Konusunu Oylayın.: Yanlışlıkla Tuvalete Tükürmek

5 üzerinden 3.67 | Toplam : 3 kişi
Yanlışlıkla Tuvalete Tükürmek
  1. 13.Aralık.2012, 18:28
    1
    pars06
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Ekim.2012
    Üye No: 98211
    Mesaj Sayısı: 171
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Yanlışlıkla Tuvalete Tükürmek






    Yanlışlıkla Tuvalete Tükürmek Mumsema Selamun Aleyküm.Ben tuvalette iken balgam geldi bulduğum ilk yere tükürdüm oda tuvaletmiş.Şimdi tuvalete tükürmek mekruh olduğuna göre benin yaptığımın günaahı var mıdır?


  2. 13.Aralık.2012, 18:28
    1
    pars06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye



    Selamun Aleyküm.Ben tuvalette iken balgam geldi bulduğum ilk yere tükürdüm oda tuvaletmiş.Şimdi tuvalete tükürmek mekruh olduğuna göre benin yaptığımın günaahı var mıdır?


    Benzer Konular

    - Tuvalete tükürmek günah mıdır

    - Tuvalete tükürmek nasıl bir harekettir?

    - Tuvalete tükürmek unutkanlık yapar mı?

    - Tuvalete tükürmek

    - Ezan okunurken tuvalete girmek günah mı? tuvalete tükürmek günahı?

  3. 14.Aralık.2012, 01:30
    2
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,584
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 335
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: Yanlışlıkla Tuvalete Tükürmek




    Tuvalete tükürmek günah değildir/ahrette bir cezası yoktur kardeş.
    Sadece edebe uygun değil.

    Mekruh nedir? öğrenmen gerekir kardeş.

    MEKRUH
    Alıntı
    Sözlükte "mihnet, şiddet, şer, sevilmeyen" anlamlarına gelen mekrûh, dinî bir kavram olarak, Şâri' tarafından kesin ve bağlayıcı olmayan bir tarzda yapılmaması istenen fiil demektir.
    Bu tanım fakihlerin çoğunluğuna göredir. Hanefîler ise mekrûhu, tahrimen mekrûh ve tenzîhen mekrûh olmak üzere ikiye ayırırlar.
    Tahrîmen mekrûh, zannî bir delil ile kesin olarak yapılmaması istenen şeydir. Bu yasak aslında, haram gibi yapılmaması kesin ve bağlayıcı olarak istenmiştir. Ancak, bu talep haber-i vahit gibi sübut bakımından kesin olmayan bir delile dayandığından veya delaletindeki bir kapalılıktan dolayı haramlığı kesin olarak sabit olmamıştır. Bu sebeple Hanefîlerin açıklamış oldukları bu mekrûh türüne amelî haram da denilmiştir. Yani bu davranışların yapılması haram hükmündedir. Bunları işlemek, haram bir fiili işlemek gibi cezayı ve kınanmayı gerektirir; bunlardan uzak durmak ise övülmeyi ve sevabı müstelzimdir. Ancak inanç yönünden farklılık vardır; haram olmadığını söyleyen kimse kâfir olmaz. Meselâ, sigara içmek, erkeğin altın takması, ipek giymesi böyledir.


    Tenzîhen Mekrûh ise, Şâri'in bağlayıcı ve kesin olmayan bir tarzda yapılmamasını istediği fiildir. Başka bir ifadeyle, yapılmaması yapılmasından daha iyi olan davranıştır. Bu tür fiilleri işlemek cezâ ve kınamayı gerektirmez. Ancak bunlardan kaçınmak, övülmeyi ve sevabı gerektirir. Dinî salabeti olan, faziletli kişiler bundan kaçınırlar. Cemaate giden kimsenin soğan sarımsak yemesi, ikindi namazından sonra, kerahat vaktine kadar nafile namaz kılmak bu tür mekrûhtur.



  4. 14.Aralık.2012, 01:30
    2
    Moderatör



    Tuvalete tükürmek günah değildir/ahrette bir cezası yoktur kardeş.
    Sadece edebe uygun değil.

    Mekruh nedir? öğrenmen gerekir kardeş.

    MEKRUH
    Alıntı
    Sözlükte "mihnet, şiddet, şer, sevilmeyen" anlamlarına gelen mekrûh, dinî bir kavram olarak, Şâri' tarafından kesin ve bağlayıcı olmayan bir tarzda yapılmaması istenen fiil demektir.
    Bu tanım fakihlerin çoğunluğuna göredir. Hanefîler ise mekrûhu, tahrimen mekrûh ve tenzîhen mekrûh olmak üzere ikiye ayırırlar.
    Tahrîmen mekrûh, zannî bir delil ile kesin olarak yapılmaması istenen şeydir. Bu yasak aslında, haram gibi yapılmaması kesin ve bağlayıcı olarak istenmiştir. Ancak, bu talep haber-i vahit gibi sübut bakımından kesin olmayan bir delile dayandığından veya delaletindeki bir kapalılıktan dolayı haramlığı kesin olarak sabit olmamıştır. Bu sebeple Hanefîlerin açıklamış oldukları bu mekrûh türüne amelî haram da denilmiştir. Yani bu davranışların yapılması haram hükmündedir. Bunları işlemek, haram bir fiili işlemek gibi cezayı ve kınanmayı gerektirir; bunlardan uzak durmak ise övülmeyi ve sevabı müstelzimdir. Ancak inanç yönünden farklılık vardır; haram olmadığını söyleyen kimse kâfir olmaz. Meselâ, sigara içmek, erkeğin altın takması, ipek giymesi böyledir.


    Tenzîhen Mekrûh ise, Şâri'in bağlayıcı ve kesin olmayan bir tarzda yapılmamasını istediği fiildir. Başka bir ifadeyle, yapılmaması yapılmasından daha iyi olan davranıştır. Bu tür fiilleri işlemek cezâ ve kınamayı gerektirmez. Ancak bunlardan kaçınmak, övülmeyi ve sevabı gerektirir. Dinî salabeti olan, faziletli kişiler bundan kaçınırlar. Cemaate giden kimsenin soğan sarımsak yemesi, ikindi namazından sonra, kerahat vaktine kadar nafile namaz kılmak bu tür mekrûhtur.






+ Yorum Gönder