Konusunu Oylayın.: Cuma zuhri ahirden sonra

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Cuma zuhri ahirden sonra
  1. 21.Aralık.2012, 16:16
    1
    musab
    Hadis Öğrencisi

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mayıs.2011
    Üye No: 87643
    Mesaj Sayısı: 5,249
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Bulunduğu yer: "İslam Düşüncesinde Sünnet" okuyorum

    Cuma zuhri ahirden sonra

  2. 21.Aralık.2012, 20:05
    2
    çiçek ammo
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 10.Kasım.2012
    Üye No: 98500
    Mesaj Sayısı: 121
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Cevap: cuma zuhri ahirden sonra




    Zuhri ahirin kaynağı yok ki iki zekatını kaynağı olsun


  3. 21.Aralık.2012, 20:05
    2
    Devamlı Üye



    Zuhri ahirin kaynağı yok ki iki zekatını kaynağı olsun


  4. 21.Aralık.2012, 20:19
    3
    musab
    Hadis Öğrencisi

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mayıs.2011
    Üye No: 87643
    Mesaj Sayısı: 5,249
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Bulunduğu yer: "İslam Düşüncesinde Sünnet" okuyorum

    Cevap: cuma zuhri ahirden sonra

    ya içime doğdu birinin böyle bir şey diyeceği.hiç o konulara girmeyeceğim.beni sorum gayet net ve açık başka taraflara çekmeye gerek yok konu


  5. 21.Aralık.2012, 20:19
    3
    Hadis Öğrencisi
    ya içime doğdu birinin böyle bir şey diyeceği.hiç o konulara girmeyeceğim.beni sorum gayet net ve açık başka taraflara çekmeye gerek yok konu


  6. 21.Aralık.2012, 20:35
    4
    Ercan
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Temmuz.2011
    Üye No: 88468
    Mesaj Sayısı: 3,121
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 33
    Bulunduğu yer: Gaziantep

    Cevap: cuma zuhri ahirden sonra

    Ayrıntılı bilgi için linke göz atabilirsin kardeşim.

    http://www.mumsema.com/fetvalar-bir-...tml#post516357


  7. 21.Aralık.2012, 20:35
    4
    Devamlı Üye
    Ayrıntılı bilgi için linke göz atabilirsin kardeşim.

    http://www.mumsema.com/fetvalar-bir-...tml#post516357


  8. 21.Aralık.2012, 21:05
    5
    musab
    Hadis Öğrencisi

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mayıs.2011
    Üye No: 87643
    Mesaj Sayısı: 5,249
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Bulunduğu yer: "İslam Düşüncesinde Sünnet" okuyorum

    Cevap: cuma zuhri ahirden sonra

    ercan kardeş sorumu iyi okurmusun.zuhri ahir ile ilgili bir şey sormuşmuyum.yukarıdaki arkadaş karıştırıyor meseleyi


  9. 21.Aralık.2012, 21:05
    5
    Hadis Öğrencisi
    ercan kardeş sorumu iyi okurmusun.zuhri ahir ile ilgili bir şey sormuşmuyum.yukarıdaki arkadaş karıştırıyor meseleyi


  10. 21.Aralık.2012, 21:17
    6
    Zuhur
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Aralık.2012
    Üye No: 98820
    Mesaj Sayısı: 15
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: cuma zuhri ahirden sonra


    Zuhri Ahirden sonra kılınan namaza Vaktin Son Sünneti denir.

    İlmihal kitaplarında "Zuhûr-u Ahir" ve "vaktin son sünneti" diye dört ve iki rekatlık iki ayrı namaz daha tarif edilir. Peygamberimiz döneminde kılınmayan bu iki namazın daha sonra eklenmesinin sebebi, Cuma namazının peygamberimiz döneminde her yerleşim yerinin en büyük camiinde topluca kılınmakta oluşu, ancak İslam devleti genişleyip şehirler büyüyünce, bu uygulamanın aynen devam ettirilmesinin mümkün olmamasıdır. Bu sebeple İslam alimleri öğle namazının farzı ile son sünnetini de ekleyerek, Cuma namazının kabul edilmemesi durumunda, hiç olmazsa öğle namazını garantiye almayı denemişlerdir.



  11. 21.Aralık.2012, 21:17
    6
    Üye

    Zuhri Ahirden sonra kılınan namaza Vaktin Son Sünneti denir.

    İlmihal kitaplarında "Zuhûr-u Ahir" ve "vaktin son sünneti" diye dört ve iki rekatlık iki ayrı namaz daha tarif edilir. Peygamberimiz döneminde kılınmayan bu iki namazın daha sonra eklenmesinin sebebi, Cuma namazının peygamberimiz döneminde her yerleşim yerinin en büyük camiinde topluca kılınmakta oluşu, ancak İslam devleti genişleyip şehirler büyüyünce, bu uygulamanın aynen devam ettirilmesinin mümkün olmamasıdır. Bu sebeple İslam alimleri öğle namazının farzı ile son sünnetini de ekleyerek, Cuma namazının kabul edilmemesi durumunda, hiç olmazsa öğle namazını garantiye almayı denemişlerdir.



  12. 21.Aralık.2012, 21:37
    7
    musab
    Hadis Öğrencisi

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mayıs.2011
    Üye No: 87643
    Mesaj Sayısı: 5,249
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Bulunduğu yer: "İslam Düşüncesinde Sünnet" okuyorum

    Cevap: cuma zuhri ahirden sonra

    anladım.ilk sünnetinin kılınmamasının sebebi nedir peki?


  13. 21.Aralık.2012, 21:37
    7
    Hadis Öğrencisi
    anladım.ilk sünnetinin kılınmamasının sebebi nedir peki?


  14. 22.Aralık.2012, 03:16
    8
    çiçek ammo
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 10.Kasım.2012
    Üye No: 98500
    Mesaj Sayısı: 121
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Cevap: cuma zuhri ahirden sonra

    Zuhri ahir ile ilgili soru soruyorsun cevap yazanlarada tepki veriyorsun.
    Bu iki rekat sünnet de z.ahir gibi uydurmadir.
    Selametle


  15. 22.Aralık.2012, 03:16
    8
    Devamlı Üye
    Zuhri ahir ile ilgili soru soruyorsun cevap yazanlarada tepki veriyorsun.
    Bu iki rekat sünnet de z.ahir gibi uydurmadir.
    Selametle


  16. 22.Aralık.2012, 19:36
    9
    musab
    Hadis Öğrencisi

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mayıs.2011
    Üye No: 87643
    Mesaj Sayısı: 5,249
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Bulunduğu yer: "İslam Düşüncesinde Sünnet" okuyorum

    Cevap: cuma zuhri ahirden sonra

    soruma bak bakalım zuhri ahirle ilgili mi soru sormuşum


  17. 22.Aralık.2012, 19:36
    9
    Hadis Öğrencisi
    soruma bak bakalım zuhri ahirle ilgili mi soru sormuşum


  18. 23.Aralık.2012, 05:59
    10
    ELHAMDULİLLAH
    İnşaAllah Devamlı Üye.

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Eylül.2012
    Üye No: 97696
    Mesaj Sayısı: 454
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5

    Cevap: cuma zuhri ahirden sonra

    Alıntı
    Bu iki rekat sünnet de z.ahir gibi uydurmadir.
    BAKALIM UYDURMAMIDIR.....????

    Öncelikle BİDAT neydi onu tekrarlayalım

    BİDAT herkes'in üzerine FARZ veya SÜNNET olarak bırakılmadığı halde, dinde bunlarda vardır diye CEMAATİN BÜTÜNÜNCE yapılması tavsiye edilene BİDAT diyorduk.

    Biz her gün bin defa ELHAMDULİLLAH diyoruz Bidat kardeşim yapma!! denebilir. Ancak biz Rab'bine çokca Zikredenlerden olmayalımmı??

    Biz her gün bin defa SUPHANALLAH diyoruz Bidat kardeşim yapma!! denebilir. Ancak biz Rab'bine çokca Zikredenlerden olmayalımmı??

    Biz her gün bin defa ALLAHU EKBER diyoruz Bidat kardeşim yapma!! denebilir. Ancak biz Rab'bine çokca Zikredenlerden olmayalımmı??

    Ancak biz kalkarda herkes biner defa bunu çekmelidir dersek. İşte o BİDAT oluyor. Biz kendi zikir ve ibadetlerimizi başkalarınada BU YAPILACAK diye TAVSİYE edersek BİDAT, Bize soranlara biz böyle yapıyoruz desek ve onlarda bizde böyle yapmak isteriz deseler bizde SİZ BİLİRSİNİZ dersek bu TAVSİYE OLMUYOR dolayısıyla BİDAT'te olmuyor.

    Gelelim Cumamıza

    Camiye girdik ve yerimize oturduk, daha sonra saf almak üzere. Ancak yanımıza biri daha geldi ve iki rekat namaz kıldı. Merak ettik namaz biter bitmez sorduk kendisine.

    Selamu Aleykum kardeşim.

    Ve Aleykum Selam

    Bu kıldığınız namaz nedir??

    Rab'bim bizi bu namazın kılınacağı vakte kadar sağ salim sakladı ve bize bu namazı kılmak içinde vakte ulaştıracak nefes ve sıhhat nasib eyledi. İnşaAllah Şükrümüzü eda etmek üzere kılarız biz bu namazı

    Elhamdulillah Allah Razı Olsun kardeşim, Bir şey daha öğrenmiş olduk.

    Sonra kalkarız, saflar biraz sıkıştırılır görevlilerce, birileri birilerini yanlarına çağırırlar.

    HEY DELİKANLI şurada boş yer var.

    Nerede abi Çoktan dolmuştur boş yer. Çare yok, cemaate hafif bir omuz açarsınız delikanlıyada bir yer. Gel kardeşim burada dersiniz bu durumda. Yani. Abisinin gülü koştura koştura gelir. Mücahit bunlar mücahit.

    Sonra tekbir getirirsiniz, niyet ettiğiniz CUMA NAMAZININ İLK DÖRT REKATINA.

    YOK KARDEŞİM BÖYLE BİR NAMAZ!!

    Allah Allah. Biz bu zamana kadar kılıyorduk ama.

    Olmaz kardeşim Günah NAMAZ KILMAKMI GÜNAH Hayır Namaz kılmak değil, BİDAT'e uymak günah.

    Bakalım Günahmı??

    Ebû Hüreyre radıyallahu anh’den rivayet edildiğine göre Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:

    “Biriniz cumanın farzını kılınca, ardından dört rek`at namaz daha kılsın”

    Müslim, Cum`a 67-69 Ayrıca bk Ebû Dâvûd, Salât 238; Tirmizî, Cum`a 24; Nesâî, Cum`a 42; İbni Mâce, İkâmet 95

    Cumanın Farzını kılınca ardından dört rekat namaz daha kılsın Sünnetmi?? Kesinlikle değil. Çünkü Peygamber Efendimiz (S.A.V.) sünnete zorlamaz. Sünnetimide kılın demez. Kendisi kılar gösterir. Uyarlar, uymazlar O bahsi diğer. Ancak dört rekat daha kılınız.

    İşte bu namaz ZUHR-U AHİR namazı.

    E ama İLK DÖRT REKAT SÜNNETE bakıyorduk, nereden çıktı şimdi bu ZUHR-U AHİR namazı.

    Acelemiz yok, yavaş yavaş geliyoruz.

    İbni Ömer radıyallahu anhümâ’dan rivayet edildiğine göre Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem cumanın farzından sonra evine gitmedikçe namaz kılmazdı Sonra evinde iki rek`at namaz kılardı.

    Müslim, Cum`a 71 Ayrıca bk Buhârî, Cum`a 39; Nesâî, İmâmet 64; Cum`a 43

    Allahu Ekber Eğer bu sahih ise, Zuhr-u Ahir Namazı farz namazı hükmünde demektir. Bilindiği üzere Zuhr-u Ahir namazından sonra iki rekat son sünnet kılınır. Peygamber Efendimiz (S.A.V.) O'nuda evinde kılarmış.

    Şimdi geriye doğru dönelim.....

    Peygamber Efendimiz (S.A.V.) Dört rekat namaz daha kılınız dediyse bu namaz sünnet değildir. Demekki Zuhr-u Ahir namazı ve O(S.A.V.) KILINIZ dediği her namazın muhakkak sünnetini öncesinde kılardı. Demekki Zur-u Ahir namazının öncesindede Zuhr-u Ahir namazı kadar sünnet var. (Tefekkür ediyoruz. Kat'i değil. Araştırın bulun.)

    Gelelim Cuma Namızının İlk Sünnetine.

    Peygamber Efendimiz (S.A.V.) Secde-i Rahman'a varmadan, Asla HİTAB MAKAMI'na çıkmaz.

    Ne demek bu??

    Ümmeti Cumanın ilk sünnetinden evvel, iki rekat ŞÜKÜR NAMAZI kılıyorda. O Ümmetin Peygamberi (S.A.V.) HİTAB MAKAMI'na çıkmadan RAB'bine karşı Secde-i Rahman'a varmadan mı HUTBE'ye çıkıyor??

    Önce RAB'binin huzuruna alır ASHAB'ını dört rekat bir sünnet kıldırır. Sonra kendi huzuruna alır, Rab'binden Geleni ASHAB'ına aktarır.

    Cumanın farzları arasında, HUTBE ve İKİ REKAT FARZ NAMAZI var. HUTBE'deki edeb'de FARZ NAMAZI kılıyormuş gibi olunması gerekir. EDEBEN Yani öyle bağdaş kurup oturmak, burun karıştırmak, saatle oynamak, parmakları çıtırdatmak vesaire TAKVAEN biraz aykırı bir durum. Tahiyatta gibi oturup, can kulağı ile hutbeyi dinlemek gerekir. Netice itibariyle FARZ ve İBADET. İki Rekat Farz Namaz gibi. İki Rekat'ta HUTBE'den sonra Farz namaz etti dört rekat.

    Peygamber Efendimiz(S.A.V.) Hutbeden önce muhakkak sünnet namazı'nı kılar ki; buda dört rekat olduğu muhakkak. O halde CUMA NAMAZI bu günkü kılındığı şekli üzeredir. D İ Y E B İ L İ Y O R U Z.

    Bu duruma göre. CUMA NAMAZI.

    DÖRT REKAT SÜNNET, DÖRT REKAT FARZ (İki rekat namaz niyetine HUTBE, İki rekat FARZ NAMAZI) .

    DÖRT REKAT SÜNNET, DÖRT REKAT ZUHR-U AHİR NAMAZI ve Evinde kıldığı iki rekat son sünnetten ibarettir. Biz O iki Rekatı'da Camide kılıyoruz. Sonra tesbih dualar ve CUMAYI EDA ETMİŞ OLUYORUZ.


  19. 23.Aralık.2012, 05:59
    10
    İnşaAllah Devamlı Üye.
    Alıntı
    Bu iki rekat sünnet de z.ahir gibi uydurmadir.
    BAKALIM UYDURMAMIDIR.....????

    Öncelikle BİDAT neydi onu tekrarlayalım

    BİDAT herkes'in üzerine FARZ veya SÜNNET olarak bırakılmadığı halde, dinde bunlarda vardır diye CEMAATİN BÜTÜNÜNCE yapılması tavsiye edilene BİDAT diyorduk.

    Biz her gün bin defa ELHAMDULİLLAH diyoruz Bidat kardeşim yapma!! denebilir. Ancak biz Rab'bine çokca Zikredenlerden olmayalımmı??

    Biz her gün bin defa SUPHANALLAH diyoruz Bidat kardeşim yapma!! denebilir. Ancak biz Rab'bine çokca Zikredenlerden olmayalımmı??

    Biz her gün bin defa ALLAHU EKBER diyoruz Bidat kardeşim yapma!! denebilir. Ancak biz Rab'bine çokca Zikredenlerden olmayalımmı??

    Ancak biz kalkarda herkes biner defa bunu çekmelidir dersek. İşte o BİDAT oluyor. Biz kendi zikir ve ibadetlerimizi başkalarınada BU YAPILACAK diye TAVSİYE edersek BİDAT, Bize soranlara biz böyle yapıyoruz desek ve onlarda bizde böyle yapmak isteriz deseler bizde SİZ BİLİRSİNİZ dersek bu TAVSİYE OLMUYOR dolayısıyla BİDAT'te olmuyor.

    Gelelim Cumamıza

    Camiye girdik ve yerimize oturduk, daha sonra saf almak üzere. Ancak yanımıza biri daha geldi ve iki rekat namaz kıldı. Merak ettik namaz biter bitmez sorduk kendisine.

    Selamu Aleykum kardeşim.

    Ve Aleykum Selam

    Bu kıldığınız namaz nedir??

    Rab'bim bizi bu namazın kılınacağı vakte kadar sağ salim sakladı ve bize bu namazı kılmak içinde vakte ulaştıracak nefes ve sıhhat nasib eyledi. İnşaAllah Şükrümüzü eda etmek üzere kılarız biz bu namazı

    Elhamdulillah Allah Razı Olsun kardeşim, Bir şey daha öğrenmiş olduk.

    Sonra kalkarız, saflar biraz sıkıştırılır görevlilerce, birileri birilerini yanlarına çağırırlar.

    HEY DELİKANLI şurada boş yer var.

    Nerede abi Çoktan dolmuştur boş yer. Çare yok, cemaate hafif bir omuz açarsınız delikanlıyada bir yer. Gel kardeşim burada dersiniz bu durumda. Yani. Abisinin gülü koştura koştura gelir. Mücahit bunlar mücahit.

    Sonra tekbir getirirsiniz, niyet ettiğiniz CUMA NAMAZININ İLK DÖRT REKATINA.

    YOK KARDEŞİM BÖYLE BİR NAMAZ!!

    Allah Allah. Biz bu zamana kadar kılıyorduk ama.

    Olmaz kardeşim Günah NAMAZ KILMAKMI GÜNAH Hayır Namaz kılmak değil, BİDAT'e uymak günah.

    Bakalım Günahmı??

    Ebû Hüreyre radıyallahu anh’den rivayet edildiğine göre Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:

    “Biriniz cumanın farzını kılınca, ardından dört rek`at namaz daha kılsın”

    Müslim, Cum`a 67-69 Ayrıca bk Ebû Dâvûd, Salât 238; Tirmizî, Cum`a 24; Nesâî, Cum`a 42; İbni Mâce, İkâmet 95

    Cumanın Farzını kılınca ardından dört rekat namaz daha kılsın Sünnetmi?? Kesinlikle değil. Çünkü Peygamber Efendimiz (S.A.V.) sünnete zorlamaz. Sünnetimide kılın demez. Kendisi kılar gösterir. Uyarlar, uymazlar O bahsi diğer. Ancak dört rekat daha kılınız.

    İşte bu namaz ZUHR-U AHİR namazı.

    E ama İLK DÖRT REKAT SÜNNETE bakıyorduk, nereden çıktı şimdi bu ZUHR-U AHİR namazı.

    Acelemiz yok, yavaş yavaş geliyoruz.

    İbni Ömer radıyallahu anhümâ’dan rivayet edildiğine göre Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem cumanın farzından sonra evine gitmedikçe namaz kılmazdı Sonra evinde iki rek`at namaz kılardı.

    Müslim, Cum`a 71 Ayrıca bk Buhârî, Cum`a 39; Nesâî, İmâmet 64; Cum`a 43

    Allahu Ekber Eğer bu sahih ise, Zuhr-u Ahir Namazı farz namazı hükmünde demektir. Bilindiği üzere Zuhr-u Ahir namazından sonra iki rekat son sünnet kılınır. Peygamber Efendimiz (S.A.V.) O'nuda evinde kılarmış.

    Şimdi geriye doğru dönelim.....

    Peygamber Efendimiz (S.A.V.) Dört rekat namaz daha kılınız dediyse bu namaz sünnet değildir. Demekki Zuhr-u Ahir namazı ve O(S.A.V.) KILINIZ dediği her namazın muhakkak sünnetini öncesinde kılardı. Demekki Zur-u Ahir namazının öncesindede Zuhr-u Ahir namazı kadar sünnet var. (Tefekkür ediyoruz. Kat'i değil. Araştırın bulun.)

    Gelelim Cuma Namızının İlk Sünnetine.

    Peygamber Efendimiz (S.A.V.) Secde-i Rahman'a varmadan, Asla HİTAB MAKAMI'na çıkmaz.

    Ne demek bu??

    Ümmeti Cumanın ilk sünnetinden evvel, iki rekat ŞÜKÜR NAMAZI kılıyorda. O Ümmetin Peygamberi (S.A.V.) HİTAB MAKAMI'na çıkmadan RAB'bine karşı Secde-i Rahman'a varmadan mı HUTBE'ye çıkıyor??

    Önce RAB'binin huzuruna alır ASHAB'ını dört rekat bir sünnet kıldırır. Sonra kendi huzuruna alır, Rab'binden Geleni ASHAB'ına aktarır.

    Cumanın farzları arasında, HUTBE ve İKİ REKAT FARZ NAMAZI var. HUTBE'deki edeb'de FARZ NAMAZI kılıyormuş gibi olunması gerekir. EDEBEN Yani öyle bağdaş kurup oturmak, burun karıştırmak, saatle oynamak, parmakları çıtırdatmak vesaire TAKVAEN biraz aykırı bir durum. Tahiyatta gibi oturup, can kulağı ile hutbeyi dinlemek gerekir. Netice itibariyle FARZ ve İBADET. İki Rekat Farz Namaz gibi. İki Rekat'ta HUTBE'den sonra Farz namaz etti dört rekat.

    Peygamber Efendimiz(S.A.V.) Hutbeden önce muhakkak sünnet namazı'nı kılar ki; buda dört rekat olduğu muhakkak. O halde CUMA NAMAZI bu günkü kılındığı şekli üzeredir. D İ Y E B İ L İ Y O R U Z.

    Bu duruma göre. CUMA NAMAZI.

    DÖRT REKAT SÜNNET, DÖRT REKAT FARZ (İki rekat namaz niyetine HUTBE, İki rekat FARZ NAMAZI) .

    DÖRT REKAT SÜNNET, DÖRT REKAT ZUHR-U AHİR NAMAZI ve Evinde kıldığı iki rekat son sünnetten ibarettir. Biz O iki Rekatı'da Camide kılıyoruz. Sonra tesbih dualar ve CUMAYI EDA ETMİŞ OLUYORUZ.





+ Yorum Gönder