Konusunu Oylayın.: 5.mezhep olamaz mı?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
5.mezhep olamaz mı?
  1. 17.Kasım.2012, 15:33
    1
    kao-duze
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 26.Ağustos.2012
    Üye No: 97607
    Mesaj Sayısı: 12
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    5.mezhep olamaz mı?

  2. 17.Kasım.2012, 15:49
    2
    cihad38
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 30.Ağustos.2012
    Üye No: 97668
    Mesaj Sayısı: 486
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: 5.mezhep olamaz mı?




    yeni bir mezhep kurmaya mı niyet ettin? )
    sorunun cevabını bilmiyorum ama zaten forumda 4 mezhepten istediği/işine gelen uygulamaları alıp,4 mezhepten ortaya karışık bir mezhep oluşturanlar var. onlar cevab verirler sanırım bu soruya, kaldı ki mezhebi inkar edip mezhebe gerek yok, kuran ve sünnet ortada, ben hadisleri okur buna göre islamı yaşarım diyenlerde var.(mezhepsizler)


  3. 17.Kasım.2012, 15:49
    2
    cihad38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli



    yeni bir mezhep kurmaya mı niyet ettin? )
    sorunun cevabını bilmiyorum ama zaten forumda 4 mezhepten istediği/işine gelen uygulamaları alıp,4 mezhepten ortaya karışık bir mezhep oluşturanlar var. onlar cevab verirler sanırım bu soruya, kaldı ki mezhebi inkar edip mezhebe gerek yok, kuran ve sünnet ortada, ben hadisleri okur buna göre islamı yaşarım diyenlerde var.(mezhepsizler)


  4. 17.Kasım.2012, 15:53
    3
    kao-duze
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 26.Ağustos.2012
    Üye No: 97607
    Mesaj Sayısı: 12
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: 5.mezhep olamaz mı?

    Alıntı
    yeni bir mezhep kurmaya mı niyet ettin? )
    güzeldi

    recm ayetini keçinin yemesi tartışmasını izlerken aklıma geldi

    rivayetler hep çelişkili

    arkadaşlar biribirinin tezini çürütmeye çalışırlarken bile aynı kaynaktan rivayet getiriyor

    tekrardan çok çok iyi incelenmesi gereken şeyler var gibi?


  5. 17.Kasım.2012, 15:53
    3
    kao-duze - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Alıntı
    yeni bir mezhep kurmaya mı niyet ettin? )
    güzeldi

    recm ayetini keçinin yemesi tartışmasını izlerken aklıma geldi

    rivayetler hep çelişkili

    arkadaşlar biribirinin tezini çürütmeye çalışırlarken bile aynı kaynaktan rivayet getiriyor

    tekrardan çok çok iyi incelenmesi gereken şeyler var gibi?


  6. 17.Kasım.2012, 16:36
    4
    İKTİBAS
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 17.Kasım.2012
    Üye No: 98591
    Mesaj Sayısı: 162
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Cevap: 5.mezhep olamaz mı?

    5. mezhebe gerek yok. Mevcut 4 mezheplerin hepsi gerekli soru ve sorunlara zaten cevaplar vermişlerdir.

    Burada önemli olan sizin de dediğiniz gibi mezhepler arasındaki bir takım rivayetlerin çelişmesi bir konuda sadece birinin haklı olduğunu gösterir. Yani bir konuda 4 mezhep farklı şeyler söylüyorlarsa, mezhep taaasubuna girmeden en isabetli görüşü esas almak zorundayız. Takım tutar gibi "benim mezhebim bunu diyor diğerleri beni ilgilendirmez" diyemeyiz. Yani bir konuyu araştırmadan, delillerine bakmadan işin kolayına kaçıp o konu hakkında sadece kendi mezhebine bakıp onunla amel etmek doğru bir davranış değildir. Ama bizler okumayı ve araştırmayı sevmediğimizden işimize ve kolayımıza da bu geldiğinden kendi mezhebimizin dışına çıkmıyoruz.

    4 mezhep haktır deyip sadece bir mezhebin görüşüne bağlanmak, kendi mezhebinin her konuda hak üzere olduğunu iddia etmektir ki vallahi bu muhaldir, mümkün değildir. Hiç kimse kendi başına bütün doğruları ihata edemez, Hiç bir mezhep imamı her konuda en isabetli kararı veremez. Diğerlerinin de hak olduğunu iddia ediyorsak diğerlerinin de doğruları olduğunu kabul ediyoruz demektir. İmamların doğruyu bulabildiği gibi hata edebileceğini de inanıyorsak ki öyledir o halde mezhebimizin dışına çıkamayız diyemeyiz. Zira mezhebimizi hata da etmiş olabilir. Bunu tespit etmenin yolu diğerlerinin de delillerine bakmaktan geçer.

    Mesele ben Hanefiyim ama Namaz konusunda İmam Ahmed b.Hanbel'i esas alırım. Zira Namaz ile ilgili bütün delilleri incelediğimde Hanbelilerin daha isabetli olduklarına inanıyorum.

    Sen kafana göre nasıl mezhep değiştirirsin demeyin. Bütün kaynaklar önümüzde, bir tıkla Namaz ile ilgili bütün hadisleri ve mezhep imamlarının konu hakkındaki görüşlerine ulaşabiliyoruz. Bize de bunları okumak, araştırmak ve irdelemek düşüyor. Ama dediğimiz gibi ilim tebük seferine benzer, zorlu ve çetin bunu gözü kesmeyenler mezhep taassubluğu yaparlar.

    O halde bizi ilgilendiren konuları araştırıp doğrusunu bulup onunla amel etmek zorundayız.

    Sözümüzü şöyle bitirelim;

    Ebu Hanife'yes sorarlar :

    Söylediğiniz söz Allah'ın kitabına muhalefet ediyorsa ne yapalım?
    O: Allah'ın kitabı için benim sözümü terk edin, dedi.

    Rasulullah'ın haberine muhalefet ediyorsa, diye sordular.
    O: Rasulullah'ın haberi için benim sözümü terk edin, dedi.

    Sahabenin sözüne muhalefet ediyorsa, diye sordular.
    O: Sahabenin sözü için benim görüşümü terk edin, dedi."

    İmam Şafii ise şöyle der:
    "Bir görüş ortaya attığımda, Rasulullah'tan benim görüşüme aykırı bir rivayet varsa, Rasulullah’ın sözünün doğru olması daha evladır. O halde beni taklid etmeyiniz."


  7. 17.Kasım.2012, 16:36
    4
    İKTİBAS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    5. mezhebe gerek yok. Mevcut 4 mezheplerin hepsi gerekli soru ve sorunlara zaten cevaplar vermişlerdir.

    Burada önemli olan sizin de dediğiniz gibi mezhepler arasındaki bir takım rivayetlerin çelişmesi bir konuda sadece birinin haklı olduğunu gösterir. Yani bir konuda 4 mezhep farklı şeyler söylüyorlarsa, mezhep taaasubuna girmeden en isabetli görüşü esas almak zorundayız. Takım tutar gibi "benim mezhebim bunu diyor diğerleri beni ilgilendirmez" diyemeyiz. Yani bir konuyu araştırmadan, delillerine bakmadan işin kolayına kaçıp o konu hakkında sadece kendi mezhebine bakıp onunla amel etmek doğru bir davranış değildir. Ama bizler okumayı ve araştırmayı sevmediğimizden işimize ve kolayımıza da bu geldiğinden kendi mezhebimizin dışına çıkmıyoruz.

    4 mezhep haktır deyip sadece bir mezhebin görüşüne bağlanmak, kendi mezhebinin her konuda hak üzere olduğunu iddia etmektir ki vallahi bu muhaldir, mümkün değildir. Hiç kimse kendi başına bütün doğruları ihata edemez, Hiç bir mezhep imamı her konuda en isabetli kararı veremez. Diğerlerinin de hak olduğunu iddia ediyorsak diğerlerinin de doğruları olduğunu kabul ediyoruz demektir. İmamların doğruyu bulabildiği gibi hata edebileceğini de inanıyorsak ki öyledir o halde mezhebimizin dışına çıkamayız diyemeyiz. Zira mezhebimizi hata da etmiş olabilir. Bunu tespit etmenin yolu diğerlerinin de delillerine bakmaktan geçer.

    Mesele ben Hanefiyim ama Namaz konusunda İmam Ahmed b.Hanbel'i esas alırım. Zira Namaz ile ilgili bütün delilleri incelediğimde Hanbelilerin daha isabetli olduklarına inanıyorum.

    Sen kafana göre nasıl mezhep değiştirirsin demeyin. Bütün kaynaklar önümüzde, bir tıkla Namaz ile ilgili bütün hadisleri ve mezhep imamlarının konu hakkındaki görüşlerine ulaşabiliyoruz. Bize de bunları okumak, araştırmak ve irdelemek düşüyor. Ama dediğimiz gibi ilim tebük seferine benzer, zorlu ve çetin bunu gözü kesmeyenler mezhep taassubluğu yaparlar.

    O halde bizi ilgilendiren konuları araştırıp doğrusunu bulup onunla amel etmek zorundayız.

    Sözümüzü şöyle bitirelim;

    Ebu Hanife'yes sorarlar :

    Söylediğiniz söz Allah'ın kitabına muhalefet ediyorsa ne yapalım?
    O: Allah'ın kitabı için benim sözümü terk edin, dedi.

    Rasulullah'ın haberine muhalefet ediyorsa, diye sordular.
    O: Rasulullah'ın haberi için benim sözümü terk edin, dedi.

    Sahabenin sözüne muhalefet ediyorsa, diye sordular.
    O: Sahabenin sözü için benim görüşümü terk edin, dedi."

    İmam Şafii ise şöyle der:
    "Bir görüş ortaya attığımda, Rasulullah'tan benim görüşüme aykırı bir rivayet varsa, Rasulullah’ın sözünün doğru olması daha evladır. O halde beni taklid etmeyiniz."


  8. 17.Kasım.2012, 17:53
    5
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: 5.mezhep olamaz mı?

    Alıntı
    rivayetler hep çelişkili

    arkadaşlar biribirinin tezini çürütmeye çalışırlarken bile aynı kaynaktan rivayet getiriyor

    tekrardan çok çok iyi incelenmesi gereken şeyler var gibi?
    hiç biri çelişkili degil kardeş. Bizler kendi kafamıza göre Yorum yaptıgımız için çelişki çıkarıyoruz. Ehli sünnet alimleri zaten yapmışlardır yorumlarını.


    Alıntı
    Ebu Hanife'yes sorarlar :

    Söylediğiniz söz Allah'ın kitabına muhalefet ediyorsa ne yapalım?
    O: Allah'ın kitabı için benim sözümü terk edin, dedi.

    Rasulullah'ın haberine muhalefet ediyorsa, diye sordular.
    O: Rasulullah'ın haberi için benim sözümü terk edin, dedi.

    Sahabenin sözüne muhalefet ediyorsa, diye sordular.
    O: Sahabenin sözü için benim görüşümü terk edin, dedi."

    İmam Şafii ise şöyle der:
    "Bir görüş ortaya attığımda, Rasulullah'tan benim görüşüme aykırı bir rivayet varsa, Rasulullah’ın sözünün doğru olması daha evladır. O halde beni taklid etmeyiniz."

    şunu söyle desek daha iyi olmaz mı. Oradaki sözler sana bana veya başkasına söylenen sözler degil. Yine o sözler Müçtehid imamlarına söylenen sözlerdir.


  9. 17.Kasım.2012, 17:53
    5
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    rivayetler hep çelişkili

    arkadaşlar biribirinin tezini çürütmeye çalışırlarken bile aynı kaynaktan rivayet getiriyor

    tekrardan çok çok iyi incelenmesi gereken şeyler var gibi?
    hiç biri çelişkili degil kardeş. Bizler kendi kafamıza göre Yorum yaptıgımız için çelişki çıkarıyoruz. Ehli sünnet alimleri zaten yapmışlardır yorumlarını.


    Alıntı
    Ebu Hanife'yes sorarlar :

    Söylediğiniz söz Allah'ın kitabına muhalefet ediyorsa ne yapalım?
    O: Allah'ın kitabı için benim sözümü terk edin, dedi.

    Rasulullah'ın haberine muhalefet ediyorsa, diye sordular.
    O: Rasulullah'ın haberi için benim sözümü terk edin, dedi.

    Sahabenin sözüne muhalefet ediyorsa, diye sordular.
    O: Sahabenin sözü için benim görüşümü terk edin, dedi."

    İmam Şafii ise şöyle der:
    "Bir görüş ortaya attığımda, Rasulullah'tan benim görüşüme aykırı bir rivayet varsa, Rasulullah’ın sözünün doğru olması daha evladır. O halde beni taklid etmeyiniz."

    şunu söyle desek daha iyi olmaz mı. Oradaki sözler sana bana veya başkasına söylenen sözler degil. Yine o sözler Müçtehid imamlarına söylenen sözlerdir.


  10. 17.Kasım.2012, 20:22
    6
    karadamlalar
    Kesintili Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Temmuz.2012
    Üye No: 96809
    Mesaj Sayısı: 1,620
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 17

    Cevap: 5.mezhep olamaz mı?

    bunları belirtmeleri gerekmez miydi o zaman mezhep imamlarının? yani dediğiniz gibi "müçtehidlere" söylenmiş ise bu sözler "sakın avam bu sözlerimi alıp taklidi bırakmasın" gibi eklemeler gerekli değil mi? müminlerin tamamı elbette içtihad ehli olacak değildir, ancak delilsizce alimleri taklid etmeye cevaz vermiş ehli sünnetten bir imam yoktur. imam ebu hanife veya imam malikten bir söz(Allahu alem):
    "Verdiğim fetvanın delilini bilmeden bunu kabul edene hakkım helal değildir."


  11. 17.Kasım.2012, 20:22
    6
    karadamlalar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kesintili Üye
    bunları belirtmeleri gerekmez miydi o zaman mezhep imamlarının? yani dediğiniz gibi "müçtehidlere" söylenmiş ise bu sözler "sakın avam bu sözlerimi alıp taklidi bırakmasın" gibi eklemeler gerekli değil mi? müminlerin tamamı elbette içtihad ehli olacak değildir, ancak delilsizce alimleri taklid etmeye cevaz vermiş ehli sünnetten bir imam yoktur. imam ebu hanife veya imam malikten bir söz(Allahu alem):
    "Verdiğim fetvanın delilini bilmeden bunu kabul edene hakkım helal değildir."





+ Yorum Gönder