Konusunu Oylayın.: Nisa suresi 174 Ayetten yazıdaki mana çıkar mı?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Nisa suresi 174 Ayetten yazıdaki mana çıkar mı?
  1. 26.Ocak.2013, 16:55
    13
    İLİMCİK
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Haziran.2012
    Üye No: 96623
    Mesaj Sayısı: 419
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5

    Cevap: Nisa suresi 174 Ayetten yazıdaki mana çıkar mı?

    reklam


    Cevap: Nisa suresi 174 Ayetten yazıdaki mana çıkar mı? isimli yazı www.Mumsema.comCevap: Nisa suresi 174 Ayetten yazıdaki mana çıkar mı?
    Cifir hesabında ölçü şudur: mana, makam, liyakat ve tevafuk..Yani, mesela bir Kur'an ayetinin manası bir hadiseye işaret ediyorsa, eğer o hadise (ve la ratbin ve la yabisin illa fi kitabin mübin sırrıyla) Kur'anın hususi işaretine layıksa ve aynı zamanda ayetin cifir hesabı da aynı hadiseye tevefuk ediyorsa "Kur'anın bu ayeti bu hadiseye remzediyor veya işaret ediyor veya bu ayetin işari manalarından bir ferdi budur" denebilir ve Kur'anın o hadiseye işaret etmesi ona noksanlık vermez..Tam tersine mucize derecesindeki icazının muktezasıdır ve bütün zamanları ve mekanları gören bir zatın kelamı olduğuna bir delildir..

    Evet, mesela fil suresinin manası zaten 2. dünya savaşına tevafuk ediyor..Çünkü, nasılki fil suresinde kabeye ihanet eden ve yıkmaya çalışanve servetine ve fillerine güvenen ebrehe ve askerlerine cenab-ı hak tayran ebabili gönderip, onlara taş atıp, onları perişan ediyor...Öyle de, 2. dünya savaşında ebrehe yerine İslamiyete ihanet etmiş bir avrupa var..Ebabil kuşları yerine uçaklar var..Uçaklar, yanmış taş gibi bomba atıyor ve Avrupanın bin yıllık mahsulatını yakıp, yıkıyor..

    Şimdi, Kur'an ayetinin zaten manası 2. dünya savaşına işaret ediyor..Fakat, aynı zamanda ebced hesabı da 2. dünya savaşına tevafuk etse, artık Kur'anın bu işareti daha da kuvvetleniyor..Böyle bir tevafuk Kur'anın şanına yakışıyor...Hem 2. dünya savaşı da Kur'anın hususi işaretine layık olacak bir hadisedir..Dikkat edilirse, burada da hem mana, hem makam, hem de ebced hesabı tevafuk ediyor ve işaret edilen şeyin liyakatı var.

    Elhasıl, bazı kardeşlerimizin "ben de ebced hesabı yaparım" demesi boştur ve bu konudaki cehaletlerinden dolayı söylenmiş bir cümledir..Çünkü, burada önemli olan sadece cifrin tevafuk etmesi değildir..Ayetin manası ve makamı ve işaret ettiği şeyin, Kur'anın işaretine liyakatı da önemlidir..


  2. 26.Ocak.2013, 16:55
    13
    İLİMCİK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    reklam


    Cifir hesabında ölçü şudur: mana, makam, liyakat ve tevafuk..Yani, mesela bir Kur'an ayetinin manası bir hadiseye işaret ediyorsa, eğer o hadise (ve la ratbin ve la yabisin illa fi kitabin mübin sırrıyla) Kur'anın hususi işaretine layıksa ve aynı zamanda ayetin cifir hesabı da aynı hadiseye tevefuk ediyorsa "Kur'anın bu ayeti bu hadiseye remzediyor veya işaret ediyor veya bu ayetin işari manalarından bir ferdi budur" denebilir ve Kur'anın o hadiseye işaret etmesi ona noksanlık vermez..Tam tersine mucize derecesindeki icazının muktezasıdır ve bütün zamanları ve mekanları gören bir zatın kelamı olduğuna bir delildir..

    Evet, mesela fil suresinin manası zaten 2. dünya savaşına tevafuk ediyor..Çünkü, nasılki fil suresinde kabeye ihanet eden ve yıkmaya çalışanve servetine ve fillerine güvenen ebrehe ve askerlerine cenab-ı hak tayran ebabili gönderip, onlara taş atıp, onları perişan ediyor...Öyle de, 2. dünya savaşında ebrehe yerine İslamiyete ihanet etmiş bir avrupa var..Ebabil kuşları yerine uçaklar var..Uçaklar, yanmış taş gibi bomba atıyor ve Avrupanın bin yıllık mahsulatını yakıp, yıkıyor..

    Şimdi, Kur'an ayetinin zaten manası 2. dünya savaşına işaret ediyor..Fakat, aynı zamanda ebced hesabı da 2. dünya savaşına tevafuk etse, artık Kur'anın bu işareti daha da kuvvetleniyor..Böyle bir tevafuk Kur'anın şanına yakışıyor...Hem 2. dünya savaşı da Kur'anın hususi işaretine layık olacak bir hadisedir..Dikkat edilirse, burada da hem mana, hem makam, hem de ebced hesabı tevafuk ediyor ve işaret edilen şeyin liyakatı var.

    Elhasıl, bazı kardeşlerimizin "ben de ebced hesabı yaparım" demesi boştur ve bu konudaki cehaletlerinden dolayı söylenmiş bir cümledir..Çünkü, burada önemli olan sadece cifrin tevafuk etmesi değildir..Ayetin manası ve makamı ve işaret ettiği şeyin, Kur'anın işaretine liyakatı da önemlidir..


  3. 26.Ocak.2013, 17:02
    14
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Nisa suresi 174 Ayetten yazıdaki mana çıkar mı?

    reklam


    ilimcik kardeşim katılıyorum sana. Ama şuan önüne gelen ilmi olmayanlar bile kendi başına Hesaplamalar yapma gayretindeler. Ben buna karşıyım . geçmiş dönemlerdeki ehli sünnet alimleride hesaplamalar yapmıştır. ben onların yaptıgı hesaplamalara karşı değilim. Bediüzzamanın yaptıgına karşı degilim. Ama onlar gibi büyük alimler sanan kendini bir kaç kişi şimdi birşeyler çıkarmaya çalışıyor onlar zoruma gidiyor.


  4. 26.Ocak.2013, 17:02
    14
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    reklam


    ilimcik kardeşim katılıyorum sana. Ama şuan önüne gelen ilmi olmayanlar bile kendi başına Hesaplamalar yapma gayretindeler. Ben buna karşıyım . geçmiş dönemlerdeki ehli sünnet alimleride hesaplamalar yapmıştır. ben onların yaptıgı hesaplamalara karşı değilim. Bediüzzamanın yaptıgına karşı degilim. Ama onlar gibi büyük alimler sanan kendini bir kaç kişi şimdi birşeyler çıkarmaya çalışıyor onlar zoruma gidiyor.


  5. 26.Ocak.2013, 17:07
    15
    cavraşım
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Ağustos.2012
    Üye No: 97639
    Mesaj Sayısı: 626
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7
    Yaş: 40
    Bulunduğu yer: konya

    Cevap: Nisa suresi 174 Ayetten yazıdaki mana çıkar mı?

    yani Said nursini yaptığı ebced hesabı doğru ve Kuranda Risaleden behsediliyor??????


  6. 26.Ocak.2013, 17:07
    15
    Devamlı Üye
    yani Said nursini yaptığı ebced hesabı doğru ve Kuranda Risaleden behsediliyor??????


  7. 26.Ocak.2013, 17:14
    16
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Nisa suresi 174 Ayetten yazıdaki mana çıkar mı?

    Alıntı
    yani Said nursini yaptığı ebced hesabı doğru ve Kuranda Risaleden behsediliyor??????
    kardeş Kendi yaptıgı içtihattır. Yani kendisi kesinlikle bu doğrudur demiyor. Alimlerden yapan var. Ama inanmak farz degil. Ayetin manasını ben sana açıkladım. Gerçek manasını daha detaylı bakman için Tefsirlere müracaat et kardeş. Müfessirlerimiz Manalarını yazmışlardır. hesaplamaları eski Alimlerimizden yapanlarda var. Misal İmam suyuti Bu ümmetin ömrü 1500 yılı geçmez demiştir. Ve hesabında yanılmıştır. Ama kesinlikle ben doğru diyorum inanacaksınız diye bir terim hiç bir ehli sünnet alimi kullanmaz.


  8. 26.Ocak.2013, 17:14
    16
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    yani Said nursini yaptığı ebced hesabı doğru ve Kuranda Risaleden behsediliyor??????
    kardeş Kendi yaptıgı içtihattır. Yani kendisi kesinlikle bu doğrudur demiyor. Alimlerden yapan var. Ama inanmak farz degil. Ayetin manasını ben sana açıkladım. Gerçek manasını daha detaylı bakman için Tefsirlere müracaat et kardeş. Müfessirlerimiz Manalarını yazmışlardır. hesaplamaları eski Alimlerimizden yapanlarda var. Misal İmam suyuti Bu ümmetin ömrü 1500 yılı geçmez demiştir. Ve hesabında yanılmıştır. Ama kesinlikle ben doğru diyorum inanacaksınız diye bir terim hiç bir ehli sünnet alimi kullanmaz.


  9. 26.Ocak.2013, 17:45
    17
    Ercan
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Temmuz.2011
    Üye No: 88468
    Mesaj Sayısı: 3,121
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 33
    Bulunduğu yer: Gaziantep

    Cevap: Nisa suresi 174 Ayetten yazıdaki mana çıkar mı?

    Karanlık ve cahiliye döneminde bütün insanlığı aydınlatacak bir nur olarak indirilen Kuran'dan bahsedilen bir ayeti ebced hesabıyla nasıl risaleye çekerler anlam vermek gerçekten çok zor.


  10. 26.Ocak.2013, 17:45
    17
    Devamlı Üye
    Karanlık ve cahiliye döneminde bütün insanlığı aydınlatacak bir nur olarak indirilen Kuran'dan bahsedilen bir ayeti ebced hesabıyla nasıl risaleye çekerler anlam vermek gerçekten çok zor.


  11. 26.Ocak.2013, 18:54
    18
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Nisa suresi 174 Ayetten yazıdaki mana çıkar mı?

    Alıntı
    Karanlık ve cahiliye döneminde bütün insanlığı aydınlatacak bir nur olarak indirilen Kuran'dan bahsedilen bir ayeti ebced hesabıyla nasıl risaleye çekerler anlam vermek gerçekten çok zor.
    Allah razı olsun benden de bir imza


  12. 26.Ocak.2013, 18:54
    18
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    Karanlık ve cahiliye döneminde bütün insanlığı aydınlatacak bir nur olarak indirilen Kuran'dan bahsedilen bir ayeti ebced hesabıyla nasıl risaleye çekerler anlam vermek gerçekten çok zor.
    Allah razı olsun benden de bir imza


  13. 26.Ocak.2013, 22:00
    19
    cavraşım
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Ağustos.2012
    Üye No: 97639
    Mesaj Sayısı: 626
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7
    Yaş: 40
    Bulunduğu yer: konya

    Cevap: Nisa suresi 174 Ayetten yazıdaki mana çıkar mı?

    islamyolu kardeş

    Alıntı
    Bediüzzamanın yaptıgına karşı degilim
    hemen arkasındanda


    Alıntı
    Karanlık ve cahiliye döneminde bütün insanlığı aydınlatacak bir nur olarak indirilen Kuran'dan bahsedilen bir ayeti ebced hesabıyla nasıl risaleye çekerler anlam vermek gerçekten çok zor.
    diyen Ercan arkadaşada

    Alıntı
    Allah razı olsun benden de bir imza
    diyosun

    bu nasıl iş ben anlamadım kardeş??


  14. 26.Ocak.2013, 22:00
    19
    Devamlı Üye
    islamyolu kardeş

    Alıntı
    Bediüzzamanın yaptıgına karşı degilim
    hemen arkasındanda


    Alıntı
    Karanlık ve cahiliye döneminde bütün insanlığı aydınlatacak bir nur olarak indirilen Kuran'dan bahsedilen bir ayeti ebced hesabıyla nasıl risaleye çekerler anlam vermek gerçekten çok zor.
    diyen Ercan arkadaşada

    Alıntı
    Allah razı olsun benden de bir imza
    diyosun

    bu nasıl iş ben anlamadım kardeş??


  15. 27.Ocak.2013, 02:37
    20
    İLİMCİK
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Haziran.2012
    Üye No: 96623
    Mesaj Sayısı: 419
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5

    Cevap: Nisa suresi 174 Ayetten yazıdaki mana çıkar mı?

    Alıntı
    Aman ilimcik kardeşim , Senin verdigin cevaplarda Sitede takibime göre Ehli sünnet çerçevesi içinde veriyorsun. ve sitede sevdigim saydıgım üyeler arasındasın. Allah senden razı olsun. Benide Yanlış anlamışsan hakkını helal et. Ben Nurcu kardeşlerime kesinlikle kötü gözle bakamam ve bakmam da.
    İslamyolu kardeşim, estağfirullah..ben hakkımı (eğer varsa) helal ederim..Ben de sizi seviyorum..Fakat, bu mesele benimle alakadar değildir..Bir meseleye itiraz edilebilir ve tenkid edilebilir..fakat, önce o mesele ne için söylenmiş ve hangi makamda söylenmiş ve ne için söylenmiş hepsi aktarılıp, ondan sonra "ben buna katılmıyorum" denilebilir..Fakat, mesele öyle bir şekilde sunuluyor ki, sanki Bediüzzaman "bu ayetin sarih manası Risale-i Nurdur" demiş gibi anlaşılıyor..Bu suretle hakikati bilmeyen kimselerde su-i zannın oluşmasına sebep olunuyor..Halbuki, Bediüzzaman çok açık bir şekilde her ayetin sarih manasının altında işari manaların bulunduğunu ve bu işari manaların her asırda ferdleri ve masadakı bulunduğunu ve o ferdlerden birinin de bu zamanda Risale-i Nur olduğunu açıkça beyan ediyor..O ayetin manasının sarih olarak Kur'andan bahsettiğini inkar eden yok.Fakat, Kur'an bütün zamanları ve mekanları bir anda gören ve ona göre konuşan bir zatın kelamıdır..Bu ahirzamanın dehşetinde, bütün medreselerin kapatıldığı ve bir tek dini eserin neşrine izin verilmediği ve İslami şeairlerin teker teker kaldırıldığı ve alimlerin susturulduğu bir devirde en zor şartlarda Kur'an hakikatlerini tahkiki bir şekilde izah ve ispat eden ve tebliğ eden ve ehl-i dalaletin ve zındıkların planlarını zirü zeber eden ve onlarla tesirli bir şekilde cihad eden ve milyonlarca insana Kur'anı tahkiki bir tarzda ders veren ve menbaı ve üstadı ve rehberi doğrudan doğruya Kur'an olan bir esere Kur'anın işaret etmesi niçin akıldan uzak olsun..Zaten üstadın dediği gibi, bu nevi kanaat kabul edilmese bile itiraz edilmez..Bazı evliyalar Musa aleyhisselamdan maksad kalptır ve firavundan maksat ise nefistir diye mana istihrac etmişler..

    Risale-i Nur felsefe kitabı değil ki, Kur'anın ona işaret etmesi akıldan uzak olsun..Doğrudan doğruya Kur'anın manalarını tahkiki olarak ders veren ve manaları doğrudan doğruya Kur'andan iktibas edilen bir kitaptır..Bütün iman ve Kur'an esaslarını en inatçı dinsizi bile susturacak şekilde Kur'anın feyziyle ders veriyor..Madem Risale-i Nur Kur'anın malıdır ve doğrudan doğruya Kur'andan mülhemdir..Öyle ise, bir ayetin ahirzamanın en dehşetli zamanında Kur'anın hakikatlerini tesirli bir şekilde tebliğ eden bir nuruna işaret etmesi Kur'ana noksanlık vermez...Tam tersine icazının şanına yakışır..Çünkü, "ve la ratbin ve la yabisin illa fi kitabin mübin" ayetinin işaretiyle herşey derecesine göre Kur'anda vardır..Risale-i Nur ise bu ahirzamanın dehşetinde Kur'anın hususi işaretine layık olacak bir hadisedir.

    Zaten bu birinci şua mahremdir..herkese lazım değil..Risale-i Nur baştan sona iman esaslarını ders veriyor..Bu ebced meselesi Risale-i Nurda koskoca "sözler" mecmuasında yok.."mektubat" ta yok.."lem'alar" da yok. Şualarda ismi "birinci şua" olmasına rağmen "şualar" mecuasının en sonuna konulmuş..Risale-i Nuru tedkik eden bir kimse Kur'anın en temel meselelerini ders verdiğini görür..Bu ebced hesabı ise hususi bir ilimdir..Bu ilme itiraz eden cafer-i sadıktan ve Bediüzzamandan ve Mhyiddin-i rabiden daha takvalı ve daha alim ve daha fazla Allahtan korkan kişiler değil.

    Elhasıl, Kur'an Allahın kelamıdır..Allahın kelamı ise, sadee bir manaya münhasır değildir..Bütün zamanları ve mekanları görür ve bilir ve ona göre konuşur..Öyle ise, elbette bu ahirzamanın en dehşetli zamanında ehl-i dalalet ve zındıklar ve münafıkların planlarını Kur'anın delilleriyle ve hakikatleriyle bozan ve onlarla mücadele eden bir nuruna işaret etmesi onun icazının ve mucizeliğinin gereğidir..ben Kur'an gibi bir eserin Risale-i Nur gibi bir hadiseye işaret etmemesini akıldan çok uzak görüyorum...Bu bir iman meselesi değildir..Kabul etmeyenin hiç bir mesuliyeti olmaz..


  16. 27.Ocak.2013, 02:37
    20
    İLİMCİK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    Alıntı
    Aman ilimcik kardeşim , Senin verdigin cevaplarda Sitede takibime göre Ehli sünnet çerçevesi içinde veriyorsun. ve sitede sevdigim saydıgım üyeler arasındasın. Allah senden razı olsun. Benide Yanlış anlamışsan hakkını helal et. Ben Nurcu kardeşlerime kesinlikle kötü gözle bakamam ve bakmam da.
    İslamyolu kardeşim, estağfirullah..ben hakkımı (eğer varsa) helal ederim..Ben de sizi seviyorum..Fakat, bu mesele benimle alakadar değildir..Bir meseleye itiraz edilebilir ve tenkid edilebilir..fakat, önce o mesele ne için söylenmiş ve hangi makamda söylenmiş ve ne için söylenmiş hepsi aktarılıp, ondan sonra "ben buna katılmıyorum" denilebilir..Fakat, mesele öyle bir şekilde sunuluyor ki, sanki Bediüzzaman "bu ayetin sarih manası Risale-i Nurdur" demiş gibi anlaşılıyor..Bu suretle hakikati bilmeyen kimselerde su-i zannın oluşmasına sebep olunuyor..Halbuki, Bediüzzaman çok açık bir şekilde her ayetin sarih manasının altında işari manaların bulunduğunu ve bu işari manaların her asırda ferdleri ve masadakı bulunduğunu ve o ferdlerden birinin de bu zamanda Risale-i Nur olduğunu açıkça beyan ediyor..O ayetin manasının sarih olarak Kur'andan bahsettiğini inkar eden yok.Fakat, Kur'an bütün zamanları ve mekanları bir anda gören ve ona göre konuşan bir zatın kelamıdır..Bu ahirzamanın dehşetinde, bütün medreselerin kapatıldığı ve bir tek dini eserin neşrine izin verilmediği ve İslami şeairlerin teker teker kaldırıldığı ve alimlerin susturulduğu bir devirde en zor şartlarda Kur'an hakikatlerini tahkiki bir şekilde izah ve ispat eden ve tebliğ eden ve ehl-i dalaletin ve zındıkların planlarını zirü zeber eden ve onlarla tesirli bir şekilde cihad eden ve milyonlarca insana Kur'anı tahkiki bir tarzda ders veren ve menbaı ve üstadı ve rehberi doğrudan doğruya Kur'an olan bir esere Kur'anın işaret etmesi niçin akıldan uzak olsun..Zaten üstadın dediği gibi, bu nevi kanaat kabul edilmese bile itiraz edilmez..Bazı evliyalar Musa aleyhisselamdan maksad kalptır ve firavundan maksat ise nefistir diye mana istihrac etmişler..

    Risale-i Nur felsefe kitabı değil ki, Kur'anın ona işaret etmesi akıldan uzak olsun..Doğrudan doğruya Kur'anın manalarını tahkiki olarak ders veren ve manaları doğrudan doğruya Kur'andan iktibas edilen bir kitaptır..Bütün iman ve Kur'an esaslarını en inatçı dinsizi bile susturacak şekilde Kur'anın feyziyle ders veriyor..Madem Risale-i Nur Kur'anın malıdır ve doğrudan doğruya Kur'andan mülhemdir..Öyle ise, bir ayetin ahirzamanın en dehşetli zamanında Kur'anın hakikatlerini tesirli bir şekilde tebliğ eden bir nuruna işaret etmesi Kur'ana noksanlık vermez...Tam tersine icazının şanına yakışır..Çünkü, "ve la ratbin ve la yabisin illa fi kitabin mübin" ayetinin işaretiyle herşey derecesine göre Kur'anda vardır..Risale-i Nur ise bu ahirzamanın dehşetinde Kur'anın hususi işaretine layık olacak bir hadisedir.

    Zaten bu birinci şua mahremdir..herkese lazım değil..Risale-i Nur baştan sona iman esaslarını ders veriyor..Bu ebced meselesi Risale-i Nurda koskoca "sözler" mecmuasında yok.."mektubat" ta yok.."lem'alar" da yok. Şualarda ismi "birinci şua" olmasına rağmen "şualar" mecuasının en sonuna konulmuş..Risale-i Nuru tedkik eden bir kimse Kur'anın en temel meselelerini ders verdiğini görür..Bu ebced hesabı ise hususi bir ilimdir..Bu ilme itiraz eden cafer-i sadıktan ve Bediüzzamandan ve Mhyiddin-i rabiden daha takvalı ve daha alim ve daha fazla Allahtan korkan kişiler değil.

    Elhasıl, Kur'an Allahın kelamıdır..Allahın kelamı ise, sadee bir manaya münhasır değildir..Bütün zamanları ve mekanları görür ve bilir ve ona göre konuşur..Öyle ise, elbette bu ahirzamanın en dehşetli zamanında ehl-i dalalet ve zındıklar ve münafıkların planlarını Kur'anın delilleriyle ve hakikatleriyle bozan ve onlarla mücadele eden bir nuruna işaret etmesi onun icazının ve mucizeliğinin gereğidir..ben Kur'an gibi bir eserin Risale-i Nur gibi bir hadiseye işaret etmemesini akıldan çok uzak görüyorum...Bu bir iman meselesi değildir..Kabul etmeyenin hiç bir mesuliyeti olmaz..


  17. 27.Ocak.2013, 02:53
    21
    İLİMCİK
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Haziran.2012
    Üye No: 96623
    Mesaj Sayısı: 419
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5

    Cevap: Nisa suresi 174 Ayetten yazıdaki mana çıkar mı?

    Alıntı
    yani Said nursini yaptığı ebced hesabı doğru ve Kuranda Risaleden behsediliyor??????
    Öncelikle, yukarıda ilk cevabımda yaptığım muvazene başka söze gerek bırakmıyor...Öncelikle orayı okuyunuz..Orada anlamadığınız bir şey varsa sorunuz.

    İkinci olarak, benim şahsi kanaatim, Kur'an gibi bir kitabın bütün alimlerin susturulduğu ve İslami şearin tahrib edildiği ve "Allahu ekber" bile demenin yasaklandığı ahirzamanın en dehşetli zamanında ehl-i dalalet ve münafıklar ile en zor şartlar altında tesirli bir tarzda mücadele ve mücahede edip, onların planlarını akim bırakan ve Kur'an hakikatlerini tahkiki ve en inatçı dinsizi susturacak bir tarzda tebliğ ederek, milyonlarca kişinin imanının kurtulmasına ve taklidden tahkika çevrilmesine ve muhafazasına hizmet eden ve üstadı ve mercii ve rehberi doğrudan doğruya Kur'an olan ve doğrudan doğruya Kur'an'ın meziyetlerini, delillerini, izah ve ispat eden ve en kör olanlara bile gösteren bir nuruna işaret etmesi, yani hadsiz işari manalarından bir ferdi Risale-i Nur olması gayet makul ve mantıklıdır..

    Daha önce dediğim gibi, bu ilimde ölçü şudur:mana, makam, liyakat ve tefavuk..Zaten ayetin işari manası Kur'anın delillerinden bahsediyor..Yani, işari mana Risale-i Nura tevafuk ediyor..Çünkü, Risale-i Nur iman hakikatlerini en inatçı dinsizi susturacak bir tarzda izah ve ispat ediyor..Ayrıca, ayetin içinde "nur" kelimesi geçiyor..Yani, Risale-i Nur ismine muvafık..Ayrıca, ebced hesabı da tam tamına Risale-i Nur ismine tevafuk ediyor...Ayrıca, yukarıda beyan ettiğim gibi, Risale-i Nur Kur'anın hususi işaretine layık bir hadise ve eserdir..

    İşte, Kur'an gibi bir kitapta hem mananın, hem makamın, hem ebcedin tevafuk etmesi ve Risale-i Nurun bu işarete layık olması ve daha bunlar gibi onlarca ayetin de buna kuvvet vermesi tesadüf olamaz..Bu ayetlerin sarih manasının altındaki işari manaların her asırda bulunan mana ve ferdlerinden biri de Risale-i Nurdur denilse böyle bir kanaat kabul edilmezse bile itiraz edilmez..


  18. 27.Ocak.2013, 02:53
    21
    İLİMCİK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    Alıntı
    yani Said nursini yaptığı ebced hesabı doğru ve Kuranda Risaleden behsediliyor??????
    Öncelikle, yukarıda ilk cevabımda yaptığım muvazene başka söze gerek bırakmıyor...Öncelikle orayı okuyunuz..Orada anlamadığınız bir şey varsa sorunuz.

    İkinci olarak, benim şahsi kanaatim, Kur'an gibi bir kitabın bütün alimlerin susturulduğu ve İslami şearin tahrib edildiği ve "Allahu ekber" bile demenin yasaklandığı ahirzamanın en dehşetli zamanında ehl-i dalalet ve münafıklar ile en zor şartlar altında tesirli bir tarzda mücadele ve mücahede edip, onların planlarını akim bırakan ve Kur'an hakikatlerini tahkiki ve en inatçı dinsizi susturacak bir tarzda tebliğ ederek, milyonlarca kişinin imanının kurtulmasına ve taklidden tahkika çevrilmesine ve muhafazasına hizmet eden ve üstadı ve mercii ve rehberi doğrudan doğruya Kur'an olan ve doğrudan doğruya Kur'an'ın meziyetlerini, delillerini, izah ve ispat eden ve en kör olanlara bile gösteren bir nuruna işaret etmesi, yani hadsiz işari manalarından bir ferdi Risale-i Nur olması gayet makul ve mantıklıdır..

    Daha önce dediğim gibi, bu ilimde ölçü şudur:mana, makam, liyakat ve tefavuk..Zaten ayetin işari manası Kur'anın delillerinden bahsediyor..Yani, işari mana Risale-i Nura tevafuk ediyor..Çünkü, Risale-i Nur iman hakikatlerini en inatçı dinsizi susturacak bir tarzda izah ve ispat ediyor..Ayrıca, ayetin içinde "nur" kelimesi geçiyor..Yani, Risale-i Nur ismine muvafık..Ayrıca, ebced hesabı da tam tamına Risale-i Nur ismine tevafuk ediyor...Ayrıca, yukarıda beyan ettiğim gibi, Risale-i Nur Kur'anın hususi işaretine layık bir hadise ve eserdir..

    İşte, Kur'an gibi bir kitapta hem mananın, hem makamın, hem ebcedin tevafuk etmesi ve Risale-i Nurun bu işarete layık olması ve daha bunlar gibi onlarca ayetin de buna kuvvet vermesi tesadüf olamaz..Bu ayetlerin sarih manasının altındaki işari manaların her asırda bulunan mana ve ferdlerinden biri de Risale-i Nurdur denilse böyle bir kanaat kabul edilmezse bile itiraz edilmez..


  19. 27.Ocak.2013, 17:56
    22
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Nisa suresi 174 Ayetten yazıdaki mana çıkar mı?

    çavraşım sen ne dedigimi ne kastettiği burada anlayamıyorsun. bak Bediüzzaman hazretlerinin kini nasıl anlayacagız.

    Bediüzzaman olsun İmam Rabbani olsun , abdulkadir Geylani hazretleri olsun. ben böyle büyük alimlerin yaptıklarına karşı gelmem için onlar kadar ilmim olması lazım. şeriata muhalif kur'an sünnete muhalif bir işleri varmı. bazı şeyler görüksede. onlarıda tevil edebiliriz , yada ilimcik kardeşimizin dedigi gibi söyledigi ortam ve hangi makamda söyledigi önemlidir. ondan dolayıda Muhiddini arabi gibi bir çok alimi şirkle suçluyorlar.

    Orada Ercan kardeşimizin dediği sözde. Kur'anın asıl manası budur diyor. Nasıl risale Nur'a çekerler demekle benim tanıdıgım bir kaç Nurcu var , herşeyi öyle çekiyorlar. ondan dolayı demişimdir.

    Alıntı
    bu nasıl iş ben anlamadım kardeş
    şimdi anladın mı kardeş zaten ben sana birşey anlatana kadar ölüp bitiyorum. birşey anlattıgım an. o anlattıgımın içinden mutlaka soru bulacan en sonda köşede sıkıştırıyorsun fazla üstüme gelme ben Alim degilim hoca degilim. senin gibi biriyim


  20. 27.Ocak.2013, 17:56
    22
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    çavraşım sen ne dedigimi ne kastettiği burada anlayamıyorsun. bak Bediüzzaman hazretlerinin kini nasıl anlayacagız.

    Bediüzzaman olsun İmam Rabbani olsun , abdulkadir Geylani hazretleri olsun. ben böyle büyük alimlerin yaptıklarına karşı gelmem için onlar kadar ilmim olması lazım. şeriata muhalif kur'an sünnete muhalif bir işleri varmı. bazı şeyler görüksede. onlarıda tevil edebiliriz , yada ilimcik kardeşimizin dedigi gibi söyledigi ortam ve hangi makamda söyledigi önemlidir. ondan dolayıda Muhiddini arabi gibi bir çok alimi şirkle suçluyorlar.

    Orada Ercan kardeşimizin dediği sözde. Kur'anın asıl manası budur diyor. Nasıl risale Nur'a çekerler demekle benim tanıdıgım bir kaç Nurcu var , herşeyi öyle çekiyorlar. ondan dolayı demişimdir.

    Alıntı
    bu nasıl iş ben anlamadım kardeş
    şimdi anladın mı kardeş zaten ben sana birşey anlatana kadar ölüp bitiyorum. birşey anlattıgım an. o anlattıgımın içinden mutlaka soru bulacan en sonda köşede sıkıştırıyorsun fazla üstüme gelme ben Alim degilim hoca degilim. senin gibi biriyim


  21. 27.Ocak.2013, 22:24
    23
    cavraşım
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Ağustos.2012
    Üye No: 97639
    Mesaj Sayısı: 626
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7
    Yaş: 40
    Bulunduğu yer: konya

    Cevap: Nisa suresi 174 Ayetten yazıdaki mana çıkar mı?

    Alıntı
    bu işari manaların her asırda ferdleri ve masadakı bulunduğunu ve o ferdlerden birinin de bu zamanda Risale-i Nur olduğunu açıkça beyan ediyor
    burada yapılan,yazdığı kitabı kutsallaştırmak değil midir kardeş?ne demek ayetin işari manasının risaleyi kastettiği?

    Alıntı
    Bütün iman ve Kur'an esaslarını en inatçı dinsizi bile susturacak şekilde Kur'anın feyziyle ders veriyor
    risalelelrde kaç tane ayetin açıklaması var ki Kuranın bütün esaslarını açıklıyor?

    Alıntı
    Bu ilme itiraz eden cafer-i sadıktan ve Bediüzzamandan ve Mhyiddin-i rabiden daha takvalı ve daha alim ve daha fazla Allahtan korkan kişiler değil.
    yani ebced hesabı vardır ve doğrudur,sizin anlamamış olmanız bişeyi değiştirmez diyorsun kardeş?

    Alıntı
    ben Kur'an gibi bir eserin Risale-i Nur gibi bir hadiseye işaret etmemesini akıldan çok uzak görüyorum
    daha neler kardeş,buna söyleyecek söz bulamıyorum


    Alıntı
    İşte, Kur'an gibi bir kitapta hem mananın, hem makamın, hem ebcedin tevafuk etmesi ve Risale-i Nurun bu işarete layık olması ve daha bunlar gibi onlarca ayetin de buna kuvvet vermesi tesadüf olamaz
    ne olabilir peki kardeş?

    ve islamyolu kardeş:

    Alıntı
    Orada Ercan kardeşimizin dediği sözde. Kur'anın asıl manası budur diyor. Nasıl risale Nur'a çekerler demekle benim tanıdıgım bir kaç Nurcu var , herşeyi öyle çekiyorlar. ondan dolayı demişimdir.
    diyorsun ama senin tanıdğın nurculara gelmeden önce zaten Said nursi bunu kendi söylüyor,nurcularda tabiki söyleyecek

    ayetin işari manasını açıklarken ebced hesabı sonucu ayetten bu işari mana çıkar diyor,sen şimdi nurcu arkadaşlarının söylediklerine karşıysan Said nursinin söylediklerinede karşı olman lazım,çünkü senin arkadaşların Said nursiinin söylediklerini tekrar ediyorlar,kafalarından bişey uydurmuyorlar kardeş??

    Alıntı
    şimdi anladın mı kardeş zaten ben sana birşey anlatana kadar ölüp bitiyorum. birşey anlattıgım an. o anlattıgımın içinden mutlaka soru bulacan en sonda köşede sıkıştırıyorsun
    kardeş,amacım seni sıkıştırmak değil.aklıma takılanı soruyorum,seninde benden daha bilgili olduğunu düşündüğüm için fikrini almak istedim ama herhalde anlaşamadık????


  22. 27.Ocak.2013, 22:24
    23
    Devamlı Üye
    Alıntı
    bu işari manaların her asırda ferdleri ve masadakı bulunduğunu ve o ferdlerden birinin de bu zamanda Risale-i Nur olduğunu açıkça beyan ediyor
    burada yapılan,yazdığı kitabı kutsallaştırmak değil midir kardeş?ne demek ayetin işari manasının risaleyi kastettiği?

    Alıntı
    Bütün iman ve Kur'an esaslarını en inatçı dinsizi bile susturacak şekilde Kur'anın feyziyle ders veriyor
    risalelelrde kaç tane ayetin açıklaması var ki Kuranın bütün esaslarını açıklıyor?

    Alıntı
    Bu ilme itiraz eden cafer-i sadıktan ve Bediüzzamandan ve Mhyiddin-i rabiden daha takvalı ve daha alim ve daha fazla Allahtan korkan kişiler değil.
    yani ebced hesabı vardır ve doğrudur,sizin anlamamış olmanız bişeyi değiştirmez diyorsun kardeş?

    Alıntı
    ben Kur'an gibi bir eserin Risale-i Nur gibi bir hadiseye işaret etmemesini akıldan çok uzak görüyorum
    daha neler kardeş,buna söyleyecek söz bulamıyorum


    Alıntı
    İşte, Kur'an gibi bir kitapta hem mananın, hem makamın, hem ebcedin tevafuk etmesi ve Risale-i Nurun bu işarete layık olması ve daha bunlar gibi onlarca ayetin de buna kuvvet vermesi tesadüf olamaz
    ne olabilir peki kardeş?

    ve islamyolu kardeş:

    Alıntı
    Orada Ercan kardeşimizin dediği sözde. Kur'anın asıl manası budur diyor. Nasıl risale Nur'a çekerler demekle benim tanıdıgım bir kaç Nurcu var , herşeyi öyle çekiyorlar. ondan dolayı demişimdir.
    diyorsun ama senin tanıdğın nurculara gelmeden önce zaten Said nursi bunu kendi söylüyor,nurcularda tabiki söyleyecek

    ayetin işari manasını açıklarken ebced hesabı sonucu ayetten bu işari mana çıkar diyor,sen şimdi nurcu arkadaşlarının söylediklerine karşıysan Said nursinin söylediklerinede karşı olman lazım,çünkü senin arkadaşların Said nursiinin söylediklerini tekrar ediyorlar,kafalarından bişey uydurmuyorlar kardeş??

    Alıntı
    şimdi anladın mı kardeş zaten ben sana birşey anlatana kadar ölüp bitiyorum. birşey anlattıgım an. o anlattıgımın içinden mutlaka soru bulacan en sonda köşede sıkıştırıyorsun
    kardeş,amacım seni sıkıştırmak değil.aklıma takılanı soruyorum,seninde benden daha bilgili olduğunu düşündüğüm için fikrini almak istedim ama herhalde anlaşamadık????


  23. 28.Ocak.2013, 11:32
    24
    İLİMCİK
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Haziran.2012
    Üye No: 96623
    Mesaj Sayısı: 419
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5

    Cevap: Nisa suresi 174 Ayetten yazıdaki mana çıkar mı?

    Alıntı
    burada yapılan,yazdığı kitabı kutsallaştırmak değil midir kardeş?ne demek ayetin işari manasının risaleyi kastettiği?
    Kardeşim, Kur'anın lafzı kudsi olduğu gibi, Kur'anın manaları da Kur'ana mensubiyeti cihetiyle kudsidir..Risale-i Nur madem doğrudan doğruya Kur'anın manalarını ders veriyor ve Kur'andan iktibas ediliyor ve doğrudan doğruya Kur'anı tebliğ ediyor.."Allahü ekber" bile demenin yasak edildiği bir zamanda Kur'anın hakikatlerini tahkiki olarak ders vererek, zındık ve münafıklarla mücadele edip, onları Kur'anın kudsi silahlarıyla onların planlarını bozup ve onları mağlub etmiştir...Öyle ise, bu cihette kudsidir...

    İkinci olarak, daha önce dediğimiz gibi Kur'an bütün zamanları ve mekanları bir anda gören ve ona göre konuşan bir zatın kelamıdır..Kur'an ayetlerinin altındaki işari ve remzi manaların her asırda ve her zamanda binlerce efradları bulunabilir..."ve la ratbin ve la yabisin illa fi kitabin mübin" sırrıyla herşey derecesine göre Kur'anda vardır..Kur'an bazen iman ve Kur'an hizmeti cihetiyle ve kafir ve münafıklarla mücadele ve mücahede cihetiyle bazı şeylere işaret ettiği gibi, mesela ikinci dünya savaşı gibi ehemmiyetli şerlere ve bazen de medeniyet harikaları dediğimiz şeylere de işaret eder..Yani, Risale-i Nur, Kur'an hakikatlerini tebliği ve tesirli bir şekilde ehl-i dalaletle cihad etmesi ve iman hakikatlerini tahkiki olarak ders vermesi ve milyonlarca kişinin imanına hizmet etmesi cihetiyle Kur'anın işaretine mazhar olmuştur..Fakat, Kur'anın her işaret ettiği şey kutsaldır denilmez...Bazen şerlere bile işaret eder.

    Alıntı
    risalelelrde kaç tane ayetin açıklaması var ki Kuranın bütün esaslarını açıklıyor?
    Kur'anın esasatı dediğimiz hakikatleri hiç birini müstesna bırakmayarak tahkiki olarak ders verip, izah ediyor...Akla gelebilecek en müşkil meseleleri Kur'anın feyziyle hallediyor..Kur'an esaslarının hepsini en inatçı dinsizi bile ilzam edecek bir tarzda izah ve ispat ediyor..Sadece "onuncu söz" olan haşir Risalesi bile yüzlerce ayetin tefsiridir..Diğer Risaleler de öyledir.

    her ne ise..Risale-i Nuru tanımadığınız ve Kur'ana ve imana hizmetinin büyüklüğünü bilmediğiniz için Kur'anın hususi bir şekilde ona işaret etmesini aklınıza sığıştıramamanız normaldir..Fakat, bu bir iman hakikati değildir..Hususi ve herkese lazım olmayan bir kanaattır..Zaten o ayetin sarahatinin Kur'andan bahsetmediğini söyleyen yok..Fakat, zaten o ayetin işari manası Kur'anın hakkaniyetini ve hak kelamullah olduğunu ve icaz ve belağatının mucize olduğunu ve Kur'anın sönmez ve söndürülemez manevi bir güneş olduğunu en kör olanlara bile izah ve ispat eden Risale-i Nura tevafuk ediyor..Yani, faraza cifir hesabı tam tamına Risale-i Nura tevafuk etmeseydi, yine de ayetin işari manası Risale-i Nura zaten işaret ediyor..Fakat, aynı anda hem ayette "nur" isminin geçmesi ve aynı zamanda cifir hesabının da tevafuk etmesi bu manayı kuvvetlendiriyor..DEDİĞİMİZ GİBİ, BU BİR KANAATTIR..EN BAŞTAKİ YAZIDA DA BELİRTTİĞİMİZ GİBİ, MAHREMDİR VE RİSALE-İ NURUN HAS TALEBELERİNE MAHSUSTUR...İMANIN ESASATI DEĞİLDİR..KABUL ETMEYEN HAŞA MESUL OLMAZ.

    Son olarak Risale-i Nurun hangi şartlarda telif edildiğini ve kiminle hangi şartlarda mücadele ve mücahede ettiğini anlamak için lütfen şuradaki yazıyı okuyunuz:

    http://www.mumsema.com/bediuzzaman-s...un-zuhuru.html


  24. 28.Ocak.2013, 11:32
    24
    İLİMCİK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    Alıntı
    burada yapılan,yazdığı kitabı kutsallaştırmak değil midir kardeş?ne demek ayetin işari manasının risaleyi kastettiği?
    Kardeşim, Kur'anın lafzı kudsi olduğu gibi, Kur'anın manaları da Kur'ana mensubiyeti cihetiyle kudsidir..Risale-i Nur madem doğrudan doğruya Kur'anın manalarını ders veriyor ve Kur'andan iktibas ediliyor ve doğrudan doğruya Kur'anı tebliğ ediyor.."Allahü ekber" bile demenin yasak edildiği bir zamanda Kur'anın hakikatlerini tahkiki olarak ders vererek, zındık ve münafıklarla mücadele edip, onları Kur'anın kudsi silahlarıyla onların planlarını bozup ve onları mağlub etmiştir...Öyle ise, bu cihette kudsidir...

    İkinci olarak, daha önce dediğimiz gibi Kur'an bütün zamanları ve mekanları bir anda gören ve ona göre konuşan bir zatın kelamıdır..Kur'an ayetlerinin altındaki işari ve remzi manaların her asırda ve her zamanda binlerce efradları bulunabilir..."ve la ratbin ve la yabisin illa fi kitabin mübin" sırrıyla herşey derecesine göre Kur'anda vardır..Kur'an bazen iman ve Kur'an hizmeti cihetiyle ve kafir ve münafıklarla mücadele ve mücahede cihetiyle bazı şeylere işaret ettiği gibi, mesela ikinci dünya savaşı gibi ehemmiyetli şerlere ve bazen de medeniyet harikaları dediğimiz şeylere de işaret eder..Yani, Risale-i Nur, Kur'an hakikatlerini tebliği ve tesirli bir şekilde ehl-i dalaletle cihad etmesi ve iman hakikatlerini tahkiki olarak ders vermesi ve milyonlarca kişinin imanına hizmet etmesi cihetiyle Kur'anın işaretine mazhar olmuştur..Fakat, Kur'anın her işaret ettiği şey kutsaldır denilmez...Bazen şerlere bile işaret eder.

    Alıntı
    risalelelrde kaç tane ayetin açıklaması var ki Kuranın bütün esaslarını açıklıyor?
    Kur'anın esasatı dediğimiz hakikatleri hiç birini müstesna bırakmayarak tahkiki olarak ders verip, izah ediyor...Akla gelebilecek en müşkil meseleleri Kur'anın feyziyle hallediyor..Kur'an esaslarının hepsini en inatçı dinsizi bile ilzam edecek bir tarzda izah ve ispat ediyor..Sadece "onuncu söz" olan haşir Risalesi bile yüzlerce ayetin tefsiridir..Diğer Risaleler de öyledir.

    her ne ise..Risale-i Nuru tanımadığınız ve Kur'ana ve imana hizmetinin büyüklüğünü bilmediğiniz için Kur'anın hususi bir şekilde ona işaret etmesini aklınıza sığıştıramamanız normaldir..Fakat, bu bir iman hakikati değildir..Hususi ve herkese lazım olmayan bir kanaattır..Zaten o ayetin sarahatinin Kur'andan bahsetmediğini söyleyen yok..Fakat, zaten o ayetin işari manası Kur'anın hakkaniyetini ve hak kelamullah olduğunu ve icaz ve belağatının mucize olduğunu ve Kur'anın sönmez ve söndürülemez manevi bir güneş olduğunu en kör olanlara bile izah ve ispat eden Risale-i Nura tevafuk ediyor..Yani, faraza cifir hesabı tam tamına Risale-i Nura tevafuk etmeseydi, yine de ayetin işari manası Risale-i Nura zaten işaret ediyor..Fakat, aynı anda hem ayette "nur" isminin geçmesi ve aynı zamanda cifir hesabının da tevafuk etmesi bu manayı kuvvetlendiriyor..DEDİĞİMİZ GİBİ, BU BİR KANAATTIR..EN BAŞTAKİ YAZIDA DA BELİRTTİĞİMİZ GİBİ, MAHREMDİR VE RİSALE-İ NURUN HAS TALEBELERİNE MAHSUSTUR...İMANIN ESASATI DEĞİLDİR..KABUL ETMEYEN HAŞA MESUL OLMAZ.

    Son olarak Risale-i Nurun hangi şartlarda telif edildiğini ve kiminle hangi şartlarda mücadele ve mücahede ettiğini anlamak için lütfen şuradaki yazıyı okuyunuz:

    http://www.mumsema.com/bediuzzaman-s...un-zuhuru.html





+ Yorum Gönder
Git İlk 1235 Son