Konusunu Oylayın.: Nisa suresi 174 Ayetten yazıdaki mana çıkar mı?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Nisa suresi 174 Ayetten yazıdaki mana çıkar mı?
  1. 29.Ocak.2013, 00:37
    37
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Nisa suresi 174 Ayetten yazıdaki mana çıkar mı?

    reklam


    Cevap: Nisa suresi 174 Ayetten yazıdaki mana çıkar mı? ile ilgili yazı Mumsema.org
    Alıntı
    Said Nursinin öğrencisi sayın Salih ÖZCAN anlatıyor;Said nursi ona 'sen mehdiyi göreceksin' demiş

    Gördümü peki??
    tabiki gördü , Adnan Oktar 'ı görmedimi

    şaka bir yana çavraşım kardeşim bu konudan ben geri kalıyorum. Çünkü Arada Bediüzzaman hazretleri var. Ehli sünnet olan Alimlerimizin kiminde böyle şeyler Zuhur eder. susmakta fayda var.

    ama Bütün Alimler Hata eder. Bütün insanlar Hata eder. Hatta Hazreti Ebubekir Sıddık (Radıyallahu anh) bu ümmetin en üstünü en faziletlisi olmasına rağmen oda hata yapar. yani hata yapma Payı vardır. Sadece Peygamberler Hata yapmaz. Allah yaptırmaz.

    Bediüzzaman hazretleride herşeyi doğru bilecek diye bir kaide yok. Ama yanlış içtihatları varsada o onun büyük alim olmadıgını göstermez. Risale Nur u okumadım. Ama çoğu konularda onun görüşlerinede bakarım hiç ehli sünnete ters bir yazısını görmedim.

    Şimdi Mahmut efendi hazretlerine Rasulullah (Sallahu aleyhi ve sellem) Rüya aleminde geliyor. Tefsir Kitabı yazmasını istiyor ve Oda şuan devam etmekte olan RUHUL FURKAN tefsirini yazıyor. Mehmet Talu hocaya Rüyada Fıkıh kitabı yazdırılması isteniyor Oda Fıkıh kitabı yazıyor. Bediüzzaman hazretlerinede böyle birşeyler olmuştur. Çünkü Keşif denen birşey var. onada birşeyler Ayan olmuş olabilir. Yani o sözü kendisine göre doğrudur. veya bir ikinci mana vermiş olabilir.

    Ama ayetin izahı Asıl Tefsirlerde ne geçerse o dur.


  2. 29.Ocak.2013, 00:37
    37
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    reklam


    Alıntı
    Said Nursinin öğrencisi sayın Salih ÖZCAN anlatıyor;Said nursi ona 'sen mehdiyi göreceksin' demiş

    Gördümü peki??
    tabiki gördü , Adnan Oktar 'ı görmedimi

    şaka bir yana çavraşım kardeşim bu konudan ben geri kalıyorum. Çünkü Arada Bediüzzaman hazretleri var. Ehli sünnet olan Alimlerimizin kiminde böyle şeyler Zuhur eder. susmakta fayda var.

    ama Bütün Alimler Hata eder. Bütün insanlar Hata eder. Hatta Hazreti Ebubekir Sıddık (Radıyallahu anh) bu ümmetin en üstünü en faziletlisi olmasına rağmen oda hata yapar. yani hata yapma Payı vardır. Sadece Peygamberler Hata yapmaz. Allah yaptırmaz.

    Bediüzzaman hazretleride herşeyi doğru bilecek diye bir kaide yok. Ama yanlış içtihatları varsada o onun büyük alim olmadıgını göstermez. Risale Nur u okumadım. Ama çoğu konularda onun görüşlerinede bakarım hiç ehli sünnete ters bir yazısını görmedim.

    Şimdi Mahmut efendi hazretlerine Rasulullah (Sallahu aleyhi ve sellem) Rüya aleminde geliyor. Tefsir Kitabı yazmasını istiyor ve Oda şuan devam etmekte olan RUHUL FURKAN tefsirini yazıyor. Mehmet Talu hocaya Rüyada Fıkıh kitabı yazdırılması isteniyor Oda Fıkıh kitabı yazıyor. Bediüzzaman hazretlerinede böyle birşeyler olmuştur. Çünkü Keşif denen birşey var. onada birşeyler Ayan olmuş olabilir. Yani o sözü kendisine göre doğrudur. veya bir ikinci mana vermiş olabilir.

    Ama ayetin izahı Asıl Tefsirlerde ne geçerse o dur.


  3. 29.Ocak.2013, 01:15
    38
    cavraşım
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Ağustos.2012
    Üye No: 97639
    Mesaj Sayısı: 626
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7
    Yaş: 40
    Bulunduğu yer: konya

    Cevap: Nisa suresi 174 Ayetten yazıdaki mana çıkar mı?

    reklam


    Alıntı
    Bediüzzaman hazretleride herşeyi doğru bilecek diye bir kaide yok.
    işte bende bunu diyorum kardeş,hata yapabilir

    ama cemaat bunu kabul etmez,benim en büyük itirazımda bunadır.

    Alıntı
    Ama yanlış içtihatları varsada o onun büyük alim olmadıgını göstermez.
    örnek:

    RİSALE-İ NUR’A TABİ OLANLAR KABİR AZABINDAN EMİN OLURLAR idi.. Hatta Hz.Ali r.a. bile ölümünden 1400 yıl sonra yayınlanacak Risale metni (Asa-yı Musa) tilaveti ile KABİR AZABINDAN EMİN olurdu…

    bu ne demek şimdi,benim anladığım şeyse ve öyle,doğrumudur bu söz?

    ben de tersini iddia etmiyorum zaten,hepsini olmasada kitaplarını okudum,faydasınıda gördüm diyebilirim

    amma velakin Kurana uymayan şeylerede inanmam mümkün değil


  4. 29.Ocak.2013, 01:15
    38
    Devamlı Üye
    reklam


    Alıntı
    Bediüzzaman hazretleride herşeyi doğru bilecek diye bir kaide yok.
    işte bende bunu diyorum kardeş,hata yapabilir

    ama cemaat bunu kabul etmez,benim en büyük itirazımda bunadır.

    Alıntı
    Ama yanlış içtihatları varsada o onun büyük alim olmadıgını göstermez.
    örnek:

    RİSALE-İ NUR’A TABİ OLANLAR KABİR AZABINDAN EMİN OLURLAR idi.. Hatta Hz.Ali r.a. bile ölümünden 1400 yıl sonra yayınlanacak Risale metni (Asa-yı Musa) tilaveti ile KABİR AZABINDAN EMİN olurdu…

    bu ne demek şimdi,benim anladığım şeyse ve öyle,doğrumudur bu söz?

    ben de tersini iddia etmiyorum zaten,hepsini olmasada kitaplarını okudum,faydasınıda gördüm diyebilirim

    amma velakin Kurana uymayan şeylerede inanmam mümkün değil


  5. 29.Ocak.2013, 01:18
    39
    cavraşım
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Ağustos.2012
    Üye No: 97639
    Mesaj Sayısı: 626
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7
    Yaş: 40
    Bulunduğu yer: konya

    Cevap: Nisa suresi 174 Ayetten yazıdaki mana çıkar mı?

    özür dileyerek msjımı düzeltmek için flood yapıyorum

    Alıntı
    Bediüzzaman hazretleride herşeyi doğru bilecek diye bir kaide yok.
    işte bende bunu diyorum kardeş,hata yapabilir

    ama cemaat bunu kabul etmez,benim en büyük itirazımda bunadır

    Alıntı
    Ama yanlış içtihatları varsada o onun büyük alim olmadıgını göstermez.

    ben de tersini iddia etmiyorum zaten,hepsini olmasada kitaplarını okudum,faydasınıda gördüm diyebilirim

    amma velakin Kurana uymayan şeylerede inanmam mümkün değil

    örnek:

    RİSALE-İ NUR’A TABİ OLANLAR KABİR AZABINDAN EMİN OLURLAR idi Hatta Hz.Ali r.a. bile ölümünden 1400 yıl sonra yayınlanacak Risale metni (Asa-yı Musa) tilaveti ile KABİR AZABINDAN EMİN olurdu…

    bu ne demek şimdi,benim anladığım şeyse ve öyle,doğrumudur bu söz?


  6. 29.Ocak.2013, 01:18
    39
    Devamlı Üye
    özür dileyerek msjımı düzeltmek için flood yapıyorum

    Alıntı
    Bediüzzaman hazretleride herşeyi doğru bilecek diye bir kaide yok.
    işte bende bunu diyorum kardeş,hata yapabilir

    ama cemaat bunu kabul etmez,benim en büyük itirazımda bunadır

    Alıntı
    Ama yanlış içtihatları varsada o onun büyük alim olmadıgını göstermez.

    ben de tersini iddia etmiyorum zaten,hepsini olmasada kitaplarını okudum,faydasınıda gördüm diyebilirim

    amma velakin Kurana uymayan şeylerede inanmam mümkün değil

    örnek:

    RİSALE-İ NUR’A TABİ OLANLAR KABİR AZABINDAN EMİN OLURLAR idi Hatta Hz.Ali r.a. bile ölümünden 1400 yıl sonra yayınlanacak Risale metni (Asa-yı Musa) tilaveti ile KABİR AZABINDAN EMİN olurdu…

    bu ne demek şimdi,benim anladığım şeyse ve öyle,doğrumudur bu söz?


  7. 29.Ocak.2013, 01:50
    40
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Nisa suresi 174 Ayetten yazıdaki mana çıkar mı?

    Alıntı
    bu ne demek şimdi,benim anladığım şeyse ve öyle,doğrumudur bu söz?
    ne anladın ki

    Orada dedigi risale Nur belki kitabını kastetmiyordur. risale nur diye başka birşeyden kastediyordur. veya mecazi birşeylerden kastediyordur. kastetsede içeriğini kastediyordur. İslam ilimleri şeriat ilimleri ile ilgili. kitabı okuyanlar amel edenler Kabir azabından korunurlar diye. çok mana çıkar aslında. Nur cular ne diyor bunun izahında bilgin var mı .


  8. 29.Ocak.2013, 01:50
    40
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    bu ne demek şimdi,benim anladığım şeyse ve öyle,doğrumudur bu söz?
    ne anladın ki

    Orada dedigi risale Nur belki kitabını kastetmiyordur. risale nur diye başka birşeyden kastediyordur. veya mecazi birşeylerden kastediyordur. kastetsede içeriğini kastediyordur. İslam ilimleri şeriat ilimleri ile ilgili. kitabı okuyanlar amel edenler Kabir azabından korunurlar diye. çok mana çıkar aslında. Nur cular ne diyor bunun izahında bilgin var mı .


  9. 29.Ocak.2013, 02:11
    41
    cavraşım
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Ağustos.2012
    Üye No: 97639
    Mesaj Sayısı: 626
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7
    Yaş: 40
    Bulunduğu yer: konya

    Cevap: Nisa suresi 174 Ayetten yazıdaki mana çıkar mı?

    Alıntı
    Orada dedigi risale Nur belki kitabını kastetmiyordur. risale nur diye başka birşeyden kastediyordur
    kardeş Asa-yı Musa Said Nursinin kendi kitabıdır

    Alıntı
    kitabı okuyanlar amel edenler Kabir azabından korunurlar diye.
    nerden biliniyor?okuduğumuz bir dini kitap bizi dine yaklaştırır,peki kabir azabından koruma garantisi ve bilgisi var mıdır?

    Alıntı
    Hatta Hz.Ali r.a. bile ölümünden 1400 yıl sonra yayınlanacak Risale metni (Asa-yı Musa) tilaveti ile KABİR AZABINDAN EMİN olurdu…
    bu kitap o kadar önemliki,Hz Ali bile bu kitabı okusaydı kabir azabından kurtulurdu demek istemiyor mu,ben bunu anladım.


  10. 29.Ocak.2013, 02:11
    41
    Devamlı Üye
    Alıntı
    Orada dedigi risale Nur belki kitabını kastetmiyordur. risale nur diye başka birşeyden kastediyordur
    kardeş Asa-yı Musa Said Nursinin kendi kitabıdır

    Alıntı
    kitabı okuyanlar amel edenler Kabir azabından korunurlar diye.
    nerden biliniyor?okuduğumuz bir dini kitap bizi dine yaklaştırır,peki kabir azabından koruma garantisi ve bilgisi var mıdır?

    Alıntı
    Hatta Hz.Ali r.a. bile ölümünden 1400 yıl sonra yayınlanacak Risale metni (Asa-yı Musa) tilaveti ile KABİR AZABINDAN EMİN olurdu…
    bu kitap o kadar önemliki,Hz Ali bile bu kitabı okusaydı kabir azabından kurtulurdu demek istemiyor mu,ben bunu anladım.


  11. 29.Ocak.2013, 02:30
    42
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Nisa suresi 174 Ayetten yazıdaki mana çıkar mı?

    Alıntı
    kardeş Asa-yı Musa Said Nursinin kendi kitabıdır
    öylemi

    Alıntı
    nerden biliniyor?okuduğumuz bir dini kitap bizi dine yaklaştırır,peki kabir azabından koruma garantisi ve bilgisi var mıdır?

    Kardeşim içerigindeki bilgileri okusa. Kabir azabı nerden olur. Laf taşımaktan ve idrar sıçratmaktan. yani en çoğu bundan olacak. eee ben bir kitap yazsam bunu koysam. sonra desem kabir azabından emin olursunuz kitabımı okusanız. Çünkü Rasullullah(Sallahu aleyhi ve sellem) efendimizin hadisinden öğrendigimi yazmışımdır. Risale Nur dada öyle yapılmıştır.

    Alıntı
    bu kitap o kadar önemliki,Hz Ali bile bu kitabı okusaydı kabir azabından kurtulurdu demek istemiyor mu,ben bunu anladım.

    öyle demek istiyor. Ama Mecazimi diyor. Eğerki hakikaten bizim anladıgımız bir mana ile diyorsa sonuna kadar yanlış derim. çünkü kendisi bile ilimleri Hazreti Aliden , Hazreti Ömerden ve diğer sahabelerden öğrendi. bizim anladıgımız mana gibi degildir kardeş o. Orada Mecazi birşeyler konuşmuştur.

    Birisi daha Konu paylaşmıştı. Bediüzzaman hazretleri kendinisi övmesi İmam Rabbani gibi Alimleri küçümsüyor gibi, Benim en sevdigim Alim İmam Rabbani olmasına rağmen yine sustum. vardır bir hikmeti. ama sanmıyorum çünkü Mevlana gibi, Muhiddin arabi gibi , daha bir çok alimlerde kitabını okudugunda çok yanlış hatta şirk diyecegin sözler bulabiliyorsun. Ama kasıtlarında mecazlık veya başka birşey kastedildiği anlaşılıyor. bizler yine tevil edelim bu tür sözleri, Çünkü kitabını tümden okumak lazım ki o cümleyi anlayalım.


  12. 29.Ocak.2013, 02:30
    42
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    kardeş Asa-yı Musa Said Nursinin kendi kitabıdır
    öylemi

    Alıntı
    nerden biliniyor?okuduğumuz bir dini kitap bizi dine yaklaştırır,peki kabir azabından koruma garantisi ve bilgisi var mıdır?

    Kardeşim içerigindeki bilgileri okusa. Kabir azabı nerden olur. Laf taşımaktan ve idrar sıçratmaktan. yani en çoğu bundan olacak. eee ben bir kitap yazsam bunu koysam. sonra desem kabir azabından emin olursunuz kitabımı okusanız. Çünkü Rasullullah(Sallahu aleyhi ve sellem) efendimizin hadisinden öğrendigimi yazmışımdır. Risale Nur dada öyle yapılmıştır.

    Alıntı
    bu kitap o kadar önemliki,Hz Ali bile bu kitabı okusaydı kabir azabından kurtulurdu demek istemiyor mu,ben bunu anladım.

    öyle demek istiyor. Ama Mecazimi diyor. Eğerki hakikaten bizim anladıgımız bir mana ile diyorsa sonuna kadar yanlış derim. çünkü kendisi bile ilimleri Hazreti Aliden , Hazreti Ömerden ve diğer sahabelerden öğrendi. bizim anladıgımız mana gibi degildir kardeş o. Orada Mecazi birşeyler konuşmuştur.

    Birisi daha Konu paylaşmıştı. Bediüzzaman hazretleri kendinisi övmesi İmam Rabbani gibi Alimleri küçümsüyor gibi, Benim en sevdigim Alim İmam Rabbani olmasına rağmen yine sustum. vardır bir hikmeti. ama sanmıyorum çünkü Mevlana gibi, Muhiddin arabi gibi , daha bir çok alimlerde kitabını okudugunda çok yanlış hatta şirk diyecegin sözler bulabiliyorsun. Ama kasıtlarında mecazlık veya başka birşey kastedildiği anlaşılıyor. bizler yine tevil edelim bu tür sözleri, Çünkü kitabını tümden okumak lazım ki o cümleyi anlayalım.


  13. 29.Ocak.2013, 02:41
    43
    cavraşım
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Ağustos.2012
    Üye No: 97639
    Mesaj Sayısı: 626
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7
    Yaş: 40
    Bulunduğu yer: konya

    Cevap: Nisa suresi 174 Ayetten yazıdaki mana çıkar mı?

    Alıntı
    daha bir çok alimlerde kitabını okudugunda çok yanlış hatta şirk diyecegin sözler bulabiliyorsun. Ama kasıtlarında mecazlık veya başka birşey kastedildiği anlaşılıyor. bizler yine tevil edelim bu tür sözleri, Çünkü kitabını tümden okumak lazım ki o cümleyi anlayalım.
    kardeş açıkça söylenen sözlerde devamlı mecaz arama uğraşındasın sende

    risaleler Kuran daha iyi anlaşılsın diye yazılmış bir kitap değil mi?ee hep mecaz mecaz,nasıl anlayacağız?

    [B]Yazdıran BİR İRADE VAR! Ne zaman yazılacağını belirliyor! Ne kadar ayrıntılı yazdıracağını belirliyor! Yazanın iradesi zinhar karışamıyor![/B]

    yukarıdaki sözde ne mecaz bulcan islamyolu kardeşim merak ediyorum??


  14. 29.Ocak.2013, 02:41
    43
    Devamlı Üye
    Alıntı
    daha bir çok alimlerde kitabını okudugunda çok yanlış hatta şirk diyecegin sözler bulabiliyorsun. Ama kasıtlarında mecazlık veya başka birşey kastedildiği anlaşılıyor. bizler yine tevil edelim bu tür sözleri, Çünkü kitabını tümden okumak lazım ki o cümleyi anlayalım.
    kardeş açıkça söylenen sözlerde devamlı mecaz arama uğraşındasın sende

    risaleler Kuran daha iyi anlaşılsın diye yazılmış bir kitap değil mi?ee hep mecaz mecaz,nasıl anlayacağız?

    [B]Yazdıran BİR İRADE VAR! Ne zaman yazılacağını belirliyor! Ne kadar ayrıntılı yazdıracağını belirliyor! Yazanın iradesi zinhar karışamıyor![/B]

    yukarıdaki sözde ne mecaz bulcan islamyolu kardeşim merak ediyorum??


  15. 29.Ocak.2013, 12:49
    44
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Nisa suresi 174 Ayetten yazıdaki mana çıkar mı?

    kardeş en güzel sana cevabı sorularlarisale sitesi verebilir. çünkü risale nur talebelerinin olduğu yer. git onlara sor veya sorularlaislamiyete sor. yani dedigim gibi Bediüzzaman hazretlerinin kitabını okumuş olsaydım o zaman daha iyi cevaplar verirdim . gerçi adamlara yazık o lacak . çünkü onlar cevap versede cevaptada bir soru çıkarıyorsun. ne kadar çok dert ediyorsun sen. boşver sen Doğrular neyse ona yönel.


  16. 29.Ocak.2013, 12:49
    44
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    kardeş en güzel sana cevabı sorularlarisale sitesi verebilir. çünkü risale nur talebelerinin olduğu yer. git onlara sor veya sorularlaislamiyete sor. yani dedigim gibi Bediüzzaman hazretlerinin kitabını okumuş olsaydım o zaman daha iyi cevaplar verirdim . gerçi adamlara yazık o lacak . çünkü onlar cevap versede cevaptada bir soru çıkarıyorsun. ne kadar çok dert ediyorsun sen. boşver sen Doğrular neyse ona yönel.


  17. 29.Ocak.2013, 14:14
    45
    İLİMCİK
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Haziran.2012
    Üye No: 96623
    Mesaj Sayısı: 419
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5

    Cevap: Nisa suresi 174 Ayetten yazıdaki mana çıkar mı?

    islamyolu kardeşim, hakkaniyetin için Allah razı olsun.. ne yazıkki bu asır bazı kardeşlerimizi "her aklının almadığı şeyi inkar" edecek dereceye getirmiş..Kim biraz meal okusa sanki kendini bütün konulara hakim biliyor..Yine bir meseleyi ihata etmeden ve önünü ve arkasını görmeden ve kulaktan dolma ve iftira derecesine gelen cümleler..Şimdi hep birlikte bakalım:

    Öncelikle:
    Alıntı
    "RİSALE-İ NUR’A TABİ OLANLAR KABİR AZABINDAN EMİN OLURLAR idi Hatta Hz.Ali r.a. bile ölümünden 1400 yıl sonra yayınlanacak Risale metni (Asa-yı Musa) tilaveti ile KABİR AZABINDAN EMİN olurdu…"
    cavraşım kardeşim, öncelikle bu cümlenin Risale-i Nurun neresinde geçtiğini bize söyleyebilir misiniz?..Daha sonra devam edelim.


  18. 29.Ocak.2013, 14:14
    45
    İLİMCİK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    islamyolu kardeşim, hakkaniyetin için Allah razı olsun.. ne yazıkki bu asır bazı kardeşlerimizi "her aklının almadığı şeyi inkar" edecek dereceye getirmiş..Kim biraz meal okusa sanki kendini bütün konulara hakim biliyor..Yine bir meseleyi ihata etmeden ve önünü ve arkasını görmeden ve kulaktan dolma ve iftira derecesine gelen cümleler..Şimdi hep birlikte bakalım:

    Öncelikle:
    Alıntı
    "RİSALE-İ NUR’A TABİ OLANLAR KABİR AZABINDAN EMİN OLURLAR idi Hatta Hz.Ali r.a. bile ölümünden 1400 yıl sonra yayınlanacak Risale metni (Asa-yı Musa) tilaveti ile KABİR AZABINDAN EMİN olurdu…"
    cavraşım kardeşim, öncelikle bu cümlenin Risale-i Nurun neresinde geçtiğini bize söyleyebilir misiniz?..Daha sonra devam edelim.


  19. 30.Ocak.2013, 14:49
    46
    cavraşım
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Ağustos.2012
    Üye No: 97639
    Mesaj Sayısı: 626
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7
    Yaş: 40
    Bulunduğu yer: konya

    Cevap: Nisa suresi 174 Ayetten yazıdaki mana çıkar mı?

    Alıntı
    "her aklının almadığı şeyi inkar" edecek dereceye getirmiş
    Allah bizi imtihana gönderiyor ve sonunda sonsuz hayat var ve bize aklımızın alamayacağı şeylermi yüklüyor.ben dinimi anlayamayacaksam bu imtihan niye?

    Alıntı
    Kim biraz meal okusa sanki kendini bütün konulara hakim biliyor
    risalede geçen olmadık şeyleri inkar etmek için meal okumaya gerek yok kardeşim

    daha öncede sorduğum sorulara cvp ver önce

    Alıntı
    Yine bir meseleyi ihata etmeden ve önünü ve arkasını görmeden ve kulaktan dolma ve iftira derecesine gelen cümleler
    eğer o ifade risalede geçmiyor ise özür dilemeye hazırım

    amma velakin daha önce sorulmuş sorulara cvp ver önce

    Yazdıran BİR İRADE VAR! Ne zaman yazılacağını belirliyor! Ne kadar ayrıntılı yazdıracağını belirliyor! Yazanın iradesi zinhar karışamıyor!

    Haşa risalede geçenler Allahın sözümü?

    ebced ce cifr hesabıyla gelecekten haber verme?

    Hz Alinin risalenin yazılcağını 1400 sene önceden haber vermesi?


    Yoksa onlarda gaybın bilgisimi var ki yazıp duruyorlar? Necm Suresi 47

    ayet varken daha ötesi var mı

    ayet varken sonra ayete ama diye başlayarak değişik yorumlar yapabilir misin?

    Said nursinin büyük bir alim olduğunu ispatlamak için ayette yazılana ters düşüyorsunuz


  20. 30.Ocak.2013, 14:49
    46
    Devamlı Üye
    Alıntı
    "her aklının almadığı şeyi inkar" edecek dereceye getirmiş
    Allah bizi imtihana gönderiyor ve sonunda sonsuz hayat var ve bize aklımızın alamayacağı şeylermi yüklüyor.ben dinimi anlayamayacaksam bu imtihan niye?

    Alıntı
    Kim biraz meal okusa sanki kendini bütün konulara hakim biliyor
    risalede geçen olmadık şeyleri inkar etmek için meal okumaya gerek yok kardeşim

    daha öncede sorduğum sorulara cvp ver önce

    Alıntı
    Yine bir meseleyi ihata etmeden ve önünü ve arkasını görmeden ve kulaktan dolma ve iftira derecesine gelen cümleler
    eğer o ifade risalede geçmiyor ise özür dilemeye hazırım

    amma velakin daha önce sorulmuş sorulara cvp ver önce

    Yazdıran BİR İRADE VAR! Ne zaman yazılacağını belirliyor! Ne kadar ayrıntılı yazdıracağını belirliyor! Yazanın iradesi zinhar karışamıyor!

    Haşa risalede geçenler Allahın sözümü?

    ebced ce cifr hesabıyla gelecekten haber verme?

    Hz Alinin risalenin yazılcağını 1400 sene önceden haber vermesi?


    Yoksa onlarda gaybın bilgisimi var ki yazıp duruyorlar? Necm Suresi 47

    ayet varken daha ötesi var mı

    ayet varken sonra ayete ama diye başlayarak değişik yorumlar yapabilir misin?

    Said nursinin büyük bir alim olduğunu ispatlamak için ayette yazılana ters düşüyorsunuz


  21. 30.Ocak.2013, 15:25
    47
    karadamlalar
    Kesintili Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Temmuz.2012
    Üye No: 96809
    Mesaj Sayısı: 1,620
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 17

    Cevap: Nisa suresi 174 Ayetten yazıdaki mana çıkar mı?

    "Ayrıca, ayetleri Bediüzzamandan daha doğru ve tahkiki ve istikametli anladığını iddia eden varsa karşıma çıksın, onu tecrübe edelim."

    Ehli sünnet tefsirlerine çokça kez muhalefet etmiş Said Nursi, metodu da zaten batıl olduğu Gün ışığı gibi apaçık.


  22. 30.Ocak.2013, 15:25
    47
    karadamlalar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kesintili Üye
    "Ayrıca, ayetleri Bediüzzamandan daha doğru ve tahkiki ve istikametli anladığını iddia eden varsa karşıma çıksın, onu tecrübe edelim."

    Ehli sünnet tefsirlerine çokça kez muhalefet etmiş Said Nursi, metodu da zaten batıl olduğu Gün ışığı gibi apaçık.


  23. 30.Ocak.2013, 15:27
    48
    İLİMCİK
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Haziran.2012
    Üye No: 96623
    Mesaj Sayısı: 419
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5

    Cevap: Nisa suresi 174 Ayetten yazıdaki mana çıkar mı?

    Alıntı
    Allah bizi imtihana gönderiyor ve sonunda sonsuz hayat var ve bize aklımızın alamayacağı şeylermi yüklüyor.ben dinimi anlayamayacaksam bu imtihan niye?
    Ya kardeşim, dikkat et..ben "senin aklın anlamıyor" diyorum..Çünkü, bazen insan aklıyla hareket ettiğini zannediyor. Halbuki bazen yanlış mantık ve muvazene o insanı aldatıyor...yoksa, gerçek akıl bu meselelerdeki muvazeneyi anlar...sen kimsin Allahaşkına...Sen Kur'anı ve hadis-i şerifleri en küçük ayrıntısına kadar ihata ediyor musun? Sarf ve nahivden icaz ve belağattan anlıyor musun ki, teferruata ait bir meselede haram veya helal hükmünü koyuyorsun..Madem sen İslamiyetin bütün meselelerini aklının aldığını iddia ediyorsun..Öyle ise senin tecrübe edelim..bakalım ne kadar hakimsin iman ve Kur'an meselelere..bak sana ebced gibi teferruat bir mseleden imtihan etmeyeceğim..imanın en temel meselelerinden sana soracağım..var mısın..ey en teferruattaki meselelere bile "aklım almıyor" diye inkar eden..

    Alıntı
    risalede geçen olmadık şeyleri inkar etmek için meal okumaya gerek yok kardeşim

    daha öncede sorduğum sorulara cvp ver önce
    Yahu sen ne okudun ki bu var ve bu yok diye en teferruattaki hükümlere bile fetva veriyorsun..Mesela, "Kur'an ayetleri işari olarak bir hadiseye işaret ediyorsa aynı zamanda cifir hesabı kesinlikle o hadiseye tevafuk etmez" diye bir hükmü nereden çıkarıyorsun..Cifir hesabının Kur'anın işaret ettiği bir hadisye tevafuk etmesi niçin akıldan uzak olsun..Sen kimsin ki, hakkında kesin bir hüküm bulunmayan bir şeye haram veya helal damgası vuruyorsun.

    Alıntı
    eğer o ifade risalede geçmiyor ise özür dilemeye hazırım
    Sen kimden özür dileyeceksin ki..Sen ahirete intikal etmiş bir zata söylemediği bir sözü inad ettin..Yani, hem gıybet, hem de iftira attın..Eğer o kimse dünyada olsaydı "kusura bakma senin söylemediğin bir cümleyi, hiç araştırmadan kulaktan dolma bilgilerle söyledim ve çoğu kimseye senin hakkında su-i zanna sebep oldum..hakkını helal et" diyebilirsin..Halbuki hayatta değil...ben seni daha önce ikaz etmiştim ama beni dinlemedin..Bence bu iftiraya karşı titre ve kendine gel..bir daha kulaktan dolma bilgilerle bir İslam alimine iftira atma..Senin gibilere Bediüzzamanın sözünü hatırlatmak istiyorum..Ne yapacağın aşağıdaki paragrafta da yazılı:

    Ben, senin içtihadında hata var diyenlere ve isbat edenlere teşekkür edip ruh u canla minnetdarım. Fakat şimdiye kadar o içtihadımı tamamıyla kanaatla tam tasdik edenler, binler ehl-i iman ve onlardan çokları ehl-i ilim tasdik ettikleri ve ben de dehşetli bir zamanda kudsî bir teselliye muhtaç olduğum bir hengâmda, sırf ehl-i imanın imanını Risale-i Nur ile muhafaza niyet-i hâlisasıyla ve Necmeddin-i Kübra, Muhyiddin-i Arab gibi binler ehl-i işarat gibi cifrî ve riyazî hesabıyla beyan edilen bir müjde-i işariye-i Kur'aniyeyi kendine gelen bir kanaat-ı tâmme ile, hem mahrem tutulmak şartıyla beyan ettiğim ve o içtihadımda en muannid dinsizlere de isbat etmeğe hazırım, dediğim halde beni gıybet etmek, dünyada buna hangi mezheble fetva verilebilir, hangi fetvayı buluyorlar? Ben herşeyden vazgeçerim, fakat adalet-i İlahiyenin huzurunda bu dehşetli gıybete karşı hakkımı helâl etmem! Titresin!.. Bütün sâdâtın ceddi olan Fahr-i Âlem Aleyhissalâtü Vesselâm'ın Sünnet-i Seniyesini muhafaza için hayatını ve herşeyini feda eden bir mazlûmun şekvası, elbette cevabsız kalmayacak!..

    İllâ bir şart ile helâl edebilirim ki: Bu Ramazan-ı Şerifte bana ve hâlis kardeşlerime verdiği endişe ve telaşı, hakperestlik damarıyla, büyüklere lâyık ulüvv-ü cenabla, enaniyet-i taassubkâranesini hakikata ve insafa feda edip tamire çalışmasıdır; müşfik ve munsıf bir hoca tavrıyla, kusurumuz varsa bize lütufkârane ihtar ve ikazdır. Cenab-ı Hak Settar-ul Uyûb'dur, hasenat seyyiata mukabil gelse afveder. İman hizmetinde yüzbinler insanın imanını tahkikî yapmak hasenesine karşı, benim gibi bir bîçarenin hüsn-ü niyetle, kuvvetli emarelerle inayet-i İlahiyeden tasavvur ettiği bir müjde-i Kur'aniyenin tefehhümünde bir yanlış, belki yüz yanlış varsa da, o hasenata karşı gelemez, setr-i uyûb perdesini yırtamaz! Her ne ise.

    Bu mes'ele yalnız şahsıma taalluk etseydi, ben cidden nefs-i emmaremi tam kırmak için ona minnetdar olurdum. Mesleğimiz, bu zamanda hakka hizmet, bütün bütün terk-i enaniyetle olabileceğini kat'î kanaatımız olduğu gibi; yirmi senedir nefs-i emmarem ister istemez o mesleğe itaate mecbur olmuş. Risale-i Nur ve mukaddematları, buna bir hüccet-i katıadır. Fakat garaz ve inad ve bir nevi taassub-u meslekiyeyi ihsas eden ve esrar-ı mestûreyi işaa suretinde gelen itiraz ve ayıblara karşı Eski Said (R.A.) lisanıyla derim: İşte meydan! En mutaassıb ülemadan ve en büyük veliden tut, tâ en dinsiz feylesoflara ve müdakkik hükemalara, Risale-i Nur'daki davaları isbat etmeğe hazırım ve hem de isbat etmişim ki, benim mahvıma ve i'damıma mütemadiyen çalışan zındık feylesoflar ve mülhidler, o davaları cerhedemiyorlar ve edememişler!

    Hem bütün hayatımda delilsiz davaları zikretmediğim, sizin gibi eski ve yeni arkadaşlarım biliyorlar. Bâhusus Kur'an-ı Mu'ciz-ül Beyan'dan aldığım bir kuvvetle, Avrupa feylesoflarına Risale-i Nur meydan okur. Risale-i Nur bu zamanda medar-ı nazar bir hâdise-i Kur'aniye olduğundan, bir-iki işaret değil, belki benimle beraber Risale-i Nur şakirdleri tarafından istihraç edilen beş risalede yazılan işaretler, bir cihette bine yaklaşıyor. Bin incecik saçlar dahi toplansa kuvvetli bir ip olduğu gibi, sarahata yakın bir delalet oluyor. Vahdet-i mes'ele cihetiyle o işaretler birbirine kuvvet verir. Bazı işaratı zaîf görmekle onu inkâr etmek, insafa, hakperestliğe muvafık olamaz. İnkâr eden mazur olamaz. Hususan lüzumsuz ve zararlı ve müfritane bir gıybet olsa, bu zamanda ehl-i ilim ortasında ehl-i hakikatı ağlattıracak bir hâdise-i elîmedir.
    Sikke-i Tasdik-i Gaybi ( 62 )

    Alıntı
    Yoksa onlarda gaybın bilgisimi var ki yazıp duruyorlar? Necm Suresi 47
    Yahu elbette bizim gaybi bilgimiz var..Çünkü, bu gaybi bilgiyi Kur'an bize haber veriyor..Mesela, Kur'an bize kıyametin kopacağını, cennet ve cehennemi, adem ve nuh aleyhisselamın hadiselerini ve şeytanın secde etmemesini vs..gibi gaybi haberleri haber verdiği için bizim gaybi bilgimiz var..Ayrıca, Kur'an rumların galip geleceğini, mekkenin fethedileceğini ve mekkenin fethinden önceki hudeybiye anlaşmasını vs...haber veriyor..Bunlar hep gaybdır..Bu gaybları Allah bize bildirdiği için biliyoruz..Aynen öyle de, ahirzamanın en dehşetli zamanında iman ve Kur'an hakikatlerini tahkiki bir tarzda neşrederek milyonlarca kişinin imanına hizmet eden ve zındık ve münafıkların Kur'an aleyhindeki su-i kastlarını ve planlarını bozan bir neferine ve ordusuna işaret etmesini de Allah Kur'anında işareten bildirdiği için biz biliyoruz..

    Bence sen aklına fazla güvenme..Çünkü, bu ayet "ahiret yok" gibi iddiaları olanlara hitab ediyor..Sen ise, bunları (aklına çok güvendiğin için) mü'minlere silah olarak yöneltiyorsun..Şunu kesinlikle bilki, önemli olan ayetin mealini zikretmek değil, o ayeti doğru ve istikametli anlamaktır..Bence sen kendi aklınla hareket etmiyorsun..Senin akıl hocaların (bayındır gibi) senin aklını yanlış kullanmana sebep oluyorlar.


  24. 30.Ocak.2013, 15:27
    48
    İLİMCİK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    Alıntı
    Allah bizi imtihana gönderiyor ve sonunda sonsuz hayat var ve bize aklımızın alamayacağı şeylermi yüklüyor.ben dinimi anlayamayacaksam bu imtihan niye?
    Ya kardeşim, dikkat et..ben "senin aklın anlamıyor" diyorum..Çünkü, bazen insan aklıyla hareket ettiğini zannediyor. Halbuki bazen yanlış mantık ve muvazene o insanı aldatıyor...yoksa, gerçek akıl bu meselelerdeki muvazeneyi anlar...sen kimsin Allahaşkına...Sen Kur'anı ve hadis-i şerifleri en küçük ayrıntısına kadar ihata ediyor musun? Sarf ve nahivden icaz ve belağattan anlıyor musun ki, teferruata ait bir meselede haram veya helal hükmünü koyuyorsun..Madem sen İslamiyetin bütün meselelerini aklının aldığını iddia ediyorsun..Öyle ise senin tecrübe edelim..bakalım ne kadar hakimsin iman ve Kur'an meselelere..bak sana ebced gibi teferruat bir mseleden imtihan etmeyeceğim..imanın en temel meselelerinden sana soracağım..var mısın..ey en teferruattaki meselelere bile "aklım almıyor" diye inkar eden..

    Alıntı
    risalede geçen olmadık şeyleri inkar etmek için meal okumaya gerek yok kardeşim

    daha öncede sorduğum sorulara cvp ver önce
    Yahu sen ne okudun ki bu var ve bu yok diye en teferruattaki hükümlere bile fetva veriyorsun..Mesela, "Kur'an ayetleri işari olarak bir hadiseye işaret ediyorsa aynı zamanda cifir hesabı kesinlikle o hadiseye tevafuk etmez" diye bir hükmü nereden çıkarıyorsun..Cifir hesabının Kur'anın işaret ettiği bir hadisye tevafuk etmesi niçin akıldan uzak olsun..Sen kimsin ki, hakkında kesin bir hüküm bulunmayan bir şeye haram veya helal damgası vuruyorsun.

    Alıntı
    eğer o ifade risalede geçmiyor ise özür dilemeye hazırım
    Sen kimden özür dileyeceksin ki..Sen ahirete intikal etmiş bir zata söylemediği bir sözü inad ettin..Yani, hem gıybet, hem de iftira attın..Eğer o kimse dünyada olsaydı "kusura bakma senin söylemediğin bir cümleyi, hiç araştırmadan kulaktan dolma bilgilerle söyledim ve çoğu kimseye senin hakkında su-i zanna sebep oldum..hakkını helal et" diyebilirsin..Halbuki hayatta değil...ben seni daha önce ikaz etmiştim ama beni dinlemedin..Bence bu iftiraya karşı titre ve kendine gel..bir daha kulaktan dolma bilgilerle bir İslam alimine iftira atma..Senin gibilere Bediüzzamanın sözünü hatırlatmak istiyorum..Ne yapacağın aşağıdaki paragrafta da yazılı:

    Ben, senin içtihadında hata var diyenlere ve isbat edenlere teşekkür edip ruh u canla minnetdarım. Fakat şimdiye kadar o içtihadımı tamamıyla kanaatla tam tasdik edenler, binler ehl-i iman ve onlardan çokları ehl-i ilim tasdik ettikleri ve ben de dehşetli bir zamanda kudsî bir teselliye muhtaç olduğum bir hengâmda, sırf ehl-i imanın imanını Risale-i Nur ile muhafaza niyet-i hâlisasıyla ve Necmeddin-i Kübra, Muhyiddin-i Arab gibi binler ehl-i işarat gibi cifrî ve riyazî hesabıyla beyan edilen bir müjde-i işariye-i Kur'aniyeyi kendine gelen bir kanaat-ı tâmme ile, hem mahrem tutulmak şartıyla beyan ettiğim ve o içtihadımda en muannid dinsizlere de isbat etmeğe hazırım, dediğim halde beni gıybet etmek, dünyada buna hangi mezheble fetva verilebilir, hangi fetvayı buluyorlar? Ben herşeyden vazgeçerim, fakat adalet-i İlahiyenin huzurunda bu dehşetli gıybete karşı hakkımı helâl etmem! Titresin!.. Bütün sâdâtın ceddi olan Fahr-i Âlem Aleyhissalâtü Vesselâm'ın Sünnet-i Seniyesini muhafaza için hayatını ve herşeyini feda eden bir mazlûmun şekvası, elbette cevabsız kalmayacak!..

    İllâ bir şart ile helâl edebilirim ki: Bu Ramazan-ı Şerifte bana ve hâlis kardeşlerime verdiği endişe ve telaşı, hakperestlik damarıyla, büyüklere lâyık ulüvv-ü cenabla, enaniyet-i taassubkâranesini hakikata ve insafa feda edip tamire çalışmasıdır; müşfik ve munsıf bir hoca tavrıyla, kusurumuz varsa bize lütufkârane ihtar ve ikazdır. Cenab-ı Hak Settar-ul Uyûb'dur, hasenat seyyiata mukabil gelse afveder. İman hizmetinde yüzbinler insanın imanını tahkikî yapmak hasenesine karşı, benim gibi bir bîçarenin hüsn-ü niyetle, kuvvetli emarelerle inayet-i İlahiyeden tasavvur ettiği bir müjde-i Kur'aniyenin tefehhümünde bir yanlış, belki yüz yanlış varsa da, o hasenata karşı gelemez, setr-i uyûb perdesini yırtamaz! Her ne ise.

    Bu mes'ele yalnız şahsıma taalluk etseydi, ben cidden nefs-i emmaremi tam kırmak için ona minnetdar olurdum. Mesleğimiz, bu zamanda hakka hizmet, bütün bütün terk-i enaniyetle olabileceğini kat'î kanaatımız olduğu gibi; yirmi senedir nefs-i emmarem ister istemez o mesleğe itaate mecbur olmuş. Risale-i Nur ve mukaddematları, buna bir hüccet-i katıadır. Fakat garaz ve inad ve bir nevi taassub-u meslekiyeyi ihsas eden ve esrar-ı mestûreyi işaa suretinde gelen itiraz ve ayıblara karşı Eski Said (R.A.) lisanıyla derim: İşte meydan! En mutaassıb ülemadan ve en büyük veliden tut, tâ en dinsiz feylesoflara ve müdakkik hükemalara, Risale-i Nur'daki davaları isbat etmeğe hazırım ve hem de isbat etmişim ki, benim mahvıma ve i'damıma mütemadiyen çalışan zındık feylesoflar ve mülhidler, o davaları cerhedemiyorlar ve edememişler!

    Hem bütün hayatımda delilsiz davaları zikretmediğim, sizin gibi eski ve yeni arkadaşlarım biliyorlar. Bâhusus Kur'an-ı Mu'ciz-ül Beyan'dan aldığım bir kuvvetle, Avrupa feylesoflarına Risale-i Nur meydan okur. Risale-i Nur bu zamanda medar-ı nazar bir hâdise-i Kur'aniye olduğundan, bir-iki işaret değil, belki benimle beraber Risale-i Nur şakirdleri tarafından istihraç edilen beş risalede yazılan işaretler, bir cihette bine yaklaşıyor. Bin incecik saçlar dahi toplansa kuvvetli bir ip olduğu gibi, sarahata yakın bir delalet oluyor. Vahdet-i mes'ele cihetiyle o işaretler birbirine kuvvet verir. Bazı işaratı zaîf görmekle onu inkâr etmek, insafa, hakperestliğe muvafık olamaz. İnkâr eden mazur olamaz. Hususan lüzumsuz ve zararlı ve müfritane bir gıybet olsa, bu zamanda ehl-i ilim ortasında ehl-i hakikatı ağlattıracak bir hâdise-i elîmedir.
    Sikke-i Tasdik-i Gaybi ( 62 )

    Alıntı
    Yoksa onlarda gaybın bilgisimi var ki yazıp duruyorlar? Necm Suresi 47
    Yahu elbette bizim gaybi bilgimiz var..Çünkü, bu gaybi bilgiyi Kur'an bize haber veriyor..Mesela, Kur'an bize kıyametin kopacağını, cennet ve cehennemi, adem ve nuh aleyhisselamın hadiselerini ve şeytanın secde etmemesini vs..gibi gaybi haberleri haber verdiği için bizim gaybi bilgimiz var..Ayrıca, Kur'an rumların galip geleceğini, mekkenin fethedileceğini ve mekkenin fethinden önceki hudeybiye anlaşmasını vs...haber veriyor..Bunlar hep gaybdır..Bu gaybları Allah bize bildirdiği için biliyoruz..Aynen öyle de, ahirzamanın en dehşetli zamanında iman ve Kur'an hakikatlerini tahkiki bir tarzda neşrederek milyonlarca kişinin imanına hizmet eden ve zındık ve münafıkların Kur'an aleyhindeki su-i kastlarını ve planlarını bozan bir neferine ve ordusuna işaret etmesini de Allah Kur'anında işareten bildirdiği için biz biliyoruz..

    Bence sen aklına fazla güvenme..Çünkü, bu ayet "ahiret yok" gibi iddiaları olanlara hitab ediyor..Sen ise, bunları (aklına çok güvendiğin için) mü'minlere silah olarak yöneltiyorsun..Şunu kesinlikle bilki, önemli olan ayetin mealini zikretmek değil, o ayeti doğru ve istikametli anlamaktır..Bence sen kendi aklınla hareket etmiyorsun..Senin akıl hocaların (bayındır gibi) senin aklını yanlış kullanmana sebep oluyorlar.





+ Yorum Gönder
Git İlk 3457 Son