlerin sihir için kullanılan sözler olması ihtimali bulunduğu gibi onların bir takım putların veya şeytanların ismi ya da küfür ifade eden sözler olması ihtimali de vardır.

    Tekili "temîme" olan "temaim" kelimesi ise muska demektir. Abdullah bin Ömer Peygamberden (sav) şöyle rivayet etmiştir: "Sizden biriniz uykuda korkarsa şöyle desin: 'Allah'ın gazab ve azabından ve kullarının şerrinden, şeytanların vesvesesinden ve yanıma gelmelerinden eksikliği olmayan Allah'ın sözlerine sığınırım.' O zaman, hiçbir şey ona zarar vermez."

    Abdullah bin Amr onları temyiz çağına gelen çocuklarına öğretir, temyiz çağına gelmeyen çocukları için yazıp onların boynuna asardı. (Tirmizi, Daavat, 94)

    Ancak bunları istismar edip sanat haline getiren ve saf kadınlarla teşriki mesai edip onlarla haşr ve neşir olmak kesinlikle haramdır.

    Hadiste geçen Tivele, karı ile kocanın arasında bir sevginin doğması ümidiyle okunan bir takım sihirli sözlerdir. Bunlar ya ipler üzerine okunur, yahutta kâğıt üzerine yazılarak ve bir takım ameliyelerden sonra gayeye erişmeye çalışılır.

    Görüldüğü gibi ilk hadis-i şerifte; nefes etmek, muska takmak ve bir takım ibareler okumakla tedavi etme yöntemlerinin şeytan işi ve şirk olduğuifade edilirken, ikinci hadis-i şerifte okunup üflemenin, bazı hastalıkların tedavisinde geçerli bir yol olduğu ifade edilmektedir.

    Görünüşte bu iki hadis arasında bir çelişki varmış gibi anlaşılıyorsa da aslında burada çelişki yoktur. Çünkü Hz. Peygamber tarafından yasaklanan söz konusu tedavi usûlleri, şifası Allah'tan değil de sırf kendilerinden beklenen ve İslâmî usûllere ters düşen tedavi şekilleridir.

    Aslında hayatımızda yaptığımız bir çok işin haram olanı da vardır, helâl olanı da. Meselâ zehirli ilaç haram maddelerden yapılmış ise kullanılması haramdır. Helâl maddelerden yapılmışsa kullanılması helâldir. İçerisinde söylenmesi haram sözler bulunan şiir yazmak ve okumak haram olduğu gibi, içerisinde söylenmesi haram sözler bulunmayan şiirleri yazmak ve okumak helâldir.

    Muska takmak da böyledir, içerisinde söylenmesi küfrü gerektiren sözler bulunan bir muskayı yazmak veya takmak haram olduğu gibi, tesirini Allah'tan değil de bizzat muskadan bekleyerek bunu takmak da haramdır.

    Fakat içerisinde böylesi sözler bulunmayan bir muskayı tesirini sadece Allah'tan bekleyerek takmakta hiçbir sakınca yoktur.

    Muskacılığın bir meslek haline gelmemesi, dinin ve dinî duyguların hasis menfaatlere âlet edilmemesi bakımından dikkatli olunması gerekir.


    Selam ve dua ile...Sorularla İslamiyet



  5. 15.Şubat.2013, 20:30
    3
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Evde bulunan cevşen / muska gibi şeyler.

    Alıntı
    Arkadaşlar muskanın şirk olduğunu gördüm internette. Bende hemen evde bulunan muskaların içini açtım. Birinin içinde nazar ayeti var. Diğeri de küçük Kur'an sanırım. Şimdi benim bunları ne yapmam lazım? Hayırlı günler.
    Adamlar daha attıgımız adımlara bile şirk diyecekler. Yok kardeşim Hadislerde vardır. geçmektedir Muskadan yana şirk olmaz. evinde kalsın.


  6. 15.Şubat.2013, 20:30
    3
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    Arkadaşlar muskanın şirk olduğunu gördüm internette. Bende hemen evde bulunan muskaların içini açtım. Birinin içinde nazar ayeti var. Diğeri de küçük Kur'an sanırım. Şimdi benim bunları ne yapmam lazım? Hayırlı günler.
    Adamlar daha attıgımız adımlara bile şirk diyecekler. Yok kardeşim Hadislerde vardır. geçmektedir Muskadan yana şirk olmaz. evinde kalsın.


  7. 15.Şubat.2013, 21:45
    4
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,585
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 335
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: Evde bulunan cevşen / muska gibi şeyler.

    Alıntı
    Arkadaşlar muskanın şirk olduğunu gördüm internette. Bende hemen evde bulunan muskaların içini açtım. Birinin içinde nazar ayeti var. Diğeri de küçük Kur'an sanırım. Şimdi benim bunları ne yapmam lazım? Hayırlı günler.
    en iyi yöntem yakmaktır.
    Şifa ayetleri okuyun bu size yeter.
    Alıntı
    Adamlar daha attıgımız adımlara bile şirk diyecekler. Yok kardeşim Hadislerde vardır. geçmektedir Muskadan yana şirk olmaz. evinde kalsın.
    islamyolu kardeş oku
    Alıntı

    MUSKA



    Bazı hastalıkları, kötülükleri ve nazarı uzaklaştırmak için
    boyna asılan veya üstte taşınan yazılı kağıt; üç köşeli şekilde katlanmış şey;
    üç köşeli bir nüsha manalarında kullanılır.

    Muska kelimesinin aslı "nüsha"dır. Arapça nüsha'dan Türkçeye bu
    şekilde, değişerek geçmiştir. Buna Kuzey Afrika'da "hurz", Doğu Arabistan'da
    "hamaya", "hafiz" yahutta "maâza", Türkiye'de "muska", "nusha" veya "hamail"
    denir. Hadis ve fıkıh kitaplarında, "rukye" olarak geçmektedir.

    Muska, genellikle olası bir hastalıktan korunmak veya tedavî
    amacıyle yazılarak taşınır. Çoğunlukla üçgen biçiminde meşin, teneke, gümüş ve
    altın kalplar içine konarak boyna asılır ya da kola takılır. Dört köşeli veya
    kalp biçimiııde kaplara da konan hamail, bütün İslâm dünyasında yaygın biçimde
    kullanılmaktadır.

    Muskalara yalnızca sûre, ayet, hadis veya bir dua yazıldığı
    gibi, Allah'ın, meleklerin, efsanevî kişilerin adları, anlaşılmaz tılsımlı
    sözler, simgeler, yıldız işaretleri, rakamlar, rumuz ve işaretler, insan ve
    hayvan resimleri ile garip harf şekilleri de yazılıp çizilmiştir. Sûre, ayet,
    hadis ve duanın yazıldığı muskalar İslâm dönemine; diğerleri ise, İslâm'dan
    önceki batıl inanç ve hurâfelere aittir.

    Müslümanlar arasında muskalara 113. sûre olan Felak, 114. sûre
    olan Nâs, Yasin, Fâtiha süreleri, Âyetü'l-Kürsi (2/256), Âyetü'l-Arş (9/130),
    diğer çeşitli ayet, hadis ve dualar yazılır.

    İslâm fıkhı âlimleri, zararı gideren şeyleri üçe ayırmışlardır:
    Birincisi, açlık için ekmek yemek ve susuzluk için su içmek gibi kesin
    olanlarıdır. İkincisi, tıbbî tedâvilerin bir kısmı gibi muhtemel (maznûn)
    olanlardır ve üçüncüsü de, okuyarak tedâvi gibi, etkisi ihtimalli olanlardır.
    Zararı gidereceği kesin olan şeyi kullanmak farz ve onu terketmek haramdır.
    Muhtemel olanı yapmak iyidir. Ancak onu terketmek haram değildir. Üçüncü türünü
    yapmak da caizdir (Elmalılı Hamdi Yazır, Hak Dini Kur'ân Dili, İstanbul 1970,
    IX, 6395 vd.).

    Dolayısıyle İslâm'a göre nazar, korku ve benzeri bazı
    psikolojik hastalıklar için sûre, ayet, hadis ve duaları okumak ve yazıp bir
    yere asmak caiz kabul edilmiştir.

    Her şeyden önce İslâm dini, insan sıhhâtinin korunmasına ve
    hastalandığı zaman tedâvî görmesine son derece önem vermiştir. Ebu Hureyre, İbn
    Abbâs ve İbn Mes'ûd'tan rivâyet edildiğine göre, birisi Hz. Peygamber (s.a.s)'in
    huzuruna gelerek, "Ya Rasûlallah, gerektiğinde tedâvi olalım mı?" diye sormuş.
    Hz. Peygamber (s.a.s) bu soru üzerine: "Ey Allah'ın kulları tedâvi olunuz. Yüce
    Allah ihtiyarlığın dışındaki her hastalığın şifâsını da yaratmış" diye
    buyurmuştur (Buhârî, Tıb, 1; et-Tirmizî, Tıb, 2

    Ebu Sâîd kanalıyla rivâyet edilen bir hadiste, Hz. Peygamber
    (s.a.s)'in muavvizeteyn* (Felak ve Nas) sûreleri nazil oluncaya kadar, insan ve
    cinlerin nazarlarından Allah'a sığındığı açıklanmaktadır (et-Tirmizî, Tıb, 16;
    İbn Mace, Tıb, 33).

    Hasta olan bir insanın dua etmesi ve okuması câiz olduğu gibi,
    salih kimselere bunu yaptırmak da câizdir. Hz. Aişe (r.a)'dan şöyle rivâyet
    edilmiştir: Hz. Peygamber (s.a.s) hasta olan akrabalarının üzerine okuyarak sağ
    eliyle onları sıvazlar ve şöyle derdi: "Ey Allah'ım, ey insanların Rabb'ı, şu
    hastalığı götür, şifâ ver, şifâ veren Sensin. Senin vereceğin şifâdan başka şifâ
    yoktur. Hastalığı ortadan kaldıracak bir şifâ ver" (İbn Mace, Tıb, 35, 36).

    Bu ve benzeri rivâyetlere göre, okuma ve yazma sûreti ile
    tedâvî caizdir. Ancak bunun için bazı şartlar vardır. Bu şartları şöyle
    sıralamamız mümkündür:

    1- Okunan ve yazılan şey sûre, ayet, hadis veya manası
    anlaşılan dua olacak.

    2- Manası bilinmeyen bir takım isim, harf, resim ve işâretler
    kullanılmayacak. Buna göre, yukarıda anlatılan ikinci çeşit muskalar İslâm'a
    göre haram ve yasaktır.

    3- Tıbbi tedâvide olduğu gibi, burada da şifâ verenin yalnız
    Allah olduğuna inanılacak; O'ndan başkasından hiç bir şey umulmayacaktır.

    4- Sevdirmek veya nefret ettirmek gibi, tedâvi ile alakası
    olmayan şeyler için yapılmayacaktır (Elmalılı Hamdi Yazır, Hak Dini Kur'ân Dili,
    IX, 6397).

    Dikkat edilecek diğer bir husus da muska yazarken veya
    yazdırırken, İslâm'a muhalif olan her şeyden uzak durmak gerekir. Ölçü İslâm ve
    niyet Allah'ın rızası olmalıdır.

    Âlimlerin çoğunluğu, okuma veya yazma yolu ile tedâviden ücret
    almayı câiz görmüş bunu haram kabul etmemişlerdir (et-Tirmizî, Tıb, 20; el-Aynî,
    Umdetu'l-Kari, V, 647). Ancak bunu istismar etmemek gerekir.

    Yukarıdaki şartlara uygun olarak yazılan muskaları kullanmak ve
    taşımak (caizin terki ise evlâdır). İslâm dini açısından herhangi bir sakıncası
    yoktur; fakat bu şartlara aykırı olarak yazılan ve taşınan muskalar, Allah'a
    ortak koşma (şirk) anlamına geleceğinden, kesinlikle yasaklanmış, haram kabul
    edilmiştir.

    Nureddin TURGAY



  8. 15.Şubat.2013, 21:45
    4
    Moderatör
    Alıntı
    Arkadaşlar muskanın şirk olduğunu gördüm internette. Bende hemen evde bulunan muskaların içini açtım. Birinin içinde nazar ayeti var. Diğeri de küçük Kur'an sanırım. Şimdi benim bunları ne yapmam lazım? Hayırlı günler.
    en iyi yöntem yakmaktır.
    Şifa ayetleri okuyun bu size yeter.
    Alıntı
    Adamlar daha attıgımız adımlara bile şirk diyecekler. Yok kardeşim Hadislerde vardır. geçmektedir Muskadan yana şirk olmaz. evinde kalsın.
    islamyolu kardeş oku
    Alıntı

    MUSKA



    Bazı hastalıkları, kötülükleri ve nazarı uzaklaştırmak için
    boyna asılan veya üstte taşınan yazılı kağıt; üç köşeli şekilde katlanmış şey;
    üç köşeli bir nüsha manalarında kullanılır.

    Muska kelimesinin aslı "nüsha"dır. Arapça nüsha'dan Türkçeye bu
    şekilde, değişerek geçmiştir. Buna Kuzey Afrika'da "hurz", Doğu Arabistan'da
    "hamaya", "hafiz" yahutta "maâza", Türkiye'de "muska", "nusha" veya "hamail"
    denir. Hadis ve fıkıh kitaplarında, "rukye" olarak geçmektedir.

    Muska, genellikle olası bir hastalıktan korunmak veya tedavî
    amacıyle yazılarak taşınır. Çoğunlukla üçgen biçiminde meşin, teneke, gümüş ve
    altın kalplar içine konarak boyna asılır ya da kola takılır. Dört köşeli veya
    kalp biçimiııde kaplara da konan hamail, bütün İslâm dünyasında yaygın biçimde
    kullanılmaktadır.

    Muskalara yalnızca sûre, ayet, hadis veya bir dua yazıldığı
    gibi, Allah'ın, meleklerin, efsanevî kişilerin adları, anlaşılmaz tılsımlı
    sözler, simgeler, yıldız işaretleri, rakamlar, rumuz ve işaretler, insan ve
    hayvan resimleri ile garip harf şekilleri de yazılıp çizilmiştir. Sûre, ayet,
    hadis ve duanın yazıldığı muskalar İslâm dönemine; diğerleri ise, İslâm'dan
    önceki batıl inanç ve hurâfelere aittir.

    Müslümanlar arasında muskalara 113. sûre olan Felak, 114. sûre
    olan Nâs, Yasin, Fâtiha süreleri, Âyetü'l-Kürsi (2/256), Âyetü'l-Arş (9/130),
    diğer çeşitli ayet, hadis ve dualar yazılır.

    İslâm fıkhı âlimleri, zararı gideren şeyleri üçe ayırmışlardır:
    Birincisi, açlık için ekmek yemek ve susuzluk için su içmek gibi kesin
    olanlarıdır. İkincisi, tıbbî tedâvilerin bir kısmı gibi muhtemel (maznûn)
    olanlardır ve üçüncüsü de, okuyarak tedâvi gibi, etkisi ihtimalli olanlardır.
    Zararı gidereceği kesin olan şeyi kullanmak farz ve onu terketmek haramdır.
    Muhtemel olanı yapmak iyidir. Ancak onu terketmek haram değildir. Üçüncü türünü
    yapmak da caizdir (Elmalılı Hamdi Yazır, Hak Dini Kur'ân Dili, İstanbul 1970,
    IX, 6395 vd.).

    Dolayısıyle İslâm'a göre nazar, korku ve benzeri bazı
    psikolojik hastalıklar için sûre, ayet, hadis ve duaları okumak ve yazıp bir
    yere asmak caiz kabul edilmiştir.

    Her şeyden önce İslâm dini, insan sıhhâtinin korunmasına ve
    hastalandığı zaman tedâvî görmesine son derece önem vermiştir. Ebu Hureyre, İbn
    Abbâs ve İbn Mes'ûd'tan rivâyet edildiğine göre, birisi Hz. Peygamber (s.a.s)'in
    huzuruna gelerek, "Ya Rasûlallah, gerektiğinde tedâvi olalım mı?" diye sormuş.
    Hz. Peygamber (s.a.s) bu soru üzerine: "Ey Allah'ın kulları tedâvi olunuz. Yüce
    Allah ihtiyarlığın dışındaki her hastalığın şifâsını da yaratmış" diye
    buyurmuştur (Buhârî, Tıb, 1; et-Tirmizî, Tıb, 2

    Ebu Sâîd kanalıyla rivâyet edilen bir hadiste, Hz. Peygamber
    (s.a.s)'in muavvizeteyn* (Felak ve Nas) sûreleri nazil oluncaya kadar, insan ve
    cinlerin nazarlarından Allah'a sığındığı açıklanmaktadır (et-Tirmizî, Tıb, 16;
    İbn Mace, Tıb, 33).

    Hasta olan bir insanın dua etmesi ve okuması câiz olduğu gibi,
    salih kimselere bunu yaptırmak da câizdir. Hz. Aişe (r.a)'dan şöyle rivâyet
    edilmiştir: Hz. Peygamber (s.a.s) hasta olan akrabalarının üzerine okuyarak sağ
    eliyle onları sıvazlar ve şöyle derdi: "Ey Allah'ım, ey insanların Rabb'ı, şu
    hastalığı götür, şifâ ver, şifâ veren Sensin. Senin vereceğin şifâdan başka şifâ
    yoktur. Hastalığı ortadan kaldıracak bir şifâ ver" (İbn Mace, Tıb, 35, 36).

    Bu ve benzeri rivâyetlere göre, okuma ve yazma sûreti ile
    tedâvî caizdir. Ancak bunun için bazı şartlar vardır. Bu şartları şöyle
    sıralamamız mümkündür:

    1- Okunan ve yazılan şey sûre, ayet, hadis veya manası
    anlaşılan dua olacak.

    2- Manası bilinmeyen bir takım isim, harf, resim ve işâretler
    kullanılmayacak. Buna göre, yukarıda anlatılan ikinci çeşit muskalar İslâm'a
    göre haram ve yasaktır.

    3- Tıbbi tedâvide olduğu gibi, burada da şifâ verenin yalnız
    Allah olduğuna inanılacak; O'ndan başkasından hiç bir şey umulmayacaktır.

    4- Sevdirmek veya nefret ettirmek gibi, tedâvi ile alakası
    olmayan şeyler için yapılmayacaktır (Elmalılı Hamdi Yazır, Hak Dini Kur'ân Dili,
    IX, 6397).

    Dikkat edilecek diğer bir husus da muska yazarken veya
    yazdırırken, İslâm'a muhalif olan her şeyden uzak durmak gerekir. Ölçü İslâm ve
    niyet Allah'ın rızası olmalıdır.

    Âlimlerin çoğunluğu, okuma veya yazma yolu ile tedâviden ücret
    almayı câiz görmüş bunu haram kabul etmemişlerdir (et-Tirmizî, Tıb, 20; el-Aynî,
    Umdetu'l-Kari, V, 647). Ancak bunu istismar etmemek gerekir.

    Yukarıdaki şartlara uygun olarak yazılan muskaları kullanmak ve
    taşımak (caizin terki ise evlâdır). İslâm dini açısından herhangi bir sakıncası
    yoktur; fakat bu şartlara aykırı olarak yazılan ve taşınan muskalar, Allah'a
    ortak koşma (şirk) anlamına geleceğinden, kesinlikle yasaklanmış, haram kabul
    edilmiştir.

    Nureddin TURGAY



  9. 15.Şubat.2013, 22:10
    5
    karadamlalar
    Kesintili Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Temmuz.2012
    Üye No: 96809
    Mesaj Sayısı: 1,620
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 17

    Cevap: Evde bulunan cevşen / muska gibi şeyler.

    çok sömürülen bir konudur bu muska ve rukye konusu. Allah doğru yoldan ayırmasın müslümanları.


  10. 15.Şubat.2013, 22:10
    5
    karadamlalar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kesintili Üye
    çok sömürülen bir konudur bu muska ve rukye konusu. Allah doğru yoldan ayırmasın müslümanları.


  11. 16.Şubat.2013, 01:08
    6
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Evde bulunan cevşen / muska gibi şeyler.

    Alıntı
    islamyolu kardeş oku
    Hocam şimdi dedim Sende mi yoksa şirk diyeceksin . direk islamyolu kardeş oku diyince .

    Allah razı olsun çok güzel deliller getirmişin .

    Hocam Zaten Bir şeyde tesir Allahtandır , Allahtan başka kimse , ne kagıt , ne sure , ne muska yardım edemez. Ancak Allahtan gelir bütün yardımlar. Yardımı yaradan Allah tır. Şifayı veren Allah tır. Derdin dermanını veren Allah tır.

    Şifayı veren Allahtır , şifayı yaratan Allah tır dedik. Ama sebep olarak Doktorları vesile etmiş.

    Muska konusunuda bu şekil anlarsak , birde hadisi şeriflerdede sabit oldugundan kimse şirke girmez. zaten öyle bir düşünceyi aklım almaz.

    Yok şu nazar boncugu , şu muska , vs vs beni kurtarır diye itikat edersek ( yani hakikati ortadan kaldırırsak, hakikatte Allahın kurtaracagına itikat etmezsek ) işte bu şirk tir.


  12. 16.Şubat.2013, 01:08
    6
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    islamyolu kardeş oku
    Hocam şimdi dedim Sende mi yoksa şirk diyeceksin . direk islamyolu kardeş oku diyince .

    Allah razı olsun çok güzel deliller getirmişin .

    Hocam Zaten Bir şeyde tesir Allahtandır , Allahtan başka kimse , ne kagıt , ne sure , ne muska yardım edemez. Ancak Allahtan gelir bütün yardımlar. Yardımı yaradan Allah tır. Şifayı veren Allah tır. Derdin dermanını veren Allah tır.

    Şifayı veren Allahtır , şifayı yaratan Allah tır dedik. Ama sebep olarak Doktorları vesile etmiş.

    Muska konusunuda bu şekil anlarsak , birde hadisi şeriflerdede sabit oldugundan kimse şirke girmez. zaten öyle bir düşünceyi aklım almaz.

    Yok şu nazar boncugu , şu muska , vs vs beni kurtarır diye itikat edersek ( yani hakikati ortadan kaldırırsak, hakikatte Allahın kurtaracagına itikat etmezsek ) işte bu şirk tir.


  13. 25.Şubat.2013, 08:50
    7
    Yasin123
    Seyirci Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 08.Şubat.2013
    Üye No: 100035
    Mesaj Sayısı: 53
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Evde bulunan cevşen / muska gibi şeyler.

    Bilgi veren herkese teşekkürler.


  14. 25.Şubat.2013, 08:50
    7
    Yasin123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Seyirci Üye
    Bilgi veren herkese teşekkürler.


  15. 10.Eylül.2015, 09:25
    8
    mum
    Administrator

    Profili:
    mum
    Üyelik Tarihi: 20.Ocak.2007
    Üye No: 2
    Mesaj Sayısı: 6,094
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    muska nasıl yok edilir, evde bulunan muska

    evde bulunan muska nasıl yok edilir?
    En iyi yol yakmak veya su içerisinde imha etmek.


  16. 10.Eylül.2015, 09:25
    8
    mum
    Administrator
    evde bulunan muska nasıl yok edilir?
    En iyi yol yakmak veya su içerisinde imha etmek.





+ Yorum Gönder