Konusunu Oylayın.: Namazda euzu-besmele

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Namazda euzu-besmele
  1. 09.Şubat.2013, 06:32
    1
    umutsuz_genc
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Ağustos.2012
    Üye No: 97246
    Mesaj Sayısı: 43
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Namazda euzu-besmele






    Namazda euzu-besmele Mumsema Selamun aleyküm.
    Allah'ın selamı ve bereketi sabah namazı öncesi erken kalkıp ibadetine başlayanların ve uykusu tutmayanların üzerine olsun
    Bir şey merak ettim, namazda sübhaneke sonrasında yahut namazın herhangi bir anında euzu-besmele çekmek farz mıdır? yoksa sünnet midir? hiç euzu besmele çekmeden bitirilmiş bir namazın hükmü nedir?
    ALLAH hepimizden razı olsun


  2. 09.Şubat.2013, 06:32
    1



    Selamun aleyküm.
    Allah'ın selamı ve bereketi sabah namazı öncesi erken kalkıp ibadetine başlayanların ve uykusu tutmayanların üzerine olsun
    Bir şey merak ettim, namazda sübhaneke sonrasında yahut namazın herhangi bir anında euzu-besmele çekmek farz mıdır? yoksa sünnet midir? hiç euzu besmele çekmeden bitirilmiş bir namazın hükmü nedir?
    ALLAH hepimizden razı olsun


    Benzer Konular

    - Euzu besmele nasıl okunur

    - Euzu besmele ile besmele arasında ne farkı vardır

    - Zahiri Mezhebinde Namazda Euzu Besmele Okumanın Hükmü Nedir?

    - Namazda Besmele: Namazda imama uyduğumuzda Sübhaneke den sonra Euzu Besmele veya her kıyama kalktığı

    - Euzu besmele namazda ne zaman çekilir?

  3. 09.Şubat.2013, 13:36
    2
    Ercan
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Temmuz.2011
    Üye No: 88468
    Mesaj Sayısı: 3,121
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 33
    Bulunduğu yer: Gaziantep

    Cevap: Namazda euzu-besmele




    1- İmamın Euzu-besmeleyi gizli okuması sünnettir. Bu bakımdan aşikar okunmaz.

    Eller bağlandıktan sonra birinci rek'atta Sübhâneke'yi okumak, sonra da Fâtiha'ya başlamadan evvel Eûzü-Besmele çekmek. Diğer rek'atların başında da Besmele çekmek
    sünnettir.

    2- Zamm-ı sûreden evvel Besmele çekilmez. Yalnız İmam-ı
    Muhammed, hafî kırâetle kılınan namazlarda Fâtiha'dan sonra okunacak sûre başında Besmele çekilmesini caiz görür. Ancak fukahanın çoğu, okunmaması üzerinde durmuştur.

    3- İmama uyan bir kimse “subhaneke” yi okur ve susar. Başka bir şey okumaz. Aynı şekilde diğer rekatlara kalktığında da besmeleyi okumaz. Fakat buna rağmen okursa
    namazı bozulmaz. Ama okumaması her halükarda en doğrusudur. (Ömer Nasuhi BİLMEN, İslam İlmihali)

    Eller bağlandıktan sonra birinci rek`atta Sübhâneke`yi okumak, sonra da Fâtiha`ya başlamadan evvel Eûzü-Besmele çekmek. Diğer rek`atların başında da sadece Besmele çekmek
    sünnettir. Sünnete uygun olan bu şekildir.

    Malikilere göre, Fatiha ile süreden önce taavvüz ve besmele getirmek mekruhtur. Bunun delili daha önce geçmiş bulunan Enes (ra) in
    hadisidir. Hz. Peygamber (as) Ebu Bekir ve Ömer namaza
    "Elhamdulillahi rabbil alemin" ile başlarlardı

    Hanefi mezhebine göre ise sadece birinci rekatta taavvüz okunur.

    Şafii ve Hanbelilere göre, kıraatten önce her rekatın başında "euzubillahimineşşadanirracim" demek suretiyle gizlice taavvüzde bulunmak sünnettir.

    Hanefi ve Hanbelilere göre her rekatta gizli olarak besmele çekilir. Şafiilerce açıktan okunan namazlarda besmele açıktan söylenir.

    Buna göre Hanefiler ilk rekatta taavvüz ve besmeleyi diğer rekatlarda da sadece besmeleyi okumak sünnettir.

    Şafii ve Hanbeli mezhebine göre ise her rekatta taavvüz ve besmeleyi söylemek sünnettir.

    Maliki mezhebinde ise hiç bir rekatta taavvüz ve besmele çekilmez. (İslam Fıkhı Ansiklopedisi- Prof. Dr. Vehbe Zuhayli)



  4. 09.Şubat.2013, 13:36
    2
    Devamlı Üye



    1- İmamın Euzu-besmeleyi gizli okuması sünnettir. Bu bakımdan aşikar okunmaz.

    Eller bağlandıktan sonra birinci rek'atta Sübhâneke'yi okumak, sonra da Fâtiha'ya başlamadan evvel Eûzü-Besmele çekmek. Diğer rek'atların başında da Besmele çekmek
    sünnettir.

    2- Zamm-ı sûreden evvel Besmele çekilmez. Yalnız İmam-ı
    Muhammed, hafî kırâetle kılınan namazlarda Fâtiha'dan sonra okunacak sûre başında Besmele çekilmesini caiz görür. Ancak fukahanın çoğu, okunmaması üzerinde durmuştur.

    3- İmama uyan bir kimse “subhaneke” yi okur ve susar. Başka bir şey okumaz. Aynı şekilde diğer rekatlara kalktığında da besmeleyi okumaz. Fakat buna rağmen okursa
    namazı bozulmaz. Ama okumaması her halükarda en doğrusudur. (Ömer Nasuhi BİLMEN, İslam İlmihali)

    Eller bağlandıktan sonra birinci rek`atta Sübhâneke`yi okumak, sonra da Fâtiha`ya başlamadan evvel Eûzü-Besmele çekmek. Diğer rek`atların başında da sadece Besmele çekmek
    sünnettir. Sünnete uygun olan bu şekildir.

    Malikilere göre, Fatiha ile süreden önce taavvüz ve besmele getirmek mekruhtur. Bunun delili daha önce geçmiş bulunan Enes (ra) in
    hadisidir. Hz. Peygamber (as) Ebu Bekir ve Ömer namaza
    "Elhamdulillahi rabbil alemin" ile başlarlardı

    Hanefi mezhebine göre ise sadece birinci rekatta taavvüz okunur.

    Şafii ve Hanbelilere göre, kıraatten önce her rekatın başında "euzubillahimineşşadanirracim" demek suretiyle gizlice taavvüzde bulunmak sünnettir.

    Hanefi ve Hanbelilere göre her rekatta gizli olarak besmele çekilir. Şafiilerce açıktan okunan namazlarda besmele açıktan söylenir.

    Buna göre Hanefiler ilk rekatta taavvüz ve besmeleyi diğer rekatlarda da sadece besmeleyi okumak sünnettir.

    Şafii ve Hanbeli mezhebine göre ise her rekatta taavvüz ve besmeleyi söylemek sünnettir.

    Maliki mezhebinde ise hiç bir rekatta taavvüz ve besmele çekilmez. (İslam Fıkhı Ansiklopedisi- Prof. Dr. Vehbe Zuhayli)






+ Yorum Gönder