Konusunu Oylayın.: Meshep taklidi

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 5 kişi
Meshep taklidi
  1. 24.Temmuz.2013, 23:10
    25
    Mucahid
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 27.Ağustos.2007
    Üye No: 2247
    Mesaj Sayısı: 503
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7

    Cevap: meshep taklidi

    reklam


    Cevap: meshep taklidi isimli konu Mumsema.com Cevap: meshep taklidi
    bütün mezheplere göre küpe delikleri yıkanmalıdır.


  2. 24.Temmuz.2013, 23:10
    25
    Devamlı Üye
    reklam


    bütün mezheplere göre küpe delikleri yıkanmalıdır.


  3. 24.Temmuz.2013, 23:23
    26
    HASAN55555
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 17.Mayıs.2013
    Üye No: 101381
    Mesaj Sayısı: 29
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: meshep taklidi

    reklam


    Kardeşim madem öyle ozaman direk mezhebii değişti şafi ol. Rahata erersin.


  4. 24.Temmuz.2013, 23:23
    26
    HASAN55555 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    reklam


    Kardeşim madem öyle ozaman direk mezhebii değişti şafi ol. Rahata erersin.


  5. 28.Temmuz.2013, 05:00
    27
    sessizlik2500
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 09.Haziran.2013
    Üye No: 101583
    Mesaj Sayısı: 64
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Meshep taklidi

    kardeşim seni anlıyorum bende de ağza burna su verirken vesvese oluyor insanın içi tatmin olmuyor saatlerce banyo yapmak nedir biliyorum şafi mezhebini taklit etmeyi ben de düşünüyorum ama bu konuda araştırma yapmam lazım
    sitelerine sor bu sorunu onlar seni aydınlatacaklardır Allah'ın izniyle. arkadaşlar zaten birçok paylaşımda sorularlaİslamiyet sitesinin ismi geçiyor birçok kişi bliyor bunu. amacım arkadaşın doğru tam bilgi edinmesini sağlamak.reklam falan değil yani. oraya sorsa doğru olmazmı. lütfen banlamayın.hakkınızı helal edin


  6. 28.Temmuz.2013, 05:00
    27
    sessizlik2500 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    kardeşim seni anlıyorum bende de ağza burna su verirken vesvese oluyor insanın içi tatmin olmuyor saatlerce banyo yapmak nedir biliyorum şafi mezhebini taklit etmeyi ben de düşünüyorum ama bu konuda araştırma yapmam lazım
    sitelerine sor bu sorunu onlar seni aydınlatacaklardır Allah'ın izniyle. arkadaşlar zaten birçok paylaşımda sorularlaİslamiyet sitesinin ismi geçiyor birçok kişi bliyor bunu. amacım arkadaşın doğru tam bilgi edinmesini sağlamak.reklam falan değil yani. oraya sorsa doğru olmazmı. lütfen banlamayın.hakkınızı helal edin


  7. 28.Temmuz.2013, 05:03
    28
    karadamlalar
    Kesintili Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Temmuz.2012
    Üye No: 96809
    Mesaj Sayısı: 1,620
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 17

    Cevap: Meshep taklidi

    özür durumunda komple mezhep değiştirmeye gerek yoktur, özürler sorumlulukları kaldırır.


  8. 28.Temmuz.2013, 05:03
    28
    karadamlalar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kesintili Üye
    özür durumunda komple mezhep değiştirmeye gerek yoktur, özürler sorumlulukları kaldırır.


  9. 28.Temmuz.2013, 05:08
    29
    sessizlik2500
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 09.Haziran.2013
    Üye No: 101583
    Mesaj Sayısı: 64
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: meshep taklidi

    Allah Celle Celaluhu şifa versin bende de epey zamandır gusülde vesveseler var pek yardımım dokunmuyor belki dua edelim kardeşim


  10. 28.Temmuz.2013, 05:08
    29
    sessizlik2500 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Allah Celle Celaluhu şifa versin bende de epey zamandır gusülde vesveseler var pek yardımım dokunmuyor belki dua edelim kardeşim


  11. 28.Temmuz.2013, 05:28
    30
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,584
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 335
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: Meshep taklidi

    Alıntı
    kardeşim seni anlıyorum bende de ağza burna su verirken vesvese oluyor insanın içi tatmin olmuyor saatlerce banyo yapmak nedir biliyorum şafi mezhebini taklit etmeyi ben de düşünüyorum ama bu konuda araştırma yapmam lazım
    sitelerine sor bu sorunu onlar seni aydınlatacaklardır Allah'ın izniyle. arkadaşlar zaten birçok paylaşımda sorularlaİslamiyet sitesinin ismi geçiyor birçok kişi bliyor bunu. amacım arkadaşın doğru tam bilgi edinmesini sağlamak.reklam falan değil yani. oraya sorsa doğru olmazmı. lütfen banlamayın.hakkınızı helal edin
    bu gece bir defa uyamıştım ama yine aynı tas aynı hamam!
    3 günlüğüne banladım ama bir daha kurallara uymazsan süresiz banlarım bunu bilesin.
    Hangi soruna cevap vermedik de milleti başka yerlere yönlendiriyorsun!
    Önce burnuna su vermeyi öğren sonra buraya yaz



  12. 28.Temmuz.2013, 05:28
    30
    Moderatör
    Alıntı
    kardeşim seni anlıyorum bende de ağza burna su verirken vesvese oluyor insanın içi tatmin olmuyor saatlerce banyo yapmak nedir biliyorum şafi mezhebini taklit etmeyi ben de düşünüyorum ama bu konuda araştırma yapmam lazım
    sitelerine sor bu sorunu onlar seni aydınlatacaklardır Allah'ın izniyle. arkadaşlar zaten birçok paylaşımda sorularlaİslamiyet sitesinin ismi geçiyor birçok kişi bliyor bunu. amacım arkadaşın doğru tam bilgi edinmesini sağlamak.reklam falan değil yani. oraya sorsa doğru olmazmı. lütfen banlamayın.hakkınızı helal edin
    bu gece bir defa uyamıştım ama yine aynı tas aynı hamam!
    3 günlüğüne banladım ama bir daha kurallara uymazsan süresiz banlarım bunu bilesin.
    Hangi soruna cevap vermedik de milleti başka yerlere yönlendiriyorsun!
    Önce burnuna su vermeyi öğren sonra buraya yaz



  13. 28.Temmuz.2013, 05:34
    31
    m_baran
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Aralık.2012
    Üye No: 99161
    Mesaj Sayısı: 67
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Meshep taklidi

    şimdiye kadar bütün sorularımız bu forumda cevaplandı. bir eksiklik hissetmedik.


  14. 28.Temmuz.2013, 05:34
    31
    Üye
    şimdiye kadar bütün sorularımız bu forumda cevaplandı. bir eksiklik hissetmedik.


  15. 21.Eylül.2013, 22:52
    32
    umutlucan
    Sadece ALLAH'a kul olun

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 13.Mayıs.2013
    Üye No: 101338
    Mesaj Sayısı: 1,441
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 15

    Mezhep taklidi

    4 hak mezhebe göre yaşamak
    örn bir kişi hanefi mezhebine mensup ama bazı sebblerden dolayı
    gusulde şafiyi abdeste malikiyi taklit etmesi caizmidir . daha dogrusu mezhep taklidi için özür durumu şartmıdır
    bu konuyla ilgili alimlerimizin görüşleri nelerdir....


  16. 21.Eylül.2013, 22:52
    32
    Sadece ALLAH'a kul olun
    4 hak mezhebe göre yaşamak
    örn bir kişi hanefi mezhebine mensup ama bazı sebblerden dolayı
    gusulde şafiyi abdeste malikiyi taklit etmesi caizmidir . daha dogrusu mezhep taklidi için özür durumu şartmıdır
    bu konuyla ilgili alimlerimizin görüşleri nelerdir....


  17. 22.Eylül.2013, 15:44
    33
    jerusselam
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Şubat.2013
    Üye No: 100353
    Mesaj Sayısı: 4,172
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 42

    Cevap: Mezhep taklidi

    Mezhep değiştirilebilir mi, mezheb taklidi yapılabilir mi?

    Bir mezhepten diğer mezhebe geçilebilir. Geçmek için her hangi bir şart yoktur. Bundan sonra Hanefi mezhebine göre badetlerimi yapacağım diye niyet etmesi yeterlidir.

    Kişi tabi olduğu mezhebin görüşlerine göre amel etmesi esastır. Bu bakımdan zaruret olmadıkça kişi kendi mezhebine göre amel etmesi gerekir. Evlilik gibi bir konuda mezheb taklidi zaruri değildir. Yalnızca sabah namazı için de mezheb takidi uygun değildir. Ancak mezhebini değiştirebilir.


    Bir mezhepten diğerine geçis, ya mukallidin muhtaç olduğu bir meselede o mazhebin görüşünü taklid etmek şeklinde olur ki, bunda bir
    sakınca yoktur ve câizdir.

    Ya mezheplerin kolay taraflarını araştırmak ve ihtiyaç yokken sırf nefsinin arzusuyla işine gelenleri almak şeklinde olur ki, bu câiz değildir. Çünkü bu bizi, kabul edilmeyen telfike ve "mürekkep icma" ile câiz olmadığında ittifak edilen sonuçlara götürür. Ancak bunu yapanı dahi dinen la`netlememiz mümkün değildir. Yaptığında değil, yaptığının sonucunda hata vardır.

    Ya da bir meselede araştırma ve ictihat sonucu olarak ortaya çıkar. Bu durumda araştırıcı bu makama, yani müctehitlerin delilleri arasında tercih yapabilme makamına ehil ise ve tarafsız ise bunda da bir beis yoktur. Değilse bu da câiz olmaz denmiştir.

    Hatta "avamın mezhebi yoktur" esasınca, avamdan olan birisi, ilk defa önüne çıkan herhangi bir meselenin hükmünü herhangi bir müctehid imama soruyormuş gibi, herhangi bir mezhepten alabilir ve artık ona göre yaşar. Elbette bu görüşleri daha geniş ve daha dar tutanlar da vardır. Ama en güzeli "orta yol"u izlemektir.

    Özetlersek: Herkes için aslolan yaptığı hareketin gerekçesini (delilini) bilmek ve sünnetin açıklamaları doğrultusunda Kur ân-ı Kerim`e göre yaşamaktır. Allah, "ölen de bir delille ölsün, yaşayan da bir delille yaşasın" buyuruyor.

    Dolayısı ile bir mezhebe bağlı olarak yaşamak dini anlamda bir farz değildir ama kolaylık esasına göre pratik anlamda bir farzdır.

    Mezhepler sayesinde sünnetin her çesidi uygulama alanı bulur ve İslam`ın her yere ve zamana göre yaşanabilen bir din olduğu ortaya konulmuş olur.

    Bir mezhebe göre yaşama sayesinde Islâm toplumunda birlik, âhenk, tecanüs ve ittifak oluşur, toplumun ömrü uzun olur. Osmanlıyı belki bununla izah edebiliriz.

    Mezhep, Kur`ân`da ve Sünnette bulunup açık olmayan, ya da hiç bulunmayan konular hakkındaki görüş demek olduğuna göre, "dört mezhep de nereden çıktı?" deyip herkesi güya Kur`ân`a ve Sünnete göndermek aslında dört değil, dörtyüz milyon mezhep kabul etmek demektir. Çünkü herşey Kur`ân`da açıkça bulunsaydı ve içtihada gerek olmasaydı zaten mesele olmazdı. Bu yüzden, yukarıda da işaret ettiğimiz gibi, mesela Hanefi Mezheb`ine bağlı yaşamak, Kur`ân`ı ve Sünneti bırakıp Ebu Hanife`ye uymak demek değil, belki Kur`ân`ı ve Sünneti onun anlayışı ile kabullenmek, yani Kur`ân`a ve Sünnete Ebu Hanife penceresinden bakmak demektir.

    Tek bir konuda Resûlullah Efendimizden değişik uygulama ya da takrirler bulunabildiğine göre, tek bir mezhebin bulunmasını istemek, Sünnetin bir kısmını budamak demektir. Halbuki buna bizim hak ve yetkimiz yoktur.

    Sünnetin bu değişik uygulamalanna göre bazan değişik görüşlerden oluşan mezhepler bir zenginlik ve kolaylık sebebi olmuşlardır. Çeşitli zaman ve zeminlere göre birisinde tıkanan yol diğerinde devam ettirilebilmektedir.





  18. 22.Eylül.2013, 15:44
    33
    Devamlı Üye
    Mezhep değiştirilebilir mi, mezheb taklidi yapılabilir mi?

    Bir mezhepten diğer mezhebe geçilebilir. Geçmek için her hangi bir şart yoktur. Bundan sonra Hanefi mezhebine göre badetlerimi yapacağım diye niyet etmesi yeterlidir.

    Kişi tabi olduğu mezhebin görüşlerine göre amel etmesi esastır. Bu bakımdan zaruret olmadıkça kişi kendi mezhebine göre amel etmesi gerekir. Evlilik gibi bir konuda mezheb taklidi zaruri değildir. Yalnızca sabah namazı için de mezheb takidi uygun değildir. Ancak mezhebini değiştirebilir.


    Bir mezhepten diğerine geçis, ya mukallidin muhtaç olduğu bir meselede o mazhebin görüşünü taklid etmek şeklinde olur ki, bunda bir
    sakınca yoktur ve câizdir.

    Ya mezheplerin kolay taraflarını araştırmak ve ihtiyaç yokken sırf nefsinin arzusuyla işine gelenleri almak şeklinde olur ki, bu câiz değildir. Çünkü bu bizi, kabul edilmeyen telfike ve "mürekkep icma" ile câiz olmadığında ittifak edilen sonuçlara götürür. Ancak bunu yapanı dahi dinen la`netlememiz mümkün değildir. Yaptığında değil, yaptığının sonucunda hata vardır.

    Ya da bir meselede araştırma ve ictihat sonucu olarak ortaya çıkar. Bu durumda araştırıcı bu makama, yani müctehitlerin delilleri arasında tercih yapabilme makamına ehil ise ve tarafsız ise bunda da bir beis yoktur. Değilse bu da câiz olmaz denmiştir.

    Hatta "avamın mezhebi yoktur" esasınca, avamdan olan birisi, ilk defa önüne çıkan herhangi bir meselenin hükmünü herhangi bir müctehid imama soruyormuş gibi, herhangi bir mezhepten alabilir ve artık ona göre yaşar. Elbette bu görüşleri daha geniş ve daha dar tutanlar da vardır. Ama en güzeli "orta yol"u izlemektir.

    Özetlersek: Herkes için aslolan yaptığı hareketin gerekçesini (delilini) bilmek ve sünnetin açıklamaları doğrultusunda Kur ân-ı Kerim`e göre yaşamaktır. Allah, "ölen de bir delille ölsün, yaşayan da bir delille yaşasın" buyuruyor.

    Dolayısı ile bir mezhebe bağlı olarak yaşamak dini anlamda bir farz değildir ama kolaylık esasına göre pratik anlamda bir farzdır.

    Mezhepler sayesinde sünnetin her çesidi uygulama alanı bulur ve İslam`ın her yere ve zamana göre yaşanabilen bir din olduğu ortaya konulmuş olur.

    Bir mezhebe göre yaşama sayesinde Islâm toplumunda birlik, âhenk, tecanüs ve ittifak oluşur, toplumun ömrü uzun olur. Osmanlıyı belki bununla izah edebiliriz.

    Mezhep, Kur`ân`da ve Sünnette bulunup açık olmayan, ya da hiç bulunmayan konular hakkındaki görüş demek olduğuna göre, "dört mezhep de nereden çıktı?" deyip herkesi güya Kur`ân`a ve Sünnete göndermek aslında dört değil, dörtyüz milyon mezhep kabul etmek demektir. Çünkü herşey Kur`ân`da açıkça bulunsaydı ve içtihada gerek olmasaydı zaten mesele olmazdı. Bu yüzden, yukarıda da işaret ettiğimiz gibi, mesela Hanefi Mezheb`ine bağlı yaşamak, Kur`ân`ı ve Sünneti bırakıp Ebu Hanife`ye uymak demek değil, belki Kur`ân`ı ve Sünneti onun anlayışı ile kabullenmek, yani Kur`ân`a ve Sünnete Ebu Hanife penceresinden bakmak demektir.

    Tek bir konuda Resûlullah Efendimizden değişik uygulama ya da takrirler bulunabildiğine göre, tek bir mezhebin bulunmasını istemek, Sünnetin bir kısmını budamak demektir. Halbuki buna bizim hak ve yetkimiz yoktur.

    Sünnetin bu değişik uygulamalanna göre bazan değişik görüşlerden oluşan mezhepler bir zenginlik ve kolaylık sebebi olmuşlardır. Çeşitli zaman ve zeminlere göre birisinde tıkanan yol diğerinde devam ettirilebilmektedir.








+ Yorum Gönder
Git İlk 23