Konusunu Oylayın.: Mezhepsiz hadis inkarcılarına karşı takınmamız gereken tavır ne olmalı?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Mezhepsiz hadis inkarcılarına karşı takınmamız gereken tavır ne olmalı?
  1. 04.Şubat.2013, 22:49
    13
    umutsuz_genc
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Ağustos.2012
    Üye No: 97246
    Mesaj Sayısı: 43
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Mezhepsiz hadis inkarcilarina karsi takinmamiz gereken tavir ne olmali?

    reklam


    Cevap: Mezhepsiz hadis inkarcilarina karsi takinmamiz gereken tavir ne olmali? isimli yazı www.Mumsema.comCevap: Mezhepsiz hadis inkarcilarina karsi takinmamiz gereken tavir ne olmali?
    Sorularıma cevap vermemek için diretiyor sanırsam


  2. 04.Şubat.2013, 22:49
    13
    reklam


    Sorularıma cevap vermemek için diretiyor sanırsam


  3. 05.Şubat.2013, 01:46
    14
    mor_kardelen
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Mayıs.2012
    Üye No: 96103
    Mesaj Sayısı: 12
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 40

    Cevap: Mezhepsiz hadis inkarcilarina karsi takinmamiz gereken tavir ne olmali?

    reklam


    Degerli yorumlariniz icin tesekkur ederim, bir bir.
    Lakin diger arkadaslarin merak ettigi gibi ben de celebilerden o soruların cevabini almak isterim, mahsuru yok ise



  4. 05.Şubat.2013, 01:46
    14
    reklam


    Degerli yorumlariniz icin tesekkur ederim, bir bir.
    Lakin diger arkadaslarin merak ettigi gibi ben de celebilerden o soruların cevabini almak isterim, mahsuru yok ise



  5. 05.Şubat.2013, 02:03
    15
    karadamlalar
    Kesintili Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Temmuz.2012
    Üye No: 96809
    Mesaj Sayısı: 1,620
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 17

    Cevap: Mezhepsiz hadis inkarcilarina karsi takinmamiz gereken tavir ne olmali?

    konuyu okumadım, içindeki mesajları da. ilk mesajı okudum sadece. kardeşim benden sana bir tavsiye:
    Allah ve Rasulünün söyledikleri dışındaki her şeyin tartışılma imkanı vardır. Hadisler hangi kaynakta geçerse geçsin geçtiği kaynağın adına değil İSNADIN SIHHATİNE bakılır. bu işi de hadis alimleri yapar. hadis ilmi kolay bir şey değil, basit bir tarih ilmi ile yakından uzaktan alakası yoktur. tek tek tüm rivayet edenler incelenir, hayatlarında bu sözü ne zaman söylediklerine dahi bakılır; kişiliklerinde bir zayıflık var ise bu kişiler zayıf addedilir. daha benim burada zikretmediğim belki de bilmediğim pek çok kriter vardır hadis sıhhatini belirlemede.

    mezhep imamları diye bildiğimiz şahıslar(imam ebu hanife, imam malik, imam şafi, imam ahmed) mezhep kurma amacı ile yola çıkmış insanlar değildiler. hiçbir müçtehid kendisine mutlak manada bağlanılsın(taklid edilsin) diye mezhep kurmuş değildir, kendi içtihadlarının mezhepleşmesi kendilerinden sonraki dönemde talebeleri tarafından yapılmıştır. mezhepler doğal olarak hatalı fetvalar içerebilirler, neticede Allahın vahyettiği bir şey yok müçtehid de beşerdir şaştığı olmuştur ki bu 4 imamın da görüşlerinde hatalar olduğunu kendi talebeleri dahi söylemişlerdir.

    bu demek istediğim onları aşağılamak amaçlı değildir, onlar neticede büyük ilim sahibidirler hayatlarını Kuran ve sünnete adamışlar ve islamda her konuda içtihad edebilecek düzeye gelmişler. fakat bu 4 mezhebin tamamı aynı anda doğru kabul edilirse içinde çelişkiler çıkar, mezheplerin helal-haram konusunda dahi birbiri ile farklı olan görüşleri vardır.

    içinde hatalar olabildiğinden ötürü bunların mutlak manada doğru olduklarını söylemek, örnek olarak "ebu hanife hata etmez, onun ağzından çıkanda hata olmaz" veya "imam ahmed in tüm fetvaları haktır bi tane hata ondan gelmez" sözlerini mutlak manada söylemek yanlıştır, (belki gerçekten Allahın da izniyle tüm fetvaları hak olan bir müçtehid gelebilir ama bu onun her söylediğini doğru yapacak bir şey yine değildir) ve bu gibi aşırı noktası Allah korusun küfre götürebilir.

    "(Yahudiler) Allah'i birakip bilginlerini (hahamlarini); (hiristiyanlar) da rahiplerini ve Meryem oglu Mesîh'i (Isa'yi) rabler edindiler. Halbuki onlara ancak tek ilâha kulluk etmeleri emrolundu. O'ndan baska tanri yoktur. O, bunlarin ortak kostuklari seylerden uzaktir. "(tevbe/31)

    Ehli sünnet mezheplerinin imamları diye bilinen bu 4 imam(aslında mezhep kurmadıklarını unutmayalım) kendi görüşlerini sahih hadisin önüne asla geçirmemişlerdir, ve de sahih hadislerle çelişmesine rağmen kendi görüşlerine uyulmaya devam edilmesine karşı çıkmışlardır.

    Alıntı
    İmam Malik ise mezhebi taassubu yerme babında aynen şöyle diyor:

    'Nebi(s.a.v)den sonra ve onun dışında istisnasız herkesin sözü alınır da terk edilir de.
    (İbni Abdu'I-Ber(2/91-eI-Cami)

    İmam Şafii hadis âlimleri tarafından benim görüşüme aykırı bir hadis rivayet edilirse ben o görüşten sağlığımda da ölümümden sonra da rucu ederim demiştir. (Fulani (S:104- İkazu'l-Himem)

    İmam Ahmed ise sünnete bağlılık ve taklidi yerme hususunda imamların en serti ve ileri gelenlerinden idi. Bunu misallendirmek için İmam Ahmed ile İmam Ebu Davud arasında geçen konuşmayı burada nakletmek istiyorum. Ebu Davud Ahmed'e sorarak: Evzaî'ye Malikten daha fazla mı ittiba ediliyor?' Bunun üzerine İmam Ahmed: 'Beni taklit etme! Maliki, Şafii'yi, Evzaî'yi ve Şafii'yi de taklit etme. Sen de onların aldığı kaynaktan al' demişti. (Fulani (S:l 13-İkazu'l-Hİmem)

    Ebu Hanife'nin: 'Ey Yakub!(Ebu Yusuf) benden her duyduğunu yazma. Çünkü ben bu gün bir görüşü benimseyip, yarın onu terk edebilirim; yarın bir görüş benimseyip, öbür gün ise onu terk edebilirim.
    içtihada imkanı olmayıp, islam kaynaklarına doğruca erişecek vakti olmayan kişiler alimlerin yaptıkları içtihadları delilleri ile öğrenip bunları uygulamalarını alimler caiz görmüş olabilirler, bununla birlikte 4 mezheb içinde ve 4 mezhebten birinden olmayan ehli sünnet alimlerinden taklidi açıkça yeren ve haram gören alimler de olmuştur.

    diyeceğim şu, kuran ve sahih sünnetten başka yüzde 100 doğruya ulaştıracak yol yoktur. bundan başka doğru yol arayan sapıtmıştır, mezhepler kötü niyetli olmayan hatalar barındırabilir bizim yapmamız gereken mezheplere ne saygısızlık etmektir, ne de aşırı gidip onların her fetvasına haktır demektir. inşaAllah muradımı anlatabilmişimdir.


  6. 05.Şubat.2013, 02:03
    15
    karadamlalar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kesintili Üye
    konuyu okumadım, içindeki mesajları da. ilk mesajı okudum sadece. kardeşim benden sana bir tavsiye:
    Allah ve Rasulünün söyledikleri dışındaki her şeyin tartışılma imkanı vardır. Hadisler hangi kaynakta geçerse geçsin geçtiği kaynağın adına değil İSNADIN SIHHATİNE bakılır. bu işi de hadis alimleri yapar. hadis ilmi kolay bir şey değil, basit bir tarih ilmi ile yakından uzaktan alakası yoktur. tek tek tüm rivayet edenler incelenir, hayatlarında bu sözü ne zaman söylediklerine dahi bakılır; kişiliklerinde bir zayıflık var ise bu kişiler zayıf addedilir. daha benim burada zikretmediğim belki de bilmediğim pek çok kriter vardır hadis sıhhatini belirlemede.

    mezhep imamları diye bildiğimiz şahıslar(imam ebu hanife, imam malik, imam şafi, imam ahmed) mezhep kurma amacı ile yola çıkmış insanlar değildiler. hiçbir müçtehid kendisine mutlak manada bağlanılsın(taklid edilsin) diye mezhep kurmuş değildir, kendi içtihadlarının mezhepleşmesi kendilerinden sonraki dönemde talebeleri tarafından yapılmıştır. mezhepler doğal olarak hatalı fetvalar içerebilirler, neticede Allahın vahyettiği bir şey yok müçtehid de beşerdir şaştığı olmuştur ki bu 4 imamın da görüşlerinde hatalar olduğunu kendi talebeleri dahi söylemişlerdir.

    bu demek istediğim onları aşağılamak amaçlı değildir, onlar neticede büyük ilim sahibidirler hayatlarını Kuran ve sünnete adamışlar ve islamda her konuda içtihad edebilecek düzeye gelmişler. fakat bu 4 mezhebin tamamı aynı anda doğru kabul edilirse içinde çelişkiler çıkar, mezheplerin helal-haram konusunda dahi birbiri ile farklı olan görüşleri vardır.

    içinde hatalar olabildiğinden ötürü bunların mutlak manada doğru olduklarını söylemek, örnek olarak "ebu hanife hata etmez, onun ağzından çıkanda hata olmaz" veya "imam ahmed in tüm fetvaları haktır bi tane hata ondan gelmez" sözlerini mutlak manada söylemek yanlıştır, (belki gerçekten Allahın da izniyle tüm fetvaları hak olan bir müçtehid gelebilir ama bu onun her söylediğini doğru yapacak bir şey yine değildir) ve bu gibi aşırı noktası Allah korusun küfre götürebilir.

    "(Yahudiler) Allah'i birakip bilginlerini (hahamlarini); (hiristiyanlar) da rahiplerini ve Meryem oglu Mesîh'i (Isa'yi) rabler edindiler. Halbuki onlara ancak tek ilâha kulluk etmeleri emrolundu. O'ndan baska tanri yoktur. O, bunlarin ortak kostuklari seylerden uzaktir. "(tevbe/31)

    Ehli sünnet mezheplerinin imamları diye bilinen bu 4 imam(aslında mezhep kurmadıklarını unutmayalım) kendi görüşlerini sahih hadisin önüne asla geçirmemişlerdir, ve de sahih hadislerle çelişmesine rağmen kendi görüşlerine uyulmaya devam edilmesine karşı çıkmışlardır.

    Alıntı
    İmam Malik ise mezhebi taassubu yerme babında aynen şöyle diyor:

    'Nebi(s.a.v)den sonra ve onun dışında istisnasız herkesin sözü alınır da terk edilir de.
    (İbni Abdu'I-Ber(2/91-eI-Cami)

    İmam Şafii hadis âlimleri tarafından benim görüşüme aykırı bir hadis rivayet edilirse ben o görüşten sağlığımda da ölümümden sonra da rucu ederim demiştir. (Fulani (S:104- İkazu'l-Himem)

    İmam Ahmed ise sünnete bağlılık ve taklidi yerme hususunda imamların en serti ve ileri gelenlerinden idi. Bunu misallendirmek için İmam Ahmed ile İmam Ebu Davud arasında geçen konuşmayı burada nakletmek istiyorum. Ebu Davud Ahmed'e sorarak: Evzaî'ye Malikten daha fazla mı ittiba ediliyor?' Bunun üzerine İmam Ahmed: 'Beni taklit etme! Maliki, Şafii'yi, Evzaî'yi ve Şafii'yi de taklit etme. Sen de onların aldığı kaynaktan al' demişti. (Fulani (S:l 13-İkazu'l-Hİmem)

    Ebu Hanife'nin: 'Ey Yakub!(Ebu Yusuf) benden her duyduğunu yazma. Çünkü ben bu gün bir görüşü benimseyip, yarın onu terk edebilirim; yarın bir görüş benimseyip, öbür gün ise onu terk edebilirim.
    içtihada imkanı olmayıp, islam kaynaklarına doğruca erişecek vakti olmayan kişiler alimlerin yaptıkları içtihadları delilleri ile öğrenip bunları uygulamalarını alimler caiz görmüş olabilirler, bununla birlikte 4 mezheb içinde ve 4 mezhebten birinden olmayan ehli sünnet alimlerinden taklidi açıkça yeren ve haram gören alimler de olmuştur.

    diyeceğim şu, kuran ve sahih sünnetten başka yüzde 100 doğruya ulaştıracak yol yoktur. bundan başka doğru yol arayan sapıtmıştır, mezhepler kötü niyetli olmayan hatalar barındırabilir bizim yapmamız gereken mezheplere ne saygısızlık etmektir, ne de aşırı gidip onların her fetvasına haktır demektir. inşaAllah muradımı anlatabilmişimdir.


  7. 05.Şubat.2013, 10:34
    16
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Mezhepsiz hadis inkarcilarina karsi takinmamiz gereken tavir ne olmali?

    Karadamlalar sen içtihat yapabilirmisin , müçtehidmisin . doğruları bulabilirmisin ilmin yeterlimi .

    eğer imam azam ayarındasan veya diğer alimler ayarındasan yazdıklarına katılırım.

    ama bizler hüküm çıkaramayacagımıza göre.

    bunların birine uymada zorunluyuz. onlar içtihatında hata etseler bile 1 ecir sevap vardır yine günah yoktur. Ama sen ondan alırım bundan alırım dersen. 73 fırkanın 72 sine dahil olursun.

    tekrar diyorum kendin müçtehidsen tamam derim ne yaparsan yap kimse karışmaz. değilsen uyacaksın başka çaren yok.

    ayrıca sahih hadis bulursanız benim içtihatımı bırakın demişsede İmam azam bunu senin benim için demedi. bir müçtehid imam için demiştir.


  8. 05.Şubat.2013, 10:34
    16
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Karadamlalar sen içtihat yapabilirmisin , müçtehidmisin . doğruları bulabilirmisin ilmin yeterlimi .

    eğer imam azam ayarındasan veya diğer alimler ayarındasan yazdıklarına katılırım.

    ama bizler hüküm çıkaramayacagımıza göre.

    bunların birine uymada zorunluyuz. onlar içtihatında hata etseler bile 1 ecir sevap vardır yine günah yoktur. Ama sen ondan alırım bundan alırım dersen. 73 fırkanın 72 sine dahil olursun.

    tekrar diyorum kendin müçtehidsen tamam derim ne yaparsan yap kimse karışmaz. değilsen uyacaksın başka çaren yok.

    ayrıca sahih hadis bulursanız benim içtihatımı bırakın demişsede İmam azam bunu senin benim için demedi. bir müçtehid imam için demiştir.


  9. 05.Şubat.2013, 10:41
    17
    umutsuz_genc
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Ağustos.2012
    Üye No: 97246
    Mesaj Sayısı: 43
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Mezhepsiz hadis inkarcilarina karsi takinmamiz gereken tavir ne olmali?

    Çok haklısın islamyolu kardeş
    Bunca alim, imam, muhaddis yıllarını İslam'a adamış tek tek hadisleri, sünneti inceleyip dinden hurafeleri, uydurma rivayetleri ayıklamış namazın kılınışından abdestin alınışına kadar bize alternatifler sunmuş yüz yıllar süren emeklerle oluşan bu bilgilere karşın bize düşen de 4 mezhepten aklımıza en yatanı seçip ona uymak, yolunu takip etmektir.
    İnsanlara rahat batıyor, hepsi bir müçtehid olma hevesinde bunca ilim sahibi insana karşın kıt ilimleriyle kendilerince hüküm, fetva çıkarıyor ille de kendime ayrı yol çizeceğim diyor.
    ALLAH(C.C) hiçbirimizi sapkınlardan eylemesin, yolundan çıkarmasın inşALLAH


  10. 05.Şubat.2013, 10:41
    17
    Çok haklısın islamyolu kardeş
    Bunca alim, imam, muhaddis yıllarını İslam'a adamış tek tek hadisleri, sünneti inceleyip dinden hurafeleri, uydurma rivayetleri ayıklamış namazın kılınışından abdestin alınışına kadar bize alternatifler sunmuş yüz yıllar süren emeklerle oluşan bu bilgilere karşın bize düşen de 4 mezhepten aklımıza en yatanı seçip ona uymak, yolunu takip etmektir.
    İnsanlara rahat batıyor, hepsi bir müçtehid olma hevesinde bunca ilim sahibi insana karşın kıt ilimleriyle kendilerince hüküm, fetva çıkarıyor ille de kendime ayrı yol çizeceğim diyor.
    ALLAH(C.C) hiçbirimizi sapkınlardan eylemesin, yolundan çıkarmasın inşALLAH


  11. 05.Şubat.2013, 11:32
    18
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Mezhepsiz hadis inkarcilarina karsi takinmamiz gereken tavir ne olmali?

    kardeşim bir insan düşünse onu bundan alırım şunu ondan alırım. bunun ki daha doğru yok bu konudada imam Azam haklı. Şuradada İmam şafi haklı ordada imam şafiyi alırım , bu konudada imam malik alırım derse vay haline.

    kendimize göre Doğru bulsak. 4 mezhebe göre abdestsiz oluruz.

    Yok kan geldi ben hanefiyim ama Şafi haklı görüşte ben onun delilini kabul ettim. Sonra gitti bir bayanın eline deydi sonra Yok buradada Hanefi haklı gel bakalım abdest gitti namaz gitti Din gitti elden.

    ince bir düşünceyle ne kadar önemli oldugu belli olur bu meselelerin.

    Çok şükür ehli sünnet Alimlerimiz bir mezhebe bağlanmanın şart oldugunu söylemişlerdir.

    4 mezhebin çıkmasıda bir rahmettir.

    İmam malike , cafer mansur demiyor mu senin kitabını dünyaya yayayımda herkes bunla amel etsinler diye. İmam malik tamam demiyor. Aksine Hayır diyor , başka müçtehid çıkar başka hüküm çıkarır. İçtihattaki rahmetlerde bundan doğuyor.

    Hanefi mezhebinde zaten sadece imam Azam görüşlerini almıyoruz. Ondan sonra müçtehid olan ebu yusuf imam muhammed gibi büyük alimler var. imameynin görüşlerini fetva diye alıyoruz. zaten alimlerimiz Fıkıh kitaplarına işlemiştir. Hanefide fetva neyse odur. Şafide fetva neyse odur. Cumhur ulema zaten herşeyi bulmuştur. biz onları tersleyim kendi çapımızda reformu yapalım.

    şimdi diyanet işleri kaç bin hadisi şerifi ayıklamış. Kendi kafalarına göre hadisleri almışlar bir kitap yapıyorlarmış. Sen kütübi siteye güvenmeyecen de gidip onlarınkine mi güvenecen.

    Ehli sünnet Alimlerimizden gelen bütün hadisi şerifler başımın tacıdır isnadına bakmam. İmam gazali kitabımda uydurma hadis yok derse başımın tacıdır. İmam suyuti öyle derse boynumun borcudur .

    Ehli sünnetten kıl kadar sapmam. Alimlerimiz ne derse o dur. ve o alimlerki bir mezhebe oymayı vacip saymışlardır..


  12. 05.Şubat.2013, 11:32
    18
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    kardeşim bir insan düşünse onu bundan alırım şunu ondan alırım. bunun ki daha doğru yok bu konudada imam Azam haklı. Şuradada İmam şafi haklı ordada imam şafiyi alırım , bu konudada imam malik alırım derse vay haline.

    kendimize göre Doğru bulsak. 4 mezhebe göre abdestsiz oluruz.

    Yok kan geldi ben hanefiyim ama Şafi haklı görüşte ben onun delilini kabul ettim. Sonra gitti bir bayanın eline deydi sonra Yok buradada Hanefi haklı gel bakalım abdest gitti namaz gitti Din gitti elden.

    ince bir düşünceyle ne kadar önemli oldugu belli olur bu meselelerin.

    Çok şükür ehli sünnet Alimlerimiz bir mezhebe bağlanmanın şart oldugunu söylemişlerdir.

    4 mezhebin çıkmasıda bir rahmettir.

    İmam malike , cafer mansur demiyor mu senin kitabını dünyaya yayayımda herkes bunla amel etsinler diye. İmam malik tamam demiyor. Aksine Hayır diyor , başka müçtehid çıkar başka hüküm çıkarır. İçtihattaki rahmetlerde bundan doğuyor.

    Hanefi mezhebinde zaten sadece imam Azam görüşlerini almıyoruz. Ondan sonra müçtehid olan ebu yusuf imam muhammed gibi büyük alimler var. imameynin görüşlerini fetva diye alıyoruz. zaten alimlerimiz Fıkıh kitaplarına işlemiştir. Hanefide fetva neyse odur. Şafide fetva neyse odur. Cumhur ulema zaten herşeyi bulmuştur. biz onları tersleyim kendi çapımızda reformu yapalım.

    şimdi diyanet işleri kaç bin hadisi şerifi ayıklamış. Kendi kafalarına göre hadisleri almışlar bir kitap yapıyorlarmış. Sen kütübi siteye güvenmeyecen de gidip onlarınkine mi güvenecen.

    Ehli sünnet Alimlerimizden gelen bütün hadisi şerifler başımın tacıdır isnadına bakmam. İmam gazali kitabımda uydurma hadis yok derse başımın tacıdır. İmam suyuti öyle derse boynumun borcudur .

    Ehli sünnetten kıl kadar sapmam. Alimlerimiz ne derse o dur. ve o alimlerki bir mezhebe oymayı vacip saymışlardır..


  13. 05.Şubat.2013, 13:46
    19
    karadamlalar
    Kesintili Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Temmuz.2012
    Üye No: 96809
    Mesaj Sayısı: 1,620
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 17

    Cevap: Mezhepsiz hadis inkarcilarina karsi takinmamiz gereken tavir ne olmali?

    ehli sünnet alimleri kesin bir şekilde taklidi önermiş değildirler, taklid ilim imkanı olan kimseye önerilmemiştir. bu ilimden kasıt da mutlak müçtehidlik değildir, delillere ulaşabilme imkanıdır.

    dediğin şeyler mezhepçi mazeretlerden fazlası değil, hevana göre mezhep telfiki yap diyen yok zaten. fakat anlatmak istediğim şu mezhep imamları bir konuda sahih hadise ulaşamayıp zayıf hadisle veya kıyasla amel etmişlerdir, fakat o konuyu açıklayan bir sahih hadisle başka bir mezhep imamı amel etmiş olabilir. bu tip durumlar vardır, yaşanmıştır.

    "şimdi diyanet işleri kaç bin hadisi şerifi ayıklamış. Kendi kafalarına göre hadisleri almışlar bir kitap yapıyorlarmış. Sen kütübi siteye güvenmeyecen de gidip onlarınkine mi güvenecen.

    Ehli sünnet Alimlerimizden gelen bütün hadisi şerifler başımın tacıdır isnadına bakmam. İmam gazali kitabımda uydurma hadis yok derse başımın tacıdır. İmam suyuti öyle derse boynumun borcudur ."
    diyanete din emanet edilmez, etmem de. hadis alimlerinin görüşlerinden ayrılmam, öğreneceksem de onların görüşleri üzere öğrenmeye bakarım. imam gazali Allah ona rahmet etsin bir hadis alimi değildi, kendisini tadil eden alimler onun kitabındaki hadislerden yakınmışlardır. "gazalinin kitabında uydurma hadisler var" lafını ilk söyleyen sizin deyişiniz ile günümüz VAHHABİLERİ(!) değildirler. kendi dönemindeki alimler ve hatta talebesi dahi imam gazalinin hatalı fikir ve bilgileri olduğu, sonrasında bunlardan tövbe ettiğini naklederler.

    "Ehli sünnetten kıl kadar sapmam. Alimlerimiz ne derse o dur. ve o alimlerki bir mezhebe oymayı vacip saymışlardır"
    tek bir mezhebi taklidin kişiden kişiye farkı vardır. cahil bir avam için taklid ile yapacağı hatalı ameller hoş görülebilir(Allahu alem) fakat ilim imkanı olup mezhebindeki hatalı görüşleri görmesine rağmen onlardan sapmayanların mazur olacağı pek doğru gelmiyor en doğrusunu Allah bilir. ehli sünnet alimlerinin icma ettiği bir durum yoktur mezheb taklidi hakkında, din tamamlanmıştır ki teoride mezheplere ihtiyaç yoktur. önceki yazıda da dediğim gibi taklidi haram gören ehli sünnet alimleri de vardır.

    "eğer imam azam ayarındasan veya diğer alimler ayarındasan yazdıklarına katılırım."

    imam-ı azam ayarında olmayan nice alimler içtihad etmişlerdir. bu bana içtihad yetkisi verir mi, hayır. insanlar ehil oldukları konularda içtihad edebilirler. bu ehillik ne Allahın vahyidir(haşa), ne de herkesin eline düşecek bir oyuncaktır. eğer bir kişi arapçanın dil kurallarına göre bir konudaki delillerin nasıl anlaşılması gerektiğini öğrenmişse ve elinde tüm deliller var ise Allah rızası için bunlar hakkında bir görüş belirttiğinde içtihad yapmış olur. benim(bizim) yaptığımın içtihad ile bir alakası yoktur, verdikleri fetvalarının delilsiz öğrenilmesi durumunda ebu hanife hakkını helal etmemiştir. ben tamamen taklid edene düşmanlık içerisinde değilim yanlış anlaşılma olmasın, fakat hiçbir mezhep imamı "daha sen mukallid seviyesindesin, senin ne haddine benim mezhebimi terketmek!" gibisinden şeyler söylememiştirler. hata etme imkanları vardır, etmişlerdir, bu hataları da zaten başta öğrencileri olmak üzere sonraki alimler de nakletmişlerdir. emin ol ki ben de alimlerin söylediklerinden fazlasını yapmamaktayım.


  14. 05.Şubat.2013, 13:46
    19
    karadamlalar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kesintili Üye
    ehli sünnet alimleri kesin bir şekilde taklidi önermiş değildirler, taklid ilim imkanı olan kimseye önerilmemiştir. bu ilimden kasıt da mutlak müçtehidlik değildir, delillere ulaşabilme imkanıdır.

    dediğin şeyler mezhepçi mazeretlerden fazlası değil, hevana göre mezhep telfiki yap diyen yok zaten. fakat anlatmak istediğim şu mezhep imamları bir konuda sahih hadise ulaşamayıp zayıf hadisle veya kıyasla amel etmişlerdir, fakat o konuyu açıklayan bir sahih hadisle başka bir mezhep imamı amel etmiş olabilir. bu tip durumlar vardır, yaşanmıştır.

    "şimdi diyanet işleri kaç bin hadisi şerifi ayıklamış. Kendi kafalarına göre hadisleri almışlar bir kitap yapıyorlarmış. Sen kütübi siteye güvenmeyecen de gidip onlarınkine mi güvenecen.

    Ehli sünnet Alimlerimizden gelen bütün hadisi şerifler başımın tacıdır isnadına bakmam. İmam gazali kitabımda uydurma hadis yok derse başımın tacıdır. İmam suyuti öyle derse boynumun borcudur ."
    diyanete din emanet edilmez, etmem de. hadis alimlerinin görüşlerinden ayrılmam, öğreneceksem de onların görüşleri üzere öğrenmeye bakarım. imam gazali Allah ona rahmet etsin bir hadis alimi değildi, kendisini tadil eden alimler onun kitabındaki hadislerden yakınmışlardır. "gazalinin kitabında uydurma hadisler var" lafını ilk söyleyen sizin deyişiniz ile günümüz VAHHABİLERİ(!) değildirler. kendi dönemindeki alimler ve hatta talebesi dahi imam gazalinin hatalı fikir ve bilgileri olduğu, sonrasında bunlardan tövbe ettiğini naklederler.

    "Ehli sünnetten kıl kadar sapmam. Alimlerimiz ne derse o dur. ve o alimlerki bir mezhebe oymayı vacip saymışlardır"
    tek bir mezhebi taklidin kişiden kişiye farkı vardır. cahil bir avam için taklid ile yapacağı hatalı ameller hoş görülebilir(Allahu alem) fakat ilim imkanı olup mezhebindeki hatalı görüşleri görmesine rağmen onlardan sapmayanların mazur olacağı pek doğru gelmiyor en doğrusunu Allah bilir. ehli sünnet alimlerinin icma ettiği bir durum yoktur mezheb taklidi hakkında, din tamamlanmıştır ki teoride mezheplere ihtiyaç yoktur. önceki yazıda da dediğim gibi taklidi haram gören ehli sünnet alimleri de vardır.

    "eğer imam azam ayarındasan veya diğer alimler ayarındasan yazdıklarına katılırım."

    imam-ı azam ayarında olmayan nice alimler içtihad etmişlerdir. bu bana içtihad yetkisi verir mi, hayır. insanlar ehil oldukları konularda içtihad edebilirler. bu ehillik ne Allahın vahyidir(haşa), ne de herkesin eline düşecek bir oyuncaktır. eğer bir kişi arapçanın dil kurallarına göre bir konudaki delillerin nasıl anlaşılması gerektiğini öğrenmişse ve elinde tüm deliller var ise Allah rızası için bunlar hakkında bir görüş belirttiğinde içtihad yapmış olur. benim(bizim) yaptığımın içtihad ile bir alakası yoktur, verdikleri fetvalarının delilsiz öğrenilmesi durumunda ebu hanife hakkını helal etmemiştir. ben tamamen taklid edene düşmanlık içerisinde değilim yanlış anlaşılma olmasın, fakat hiçbir mezhep imamı "daha sen mukallid seviyesindesin, senin ne haddine benim mezhebimi terketmek!" gibisinden şeyler söylememiştirler. hata etme imkanları vardır, etmişlerdir, bu hataları da zaten başta öğrencileri olmak üzere sonraki alimler de nakletmişlerdir. emin ol ki ben de alimlerin söylediklerinden fazlasını yapmamaktayım.


  15. 11.Şubat.2013, 07:26
    20
    çelebiler
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 15.Ağustos.2012
    Üye No: 97474
    Mesaj Sayısı: 406
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Mezhepsiz hadis inkarcilarina karsi takinmamiz gereken tavir ne olmali?

    Alıntı
    Degerli yorumlariniz icin tesekkur ederim, bir bir.
    Lakin diger arkadaslarin merak ettigi gibi ben de celebilerden o soruların cevabini almak isterim, mahsuru yok ise
    Elbetteki
    "Kuran'da namaz kılma şekli yok.namaz vakitleri yok" diyenlere inanmayın.Çünkü var.Bu gibi şeylerin Kuran'da olmadığını söyleyenler,sizler onların uydurdukları dine inanasınız diye böyle şeyler söylüyorlar.Kuran'dan araştırırsanız böyle olduğunu göreceksiniz.

    Aşşağıdaki videoyu seyredebilirmisiniz.Namaz konusuyla alakalı olarak bu videoyu seyretmeniz çok açıklayıcı olacak diye düşünüyorum.

    Videoları seyretmeden önce Fatır Suresi 31. ayeti de okursanız ne demek istediğimi inşallah daha iyi anlarsınız.

    Fatır 31
    Kendinden öncekini doğrulayıcı olarak sana Kitap'tan vahyettiğimiz gerçeğin ta kendisidir. Şüphesiz Allah, elbette haber alandır, görendir.



    Kuran'da namaz,bizim kıldığımız gibi belirtiliyor.Ancak beklediğiniz teferruatlar yoktur.Sebebi de namaz,Kuran'ın indiği zamanlarda tüm dinlere mensup insanlar tarafından da bilinmesidir.Mekke'de ki ve civardaki Hanifler,Hıristiyanlar,Yahudiler tümü namazı biliyor ve kılıyorlardı.Günümüzdeki gibi namazın ne olduğu biliniyordu.Günümüzde de namaz kılan Yahudi ve Hıristiyanlar mevcuttur.

    Bu ön bilgiden sonra Kuran'a bakalım.

    Ayetlerde "namaz kılın" dendiği zaman müslümanlar namaz nedir diye sormadan tüm gece boyunca namaz kılmaya başladılar.Üstelik bu ayetler ilk vahiy olan Alak suresinin ilk beş ayetinden sonra gelen Müzemmil Suresinin ayetleridir.

    1. Ey örtüsüne bürünen!

    2. Gecenin az bir kısmından sonra kalk.

    3. Yarısında uyanık ol; veya ondan biraz eksilt.

    4. Yahut biraz daha arttır. Ve Kur'ân'ı tane tane oku.

    5. Biz sana sorumluluğu ağır bir söz vahyedeceğiz.

    6. Muhakkak ki, gece ibadeti daha etkili, gece okuması ise daha doğru ve sağlamdır.

    Bu ayetlerden Peygamberimize ikinci vahiydir.Bu vahiyden hemen sonra müslüman olanların Peygamberimizle birlikte namaz kılmaya başladıkları anlaşılıyor.O ayette aşşağıdaki Müzemmil 20. ayettir.

    "Rabbin senin gecenin üçte ikisinden daha azında, yarısında ve üçte birinde kalktığını; Seninle beraber bulunanlardan bir topluluğun da böyle yaptığını biliyor. Geceyi ve gündüzü takdir eden Allâh, sizin onu sayamayacağınızı (zamanı hesab edip gecenin belli sâ'atlerinde kalkamayacağınızı) bildiği için sizi affetti. Artık (belli bir sâ'at gözetmeden) Kur'ân'dan kolayınıza geleni okuyun (ne miktar kolayınıza gelirse o kadar gece namazı kılın, kendinizi zorlamayın.) Allâh, içinizden hastalar, yeryüzünde gezip Allâh'ın lutfunu arayan başka kimseler ve Allâh yolunda savaşan daha başka insanlar bulunacağını bilmiştir. Onun için Kur'ân'dan kolayınıza geldiği kadar okuyun. Namazı kılın, zekâtı verin ve Allah'a güzel bir borç verin. Kendiniz için verdiğiniz hayırları, Allâh katında verdiğinizden daha hayırlı ve mükâfâtça daha büyük bulacaksınız. Allah'tan mağfiret dileyin. Şüphesiz Allâh, çok bağışlayan, çok esirgeyendir."

    Hicaz bölgesindeki insanların Peygamberimizden önce de namazı bildiğini ve kıldığını diğer ayetlerden de anlıyoruz.

    Bakara 125
    Biz Beyt'i (Ka'be'yi) insanlara sevâp kazanılacak bir toplantı ve güven yeri yaptık. Siz de İbrâhim'in makamından bir namaz yeri edinin (orada namaz kılın). İbrâhim ve İsmâ'il'e: "Tavaf edenler, ibâdete kapananlar, rükû ve secde edenler için Ev'imi temizleyin!" diye emretmiştik.

    Namaz öncesi hazırlık
    Araf 31
    Ey Âdem oğulları, her mesci(de gidişiniz)de süs(lü, güzel giysiler)inizi alın; yeyin, için, fakat israf etmeyin; çünkü O, israf edenleri sevmez.

    Abdest
    Maide 6
    Ey iman sahipleri! Namaza duracağınız zaman yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi yıkayın; başlarınızı meshedin ve topuklara kadar ayaklarınızı meshedin/yahut yıkayın. Eğer cünüp iseniz iyice temizlenin! Hasta yahut yolculuk halinde iseniz yahut biriniz tuvaletten gelmişse yahut kadınlara dokunmuş da su bulamamışsanız temiz bir toprakla teyemmüm edin: Yüzlerinizi ve ellerinizi ondan meshedin. Allah size zorluk çıkarmak istemiyor. Ancak sizi temizlemek ve üzerinizdeki nimetini tamamlamak istiyor ki, şükredebilesiniz.

    Namazda kıraat
    Müzemmil 20
    Artık, Kur'an'dan kolayınıza geleni okuyun. Allah bilmektedir ki, içinizde hastalar bulunacak, bir kısmınız Allah'ın lütfundan (rızık) aramak üzere yeryüzünde yol tepecekler, diğer bir kısmınız da Allah yolunda çarpışacaklardır. O halde Kur'an'dan kolayınıza geleni okuyun. Namazı kılın,

    İsra 110
    De ki: "İster Allâh diye çağırın, ister Rahmân diye çağırın. Hangisiyle çağırsanız en güzel isimler O'nundur." Namazında pek bağırma, pek de sesini gizleme, bu ikisinin arasında bir yol tut.

    Namazda rüku ve secde
    Bakara 125
    RÜKÛ edip secdeye varanlar
    Hac 77
    RÜKÛ ve secde edin!
    Fetih 29
    RÜKÛ ve secde ettiklerini görürsün.

    Bunlar gibi benzer ayetler ile abdest,namaz,namaz vakitleri Kuran'da tarif edilmektedir.Arkadaşlar ayetlerden de anlıyoruz ki tüm Hicaz bölgesinde herkes namazı biliyor ve kılıyordu.İşte bu yüzden namaz Kuran'da istediğiniz gibi tefferuatlı olarak anlatılmamıştır.Çünkü tüm müslümanlar tarih boyunca ilk vahiyden beri namazın ne olduğunu biliyordu.

    Namazı hadislerden öğrendiğini iddia eden arkadaşlar,namazı öğrendiğiniz hadisleri de sizler açıklayabilir misiniz


  16. 11.Şubat.2013, 07:26
    20
    çelebiler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    Degerli yorumlariniz icin tesekkur ederim, bir bir.
    Lakin diger arkadaslarin merak ettigi gibi ben de celebilerden o soruların cevabini almak isterim, mahsuru yok ise
    Elbetteki
    "Kuran'da namaz kılma şekli yok.namaz vakitleri yok" diyenlere inanmayın.Çünkü var.Bu gibi şeylerin Kuran'da olmadığını söyleyenler,sizler onların uydurdukları dine inanasınız diye böyle şeyler söylüyorlar.Kuran'dan araştırırsanız böyle olduğunu göreceksiniz.

    Aşşağıdaki videoyu seyredebilirmisiniz.Namaz konusuyla alakalı olarak bu videoyu seyretmeniz çok açıklayıcı olacak diye düşünüyorum.

    Videoları seyretmeden önce Fatır Suresi 31. ayeti de okursanız ne demek istediğimi inşallah daha iyi anlarsınız.

    Fatır 31
    Kendinden öncekini doğrulayıcı olarak sana Kitap'tan vahyettiğimiz gerçeğin ta kendisidir. Şüphesiz Allah, elbette haber alandır, görendir.



    Kuran'da namaz,bizim kıldığımız gibi belirtiliyor.Ancak beklediğiniz teferruatlar yoktur.Sebebi de namaz,Kuran'ın indiği zamanlarda tüm dinlere mensup insanlar tarafından da bilinmesidir.Mekke'de ki ve civardaki Hanifler,Hıristiyanlar,Yahudiler tümü namazı biliyor ve kılıyorlardı.Günümüzdeki gibi namazın ne olduğu biliniyordu.Günümüzde de namaz kılan Yahudi ve Hıristiyanlar mevcuttur.

    Bu ön bilgiden sonra Kuran'a bakalım.

    Ayetlerde "namaz kılın" dendiği zaman müslümanlar namaz nedir diye sormadan tüm gece boyunca namaz kılmaya başladılar.Üstelik bu ayetler ilk vahiy olan Alak suresinin ilk beş ayetinden sonra gelen Müzemmil Suresinin ayetleridir.

    1. Ey örtüsüne bürünen!

    2. Gecenin az bir kısmından sonra kalk.

    3. Yarısında uyanık ol; veya ondan biraz eksilt.

    4. Yahut biraz daha arttır. Ve Kur'ân'ı tane tane oku.

    5. Biz sana sorumluluğu ağır bir söz vahyedeceğiz.

    6. Muhakkak ki, gece ibadeti daha etkili, gece okuması ise daha doğru ve sağlamdır.

    Bu ayetlerden Peygamberimize ikinci vahiydir.Bu vahiyden hemen sonra müslüman olanların Peygamberimizle birlikte namaz kılmaya başladıkları anlaşılıyor.O ayette aşşağıdaki Müzemmil 20. ayettir.

    "Rabbin senin gecenin üçte ikisinden daha azında, yarısında ve üçte birinde kalktığını; Seninle beraber bulunanlardan bir topluluğun da böyle yaptığını biliyor. Geceyi ve gündüzü takdir eden Allâh, sizin onu sayamayacağınızı (zamanı hesab edip gecenin belli sâ'atlerinde kalkamayacağınızı) bildiği için sizi affetti. Artık (belli bir sâ'at gözetmeden) Kur'ân'dan kolayınıza geleni okuyun (ne miktar kolayınıza gelirse o kadar gece namazı kılın, kendinizi zorlamayın.) Allâh, içinizden hastalar, yeryüzünde gezip Allâh'ın lutfunu arayan başka kimseler ve Allâh yolunda savaşan daha başka insanlar bulunacağını bilmiştir. Onun için Kur'ân'dan kolayınıza geldiği kadar okuyun. Namazı kılın, zekâtı verin ve Allah'a güzel bir borç verin. Kendiniz için verdiğiniz hayırları, Allâh katında verdiğinizden daha hayırlı ve mükâfâtça daha büyük bulacaksınız. Allah'tan mağfiret dileyin. Şüphesiz Allâh, çok bağışlayan, çok esirgeyendir."

    Hicaz bölgesindeki insanların Peygamberimizden önce de namazı bildiğini ve kıldığını diğer ayetlerden de anlıyoruz.

    Bakara 125
    Biz Beyt'i (Ka'be'yi) insanlara sevâp kazanılacak bir toplantı ve güven yeri yaptık. Siz de İbrâhim'in makamından bir namaz yeri edinin (orada namaz kılın). İbrâhim ve İsmâ'il'e: "Tavaf edenler, ibâdete kapananlar, rükû ve secde edenler için Ev'imi temizleyin!" diye emretmiştik.

    Namaz öncesi hazırlık
    Araf 31
    Ey Âdem oğulları, her mesci(de gidişiniz)de süs(lü, güzel giysiler)inizi alın; yeyin, için, fakat israf etmeyin; çünkü O, israf edenleri sevmez.

    Abdest
    Maide 6
    Ey iman sahipleri! Namaza duracağınız zaman yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi yıkayın; başlarınızı meshedin ve topuklara kadar ayaklarınızı meshedin/yahut yıkayın. Eğer cünüp iseniz iyice temizlenin! Hasta yahut yolculuk halinde iseniz yahut biriniz tuvaletten gelmişse yahut kadınlara dokunmuş da su bulamamışsanız temiz bir toprakla teyemmüm edin: Yüzlerinizi ve ellerinizi ondan meshedin. Allah size zorluk çıkarmak istemiyor. Ancak sizi temizlemek ve üzerinizdeki nimetini tamamlamak istiyor ki, şükredebilesiniz.

    Namazda kıraat
    Müzemmil 20
    Artık, Kur'an'dan kolayınıza geleni okuyun. Allah bilmektedir ki, içinizde hastalar bulunacak, bir kısmınız Allah'ın lütfundan (rızık) aramak üzere yeryüzünde yol tepecekler, diğer bir kısmınız da Allah yolunda çarpışacaklardır. O halde Kur'an'dan kolayınıza geleni okuyun. Namazı kılın,

    İsra 110
    De ki: "İster Allâh diye çağırın, ister Rahmân diye çağırın. Hangisiyle çağırsanız en güzel isimler O'nundur." Namazında pek bağırma, pek de sesini gizleme, bu ikisinin arasında bir yol tut.

    Namazda rüku ve secde
    Bakara 125
    RÜKÛ edip secdeye varanlar
    Hac 77
    RÜKÛ ve secde edin!
    Fetih 29
    RÜKÛ ve secde ettiklerini görürsün.

    Bunlar gibi benzer ayetler ile abdest,namaz,namaz vakitleri Kuran'da tarif edilmektedir.Arkadaşlar ayetlerden de anlıyoruz ki tüm Hicaz bölgesinde herkes namazı biliyor ve kılıyordu.İşte bu yüzden namaz Kuran'da istediğiniz gibi tefferuatlı olarak anlatılmamıştır.Çünkü tüm müslümanlar tarih boyunca ilk vahiyden beri namazın ne olduğunu biliyordu.

    Namazı hadislerden öğrendiğini iddia eden arkadaşlar,namazı öğrendiğiniz hadisleri de sizler açıklayabilir misiniz


  17. 13.Şubat.2013, 01:49
    21
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Mezhepsiz hadis inkarcilarina karsi takinmamiz gereken tavir ne olmali?

    Alıntı
    Namazı hadislerden öğrendiğini iddia eden arkadaşlar,namazı öğrendiğiniz hadisleri de sizler açıklayabilir misiniz
    sen namazı nasıl kılıyorsun. kaç vakit kılıyorsun . her rekatta fatiha okuyormusun. ruküda en az ne kadar duruyorsun , secdede ne kadar duruyorsun. kan gelince abdestin bozuluyor mu . idrar edince abdestin bozuluyor mu , namazları kaç rekat kılıyorsun. Namazların sünnetlerini kılıyormusun. namazda en az kaç ayet okuman lazım . vitir namazı kılıyormusun. kunut okuyormusun. daha saymakla bitiremem. bunları bir bana söylermisin. merak ettim nasıl namaz kılıyorsun. kıldıgın namazı tarih et.


  18. 13.Şubat.2013, 01:49
    21
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    Namazı hadislerden öğrendiğini iddia eden arkadaşlar,namazı öğrendiğiniz hadisleri de sizler açıklayabilir misiniz
    sen namazı nasıl kılıyorsun. kaç vakit kılıyorsun . her rekatta fatiha okuyormusun. ruküda en az ne kadar duruyorsun , secdede ne kadar duruyorsun. kan gelince abdestin bozuluyor mu . idrar edince abdestin bozuluyor mu , namazları kaç rekat kılıyorsun. Namazların sünnetlerini kılıyormusun. namazda en az kaç ayet okuman lazım . vitir namazı kılıyormusun. kunut okuyormusun. daha saymakla bitiremem. bunları bir bana söylermisin. merak ettim nasıl namaz kılıyorsun. kıldıgın namazı tarih et.


  19. 13.Şubat.2013, 02:54
    22
    çelebiler
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 15.Ağustos.2012
    Üye No: 97474
    Mesaj Sayısı: 406
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Mezhepsiz hadis inkarcilarina karsi takinmamiz gereken tavir ne olmali?

    Alıntı
    sen namazı nasıl kılıyorsun. kaç vakit kılıyorsun . her rekatta fatiha okuyormusun. ruküda en az ne kadar duruyorsun , secdede ne kadar duruyorsun. kan gelince abdestin bozuluyor mu . idrar edince abdestin bozuluyor mu , namazları kaç rekat kılıyorsun. Namazların sünnetlerini kılıyormusun. namazda en az kaç ayet okuman lazım . vitir namazı kılıyormusun. kunut okuyormusun. daha saymakla bitiremem. bunları bir bana söylermisin. merak ettim nasıl namaz kılıyorsun. kıldıgın namazı tarih et.
    Benim namazı nasıl kıldığımın bir önemi yok fakat sen rahat ol diye söylüyorum.ben hanefi mezhebine göre senin de bildiğin gibi kılıyorum.

    Açıklamalarıma itirazın var mı?Namazı hadislere göre nasıl kılıyorsun?Bunlardan bahsedersen namazı Kuran'da bahsedildiği gibi kıldığımızı daha iyi anlarız.


  20. 13.Şubat.2013, 02:54
    22
    çelebiler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    sen namazı nasıl kılıyorsun. kaç vakit kılıyorsun . her rekatta fatiha okuyormusun. ruküda en az ne kadar duruyorsun , secdede ne kadar duruyorsun. kan gelince abdestin bozuluyor mu . idrar edince abdestin bozuluyor mu , namazları kaç rekat kılıyorsun. Namazların sünnetlerini kılıyormusun. namazda en az kaç ayet okuman lazım . vitir namazı kılıyormusun. kunut okuyormusun. daha saymakla bitiremem. bunları bir bana söylermisin. merak ettim nasıl namaz kılıyorsun. kıldıgın namazı tarih et.
    Benim namazı nasıl kıldığımın bir önemi yok fakat sen rahat ol diye söylüyorum.ben hanefi mezhebine göre senin de bildiğin gibi kılıyorum.

    Açıklamalarıma itirazın var mı?Namazı hadislere göre nasıl kılıyorsun?Bunlardan bahsedersen namazı Kuran'da bahsedildiği gibi kıldığımızı daha iyi anlarız.


  21. 13.Şubat.2013, 12:57
    23
    rana
    Aciz Kul

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 07.Temmuz.2007
    Üye No: 5879
    Mesaj Sayısı: 5,605
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 70
    Bulunduğu yer: Stuttgart/Istanbul/Ankara

    Cevap: Mezhepsiz hadis inkarcilarina karsi takinmamiz gereken tavir ne olmali?

    Alıntı
    Namazı*hadislerden öğrendiğini iddia eden arkadaşlar,namazı öğrendiğinizhadisleri de sizler açıklayabilir misiniz
    Peki sen ayetlerdenmi ögrendin?
    Ayetleri gösterirmisin?


  22. 13.Şubat.2013, 12:57
    23
    Aciz Kul
    Alıntı
    Namazı*hadislerden öğrendiğini iddia eden arkadaşlar,namazı öğrendiğinizhadisleri de sizler açıklayabilir misiniz
    Peki sen ayetlerdenmi ögrendin?
    Ayetleri gösterirmisin?


  23. 13.Şubat.2013, 16:44
    24
    lazali54
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Ağustos.2008
    Üye No: 30378
    Mesaj Sayısı: 68
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 47

    Cevap: Mezhepsiz hadis inkarcilarina karsi takinmamiz gereken tavir ne olmali?

    Alıntı
    Ehli sünnet Alimlerimizden gelen bütün hadisi şerifler başımın tacıdır isnadına bakmam. İmam gazali kitabımda uydurma hadis yok derse başımın tacıdır. İmam suyuti öyle derse boynumun borcudur ."
    diyanete din emanet edilmez, etmem de. hadis alimlerinin görüşlerinden ayrılmam, öğreneceksem de onların görüşleri üzere öğrenmeye bakarım. imam gazali Allah ona rahmet etsin bir hadis alimi değildi, kendisini tadil eden alimler onun kitabındaki hadislerden yakınmışlardır. "gazalinin kitabında uydurma hadisler var" lafını ilk söyleyen sizin deyişiniz ile günümüz VAHHABİLERİ(!) değildirler. kendi dönemindeki alimler ve hatta talebesi dahi imam gazalinin hatalı fikir ve bilgileri olduğu, sonrasında bunlardan tövbe ettiğini naklederler.

    "Ehli sünnetten kıl kadar sapmam. Alimlerimiz ne derse o dur. ve o alimlerki bir mezhebe oymayı vacip saymışlardır"
    tek bir mezhebi taklidin kişiden kişiye farkı vardır. cahil bir avam için taklid ile yapacağı hatalı ameller hoş görülebilir(Allahu alem) fakat ilim imkanı olup mezhebindeki hatalı görüşleri görmesine rağmen onlardan sapmayanların mazur olacağı pek doğru gelmiyor en doğrusunu Allah bilir. ehli sünnet alimlerinin icma ettiği bir durum yoktur mezheb taklidi hakkında, din tamamlanmıştır ki teoride mezheplere ihtiyaç yoktur. önceki yazıda da dediğim gibi taklidi haram gören ehli sünnet alimleri de vardır.

    "eğer imam azam ayarındasan veya diğer alimler ayarındasan yazdıklarına katılırım."

    imam-ı azam ayarında olmayan nice alimler içtihad etmişlerdir. bu bana içtihad yetkisi verir mi, hayır. insanlar ehil oldukları konularda içtihad edebilirler. bu ehillik ne Allahın vahyidir(haşa), ne de herkesin eline düşecek bir oyuncaktır. eğer bir kişi arapçanın dil kurallarına göre bir konudaki delillerin nasıl anlaşılması gerektiğini öğrenmişse ve elinde tüm deliller var ise Allah rızası için bunlar hakkında bir görüş belirttiğinde içtihad yapmış olur. benim(bizim) yaptığımın içtihad ile bir alakası yoktur, verdikleri fetvalarının delilsiz öğrenilmesi durumunda ebu hanife hakkını helal etmemiştir. ben tamamen taklid edene düşmanlık içerisinde değilim yanlış anlaşılma olmasın, fakat hiçbir mezhep imamı "daha sen mukallid seviyesindesin, senin ne haddine benim mezhebimi terketmek!" gibisinden şeyler söylememiştirler. hata etme imkanları vardır, etmişlerdir, bu hataları da zaten başta öğrencileri olmak üzere sonraki alimler de nakletmişlerdir. emin ol ki ben de alimlerin söylediklerinden fazlasını yapmamaktayım.
    allahrazı olsun karadamla güzel açıklama



  24. 13.Şubat.2013, 16:44
    24
    lazali54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Alıntı
    Ehli sünnet Alimlerimizden gelen bütün hadisi şerifler başımın tacıdır isnadına bakmam. İmam gazali kitabımda uydurma hadis yok derse başımın tacıdır. İmam suyuti öyle derse boynumun borcudur ."
    diyanete din emanet edilmez, etmem de. hadis alimlerinin görüşlerinden ayrılmam, öğreneceksem de onların görüşleri üzere öğrenmeye bakarım. imam gazali Allah ona rahmet etsin bir hadis alimi değildi, kendisini tadil eden alimler onun kitabındaki hadislerden yakınmışlardır. "gazalinin kitabında uydurma hadisler var" lafını ilk söyleyen sizin deyişiniz ile günümüz VAHHABİLERİ(!) değildirler. kendi dönemindeki alimler ve hatta talebesi dahi imam gazalinin hatalı fikir ve bilgileri olduğu, sonrasında bunlardan tövbe ettiğini naklederler.

    "Ehli sünnetten kıl kadar sapmam. Alimlerimiz ne derse o dur. ve o alimlerki bir mezhebe oymayı vacip saymışlardır"
    tek bir mezhebi taklidin kişiden kişiye farkı vardır. cahil bir avam için taklid ile yapacağı hatalı ameller hoş görülebilir(Allahu alem) fakat ilim imkanı olup mezhebindeki hatalı görüşleri görmesine rağmen onlardan sapmayanların mazur olacağı pek doğru gelmiyor en doğrusunu Allah bilir. ehli sünnet alimlerinin icma ettiği bir durum yoktur mezheb taklidi hakkında, din tamamlanmıştır ki teoride mezheplere ihtiyaç yoktur. önceki yazıda da dediğim gibi taklidi haram gören ehli sünnet alimleri de vardır.

    "eğer imam azam ayarındasan veya diğer alimler ayarındasan yazdıklarına katılırım."

    imam-ı azam ayarında olmayan nice alimler içtihad etmişlerdir. bu bana içtihad yetkisi verir mi, hayır. insanlar ehil oldukları konularda içtihad edebilirler. bu ehillik ne Allahın vahyidir(haşa), ne de herkesin eline düşecek bir oyuncaktır. eğer bir kişi arapçanın dil kurallarına göre bir konudaki delillerin nasıl anlaşılması gerektiğini öğrenmişse ve elinde tüm deliller var ise Allah rızası için bunlar hakkında bir görüş belirttiğinde içtihad yapmış olur. benim(bizim) yaptığımın içtihad ile bir alakası yoktur, verdikleri fetvalarının delilsiz öğrenilmesi durumunda ebu hanife hakkını helal etmemiştir. ben tamamen taklid edene düşmanlık içerisinde değilim yanlış anlaşılma olmasın, fakat hiçbir mezhep imamı "daha sen mukallid seviyesindesin, senin ne haddine benim mezhebimi terketmek!" gibisinden şeyler söylememiştirler. hata etme imkanları vardır, etmişlerdir, bu hataları da zaten başta öğrencileri olmak üzere sonraki alimler de nakletmişlerdir. emin ol ki ben de alimlerin söylediklerinden fazlasını yapmamaktayım.
    allahrazı olsun karadamla güzel açıklama






+ Yorum Gönder
Git İlk 123 Son