Konusunu Oylayın.: Azrail'i döven Hz. Musa

5 üzerinden 4.20 | Toplam : 5 kişi
Azrail'i döven Hz. Musa
  1. 21.Aralık.2012, 13:50
    25
    ömerhattab
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Mayıs.2008
    Üye No: 20975
    Mesaj Sayısı: 1,830
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 19

    Cevap: Azrail'i döven Hz. Musa

    reklam


    Cevap: Azrail'i döven Hz. Musa isimli konu Mumsema.com Cevap: Azrail'i döven Hz. Musa
    çelebiler Nickli Üyeden Alıntı
    Falcımısın sen?Neden hep konu dışına çıkarak benimle alakalı yorumlar yapıyorsun?Aklın bilgin varsa konu ile ilgili açıklamalar yap.Forumun asli amacının dışına çıkma.
    Yok falcı değilim Falcılığa özenen sizler gibi hiç olmak istemem Konuyu sen rayından çıkarıyorsun...hadisle alakası olmayan ayetleri onu redetme uğraşında kullanman senin nekadar yoruma dayalı konuştuğunu gördük...Kendi şahsi fikrini pekiştirmek için Ayetleri kullanamasın ...Anlayacağın konuyu Bedizuzzaman hz . bu hadis konusundaki açıklamasını okumanı tavsiye ederim hep modernist açıklamalarla burada yaptığın çelişkili yazışmaların hangi boyuttan geldiğini gösterir...Modernist hezeyanları redediyorum ...Difâun ani's-Sünne müellifi Prof. Dr. M. Ebû Şehbe: "Hadisçilerin isnâd tenkîdine metin tenkîdinden daha fazla yer verdiklerini inkâr edemeyiz" dedikten sonra, bunu onların uzak görüşlü, derin düşünceli ve temkinli olmalarına bağlamaktadır. Böyle davranmalarının birtakım sebepleri vardır: a) Hadis bazen müteşâbih olur, mânâsı anlaşılmaz. Bu takdirde sadece aklı hakem yaparak metni tenkit etmegereksizdir. b) Hadisin metni bazen mecâzî olur, hakîkî anlamında kullanılmamıştır. Hakîkî mânâsına hamletmek akla, hisse ve müşâhedeye terstir diyerek hadisi reddetmek yersizdir. Kur'an'da da bunun pekçok misâli vardır. c) Bazen de hadis metni gaybî bir haberden bahsetmektedir. Cennet ve Cehennem'in vasıfları gibi. Aklın yargısıyla bu kabil haberleri reddetmek insafsızlık olur. d) Bazı hallerde hadisin, gün geçtikçe ilmî hakîkatlerle ortaya çıkan ve nebevî bir mûciolduğu anlaşılan bir metni olur. İnsaflı olan herkesin takdir edeceği gibi, şâyet hadis âlimleri yüzeysel bir değerlendirme ile hikmeti gizlşi olan bu ve benzeri hadisleri hemen reddetmeye kalkışsaydı, sonra da açıkça bunun hikmeti ortaya çıksaydı o zaman bu, araştırma eksikliği, cehâlet ve aynı zamanda risâlet sâhibinin hakkına tecâvüz sayılmaz mıydı?. Bizce, sahâbe ve tâbiûnun hadisleri tenkit konusunda temkinli davranmalarında en önemli tesir, yine Allah Rasûlü'nden duydukları şu hadisden kaynaklanmıştır: "Bizden bir hadisi işitip, onu öylece belleyen ve o şekilde başkasına ulaştıran kimsenin Allah yüzünü ağartsın. Çünkü nice fıkıh yüklü insanlar vardır ki yükünü kendinden daha fakih olana ulaştırır. Nice fıkıh taşıyanlar vardır ki, fakih değildir."


  2. 21.Aralık.2012, 13:50
    25
    Devamlı Üye
    reklam


    çelebiler Nickli Üyeden Alıntı
    Falcımısın sen?Neden hep konu dışına çıkarak benimle alakalı yorumlar yapıyorsun?Aklın bilgin varsa konu ile ilgili açıklamalar yap.Forumun asli amacının dışına çıkma.
    Yok falcı değilim Falcılığa özenen sizler gibi hiç olmak istemem Konuyu sen rayından çıkarıyorsun...hadisle alakası olmayan ayetleri onu redetme uğraşında kullanman senin nekadar yoruma dayalı konuştuğunu gördük...Kendi şahsi fikrini pekiştirmek için Ayetleri kullanamasın ...Anlayacağın konuyu Bedizuzzaman hz . bu hadis konusundaki açıklamasını okumanı tavsiye ederim hep modernist açıklamalarla burada yaptığın çelişkili yazışmaların hangi boyuttan geldiğini gösterir...Modernist hezeyanları redediyorum ...Difâun ani's-Sünne müellifi Prof. Dr. M. Ebû Şehbe: "Hadisçilerin isnâd tenkîdine metin tenkîdinden daha fazla yer verdiklerini inkâr edemeyiz" dedikten sonra, bunu onların uzak görüşlü, derin düşünceli ve temkinli olmalarına bağlamaktadır. Böyle davranmalarının birtakım sebepleri vardır: a) Hadis bazen müteşâbih olur, mânâsı anlaşılmaz. Bu takdirde sadece aklı hakem yaparak metni tenkit etmegereksizdir. b) Hadisin metni bazen mecâzî olur, hakîkî anlamında kullanılmamıştır. Hakîkî mânâsına hamletmek akla, hisse ve müşâhedeye terstir diyerek hadisi reddetmek yersizdir. Kur'an'da da bunun pekçok misâli vardır. c) Bazen de hadis metni gaybî bir haberden bahsetmektedir. Cennet ve Cehennem'in vasıfları gibi. Aklın yargısıyla bu kabil haberleri reddetmek insafsızlık olur. d) Bazı hallerde hadisin, gün geçtikçe ilmî hakîkatlerle ortaya çıkan ve nebevî bir mûciolduğu anlaşılan bir metni olur. İnsaflı olan herkesin takdir edeceği gibi, şâyet hadis âlimleri yüzeysel bir değerlendirme ile hikmeti gizlşi olan bu ve benzeri hadisleri hemen reddetmeye kalkışsaydı, sonra da açıkça bunun hikmeti ortaya çıksaydı o zaman bu, araştırma eksikliği, cehâlet ve aynı zamanda risâlet sâhibinin hakkına tecâvüz sayılmaz mıydı?. Bizce, sahâbe ve tâbiûnun hadisleri tenkit konusunda temkinli davranmalarında en önemli tesir, yine Allah Rasûlü'nden duydukları şu hadisden kaynaklanmıştır: "Bizden bir hadisi işitip, onu öylece belleyen ve o şekilde başkasına ulaştıran kimsenin Allah yüzünü ağartsın. Çünkü nice fıkıh yüklü insanlar vardır ki yükünü kendinden daha fakih olana ulaştırır. Nice fıkıh taşıyanlar vardır ki, fakih değildir."


  3. 21.Aralık.2012, 21:15
    26
    çelebiler
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 15.Ağustos.2012
    Üye No: 97474
    Mesaj Sayısı: 406
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Azrail'i döven Hz. Musa

    reklam


    Aşşağıdaki yazıyı bir daha oku.Metin tenkidi yapanların Hocası İmam Azam ne demiş öğren.


    “Eğer bir kimse, ‘Peygamber (a.s.)in her söylediğine inanıyorum, ancak Nebi Kur’an’a muhalefet etmez’ derse, bu, onun, Peygamber’i tasdik ettiğini ve Peygamberi Kur’an’a muhalefetten tenzih ettiğini gösterir. Allah’ın Resûlü, Allah’ın kitabına muhalefet etmez. Allah’ın kitabına muhalefet eden de Allah’ın Resûlü olamaz… Nebi’den Kur’an’a aykırı olarak hadis rivayet eden kimseyi red, Peygamber’i red ve onu yalanlama değildir. Kur'an'a aykırı söz hadis değildir." İMAM-I AZAM EBU HANİFE ( el-Alim 26-27) s.84-85


  4. 21.Aralık.2012, 21:15
    26
    çelebiler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    reklam


    Aşşağıdaki yazıyı bir daha oku.Metin tenkidi yapanların Hocası İmam Azam ne demiş öğren.


    “Eğer bir kimse, ‘Peygamber (a.s.)in her söylediğine inanıyorum, ancak Nebi Kur’an’a muhalefet etmez’ derse, bu, onun, Peygamber’i tasdik ettiğini ve Peygamberi Kur’an’a muhalefetten tenzih ettiğini gösterir. Allah’ın Resûlü, Allah’ın kitabına muhalefet etmez. Allah’ın kitabına muhalefet eden de Allah’ın Resûlü olamaz… Nebi’den Kur’an’a aykırı olarak hadis rivayet eden kimseyi red, Peygamber’i red ve onu yalanlama değildir. Kur'an'a aykırı söz hadis değildir." İMAM-I AZAM EBU HANİFE ( el-Alim 26-27) s.84-85


  5. 21.Aralık.2012, 21:35
    27
    çiçek ammo
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 10.Kasım.2012
    Üye No: 98500
    Mesaj Sayısı: 121
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Cevap: Azrail'i döven Hz. Musa

    Çelebi
    Sen hadisleri kurana arz edecek kadar alım misin?
    Bilgin nedir?
    Hadis ilmi hadis usulu okudun mu?
    Merakimi gidersen dua ederim


  6. 21.Aralık.2012, 21:35
    27
    Devamlı Üye
    Çelebi
    Sen hadisleri kurana arz edecek kadar alım misin?
    Bilgin nedir?
    Hadis ilmi hadis usulu okudun mu?
    Merakimi gidersen dua ederim


  7. 22.Aralık.2012, 03:28
    28
    çelebiler
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 15.Ağustos.2012
    Üye No: 97474
    Mesaj Sayısı: 406
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Azrail'i döven Hz. Musa

    çiçek ammo Nickli Üyeden Alıntı
    Çelebi
    Sen hadisleri kurana arz edecek kadar alım misin?
    Bilgin nedir?
    Hadis ilmi hadis usulu okudun mu?
    Merakimi gidersen dua ederim
    Ben hadis alimi değilim.Bu hadis hadis alimleri tarafında çok tenkit görmüş bir Buhari ve Müslim hadisidir.Buhari ve Müslim hadislerinin kayıtsız şartsız sahih olmadıklarının en güzel örneklerinden biridir.Yukarıda yazdıklarım benim de katıldığım hadis alimlerinin fikirleridir.İki önceki yazımda ilahiyat dergisinde yayınlanan Prof.Dr.Enbiya Yıldırım'ın bu hadis ile alakalı çalışmasında bunu görebilirsiniz.Bu çalışmada tarih içinde hangi alim bu hadis için neler söylemiş bulabilirsiniz.Böylece ben kendi kafamdan mı konuşuyorum o çalışmayı okursanız anlarsınız.

    Birisine bu soruları soracağınıza o kişinin iddia ettiği konuda haksız ve yanlış olduğunu düşünüyorsanız ona göre konu ile alakalı görüşlerinizle tenkit ederseniz konunun anlaşılması açısından daha uygun bir şey yapmış olursunuz.

    Çünkü herkes herşeyi aynı derecede anlayacak diye bir kaide yoktur.Ben okuduklarımı anlar ve anladıklarımdan bir sonuca varabilirim.Bu sonuç bana göre olur.Siz bu sonucu kabul etmek zorunda değilsiniz.Siz de aynı şeyleri okuduğunuz halde başka bir sonuca varabilirsiniz.Sizin beni,benimde sizi nasıl olurda birbirimizin sonucuna varamadığımız için eleştirme hakkına sahip değiliz.Ancak konu hakkında delillerinizi sunarak yanlış sonuca vardığımızı birbirimize söyleyebiliriz.Böylece doğrulara ulaşabiliriz.

    Forum sitelerinin amacı da bu değil midir?Herkes fikrini açıklayarak doğruya ulaşılır.Lütfen yukarıdaki yazılarımla alakalı tenkitleriniz nelerdir?Yazdıklarıma itirazlarınızı ayet ve hadislere göre açıklarsanız memnun olurum.

    İnşallah merakınızı giderebilmişimdir.


  8. 22.Aralık.2012, 03:28
    28
    çelebiler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    çiçek ammo Nickli Üyeden Alıntı
    Çelebi
    Sen hadisleri kurana arz edecek kadar alım misin?
    Bilgin nedir?
    Hadis ilmi hadis usulu okudun mu?
    Merakimi gidersen dua ederim
    Ben hadis alimi değilim.Bu hadis hadis alimleri tarafında çok tenkit görmüş bir Buhari ve Müslim hadisidir.Buhari ve Müslim hadislerinin kayıtsız şartsız sahih olmadıklarının en güzel örneklerinden biridir.Yukarıda yazdıklarım benim de katıldığım hadis alimlerinin fikirleridir.İki önceki yazımda ilahiyat dergisinde yayınlanan Prof.Dr.Enbiya Yıldırım'ın bu hadis ile alakalı çalışmasında bunu görebilirsiniz.Bu çalışmada tarih içinde hangi alim bu hadis için neler söylemiş bulabilirsiniz.Böylece ben kendi kafamdan mı konuşuyorum o çalışmayı okursanız anlarsınız.

    Birisine bu soruları soracağınıza o kişinin iddia ettiği konuda haksız ve yanlış olduğunu düşünüyorsanız ona göre konu ile alakalı görüşlerinizle tenkit ederseniz konunun anlaşılması açısından daha uygun bir şey yapmış olursunuz.

    Çünkü herkes herşeyi aynı derecede anlayacak diye bir kaide yoktur.Ben okuduklarımı anlar ve anladıklarımdan bir sonuca varabilirim.Bu sonuç bana göre olur.Siz bu sonucu kabul etmek zorunda değilsiniz.Siz de aynı şeyleri okuduğunuz halde başka bir sonuca varabilirsiniz.Sizin beni,benimde sizi nasıl olurda birbirimizin sonucuna varamadığımız için eleştirme hakkına sahip değiliz.Ancak konu hakkında delillerinizi sunarak yanlış sonuca vardığımızı birbirimize söyleyebiliriz.Böylece doğrulara ulaşabiliriz.

    Forum sitelerinin amacı da bu değil midir?Herkes fikrini açıklayarak doğruya ulaşılır.Lütfen yukarıdaki yazılarımla alakalı tenkitleriniz nelerdir?Yazdıklarıma itirazlarınızı ayet ve hadislere göre açıklarsanız memnun olurum.

    İnşallah merakınızı giderebilmişimdir.


  9. 22.Aralık.2012, 12:40
    29
    ömerhattab
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Mayıs.2008
    Üye No: 20975
    Mesaj Sayısı: 1,830
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 19

    Cevap: Azrail'i döven Hz. Musa

    Şunu görmen gerekir ki ilk hadis sahifelerinde bile geçen bu hadisin tenkide uğraması bile doğruluğundaki şüpheleri ortadan kaldırmamıştır...İlk Hadis mecmuasından size asıyorum şimdi kopy past yaptı diyecek genede neyse biz asalım:. Rasûlüllah sallallâhü aleyhi ve sellemdedi ki:Ölüm meleği Musa’ya gelerek şöyle dedi “Rabbına icabet et”. (Hazreti Peygamber) ilâve etti: Bunun üzerine Mûsâ, ölüm meleğinin gözüne vurdu ve onu… parçaladı. Melek, (Aziz ve Celîl olan) Rabbına döndü ve O’na şöyle dedi: “Sen beni ölmek istemeyen bir kuluna gönderdin, o da benim gözümü parçaladı. (Hazreti Peygamber devamla) buyurdu ki; Bunun üzerine Allah onun gözünü iade etti ve şöyle dedi: “O kuluma git ve sor: Senin arzun hayat mıdır? Eğer bunu istiyorsan, elini bir boğanın arkası üzerine koy; elin ne kadar kıl kaplarsa, o kadar sene yaşarsın”. Mûsâ sordu: “Sonra ne olacak? Melek cevap verdi: “Sonra öleceksin”. (Mûsâ): Eğer böyle ise erken (ölmek) daha iyi” dedi ve ilâve etti: “Rabbım, beni bir taş atım mesafe ile mukaddes araziye daha çok yaklaştır” Rasûlüllah sallallâhü aleyhi ve sellem dedi ki: Eğer ben orada olsa idim, size kızıl bayır yanındaki yol kenarında onun kabrini gösterirdim^^^^HEMMÂM İBN MUNEBBİH’İN SAHÎFESİ^^^^Bu delili dahi inkar etmen artok normal olarak görüyorum...Hadîslerin toplanması ve muhafaza edilmesi tarihi, onların ehemmiyetini göstermek bakımından HEMMÂM İBN MUNEBBİH’İN SAHÎFESİ büyük bir değer taşır.


  10. 22.Aralık.2012, 12:40
    29
    Devamlı Üye
    Şunu görmen gerekir ki ilk hadis sahifelerinde bile geçen bu hadisin tenkide uğraması bile doğruluğundaki şüpheleri ortadan kaldırmamıştır...İlk Hadis mecmuasından size asıyorum şimdi kopy past yaptı diyecek genede neyse biz asalım:. Rasûlüllah sallallâhü aleyhi ve sellemdedi ki:Ölüm meleği Musa’ya gelerek şöyle dedi “Rabbına icabet et”. (Hazreti Peygamber) ilâve etti: Bunun üzerine Mûsâ, ölüm meleğinin gözüne vurdu ve onu… parçaladı. Melek, (Aziz ve Celîl olan) Rabbına döndü ve O’na şöyle dedi: “Sen beni ölmek istemeyen bir kuluna gönderdin, o da benim gözümü parçaladı. (Hazreti Peygamber devamla) buyurdu ki; Bunun üzerine Allah onun gözünü iade etti ve şöyle dedi: “O kuluma git ve sor: Senin arzun hayat mıdır? Eğer bunu istiyorsan, elini bir boğanın arkası üzerine koy; elin ne kadar kıl kaplarsa, o kadar sene yaşarsın”. Mûsâ sordu: “Sonra ne olacak? Melek cevap verdi: “Sonra öleceksin”. (Mûsâ): Eğer böyle ise erken (ölmek) daha iyi” dedi ve ilâve etti: “Rabbım, beni bir taş atım mesafe ile mukaddes araziye daha çok yaklaştır” Rasûlüllah sallallâhü aleyhi ve sellem dedi ki: Eğer ben orada olsa idim, size kızıl bayır yanındaki yol kenarında onun kabrini gösterirdim^^^^HEMMÂM İBN MUNEBBİH’İN SAHÎFESİ^^^^Bu delili dahi inkar etmen artok normal olarak görüyorum...Hadîslerin toplanması ve muhafaza edilmesi tarihi, onların ehemmiyetini göstermek bakımından HEMMÂM İBN MUNEBBİH’İN SAHÎFESİ büyük bir değer taşır.


  11. 22.Aralık.2012, 15:24
    30
    çelebiler
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 15.Ağustos.2012
    Üye No: 97474
    Mesaj Sayısı: 406
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Azrail'i döven Hz. Musa

    "Şunu görmen gerekir ki ilk hadis sahifelerinde bile geçen bu hadisin tenkide uğraması bile doğruluğundaki şüpheleri ortadan kaldırmamıştır."

    Doğru olanda şüphe olur mu?Sen bu işlerle uğraşma kardeşim ne benim ne de kendinin zamanını boşa harcama.Ayetlere göre hadisin uydurma olduğu apaçık belli olduğu halde,ayetleri okumuyor onlarla alakalı bir satır söz yazmıyor sonra tutup hemmam ibn münebbih sayfası diye birşey uydurmuş geliyorsun.

    Sen Hemmam ibn münebbih'i tanıyormusun?Abisi Vehb ibn Münebbih'i tanıyor musun?Bu kişilerin yahudilikten dönme olduğunu biliyormusun?Hadislere en çok İsrailiyatı sokan kişinin Vehb ibn münebbih olduğunu biliyormusun?

    Bak bakalım o kardeşlerin rivayet ettiği hadislere pek çoğu yahudilerden bahseden hadislerdir.

    Bana muhalefet edicem diye önüne ne gelirse araştırmadan okumadan kopyala yapıştır yapıyorsun.Sana yukarıda ettiğim nasihatleri dikkate al artık.Kendine yazık etme bu kafayla gidersen ömür boyu cahil kalırsın.


  12. 22.Aralık.2012, 15:24
    30
    çelebiler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    "Şunu görmen gerekir ki ilk hadis sahifelerinde bile geçen bu hadisin tenkide uğraması bile doğruluğundaki şüpheleri ortadan kaldırmamıştır."

    Doğru olanda şüphe olur mu?Sen bu işlerle uğraşma kardeşim ne benim ne de kendinin zamanını boşa harcama.Ayetlere göre hadisin uydurma olduğu apaçık belli olduğu halde,ayetleri okumuyor onlarla alakalı bir satır söz yazmıyor sonra tutup hemmam ibn münebbih sayfası diye birşey uydurmuş geliyorsun.

    Sen Hemmam ibn münebbih'i tanıyormusun?Abisi Vehb ibn Münebbih'i tanıyor musun?Bu kişilerin yahudilikten dönme olduğunu biliyormusun?Hadislere en çok İsrailiyatı sokan kişinin Vehb ibn münebbih olduğunu biliyormusun?

    Bak bakalım o kardeşlerin rivayet ettiği hadislere pek çoğu yahudilerden bahseden hadislerdir.

    Bana muhalefet edicem diye önüne ne gelirse araştırmadan okumadan kopyala yapıştır yapıyorsun.Sana yukarıda ettiğim nasihatleri dikkate al artık.Kendine yazık etme bu kafayla gidersen ömür boyu cahil kalırsın.


  13. 22.Aralık.2012, 17:02
    31
    ömerhattab
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Mayıs.2008
    Üye No: 20975
    Mesaj Sayısı: 1,830
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 19

    Cevap: Azrail'i döven Hz. Musa

    Yahudi olduklarını kanıtla arkadaş hangi kaynaklarda yahudi oldukları yazıyor?Evet bekliyoruz...


  14. 22.Aralık.2012, 17:02
    31
    Devamlı Üye
    Yahudi olduklarını kanıtla arkadaş hangi kaynaklarda yahudi oldukları yazıyor?Evet bekliyoruz...


  15. 23.Aralık.2012, 03:48
    32
    çelebiler
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 15.Ağustos.2012
    Üye No: 97474
    Mesaj Sayısı: 406
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Azrail'i döven Hz. Musa

    Bekliyor muş.Daha çok beklersin uşağın mı var senin git kendin bul.


  16. 23.Aralık.2012, 03:48
    32
    çelebiler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Bekliyor muş.Daha çok beklersin uşağın mı var senin git kendin bul.


  17. 23.Aralık.2012, 04:03
    33
    Ufkuaçık
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 17.Ekim.2008
    Üye No: 35628
    Mesaj Sayısı: 693
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7
    Yaş: 57

    Cevap: Azrail'i döven Hz. Musa

    Arkadaşlar ben bu hadis-i şerif hakkında aşağıda bir izahını buldum.



    Allah Teâlâ Halili İbrahim (Aleyhisselâm)'a oğlunu kesme*sini emretmiş, fakat bunun hakikatim kasdetmemiştir. Eğer Musa (Aleyhisselâm) tokat vurduğu vakit onun ruhunu kabzetmek isteseydi, murad ettiği olurdu. Musa (Aleyhisseiâm) şeriatında tokat vurmak mubah*tı. Kendisi yanına giren bir adam görmüş. Onun ölüm meleği olduğunu tanımamıştı.

    Bizim Peygamberimiz (asm) de izinsiz bir Müslümamn evine ba*kan kimsenin gözünü çıkarmayı mubah kılmıştır. Hz. Musa (as)'ın ölüm meleğini tanıdığı halde gözünü çıkarması imkânsızdır. Melekler İbrâhim (Aleyhisselâm)'a da gelmiş, o dahi ilk görüşde onları tanıyamamış*tı. Tanımış olsa kendilerine dana eti takdim etmesi muhal olurdu. Çünkü melekler yemek yemezler.

    Melek Meryem'e dahi gelmiş, o da melek olduğunu tanıyama*mıştı. Tanısa ondan Allah'a sığınmazdı. Keza iki melek insan kılığında Dâvud (Aleyhisselâm)'in yanına girmiş, onun huzurunda dâvaya dur*muşlardı. O da melek olduklarını tanıyamamıştı. Cebrail (Aleyhisselâm) Peygamber (Sallallahü Aleyhi ve Sellemj'e gelerek ona imanı sormuştu. O da kendisini tanıyamamış: Bu seferkinden maada onu her gelişinde tanımış*tım, demişti. Şu halde Hz. Musa (as)'ın ölüm meleğini tanıyamaması na*sıl yadırganabilir.

    Cehmi'nin Allah melek için -kısas yapmamıştır, sözü ise cehline delildir. İnsanlarla melekler arasında kısas cereyan ettiğini yahut mele*ğin kısas istediğini, fakat kısas yapılmadığını kim haber vermiştir. Bu*nun kasden yapıldığına delil nedir?..»

    Gerek İbni Huzeyme, gerekse Hattâbî bu babda bir hayli söz daha etmişlerdir.

    Hulâsa; alimler üç şekilde cevap vermişlerdir:

    1. Allah Teâlâ'nın Hz. Mûsa (as)'ya bu tokadı vurması için izin ver*miş olması imkânsız değildir. Allah dilediğini yapar ve dilediği şekilde imtihan eder.

    2. Bu göz çıkarma meselesi mecazdır. Maksat Hz. Musa (as)'nın me*lekle münazara yaparak hüccetle ona galebe çalmasıdır. Fakat bu kavil zayıf görülmüştür.

    3. Musa (Aleyhisselâm) gelenin Allah tarafından gönderilen melek olduğunu bilememiş, kendisine hücum edecek bir insan zannetmiş ve nef*sini müdafaya kalkışmıştır. Bu da kasdı olmaksızın meleğin gözünün çık*masına müncer olmuştur. Ebû Bekr, İbni Huzeyme ile diğer mutekaddiminin cevapları budur. Mâziri ile Kaadî Iyâz da bunu ihtiyar etmişlerdir. Çünkü hadîsde kasıt bulunduğuna bir sara*hat yoktur.

    Bu Hadisden Çıkarılan Hükümler:

    1. Mûsa (Aleyhisselâm) 'in Allah indinde büyük mertebesi vardır. Meleğin gözünü çıkardığı halde kendisini muaheze buyurmaması buna de*lildir.

    2. Faziletli yerlere ve sülehanın yakınlarına defnolunmak müstehabdır.

    3. Melek,kendi suretinden başka şekillere girebilir.

    Detayı aşağıda ki linktedir.

    Hz. Musa'ya gelen ölüm meleğine Hz. Musa'nın tokat atmasının hikmetini anlatır mısınız?



  18. 23.Aralık.2012, 04:03
    33
    Devamlı Üye
    Arkadaşlar ben bu hadis-i şerif hakkında aşağıda bir izahını buldum.



    Allah Teâlâ Halili İbrahim (Aleyhisselâm)'a oğlunu kesme*sini emretmiş, fakat bunun hakikatim kasdetmemiştir. Eğer Musa (Aleyhisselâm) tokat vurduğu vakit onun ruhunu kabzetmek isteseydi, murad ettiği olurdu. Musa (Aleyhisseiâm) şeriatında tokat vurmak mubah*tı. Kendisi yanına giren bir adam görmüş. Onun ölüm meleği olduğunu tanımamıştı.

    Bizim Peygamberimiz (asm) de izinsiz bir Müslümamn evine ba*kan kimsenin gözünü çıkarmayı mubah kılmıştır. Hz. Musa (as)'ın ölüm meleğini tanıdığı halde gözünü çıkarması imkânsızdır. Melekler İbrâhim (Aleyhisselâm)'a da gelmiş, o dahi ilk görüşde onları tanıyamamış*tı. Tanımış olsa kendilerine dana eti takdim etmesi muhal olurdu. Çünkü melekler yemek yemezler.

    Melek Meryem'e dahi gelmiş, o da melek olduğunu tanıyama*mıştı. Tanısa ondan Allah'a sığınmazdı. Keza iki melek insan kılığında Dâvud (Aleyhisselâm)'in yanına girmiş, onun huzurunda dâvaya dur*muşlardı. O da melek olduklarını tanıyamamıştı. Cebrail (Aleyhisselâm) Peygamber (Sallallahü Aleyhi ve Sellemj'e gelerek ona imanı sormuştu. O da kendisini tanıyamamış: Bu seferkinden maada onu her gelişinde tanımış*tım, demişti. Şu halde Hz. Musa (as)'ın ölüm meleğini tanıyamaması na*sıl yadırganabilir.

    Cehmi'nin Allah melek için -kısas yapmamıştır, sözü ise cehline delildir. İnsanlarla melekler arasında kısas cereyan ettiğini yahut mele*ğin kısas istediğini, fakat kısas yapılmadığını kim haber vermiştir. Bu*nun kasden yapıldığına delil nedir?..»

    Gerek İbni Huzeyme, gerekse Hattâbî bu babda bir hayli söz daha etmişlerdir.

    Hulâsa; alimler üç şekilde cevap vermişlerdir:

    1. Allah Teâlâ'nın Hz. Mûsa (as)'ya bu tokadı vurması için izin ver*miş olması imkânsız değildir. Allah dilediğini yapar ve dilediği şekilde imtihan eder.

    2. Bu göz çıkarma meselesi mecazdır. Maksat Hz. Musa (as)'nın me*lekle münazara yaparak hüccetle ona galebe çalmasıdır. Fakat bu kavil zayıf görülmüştür.

    3. Musa (Aleyhisselâm) gelenin Allah tarafından gönderilen melek olduğunu bilememiş, kendisine hücum edecek bir insan zannetmiş ve nef*sini müdafaya kalkışmıştır. Bu da kasdı olmaksızın meleğin gözünün çık*masına müncer olmuştur. Ebû Bekr, İbni Huzeyme ile diğer mutekaddiminin cevapları budur. Mâziri ile Kaadî Iyâz da bunu ihtiyar etmişlerdir. Çünkü hadîsde kasıt bulunduğuna bir sara*hat yoktur.

    Bu Hadisden Çıkarılan Hükümler:

    1. Mûsa (Aleyhisselâm) 'in Allah indinde büyük mertebesi vardır. Meleğin gözünü çıkardığı halde kendisini muaheze buyurmaması buna de*lildir.

    2. Faziletli yerlere ve sülehanın yakınlarına defnolunmak müstehabdır.

    3. Melek,kendi suretinden başka şekillere girebilir.

    Detayı aşağıda ki linktedir.

    Hz. Musa'ya gelen ölüm meleğine Hz. Musa'nın tokat atmasının hikmetini anlatır mısınız?



  19. 23.Aralık.2012, 04:44
    34
    çelebiler
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 15.Ağustos.2012
    Üye No: 97474
    Mesaj Sayısı: 406
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Azrail'i döven Hz. Musa

    Hadisi ve konuyu baştan itibaren okursanız,Bu yayınladıklarınıza "alimler üç şekilde cevap vermişlerdir" bölümüne cevap verilmişti.


  20. 23.Aralık.2012, 04:44
    34
    çelebiler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Hadisi ve konuyu baştan itibaren okursanız,Bu yayınladıklarınıza "alimler üç şekilde cevap vermişlerdir" bölümüne cevap verilmişti.


  21. 24.Aralık.2012, 12:50
    35
    ömerhattab
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Mayıs.2008
    Üye No: 20975
    Mesaj Sayısı: 1,830
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 19

    Cevap: Azrail'i döven Hz. Musa

    ne oldu çelebi attığın yalan olunca cevap veremiyorsunuz ?Birşey ortaya atoyorsan cevabını kaynağıla beraber yazacaksın eğer yazmıyorsan sen çelebi yalancı bir insansın ?bekliyoruz cevabını....


  22. 24.Aralık.2012, 12:50
    35
    Devamlı Üye
    ne oldu çelebi attığın yalan olunca cevap veremiyorsunuz ?Birşey ortaya atoyorsan cevabını kaynağıla beraber yazacaksın eğer yazmıyorsan sen çelebi yalancı bir insansın ?bekliyoruz cevabını....


  23. 24.Aralık.2012, 21:43
    36
    çelebiler
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 15.Ağustos.2012
    Üye No: 97474
    Mesaj Sayısı: 406
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Azrail'i döven Hz. Musa

    Senden büyük yalancı yok bu sitede sözlerini aynen iade ediyorum.

    Çünkü başkalarının yazılarını kendin yazmış gibi alıntı olduğunu söylemeden yazıyorsun.Bu yalancılığın en büyüğüdür.Sana bu bilginin kaynağını da yukarıdaki üslubun yüzünden vermiyorum.

    Başkası sorarsa kaynağını açıklarım.


  24. 24.Aralık.2012, 21:43
    36
    çelebiler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Senden büyük yalancı yok bu sitede sözlerini aynen iade ediyorum.

    Çünkü başkalarının yazılarını kendin yazmış gibi alıntı olduğunu söylemeden yazıyorsun.Bu yalancılığın en büyüğüdür.Sana bu bilginin kaynağını da yukarıdaki üslubun yüzünden vermiyorum.

    Başkası sorarsa kaynağını açıklarım.





+ Yorum Gönder
Git İlk 234 Son