Konusunu Oylayın.: Hz musa ve hz adem münakaşası

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 5 kişi
Hz musa ve hz adem münakaşası
  1. 03.Aralık.2012, 15:59
    1
    asker1
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Kasım.2011
    Üye No: 91780
    Mesaj Sayısı: 91
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 36

    Hz musa ve hz adem münakaşası






    Hz musa ve hz adem münakaşası Mumsema sevgili kardeşlerim, geçenlerde bir yerde gördüm hz adem ile musa (as) Allah cc katında tartışma yapmış ve hz adem galip gelmiş...bu konuda net bilgi nedir. esas sormak istrediğim ise orada Hz adem tevratta kendisinin doğmadan 40 yıl önce yazılmış kaderi olduğundan bahsediyor... bu 40 yıl nedir? 40 yıldan kasıt nedir yani?


  2. 03.Aralık.2012, 15:59
    1
    asker1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli



    sevgili kardeşlerim, geçenlerde bir yerde gördüm hz adem ile musa (as) Allah cc katında tartışma yapmış ve hz adem galip gelmiş...bu konuda net bilgi nedir. esas sormak istrediğim ise orada Hz adem tevratta kendisinin doğmadan 40 yıl önce yazılmış kaderi olduğundan bahsediyor... bu 40 yıl nedir? 40 yıldan kasıt nedir yani?


    Benzer Konular

    - Hz musa ve Hz adem tartışması Hadisi

    - Adem İle Musa Peygamberin Tartışması

    - Hz. Adem ve Hz. Musa arasındaki hadis hakkında

    - Hz Adem'in, Hz Musa'yı yenmesi?

    - Adem ile musa’nın münakaşaları

  3. 03.Aralık.2012, 16:32
    2
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Hz musa ve hz adem münakaşası




    Ebu Hureyre'den (r.a.) rivayet edildiğine göre:

    Allah Resulü (a.s.) şöyle buyurdu: Adem ile Musa münakaşa ettiler. Musa Ey Adem! Sen bizim babamızsın. Sen bizi mahrumiyete düşürdün ve Cennetten çıkarttın! dedi. Adem de ona: Sen, Allah'ın kelamı ile seçip mümtaz kıldığı ve eliyle yazdığı Musa'sın Öyle iken sen, Allah'ın beni yaratmasından kırk sene evvel üzerime takdir buyurduğu bir işten dolayı mı beni kınıyorsun? dedi. Bunun üzerine Peygamber: "Böylece Adem, Musa'ya galip geldi. Adem, Musa'ya galip geldi," buyurdu.

    Sahih-i Müslim'deki hadis numarası: 4793

    Kardeşim inkar edilemeyecek bir hadistir. detaylı bilgi almak istiyorsan

    http://www.mumsema.com/peygamberleri...artismasi.html

    buraya bak derim kardeşim


  4. 03.Aralık.2012, 16:32
    2
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli



    Ebu Hureyre'den (r.a.) rivayet edildiğine göre:

    Allah Resulü (a.s.) şöyle buyurdu: Adem ile Musa münakaşa ettiler. Musa Ey Adem! Sen bizim babamızsın. Sen bizi mahrumiyete düşürdün ve Cennetten çıkarttın! dedi. Adem de ona: Sen, Allah'ın kelamı ile seçip mümtaz kıldığı ve eliyle yazdığı Musa'sın Öyle iken sen, Allah'ın beni yaratmasından kırk sene evvel üzerime takdir buyurduğu bir işten dolayı mı beni kınıyorsun? dedi. Bunun üzerine Peygamber: "Böylece Adem, Musa'ya galip geldi. Adem, Musa'ya galip geldi," buyurdu.

    Sahih-i Müslim'deki hadis numarası: 4793

    Kardeşim inkar edilemeyecek bir hadistir. detaylı bilgi almak istiyorsan

    http://www.mumsema.com/peygamberleri...artismasi.html

    buraya bak derim kardeşim


  5. 03.Aralık.2012, 16:35
    3
    asker1
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Kasım.2011
    Üye No: 91780
    Mesaj Sayısı: 91
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 36

    Cevap: Hz musa ve hz adem münakaşası

    allah razı olsun kardeşim..tövbe inkar değil esas merak konum 40 yıl ne iiçin süre idi? mesela adem peygamber yaratılmadan 40 yıl öncesi ne durum du..yani onu merak ettim...


  6. 03.Aralık.2012, 16:35
    3
    asker1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    allah razı olsun kardeşim..tövbe inkar değil esas merak konum 40 yıl ne iiçin süre idi? mesela adem peygamber yaratılmadan 40 yıl öncesi ne durum du..yani onu merak ettim...


  7. 03.Aralık.2012, 21:43
    4
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Hz musa ve hz adem münakaşası

    Alıntı
    allah razı olsun kardeşim..tövbe inkar değil esas merak konum 40 yıl ne iiçin süre idi? mesela adem peygamber yaratılmadan 40 yıl öncesi ne durum du..yani onu merak ettim...
    Ruhlar alemi olabilir kardeşim. daha Dünyaya gelmeden Allah bizim neler yapacagımızı herşeyi biliyor. orada o kastedilmiştir. Adem Aleyhisselam da yaratılmadan Allah neler yapacagını cennetten o meyveyi yiyecegini biliyordu. onun için söylenmiştir o 40 yıl sözü


  8. 03.Aralık.2012, 21:43
    4
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    allah razı olsun kardeşim..tövbe inkar değil esas merak konum 40 yıl ne iiçin süre idi? mesela adem peygamber yaratılmadan 40 yıl öncesi ne durum du..yani onu merak ettim...
    Ruhlar alemi olabilir kardeşim. daha Dünyaya gelmeden Allah bizim neler yapacagımızı herşeyi biliyor. orada o kastedilmiştir. Adem Aleyhisselam da yaratılmadan Allah neler yapacagını cennetten o meyveyi yiyecegini biliyordu. onun için söylenmiştir o 40 yıl sözü


  9. 03.Aralık.2012, 22:24
    5
    ELHAMDULİLLAH
    İnşaAllah Devamlı Üye.

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Eylül.2012
    Üye No: 97696
    Mesaj Sayısı: 454
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5

    Cevap: Hz musa ve hz adem münakaşası

    Peygamberler (A.S.) kendi aralarında tartışmışlar ve bu olaydan dolayı Peygamber Efendimiz (S.A.V.)

    Alıntı
    Böylece Adem, Musa'ya galip geldi. Adem, Musa'ya galip geldi
    Adem(A.S.)'da Musa(A.S.)'ma galip gelmiş....

    NEFS'i SAFİYE makamında biri, diğerine galip gelmiş. Hemde neler tartışmışlar neler....????

    Birde YUSUF (A.S.)'mdan kıssa verelim o halde. Bu tartişma sahihmi değilmi anlayabilmek için....

    Alıntı
    Diyanet İşleri : “Ben nefsimi temize çıkarmam, çünkü Rabbimin merhamet ettiği hariç, nefis aşırı derecede kötülüğü emreder. Şüphesiz Rabbim çok bağışlayandır, çok merhamet edendir” dedi.


    O NEFS'ini temize çıkarmaz..... Çünkü O İSLAM'ın İLKİ'dir. Tüm Peygamberler (A.S.)'da İSLAM'ın İLKİ'dirler..... Kendi Kavm'leri üzere İSLAM'ın İLKİ'dirler.

    Çünkü RAB'bi'nin KORUMA ALTINA aldığı kişi hariç, Kendisinden MEDET UMANLAR hariç, Kendisinden YARDIM BEKLEYENLER hariç.....

    NEFS aşırı derecede KÖTÜLÜĞÜ EMREDER.....

    Şüphesiz Rab'bim çok bağışlayan, çok merhamet edendir.....

    Asla bir Peygamber (A.S.) NEFS'ini temize çıkarmaya çalışmaz, Galip gelmek bir gibi bir düşünce içerisinde asla olmaz. Çünkü temize çıkarmaya çalıştığı, O'nun için hayr'ı değil, Şer'ri uygun görendir. Yani NEFS'idir.

    Hülasa Adem Aleyhisselam ve Musa Aleyhisselam'ın tartıştıklarıda KÜLLİYEN YALAN'dır. Peygamber Efendimiz (S.A.V.)'e atfedildiğinden dolayıdır ki; KÜLLİYEN İFTİRA'dır.


  10. 03.Aralık.2012, 22:24
    5
    İnşaAllah Devamlı Üye.
    Peygamberler (A.S.) kendi aralarında tartışmışlar ve bu olaydan dolayı Peygamber Efendimiz (S.A.V.)

    Alıntı
    Böylece Adem, Musa'ya galip geldi. Adem, Musa'ya galip geldi
    Adem(A.S.)'da Musa(A.S.)'ma galip gelmiş....

    NEFS'i SAFİYE makamında biri, diğerine galip gelmiş. Hemde neler tartışmışlar neler....????

    Birde YUSUF (A.S.)'mdan kıssa verelim o halde. Bu tartişma sahihmi değilmi anlayabilmek için....

    Alıntı
    Diyanet İşleri : “Ben nefsimi temize çıkarmam, çünkü Rabbimin merhamet ettiği hariç, nefis aşırı derecede kötülüğü emreder. Şüphesiz Rabbim çok bağışlayandır, çok merhamet edendir” dedi.


    O NEFS'ini temize çıkarmaz..... Çünkü O İSLAM'ın İLKİ'dir. Tüm Peygamberler (A.S.)'da İSLAM'ın İLKİ'dirler..... Kendi Kavm'leri üzere İSLAM'ın İLKİ'dirler.

    Çünkü RAB'bi'nin KORUMA ALTINA aldığı kişi hariç, Kendisinden MEDET UMANLAR hariç, Kendisinden YARDIM BEKLEYENLER hariç.....

    NEFS aşırı derecede KÖTÜLÜĞÜ EMREDER.....

    Şüphesiz Rab'bim çok bağışlayan, çok merhamet edendir.....

    Asla bir Peygamber (A.S.) NEFS'ini temize çıkarmaya çalışmaz, Galip gelmek bir gibi bir düşünce içerisinde asla olmaz. Çünkü temize çıkarmaya çalıştığı, O'nun için hayr'ı değil, Şer'ri uygun görendir. Yani NEFS'idir.

    Hülasa Adem Aleyhisselam ve Musa Aleyhisselam'ın tartıştıklarıda KÜLLİYEN YALAN'dır. Peygamber Efendimiz (S.A.V.)'e atfedildiğinden dolayıdır ki; KÜLLİYEN İFTİRA'dır.


  11. 04.Aralık.2012, 02:14
    6
    çelebiler
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 15.Ağustos.2012
    Üye No: 97474
    Mesaj Sayısı: 406
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Hz musa ve hz adem münakaşası

    Baştan sona lime lime dökülen uydurmadır.


  12. 04.Aralık.2012, 02:14
    6
    çelebiler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Baştan sona lime lime dökülen uydurmadır.


  13. 04.Aralık.2012, 02:25
    7
    özürdileyerek
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Aralık.2012
    Üye No: 98837
    Mesaj Sayısı: 14
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Hz musa ve hz adem münakaşası

    çelebiler neye göre uydurmadır? kuranın neresine ters(!) düşmekte, malum sizler hadisleri kurana arz ediyordunuz...


  14. 04.Aralık.2012, 02:25
    7
    çelebiler neye göre uydurmadır? kuranın neresine ters(!) düşmekte, malum sizler hadisleri kurana arz ediyordunuz...


  15. 04.Aralık.2012, 05:21
    8
    çelebiler
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 15.Ağustos.2012
    Üye No: 97474
    Mesaj Sayısı: 406
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Hz musa ve hz adem münakaşası

    Fahreddin er-Razi (606/1209) de Mu'tezile'nin bu hadisle ilgili argümanlarının Ehli Sünnet tarafından bir çok yönlerden eleştiriye uğradığını nakletmektedir.

    Birincisi, bu haber (Mu'tezile'nin iddia ettiği gibi Adem kelimesi mansub okunduğunda ve Musa galebe çaldığında) Musa'nın
    Adem'i küçük günahla zemmini gerektirir. Bu da Musa'nın cehaletini intaç eder ki bu caiz değildir.

    İkincisi, Hz. Musa'nın babasına (Adem) ağır söz söylemesi uygun değildir.

    Üçüncüsü, Musa'nın, yaratıkların bahtsız olmasının ve cennetten çıkarılmasının Adem'in yüzünden olmayıp bilakis Allah tarafından olduğunu bilmesidir.

    Dördüncüsü, bu durumda Adem hüccet olmayan bir şeyle ihticac etmiştir. Çünkü bu hüccet olsaydı, Firavun, Haman ve sair kafirler de onunla ihticac ederlerdi.Bu batıl olunca,bu hüccet de fasit olur.

    Beşincisi, biz doğru olmadığını beyan etmekle beraber, Hz.Peygamber getirdiği hüccet konusunda Adem'i onaylamıştır.

    Bu sabit olunca, had'isi şu üç anlamdan birisine hamletmek gerekir:
    İlki,
    Hz.Peygamber bu ribyeti Allah'tan veya kendi nefsinden değil, Yahudilerden rivayet etmiştir. Rasul bu hikayeyi zikretmiştir, ancak ravi Hz.Peygamber'in huzuruna! girdiği zaman Yahudilerden naklettiğine dair olan sözüne yetişmemiştir Dolayısıyla HZ.Peygamber'in onu Yahudilerden değil de kendi nefsinden zikrettiğini zannetmiştir.
    İkincisi,
    "hacce Adern" deki Adem mansub olarak okunur. Bu durumda anlam "Musa galebe çaldı" olur ve buna göre Adem'in getirdiği şey hüccet olmadığı gibi bir özür de kabul edilmez.
    üçüncüsü,
    kabul edilen bir yorumdur: Münazaradan murad, ne masiyetten dolayı zemmetmek ne de Allah'ın ilmi ile ondan özür beyan etmektir. Bilakis Musa cennetten çıkmasına sebep olan bu zellenin sebebini sormuştur.
    Adem de ona: "benim cennetten çıkmam bu zelle sebebiyle değildir. Bilakis cennetten yeryüzüne gönderilmemin sebebi Allah'ın beni yeryüzüne halife olarak tayin etmesidir." cevabını vermiştir.

    Yukarıdaki yazı alıntıdır.

    Bu hadis çeşitli ekollerin kader anlayışlarını birbirlerine kabul ettirmek için kullandıkları bir hadistir.Ehli sünnetin bu hadis üzerine yaptığı tenkitlerden sonra en önemli tenkid dördüncü tenkittir.Burada Adem peygamberin yaptığına delil olmayacak birşeyi delil olarak sunduğu belirtilmektedir.Bu sunduğu şeyin delil olmamasının sebebi de firavun,haman gibi diğer kafirlerinde yaptıkları kötülükler ve günahlara karşılık aynı delili sunarak yaptıkları kötülük ve günahlara bu günahlardan kurtulurlardı.Yani her günah işleyen yaptığının Allah'ın kaderi olduğunu kendisinin bu kader sebebiyle mecburen bu günahları işlediğini ve bir kabahatinin olmadığını söyleyerek cezadan kurtulabilirdi.Oysa ki insan günahlarından sorumludur.
    İnsanın kendi sorumluluğunu Allah'a bağlayan kader anlayışı insandaki sorumluluk mükellefiyetini kaldırır.Böyle bir kader anlayışı Kuran'da yoktur.


  16. 04.Aralık.2012, 05:21
    8
    çelebiler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Fahreddin er-Razi (606/1209) de Mu'tezile'nin bu hadisle ilgili argümanlarının Ehli Sünnet tarafından bir çok yönlerden eleştiriye uğradığını nakletmektedir.

    Birincisi, bu haber (Mu'tezile'nin iddia ettiği gibi Adem kelimesi mansub okunduğunda ve Musa galebe çaldığında) Musa'nın
    Adem'i küçük günahla zemmini gerektirir. Bu da Musa'nın cehaletini intaç eder ki bu caiz değildir.

    İkincisi, Hz. Musa'nın babasına (Adem) ağır söz söylemesi uygun değildir.

    Üçüncüsü, Musa'nın, yaratıkların bahtsız olmasının ve cennetten çıkarılmasının Adem'in yüzünden olmayıp bilakis Allah tarafından olduğunu bilmesidir.

    Dördüncüsü, bu durumda Adem hüccet olmayan bir şeyle ihticac etmiştir. Çünkü bu hüccet olsaydı, Firavun, Haman ve sair kafirler de onunla ihticac ederlerdi.Bu batıl olunca,bu hüccet de fasit olur.

    Beşincisi, biz doğru olmadığını beyan etmekle beraber, Hz.Peygamber getirdiği hüccet konusunda Adem'i onaylamıştır.

    Bu sabit olunca, had'isi şu üç anlamdan birisine hamletmek gerekir:
    İlki,
    Hz.Peygamber bu ribyeti Allah'tan veya kendi nefsinden değil, Yahudilerden rivayet etmiştir. Rasul bu hikayeyi zikretmiştir, ancak ravi Hz.Peygamber'in huzuruna! girdiği zaman Yahudilerden naklettiğine dair olan sözüne yetişmemiştir Dolayısıyla HZ.Peygamber'in onu Yahudilerden değil de kendi nefsinden zikrettiğini zannetmiştir.
    İkincisi,
    "hacce Adern" deki Adem mansub olarak okunur. Bu durumda anlam "Musa galebe çaldı" olur ve buna göre Adem'in getirdiği şey hüccet olmadığı gibi bir özür de kabul edilmez.
    üçüncüsü,
    kabul edilen bir yorumdur: Münazaradan murad, ne masiyetten dolayı zemmetmek ne de Allah'ın ilmi ile ondan özür beyan etmektir. Bilakis Musa cennetten çıkmasına sebep olan bu zellenin sebebini sormuştur.
    Adem de ona: "benim cennetten çıkmam bu zelle sebebiyle değildir. Bilakis cennetten yeryüzüne gönderilmemin sebebi Allah'ın beni yeryüzüne halife olarak tayin etmesidir." cevabını vermiştir.

    Yukarıdaki yazı alıntıdır.

    Bu hadis çeşitli ekollerin kader anlayışlarını birbirlerine kabul ettirmek için kullandıkları bir hadistir.Ehli sünnetin bu hadis üzerine yaptığı tenkitlerden sonra en önemli tenkid dördüncü tenkittir.Burada Adem peygamberin yaptığına delil olmayacak birşeyi delil olarak sunduğu belirtilmektedir.Bu sunduğu şeyin delil olmamasının sebebi de firavun,haman gibi diğer kafirlerinde yaptıkları kötülükler ve günahlara karşılık aynı delili sunarak yaptıkları kötülük ve günahlara bu günahlardan kurtulurlardı.Yani her günah işleyen yaptığının Allah'ın kaderi olduğunu kendisinin bu kader sebebiyle mecburen bu günahları işlediğini ve bir kabahatinin olmadığını söyleyerek cezadan kurtulabilirdi.Oysa ki insan günahlarından sorumludur.
    İnsanın kendi sorumluluğunu Allah'a bağlayan kader anlayışı insandaki sorumluluk mükellefiyetini kaldırır.Böyle bir kader anlayışı Kuran'da yoktur.


  17. 04.Aralık.2012, 10:50
    9
    leventtanju
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ekim.2009
    Üye No: 61003
    Mesaj Sayısı: 149
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 31
    Bulunduğu yer: Bulgaristan/Balchik

    Cevap: Hz musa ve hz adem münakaşası

    Sahıh olabılır de olmayabılırde


  18. 04.Aralık.2012, 10:50
    9
    Devamlı Üye
    Sahıh olabılır de olmayabılırde


  19. 04.Aralık.2012, 11:52
    10
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Hz musa ve hz adem münakaşası

    elhamdulillah nickli kardeş sen bu sitede hammadunu tanırmısın. anlamışındır inşaAllah

    daha sizler buhari de takmıyorsunuz müslimide takmıyorsunuz şaşılacak birşey . site yönetimindeki mum hocamızda bunu farklı farklı kaynaklardan getirmiştir. kader konusunu anlamıyorsunuz gelmişsiniz hadisi şerifi eleştiriyorsunuz.

    Az gidin Musa Aleyhisselam ı bir araştırın. Nasıl bir sinirli heybetli kişiliğe sahip olduğuna bakın. yav Kur'an da sabit Harun Aleyhisselamın sakalından tutup çekip kızmıyor mu. Oda abisi olmuyormu. kendisi gibi aynı zamanda Peygamberlik yapan abisine daha beterini yapıyor. Adem ALeyhisselamı neden sorgulaması size göre ilginç oluyor. Hızır ALeyhisselam kıssasına bakın. oradada Allah ondan ilim alınmasını istedigi halde her defasında karşı gelmiyormu hızır aleyhisselama. bunda sizler cahillikmi anlıyorsunuz. Abisine karşı katı davranmasınıda mı cahillik sanıyorsunuz.

    Kur'anı ezbere bilsem daha size ne ayetler getiririm . Mutezile falan filan onları katmayın ne alakası var mutezilenin fikri ile . Kaynak ehli sünnettir ve sağlamdır.


  20. 04.Aralık.2012, 11:52
    10
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    elhamdulillah nickli kardeş sen bu sitede hammadunu tanırmısın. anlamışındır inşaAllah

    daha sizler buhari de takmıyorsunuz müslimide takmıyorsunuz şaşılacak birşey . site yönetimindeki mum hocamızda bunu farklı farklı kaynaklardan getirmiştir. kader konusunu anlamıyorsunuz gelmişsiniz hadisi şerifi eleştiriyorsunuz.

    Az gidin Musa Aleyhisselam ı bir araştırın. Nasıl bir sinirli heybetli kişiliğe sahip olduğuna bakın. yav Kur'an da sabit Harun Aleyhisselamın sakalından tutup çekip kızmıyor mu. Oda abisi olmuyormu. kendisi gibi aynı zamanda Peygamberlik yapan abisine daha beterini yapıyor. Adem ALeyhisselamı neden sorgulaması size göre ilginç oluyor. Hızır ALeyhisselam kıssasına bakın. oradada Allah ondan ilim alınmasını istedigi halde her defasında karşı gelmiyormu hızır aleyhisselama. bunda sizler cahillikmi anlıyorsunuz. Abisine karşı katı davranmasınıda mı cahillik sanıyorsunuz.

    Kur'anı ezbere bilsem daha size ne ayetler getiririm . Mutezile falan filan onları katmayın ne alakası var mutezilenin fikri ile . Kaynak ehli sünnettir ve sağlamdır.


  21. 04.Aralık.2012, 14:02
    11
    ELHAMDULİLLAH
    İnşaAllah Devamlı Üye.

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Eylül.2012
    Üye No: 97696
    Mesaj Sayısı: 454
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5

    Cevap: Hz musa ve hz adem münakaşası

    Alıntı
    elhamdulillah nickli kardeş sen bu sitede hammadunu tanırmısın. anlamışındır inşaAllah


    Hammadun'u tanırmıyız.....

    Elhamdulillah, Hammadunu yakınen tanırız.... O derece ki; yasaklandığı anda ELHAMDULİLLAH Nick'i alacak kadar yakin tanırız.

    Hülasa HAMMADUN, Peygamberi'ne(S.A.V.)' atılan iftiranın önüne geçmek adına, ŞAHSI MANEVİ'sini HEBA ve HİBE etmiş, şu andada HAK bildiği yolda HÜKÜM almıştır. YÜKÜMLÜ olduğu hususda da HÜKÜMLÜDÜR. O, O'na ceza değil mükafattır.

    ELHAMDULİLLAH, eğer bu HÜKÜM ile tehdit ediliyor ise, bu HÜKME boyun eğmesini bilecek ve asla NEFS'ini temize çıkaracak bir çaba içerisindede olmayacaktır.

    Her yönetim tarzı ve şekli ŞERİAT'ı gerektirdiğinden, site yönetimi her an ŞERİAT'ı işletip bizi MEN EDEBİLİR bu hususda. Biz İnşaAllah yüzümüzü ekşitmez, BOYNUMUZU UZATIRIZ zira HAK BİLDİĞİMİZ yolda taviz vermek nasıl bizim şiarımızdan değilse, HAK BİLDİĞİNİ işletmekte MUMSEMA'nın takdirinin gereğidir. Bu sitenin huzur ve selameti kendi üzerlerine bir vazife olarak almış kardeşlerimizin, bu hususda takdirleri HAK'tır. Biz HAK BİLİNEN takdire HAK'tandır diye BOYUN EĞMESİNİ bilecek, kat'i surette TEHDİTLERE BOYUN EĞMEYECEĞİZ.....

    HAMMADUN hadis'leri inkar etmekten şu an cezalıdır. O şu an ceza gibi görünen bir halde mükafatlandırılmaktadır da belki bizler bunun şuurunda değilizdir.

    ELHAMDULİLLAH'da hadis'leri inkar etmekten cezalandırılırsa. O'da ceza gibi görünen bir halde mükafatlandırılacaklar arasında olurda belki bizler bunun şuurunda olmayız.

    Allah ve Rasul'ü(S.A.V.) söylemediği halde, Allah ve Resulu(S.A.V.) böyle söylemiştir demek hiçbir mahluk'un haddi değildir. Dahi bizim haddimiz hiç değildir.


  22. 04.Aralık.2012, 14:02
    11
    İnşaAllah Devamlı Üye.
    Alıntı
    elhamdulillah nickli kardeş sen bu sitede hammadunu tanırmısın. anlamışındır inşaAllah


    Hammadun'u tanırmıyız.....

    Elhamdulillah, Hammadunu yakınen tanırız.... O derece ki; yasaklandığı anda ELHAMDULİLLAH Nick'i alacak kadar yakin tanırız.

    Hülasa HAMMADUN, Peygamberi'ne(S.A.V.)' atılan iftiranın önüne geçmek adına, ŞAHSI MANEVİ'sini HEBA ve HİBE etmiş, şu andada HAK bildiği yolda HÜKÜM almıştır. YÜKÜMLÜ olduğu hususda da HÜKÜMLÜDÜR. O, O'na ceza değil mükafattır.

    ELHAMDULİLLAH, eğer bu HÜKÜM ile tehdit ediliyor ise, bu HÜKME boyun eğmesini bilecek ve asla NEFS'ini temize çıkaracak bir çaba içerisindede olmayacaktır.

    Her yönetim tarzı ve şekli ŞERİAT'ı gerektirdiğinden, site yönetimi her an ŞERİAT'ı işletip bizi MEN EDEBİLİR bu hususda. Biz İnşaAllah yüzümüzü ekşitmez, BOYNUMUZU UZATIRIZ zira HAK BİLDİĞİMİZ yolda taviz vermek nasıl bizim şiarımızdan değilse, HAK BİLDİĞİNİ işletmekte MUMSEMA'nın takdirinin gereğidir. Bu sitenin huzur ve selameti kendi üzerlerine bir vazife olarak almış kardeşlerimizin, bu hususda takdirleri HAK'tır. Biz HAK BİLİNEN takdire HAK'tandır diye BOYUN EĞMESİNİ bilecek, kat'i surette TEHDİTLERE BOYUN EĞMEYECEĞİZ.....

    HAMMADUN hadis'leri inkar etmekten şu an cezalıdır. O şu an ceza gibi görünen bir halde mükafatlandırılmaktadır da belki bizler bunun şuurunda değilizdir.

    ELHAMDULİLLAH'da hadis'leri inkar etmekten cezalandırılırsa. O'da ceza gibi görünen bir halde mükafatlandırılacaklar arasında olurda belki bizler bunun şuurunda olmayız.

    Allah ve Rasul'ü(S.A.V.) söylemediği halde, Allah ve Resulu(S.A.V.) böyle söylemiştir demek hiçbir mahluk'un haddi değildir. Dahi bizim haddimiz hiç değildir.


  23. 04.Aralık.2012, 20:56
    12
    özürdileyerek
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Aralık.2012
    Üye No: 98837
    Mesaj Sayısı: 14
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Hz musa ve hz adem münakaşası

    anlamak isteyen anlamak istediği yerinden anlarsa kuranda da çokça çelişki bulabilir, fakat kendi zihniyetinden ileri gitmez gidemez.


  24. 04.Aralık.2012, 20:56
    12
    anlamak isteyen anlamak istediği yerinden anlarsa kuranda da çokça çelişki bulabilir, fakat kendi zihniyetinden ileri gitmez gidemez.





+ Yorum Gönder
Git 12 Son