+ Yorum Gönder
2. Sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu
Soru ve Cevaplar ve Sizden gelen sorular Kategorisinden Namazda Fatiha'dan sonra okunan dualar Konusununa Bakıyorsunuz..
  1. karadamlalar
    Kesintili Üye
    Reklam

    Cevap: Namazda Fatiha'dan sonra okunan dualar

    Reklam



    Cevap: Namazda Fatiha'dan sonra okunan dualar isimli yazı www.Mumsema.comCevap: Namazda Fatiha'dan sonra okunan dualar
    iyi de delil söylüyor mu peki? islamda olmayan bir şeyi ümmetin çoğunluğunun yapması(ki çoğunluk bile yok, hanefiler dışında yapan yok) bu şeyi doğru yapmaz.

  2. cavraşım
    Devamlı Üye

    Cevap: Namazda Fatiha'dan sonra okunan dualar


    Reklam


    ben doğru söylüyor demiyorum zaten,yorum yapacak bilgimde yok

    ilmihal müslümanlığı dedin ya,ben onu kastettim

    din kültürü öğrtmeni ilahiya okuyupta bunu diyorsa gerisini siz düşünün demek istedim

  3. islamyolu
    Emekli
    ben bu konuyu gördügümde çok kızdım karadamlalara ama banlı oldugumdan dolayı bir türlü cevap veremedim. açılır açılmaz ilk işim bu oldu. buyrun Ehli sünnet Kaynaksız birşey yapar mı.

    İbni Mes'ud
    (Radıyallahu anh) şöyle demiştir.

    ''Kur'an-ı Ters okuyanın kendisinin kalbi tersine çevrilmiştir.''
    (ibnü Ebi Davud, Ali el-Müttaki, Kenzü'l-ummal , no : 4211, 2/346)

  4. cavraşım
    Devamlı Üye
    ne demek yani?

    bu hadis zammı surelerin sırasınamı işaret ediyor?

    sen neden ceza aldın kardeş?

  5. islamyolu
    Emekli
    bu hadis zammı surelerin sırasınamı işaret ediyor?
    kesinlikle kardeş. Kur'anı tersten okumak demek sureleri tersten okumaktır. özellikle Hanefi mezhebinin delili bu dur. ve peygamber efendimizin kıldığı namazlarda sureleri tersten okumadığıda tespit edilmiştir..

    Bir yandan ilk rekatı ikinci rekattan uzun tutmak Sünnet olduğu için. Sünnetin zıttıda Mekruh oldugu için. daha örnekleri saymakla veremeyiz.

    Peygamber efendimizin tatbikatına baktıgımız zaman bile hem ilk rekatı uzun tutardı. hemde Sureleri sırasına göre uygun olarak okurdu.

  6. cavraşım
    Devamlı Üye
    Allah razı olsun kardeş

  7. özürdileyerek
    Üye
    özür diliyorum yönetimden sabredemedim üye oldum ,

    "''Kur'an-ı Ters okuyanın kendisinin kalbi tersine çevrilmiştir.''
    (ibnü Ebi Davud, Ali el-Müttaki, Kenzü'l-ummal , no : 4211, 2/346)"

    birincisi bu hadis değil sahabenin sözüdür. Kuranı ters okumaktan kasıt ayetleri sırasına göre okumamaktır, yoksa surelerin sırasının bir önemi yoktur.

    Taberi,Ebu Davud,Tirmizi ve Nesai birok büyük imamın İbn Abbas dan şu rivayeti zikretmişlerdir:

    Osman'a Mesani surelerden(ayet sayısı yüzden az) olan Enfal suresi ile ayetlerinin sayısı yüz civarında olan Berae(Tevbe) suresini birleştirip aralarına besmele yazmamanıza ve ikisini birlikte ''yedi uzun sureler'' in arasına koymanıza sebeb nedir?Sizi böyle yapmaya ne sevk etti? dedim.Osman şu cevabı verdi:''Resulullah s.a.v. e ayetler indirilmekte iken vahiy katiplerini çağırır ve ''bu ayetleri şu surelerin şurasına koyunuz'' buyururdu.Enfal suresi Medine'de inen ilk surelerden, Berae(Tevbe) ise Kur'an ın son inen suresiydi.İkisinin konusu aynı olduğundan onları bir sure zannetmişimdir.Resulullah s.a.v. bu iki surenin ayrı mı bir mi olduğunu açıklamadan vefat etti.Ben de araya besmele koymaksızın ikisini birleştirdim ve bunları yedi uzun sure arasına kattım.

    İbn Kesir ÖNSÖZ ünde yer verdiği bu hadisten sonra şöyle devam etti:

    Bu hadisten,sureler içindeki ayetlerin kendi aralarındaki sıralamasının Resulullah s.a.v. in bildirmesiyle vahiy kaynaklı iken,sureler arasında sıralamanın Hz. Osman ın emriyle olduğu anlaşılmaktadır.Bu yüzden hiç kimse Kur'an'ı(ayetleri) bu tertibe aykırı okuyamaz.Ters okursa büyük hata işlemiş olur.Sureleri Osman r.a. a uyarak mushaftaki sıraya göre okumak ise müstehaptır.Evla olan, bunları Resulullah s.a.v. in okuduğu gibi, ardı ardına okumaktır.
    ayetlerdeki sırayı bozup aynı rekat içinde bir surenın sonundan ilkine doğru gelmek mekruh bir iştir, fakat bu surelerin sırasına riayet etmeye kanıt değildir. delilsiz değilmiş onu da öğrendim fakat hanefi müçtehidlerin görüşüne cevaben bunu paylaşmak istedim. tekrar özür diliyorum.

  8. cavraşım
    Devamlı Üye
    başa döndük

  9. islamyolu
    Emekli
    başa döndük
    hiç başa dönmedik kardeşim . arkadaşımızın getirdigi delillerde bize delildir. Hazreti Osman da yapsa diğer sahabelerde dese sorun yoktur.

    çünkü Rasulullah (Sallahu aleyhi ve sellem) benden sonra 4 halifemin sünnetine sarılın demiştir. Hazreti ALide dese, Hazreti Ömerde dese , hazreti Osman da dese Hazreti Ebubekirde dese bizim için Dinde bir delil dir.

    evet benim getirdigim ibni mes'ud un sözüdür ve oda dinde delildir. oda müçtehid olan bir sahabedir.

    Sahabelerim gökteki yıldızlar gibidir hangisine tutunursanız doğru yolu bulursunuz.


    birincisi bu hadis değil sahabenin sözüdür. Kuranı ters okumaktan kasıt ayetleri sırasına göre okumamaktır, yoksa surelerin sırasının bir önemi yoktur
    .

    Zaten yukarıda İbni mes'ud şöyle demiştir dedim Peygamberimiz böyle buyuruyor demedim. İbni Mes'udun sözüdür. ve kendiside büyük sahabedir. Kur'anı ters okumaktan maksat Ayetlerden diyorsun. Ayetler bile ters okunamazken Sure Nasıl ters okunsun kardeş. Zaten namazda 3 ayet te okusan olur. Surelerde Ayetlerden oluşuyor. ve ayetler nasıl tersten okunamıyorsa , surelerde tersten okunamaz.

    Zaten İbni mes'ud onu namazda kastetmiştir. Normalda Zaten sure okudugun zaman yani namaz dışında bir sorun yoktur. kısaca ben kendi kendime iki sure okurum. mesela ilk Felak nas okusam sonra ihlas okusam. en sondada ayetel kürsi okusam Mekruh diyen olur mu tabiki olmaz. Namazın içine girince işler değişiyor. Sıralama devreye giriyor.

  10. cavraşım
    Devamlı Üye
    evet karadamlalar kardeş,senin fikrini alalım?

    yanlış anlamayın sakın,amacım kimseyi tartıştırmak değil,zaten seviyeli bir sohbet oluyor

    amacım iki farklı görüşünde fikirlerini almak

  11. bassedas
    Üye
    aldığım namaz hocasındaki sıralamaya uyuyorum. ama konuyu ben de merak ediyorum.

  12. özürdileyerek
    Üye

    Reklam


    "çünkü Rasulullah (Sallahu aleyhi ve sellem) benden sonra 4 halifemin sünnetine sarılın demiştir. Hazreti ALide dese, Hazreti Ömerde dese , hazreti Osman da dese Hazreti Ebubekirde dese bizim için Dinde bir delil dir."

    onların sözlerini ve yaptıklarını bırakmamak ayrı, bir de onları hatasız bellemek ayrı. onların ahlakının islam ahlakı olmadığını söylemek yani onların doğrudan saptığını söylemek ahmaklıktır kuranı inkarla aynıdır fakat onların Rasulullah(sav) a ters amel yapabileceğini de bilmeliyiz ki zaten bunları da bu halifelerin ve sahabenin kendi uyarılarından görüyoruz.

    "Kur'anı ters okumaktan maksat Ayetlerden diyorsun. Ayetler bile ters okunamazken Sure Nasıl ters okunsun kardeş. Zaten namazda 3 ayet te okusan olur. Surelerde Ayetlerden oluşuyor. ve ayetler nasıl tersten okunamıyorsa , surelerde tersten okunamaz."

    tersten okumaktan maksadım son ayetten ilk ayete gelmektir. yani kelimeleri tersten okumak (mesela arabayı "abara" gibi okumak) ile tamamen ters okumayı kastetmedim. ibn mesud(r.a) un bu sözünü hanefi mezhebi buna dair bir delil olarak almıştır ancak genel olarak verilecek bir hüküm var mı? yani kesin olarak sure sırasına dair bir şey belirtilmemiştir bu sözde, ki belirtilse zaten bu söze ulaşmış olan ehli sünnetin cumhuru da hanefi mezhebi müçtehidleri gibi fetva verirlerdi. tekrar söylüyorum bir sureyi rekat içinde okurken onun ayet sırasına dikkat etmek gerekir fakat rekatların arasında surelerin sırasına dikkat diye bir şart yoktur yapılmamasına mekruhtur dahi denilemez.

    "evet benim getirdigim ibni mes'ud un sözüdür ve oda dinde delildir. oda müçtehid olan bir sahabedir.

    Sahabelerim gökteki yıldızlar gibidir hangisine tutunursanız doğru yolu bulursunuz."

    içtihad dinde delil değildir, "nass" dinde delil kabul edilir. sahabenin sözü çok kıymetlidir eyvallah, fakat sahabelerin hatalar yapabildiğini yukarda da açıklamıştık ki sizin de kabul edebileceğiniz pek çok sahabe içtihadi de olan hatalar yapmışlardır. ki sahabeden çok çok sonraki müçtehidlerin içtihadları da dinde delil değildir, yanlış anlamayın "bunlar hatalıdır" demiyorum "bunlar kesin delil değillerdir, doğruluk ve yanlışlığına göre terkedilebilir" diyorum.

+ Yorum Gönder
2. Sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu