Konusunu Oylayın.: Adetli Kadının Orucu ve Namazı - Prof. Dr. Abdulaziz Bayındır

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Adetli Kadının Orucu ve Namazı - Prof. Dr. Abdulaziz Bayındır
  1. 11.Aralık.2012, 01:15
    1
    cavraşım
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Ağustos.2012
    Üye No: 97639
    Mesaj Sayısı: 626
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7
    Yaş: 40
    Bulunduğu yer: konya

    Adetli Kadının Orucu ve Namazı - Prof. Dr. Abdulaziz Bayındır






    Adetli Kadının Orucu ve Namazı - Prof. Dr. Abdulaziz Bayındır Mumsema Adetli Kadının Orucu ve Namazı

    Allah Teâlâ şöyle buyurur:

    وَيَسْأَلُونَكَ عَنِ الْمَحِيضِ قُلْ هُوَ أَذًى فَاعْتَزِلُوا النِّسَاءَ فِي الْمَحِيضِ وَلَا تَقْرَبُوهُنَّ حَتَّى يَطْهُرْنَ فَإِذَا تَطَهَّرْنَ فَأْتُوهُنَّ مِنْ حَيْثُ أَمَرَكُمُ اللَّهُ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ التَّوَّابِينَ وَيُحِبُّ الْمُتَطَهِّرِينَ

    “Sana kadınların âdet halini soruyorlar. De ki, o bir eziyettir. Âdet günleri onları rahat bırakın; temizleninceye kadar da yaklaşmayın. Tertemiz oldular mı, onlara Allah’ın size buyurduğu yerden yaklaşın. Allah tevbe edenleri sever, tertemiz olanları da sever.” (Bakara 2/222)

    “Temizleninceye kadar onlara yaklaşmayın” emri, âdetli kadının temiz sayılmadığını gösterir. Namaz için abdesti veya boy abdestini şart koşan âyet şöyle biter:

    “… Allah size güçlük çıkarmak istemez ama sizi temiz kılmak … ister.” (Mâide 5/6)

    Âdetli kadın temiz sayılamadığından namaz kılması mümkün olmaz. Bu sebeple namazdan sorumlu tutulamaz. Çünkü Allah Teâlâ şöyle buyurur:

    “Allah kimseye gücünün yettiğinden fazlasını yüklemez.” (Bakara 2/286)

    Ümmü Habîbe binti Cahş, kandan şikayet edince Allah’ın Elçisi şöyle demişti: “Hayzın seni engellediği süre içinde namaz kılma; sonra yıkan ve namazını kıl.”1
    Âdetli kadın namazdan sorumlu olmayınca onu kaza etmekten de sorumlu olamaz. Muâze dedi ki, Aişe’ye sordum, dedim ki:

    ما بال الحائض تقضي الصوم ولا تقضي الصَلاة ؟ فَقَالَتْ: أحَرُورِيَّةٌ أنْتِ؟ قلت لست بحرورية ولكني أسأل. قالت كان يصيـبنا ذلك فَنُؤْمَرُ بقَضَاءِ الصَّوْمِ وَلا نُؤمَرُ بِقَضَاءِ الصَّلاةِ.

    “Neden adetli kadın oruç tutuyor da namaz kılmıyor?”

    “Sen Harûriyye2 misin?” dedi. “Hayır, Harûriyye değilim ama soru soruyorum” deyince şöyle dedi: “Bizim başımıza bu olay gelince orucu tutmamız emredilirdi ama namazı kılmamız emredilmezdi.”3


    İnsanları yanıltan kaza (قضى) kelimesidir. Bu kelime, Kur’an ve Sünnette ibadetler için kullanılmışsa eda yani ibadeti zamanında yapma anlamındadır. ( فإذا قضيتم مناسككم) “Hac ibadetini tamamladığınızda”4 (فإذا قضيتم الصلاة) “namazı kıldığınızda”5 demek olur.6 el-Feyyûmî (ö. 770/1368-69)7 şöyle demiştir: “Alimler, ibadetlerde kazayı, vaktinin dışında yerine getirilen, edayı da vaktinde yerine getirilen için kullandılar. Bu, kelimenin sözlük anlamına aykırıdır ama iki vakti ayırmak için oluşturulmuş bir terimdir.”8 Aişe validemiz zamanında böyle bir terim olmadığı için onun kullandığı (قضى) kelimesine eda anlamı vermek gerekir.

    Kaza kelimesi ilgili olarak İbn Teymiye şöyle der:

    Kaza (القضاء), Allah’ın ve Resulü’nün sözlerinde ibadeti vaktinde tam yapmayı ifade eder. Şu ayetler bunu gösterir:

    فإذا قضيت الصلاة فانتشروا فى الأرض وابتغوا من فضل الله.

    “Namaz tamamlandığı zaman yeryüzüne dağılın ve Allah’ın ikramından arayın.”9
    فإذا قضيتم مناسككم

    “Hac ibadetini tamamladığınızda.”10

    Fakihlerden bir kısmı daha sonra kaza sözünü, vaktinin dışında yerine getirilen, eda sözünü ise vaktinde yerine getirilen ibadete has terimler haline getirdiler. Resulullah’ın sözünde böyle bir şey asla yoktur. Hem diyorlar ki, “Kaza sözü bazen eda anlamına kullanılır.” Böylece kelimenin Kur’an-ı Kerim’in indiği zamanki anlamını pek az kullanılır diye gösterirler. Bu sebeple Peygamberin şu sözü ile neyin kastedildiğini tartışırlar: “فما أدركتم فصلوا وما فاتكم فاقضوا وفى لفظ فأتموا” “yetiştiğinizi kılın, yetişemediğinizi kaza edin; bir rivayette tamamlayın.” O, bu sözlerden hiç biriyle ibadetin vaktinden sonra yapılmasını kastetmemiştir. Aslında Şari’in sözünde ibadetin vakti dışında yapılması ile ilgili bir şey bulunmaz. Ancak vakit iki türlüdür; biri genel, diğeri özürlüler için özeldir. Uyuyanın uyanınca, unutanın da hatırladığı zaman namazını kılması böyledir. Bu, Allah’ın onlar için belirlediği vakittir, diğerleri için ibadet vakti olmaz.11

    Aişe validemiz “..orucu tutmamız emredilirdi…” dediğine göre âdet kanı oruca engel değildir. Zaten Bakara 187′de orucu bozan şeyler; yeme, içme ve cinsel ilişki olarak belirtildikten sonra şöyle denmiştir: (تِلْكَ حُدُودُ اللَّهِ فَلَا تَقْرَبُوهَا) “Bunlar Allah’ın koyduğu sınırlardır; onlara yaklaşmayın.” (Bakara 2/187) Âdet kanının orucu bozduğunu söylemek sınırları aşmak olur.

    Oruc’un Arapçası savm=صوم dır. Savm, imsak yani kendini tutma, kendine engel olma anlamına gelir. Oruç tutan, kendini yeme, içme ve cinsel ilişkiden engeller.12 Âdet kanı ise engellenebilecek bir şey değildir. Bu sebeple de onu orucu bozan bir şey saymak mümkün olmaz.
    Baştaki âyet, âdet halini eziyet saymıştır. Eziyet insana sıkıntı veren şeydir ama hastalık değildir. Hastalık vücuttaki tabii dengenin bozulmasıdır. Adet ise tabii dengenin gereğidir. Öyleyse hiçbir kadın, adetli olduğu için orucunu bırakamaz. Aişe validemizin söylediği şu söz önemlidir: “Bizim başımıza bu olay gelince orucu tutmamız emredilirdi…” Demek ki, Peygamberimiz âdeti hastalık saymadığı için bu haldeki kadının oruç tutmasını emretmiştir.

    Fakihler, âdetli kadının Ramazan’da oruç tutmasını yasaklar sonra da kaza ettirirler. Edasını yasakladıkları bir ibadetin kaza edilmesini isterken hangi delile dayandıklarını söylemezler. Hâlbuki Allah, oruç ibadetini, diğer ibadetlerden farklı olarak genişçe anlatmış ve şöyle demiştir:

    تِلْكَ حُدُودُ اللَّهِ فَلَا تَقْرَبُوهَا كَذَلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ آَيَاتِهِ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ.

    “Bunlar Allah’ın koyduğu sınırlardır; onlara yaklaşmayın. Allah âyetlerini insanlara böyle açıklar, belki sakınırlar.” (Bakara 2/187)

    Allah Kur’ân’da orucun sınırını belirlemiş ve âdeti oruca en-gel görmemiştir. Peygamberimizden de böyle bir rivayet yoktur. Öyle ise âdeti oruca engel görmek sınırlara yaklaşmak değil, onları aşmak olur. Buna da kimsenin hakkı yoktur.

    1.Müslim Hayz 65 [↩]
    1.Müslim Hayz 65 [↩]
    2.Harûriyye, Harûrâlı demektir. Harûrâ, Sıffîn savaşında Ali’nin saflarından ayrılan Hâricîlerin toplandığı yerdir. (Bkz. Ethem Ruhi Fığlalı, “Hariciler”, DİA, c. XVI, s.169-175.) [↩]
    1.Bakara 200 [↩]
    1.Nisa 4/103 [↩]
    1.Kitab’ul-ayn, Tac’ul-Arus, Lisan’ul-Arab, es-Sıhah, el-Mısbah’ul-munir. قضي mad [↩]
    1.Diyanet Vakfı İslam Ansk. Feyyumî md. İst. 1995 [↩]
    1.Ahmed b. Muhammed el-Feyyûmî, el-Mısbah’ul-Munîr, Lübnan 2001, s. 519 [↩]
    1.Cuma 62/10 [↩]
    1.Bakara 200 [↩]
    1.İbn Teymiye, Mecmuu Fetâvâ Teymiye 1. baskı, 1382 h. C. XII, s. 106 [↩]
    1.Bkz. Müfredât, صوم mad. [↩]


  2. 11.Aralık.2012, 01:15
    1
    Devamlı Üye



    Adetli Kadının Orucu ve Namazı

    Allah Teâlâ şöyle buyurur:

    وَيَسْأَلُونَكَ عَنِ الْمَحِيضِ قُلْ هُوَ أَذًى فَاعْتَزِلُوا النِّسَاءَ فِي الْمَحِيضِ وَلَا تَقْرَبُوهُنَّ حَتَّى يَطْهُرْنَ فَإِذَا تَطَهَّرْنَ فَأْتُوهُنَّ مِنْ حَيْثُ أَمَرَكُمُ اللَّهُ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ التَّوَّابِينَ وَيُحِبُّ الْمُتَطَهِّرِينَ

    “Sana kadınların âdet halini soruyorlar. De ki, o bir eziyettir. Âdet günleri onları rahat bırakın; temizleninceye kadar da yaklaşmayın. Tertemiz oldular mı, onlara Allah’ın size buyurduğu yerden yaklaşın. Allah tevbe edenleri sever, tertemiz olanları da sever.” (Bakara 2/222)

    “Temizleninceye kadar onlara yaklaşmayın” emri, âdetli kadının temiz sayılmadığını gösterir. Namaz için abdesti veya boy abdestini şart koşan âyet şöyle biter:

    “… Allah size güçlük çıkarmak istemez ama sizi temiz kılmak … ister.” (Mâide 5/6)

    Âdetli kadın temiz sayılamadığından namaz kılması mümkün olmaz. Bu sebeple namazdan sorumlu tutulamaz. Çünkü Allah Teâlâ şöyle buyurur:

    “Allah kimseye gücünün yettiğinden fazlasını yüklemez.” (Bakara 2/286)

    Ümmü Habîbe binti Cahş, kandan şikayet edince Allah’ın Elçisi şöyle demişti: “Hayzın seni engellediği süre içinde namaz kılma; sonra yıkan ve namazını kıl.”1
    Âdetli kadın namazdan sorumlu olmayınca onu kaza etmekten de sorumlu olamaz. Muâze dedi ki, Aişe’ye sordum, dedim ki:

    ما بال الحائض تقضي الصوم ولا تقضي الصَلاة ؟ فَقَالَتْ: أحَرُورِيَّةٌ أنْتِ؟ قلت لست بحرورية ولكني أسأل. قالت كان يصيـبنا ذلك فَنُؤْمَرُ بقَضَاءِ الصَّوْمِ وَلا نُؤمَرُ بِقَضَاءِ الصَّلاةِ.

    “Neden adetli kadın oruç tutuyor da namaz kılmıyor?”

    “Sen Harûriyye2 misin?” dedi. “Hayır, Harûriyye değilim ama soru soruyorum” deyince şöyle dedi: “Bizim başımıza bu olay gelince orucu tutmamız emredilirdi ama namazı kılmamız emredilmezdi.”3


    İnsanları yanıltan kaza (قضى) kelimesidir. Bu kelime, Kur’an ve Sünnette ibadetler için kullanılmışsa eda yani ibadeti zamanında yapma anlamındadır. ( فإذا قضيتم مناسككم) “Hac ibadetini tamamladığınızda”4 (فإذا قضيتم الصلاة) “namazı kıldığınızda”5 demek olur.6 el-Feyyûmî (ö. 770/1368-69)7 şöyle demiştir: “Alimler, ibadetlerde kazayı, vaktinin dışında yerine getirilen, edayı da vaktinde yerine getirilen için kullandılar. Bu, kelimenin sözlük anlamına aykırıdır ama iki vakti ayırmak için oluşturulmuş bir terimdir.”8 Aişe validemiz zamanında böyle bir terim olmadığı için onun kullandığı (قضى) kelimesine eda anlamı vermek gerekir.

    Kaza kelimesi ilgili olarak İbn Teymiye şöyle der:

    Kaza (القضاء), Allah’ın ve Resulü’nün sözlerinde ibadeti vaktinde tam yapmayı ifade eder. Şu ayetler bunu gösterir:

    فإذا قضيت الصلاة فانتشروا فى الأرض وابتغوا من فضل الله.

    “Namaz tamamlandığı zaman yeryüzüne dağılın ve Allah’ın ikramından arayın.”9
    فإذا قضيتم مناسككم

    “Hac ibadetini tamamladığınızda.”10

    Fakihlerden bir kısmı daha sonra kaza sözünü, vaktinin dışında yerine getirilen, eda sözünü ise vaktinde yerine getirilen ibadete has terimler haline getirdiler. Resulullah’ın sözünde böyle bir şey asla yoktur. Hem diyorlar ki, “Kaza sözü bazen eda anlamına kullanılır.” Böylece kelimenin Kur’an-ı Kerim’in indiği zamanki anlamını pek az kullanılır diye gösterirler. Bu sebeple Peygamberin şu sözü ile neyin kastedildiğini tartışırlar: “فما أدركتم فصلوا وما فاتكم فاقضوا وفى لفظ فأتموا” “yetiştiğinizi kılın, yetişemediğinizi kaza edin; bir rivayette tamamlayın.” O, bu sözlerden hiç biriyle ibadetin vaktinden sonra yapılmasını kastetmemiştir. Aslında Şari’in sözünde ibadetin vakti dışında yapılması ile ilgili bir şey bulunmaz. Ancak vakit iki türlüdür; biri genel, diğeri özürlüler için özeldir. Uyuyanın uyanınca, unutanın da hatırladığı zaman namazını kılması böyledir. Bu, Allah’ın onlar için belirlediği vakittir, diğerleri için ibadet vakti olmaz.11

    Aişe validemiz “..orucu tutmamız emredilirdi…” dediğine göre âdet kanı oruca engel değildir. Zaten Bakara 187′de orucu bozan şeyler; yeme, içme ve cinsel ilişki olarak belirtildikten sonra şöyle denmiştir: (تِلْكَ حُدُودُ اللَّهِ فَلَا تَقْرَبُوهَا) “Bunlar Allah’ın koyduğu sınırlardır; onlara yaklaşmayın.” (Bakara 2/187) Âdet kanının orucu bozduğunu söylemek sınırları aşmak olur.

    Oruc’un Arapçası savm=صوم dır. Savm, imsak yani kendini tutma, kendine engel olma anlamına gelir. Oruç tutan, kendini yeme, içme ve cinsel ilişkiden engeller.12 Âdet kanı ise engellenebilecek bir şey değildir. Bu sebeple de onu orucu bozan bir şey saymak mümkün olmaz.
    Baştaki âyet, âdet halini eziyet saymıştır. Eziyet insana sıkıntı veren şeydir ama hastalık değildir. Hastalık vücuttaki tabii dengenin bozulmasıdır. Adet ise tabii dengenin gereğidir. Öyleyse hiçbir kadın, adetli olduğu için orucunu bırakamaz. Aişe validemizin söylediği şu söz önemlidir: “Bizim başımıza bu olay gelince orucu tutmamız emredilirdi…” Demek ki, Peygamberimiz âdeti hastalık saymadığı için bu haldeki kadının oruç tutmasını emretmiştir.

    Fakihler, âdetli kadının Ramazan’da oruç tutmasını yasaklar sonra da kaza ettirirler. Edasını yasakladıkları bir ibadetin kaza edilmesini isterken hangi delile dayandıklarını söylemezler. Hâlbuki Allah, oruç ibadetini, diğer ibadetlerden farklı olarak genişçe anlatmış ve şöyle demiştir:

    تِلْكَ حُدُودُ اللَّهِ فَلَا تَقْرَبُوهَا كَذَلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ آَيَاتِهِ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ.

    “Bunlar Allah’ın koyduğu sınırlardır; onlara yaklaşmayın. Allah âyetlerini insanlara böyle açıklar, belki sakınırlar.” (Bakara 2/187)

    Allah Kur’ân’da orucun sınırını belirlemiş ve âdeti oruca en-gel görmemiştir. Peygamberimizden de böyle bir rivayet yoktur. Öyle ise âdeti oruca engel görmek sınırlara yaklaşmak değil, onları aşmak olur. Buna da kimsenin hakkı yoktur.

    1.Müslim Hayz 65 [↩]
    1.Müslim Hayz 65 [↩]
    2.Harûriyye, Harûrâlı demektir. Harûrâ, Sıffîn savaşında Ali’nin saflarından ayrılan Hâricîlerin toplandığı yerdir. (Bkz. Ethem Ruhi Fığlalı, “Hariciler”, DİA, c. XVI, s.169-175.) [↩]
    1.Bakara 200 [↩]
    1.Nisa 4/103 [↩]
    1.Kitab’ul-ayn, Tac’ul-Arus, Lisan’ul-Arab, es-Sıhah, el-Mısbah’ul-munir. قضي mad [↩]
    1.Diyanet Vakfı İslam Ansk. Feyyumî md. İst. 1995 [↩]
    1.Ahmed b. Muhammed el-Feyyûmî, el-Mısbah’ul-Munîr, Lübnan 2001, s. 519 [↩]
    1.Cuma 62/10 [↩]
    1.Bakara 200 [↩]
    1.İbn Teymiye, Mecmuu Fetâvâ Teymiye 1. baskı, 1382 h. C. XII, s. 106 [↩]
    1.Bkz. Müfredât, صوم mad. [↩]


    Benzer Konular

    - Abdulaziz bayındır dr ihsan şenocak teravih konusu

    - Ebubekir Sifil Hoca - Abdulaziz Bayındır Münazara

    - Abdulaziz Bayındır'a Reddiye !

    - Prof. Dr. Abdulaziz Bayındır Mutezile mezhebinden midir?

    - Abdulaziz Bayındır - Allah geleceği bilemez

  3. 11.Aralık.2012, 01:26
    2
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,584
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 335
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: Adetli Kadının Orucu ve Namazı-Yorumlarınızı bekliyorum




    Kardeş bu konuyu "sizden gelen sorular" başlığına açmanın sebeb nedir? Kafana takılan bir bölümü mü var yoksa paylaşım amaçlımı?


  4. 11.Aralık.2012, 01:26
    2
    Moderatör



    Kardeş bu konuyu "sizden gelen sorular" başlığına açmanın sebeb nedir? Kafana takılan bir bölümü mü var yoksa paylaşım amaçlımı?


  5. 11.Aralık.2012, 01:35
    3
    cavraşım
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Ağustos.2012
    Üye No: 97639
    Mesaj Sayısı: 626
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7
    Yaş: 40
    Bulunduğu yer: konya

    Cevap: Adetli Kadının Orucu ve Namazı-Yorumlarınızı bekliyorum

    paylaşım amaçlı yapmadım mum kardeş

    bu güne kadar adetli kadın oruç tutmaz diye biliyorduk

    ama nette gezinirken önemli bir sitede bu yazıyı okudum ve paylaşım başlığına da: yorumunuzu bekliyorum diye yazdım zaten

    bazen böyle farklı fikirleri forumda soruyorum,çünkü kime inanacağımı şaşırdım

    kendi kendime yorum yapacak bilgim de yok

    örnekte olduğu gibi biribiriyle çelişen düşünceler beni çok yoruyor

    inancımı kaybediyorum,bu güne kadar inandığımız herşey haşa hurafe gelmeye başladı

    kalbim inanmak istiyor ama aklım buna itiraz ediyor,dinimizde de böyle biribiriyle tamamen zıt fetvalarıda görünce

    hangi islam doğru?

    umarım derdimi anlatabildim?


  6. 11.Aralık.2012, 01:35
    3
    Devamlı Üye
    paylaşım amaçlı yapmadım mum kardeş

    bu güne kadar adetli kadın oruç tutmaz diye biliyorduk

    ama nette gezinirken önemli bir sitede bu yazıyı okudum ve paylaşım başlığına da: yorumunuzu bekliyorum diye yazdım zaten

    bazen böyle farklı fikirleri forumda soruyorum,çünkü kime inanacağımı şaşırdım

    kendi kendime yorum yapacak bilgim de yok

    örnekte olduğu gibi biribiriyle çelişen düşünceler beni çok yoruyor

    inancımı kaybediyorum,bu güne kadar inandığımız herşey haşa hurafe gelmeye başladı

    kalbim inanmak istiyor ama aklım buna itiraz ediyor,dinimizde de böyle biribiriyle tamamen zıt fetvalarıda görünce

    hangi islam doğru?

    umarım derdimi anlatabildim?


  7. 11.Aralık.2012, 02:21
    4
    ELHAMDULİLLAH
    İnşaAllah Devamlı Üye.

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Eylül.2012
    Üye No: 97696
    Mesaj Sayısı: 454
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5

    Cevap: Adetli Kadının Orucu ve Namazı-Yorumlarınızı bekliyorum

    Alıntı
    Aişe validemiz “orucu tutmamız emredilirdi…” dediğine göre âdet kanı oruca engel değildir.


    Allahu Taala temizlenmedikçe namaza yaklaşmayınız buyuruyor. Demekki adetli bir kadınında namaz kılması için temizlenmesi gerekiyor. Temizlenmesi için yıkanması ve gusletmesi gerekiyor. Gusletmeden namaz kılınmıyorsa, oruç nasıl tutulabiliyor dersiniz.....????


  8. 11.Aralık.2012, 02:21
    4
    İnşaAllah Devamlı Üye.
    Alıntı
    Aişe validemiz “orucu tutmamız emredilirdi…” dediğine göre âdet kanı oruca engel değildir.


    Allahu Taala temizlenmedikçe namaza yaklaşmayınız buyuruyor. Demekki adetli bir kadınında namaz kılması için temizlenmesi gerekiyor. Temizlenmesi için yıkanması ve gusletmesi gerekiyor. Gusletmeden namaz kılınmıyorsa, oruç nasıl tutulabiliyor dersiniz.....????


  9. 11.Aralık.2012, 02:33
    5
    cavraşım
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Ağustos.2012
    Üye No: 97639
    Mesaj Sayısı: 626
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7
    Yaş: 40
    Bulunduğu yer: konya

    Cevap: Adetli Kadının Orucu ve Namazı-Yorumlarınızı bekliyorum

    Alıntı
    Gusletmeden namaz kılınmıyorsa, oruç nasıl tutulabiliyor dersiniz
    biribiriyle alakalımı?

    yanlış anlamayın,itiraz etmek,yazıyı savunmak için sormuyorum

    kafama takılan şeyi çözmek için soruyorum

    üsteki yazıda rivayetler paylaşılmış

    dedinizki:
    Alıntı
    Allahu Taala temizlenmedikçe namaza yaklaşmayınız buyuruyor
    oruçtan bahsetmiyor

    Alıntı
    Gusletmeden namaz kılınmıyorsa, oruç nasıl tutulabiliyor dersiniz.????
    yukarıdaki yazıda bu konuda hiçbir rivayet yokken sizin yukarıdaki sözünüz yorum değil mi?


  10. 11.Aralık.2012, 02:33
    5
    Devamlı Üye
    Alıntı
    Gusletmeden namaz kılınmıyorsa, oruç nasıl tutulabiliyor dersiniz
    biribiriyle alakalımı?

    yanlış anlamayın,itiraz etmek,yazıyı savunmak için sormuyorum

    kafama takılan şeyi çözmek için soruyorum

    üsteki yazıda rivayetler paylaşılmış

    dedinizki:
    Alıntı
    Allahu Taala temizlenmedikçe namaza yaklaşmayınız buyuruyor
    oruçtan bahsetmiyor

    Alıntı
    Gusletmeden namaz kılınmıyorsa, oruç nasıl tutulabiliyor dersiniz.????
    yukarıdaki yazıda bu konuda hiçbir rivayet yokken sizin yukarıdaki sözünüz yorum değil mi?


  11. 11.Aralık.2012, 02:42
    6
    ELHAMDULİLLAH
    İnşaAllah Devamlı Üye.

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Eylül.2012
    Üye No: 97696
    Mesaj Sayısı: 454
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5

    Cevap: Adetli Kadının Orucu ve Namazı-Yorumlarınızı bekliyorum

    Pek yorum denemez..... Basit bir kıyas ve denklem denilebilir.

    Kadın gusletmeden, kadına yaklaşılamıyorsa ve kadında NAMAZ'a yaklaşamıyorsa, Oruç tutmanın şartlarından biride GUSLETMEK ise, bu durumda GUSLETMEYEN bir kadın'ın NAMAZ'a ve ORUC'a yaklaşması nasıl olabilir....????

    O yüzden, Basit bir kıyas ve denklem denilebilir.


  12. 11.Aralık.2012, 02:42
    6
    İnşaAllah Devamlı Üye.
    Pek yorum denemez..... Basit bir kıyas ve denklem denilebilir.

    Kadın gusletmeden, kadına yaklaşılamıyorsa ve kadında NAMAZ'a yaklaşamıyorsa, Oruç tutmanın şartlarından biride GUSLETMEK ise, bu durumda GUSLETMEYEN bir kadın'ın NAMAZ'a ve ORUC'a yaklaşması nasıl olabilir....????

    O yüzden, Basit bir kıyas ve denklem denilebilir.


  13. 11.Aralık.2012, 02:43
    7
    ELHAMDULİLLAH
    İnşaAllah Devamlı Üye.

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Eylül.2012
    Üye No: 97696
    Mesaj Sayısı: 454
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5

    Cevap: Adetli Kadının Orucu ve Namazı-Yorumlarınızı bekliyorum

    Pek yorum denemez..... Basit bir kıyas ve denklem denilebilir.

    Kadın gusletmeden, kadına yaklaşılamıyorsa ve kadında NAMAZ'a yaklaşamıyorsa, Oruç tutmanın şartlarından biride GUSLETMEK ise, bu durumda GUSLETMEYEN bir kadın'ın NAMAZ'a ve ORUC'a yaklaşması nasıl olabilir....????

    O yüzden, Basit bir kıyas ve denklem denilebilir.


  14. 11.Aralık.2012, 02:43
    7
    İnşaAllah Devamlı Üye.
    Pek yorum denemez..... Basit bir kıyas ve denklem denilebilir.

    Kadın gusletmeden, kadına yaklaşılamıyorsa ve kadında NAMAZ'a yaklaşamıyorsa, Oruç tutmanın şartlarından biride GUSLETMEK ise, bu durumda GUSLETMEYEN bir kadın'ın NAMAZ'a ve ORUC'a yaklaşması nasıl olabilir....????

    O yüzden, Basit bir kıyas ve denklem denilebilir.


  15. 11.Aralık.2012, 02:46
    8
    Sumame
    Tombik Ammo

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 30.Mart.2009
    Üye No: 47625
    Mesaj Sayısı: 1,056
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 11
    Yaş: 22

    Cevap: Adetli Kadının Orucu ve Namazı-Yorumlarınızı bekliyorum

    Yine bayındırin uydurması.
    Boş verin bu herifi
    Sacmalamis.

    Konuyu açan adam bu baslik sadece soru içindir


  16. 11.Aralık.2012, 02:46
    8
    Tombik Ammo
    Yine bayındırin uydurması.
    Boş verin bu herifi
    Sacmalamis.

    Konuyu açan adam bu baslik sadece soru içindir


  17. 11.Aralık.2012, 02:46
    9
    cavraşım
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Ağustos.2012
    Üye No: 97639
    Mesaj Sayısı: 626
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7
    Yaş: 40
    Bulunduğu yer: konya

    Cevap: Adetli Kadının Orucu ve Namazı-Yorumlarınızı bekliyorum

    Alıntı
    Muâze dedi ki, Aişe’ye sordum, dedim ki:

    ما بال الحائض تقضي الصوم ولا تقضي الصَلاة ؟ فَقَالَتْ: أحَرُورِيَّةٌ أنْتِ؟ قلت لست بحرورية ولكني أسأل. قالت كان يصيـبنا ذلك فَنُؤْمَرُ بقَضَاءِ الصَّوْمِ وَلا نُؤمَرُ بِقَضَاءِ الصَّلاةِ.

    “Neden adetli kadın oruç tutuyor da namaz kılmıyor?”

    “Sen Harûriyye2 misin?” dedi. “Hayır, Harûriyye değilim ama soru soruyorum” deyince şöyle dedi: “Bizim başımıza bu olay gelince orucu tutmamız emredilirdi ama namazı kılmamız emredilmezdi.”3
    ya bu nakil?


  18. 11.Aralık.2012, 02:46
    9
    Devamlı Üye
    Alıntı
    Muâze dedi ki, Aişe’ye sordum, dedim ki:

    ما بال الحائض تقضي الصوم ولا تقضي الصَلاة ؟ فَقَالَتْ: أحَرُورِيَّةٌ أنْتِ؟ قلت لست بحرورية ولكني أسأل. قالت كان يصيـبنا ذلك فَنُؤْمَرُ بقَضَاءِ الصَّوْمِ وَلا نُؤمَرُ بِقَضَاءِ الصَّلاةِ.

    “Neden adetli kadın oruç tutuyor da namaz kılmıyor?”

    “Sen Harûriyye2 misin?” dedi. “Hayır, Harûriyye değilim ama soru soruyorum” deyince şöyle dedi: “Bizim başımıza bu olay gelince orucu tutmamız emredilirdi ama namazı kılmamız emredilmezdi.”3
    ya bu nakil?


  19. 11.Aralık.2012, 02:48
    10
    cavraşım
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Ağustos.2012
    Üye No: 97639
    Mesaj Sayısı: 626
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7
    Yaş: 40
    Bulunduğu yer: konya

    Cevap: Adetli Kadının Orucu ve Namazı-Yorumlarınızı bekliyorum

    Alıntı
    Konuyu açan adam bu baslik sadece soru içindir
    anlamadım kuzum?


  20. 11.Aralık.2012, 02:48
    10
    Devamlı Üye
    Alıntı
    Konuyu açan adam bu baslik sadece soru içindir
    anlamadım kuzum?


  21. 11.Aralık.2012, 03:03
    11
    ELHAMDULİLLAH
    İnşaAllah Devamlı Üye.

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Eylül.2012
    Üye No: 97696
    Mesaj Sayısı: 454
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5

    Cevap: Adetli Kadının Orucu ve Namazı-Yorumlarınızı bekliyorum

    Kim emrediyormuş NAMAZ kılmasını.... Hazreti Aişe validemize....

    Peygamber Efendimiz (S.A.V.)'m mi....?????

    O Peygamber(S.A.V.)'m ki; asla emredici değildi. O ANCAK KENDİSİNE VAHY'edileni TEBLİĞ ediciydi.

    Öyle dinleri tahrif edilmiş ve kendilerine hak olarak inmiş olan kitaplarındaki HÜKÜM'leri ON EMİR gibi safsatalarla dinleri bölük bölük olmuş ve kendilerine hayr'ı dokunmayanların kelamlarına benzer bir kelimedir NAMAZI KILMAMIZ EMREDİLMEDİ kelimesi.

    O (S.A.V.) asla emretmezdi.... O (S.A.V.) sadece tebliğ ederdi..... Uyarlar, uymazlar O Bahsi diğer.

    Kızım FATIMA sakın ha babam Peygamber(S.A.V.)'dir diye güvenipte, namazını terk etme..... Burada bir emir varmı....???? Tebliğ var. Hülasa hadis inkarcısı olmak gibi bir niyet içerisinde olmak dilemeyiz.

    Basit bir kıyas ve denklem yazdık İnşaAllah ve Biiznillah.

    Kadın gusletmeden, kadına yaklaşılamıyorsa ve kadında NAMAZ'a yaklaşamıyorsa, Oruç tutmanın şartlarından biride GUSLETMEK ise, bu durumda GUSLETMEYEN bir kadın'ın NAMAZ'a ve ORUC'a yaklaşması nasıl olabilir????

    O yüzden, Basit bir kıyas ve denklem denilebilir.


  22. 11.Aralık.2012, 03:03
    11
    İnşaAllah Devamlı Üye.
    Kim emrediyormuş NAMAZ kılmasını.... Hazreti Aişe validemize....

    Peygamber Efendimiz (S.A.V.)'m mi....?????

    O Peygamber(S.A.V.)'m ki; asla emredici değildi. O ANCAK KENDİSİNE VAHY'edileni TEBLİĞ ediciydi.

    Öyle dinleri tahrif edilmiş ve kendilerine hak olarak inmiş olan kitaplarındaki HÜKÜM'leri ON EMİR gibi safsatalarla dinleri bölük bölük olmuş ve kendilerine hayr'ı dokunmayanların kelamlarına benzer bir kelimedir NAMAZI KILMAMIZ EMREDİLMEDİ kelimesi.

    O (S.A.V.) asla emretmezdi.... O (S.A.V.) sadece tebliğ ederdi..... Uyarlar, uymazlar O Bahsi diğer.

    Kızım FATIMA sakın ha babam Peygamber(S.A.V.)'dir diye güvenipte, namazını terk etme..... Burada bir emir varmı....???? Tebliğ var. Hülasa hadis inkarcısı olmak gibi bir niyet içerisinde olmak dilemeyiz.

    Basit bir kıyas ve denklem yazdık İnşaAllah ve Biiznillah.

    Kadın gusletmeden, kadına yaklaşılamıyorsa ve kadında NAMAZ'a yaklaşamıyorsa, Oruç tutmanın şartlarından biride GUSLETMEK ise, bu durumda GUSLETMEYEN bir kadın'ın NAMAZ'a ve ORUC'a yaklaşması nasıl olabilir????

    O yüzden, Basit bir kıyas ve denklem denilebilir.


  23. 11.Aralık.2012, 03:09
    12
    Sumame
    Tombik Ammo

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 30.Mart.2009
    Üye No: 47625
    Mesaj Sayısı: 1,056
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 11
    Yaş: 22

    Cevap: Adetli Kadının Orucu ve Namazı-Yorumlarınızı bekliyorum

    ELHAMDULİLLAH sen ne saçma alıyorsun
    Emrederdi hemde bal gibi
    Hadisin orjinal inde emir ifadesi var


  24. 11.Aralık.2012, 03:09
    12
    Tombik Ammo
    ELHAMDULİLLAH sen ne saçma alıyorsun
    Emrederdi hemde bal gibi
    Hadisin orjinal inde emir ifadesi var





+ Yorum Gönder
Git 12 Son