Konusunu Oylayın.: Kıbleye karşı yatmak?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Kıbleye karşı yatmak?
  1. 31.Ocak.2013, 05:43
    1
    almanyali67
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 26.Şubat.2008
    Üye No: 10819
    Mesaj Sayısı: 348
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 4
    Yaş: 40

    Kıbleye karşı yatmak?






    Kıbleye karşı yatmak? Mumsema Kıbleye karşı yatmak?
    ayaklarımızla Kıbleye karşı yatmak sakıncalı ve günahmıdır?ve yatağın şekli kıbleye ters düşüyor yani sağımıza yatarken kıble sırt tarafımız'a dönmüş olunuyor,bu gibi durumlarda günah vebal işlenmişmidir???


  2. 31.Ocak.2013, 05:43
    1
    Devamlı Üye



    Kıbleye karşı yatmak?
    ayaklarımızla Kıbleye karşı yatmak sakıncalı ve günahmıdır?ve yatağın şekli kıbleye ters düşüyor yani sağımıza yatarken kıble sırt tarafımız'a dönmüş olunuyor,bu gibi durumlarda günah vebal işlenmişmidir???


    Benzer Konular

    - İstiharede kıbleye doğru yatmak şart mı

    - Cenazeyi yıkarken kıbleye karşı yan yatırarak mı yıkamak gerekir?

    - Kıbleye doğru yatmak nedir, nasıl yatılır?

    - Yatağı kıbleye karşı kurmak günah mıdır?

    - Kıbleye karşı çorap giyilir mi?

  3. 31.Ocak.2013, 06:21
    2
    rana
    Aciz Kul

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 07.Temmuz.2007
    Üye No: 5879
    Mesaj Sayısı: 5,605
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 70
    Bulunduğu yer: Stuttgart/Istanbul/Ankara

    Cevap: Kıbleye karşı yatmak?




    Ayaginizi kibleye dogru uzatmiyorsaniz problem yok kardesim..



    ***************

    Peygamber Efendimiz (a.s.m.) yatağa girmeden önce abdest alır, bazı duâlar okur, cephesi kıbleye gelecek şekilde sağ avucunu sağ yanağına koyar, tefekkür ve zikir içinde uykuya dalardı. Seher vakti de erken kalkar, huzur ve huşû içinde Rabbinin dergâhına yönelirdi.

    Peygamberimizin (a.s.m.) uyku ânı bizimki gibi değildi. Onun gözleri uyusa da, kalbi uyumaz, gaflet içinde bulunmazdı.Kıble cihetinin diğer yönlerden farklı olarak mukaddes bir mânâsı vardır. Bütün Müslümanların hergün beş vakit namaz için durdukları bir yöndür. Her mü’minin sâdece ibadet için yöneldiği kıbleye tâzim etmek, hürmet göstermek gerekir.

    Bundan dolayı gerek yatarken, gerekse uyanıkken kıbleye karşı ayakları uzatmak mekruhtur, İslâm âdâbına uygun düşmez. Bilhassa yatarken mümkün oldukça kıbleye karşı ayak uzatmamak lâzımdır. Ancak yatağı başka türlü sermek mümkün olmuyor, ayak tarafı mecburen kıble tarafına geliyorsa, bunda bir zaruret olduğundan bir mahzur olmaz.


    Dipnotlar:1. Nebe Sûresi, 9.2. Keşfü’l-Hafâ, 2: 329.

    (Mehmed Paksu, Aileye Özel Fetvalar)


  4. 31.Ocak.2013, 06:21
    2
    Aciz Kul



    Ayaginizi kibleye dogru uzatmiyorsaniz problem yok kardesim..



    ***************

    Peygamber Efendimiz (a.s.m.) yatağa girmeden önce abdest alır, bazı duâlar okur, cephesi kıbleye gelecek şekilde sağ avucunu sağ yanağına koyar, tefekkür ve zikir içinde uykuya dalardı. Seher vakti de erken kalkar, huzur ve huşû içinde Rabbinin dergâhına yönelirdi.

    Peygamberimizin (a.s.m.) uyku ânı bizimki gibi değildi. Onun gözleri uyusa da, kalbi uyumaz, gaflet içinde bulunmazdı.Kıble cihetinin diğer yönlerden farklı olarak mukaddes bir mânâsı vardır. Bütün Müslümanların hergün beş vakit namaz için durdukları bir yöndür. Her mü’minin sâdece ibadet için yöneldiği kıbleye tâzim etmek, hürmet göstermek gerekir.

    Bundan dolayı gerek yatarken, gerekse uyanıkken kıbleye karşı ayakları uzatmak mekruhtur, İslâm âdâbına uygun düşmez. Bilhassa yatarken mümkün oldukça kıbleye karşı ayak uzatmamak lâzımdır. Ancak yatağı başka türlü sermek mümkün olmuyor, ayak tarafı mecburen kıble tarafına geliyorsa, bunda bir zaruret olduğundan bir mahzur olmaz.


    Dipnotlar:1. Nebe Sûresi, 9.2. Keşfü’l-Hafâ, 2: 329.

    (Mehmed Paksu, Aileye Özel Fetvalar)


  5. 31.Ocak.2013, 13:21
    3
    ELHAMDULİLLAH
    İnşaAllah Devamlı Üye.

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Eylül.2012
    Üye No: 97696
    Mesaj Sayısı: 454
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5

    Cevap: Kıbleye karşı yatmak?

    Her ne suret şekil ve şartta olursa olsun, çocuklarımızdan ve dahi bebeklerimizden başlamak üzere asla ve kat'a ayakların kıbleye doğru uzatılması hem EDEBEN ve hemde SIHHAT'en uygun düşmez

    Nasıl ki; pusula KUZEY'i gösterir ise, İnsan beyni ve dimağı'da kıbleye yönelmekle huzur ve sıhhat bulur.

    Ancak yatağı başka türlü sermek mümkün olmuyor, ayak tarafı mecburen kıble tarafına geliyorsa, bunda bir zaruret olduğundan bir mahzur olmaz.

    Madem yatağı başka türlü sermek mümkün olmuyor ve ayak tarafı mecburen kıble tarafına geliyor. O halde ters yatarsınız yatağa ve hem başınız kıbleye doğru yönelmiş ve hemde sağınıza yatma hususunuda yerine getirmiş olursunuz.....


  6. 31.Ocak.2013, 13:21
    3
    İnşaAllah Devamlı Üye.
    Her ne suret şekil ve şartta olursa olsun, çocuklarımızdan ve dahi bebeklerimizden başlamak üzere asla ve kat'a ayakların kıbleye doğru uzatılması hem EDEBEN ve hemde SIHHAT'en uygun düşmez

    Nasıl ki; pusula KUZEY'i gösterir ise, İnsan beyni ve dimağı'da kıbleye yönelmekle huzur ve sıhhat bulur.

    Ancak yatağı başka türlü sermek mümkün olmuyor, ayak tarafı mecburen kıble tarafına geliyorsa, bunda bir zaruret olduğundan bir mahzur olmaz.

    Madem yatağı başka türlü sermek mümkün olmuyor ve ayak tarafı mecburen kıble tarafına geliyor. O halde ters yatarsınız yatağa ve hem başınız kıbleye doğru yönelmiş ve hemde sağınıza yatma hususunuda yerine getirmiş olursunuz.....





+ Yorum Gönder