Konusunu Oylayın.: Mezhebin Her kararına Uymak Zorunlu Mu?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Mezhebin Her kararına Uymak Zorunlu Mu?
  1. 28.Aralık.2012, 09:58
    1
    pars06
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Ekim.2012
    Üye No: 98211
    Mesaj Sayısı: 171
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Mezhebin Her kararına Uymak Zorunlu Mu?






    Mezhebin Her kararına Uymak Zorunlu Mu? Mumsema Selamun Aleyküm.Ben mezhepibin her karaına uymak zoruunda mıyım?Yani namazda el bağlamak konusunda şüphem var da mezhebe uymasam olur mu?

    NOT:Hanefiyim


  2. 28.Aralık.2012, 11:47
    2
    AmeS
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 10.Kasım.2008
    Üye No: 38188
    Mesaj Sayısı: 188
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 32

    Cevap: Mezhebin Her kararına Uymak Zorunlu Mu?




    Ve aleykumusselam.
    Mezhep dediğin kuran ve sunnetten oluşan hukumlerdir.
    Dört mezhepten elleri bağlama sunnettir şart değildir.
    Şüphem var demen hiç yakismamis.


  3. 28.Aralık.2012, 11:47
    2
    Devamlı Üye



    Ve aleykumusselam.
    Mezhep dediğin kuran ve sunnetten oluşan hukumlerdir.
    Dört mezhepten elleri bağlama sunnettir şart değildir.
    Şüphem var demen hiç yakismamis.


  4. 28.Aralık.2012, 13:37
    3
    ravza seyda
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Aralık.2012
    Üye No: 99271
    Mesaj Sayısı: 183
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Cevap: Mezhebin Her kararına Uymak Zorunlu Mu?

    el bağlamak rasulullah'ın sav. müekked bir sünneti seniyesidir.uygulamayan mekruh işlemiş olur


  5. 28.Aralık.2012, 13:37
    3
    ravza seyda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    el bağlamak rasulullah'ın sav. müekked bir sünneti seniyesidir.uygulamayan mekruh işlemiş olur


  6. 28.Aralık.2012, 15:47
    4
    AmeS
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 10.Kasım.2008
    Üye No: 38188
    Mesaj Sayısı: 188
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 32

    Cevap: Mezhebin Her kararına Uymak Zorunlu Mu?

    Ravza
    Yanlış fetva verme.
    Elleri bağlamama hanesinde yoksa bize mekruh diyemezsin.


  7. 28.Aralık.2012, 15:47
    4
    Devamlı Üye
    Ravza
    Yanlış fetva verme.
    Elleri bağlamama hanesinde yoksa bize mekruh diyemezsin.


  8. 28.Aralık.2012, 16:54
    5
    pars06
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Ekim.2012
    Üye No: 98211
    Mesaj Sayısı: 171
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Cevap: Mezhebin Her kararına Uymak Zorunlu Mu?

    Geçenlerde konu vardı bununla ilgili.Tartışmıştık.Elleri bağlamamanın daha uygun olduğu kararı çıkmıştı galiba.Ondan sordum yanlış anlamayın.


  9. 28.Aralık.2012, 16:54
    5
    pars06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    Geçenlerde konu vardı bununla ilgili.Tartışmıştık.Elleri bağlamamanın daha uygun olduğu kararı çıkmıştı galiba.Ondan sordum yanlış anlamayın.


  10. 28.Aralık.2012, 17:38
    6
    ravza seyda
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Aralık.2012
    Üye No: 99271
    Mesaj Sayısı: 183
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Cevap: Mezhebin Her kararına Uymak Zorunlu Mu?

    754. ...Zür'a b. Abdirrahman'dan; demiştir ki: Ben İbn ez-Zübeyr'i; "ayaklan bir hizada bulundurmak ve (sağ) eli (sol) el üzeri¬ne koymak sünnettendir" derken duydum. [122]

    Açıklama

    Bu hadis-i şerifte namaz kılan bir kimsenin ellerini yana salmayıp biri biri üzerine koyarak huzurda bulunmanın mânâsına uygun bir tavır takınmasının ve ayaklarının birinin ileride, öbürünün de geride bulunmamasına son derecede dikkat edip ikisinin bir çizgi üzerin¬deymiş gibi aynı hizada tutmasının namazın sünnetlerinden olduğu beyân ediliyor. Her ne kadar elleri önde kavuştururken hangisinin hangisi üzerine konacağı söz konusu edilmiyorsa da, biz sağ elin sol el üzerine konulacağını beyân eden diğer sahih hadislerin ışığında tercememizde sağ elin sol el üzeri¬ne konulacağına parantez içerisinde işaret ettik. Nitekim, Buhârî'nin riva¬yet ettiği bir hadisin meali şöyledir: "(Reseûlullah Sallallahü aleyhi ve sellem'in gününde) insanlara, namaz kılarken sağ ellerinizi sol bileklerinizin üzerine koyunuz" diye emrolunurdu. [123] Buhârî'nin bu hadisi üzerinde merhum Ahmed Nâim Efendi şu açıklamayı yapmaktadır: "Namazda sağ eli sol elin üze¬rine vaz'etmek(koymak) Hanefiyye ile Şâfüyye ve Hanbeliyye'ye göre sünnettir. Eimme-i metbûînden İshâk b. Râhuye ile âmme-i ehl-i ilmin kavli de budur. Ali ve Ebû Hureyre (r.a.) ile Nehaî, Sevrî ve bir rivayete göre Mâ-Hk'in keza Said b. Cübeyr ile Ebû Miclez, Ebû Sevr, Ebû Ubeyd, İbn Cerîr, Dâvûd Zâhirî'nin ve Ebû Bekr ile Âişe (r.anhümâ)mn, hasılı sahabe tabiîn ve tebe-i tabiînin çoğu alimlerinin ictihadları hep bu merkezdedir. İrsali yedeyn yani bağlamamak yalnız îmam Mâlik'in mezheb-i meşhuru olup Ab¬dullah b. ez-Zübeyr (r.anhuma) ile Hasan el-Basrî ve İbn Sîrın'in de mezhepleri bu olduğu mervidir


  11. 28.Aralık.2012, 17:38
    6
    ravza seyda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    754. ...Zür'a b. Abdirrahman'dan; demiştir ki: Ben İbn ez-Zübeyr'i; "ayaklan bir hizada bulundurmak ve (sağ) eli (sol) el üzeri¬ne koymak sünnettendir" derken duydum. [122]

    Açıklama

    Bu hadis-i şerifte namaz kılan bir kimsenin ellerini yana salmayıp biri biri üzerine koyarak huzurda bulunmanın mânâsına uygun bir tavır takınmasının ve ayaklarının birinin ileride, öbürünün de geride bulunmamasına son derecede dikkat edip ikisinin bir çizgi üzerin¬deymiş gibi aynı hizada tutmasının namazın sünnetlerinden olduğu beyân ediliyor. Her ne kadar elleri önde kavuştururken hangisinin hangisi üzerine konacağı söz konusu edilmiyorsa da, biz sağ elin sol el üzerine konulacağını beyân eden diğer sahih hadislerin ışığında tercememizde sağ elin sol el üzeri¬ne konulacağına parantez içerisinde işaret ettik. Nitekim, Buhârî'nin riva¬yet ettiği bir hadisin meali şöyledir: "(Reseûlullah Sallallahü aleyhi ve sellem'in gününde) insanlara, namaz kılarken sağ ellerinizi sol bileklerinizin üzerine koyunuz" diye emrolunurdu. [123] Buhârî'nin bu hadisi üzerinde merhum Ahmed Nâim Efendi şu açıklamayı yapmaktadır: "Namazda sağ eli sol elin üze¬rine vaz'etmek(koymak) Hanefiyye ile Şâfüyye ve Hanbeliyye'ye göre sünnettir. Eimme-i metbûînden İshâk b. Râhuye ile âmme-i ehl-i ilmin kavli de budur. Ali ve Ebû Hureyre (r.a.) ile Nehaî, Sevrî ve bir rivayete göre Mâ-Hk'in keza Said b. Cübeyr ile Ebû Miclez, Ebû Sevr, Ebû Ubeyd, İbn Cerîr, Dâvûd Zâhirî'nin ve Ebû Bekr ile Âişe (r.anhümâ)mn, hasılı sahabe tabiîn ve tebe-i tabiînin çoğu alimlerinin ictihadları hep bu merkezdedir. İrsali yedeyn yani bağlamamak yalnız îmam Mâlik'in mezheb-i meşhuru olup Ab¬dullah b. ez-Zübeyr (r.anhuma) ile Hasan el-Basrî ve İbn Sîrın'in de mezhepleri bu olduğu mervidir


  12. 28.Aralık.2012, 17:55
    7
    AmeS
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 10.Kasım.2008
    Üye No: 38188
    Mesaj Sayısı: 188
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 32

    Cevap: Mezhebin Her kararına Uymak Zorunlu Mu?

    Pars
    Elleri bağlamak da sünnet baglamamak da.
    Peygamberimizin yaptığı işlere mekruh demek cahilliktir.


  13. 28.Aralık.2012, 17:55
    7
    Devamlı Üye
    Pars
    Elleri bağlamak da sünnet baglamamak da.
    Peygamberimizin yaptığı işlere mekruh demek cahilliktir.


  14. 28.Aralık.2012, 18:26
    8
    Tevhidiyaşam
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Aralık.2012
    Üye No: 99220
    Mesaj Sayısı: 6
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Bulunduğu yer: Ankara

    Cevap: Mezhebin Her kararına Uymak Zorunlu Mu?

    senin islami bilgin mezhep imamlarından daha iyi ise uyma kardeş ama bilgin o kadar yoksa uymak zorundasın

    Bize Abdullah ibn Mesleme, Mâlik'ten; o da Ebû Hâzım'dan; o da Sehl ibn Sa'd(R)'dan tahdîs etti. O şöyle demiştir: (Rasûlullah gününde) İnsanlara, namaz kılarken musallînin sağ elini sol bileği üze*rine koyması emredilirdi.

    Râvî Ebû Hazım Seleme ibn Dînâr: Benim bildiğime göre Sehl ibn Sa'd bunu Peygamber'e ref ediyor, demiştir. Diğer râvî İsmâîl ise mechûl sîgasıyle "Yumnâ" yânî hadîs Peygamber'e ref olunu*yor demiş de, Peygamber'e ref ediyor dememiştir [12].


    Her iki rivayete nazaran da namazda elleri kavuşturmanın sünnetliği sabit olu*yor. Zîrâ sahâbîlerin Peygamber gününde böyle, şöyle yapardık, yâhud bize şöyle böyle emrolunurdu demesi, hadîsin merfü' olduğuna alâmettir.

    Namazda sağ eli sol elin üzerine koymak Hanefî, Şafiî ve Hanbelîler'e gö*re sünnettir. İrsali yedeyn, yânî elleri bağlamamak yalnız İmâm Mâlik'in meş*hur mezhebi olup, Abdullah ibn Zubeyr, Hasen Basrî ve İbn Sîrîn'in de mezheblerİ bu olduğu rivayet edilir.

    Leys ibn Sa'd'a göre, kıyam uzar, yorgunluk gelirse el kavuşturulur. Evzâî ise, musallîyi el bağlamak ile bağlamamak arasında muhayyer bırakıyor.

    Eller Hanefîler'e göre göbeğin altından; Şâfiîler'e göıe göğsün üzerinden yâhud altından kavuşturulur. Tirmizî şöyle der: "Sahabe ile tabiîler ve tabiîle*rin tabiîleri arasında amel sağ eli sol elin üzerine koymak olup, elleri bâzıları göbeğin üstünde, diğer bâzıları da göbeğin altında tutmak re'yinde bulunmuş*tur. Herhangisi yapılsa, genişlik vardır".


  15. 28.Aralık.2012, 18:26
    8
    senin islami bilgin mezhep imamlarından daha iyi ise uyma kardeş ama bilgin o kadar yoksa uymak zorundasın

    Bize Abdullah ibn Mesleme, Mâlik'ten; o da Ebû Hâzım'dan; o da Sehl ibn Sa'd(R)'dan tahdîs etti. O şöyle demiştir: (Rasûlullah gününde) İnsanlara, namaz kılarken musallînin sağ elini sol bileği üze*rine koyması emredilirdi.

    Râvî Ebû Hazım Seleme ibn Dînâr: Benim bildiğime göre Sehl ibn Sa'd bunu Peygamber'e ref ediyor, demiştir. Diğer râvî İsmâîl ise mechûl sîgasıyle "Yumnâ" yânî hadîs Peygamber'e ref olunu*yor demiş de, Peygamber'e ref ediyor dememiştir [12].


    Her iki rivayete nazaran da namazda elleri kavuşturmanın sünnetliği sabit olu*yor. Zîrâ sahâbîlerin Peygamber gününde böyle, şöyle yapardık, yâhud bize şöyle böyle emrolunurdu demesi, hadîsin merfü' olduğuna alâmettir.

    Namazda sağ eli sol elin üzerine koymak Hanefî, Şafiî ve Hanbelîler'e gö*re sünnettir. İrsali yedeyn, yânî elleri bağlamamak yalnız İmâm Mâlik'in meş*hur mezhebi olup, Abdullah ibn Zubeyr, Hasen Basrî ve İbn Sîrîn'in de mezheblerİ bu olduğu rivayet edilir.

    Leys ibn Sa'd'a göre, kıyam uzar, yorgunluk gelirse el kavuşturulur. Evzâî ise, musallîyi el bağlamak ile bağlamamak arasında muhayyer bırakıyor.

    Eller Hanefîler'e göre göbeğin altından; Şâfiîler'e göıe göğsün üzerinden yâhud altından kavuşturulur. Tirmizî şöyle der: "Sahabe ile tabiîler ve tabiîle*rin tabiîleri arasında amel sağ eli sol elin üzerine koymak olup, elleri bâzıları göbeğin üstünde, diğer bâzıları da göbeğin altında tutmak re'yinde bulunmuş*tur. Herhangisi yapılsa, genişlik vardır".


  16. 28.Aralık.2012, 21:24
    9
    ravza seyda
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Aralık.2012
    Üye No: 99271
    Mesaj Sayısı: 183
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Cevap: Mezhebin Her kararına Uymak Zorunlu Mu?

    bak ames kardeşim ben fıkıh üzerine eğitim aldım az çok bilirim birşeyler,niyetim sana cevap yetiştirmek yahut seni küçülterek kendimi üstün tutmak değil.mesela bizim mezhebimize göre vitir namazı vaciptir ve kılmayan günahkar olur ama şafi mezhebine göre sünnettir,kılmayana bi zararı yoktur.sünnetlerde bunun gibidiir.eğer şafi,hanefi veya hanbeli mezheplerinin mensubuysan ellerini namazda salıvermen mekruhtur çünkü müntesibi olduğun imam bunu böyle görmüştür,deliller neticesi böyle içtihat etmiştir.yok ama maliki mezhebi müntesibi isen o zaman haklısın senin bağlaman mekruh olur bağlamaman değil,çünkü imam malik bu şekilde içtihat etmiş.inşallah kastımı ifade edebilip sizi rahatlatabilmişimdir.


  17. 28.Aralık.2012, 21:24
    9
    ravza seyda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    bak ames kardeşim ben fıkıh üzerine eğitim aldım az çok bilirim birşeyler,niyetim sana cevap yetiştirmek yahut seni küçülterek kendimi üstün tutmak değil.mesela bizim mezhebimize göre vitir namazı vaciptir ve kılmayan günahkar olur ama şafi mezhebine göre sünnettir,kılmayana bi zararı yoktur.sünnetlerde bunun gibidiir.eğer şafi,hanefi veya hanbeli mezheplerinin mensubuysan ellerini namazda salıvermen mekruhtur çünkü müntesibi olduğun imam bunu böyle görmüştür,deliller neticesi böyle içtihat etmiştir.yok ama maliki mezhebi müntesibi isen o zaman haklısın senin bağlaman mekruh olur bağlamaman değil,çünkü imam malik bu şekilde içtihat etmiş.inşallah kastımı ifade edebilip sizi rahatlatabilmişimdir.


  18. 28.Aralık.2012, 21:48
    10
    Mücahid
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Aralık.2012
    Üye No: 99160
    Mesaj Sayısı: 20
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Mezhebin Her kararına Uymak Zorunlu Mu?

    İslamı için ne yapabiliriz, Allah'ın dinini nasıl yüceltiriz diye uğraşmak yerine hala ellerimizi bağlayalım mı bağlamayalım mı diye takılıp kalınıyor.


  19. 28.Aralık.2012, 21:48
    10
    Mücahid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    İslamı için ne yapabiliriz, Allah'ın dinini nasıl yüceltiriz diye uğraşmak yerine hala ellerimizi bağlayalım mı bağlamayalım mı diye takılıp kalınıyor.


  20. 28.Aralık.2012, 21:54
    11
    ravza seyda
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Aralık.2012
    Üye No: 99271
    Mesaj Sayısı: 183
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Cevap: Mezhebin Her kararına Uymak Zorunlu Mu?

    çok haklısınız mücahid kardeşim bende bunu düşünüp çok üzüldüm


  21. 28.Aralık.2012, 21:54
    11
    ravza seyda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    çok haklısınız mücahid kardeşim bende bunu düşünüp çok üzüldüm





+ Yorum Gönder