Konusunu Oylayın.: Recm ayetini keçinin yediği doğru mu?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Recm ayetini keçinin yediği doğru mu?
  1. 17.Kasım.2012, 18:04
    49
    NuN
    Üye

    Profili:
    NuN
    Üyelik Tarihi: 16.Ağustos.2007
    Üye No: 1953
    Mesaj Sayısı: 2,081
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Cevap: Recm ayetini keçinin yediği doğru mu?

    reklam


    Cevap: Recm ayetini keçinin yediği doğru mu? ile alakalı yazı mumsema.com Cevap: Recm ayetini keçinin yediği doğru mu?
    Bu yazdığım söz imam malik e aitti.
    Peygamber ve dört raşid halifeler reca cezası uyguladiysalar size ve tüm ummete susmak düşer.
    Hadislerin sıhhati bellidir, beyninizin reforma ihtiyacı var joao efendi.


  2. 17.Kasım.2012, 18:04
    49
    NuN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    NuN
    Üye
    reklam


    Bu yazdığım söz imam malik e aitti.
    Peygamber ve dört raşid halifeler reca cezası uyguladiysalar size ve tüm ummete susmak düşer.
    Hadislerin sıhhati bellidir, beyninizin reforma ihtiyacı var joao efendi.


  3. 17.Kasım.2012, 18:48
    50
    İKTİBAS
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 17.Kasım.2012
    Üye No: 98591
    Mesaj Sayısı: 162
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Cevap: Recm ayetini keçinin yediği doğru mu?

    reklam


    Eşek eti, köpek eti, ipek, altın haram mı?

    Sondan başlayalım;

    ALTIN;

    İmam et-Tahavî bunları şöyle zikretmektedir:
    1. el-Berâ b. Âzib (r.a)'in parmağında altın bir yüzük vardı. Kendisine bu durum sorulduğunda bir ganimet taksimi esnasında bu yüzüğü Efendimiz (s.a.v)'in kendisine verdiğini ve "Allah ve Resulü'nün sana giydirdiğini giy" buyurduğunu söylemiştir.
    2. Mus'ab b. Sa'd şöyle demiştir: "Talha b. Ubeydillah'ın parmağında altın bir yüzük gördüm. Suheyb'in parmağında altın bir yüzük gördüm. Sa'd'ın parmağında altın bir yüzük gördüm."
    3. Tıpkı Talha b. Ubeydillah (r.a) gibi Sa'îd b. el-Âs (r.a) da öldürüldüğünde parmağında altın yüzük vardı.

    Altın yüzük taktığı rivayet edilen sahabılerin sayısının 10'a kadar çıkaranlar var. Bu duruma göre bu sahabeler Allah Rasulüne muhalefet etmişlerdir. Sadece sahabeler değil fakihlerden Bera İbnu Azib de altın yüzük takardı, kendisine sebebi sorulduğunda ise cevab şöyle olmuştur;

    "Bu yüzük, Resulullah'ın bana taktığı bir hediyedir. Bana bizzat takıp şunu söyledi: "Allah ve Resulünün ihsan ettikleri bu yüzüğü kullan!"


    İPEK;

    İmam Buhari-Fethü'l-Bari de şöyle diyor :

    Ashabı kiramdan bir cemaatle daha başka*larının ipek giydikleri rivayet edilmiştir.

    Ebu Davud diyor ki: "İpe*ği sahabeden yirmiden fazlası giymiştir. Bunu onlardan bir cemaat*ten İbni Ebi Şeybe rivayet etmiştir.

    Pekala niçin haramdır;

    1-Büyüklenme ve böbürlenmeye sebep olduğu için
    2-Ziynet ve refah elbisesi olduğu için


    Diğer konulara gelince. Allah'ın Rasulü bir takım hususlarda yasaklama getirebilir. Bunu yapmayın, şunu yapmayın diyebilir ve demiştir de. Bu yasaklama haram gibi değildir zira haramı ve helali belirlemek sadece Allah'a hastır. İpeği de büyüklenmeye sebebiyet verdiği için giymeyin demiştir. Keza altın içinde aynı durum geçerlidir. Aksi halde sahabelerden bunları yapan olur muydu, olmazdı. Hatta mezhep imamları ve birçok alim erkeklerin ipekle karışık elbise giyebileceklerini söylerler. Bazıları şu kadar miktarda olursa caizdir demişlerdir.


    EŞEK ETİ, KÖPEK ETİ;

    Köpek eti haram diyorsunuz ama fıkıh kitaplarına bakın köpekten daha yırtıcı olan Sırtlan eti yemek caizdir. Keza eşek eti ile ilgili rivayetlere bakın yabani olursa yenir evcil olursa yenmez diyen alimler var. Keza;

    "Resulullah (s.a.s.) Hayber gazasında eşek etini yasak etti, at etini yemeye izin verdi." (Buhâri, Zebâih, 28; Mey'azi, 38, Nikâh, 21; Müslim, Nikâh, 30; Sayd, 23, 25, 30, 37).

    Peygamberimiz eşek etini Hayber savaşında yasak etti diyor. Zira Savaş gereçlerini eşeklerle taşıyorlardı. Kesip yemesinler diye bunu yasakladı ama bu yasak savaşla sınırlı idi. Hatta çok ilginçtir bunu teyit eden bir hadis de var. Ben daha önce bu konuyu merak edip araştırmıştım.

    Abdullah İbn Abbas'tan rivayet edilmiştir:

    “Resulullah (s.a.v.)'in eşek etini yasak etmesinin sebebinin; insanların taşıma vasıtası olması hasebiyle insanların ellerinden yük taşıma vasıtaları*nın gideceğinden endişe ettiğinden dolayı mı, yoksa Hayber günü ganimet malı olarak beşte bir taksimi yapılmadığı için evcil eşek etleri oldukları mı için haram kıldığını bilmiyorum.”

    (Buhari, Megazi?


  4. 17.Kasım.2012, 18:48
    50
    İKTİBAS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    reklam


    Eşek eti, köpek eti, ipek, altın haram mı?

    Sondan başlayalım;

    ALTIN;

    İmam et-Tahavî bunları şöyle zikretmektedir:
    1. el-Berâ b. Âzib (r.a)'in parmağında altın bir yüzük vardı. Kendisine bu durum sorulduğunda bir ganimet taksimi esnasında bu yüzüğü Efendimiz (s.a.v)'in kendisine verdiğini ve "Allah ve Resulü'nün sana giydirdiğini giy" buyurduğunu söylemiştir.
    2. Mus'ab b. Sa'd şöyle demiştir: "Talha b. Ubeydillah'ın parmağında altın bir yüzük gördüm. Suheyb'in parmağında altın bir yüzük gördüm. Sa'd'ın parmağında altın bir yüzük gördüm."
    3. Tıpkı Talha b. Ubeydillah (r.a) gibi Sa'îd b. el-Âs (r.a) da öldürüldüğünde parmağında altın yüzük vardı.

    Altın yüzük taktığı rivayet edilen sahabılerin sayısının 10'a kadar çıkaranlar var. Bu duruma göre bu sahabeler Allah Rasulüne muhalefet etmişlerdir. Sadece sahabeler değil fakihlerden Bera İbnu Azib de altın yüzük takardı, kendisine sebebi sorulduğunda ise cevab şöyle olmuştur;

    "Bu yüzük, Resulullah'ın bana taktığı bir hediyedir. Bana bizzat takıp şunu söyledi: "Allah ve Resulünün ihsan ettikleri bu yüzüğü kullan!"


    İPEK;

    İmam Buhari-Fethü'l-Bari de şöyle diyor :

    Ashabı kiramdan bir cemaatle daha başka*larının ipek giydikleri rivayet edilmiştir.

    Ebu Davud diyor ki: "İpe*ği sahabeden yirmiden fazlası giymiştir. Bunu onlardan bir cemaat*ten İbni Ebi Şeybe rivayet etmiştir.

    Pekala niçin haramdır;

    1-Büyüklenme ve böbürlenmeye sebep olduğu için
    2-Ziynet ve refah elbisesi olduğu için


    Diğer konulara gelince. Allah'ın Rasulü bir takım hususlarda yasaklama getirebilir. Bunu yapmayın, şunu yapmayın diyebilir ve demiştir de. Bu yasaklama haram gibi değildir zira haramı ve helali belirlemek sadece Allah'a hastır. İpeği de büyüklenmeye sebebiyet verdiği için giymeyin demiştir. Keza altın içinde aynı durum geçerlidir. Aksi halde sahabelerden bunları yapan olur muydu, olmazdı. Hatta mezhep imamları ve birçok alim erkeklerin ipekle karışık elbise giyebileceklerini söylerler. Bazıları şu kadar miktarda olursa caizdir demişlerdir.


    EŞEK ETİ, KÖPEK ETİ;

    Köpek eti haram diyorsunuz ama fıkıh kitaplarına bakın köpekten daha yırtıcı olan Sırtlan eti yemek caizdir. Keza eşek eti ile ilgili rivayetlere bakın yabani olursa yenir evcil olursa yenmez diyen alimler var. Keza;

    "Resulullah (s.a.s.) Hayber gazasında eşek etini yasak etti, at etini yemeye izin verdi." (Buhâri, Zebâih, 28; Mey'azi, 38, Nikâh, 21; Müslim, Nikâh, 30; Sayd, 23, 25, 30, 37).

    Peygamberimiz eşek etini Hayber savaşında yasak etti diyor. Zira Savaş gereçlerini eşeklerle taşıyorlardı. Kesip yemesinler diye bunu yasakladı ama bu yasak savaşla sınırlı idi. Hatta çok ilginçtir bunu teyit eden bir hadis de var. Ben daha önce bu konuyu merak edip araştırmıştım.

    Abdullah İbn Abbas'tan rivayet edilmiştir:

    “Resulullah (s.a.v.)'in eşek etini yasak etmesinin sebebinin; insanların taşıma vasıtası olması hasebiyle insanların ellerinden yük taşıma vasıtaları*nın gideceğinden endişe ettiğinden dolayı mı, yoksa Hayber günü ganimet malı olarak beşte bir taksimi yapılmadığı için evcil eşek etleri oldukları mı için haram kıldığını bilmiyorum.”

    (Buhari, Megazi?


  5. 17.Kasım.2012, 20:42
    51
    ömerhattab
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Mayıs.2008
    Üye No: 20975
    Mesaj Sayısı: 1,830
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 19

    Cevap: Recm ayetini keçinin yediği doğru mu?

    İKTİBAS Nickli Üyeden Alıntı
    Eşek eti, köpek eti, ipek, altın haram mı?
    (Azı dişi olan yırtıcı hayvanlar ve pençesiyle avlanan kuşlar yenmez.) [Müslim](Altın ve ipek, kadına helal, erkeğe ise haramdır.) [Taberani]("Resulullah (sas) Hayber gazasında eşek etini yasak etti, at etini yemeye izin verdi" )(Buhâri, Zebâih, 28; Mey'azi, 38, Nikâh, 21; Müslim, Nikâh, 30; Sayd, 23, 25, 30, 37)Sizin Galiba fıkh konusunda bir algı sorununuz var?


  6. 17.Kasım.2012, 20:42
    51
    Devamlı Üye
    İKTİBAS Nickli Üyeden Alıntı
    Eşek eti, köpek eti, ipek, altın haram mı?
    (Azı dişi olan yırtıcı hayvanlar ve pençesiyle avlanan kuşlar yenmez.) [Müslim](Altın ve ipek, kadına helal, erkeğe ise haramdır.) [Taberani]("Resulullah (sas) Hayber gazasında eşek etini yasak etti, at etini yemeye izin verdi" )(Buhâri, Zebâih, 28; Mey'azi, 38, Nikâh, 21; Müslim, Nikâh, 30; Sayd, 23, 25, 30, 37)Sizin Galiba fıkh konusunda bir algı sorununuz var?


  7. 17.Kasım.2012, 21:00
    52
    İKTİBAS
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 17.Kasım.2012
    Üye No: 98591
    Mesaj Sayısı: 162
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Cevap: Recm ayetini keçinin yediği doğru mu?

    sorunum yok

    sizin verdiğiniz rivayetler de var diğerleri de var, fıkıh kitaplarına bakarsanız ne demek istediğimi daha iyi anlarsınız.


  8. 17.Kasım.2012, 21:00
    52
    İKTİBAS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    sorunum yok

    sizin verdiğiniz rivayetler de var diğerleri de var, fıkıh kitaplarına bakarsanız ne demek istediğimi daha iyi anlarsınız.


  9. 17.Kasım.2012, 22:57
    53
    çelebiler
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 15.Ağustos.2012
    Üye No: 97474
    Mesaj Sayısı: 406
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Recm ayetini keçinin yediği doğru mu?

    Ayşe annemizden rivayet edilen bir hadiste Peygamberimiz şöyle buyurmaktadır.

    "İnsanlara ne oluyor da,Allah'ın kitabında olmayan şartları ,şart olarak ileri sürüyorlar.Kim Allah'ın kitabında olmayan bir şartı,şart koşarsa bu batıldır.Böyle yüz şart ileri sürülse bile Allah'ın şartı en haklı en güvenilir olandır."(Buhari, büyü 67)

    Hadis alimi Serahsi yukarıdaki hadis için"buradaki şarttan murad,Allah'ın kitabına muhalif olan her şarttır,yoksa şartın kendisinin Kuran'da yer almaması değildir.Çünkü bu hadisin kendisi de Kuran'da yer almıyor.Bundan anlıyoruz ki Allah'ın Kitabına muhalif olan her hadis merdut tur." demektedir.

    Bu kadar yazılanlardan sonra bu konuda mezhep imamımız Ebu Hanife ne demektedir ona bir bakalım.

    Ebu Hanife şüpheli durumlarda hadlerin düşeceği prensibini kabul etmektedir.Hadis ve Kuran'ın uyuşmadığı için şüpheli olduğundan,recm konusunda da,recm gibi ağır bir cezanın yerine Kuran'da zaniler için emredilen yüz sopa cezasını uygun görmüştür.

    Hadlerin şüphe halinde düşürülmesi ile ilgili olarak Ebu Hanife'nin talebesi İmam Muhammed şöyle der."Ebu Hanife'nin Hammad'dan onun da İbrahim'den verdiği habere göre Hz. Ömer şöyle demiştir."Mümkün olduğu kadar müslümanlardan hadleri düşürün.Çünkü imam'ın (yönetici) afetmede hata yapması,cezada hata yapmasından hayırlıdır.Müslüman için bir çıkış yolu bulursanız,ondan haddi düşürünüz."Bu haberi nakleden İmam Muhammed,sonra şunu ilave etmiştir."Bu Ebu Hanife'nin ve bizim görüşümüzdür."(Kaynak:Şeybani El Asar,108-Ebu Yusuf er-Redd,50)

    Arkadaşlar.şimdi bir düşünün bakalım.Hz Ömer ve mezhep imamlarımız ilimde bu kadar ileri seviyelerde iken ve bu derecede insan hayatına önem vererek meselelere yaklaşırlar iken,İslam hukuku ile alakalı birşeyden haberiniz olmadığı halde sizlere ne oluyor da insan hayatına,Kuran'da bir emir olmadığı halde kastetmeye bu kadar meraklı oluyorsunuz.Bizleri de konu ile alakalı olarak birşey bilmediğiniz halde sapıklıkla suçluyorsunuz.Yoksa sizler ölmeyi bayılmak mı zannediyorsunuz?


  10. 17.Kasım.2012, 22:57
    53
    çelebiler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Ayşe annemizden rivayet edilen bir hadiste Peygamberimiz şöyle buyurmaktadır.

    "İnsanlara ne oluyor da,Allah'ın kitabında olmayan şartları ,şart olarak ileri sürüyorlar.Kim Allah'ın kitabında olmayan bir şartı,şart koşarsa bu batıldır.Böyle yüz şart ileri sürülse bile Allah'ın şartı en haklı en güvenilir olandır."(Buhari, büyü 67)

    Hadis alimi Serahsi yukarıdaki hadis için"buradaki şarttan murad,Allah'ın kitabına muhalif olan her şarttır,yoksa şartın kendisinin Kuran'da yer almaması değildir.Çünkü bu hadisin kendisi de Kuran'da yer almıyor.Bundan anlıyoruz ki Allah'ın Kitabına muhalif olan her hadis merdut tur." demektedir.

    Bu kadar yazılanlardan sonra bu konuda mezhep imamımız Ebu Hanife ne demektedir ona bir bakalım.

    Ebu Hanife şüpheli durumlarda hadlerin düşeceği prensibini kabul etmektedir.Hadis ve Kuran'ın uyuşmadığı için şüpheli olduğundan,recm konusunda da,recm gibi ağır bir cezanın yerine Kuran'da zaniler için emredilen yüz sopa cezasını uygun görmüştür.

    Hadlerin şüphe halinde düşürülmesi ile ilgili olarak Ebu Hanife'nin talebesi İmam Muhammed şöyle der."Ebu Hanife'nin Hammad'dan onun da İbrahim'den verdiği habere göre Hz. Ömer şöyle demiştir."Mümkün olduğu kadar müslümanlardan hadleri düşürün.Çünkü imam'ın (yönetici) afetmede hata yapması,cezada hata yapmasından hayırlıdır.Müslüman için bir çıkış yolu bulursanız,ondan haddi düşürünüz."Bu haberi nakleden İmam Muhammed,sonra şunu ilave etmiştir."Bu Ebu Hanife'nin ve bizim görüşümüzdür."(Kaynak:Şeybani El Asar,108-Ebu Yusuf er-Redd,50)

    Arkadaşlar.şimdi bir düşünün bakalım.Hz Ömer ve mezhep imamlarımız ilimde bu kadar ileri seviyelerde iken ve bu derecede insan hayatına önem vererek meselelere yaklaşırlar iken,İslam hukuku ile alakalı birşeyden haberiniz olmadığı halde sizlere ne oluyor da insan hayatına,Kuran'da bir emir olmadığı halde kastetmeye bu kadar meraklı oluyorsunuz.Bizleri de konu ile alakalı olarak birşey bilmediğiniz halde sapıklıkla suçluyorsunuz.Yoksa sizler ölmeyi bayılmak mı zannediyorsunuz?


  11. 17.Kasım.2012, 23:16
    54
    karadamlalar
    Kesintili Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Temmuz.2012
    Üye No: 96809
    Mesaj Sayısı: 1,620
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 17

    Cevap: Recm ayetini keçinin yediği doğru mu?

    çelebiler, aynı hz. ömerin(r.a) "ömer kurana ekleme yaptı demeseler recm ayetini kurana eklerdim" demesini nasıl karşılıyorsun peki? ebu hanife, serahsi gibi alimler acaba recm hakkında farklı bir görüş mü belirttiler?

    bahsettiğin "ceza düşürme" konusunda sünnetten dahi delil bulabilirsin, cezayı düşürmekten kasıt zanlının suçu sabit olduğu halde cezanın düşmesi değildir bilakis zanlının suç işlediğine dair şüphe varsa bu durumda cezayı düşürmek daha hayırlı olabilir.


  12. 17.Kasım.2012, 23:16
    54
    karadamlalar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kesintili Üye
    çelebiler, aynı hz. ömerin(r.a) "ömer kurana ekleme yaptı demeseler recm ayetini kurana eklerdim" demesini nasıl karşılıyorsun peki? ebu hanife, serahsi gibi alimler acaba recm hakkında farklı bir görüş mü belirttiler?

    bahsettiğin "ceza düşürme" konusunda sünnetten dahi delil bulabilirsin, cezayı düşürmekten kasıt zanlının suçu sabit olduğu halde cezanın düşmesi değildir bilakis zanlının suç işlediğine dair şüphe varsa bu durumda cezayı düşürmek daha hayırlı olabilir.


  13. 18.Kasım.2012, 00:05
    55
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Recm ayetini keçinin yediği doğru mu?

    Alıntı
    Hadlerin şüphe halinde düşürülmesi ile ilgili olarak Ebu Hanife'nin talebesi İmam Muhammed şöyle der."Ebu Hanife'nin Hammad'dan onun da İbrahim'den verdiği habere göre Hz. Ömer şöyle demiştir."Mümkün olduğu kadar müslümanlardan hadleri düşürün.Çünkü imam'ın (yönetici) afetmede hata yapması,cezada hata yapmasından hayırlıdır.Müslüman için bir çıkış yolu bulursanız,ondan haddi düşürünüz."Bu haberi nakleden İmam Muhammed,sonra şunu ilave etmiştir."Bu Ebu Hanife'nin ve bizim görüşümüzdür."(Kaynak:Şeybani El Asar,108-Ebu Yusuf er-Redd,50)


    Alıntı
    bahsettiğin "ceza düşürme" konusunda sünnetten dahi delil bulabilirsin, cezayı düşürmekten kasıt zanlının suçu sabit olduğu halde cezanın düşmesi değildir bilakis zanlının suç işlediğine dair şüphe varsa bu durumda cezayı düşürmek daha hayırlı olabilir.

    Cevabı Karadamlalar kardeşim çok güzel vermiş. Hazreti Ömer'in söylediği sözü çok güzel anlamış . aynısını bende yazacaktım ama Karadamlalar yazmış zaten banada Tastikleme düşer. Allah razı olsun.


  14. 18.Kasım.2012, 00:05
    55
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    Hadlerin şüphe halinde düşürülmesi ile ilgili olarak Ebu Hanife'nin talebesi İmam Muhammed şöyle der."Ebu Hanife'nin Hammad'dan onun da İbrahim'den verdiği habere göre Hz. Ömer şöyle demiştir."Mümkün olduğu kadar müslümanlardan hadleri düşürün.Çünkü imam'ın (yönetici) afetmede hata yapması,cezada hata yapmasından hayırlıdır.Müslüman için bir çıkış yolu bulursanız,ondan haddi düşürünüz."Bu haberi nakleden İmam Muhammed,sonra şunu ilave etmiştir."Bu Ebu Hanife'nin ve bizim görüşümüzdür."(Kaynak:Şeybani El Asar,108-Ebu Yusuf er-Redd,50)


    Alıntı
    bahsettiğin "ceza düşürme" konusunda sünnetten dahi delil bulabilirsin, cezayı düşürmekten kasıt zanlının suçu sabit olduğu halde cezanın düşmesi değildir bilakis zanlının suç işlediğine dair şüphe varsa bu durumda cezayı düşürmek daha hayırlı olabilir.

    Cevabı Karadamlalar kardeşim çok güzel vermiş. Hazreti Ömer'in söylediği sözü çok güzel anlamış . aynısını bende yazacaktım ama Karadamlalar yazmış zaten banada Tastikleme düşer. Allah razı olsun.


  15. 18.Kasım.2012, 01:25
    56
    çelebiler
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 15.Ağustos.2012
    Üye No: 97474
    Mesaj Sayısı: 406
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Recm ayetini keçinin yediği doğru mu?

    karadamlalar Nickli Üyeden Alıntı
    çelebiler, aynı hz. ömerin(r.a) "ömer kurana ekleme yaptı demeseler recm ayetini kurana eklerdim" demesini nasıl karşılıyorsun peki? ebu hanife, serahsi gibi alimler acaba recm hakkında farklı bir görüş mü belirttiler?

    bahsettiğin "ceza düşürme" konusunda sünnetten dahi delil bulabilirsin, cezayı düşürmekten kasıt zanlının suçu sabit olduğu halde cezanın düşmesi değildir bilakis zanlının suç işlediğine dair şüphe varsa bu durumda cezayı düşürmek daha hayırlı olabilir.
    Bu söze ve Hz. Ömer'in Kuran ayetlerini saklayarak Allah'ın vahyini bozduğu Kuran'ı tahrif ettiği iftirasına mı inanıyorsun?Bu iftiraya inanmaktansa şu anda Allah canımı alsın çok daha makbuldür.

    Ömer gibi dünyaya bir eşinin daha gelmeyeceğine inandığım adaletin tüm dünyadaki timsali bir büyük sahabeye Allah'ın ayetini sakladı Kuran'a eklemedi gibi bir saçma iftirada mı bulunacağım.Elbette o söz uydurmanın daniskasıdır.

    Bu iftiraya inanan varsa o kişi Kuran'a iman etmemiş demektir.O kişinin imanından şüphe etmem Kuran'a iman etrmediğinden eminimdir derim.

    Bu uydurmaya inanan "Allah'ın şüphesiz Kuranı biz indirdik,koruyucusu da biziz" ayetini inkardan küfre girmiştir.Allah'ın koruduğu ayeti keçi yiyecek,Hz.Ömer ayeti Kuran'a koymayacak Allah korusun buna inanan İslam dairesinden çıkmıştır.

    Bu uydurmaya inanan ne Kuran'ı ne Peygamberi ne sahabeleri tanıyordur ne de islamdan bir haberi vardır.

    Serahsi'nin görüşüne gelince onuda yanlış anlamışsınız.Serahsi Kuran'a muhalif olan şarttan Kuran bahsetmese de Kuran'a aykırıdır demektir.Örneği de mehdi ile alakalı hiçbir ayet yok dediğimizde.Kuran'ı anlamayan bazı üyelerin "Kuran'da mehdi'nin gelmeyeceğine dair ayet var mı?" demesidir.Mehdi'nin gelmeyeceğinden Kuran'da bahsedilmese de mehdi diye birşeyin Kuran'da olmaması sebebiyle,mehdinin geleceği görüşü zaten Kuran'a aykırıdır.

    "cezayı düşürmekten kasıt zanlının suçu sabit olduğu halde cezanın düşmesi değildir bilakis zanlının suç işlediğine dair şüphe varsa bu durumda cezayı düşürmek daha hayırlı olabilir."

    Bu sözü kime ve neye göre söylüyorsun?İslam hukukçusu değilsen,Sakın kafana göre söylediğini söyleme.Yok ayetleri keçi yemiş yok Hz. Ömer Kuran'ın ayetlerini Kuran'a eklememiş gibi kafirlerin inandığı şeylere inanma,kitap oku,okuduğun kitaplar dini kaynağından öğrenen hayatlarını eğitime araştırmaya vermiş profesörlerin kitapları olsun.Hikaye ve rüyalara göre din uyduranların edebiyatçıların,şairlerin yazdıklarıyla din anlaşılmaz.

    Çok yakında Kuran,hadis ve Büyük İmam Ebu hanife nin görüşleriyle alakalı konular açmaya başlayacağım.


  16. 18.Kasım.2012, 01:25
    56
    çelebiler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    karadamlalar Nickli Üyeden Alıntı
    çelebiler, aynı hz. ömerin(r.a) "ömer kurana ekleme yaptı demeseler recm ayetini kurana eklerdim" demesini nasıl karşılıyorsun peki? ebu hanife, serahsi gibi alimler acaba recm hakkında farklı bir görüş mü belirttiler?

    bahsettiğin "ceza düşürme" konusunda sünnetten dahi delil bulabilirsin, cezayı düşürmekten kasıt zanlının suçu sabit olduğu halde cezanın düşmesi değildir bilakis zanlının suç işlediğine dair şüphe varsa bu durumda cezayı düşürmek daha hayırlı olabilir.
    Bu söze ve Hz. Ömer'in Kuran ayetlerini saklayarak Allah'ın vahyini bozduğu Kuran'ı tahrif ettiği iftirasına mı inanıyorsun?Bu iftiraya inanmaktansa şu anda Allah canımı alsın çok daha makbuldür.

    Ömer gibi dünyaya bir eşinin daha gelmeyeceğine inandığım adaletin tüm dünyadaki timsali bir büyük sahabeye Allah'ın ayetini sakladı Kuran'a eklemedi gibi bir saçma iftirada mı bulunacağım.Elbette o söz uydurmanın daniskasıdır.

    Bu iftiraya inanan varsa o kişi Kuran'a iman etmemiş demektir.O kişinin imanından şüphe etmem Kuran'a iman etrmediğinden eminimdir derim.

    Bu uydurmaya inanan "Allah'ın şüphesiz Kuranı biz indirdik,koruyucusu da biziz" ayetini inkardan küfre girmiştir.Allah'ın koruduğu ayeti keçi yiyecek,Hz.Ömer ayeti Kuran'a koymayacak Allah korusun buna inanan İslam dairesinden çıkmıştır.

    Bu uydurmaya inanan ne Kuran'ı ne Peygamberi ne sahabeleri tanıyordur ne de islamdan bir haberi vardır.

    Serahsi'nin görüşüne gelince onuda yanlış anlamışsınız.Serahsi Kuran'a muhalif olan şarttan Kuran bahsetmese de Kuran'a aykırıdır demektir.Örneği de mehdi ile alakalı hiçbir ayet yok dediğimizde.Kuran'ı anlamayan bazı üyelerin "Kuran'da mehdi'nin gelmeyeceğine dair ayet var mı?" demesidir.Mehdi'nin gelmeyeceğinden Kuran'da bahsedilmese de mehdi diye birşeyin Kuran'da olmaması sebebiyle,mehdinin geleceği görüşü zaten Kuran'a aykırıdır.

    "cezayı düşürmekten kasıt zanlının suçu sabit olduğu halde cezanın düşmesi değildir bilakis zanlının suç işlediğine dair şüphe varsa bu durumda cezayı düşürmek daha hayırlı olabilir."

    Bu sözü kime ve neye göre söylüyorsun?İslam hukukçusu değilsen,Sakın kafana göre söylediğini söyleme.Yok ayetleri keçi yemiş yok Hz. Ömer Kuran'ın ayetlerini Kuran'a eklememiş gibi kafirlerin inandığı şeylere inanma,kitap oku,okuduğun kitaplar dini kaynağından öğrenen hayatlarını eğitime araştırmaya vermiş profesörlerin kitapları olsun.Hikaye ve rüyalara göre din uyduranların edebiyatçıların,şairlerin yazdıklarıyla din anlaşılmaz.

    Çok yakında Kuran,hadis ve Büyük İmam Ebu hanife nin görüşleriyle alakalı konular açmaya başlayacağım.


  17. 18.Kasım.2012, 01:40
    57
    karadamlalar
    Kesintili Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Temmuz.2012
    Üye No: 96809
    Mesaj Sayısı: 1,620
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 17

    Cevap: Recm ayetini keçinin yediği doğru mu?

    din kuran ve sünnetten öğrenilir çelebiler, ömer(r.a) kuranı tahrif etti demedim sen de bunu anlamışsındır. ancak rasulullah(sav) da recmetti, ebubekir de ömer de(r.a) recmetti.

    "Hikaye ve rüyalara göre din uyduranların edebiyatçıların,şairlerin yazdıklarıyla din anlaşılmaz"

    burda kastın inşaAllah hadisler değildir?


  18. 18.Kasım.2012, 01:40
    57
    karadamlalar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kesintili Üye
    din kuran ve sünnetten öğrenilir çelebiler, ömer(r.a) kuranı tahrif etti demedim sen de bunu anlamışsındır. ancak rasulullah(sav) da recmetti, ebubekir de ömer de(r.a) recmetti.

    "Hikaye ve rüyalara göre din uyduranların edebiyatçıların,şairlerin yazdıklarıyla din anlaşılmaz"

    burda kastın inşaAllah hadisler değildir?


  19. 18.Kasım.2012, 02:19
    58
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Recm ayetini keçinin yediği doğru mu?

    Alıntı
    Bu iftiraya inanmaktansa şu anda Allah canımı alsın çok daha makbuldür.
    Allah korusun. öyle deme.

    inşaAllah Bir çıkış yolu bulurum de. Rabbim beni Doğru yoldan ayırma de. yanlışım varsa Tez Zamanda Doğrusunu öğrenmeyi nasip et de.

    Biraz Hadisi şeriflere Olumlu bak. Onlar uydurma değil. Bir Alimlerimizin sözlerine bak kimler inkar etmiş kimler etmemiş bir araştır. hadisteki manaları araştır.


  20. 18.Kasım.2012, 02:19
    58
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    Bu iftiraya inanmaktansa şu anda Allah canımı alsın çok daha makbuldür.
    Allah korusun. öyle deme.

    inşaAllah Bir çıkış yolu bulurum de. Rabbim beni Doğru yoldan ayırma de. yanlışım varsa Tez Zamanda Doğrusunu öğrenmeyi nasip et de.

    Biraz Hadisi şeriflere Olumlu bak. Onlar uydurma değil. Bir Alimlerimizin sözlerine bak kimler inkar etmiş kimler etmemiş bir araştır. hadisteki manaları araştır.


  21. 18.Kasım.2012, 02:24
    59
    karadamlalar
    Kesintili Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Temmuz.2012
    Üye No: 96809
    Mesaj Sayısı: 1,620
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 17

    Cevap: Recm ayetini keçinin yediği doğru mu?

    yahu recmi inkar eden bir alim yok ki niye böyle düşündüğünü anlamadım çelebiler in.


  22. 18.Kasım.2012, 02:24
    59
    karadamlalar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kesintili Üye
    yahu recmi inkar eden bir alim yok ki niye böyle düşündüğünü anlamadım çelebiler in.


  23. 18.Kasım.2012, 02:29
    60
    çelebiler
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 15.Ağustos.2012
    Üye No: 97474
    Mesaj Sayısı: 406
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Recm ayetini keçinin yediği doğru mu?

    karadamlalar Nickli Üyeden Alıntı
    din kuran ve sünnetten öğrenilir çelebiler, ömer(r.a) kuranı tahrif etti demedim sen de bunu anlamışsındır. ancak rasulullah(sav) da recmetti, ebubekir de ömer de(r.a) recmetti.

    "Hikaye ve rüyalara göre din uyduranların edebiyatçıların,şairlerin yazdıklarıyla din anlaşılmaz"

    burda kastın inşaAllah hadisler değildir?
    Hz. Ömer'e istinaden uydurulan o söze inanarak ne düşündüğümü sorduysan,"Ömer Kuran'ı tahrif etti" demesen de aynı manadır fark etmez.Sadece o söz hakkındaki görüşümü sorduysan İslamyolu'nun alttaki mesajı sebebiyle ben yanlış anlamışım demektir o zaman kusura bakma.

    Resulullah bir yahudi çifti recm etti.Onun sebebi de kendi tahrif ettikleri tevratın ayetlerine kendileri yazdıkları halde uymadıklarını kanıtlamak içindi.Çünkü önce tevrattaki ayeti gizlediler.Gizlemelerine rağmen Peygamberimiz ayeti görünce ve Allah adına yemin ettirerek doğruyu söylemelerini isteyince ayeti açıkladılar.Daha sonra zina için ayet inince 100 değnek cezası gelince celde uygulandı.Bunu da Peygamberimizin celde için getirilen değneği uygun bulmayıp daha ufak bir sopa istediğinin geçtiği hadisten anlıyoruz.

    "Peygamberimizden sonra halifeler recm uygulamıştır." Demek de "Halifeler Kuran'a ve sünnete uymadı" demekten farksızdır.

    "burda kastın inşaAllah hadisler değildir?" ne alakası var?Din adına gazete ve dergilerde ve bastırdıkları kendi kitaplarıyla ahkam kesen pek çok edebiyatçı,şair ve yazar var onların,uzmanı olmadıkları halde yazdıklarıyla insanların itikatlarına etki ediyorlar hiçbir yerde olmayan şeyleri dinin icabı imiş gibi sunuyorlar.Böyle kişilerden dinimizi öğrendik şimdiye kadar tüm bu yaşadığımız anlaşmazlıkların kaynağı budur.Onun için Bu işin eğitimini alan ve veren kişilerin,ilahiyat profesörlerinin kitaplarını,kaynak eserleri okumaya başayınca ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksın.


  24. 18.Kasım.2012, 02:29
    60
    çelebiler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    karadamlalar Nickli Üyeden Alıntı
    din kuran ve sünnetten öğrenilir çelebiler, ömer(r.a) kuranı tahrif etti demedim sen de bunu anlamışsındır. ancak rasulullah(sav) da recmetti, ebubekir de ömer de(r.a) recmetti.

    "Hikaye ve rüyalara göre din uyduranların edebiyatçıların,şairlerin yazdıklarıyla din anlaşılmaz"

    burda kastın inşaAllah hadisler değildir?
    Hz. Ömer'e istinaden uydurulan o söze inanarak ne düşündüğümü sorduysan,"Ömer Kuran'ı tahrif etti" demesen de aynı manadır fark etmez.Sadece o söz hakkındaki görüşümü sorduysan İslamyolu'nun alttaki mesajı sebebiyle ben yanlış anlamışım demektir o zaman kusura bakma.

    Resulullah bir yahudi çifti recm etti.Onun sebebi de kendi tahrif ettikleri tevratın ayetlerine kendileri yazdıkları halde uymadıklarını kanıtlamak içindi.Çünkü önce tevrattaki ayeti gizlediler.Gizlemelerine rağmen Peygamberimiz ayeti görünce ve Allah adına yemin ettirerek doğruyu söylemelerini isteyince ayeti açıkladılar.Daha sonra zina için ayet inince 100 değnek cezası gelince celde uygulandı.Bunu da Peygamberimizin celde için getirilen değneği uygun bulmayıp daha ufak bir sopa istediğinin geçtiği hadisten anlıyoruz.

    "Peygamberimizden sonra halifeler recm uygulamıştır." Demek de "Halifeler Kuran'a ve sünnete uymadı" demekten farksızdır.

    "burda kastın inşaAllah hadisler değildir?" ne alakası var?Din adına gazete ve dergilerde ve bastırdıkları kendi kitaplarıyla ahkam kesen pek çok edebiyatçı,şair ve yazar var onların,uzmanı olmadıkları halde yazdıklarıyla insanların itikatlarına etki ediyorlar hiçbir yerde olmayan şeyleri dinin icabı imiş gibi sunuyorlar.Böyle kişilerden dinimizi öğrendik şimdiye kadar tüm bu yaşadığımız anlaşmazlıkların kaynağı budur.Onun için Bu işin eğitimini alan ve veren kişilerin,ilahiyat profesörlerinin kitaplarını,kaynak eserleri okumaya başayınca ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksın.





+ Yorum Gönder
Git İlk 2456 Son