Konusunu Oylayın.: Türkiye Şeriatla Yönetilsin İster miydiniz?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Türkiye Şeriatla Yönetilsin İster miydiniz?
  1. 27.Kasım.2012, 01:32
    37
    karadamlalar
    Kesintili Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Temmuz.2012
    Üye No: 96809
    Mesaj Sayısı: 1,620
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 17

    Cevap: Türkiye Şeriatla Yönetilsin İster miydiniz?

    reklam


    Cevap: Türkiye Şeriatla Yönetilsin İster miydiniz? ile ilgili yazı Mumsema.org
    burada doğru bir tesbit var islamyolunun. 40 küsür senelik ömrünün 1-2 senesini toplamda istanbulda geçirebilmiş padişahtan bu kadar entrikalı türk dizisi çıkarmayı da ancak bizim türk senaristleri becerir zaten.


  2. 27.Kasım.2012, 01:32
    37
    karadamlalar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kesintili Üye
    reklam


    burada doğru bir tesbit var islamyolunun. 40 küsür senelik ömrünün 1-2 senesini toplamda istanbulda geçirebilmiş padişahtan bu kadar entrikalı türk dizisi çıkarmayı da ancak bizim türk senaristleri becerir zaten.


  3. 27.Kasım.2012, 01:37
    38
    İsmailAbi
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 26.Ekim.2012
    Üye No: 98294
    Mesaj Sayısı: 222
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3

    Cevap: Türkiye Şeriatla Yönetilsin İster miydiniz?

    reklam


    diziye karşıyım zaten bende osmalnlı düşmanıyım demedim ecdadımı seviyorum fakat var çürük elmalar yok değil..


  4. 27.Kasım.2012, 01:37
    38
    Devamlı Üye
    reklam


    diziye karşıyım zaten bende osmalnlı düşmanıyım demedim ecdadımı seviyorum fakat var çürük elmalar yok değil..


  5. 27.Kasım.2012, 01:40
    39
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Türkiye Şeriatla Yönetilsin İster miydiniz?

    Alıntı
    burada doğru bir tesbit var islamyolunun. 40 küsür senelik ömrünün 1-2 senesini toplamda istanbulda geçirebilmiş padişahtan bu kadar entrikalı türk dizisi çıkarmayı da ancak bizim türk senaristleri becerir zaten.
    Kardeşim baştan sona uydurma. Hürrem Sultanı ne hallere sokmuşlar , diğer Roldekileri ne hallere sokmuşlar. Ya izleyen sadece Haremde geçiyor sanacak Padişahı. ve bunuda diğer ülkeler izliyor bizim ecdadımızı çok yanlış tanıyorlar. nerede Mehter marşları. Nerede Allah Allah diye bağırıp savaşa girmeleri. Nerede dini konuları. Yav bir kere Namaz kıldıgını bile göstermiyorlar. ben diziyi izlemem ama yalan yok bir iki defa baktım. diğerlerini gazete köşelerinde gördüm , yazılarda gördüm vs.

    çok zoruma gidiyor. Bak Atatürkün bir filmini yapıyorlar neredese Evliya yapacaklar. Osmanlı Padişahların filmlerinde neredese Gavur yapacaklar. Bak Kanuni sultan süleymanın filminin aynısını Atatürk olarak çevirselerdi. Çoktan kapatırlardı diziyi. Bizim milli değerlerimiz Atalarımıza karşı değer verilmiyor. Ecdadımızı Kabrinde bile rahat bırakmıyorlar. Hele birde ölmüş kişilere Siz nasıl iftiralar ediyorsunuz. bunun vebalını nasıl alacaklar hiç mi düşünmüyorlar.


  6. 27.Kasım.2012, 01:40
    39
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    burada doğru bir tesbit var islamyolunun. 40 küsür senelik ömrünün 1-2 senesini toplamda istanbulda geçirebilmiş padişahtan bu kadar entrikalı türk dizisi çıkarmayı da ancak bizim türk senaristleri becerir zaten.
    Kardeşim baştan sona uydurma. Hürrem Sultanı ne hallere sokmuşlar , diğer Roldekileri ne hallere sokmuşlar. Ya izleyen sadece Haremde geçiyor sanacak Padişahı. ve bunuda diğer ülkeler izliyor bizim ecdadımızı çok yanlış tanıyorlar. nerede Mehter marşları. Nerede Allah Allah diye bağırıp savaşa girmeleri. Nerede dini konuları. Yav bir kere Namaz kıldıgını bile göstermiyorlar. ben diziyi izlemem ama yalan yok bir iki defa baktım. diğerlerini gazete köşelerinde gördüm , yazılarda gördüm vs.

    çok zoruma gidiyor. Bak Atatürkün bir filmini yapıyorlar neredese Evliya yapacaklar. Osmanlı Padişahların filmlerinde neredese Gavur yapacaklar. Bak Kanuni sultan süleymanın filminin aynısını Atatürk olarak çevirselerdi. Çoktan kapatırlardı diziyi. Bizim milli değerlerimiz Atalarımıza karşı değer verilmiyor. Ecdadımızı Kabrinde bile rahat bırakmıyorlar. Hele birde ölmüş kişilere Siz nasıl iftiralar ediyorsunuz. bunun vebalını nasıl alacaklar hiç mi düşünmüyorlar.


  7. 27.Kasım.2012, 02:28
    40
    simav
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Şubat.2012
    Üye No: 93924
    Mesaj Sayısı: 129
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Cevap: Türkiye Şeriatla Yönetilsin İster miydiniz?

    Burada da içen var diyor islamyolu kardeş kadir mısıroğlu
    http://www.youtube.com/watch?v=pHufCPf_WSw


  8. 27.Kasım.2012, 02:28
    40
    simav - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Burada da içen var diyor islamyolu kardeş kadir mısıroğlu
    http://www.youtube.com/watch?v=pHufCPf_WSw


  9. 27.Kasım.2012, 02:36
    41
    Mazlum.
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 24.Kasım.2012
    Üye No: 98696
    Mesaj Sayısı: 6
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Türkiye Şeriatla Yönetilsin İster miydiniz?

    Kadir mısıroğluda kimmiş ya o delil olurmu hiç saçma sapan konuşan biri..

    "YEZİD KAHRAMANDI " diyen birinin hiçbir sözü delil olamaz..itibarı olamaz o adamın


  10. 27.Kasım.2012, 02:36
    41
    Mazlum. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Kadir mısıroğluda kimmiş ya o delil olurmu hiç saçma sapan konuşan biri..

    "YEZİD KAHRAMANDI " diyen birinin hiçbir sözü delil olamaz..itibarı olamaz o adamın


  11. 27.Kasım.2012, 02:45
    42
    simav
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Şubat.2012
    Üye No: 93924
    Mesaj Sayısı: 129
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Cevap: Türkiye Şeriatla Yönetilsin İster miydiniz?

    Mazlum kardeş aynı fikirdeyiz ama arkadaş kadir mısıroğlunun cevabları dediğinden ekledim


  12. 27.Kasım.2012, 02:45
    42
    simav - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Mazlum kardeş aynı fikirdeyiz ama arkadaş kadir mısıroğlunun cevabları dediğinden ekledim


  13. 27.Kasım.2012, 02:53
    43
    Mazlum.
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 24.Kasım.2012
    Üye No: 98696
    Mesaj Sayısı: 6
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Türkiye Şeriatla Yönetilsin İster miydiniz?

    Sana demedim zaten Genel olarak dedim kadir mısıroğlunu bişey sananlar için,onun dediklerinin hükmü yoktur,o delil olacak bi kişi değildir,Yezidsever biri nediyelim Kişi sevdiği ile beraberdir,Yezidle haşrolsun ozaman


  14. 27.Kasım.2012, 02:53
    43
    Mazlum. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Sana demedim zaten Genel olarak dedim kadir mısıroğlunu bişey sananlar için,onun dediklerinin hükmü yoktur,o delil olacak bi kişi değildir,Yezidsever biri nediyelim Kişi sevdiği ile beraberdir,Yezidle haşrolsun ozaman


  15. 27.Kasım.2012, 03:46
    44
    simav
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Şubat.2012
    Üye No: 93924
    Mesaj Sayısı: 129
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Cevap: Türkiye Şeriatla Yönetilsin İster miydiniz?

    Kesinlikle katılıyorum sana o konuşmasını dinlediğim zaman şok olmuştum. Benim buradan arkadaşlara tavsiyem aşırı katı olmamaları her kesimin iyisi kötüsü vardır bunu ben değil kuranda da ayetler belirtiyor.


  16. 27.Kasım.2012, 03:46
    44
    simav - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Kesinlikle katılıyorum sana o konuşmasını dinlediğim zaman şok olmuştum. Benim buradan arkadaşlara tavsiyem aşırı katı olmamaları her kesimin iyisi kötüsü vardır bunu ben değil kuranda da ayetler belirtiyor.


  17. 27.Kasım.2012, 03:52
    45
    rana
    Aciz Kul

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 07.Temmuz.2007
    Üye No: 5879
    Mesaj Sayısı: 5,605
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 70
    Bulunduğu yer: Stuttgart/Istanbul/Ankara

    Cevap: Türkiye Şeriatla Yönetilsin İster miydiniz?

    Alıntı
    Hz.Muaviye’nin (R.anh) oğlu Yezid hakkında nasıl düşünmeliyiz?


    Yezid (646-683) Emevilerin ikinci halifesidir. Halifelik onun şahsında saltanata dönüşmüştür. Hz. Hüseyin’in (ra) şehit edilmesi ve Kerbela Faciasından sorumlu tutulduğu için İslam dünyasının büyük tepkisine sebebiyet vermiştir. Bazı alimler tarafından lanetlenmekle birlikte, sonradan pişman olup tövbe etmiş olma ihtimalini göz önünde bulunduranlar bu konuda temkinli davranmışlardır. Risale-i Nur’da ismi, kendisine lanet etmenin caiz olup olmadığı tartışması bağlamında geçmekte; lanet getirmenin bir kazanç sağlamayacağı gibi mahzurlarına da dikkat çekilmektedir.

    Yezid, 646 yılında Şam’da doğdu. Çocukluğu ve gençliği, babasının valiliği münasebetiyle Şam’da geçti. Çocukluğu sırasında iyi bir eğitim gördü. Sonraki hayatında özellikle sanata merak saldı. Henüz veliaht tayin edilmeden önce Bizans’a karşı gönderilen orduya katıldı. Bu sefer, Bizans İmparatorluğuna karşı isyan eden ve Emevilerden yardım isteyen Ermenilere yardım etmek maksadıyla düzenlendi.

    Bizans’a karşı harekete geçen İslam ordusu 668 yılında harekete geçti. Kadıköy önlerine gelindikten sonra yardım istendi. Bunun üzerine Yezid komutasında hazırlanan yardımcı kuvvetlerle birlikte Boğaz’ı geçip İstanbul kuşatıldı (669). Yaz boyunca devam eden kuşatma, kışın yaklaşması üzerine kaldırıldı. Bu kuşatma sırasında aralarında Ebu Eyyüp El-Ensari’nin de bulunduğu bazı Sahabeler şehit düştü. Kuşatma neticesinde, Bizans’ın vergi vermesi şartıyla barış yapıldı.

    Emevi halifesi Hz. Muaviye, ülkede düzeni ve iç barışı sağladıktan sonra Küfe valisi Muğire bin Şu’be’nin teşvik ve telkiniyle, vefatından evvel oğlu Yezid’i veliaht tayin etti. Muaviye özellikle Medine’de bulunan İslam büyüklerinin bu gelişme karşısındaki düşüncelerini öğrenmek istedi. Ancak, Hz. Hüseyin, Abdullan bin Ömer ve Abdullah bin Zübeyr buna karşı çıktılar. Bu muhalefete rağmen Muaviye, ülkenin değişik beldelerindeki idarecilerini toplayarak veliaht olarak Yezid’e biat edilmesini istedi.

    679 yılında babası Muaviye’nin vefatı üzerine Yezid halife oldu. Bu gelişme ile halifelik Yezid’in şahsında saltanata dönüşmüş oldu. Veliahtlığına karşı çıkanlar kendisine biat etmediler. Söz konusu kişilerin halifeliğini tanımaları için Medine valisi Velid bin Utbe’ye mektup yazdı. Ancak, Medine valisi bu girişimde muvaffak olamadı. Bu arada, Hz. Hüseyin’e (ra) elçi gönderen Küfeliler, kendisini halife olarak tanıyacaklarını bildirdiler. Bunun üzerine amcasının oğlu Müslim Küfe’ye giderek Hz. Hüseyin adına biatleri kabul etti. Küfe valiliğine de atanan Basra valisi harekete geçti ve Müslim’i öldürdü.

    Hz. Hüseyin (ra) son gelişmeden habersiz bir şekilde Küfe’ye doğru yola çıktı. Yolda Müslim’in öldürüldüğünü öğrendi. Ancak, geri dönmedi. Kerbela’ya ulaşan Hz. Hüseyin’in üzerine dört bin kişilik bir ordu gönderildi. Kendi maiyeti çok az olan ve Küfe’den de yardım gelmeyeceğini anlayan Hz. Hüseyin (ra) geri dönmek istediyse de vali Ubeydullah bin Ziyad, Yezid’e biat etmesini ve ondan sonra geri dönmesine izin verileceğini bildirdi. Teklifi kabul etmeyen Hz. Hüseyin 680 yılında ( Hicri 10 Muharrem 61) yetmiş kişi ile birlikte şehit edildi.

    İslam tarihine “Kerbela Faciası” faciası olarak geçen bu olay özellikle Yezid başta olmak üzere Emeviler için büyük bir leke oldu. Muaviye, Hz. Hüseyin ve ailesine iyi davranması için oğluna vasiyette bulunmuştu. Şehit edildiğini duyduğunda çok üzüldüğü ve kendisini şehit ettiren vali Ubeydullah’a lanet getirdiği ve ağladığı nakledilmektedir. Hz. Hüseyin’in şehit edilmesi için, Yezid’in emir vermediğini ileri sürenler olduğu gibi, valisini her yönden desteklediğini ileri sürenler de olmuştur. Hz. Hüseyin’in çocuklarını Şam’a getirttiği ve kendilerine çok iyi davrandığı da ifade edilmektedir. Ancak, tüm bunlar İslam dünyasında kendisine karşı duyulan tepkiyi engelleyemedi.

    Yezid, döneminde gerçekleşen bu acı olay, gerek Müslümanlar ve gerekse ilim dünyasında çok büyük üzüntülere sebep oldu. Çok büyük tepki aldı. Sadece Şiilerin değil, Sünniler bile Yezid isminden özellikle kaçındı. Kendi çocuklarına Ali, Hasan ve Hüseyin ismini çok fazla sayıda vermelerine rağmen, Yezid ismini kullanmaktan imtina ettiler. Alimler arasında da bu isim üzerinde tartışmalar yaşandı. Kendisini lanetleyenler olduğu gibi, sonradan pişman olup tövbe etmiş olma ihtimalini göz önünde bulundurarak temkinli yaklaşanlar da oldu.

    Risale-i Nur’da da ismi zikredilmekte ve hakkındaki tartışmalara değinilmektedir. Bir ayet-i kerimenin tefsirinde; “… birinin hatasıyla başkası mesul olamaz…” (En’am 164) İlahi ikaza rağmen sosyal ve siyasi hayatta bunun aksine davranıldığı ve bu yüzden de büyük cinayetlere sebep olunduğuna işaret edilmektedir; “Kardeşi de olsa, aşireti ve taifesi de olsa, partisi de olsa, o cinayete şerik sayılmaz. Olsa olsa, o cinayete bir nevi tarafgirlikle yalnız manevi günahkar olup, ahirette mes’ul olur; dünyada değil…” izahı yapıldıktan sonra, Kur’an-ı Kerim talebelerinin bu büyük cinayete mani olmaya çalıştıkları, fedakarca çalışan bu insanlara mürteci deyip onları itham edenlerin; “… mel’un Yezid’in zulmünü adalet-i Ömeriyeye tercih etmek misillü…” (Emirdağ Lahikası, 1997, s. 319-320) insanların uyguladığı söz konusu vahşi kanunu, Kur’an’ın bu adil hükmüne tercih etmek olduğu ifadelerine yer verilmektedir.

    Yezid için “mel’un” tabiri kullanılırken, bu konuda bazı ikazlar da yapılmaktadır; “Haccac-ı Zalim, Yezid ve Velid gibi heriflere ilm-i kelamın büyük allamesi olan Sadeddin-i Taftazani, ‘Yezide lanet caizdir’ demiş; fakat ‘Lanet vaciptir’ dememiş. ‘Hayırdır ve sevabı vardır’ dememiş. Çünkü, hem Kur'ân’ı, hem Peygamberi, hem bütün Sahabelerin kudsi sohbetlerini inkar eden hadsizdir. Şimdi onlardan meydanda gezenler çoktur. Şer’an bir adam, hiç mel’unları hatıra getirmeyip lanet etmese, hiçbir zararı yok.” (Emirdağ Lahikası, s. 178) Çünkü, lanet getirmek methetmek gibi değildir. Medih ve muhabbet salih amel içinde yer almasına karşılık, lanet getirmenin bir sevabı ve kazancı yoktur. Daha da önemlisi, hatalı ve yanlış bir şekilde insanları lanetleyip kötülemek çok büyük zararlara yol açabilir.

    Hz. Hüseyin’in şehit edilmesinden sonra Yezid’e karşı muhalefet eden Abdullah bin Zübeyr kaldı. Mekke’de bulunan Abdullah’ın üzerine gönderilen kuvvetler bir netice elde edemediler. Mekke 683 tarihinde kuşatıldı. Kuşatma devam ederken Yezid’in ölüm haberi geldi ve bunun üzerine bir netice alınmadan kuşatma kaldırıldı. Bu tarihlerde Yezid’e biat etmeye yanaşmayan Medineliler üzerine de kuvvet gönderildi. Önce biat etmeleri için kendilerine üç gün mühlet verildi. Bu süre dolduğu halde biat etmemeleri üzerine Medine’ye girildi ve biat etmeyenlere zorla biat ettirildi.

    Yezid, 683 yılında ve otuz yedi yaşında Şam’ın Havran köyünde öldü. Ölümünden sonra yerine oğlu geçti. Halifeliği sırasında Kuzey Afrika’nın tamamı Ukbe bin Nafi komutasındaki İslam ordusu tarafından fethedildi. Kendi döneminde yaşanan fecihadiselerden dolayı Müslümanlar arasında kötü olarak anıldı. Kendisinin veliaht tayin edilmesi ve babasından sonra halifeliğe getirilmesi, hilafetin saltanata dönüşmesine ve seçimle halife olma sistemine son verilmiş oldu.
    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet Editör

    >>> http://www.mumsema.com/islam-tarihi/...unmeliyiz.html


  18. 27.Kasım.2012, 03:52
    45
    Aciz Kul
    Alıntı
    Hz.Muaviye’nin (R.anh) oğlu Yezid hakkında nasıl düşünmeliyiz?


    Yezid (646-683) Emevilerin ikinci halifesidir. Halifelik onun şahsında saltanata dönüşmüştür. Hz. Hüseyin’in (ra) şehit edilmesi ve Kerbela Faciasından sorumlu tutulduğu için İslam dünyasının büyük tepkisine sebebiyet vermiştir. Bazı alimler tarafından lanetlenmekle birlikte, sonradan pişman olup tövbe etmiş olma ihtimalini göz önünde bulunduranlar bu konuda temkinli davranmışlardır. Risale-i Nur’da ismi, kendisine lanet etmenin caiz olup olmadığı tartışması bağlamında geçmekte; lanet getirmenin bir kazanç sağlamayacağı gibi mahzurlarına da dikkat çekilmektedir.

    Yezid, 646 yılında Şam’da doğdu. Çocukluğu ve gençliği, babasının valiliği münasebetiyle Şam’da geçti. Çocukluğu sırasında iyi bir eğitim gördü. Sonraki hayatında özellikle sanata merak saldı. Henüz veliaht tayin edilmeden önce Bizans’a karşı gönderilen orduya katıldı. Bu sefer, Bizans İmparatorluğuna karşı isyan eden ve Emevilerden yardım isteyen Ermenilere yardım etmek maksadıyla düzenlendi.

    Bizans’a karşı harekete geçen İslam ordusu 668 yılında harekete geçti. Kadıköy önlerine gelindikten sonra yardım istendi. Bunun üzerine Yezid komutasında hazırlanan yardımcı kuvvetlerle birlikte Boğaz’ı geçip İstanbul kuşatıldı (669). Yaz boyunca devam eden kuşatma, kışın yaklaşması üzerine kaldırıldı. Bu kuşatma sırasında aralarında Ebu Eyyüp El-Ensari’nin de bulunduğu bazı Sahabeler şehit düştü. Kuşatma neticesinde, Bizans’ın vergi vermesi şartıyla barış yapıldı.

    Emevi halifesi Hz. Muaviye, ülkede düzeni ve iç barışı sağladıktan sonra Küfe valisi Muğire bin Şu’be’nin teşvik ve telkiniyle, vefatından evvel oğlu Yezid’i veliaht tayin etti. Muaviye özellikle Medine’de bulunan İslam büyüklerinin bu gelişme karşısındaki düşüncelerini öğrenmek istedi. Ancak, Hz. Hüseyin, Abdullan bin Ömer ve Abdullah bin Zübeyr buna karşı çıktılar. Bu muhalefete rağmen Muaviye, ülkenin değişik beldelerindeki idarecilerini toplayarak veliaht olarak Yezid’e biat edilmesini istedi.

    679 yılında babası Muaviye’nin vefatı üzerine Yezid halife oldu. Bu gelişme ile halifelik Yezid’in şahsında saltanata dönüşmüş oldu. Veliahtlığına karşı çıkanlar kendisine biat etmediler. Söz konusu kişilerin halifeliğini tanımaları için Medine valisi Velid bin Utbe’ye mektup yazdı. Ancak, Medine valisi bu girişimde muvaffak olamadı. Bu arada, Hz. Hüseyin’e (ra) elçi gönderen Küfeliler, kendisini halife olarak tanıyacaklarını bildirdiler. Bunun üzerine amcasının oğlu Müslim Küfe’ye giderek Hz. Hüseyin adına biatleri kabul etti. Küfe valiliğine de atanan Basra valisi harekete geçti ve Müslim’i öldürdü.

    Hz. Hüseyin (ra) son gelişmeden habersiz bir şekilde Küfe’ye doğru yola çıktı. Yolda Müslim’in öldürüldüğünü öğrendi. Ancak, geri dönmedi. Kerbela’ya ulaşan Hz. Hüseyin’in üzerine dört bin kişilik bir ordu gönderildi. Kendi maiyeti çok az olan ve Küfe’den de yardım gelmeyeceğini anlayan Hz. Hüseyin (ra) geri dönmek istediyse de vali Ubeydullah bin Ziyad, Yezid’e biat etmesini ve ondan sonra geri dönmesine izin verileceğini bildirdi. Teklifi kabul etmeyen Hz. Hüseyin 680 yılında ( Hicri 10 Muharrem 61) yetmiş kişi ile birlikte şehit edildi.

    İslam tarihine “Kerbela Faciası” faciası olarak geçen bu olay özellikle Yezid başta olmak üzere Emeviler için büyük bir leke oldu. Muaviye, Hz. Hüseyin ve ailesine iyi davranması için oğluna vasiyette bulunmuştu. Şehit edildiğini duyduğunda çok üzüldüğü ve kendisini şehit ettiren vali Ubeydullah’a lanet getirdiği ve ağladığı nakledilmektedir. Hz. Hüseyin’in şehit edilmesi için, Yezid’in emir vermediğini ileri sürenler olduğu gibi, valisini her yönden desteklediğini ileri sürenler de olmuştur. Hz. Hüseyin’in çocuklarını Şam’a getirttiği ve kendilerine çok iyi davrandığı da ifade edilmektedir. Ancak, tüm bunlar İslam dünyasında kendisine karşı duyulan tepkiyi engelleyemedi.

    Yezid, döneminde gerçekleşen bu acı olay, gerek Müslümanlar ve gerekse ilim dünyasında çok büyük üzüntülere sebep oldu. Çok büyük tepki aldı. Sadece Şiilerin değil, Sünniler bile Yezid isminden özellikle kaçındı. Kendi çocuklarına Ali, Hasan ve Hüseyin ismini çok fazla sayıda vermelerine rağmen, Yezid ismini kullanmaktan imtina ettiler. Alimler arasında da bu isim üzerinde tartışmalar yaşandı. Kendisini lanetleyenler olduğu gibi, sonradan pişman olup tövbe etmiş olma ihtimalini göz önünde bulundurarak temkinli yaklaşanlar da oldu.

    Risale-i Nur’da da ismi zikredilmekte ve hakkındaki tartışmalara değinilmektedir. Bir ayet-i kerimenin tefsirinde; “… birinin hatasıyla başkası mesul olamaz…” (En’am 164) İlahi ikaza rağmen sosyal ve siyasi hayatta bunun aksine davranıldığı ve bu yüzden de büyük cinayetlere sebep olunduğuna işaret edilmektedir; “Kardeşi de olsa, aşireti ve taifesi de olsa, partisi de olsa, o cinayete şerik sayılmaz. Olsa olsa, o cinayete bir nevi tarafgirlikle yalnız manevi günahkar olup, ahirette mes’ul olur; dünyada değil…” izahı yapıldıktan sonra, Kur’an-ı Kerim talebelerinin bu büyük cinayete mani olmaya çalıştıkları, fedakarca çalışan bu insanlara mürteci deyip onları itham edenlerin; “… mel’un Yezid’in zulmünü adalet-i Ömeriyeye tercih etmek misillü…” (Emirdağ Lahikası, 1997, s. 319-320) insanların uyguladığı söz konusu vahşi kanunu, Kur’an’ın bu adil hükmüne tercih etmek olduğu ifadelerine yer verilmektedir.

    Yezid için “mel’un” tabiri kullanılırken, bu konuda bazı ikazlar da yapılmaktadır; “Haccac-ı Zalim, Yezid ve Velid gibi heriflere ilm-i kelamın büyük allamesi olan Sadeddin-i Taftazani, ‘Yezide lanet caizdir’ demiş; fakat ‘Lanet vaciptir’ dememiş. ‘Hayırdır ve sevabı vardır’ dememiş. Çünkü, hem Kur'ân’ı, hem Peygamberi, hem bütün Sahabelerin kudsi sohbetlerini inkar eden hadsizdir. Şimdi onlardan meydanda gezenler çoktur. Şer’an bir adam, hiç mel’unları hatıra getirmeyip lanet etmese, hiçbir zararı yok.” (Emirdağ Lahikası, s. 178) Çünkü, lanet getirmek methetmek gibi değildir. Medih ve muhabbet salih amel içinde yer almasına karşılık, lanet getirmenin bir sevabı ve kazancı yoktur. Daha da önemlisi, hatalı ve yanlış bir şekilde insanları lanetleyip kötülemek çok büyük zararlara yol açabilir.

    Hz. Hüseyin’in şehit edilmesinden sonra Yezid’e karşı muhalefet eden Abdullah bin Zübeyr kaldı. Mekke’de bulunan Abdullah’ın üzerine gönderilen kuvvetler bir netice elde edemediler. Mekke 683 tarihinde kuşatıldı. Kuşatma devam ederken Yezid’in ölüm haberi geldi ve bunun üzerine bir netice alınmadan kuşatma kaldırıldı. Bu tarihlerde Yezid’e biat etmeye yanaşmayan Medineliler üzerine de kuvvet gönderildi. Önce biat etmeleri için kendilerine üç gün mühlet verildi. Bu süre dolduğu halde biat etmemeleri üzerine Medine’ye girildi ve biat etmeyenlere zorla biat ettirildi.

    Yezid, 683 yılında ve otuz yedi yaşında Şam’ın Havran köyünde öldü. Ölümünden sonra yerine oğlu geçti. Halifeliği sırasında Kuzey Afrika’nın tamamı Ukbe bin Nafi komutasındaki İslam ordusu tarafından fethedildi. Kendi döneminde yaşanan fecihadiselerden dolayı Müslümanlar arasında kötü olarak anıldı. Kendisinin veliaht tayin edilmesi ve babasından sonra halifeliğe getirilmesi, hilafetin saltanata dönüşmesine ve seçimle halife olma sistemine son verilmiş oldu.
    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet Editör

    >>> http://www.mumsema.com/islam-tarihi/...unmeliyiz.html


  19. 27.Kasım.2012, 03:56
    46
    simav
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Şubat.2012
    Üye No: 93924
    Mesaj Sayısı: 129
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Cevap: Türkiye Şeriatla Yönetilsin İster miydiniz?

    Yezid yatağında kömür gibi bir halde ölü gibi bulundu. Neyin tövbesinden bahsediyorlar ya sünnisi alevisi şiası çoğu alim bu adamı lanetler. Etmeyeninde imanından şüphe duyarım.


  20. 27.Kasım.2012, 03:56
    46
    simav - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Yezid yatağında kömür gibi bir halde ölü gibi bulundu. Neyin tövbesinden bahsediyorlar ya sünnisi alevisi şiası çoğu alim bu adamı lanetler. Etmeyeninde imanından şüphe duyarım.


  21. 27.Kasım.2012, 12:05
    47
    ömerhattab
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Mayıs.2008
    Üye No: 20975
    Mesaj Sayısı: 1,830
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 19

    Cevap: Türkiye Şeriatla Yönetilsin İster miydiniz?

    Osmanlı devleti şeriat kanunlarıyla yönetilen islam devletiydi.Herkes kendi görüşünü aksetiriyor osmalı devleti hakkında...Allahın kanunlarına uyulan ve osmanlı mahkemeleri şeriat hükümlerine göre haraket ediyordu...Bunun tersini idda eden varsa kaynağıyla delilini sunabilir...


  22. 27.Kasım.2012, 12:05
    47
    Devamlı Üye
    Osmanlı devleti şeriat kanunlarıyla yönetilen islam devletiydi.Herkes kendi görüşünü aksetiriyor osmalı devleti hakkında...Allahın kanunlarına uyulan ve osmanlı mahkemeleri şeriat hükümlerine göre haraket ediyordu...Bunun tersini idda eden varsa kaynağıyla delilini sunabilir...





+ Yorum Gönder
Git İlk 34