Konusunu Oylayın.: İçimden dua etmek gelmiyor

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
İçimden dua etmek gelmiyor
  1. 29.Aralık.2012, 07:43
    1
    Sezko
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 29.Aralık.2012
    Üye No: 99291
    Mesaj Sayısı: 1
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    İçimden dua etmek gelmiyor






    İçimden dua etmek gelmiyor Mumsema Selamün Aleyküm. Bir sorunum var uzun zamandır içinden çıkılmaz bir hal aldı bu yüzden sizlere sorarak fikir almak istiyorum. Allah'a şükürler olsun dini bilgim yeterince var elhamdulillah namazlarımı kılıyorum ama en büyük sorun içimden dua etmek gelmiyor yani namazı bitirdigimde tesbihatlardan sonra dua etmek bana çok zor geliyor namaz kılmaya üşenmiyorum ama dua etmek zor geliyor şeytanın vesvesesi farkındayım bunun ama tam edecegim zaman aklıma önemli bir şey geliyor onla ilgilenmeye geçiyorum duanın kabul olacağı vakit insanın içine dua etme isteği doğarmış böyle bir hal olmasına ragmen bile dua edemiyorum edecegim zaman mutlaka bir sorun çıkıyor bir agırlık oluşuyor üzerimde fikirlerinizi bekliyorum lütfen tatmin edecek şeyler yazın farklı birşey olsun zaten bir takım şeyleri belirttim. Allah razı olsun şimdiden teşekkürler...


  2. 29.Aralık.2012, 07:43
    1
    Sezko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye



    Selamün Aleyküm. Bir sorunum var uzun zamandır içinden çıkılmaz bir hal aldı bu yüzden sizlere sorarak fikir almak istiyorum. Allah'a şükürler olsun dini bilgim yeterince var elhamdulillah namazlarımı kılıyorum ama en büyük sorun içimden dua etmek gelmiyor yani namazı bitirdigimde tesbihatlardan sonra dua etmek bana çok zor geliyor namaz kılmaya üşenmiyorum ama dua etmek zor geliyor şeytanın vesvesesi farkındayım bunun ama tam edecegim zaman aklıma önemli bir şey geliyor onla ilgilenmeye geçiyorum duanın kabul olacağı vakit insanın içine dua etme isteği doğarmış böyle bir hal olmasına ragmen bile dua edemiyorum edecegim zaman mutlaka bir sorun çıkıyor bir agırlık oluşuyor üzerimde fikirlerinizi bekliyorum lütfen tatmin edecek şeyler yazın farklı birşey olsun zaten bir takım şeyleri belirttim. Allah razı olsun şimdiden teşekkürler...


    Benzer Konular

    - İçimden namaz kılmak gelmiyor

    - İbadet etmek içimden gelmiyor

    - İçimden tövbe etmek gelmiyor ne yapmalıyım

    - Dua etmek içimden gelmiyor

    - Namaza yeni başladım Daha önceden kılmadığım namazları kılmasam olur mu? İçimden gelmiyor!

  3. 29.Aralık.2012, 11:00
    2
    AmeS
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 10.Kasım.2008
    Üye No: 38188
    Mesaj Sayısı: 188
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 32

    Cevap: içimden dua etmek gelmiyor




    Ve aleykumusselam

    Dua ibadetin özüdür


    Hz. Selmân (radıyallâhu anh) anlatıyor: "Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki:"Rabbiniz hayiydir, kerimdir. Kulu dua ederek kendisine elini kaldırdığı zaman, O, ellerini boş çevirmekten istihya eder."*(Tirmizî, Daavât 118, (3551); Ebû Dâvud, Salât 358, (1488).Hayiy,*çok haya eden, fazlaca utanan demektir. Haya vasfını Allah hakkında lügat manasında kullanmak uygun değildir. Çünkü, lügat olarak haya, kişide ayıplanma ve kınanma korkusu gibi bir şey sebebiyle hâsıl olan değişme ve inkisâr mânasına gelir. Böyle bir hâl Zât-ı Zülcelâl hakkında muhaldir. Öyle ise lügat yönüyle "çok utanan" mânasına gelen hayiy kelimesi Allah hakkında kullanılınca, bundaki gaye maksuddur.Hayadan maksad ve gaye ayıplanacak şeyin yâni hoş olmayan şeyin terki olduğuna göre, ulemâ, Allah hakkında şu mânada anlamıştır:Allah'ın "hayiy" olması,*kulu memnun edecek şeyi yapması, ona zarar verecek şeyi terketmesi demektir. Öyle ise sadedinde olduğumuz*hadisi,*"Cenab-ı Hakk, dua eden kuluna, kulun hayrına olan şeyi mutlaka verir, duasını sevapsız, boş bırakmaz"*diye anlayacağız. Bu "verme" işinin Cenab-ı Hakk'ın hikmeti muktezasınca, ya "istediğine aynen kavuşması" yahut "daha iyisinin verilmesi" yahut da "sevap verilmesi, günahlarının azaltılması" şeklinde tecelli edeceği şeklinde anlamak gerekir.Hz. İbnu Mes'ud (radıyallâhu anh) anlatıyor:*"Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) duayı üç kere yapmaktan, istiğfarı üç kere yapmaktan hoşlanırdı."*(Ebû Dâvud, Salât 361, (1524).Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm) ısrar ve tekrar tavsiye etmektedir. Bu rivâyet, Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm)'ın, dua veya istiğfar ettiği zaman üçer sefer tekrarladığını göstermektedir.Hz. Ebû Hüreyre (radıyallâhu anh) anlatıyor: "Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki:"Acele etmediği müddetçe herbirinizin duasına icâbet olunur. Ancak şöyle diyerek acele eden var: "Ben Rabbime dua ettim duamı kabul etmedi."*(Buhârî, Daavât 22; Müslim, Zikr 92, (2735); Muvatta, Kur'an 29 (1, 213); Tirmizî, Daavât 145, (3602, 3603); Ebû Dâvud, Salât 358, (1484).Müslim'in diğer bir rivâyeti şöyledir:"Kul, günah talebetmedikçe veya sıla-i rahmin kopmasını istemedikçe duası icâbet görmeye (kabul edilmeye) devam eder."Tirmizî'nin bir diğer rivâyetinde şöyledir:"Allah'a dua eden herkese Allah icâbet eder. Bu icâbet, ya dünyada peşin olur, ya da ahirete saklanır, yahut da dua ettiği miktarca günahından hafifletilmek sûretiyle olur; yeter ki günah taleb etmemiş veya sıla-ı rahmin kopmasını istememiş olsun, ya da acele etmemiş olsun."Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm), bu*hadislerinde dua eden insanların bir zaafına dikkat çekmektedir: "İsti'cal" yani acelecilik. Bir başka ifâde ile duanın hemen karşılığını görme arzusu, Müslim'in bir rivâyetinde*"Ya Rasulallah İsti'cal nedir?"*diye sorulunca şu açıklamayı yapar:"Dua ettim, ettim de hiçbir neticesini görmedim" der ve o anda duayı terkeder."*Şu halde Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm), duanın terkine sevkedecek bir aceleciliği hoş görmüyor. Bu sebeple, her hâlukârda dua etmeye devam edilmesi için, duanın mutlaka netice vereceğini kesin bir dille ifâde ettikten sonra bu kabulün şu sûretlerden biriyle olcağını belirtir:"1.*Ya isteğe uygun olarak dünyada görülecek bir şekilde makbul olur.2. Ya âhirette verilmek üzere sevap takdir edilir.3. Yahut günahları affedilir."Şu halde, bu*hadis, neticeye hiç aldırmadan dua etmeye, Allah'tan hayırlı şeyler istemeye devam etmeye teşvik etmektedir. Duayı ibadetin, kulluğun bir gereği bilip, ara vermeden devam etmelidir. Mü'min ibadetten usanmaz, zaten hayatının gayesi ibadet ve kulluktur. Zîra Allah insanları sadece ve sadece ibâdet için yaratmış bulunmaktadır (Zâriyat, 51/56). İcâbetin gecikmesi, henüz vakti gelmediğinden, yahut daha çok ibadet edip mübâlağa göstermesi gereğindendir. Zîra, Cenâb-ı Hakk duada mübâlağa ve ısrarı sevmekte, çok dua edenlerin duasını kabul buyurmaktadır.(İbrahim Canan, Kutub-i Sitte Tercüme ve Şerhi, Akçağ Yayınları:6/545.)*


  4. 29.Aralık.2012, 11:00
    2
    Devamlı Üye



    Ve aleykumusselam

    Dua ibadetin özüdür


    Hz. Selmân (radıyallâhu anh) anlatıyor: "Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki:"Rabbiniz hayiydir, kerimdir. Kulu dua ederek kendisine elini kaldırdığı zaman, O, ellerini boş çevirmekten istihya eder."*(Tirmizî, Daavât 118, (3551); Ebû Dâvud, Salât 358, (1488).Hayiy,*çok haya eden, fazlaca utanan demektir. Haya vasfını Allah hakkında lügat manasında kullanmak uygun değildir. Çünkü, lügat olarak haya, kişide ayıplanma ve kınanma korkusu gibi bir şey sebebiyle hâsıl olan değişme ve inkisâr mânasına gelir. Böyle bir hâl Zât-ı Zülcelâl hakkında muhaldir. Öyle ise lügat yönüyle "çok utanan" mânasına gelen hayiy kelimesi Allah hakkında kullanılınca, bundaki gaye maksuddur.Hayadan maksad ve gaye ayıplanacak şeyin yâni hoş olmayan şeyin terki olduğuna göre, ulemâ, Allah hakkında şu mânada anlamıştır:Allah'ın "hayiy" olması,*kulu memnun edecek şeyi yapması, ona zarar verecek şeyi terketmesi demektir. Öyle ise sadedinde olduğumuz*hadisi,*"Cenab-ı Hakk, dua eden kuluna, kulun hayrına olan şeyi mutlaka verir, duasını sevapsız, boş bırakmaz"*diye anlayacağız. Bu "verme" işinin Cenab-ı Hakk'ın hikmeti muktezasınca, ya "istediğine aynen kavuşması" yahut "daha iyisinin verilmesi" yahut da "sevap verilmesi, günahlarının azaltılması" şeklinde tecelli edeceği şeklinde anlamak gerekir.Hz. İbnu Mes'ud (radıyallâhu anh) anlatıyor:*"Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) duayı üç kere yapmaktan, istiğfarı üç kere yapmaktan hoşlanırdı."*(Ebû Dâvud, Salât 361, (1524).Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm) ısrar ve tekrar tavsiye etmektedir. Bu rivâyet, Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm)'ın, dua veya istiğfar ettiği zaman üçer sefer tekrarladığını göstermektedir.Hz. Ebû Hüreyre (radıyallâhu anh) anlatıyor: "Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki:"Acele etmediği müddetçe herbirinizin duasına icâbet olunur. Ancak şöyle diyerek acele eden var: "Ben Rabbime dua ettim duamı kabul etmedi."*(Buhârî, Daavât 22; Müslim, Zikr 92, (2735); Muvatta, Kur'an 29 (1, 213); Tirmizî, Daavât 145, (3602, 3603); Ebû Dâvud, Salât 358, (1484).Müslim'in diğer bir rivâyeti şöyledir:"Kul, günah talebetmedikçe veya sıla-i rahmin kopmasını istemedikçe duası icâbet görmeye (kabul edilmeye) devam eder."Tirmizî'nin bir diğer rivâyetinde şöyledir:"Allah'a dua eden herkese Allah icâbet eder. Bu icâbet, ya dünyada peşin olur, ya da ahirete saklanır, yahut da dua ettiği miktarca günahından hafifletilmek sûretiyle olur; yeter ki günah taleb etmemiş veya sıla-ı rahmin kopmasını istememiş olsun, ya da acele etmemiş olsun."Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm), bu*hadislerinde dua eden insanların bir zaafına dikkat çekmektedir: "İsti'cal" yani acelecilik. Bir başka ifâde ile duanın hemen karşılığını görme arzusu, Müslim'in bir rivâyetinde*"Ya Rasulallah İsti'cal nedir?"*diye sorulunca şu açıklamayı yapar:"Dua ettim, ettim de hiçbir neticesini görmedim" der ve o anda duayı terkeder."*Şu halde Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm), duanın terkine sevkedecek bir aceleciliği hoş görmüyor. Bu sebeple, her hâlukârda dua etmeye devam edilmesi için, duanın mutlaka netice vereceğini kesin bir dille ifâde ettikten sonra bu kabulün şu sûretlerden biriyle olcağını belirtir:"1.*Ya isteğe uygun olarak dünyada görülecek bir şekilde makbul olur.2. Ya âhirette verilmek üzere sevap takdir edilir.3. Yahut günahları affedilir."Şu halde, bu*hadis, neticeye hiç aldırmadan dua etmeye, Allah'tan hayırlı şeyler istemeye devam etmeye teşvik etmektedir. Duayı ibadetin, kulluğun bir gereği bilip, ara vermeden devam etmelidir. Mü'min ibadetten usanmaz, zaten hayatının gayesi ibadet ve kulluktur. Zîra Allah insanları sadece ve sadece ibâdet için yaratmış bulunmaktadır (Zâriyat, 51/56). İcâbetin gecikmesi, henüz vakti gelmediğinden, yahut daha çok ibadet edip mübâlağa göstermesi gereğindendir. Zîra, Cenâb-ı Hakk duada mübâlağa ve ısrarı sevmekte, çok dua edenlerin duasını kabul buyurmaktadır.(İbrahim Canan, Kutub-i Sitte Tercüme ve Şerhi, Akçağ Yayınları:6/545.)*


  5. 13.Ekim.2015, 12:50
    3
    Misafir

    Cevap: içimden dua etmek gelmiyor

    36 yaşındayım ne istediğim gibi bir evlilik yaptım ne anne ne baba sevgisi saygısı görmedim ne maddi yönden doğdum doğalı dıkıntı içindeğim dünya kadar sağlık problemleri ile uğraşıyorum ne istediğim gibi bir işim var.ne çocuğum oldu ne de başka bişi hayatım dünyanın kahrını çekmekle geçiyor hep kalbimden bir şeylerin iysini istedim namz kılıyorum ama namazdan sona dua etmek içimden gelmiyor dini konularda bilgimde var çok şükür .ben dua nın mahiyetine pek inamz oldum madm alah dua edenlere verir adam zengin dua etmesine gerek yok istediğini alır.allah tan istemesne gerek yok zaten adamın parsı var alır dua ya ihtiyacı yok çocuk konusunda inamıyorum paran varsa çocuk sahibi olursun paran yoksa allahta vermez sana neden paran yok tedavi olamzsın allahın vermesiyle alkası yok.


  6. 13.Ekim.2015, 12:50
    3
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    36 yaşındayım ne istediğim gibi bir evlilik yaptım ne anne ne baba sevgisi saygısı görmedim ne maddi yönden doğdum doğalı dıkıntı içindeğim dünya kadar sağlık problemleri ile uğraşıyorum ne istediğim gibi bir işim var.ne çocuğum oldu ne de başka bişi hayatım dünyanın kahrını çekmekle geçiyor hep kalbimden bir şeylerin iysini istedim namz kılıyorum ama namazdan sona dua etmek içimden gelmiyor dini konularda bilgimde var çok şükür .ben dua nın mahiyetine pek inamz oldum madm alah dua edenlere verir adam zengin dua etmesine gerek yok istediğini alır.allah tan istemesne gerek yok zaten adamın parsı var alır dua ya ihtiyacı yok çocuk konusunda inamıyorum paran varsa çocuk sahibi olursun paran yoksa allahta vermez sana neden paran yok tedavi olamzsın allahın vermesiyle alkası yok.


  7. 01.Aralık.2016, 17:06
    4
    Misafir

    Yorum: İçimden dua etmek gelmiyor

    Sadece para mi istiyoruz Rabbimizden kimisi cok zengindir ama sagligi gitmistir caresini bulamiyordur saglik ister kimisi sayginlik istiyordur kimisi guzellik.Paranin tek basina yapamayacagi pek cok sey var.Ben sana 150000 milyon dolar vereyim bana uyacak bir kol veya bacak ver.Veremezsin. Dusuncen yanlis


  8. 01.Aralık.2016, 17:06
    4
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Sadece para mi istiyoruz Rabbimizden kimisi cok zengindir ama sagligi gitmistir caresini bulamiyordur saglik ister kimisi sayginlik istiyordur kimisi guzellik.Paranin tek basina yapamayacagi pek cok sey var.Ben sana 150000 milyon dolar vereyim bana uyacak bir kol veya bacak ver.Veremezsin. Dusuncen yanlis





+ Yorum Gönder