Konusunu Oylayın.: Bir tutam'dan daha kısa olan Sakal?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Bir tutam'dan daha kısa olan Sakal?
  1. 21.Aralık.2012, 05:05
    1
    almanyali67
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 26.Şubat.2008
    Üye No: 10819
    Mesaj Sayısı: 348
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 4
    Yaş: 40

    Bir tutam'dan daha kısa olan Sakal?






    Bir tutam'dan daha kısa olan Sakal? Mumsema Bir tutam'dan daha kısa olan Sakal?
    Esselamun aleykum v..v..
    Bir tutam'dan daha kısa olan Sakalın Dinimizde yeri nedir?bu şekilde de sevapmı?


  2. 21.Aralık.2012, 05:05
    1
    Devamlı Üye
  3. 21.Aralık.2012, 20:11
    2
    çiçek ammo
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 10.Kasım.2012
    Üye No: 98500
    Mesaj Sayısı: 121
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Cevap: Bir tutam'dan daha kısa olan Sakal?




    Sünnet olan sakalin bir tutam olmasıdır.


  4. 21.Aralık.2012, 20:11
    2
    Devamlı Üye



    Sünnet olan sakalin bir tutam olmasıdır.


  5. 21.Aralık.2012, 20:22
    3
    musab
    Hadis Öğrencisi

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mayıs.2011
    Üye No: 87643
    Mesaj Sayısı: 5,249
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Bulunduğu yer: "İslam Düşüncesinde Sünnet" okuyorum

    Cevap: Bir tutam'dan daha kısa olan Sakal?

    bir tutamdan az bile olsa sakal günaha girmekten kurtulmuş oluyorsun fark bu yani


  6. 21.Aralık.2012, 20:22
    3
    Hadis Öğrencisi
    bir tutamdan az bile olsa sakal günaha girmekten kurtulmuş oluyorsun fark bu yani


  7. 21.Aralık.2012, 20:33
    4
    Ercan
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Temmuz.2011
    Üye No: 88468
    Mesaj Sayısı: 3,121
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 33
    Bulunduğu yer: Gaziantep

    Cevap: Bir tutam'dan daha kısa olan Sakal?

    Sakalın uzunluğu ne kadar olmalı, kısa sakal bidat mıdır?


    İslâm âlimleri sakalı bırakma ölçüsü olarak bir tutamdan fazlasının kesilmesini ifade ederler. Hz. Ömer, sakalını uzatmış birini görerek bir tutamdan fazlasını kesmesini söylemiştir. Ebû Hüreyre gibi büyük bir Sahabî de (r.a.) sakalını tutar, bir tutamdan fazlasını keserdi. Abdullah bin Ömer'in de aynı şekilde hareket ettiği rivayet edilmektedir.

    Fıkıh kitaplarımızda ifade edildiği gibi, sakalın kâmil mânâdaki şekli «arız» denilen yüzün iki tarafı ile çenede bırakılmasıdır. Şayet sadece çenede sakal bırakılsa
    sünnet yerine gelmiş olmaz.

    Sakal bırakmakta ve diğer
    sünnetleri işlemekte mü'minin esas niyeti Peygamberimize uymak ve onu taklit etmektir. Bir Müslümanm gayesi, mümkün olduğu ölçüde sünnet-i seniyyeye her yönüyle uymaktır. Fakat buna muvaffak olmak ancak «ehass-ı havas» denilen bazı mümtaz şahsiyetlere mahsustur. Yalnızca müçtehid ve velî mertebesine varan zatlar bu sınıfa girer. Fakat herkes sünnetin tamamını yapamasa da, taraftarolmak, kabul etmek ve hâlis bir niyetle de yapmaya gayret göstermek mecburiyetindedir. Ancak bu niyet ve kararlılık içinde olmakla beraber, daha başka maslahatlar icabı olarak bazı sünnetleri yapmayanları ve yapamayanları çok büyük bir günaha girmiş gibi suçlamaya ve tahkir etmeye, küçük görmeye de hakkımız yoktur.

    Sünnet ölçüleri dışında bırakılan sakala bidattır denilmez. Ancak sünnet olan ölçüler dışındaki sakal şeklini sünnettir diye iddia etmek bidattır.
    SİE



  8. 21.Aralık.2012, 20:33
    4
    Devamlı Üye
    Sakalın uzunluğu ne kadar olmalı, kısa sakal bidat mıdır?


    İslâm âlimleri sakalı bırakma ölçüsü olarak bir tutamdan fazlasının kesilmesini ifade ederler. Hz. Ömer, sakalını uzatmış birini görerek bir tutamdan fazlasını kesmesini söylemiştir. Ebû Hüreyre gibi büyük bir Sahabî de (r.a.) sakalını tutar, bir tutamdan fazlasını keserdi. Abdullah bin Ömer'in de aynı şekilde hareket ettiği rivayet edilmektedir.

    Fıkıh kitaplarımızda ifade edildiği gibi, sakalın kâmil mânâdaki şekli «arız» denilen yüzün iki tarafı ile çenede bırakılmasıdır. Şayet sadece çenede sakal bırakılsa
    sünnet yerine gelmiş olmaz.

    Sakal bırakmakta ve diğer
    sünnetleri işlemekte mü'minin esas niyeti Peygamberimize uymak ve onu taklit etmektir. Bir Müslümanm gayesi, mümkün olduğu ölçüde sünnet-i seniyyeye her yönüyle uymaktır. Fakat buna muvaffak olmak ancak «ehass-ı havas» denilen bazı mümtaz şahsiyetlere mahsustur. Yalnızca müçtehid ve velî mertebesine varan zatlar bu sınıfa girer. Fakat herkes sünnetin tamamını yapamasa da, taraftarolmak, kabul etmek ve hâlis bir niyetle de yapmaya gayret göstermek mecburiyetindedir. Ancak bu niyet ve kararlılık içinde olmakla beraber, daha başka maslahatlar icabı olarak bazı sünnetleri yapmayanları ve yapamayanları çok büyük bir günaha girmiş gibi suçlamaya ve tahkir etmeye, küçük görmeye de hakkımız yoktur.

    Sünnet ölçüleri dışında bırakılan sakala bidattır denilmez. Ancak sünnet olan ölçüler dışındaki sakal şeklini sünnettir diye iddia etmek bidattır.
    SİE



  9. 21.Aralık.2012, 21:51
    5
    almanyali67
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 26.Şubat.2008
    Üye No: 10819
    Mesaj Sayısı: 348
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 4
    Yaş: 40

    Cevap: Bir tutam'dan daha kısa olan Sakal?

    Allah cc razı olsun


  10. 21.Aralık.2012, 21:51
    5
    Devamlı Üye
    Allah cc razı olsun





+ Yorum Gönder