Konusunu Oylayın.: Recm ayetini keçinin yediği doğru mu?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Recm ayetini keçinin yediği doğru mu?
  1. 17.Kasım.2012, 14:26
    37
    İKTİBAS
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 17.Kasım.2012
    Üye No: 98591
    Mesaj Sayısı: 162
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Cevap: Recm ayetini keçinin yediği doğru mu?

    reklam


    Cevap: Recm ayetini keçinin yediği doğru mu? ile ilgili yazı Mumsema.org
    Pekala sayın ELHAMDULILLAH Elmali Hamdi'den alıntıladığınız yerde şöyle diyor;

    "Müslümanlar bu hal ile teçhiz olduklarında, bundan kurtulmak için ancak önlerinde bir çıkış yolu olarak RECM vardır. Ulul Emr'e gidip RECM edilmelerini isterler Zira canlarını dinlerine kefaret bırakmaları gerekir.

    Önlerinde iki yol var Birincisi ya MÜŞRİKLER'den olarak ölecekler Yada Canlarını Dinlerine kefaret edecekler"


    Şu anda İslami bir yönetim yok e doğal olarak hadleri uygulayacak kimseler de yok. Bir Müslüman zina etti ama pişman olup tevbe ett, ne olacak? Yüce Allah şirk dışında bütün günahları affedebileceğini söylemişken "müşrik olarak ölecekler" demekle ileri gitmiş olmuyor musunuz?


  2. 17.Kasım.2012, 14:26
    37
    İKTİBAS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    reklam


    Pekala sayın ELHAMDULILLAH Elmali Hamdi'den alıntıladığınız yerde şöyle diyor;

    "Müslümanlar bu hal ile teçhiz olduklarında, bundan kurtulmak için ancak önlerinde bir çıkış yolu olarak RECM vardır. Ulul Emr'e gidip RECM edilmelerini isterler Zira canlarını dinlerine kefaret bırakmaları gerekir.

    Önlerinde iki yol var Birincisi ya MÜŞRİKLER'den olarak ölecekler Yada Canlarını Dinlerine kefaret edecekler"


    Şu anda İslami bir yönetim yok e doğal olarak hadleri uygulayacak kimseler de yok. Bir Müslüman zina etti ama pişman olup tevbe ett, ne olacak? Yüce Allah şirk dışında bütün günahları affedebileceğini söylemişken "müşrik olarak ölecekler" demekle ileri gitmiş olmuyor musunuz?


  3. 17.Kasım.2012, 14:34
    38
    NuN
    Üye

    Profili:
    NuN
    Üyelik Tarihi: 16.Ağustos.2007
    Üye No: 1953
    Mesaj Sayısı: 2,081
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Cevap: Recm ayetini keçinin yediği doğru mu?

    reklam


    Iktibas, celebiler, ELHAMDÜLILLAH.....
    Siz, Peygamberine ve dört halifeden ya daha güzel bir yol buldunuz ya da sapiksiniz.
    Çünkü bu saydığım ummetin en hayırlı insanları evli olduğu halde zina edeni recmettiler.
    Siz inkar ediyorsunuz.

    Iktibas efendi, zina edenin zina ettigiyle evlenme şartı BEKAR lar içindi ve nesh edildi.


  4. 17.Kasım.2012, 14:34
    38
    NuN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    NuN
    Üye
    reklam


    Iktibas, celebiler, ELHAMDÜLILLAH.....
    Siz, Peygamberine ve dört halifeden ya daha güzel bir yol buldunuz ya da sapiksiniz.
    Çünkü bu saydığım ummetin en hayırlı insanları evli olduğu halde zina edeni recmettiler.
    Siz inkar ediyorsunuz.

    Iktibas efendi, zina edenin zina ettigiyle evlenme şartı BEKAR lar içindi ve nesh edildi.


  5. 17.Kasım.2012, 14:54
    39
    kao-duze
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 26.Ağustos.2012
    Üye No: 97607
    Mesaj Sayısı: 12
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Recm ayetini keçinin yediği doğru mu?

    okuduğumdan anladığım kadarıyla rivayetler hep biribiriyle çelişiyor

    buhariden gelen rivayetler bile kendi içinde çelişiyor

    Alıntı
    Iktibas, celebiler, ELHAMDÜLILLAH
    Siz, Peygamberine ve dört halifeden ya daha güzel bir yol buldunuz ya da sapiksiniz
    burada insanlara hakaret etmeden fikirinizi söyleyecekseniz söyleyin biz de dinleyelim

    kimsenin onlardan daha güzel bir yol bulduğunu iddia ettiği yok

    yukarıda dediğim gibi gelen rivayetler hep biribiriyle çelişiyor

    rivayetlerin yanlış geldiğini hiç göz önüne aldınız mı peki?

    rivayetlerin korunmuşluğu var mı?

    burada sizinle tartışacak bilgim yok

    kafamdakilere cvp aramak için soru soruyorum

    azıcık bilgimle benim gördüğüm dinimizle ilgili çok kapsamlı bir reforma ihityaç var

    reform derken Kuranımızı kastetmiyorum

    hadislerin ve gelen rivayetlerin inceden inceye kökten incelenmesi gerekiyor

    yoksa bu çelişkili şeyler benim gibi imanımızın pamuk ipliğine bile bağlı olmayanların kafasını karıştırıyor


  6. 17.Kasım.2012, 14:54
    39
    kao-duze - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    okuduğumdan anladığım kadarıyla rivayetler hep biribiriyle çelişiyor

    buhariden gelen rivayetler bile kendi içinde çelişiyor

    Alıntı
    Iktibas, celebiler, ELHAMDÜLILLAH
    Siz, Peygamberine ve dört halifeden ya daha güzel bir yol buldunuz ya da sapiksiniz
    burada insanlara hakaret etmeden fikirinizi söyleyecekseniz söyleyin biz de dinleyelim

    kimsenin onlardan daha güzel bir yol bulduğunu iddia ettiği yok

    yukarıda dediğim gibi gelen rivayetler hep biribiriyle çelişiyor

    rivayetlerin yanlış geldiğini hiç göz önüne aldınız mı peki?

    rivayetlerin korunmuşluğu var mı?

    burada sizinle tartışacak bilgim yok

    kafamdakilere cvp aramak için soru soruyorum

    azıcık bilgimle benim gördüğüm dinimizle ilgili çok kapsamlı bir reforma ihityaç var

    reform derken Kuranımızı kastetmiyorum

    hadislerin ve gelen rivayetlerin inceden inceye kökten incelenmesi gerekiyor

    yoksa bu çelişkili şeyler benim gibi imanımızın pamuk ipliğine bile bağlı olmayanların kafasını karıştırıyor


  7. 17.Kasım.2012, 15:04
    40
    ömerhattab
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Mayıs.2008
    Üye No: 20975
    Mesaj Sayısı: 1,830
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 19
    çelebiler Nickli Üyeden Alıntı
    İslamda recm yoktur.
    Hariciler ve onların fikirlerini savunanlar, Kur’an’da yok diye recmi inkâr ediyorlar Evet, recm Kur’an’da zikredilmemektedir ancak biz Kur’an’da açıktan zikredilmeyen pek çok şeyi kabul ediyoruz Namazın rekâtlarından, zekâtın şartlarına oradan da alışverişin hükümlerine kadar çok sayıda hükmü Kur’an’da bulamadığımız halde uyguluyor ve yaşamaya çalışıyoruz Burada en büyük kaynağımız sünnet-i seniyyedir Peygamber Efendimiz (sallallahu aleyhi ve sellem) Kur’an’ın açıklayıcısı ve temsilcisidir Açıkladığı ve temsil ettiği her şeyi biz, Kur’an’ın gölgesinde yaşanmış bir hayat olarak kabul eder ve alırız Ayrıca Kur’an, Efendimiz’e (aleyhissalatü vesselam) hüküm koyma yetkisi de vermiştir Recm de Efendimiz’in uyguladığı ve fakat Kur’an’da açıktan bulamadığımız hususlardandır Nitekim bir hadisi şerifte Hazreti Ömer bir zamanlar bazılarının çıkıp recmi biz Kur’an’da göremiyoruz deyip inkâr edeceklerini haber verir ve recmin önceden Kur’an’da lafzen olduğunu, daha sonra lafzının neshedilip hükmünün baki kaldığını, Efendimiz döneminde de Hazreti Ebu Bekir döneminde de recmin uygulandığını, dolayısıyla kendisinin de uygulayacağını söyler Burada önemli olan husus Efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem’in recmi uyguladığına dair rivayetlerin bize aktarılış şekli ve kuvvetidir Bu da hadisi şeriflerin çeşitleri ve dereceleriyle alakalıdır Hariciler, recm ile alakalı hadislerin derecesini ahad kabul ederek, bunların Kur’an’ı tahsis veya nesh edemeyeceğini belirtmiş ve recmi inkâr etmişlerdir ....Recmi rivayet eden sahabeler;...1- Ebu Hureyre (ra) “Buhari: 14c / 6684s”2- Ömer İbnu’l Hattab (ra) “Buhari : 15c / 7107s”3- Abdullah ibn Ömer (ra) “Buhari : 14c / 6670s”4- Ubadetu-bnu Samid (ra) “Muslim : 5c / 1690n”5- Bera İbn Azib (ra) “E Davud : 5c / 4447n ”6- Semure (ra) “Tirmizi : 3c / 1463n”7-Nu’man B Beşir (ra) “E Davud : 5c / 4459n”8-İmran bin Husayn (ra) “E D : 5c / 4440n”9-Abdullah ibn Mes’ud (ra) “ED : 5c / 4352n”10-Aişe (ra) “ED : 5c / 4353n”11-İbn Abbas (ra) “ED : 5c / 4399n”12-Vail (ra) “ED : 5c / 4379n”13-Ebu Zeyban (ra) “ED : 5c / 4402n”14-Semmak (ra) “ED : 5c / 4423n”15-Ebu Said (ra) “ED : 5c / 4431n”16-Bureyde (ra) “ED : 5c / 4431n”17-Halin bin Leclac (ra) “ED : 5c / 4435n”18-Cabir (ra) “ED : 5c / 4438n”19-Abdullah bin Bureyde (ra) “ED : 5c / 4442n”20-İbn Ebu Bekre (ra) “ED : 5c / 4443n”

    islamyolu Nickli Üyeden Alıntı
    Allah razı olsun ömerhattab kardeşim. konuları cevaplamışsın. elhamdülillah kardeşimden beklemedigim bir hareketler gördüm. Ehli sünnetin cumhurunun kabul ettiklerini asla red etmezdi bilmiyorum neden yaptıgını. ayrıca. bu lafına çok üzüldüm. Şimdiye kadar böyle kelime karşı çıktıklarım bile bana kullanmamıştı. bunun açıklamasını yaptım. Reddül muhtar bir site degildir. Reddül Muhtar büyük hanefi alimi büyük fıkıhçı hanefi mezhebinde kaynakların ekseriyetini ondan aldıgımız İbni Abidin hazretleridir. ve kitabının adıda Reddül Muhtar dır. eski Alimlerimizden. Allah ondan razı olsun. Ayrıca Keçinin kur'an Nushasını yemesini uydurma dedin. Buharide geçen hadistir. Hazreti Alinin zinaya uyguladıgı cezaya uydurma dedin . Buharide geçen hadistir. Kardeşim sen Buhariye karşı nasılda böyle konuşabilirsin. Hadisler Sahih tir. ayrıca senle burada münakaşaya girmekte istemem. Hadis 'in ayetleri nesh ettiği konusunda Ehli sünnetin ekseriyeti ittifak halindeler. Birkere kendin recme inanıyorsun. bak Kur'an da recm ayetini bulamazsın. Ama Sadece Kur'ana bakarsan Recm i inkar etmiş olursun. Hadisi şerifler Nasıl izahını ediyor görüyorsun. Bir yandan Peygamberimizin Vahiyden başkasını konuşmaz. Allah Rasulüne bildiriyor şu ayet şu ayetle nesh olmuştur. veya şu ayet şunla nesh olmuştur. diyor. Peygamberimiz Neden Kur'an Ayetlerini nesh etmesin. Allahın Vekilliğini yapmıyor mu. Kur'an da olmayan birşey söylediginde inanıyorsunuzda. Şu ayet nesh edilmiş dedigi zaman neden inanmıyorsunuz. Herşeyi Kur'anda bulamayız ki . ayrıca sana
    Zina eden erkek, ancak zina eden ya da Allah'a ortak koşan bir kadınla evlenebilir. Zina eden kadınla da ancak zina eden ya da Allah'a ortak koşan bir erkek evlenebilir. Bu tür evlilikler mü'minlere yasaklanmıştır.(Nur/3)
    bu ayeti Yorumlamanı istiyorum. ne anlıyorsun bu ayetten.
    Allah sendende razı olsun....


  8. 17.Kasım.2012, 15:04
    40
    Devamlı Üye
    çelebiler Nickli Üyeden Alıntı
    İslamda recm yoktur.
    Hariciler ve onların fikirlerini savunanlar, Kur’an’da yok diye recmi inkâr ediyorlar Evet, recm Kur’an’da zikredilmemektedir ancak biz Kur’an’da açıktan zikredilmeyen pek çok şeyi kabul ediyoruz Namazın rekâtlarından, zekâtın şartlarına oradan da alışverişin hükümlerine kadar çok sayıda hükmü Kur’an’da bulamadığımız halde uyguluyor ve yaşamaya çalışıyoruz Burada en büyük kaynağımız sünnet-i seniyyedir Peygamber Efendimiz (sallallahu aleyhi ve sellem) Kur’an’ın açıklayıcısı ve temsilcisidir Açıkladığı ve temsil ettiği her şeyi biz, Kur’an’ın gölgesinde yaşanmış bir hayat olarak kabul eder ve alırız Ayrıca Kur’an, Efendimiz’e (aleyhissalatü vesselam) hüküm koyma yetkisi de vermiştir Recm de Efendimiz’in uyguladığı ve fakat Kur’an’da açıktan bulamadığımız hususlardandır Nitekim bir hadisi şerifte Hazreti Ömer bir zamanlar bazılarının çıkıp recmi biz Kur’an’da göremiyoruz deyip inkâr edeceklerini haber verir ve recmin önceden Kur’an’da lafzen olduğunu, daha sonra lafzının neshedilip hükmünün baki kaldığını, Efendimiz döneminde de Hazreti Ebu Bekir döneminde de recmin uygulandığını, dolayısıyla kendisinin de uygulayacağını söyler Burada önemli olan husus Efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem’in recmi uyguladığına dair rivayetlerin bize aktarılış şekli ve kuvvetidir Bu da hadisi şeriflerin çeşitleri ve dereceleriyle alakalıdır Hariciler, recm ile alakalı hadislerin derecesini ahad kabul ederek, bunların Kur’an’ı tahsis veya nesh edemeyeceğini belirtmiş ve recmi inkâr etmişlerdir ....Recmi rivayet eden sahabeler;...1- Ebu Hureyre (ra) “Buhari: 14c / 6684s”2- Ömer İbnu’l Hattab (ra) “Buhari : 15c / 7107s”3- Abdullah ibn Ömer (ra) “Buhari : 14c / 6670s”4- Ubadetu-bnu Samid (ra) “Muslim : 5c / 1690n”5- Bera İbn Azib (ra) “E Davud : 5c / 4447n ”6- Semure (ra) “Tirmizi : 3c / 1463n”7-Nu’man B Beşir (ra) “E Davud : 5c / 4459n”8-İmran bin Husayn (ra) “E D : 5c / 4440n”9-Abdullah ibn Mes’ud (ra) “ED : 5c / 4352n”10-Aişe (ra) “ED : 5c / 4353n”11-İbn Abbas (ra) “ED : 5c / 4399n”12-Vail (ra) “ED : 5c / 4379n”13-Ebu Zeyban (ra) “ED : 5c / 4402n”14-Semmak (ra) “ED : 5c / 4423n”15-Ebu Said (ra) “ED : 5c / 4431n”16-Bureyde (ra) “ED : 5c / 4431n”17-Halin bin Leclac (ra) “ED : 5c / 4435n”18-Cabir (ra) “ED : 5c / 4438n”19-Abdullah bin Bureyde (ra) “ED : 5c / 4442n”20-İbn Ebu Bekre (ra) “ED : 5c / 4443n”

    islamyolu Nickli Üyeden Alıntı
    Allah razı olsun ömerhattab kardeşim. konuları cevaplamışsın. elhamdülillah kardeşimden beklemedigim bir hareketler gördüm. Ehli sünnetin cumhurunun kabul ettiklerini asla red etmezdi bilmiyorum neden yaptıgını. ayrıca. bu lafına çok üzüldüm. Şimdiye kadar böyle kelime karşı çıktıklarım bile bana kullanmamıştı. bunun açıklamasını yaptım. Reddül muhtar bir site degildir. Reddül Muhtar büyük hanefi alimi büyük fıkıhçı hanefi mezhebinde kaynakların ekseriyetini ondan aldıgımız İbni Abidin hazretleridir. ve kitabının adıda Reddül Muhtar dır. eski Alimlerimizden. Allah ondan razı olsun. Ayrıca Keçinin kur'an Nushasını yemesini uydurma dedin. Buharide geçen hadistir. Hazreti Alinin zinaya uyguladıgı cezaya uydurma dedin . Buharide geçen hadistir. Kardeşim sen Buhariye karşı nasılda böyle konuşabilirsin. Hadisler Sahih tir. ayrıca senle burada münakaşaya girmekte istemem. Hadis 'in ayetleri nesh ettiği konusunda Ehli sünnetin ekseriyeti ittifak halindeler. Birkere kendin recme inanıyorsun. bak Kur'an da recm ayetini bulamazsın. Ama Sadece Kur'ana bakarsan Recm i inkar etmiş olursun. Hadisi şerifler Nasıl izahını ediyor görüyorsun. Bir yandan Peygamberimizin Vahiyden başkasını konuşmaz. Allah Rasulüne bildiriyor şu ayet şu ayetle nesh olmuştur. veya şu ayet şunla nesh olmuştur. diyor. Peygamberimiz Neden Kur'an Ayetlerini nesh etmesin. Allahın Vekilliğini yapmıyor mu. Kur'an da olmayan birşey söylediginde inanıyorsunuzda. Şu ayet nesh edilmiş dedigi zaman neden inanmıyorsunuz. Herşeyi Kur'anda bulamayız ki . ayrıca sana
    Zina eden erkek, ancak zina eden ya da Allah'a ortak koşan bir kadınla evlenebilir. Zina eden kadınla da ancak zina eden ya da Allah'a ortak koşan bir erkek evlenebilir. Bu tür evlilikler mü'minlere yasaklanmıştır.(Nur/3)
    bu ayeti Yorumlamanı istiyorum. ne anlıyorsun bu ayetten.
    Allah sendende razı olsun....


  9. 17.Kasım.2012, 15:11
    41
    ELHAMDULİLLAH
    İnşaAllah Devamlı Üye.

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Eylül.2012
    Üye No: 97696
    Mesaj Sayısı: 454
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5

    Cevap: Recm ayetini keçinin yediği doğru mu?

    Alıntı
    Birkere kendin recme inanıyorsun bak Kur'an da recm ayetini bulamazsın Ama Sadece Kur'ana bakarsan Recm i inkar etmiş olursun Hadisi şerifler Nasıl izahını ediyor görüyorsun
    Bakalım RECM Ayet-i Kerimesi'ni Kur'an-ı Kerimde Bulabiliyormuyuz Öyle ya. Yaş ve Kuru her neki var O' RAB'bimin KİTAB'ının içinde olması gerekir. RECM ayeti Kur'an-ı Kerim içerisinde yoktur demek dahi Ayet-i Kerime'yi inkardır. Belki birileri RECM ayetini görürlerde, görmezdenmi gelirler. Yoksa gözleri vardırda görmezlermi.....

    Bu soru geldiğine göre cevapta yakınlarda bir yerlerde olsa gerek....

    İktibas kardeşimiz Furkan Ayeti 68'den 71. Ayeti Kerimeye kadar bahsetmiş.... Bakalım bu Ayet-i Kerimede Nur Suresi 3. Ayet-i Kerimenin teyidimi....????

    Furkan Suresi 68. Ayet-i Kerime

    Diyanet İşleri : Onlar, Allah ile beraber başka bir ilâha kulluk etmeyen, haksız yere, Allah’ın haram kıldığı cana kıymayan ve zina etmeyen kimselerdir. Kim bunları yaparsa ağır azaba uğrar.

    O'nlar Allah ile beraber başka bir ilaha kulluk etmeyen..... Kim bunlar müslümanlarmı....???? Hayır müslümanlar değil. Zira müslümanlar Allah ile birlikte nice ilaha kulluk ederlerde ettikleri kulluğun farkında değildirler. Ne bir alışveriş ne bir iş onları Allahu Taala'nın zikrinden ayıramaz dedikleri ancak Allahu Taala ile beraberdirler. Her an Rab'biyle birliktedirler. O'nu zikrederler. Müslümanların haline hiç benziyormu bu hal. Burada zikredilen ise MÜMİN'lerdir. NEFS'i MUTMAİN'e ulaşmış olanlardır.

    Hak'sız yere, Allahu Taala'nın HARAM KILDIĞI CAN'a kıymayan. Allahu Taala'nın HARAM kıldığı can'a müslüman kıyabiliyor.

    Peki bunlar kimler.....????

    Yine MÜMİN'ler..... Bir MÜMİN bir MÜMİN'in canına kıyamaz. Neden....???? Çünkü O'na HARAM kılınmıştır. MÜMİN MÜMİN'in KARDEŞİ'dir. Müslüman müslüman'ın kardeşimidir..... O'nuda İnşaAllah sizin takdirinize bırakalım. Burada geçen ifade MÜMİN için kullanılmıştır.

    Zina'da MÜMİN'e haramdır. Müslüman'ada haramdır lakin, müslüman'ın CAN KEFARETİ vardır. Ya MÜMİN'in CAN KEFARETİ.... NEFS'i MUTMAİN'den düşüş olmadığına. RAB'bin senden sende RAB'binden razı olarak gir KUL'larımın arasına GİR CENNETİME dedikleri için kat'i dir bu. MÜMİN için ZİNA asla olası değildir. Müslüman için ise, her an olasıdır.

    Kim bunları yaparsa AĞIR AZAB'a uğrar. MÜŞRİKLER'in seviyesinde olur. ATEŞLE TEÇHİZ OLUNUR

    Kim'den kasıt kimlerdir....????

    Allahu Taala yapmayacakları Ayet-i Kerimesinde belirtmiş. MÜMİN'ler ALLAHU TAALA'nın HARAM kıldığı CAN'ı HAK'sız yere almazlar. Müslümanlar alırlar. Müminler Zina etmezler. Müslümanlar ederler. Kim bunları yaparsa Ağır Azaba Uğrarlar. Müslümanlar yaparlar, MÜŞRİK MESABESİNE DÜŞERLER ve İMAN ile GİTMEK için MÜMİN'leri kendilerine ŞAHİT'ler edinirlerde. Yaptıklarının karşılığını CANLARI'nı kefaret ederek tekrar İMAN ile gitmek dilerlerse, kendilerini RECM ettirirlerde EBEDİ BİR ATEŞ AZABINA DUÇAR KALMAZLAR.....

    Recm Ayet-i Kur'anı kerimde yok derler birileri.....

    Peki bu durumda RECM ayetLERİ Kur'anı Kerimde yokmu.....????

    Allahu Taala Şahiddir ki; Her hal ve ahvalimize, biz RECM Ayeti Kerimesini Açık bir şekilde Kur'anı Kerim'de görmekteyiz.

    Pekala ya siz görmediğinizi iddia edebilirmisiniz....????


  10. 17.Kasım.2012, 15:11
    41
    İnşaAllah Devamlı Üye.
    Alıntı
    Birkere kendin recme inanıyorsun bak Kur'an da recm ayetini bulamazsın Ama Sadece Kur'ana bakarsan Recm i inkar etmiş olursun Hadisi şerifler Nasıl izahını ediyor görüyorsun
    Bakalım RECM Ayet-i Kerimesi'ni Kur'an-ı Kerimde Bulabiliyormuyuz Öyle ya. Yaş ve Kuru her neki var O' RAB'bimin KİTAB'ının içinde olması gerekir. RECM ayeti Kur'an-ı Kerim içerisinde yoktur demek dahi Ayet-i Kerime'yi inkardır. Belki birileri RECM ayetini görürlerde, görmezdenmi gelirler. Yoksa gözleri vardırda görmezlermi.....

    Bu soru geldiğine göre cevapta yakınlarda bir yerlerde olsa gerek....

    İktibas kardeşimiz Furkan Ayeti 68'den 71. Ayeti Kerimeye kadar bahsetmiş.... Bakalım bu Ayet-i Kerimede Nur Suresi 3. Ayet-i Kerimenin teyidimi....????

    Furkan Suresi 68. Ayet-i Kerime

    Diyanet İşleri : Onlar, Allah ile beraber başka bir ilâha kulluk etmeyen, haksız yere, Allah’ın haram kıldığı cana kıymayan ve zina etmeyen kimselerdir. Kim bunları yaparsa ağır azaba uğrar.

    O'nlar Allah ile beraber başka bir ilaha kulluk etmeyen..... Kim bunlar müslümanlarmı....???? Hayır müslümanlar değil. Zira müslümanlar Allah ile birlikte nice ilaha kulluk ederlerde ettikleri kulluğun farkında değildirler. Ne bir alışveriş ne bir iş onları Allahu Taala'nın zikrinden ayıramaz dedikleri ancak Allahu Taala ile beraberdirler. Her an Rab'biyle birliktedirler. O'nu zikrederler. Müslümanların haline hiç benziyormu bu hal. Burada zikredilen ise MÜMİN'lerdir. NEFS'i MUTMAİN'e ulaşmış olanlardır.

    Hak'sız yere, Allahu Taala'nın HARAM KILDIĞI CAN'a kıymayan. Allahu Taala'nın HARAM kıldığı can'a müslüman kıyabiliyor.

    Peki bunlar kimler.....????

    Yine MÜMİN'ler..... Bir MÜMİN bir MÜMİN'in canına kıyamaz. Neden....???? Çünkü O'na HARAM kılınmıştır. MÜMİN MÜMİN'in KARDEŞİ'dir. Müslüman müslüman'ın kardeşimidir..... O'nuda İnşaAllah sizin takdirinize bırakalım. Burada geçen ifade MÜMİN için kullanılmıştır.

    Zina'da MÜMİN'e haramdır. Müslüman'ada haramdır lakin, müslüman'ın CAN KEFARETİ vardır. Ya MÜMİN'in CAN KEFARETİ.... NEFS'i MUTMAİN'den düşüş olmadığına. RAB'bin senden sende RAB'binden razı olarak gir KUL'larımın arasına GİR CENNETİME dedikleri için kat'i dir bu. MÜMİN için ZİNA asla olası değildir. Müslüman için ise, her an olasıdır.

    Kim bunları yaparsa AĞIR AZAB'a uğrar. MÜŞRİKLER'in seviyesinde olur. ATEŞLE TEÇHİZ OLUNUR

    Kim'den kasıt kimlerdir....????

    Allahu Taala yapmayacakları Ayet-i Kerimesinde belirtmiş. MÜMİN'ler ALLAHU TAALA'nın HARAM kıldığı CAN'ı HAK'sız yere almazlar. Müslümanlar alırlar. Müminler Zina etmezler. Müslümanlar ederler. Kim bunları yaparsa Ağır Azaba Uğrarlar. Müslümanlar yaparlar, MÜŞRİK MESABESİNE DÜŞERLER ve İMAN ile GİTMEK için MÜMİN'leri kendilerine ŞAHİT'ler edinirlerde. Yaptıklarının karşılığını CANLARI'nı kefaret ederek tekrar İMAN ile gitmek dilerlerse, kendilerini RECM ettirirlerde EBEDİ BİR ATEŞ AZABINA DUÇAR KALMAZLAR.....

    Recm Ayet-i Kur'anı kerimde yok derler birileri.....

    Peki bu durumda RECM ayetLERİ Kur'anı Kerimde yokmu.....????

    Allahu Taala Şahiddir ki; Her hal ve ahvalimize, biz RECM Ayeti Kerimesini Açık bir şekilde Kur'anı Kerim'de görmekteyiz.

    Pekala ya siz görmediğinizi iddia edebilirmisiniz....????


  11. 17.Kasım.2012, 15:19
    42
    İKTİBAS
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 17.Kasım.2012
    Üye No: 98591
    Mesaj Sayısı: 162
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Cevap: Recm ayetini keçinin yediği doğru mu?

    Tamam kardeşler ben çekiliyorum. Herşey ayan beyan ortada! Zaten bizim bu konudaki sözümüz de hemen hemen bitmiştir. Bundan sonra bant gibi tekrar etmek zorunda kalacağız ki, hiç gerek yok. Muhataplarımız için de aynı durum söz konusu.

    Size kolay gelsin.


  12. 17.Kasım.2012, 15:19
    42
    İKTİBAS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    Tamam kardeşler ben çekiliyorum. Herşey ayan beyan ortada! Zaten bizim bu konudaki sözümüz de hemen hemen bitmiştir. Bundan sonra bant gibi tekrar etmek zorunda kalacağız ki, hiç gerek yok. Muhataplarımız için de aynı durum söz konusu.

    Size kolay gelsin.


  13. 17.Kasım.2012, 16:41
    43
    çelebiler
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 15.Ağustos.2012
    Üye No: 97474
    Mesaj Sayısı: 406
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Recm ayetini keçinin yediği doğru mu?

    NuN Nickli Üyeden Alıntı
    Iktibas, celebiler, ELHAMDÜLILLAH.....
    Siz, Peygamberine ve dört halifeden ya daha güzel bir yol buldunuz ya da sapiksiniz.
    Çünkü bu saydığım ummetin en hayırlı insanları evli olduğu halde zina edeni recmettiler.
    Siz inkar ediyorsunuz.

    Iktibas efendi, zina edenin zina ettigiyle evlenme şartı BEKAR lar içindi ve nesh edildi.
    Ümmetin en hayırlı insanları için Kuran'a uymadıklarını,Kuran'da zina için verilen hüküm belli olduğu halde o hükmü uygulamadıklarını,Kuran'dan saparak Allah'ın emri olmayan bir kuralı işleyerek cinayet işlediklerini söylemiş olmuyormusun?

    Biz bu insanların Kuran'a uymayan bir fiili işleyerek haksız yere insan öldürmüş olamayacaklarını savunuyoruz.Buradaki delilimizde Kuran'dır.Kuran,Allah'tan geldiğine şüphe olmayan,yegane kitaptır.Kuran dışından dünya yüzünde hadislerde dahil bu özelliğe sahip hiçbir yazı ya da kitap yoktur.

    Allah'ın ayeti bu derece kesin ve açık iken Ümmetin en hayırlı insanlarının Kuran'ın dışında birşeyi insanlara uyguladıklarını düşünemeyiz.Çünkü hadislerde Kuran'a uygun olmalıdır.Kuran hükümlerine uymayan hüküm bildiren hadisler sahih kabul edilemez.Bir insanı dövmek ile öldürmek arasında mukayese edilemeyecek kadar fark vardır.Allah'ın sopa cezası verdiği bir suça Peygamberimiz ölüm cezası veremez.Hakka suresinin ayetlerine bir bakın.Peygambere dahi böyle bir yetki verilmemiştir.

    38,39,40. Görebildiklerinize ve göremediklerinize yemin ederim ki, o (Kur'an), hiç şüphesiz çok şerefli bir elçinin (Allah'tan alıp tebliğ ettiği) sözüdür.

    41. O, bir şairin sözü değildir. Ne de az inanıyorsunuz!

    42. Bir kâhinin sözü de değildir. Ne de az düşünüyorsunuz!

    43. O, âlemlerin Rabbi tarafından indirilmedir.

    44,45. Eğer (Peygamber) bize isnat ederek bazı sözler uydurmuş olsaydı, mutlaka onu kudretimizle yakalardık.

    46. Sonra da onun şah damarını mutlaka keserdik.

    47. Hiçbiriniz de bu cezayı engelleyip ondan savamazdı.

    48. Şüphesiz Kur'an, Allah'a karşı gelmekten sakınanlara bir öğüttür.

    49. Şüphesiz biz, içinizden yalanlayanların olduğunu elbette biliyoruz.

    50. Şüphesiz Kur'an, kâfirler için mutlaka bir pişmanlık sebebidir.

    51. Şüphesiz Kur'an, gerçek kesin bilgidir.

    52. O hâlde sen, yüce Rabbinin adıyla tespih et.


  14. 17.Kasım.2012, 16:41
    43
    çelebiler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    NuN Nickli Üyeden Alıntı
    Iktibas, celebiler, ELHAMDÜLILLAH.....
    Siz, Peygamberine ve dört halifeden ya daha güzel bir yol buldunuz ya da sapiksiniz.
    Çünkü bu saydığım ummetin en hayırlı insanları evli olduğu halde zina edeni recmettiler.
    Siz inkar ediyorsunuz.

    Iktibas efendi, zina edenin zina ettigiyle evlenme şartı BEKAR lar içindi ve nesh edildi.
    Ümmetin en hayırlı insanları için Kuran'a uymadıklarını,Kuran'da zina için verilen hüküm belli olduğu halde o hükmü uygulamadıklarını,Kuran'dan saparak Allah'ın emri olmayan bir kuralı işleyerek cinayet işlediklerini söylemiş olmuyormusun?

    Biz bu insanların Kuran'a uymayan bir fiili işleyerek haksız yere insan öldürmüş olamayacaklarını savunuyoruz.Buradaki delilimizde Kuran'dır.Kuran,Allah'tan geldiğine şüphe olmayan,yegane kitaptır.Kuran dışından dünya yüzünde hadislerde dahil bu özelliğe sahip hiçbir yazı ya da kitap yoktur.

    Allah'ın ayeti bu derece kesin ve açık iken Ümmetin en hayırlı insanlarının Kuran'ın dışında birşeyi insanlara uyguladıklarını düşünemeyiz.Çünkü hadislerde Kuran'a uygun olmalıdır.Kuran hükümlerine uymayan hüküm bildiren hadisler sahih kabul edilemez.Bir insanı dövmek ile öldürmek arasında mukayese edilemeyecek kadar fark vardır.Allah'ın sopa cezası verdiği bir suça Peygamberimiz ölüm cezası veremez.Hakka suresinin ayetlerine bir bakın.Peygambere dahi böyle bir yetki verilmemiştir.

    38,39,40. Görebildiklerinize ve göremediklerinize yemin ederim ki, o (Kur'an), hiç şüphesiz çok şerefli bir elçinin (Allah'tan alıp tebliğ ettiği) sözüdür.

    41. O, bir şairin sözü değildir. Ne de az inanıyorsunuz!

    42. Bir kâhinin sözü de değildir. Ne de az düşünüyorsunuz!

    43. O, âlemlerin Rabbi tarafından indirilmedir.

    44,45. Eğer (Peygamber) bize isnat ederek bazı sözler uydurmuş olsaydı, mutlaka onu kudretimizle yakalardık.

    46. Sonra da onun şah damarını mutlaka keserdik.

    47. Hiçbiriniz de bu cezayı engelleyip ondan savamazdı.

    48. Şüphesiz Kur'an, Allah'a karşı gelmekten sakınanlara bir öğüttür.

    49. Şüphesiz biz, içinizden yalanlayanların olduğunu elbette biliyoruz.

    50. Şüphesiz Kur'an, kâfirler için mutlaka bir pişmanlık sebebidir.

    51. Şüphesiz Kur'an, gerçek kesin bilgidir.

    52. O hâlde sen, yüce Rabbinin adıyla tespih et.


  15. 17.Kasım.2012, 17:22
    44
    ömerhattab
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Mayıs.2008
    Üye No: 20975
    Mesaj Sayısı: 1,830
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 19

    Cevap: Recm ayetini keçinin yediği doğru mu?

    çelebiler Nickli Üyeden Alıntı
    Biz bu insanların Kuran'a uymayan bir fiili işleyerek haksız yere insan öldürmüş olamayacaklarını savunuyoruz.Buradaki delilimizde Kuran'dır.
    “İslam da böyle bir ceza yoktur” diyenlerin,ilk itirazları bu cezanın kaynağını Kuran’ dan değil, Sünnetten alıyor olmasıdır…! Anlaşılıyor ki, bu kesim her şeyden önce, Usul-ü Fıkıh in temel kaidelerinden olan Sünnetin, Kur’an karşısında ki; umumi hükümleri tahsis ettiği, farzları tamamlayıcı hükümler getirdiği ve kuran da bulunmayan yeni hükümler koyabileceğin de, tereddüt yaşıyorlar. Kabul etmediklerini söylemiyorlar.Ama bütün konuşma ve yazılarında bu husus belirginleşiyor..! Hâlbuki Sünnetin hüküm koyabileceğini Kur’an söylemektedir.1-A’raf süresi 157. Ayet—“…O peygamber ki onlara iyiliği emreder, kötülükten meneder. Onlara temiz şeyleri helal, pis şeyleri haram kılar”. 2-Tevbe Süresi 29. Ayet—“Kendilerine kitap verilenlerden Allah’a ve Ahiret gününe inanamayan, Allah ve Resulünün haram kıldığını haram saymayan ve hak dini kendisine din edinmeyen kimselerle, küçülerek elleriyle cizye verinceye kadar savaşın.”Bu ayetler, Hz.Peygambere bir şeyi helal veya haram kılma yetkisi vermektedir.Daha doğrusu, bu yetki yine vahye verilmiştir...


  16. 17.Kasım.2012, 17:22
    44
    Devamlı Üye
    çelebiler Nickli Üyeden Alıntı
    Biz bu insanların Kuran'a uymayan bir fiili işleyerek haksız yere insan öldürmüş olamayacaklarını savunuyoruz.Buradaki delilimizde Kuran'dır.
    “İslam da böyle bir ceza yoktur” diyenlerin,ilk itirazları bu cezanın kaynağını Kuran’ dan değil, Sünnetten alıyor olmasıdır…! Anlaşılıyor ki, bu kesim her şeyden önce, Usul-ü Fıkıh in temel kaidelerinden olan Sünnetin, Kur’an karşısında ki; umumi hükümleri tahsis ettiği, farzları tamamlayıcı hükümler getirdiği ve kuran da bulunmayan yeni hükümler koyabileceğin de, tereddüt yaşıyorlar. Kabul etmediklerini söylemiyorlar.Ama bütün konuşma ve yazılarında bu husus belirginleşiyor..! Hâlbuki Sünnetin hüküm koyabileceğini Kur’an söylemektedir.1-A’raf süresi 157. Ayet—“…O peygamber ki onlara iyiliği emreder, kötülükten meneder. Onlara temiz şeyleri helal, pis şeyleri haram kılar”. 2-Tevbe Süresi 29. Ayet—“Kendilerine kitap verilenlerden Allah’a ve Ahiret gününe inanamayan, Allah ve Resulünün haram kıldığını haram saymayan ve hak dini kendisine din edinmeyen kimselerle, küçülerek elleriyle cizye verinceye kadar savaşın.”Bu ayetler, Hz.Peygambere bir şeyi helal veya haram kılma yetkisi vermektedir.Daha doğrusu, bu yetki yine vahye verilmiştir...


  17. 17.Kasım.2012, 17:23
    45
    İKTİBAS
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 17.Kasım.2012
    Üye No: 98591
    Mesaj Sayısı: 162
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Cevap: Recm ayetini keçinin yediği doğru mu?

    Allah razı olsun çelebiler kardeşim dediğiniz gibi Rabbimiz " Biz bu Kitap'ta hiç bir şeyi eksik bırakmadık" diyor

    Konuyu bitirmiştim ancak çelebiler kardeşimin cevabını görünce aklıma şu geldi.

    Kuran hırsızın elinin kesilmesinden bahseder lakin ne şekilde, nereden kesileceğini belirtmez. Bizler bunu Rasulün uygulamasında bilekten kesilmesi şeklinde görürüz. Yani burada belirleyici olan Peygamberimiz'dir. Bunu kabul ediyoruz da Allah Rasulünün Recm uygulamasını neden kabul etmiyoruz?

    Evet bu çokça sorula sorulardan bir tanesidir. Buna cevabımız şudur;

    Rasulullah, Kuran'da çatısı kurulmamış, hiçbir şekilde "genel konsepti ana hatlarıyla oluşturulmamış" bir konuda hüküm getirmez. Mesela Kuran namazı genel anlamıyla ifade eder, sınırları çizip konsepti oluşturur, rükunlarını belirler. Rükun sayısı, okunacaklar, vs Allah'in elcisi tarafından detaylandırılır.

    Hırsızlık cezasında Kuran çatıyı kurmuş, en üst cezayı/tavanı bildirmiştir. Rasulullah, ancak istisnaları ya da hafifletici sebepleri devreye sokuyor, alt kademeleri belirliyor, olması gerektiği gibi. Recm ile bu örneğin örtüşebilmesi için, Allah Rasulü'nun hırsızlık yapan birini öldürmesi ya da recm etmesi, yani "daha ağır" bir ceza vermesi gerekir ki, burada tam tersi bir durum var.

    Halbuki Kuran'ın oluşturduğu "zina had çerçevesi/çatısı" çok açıktır. Recm, bu çerçevenin tamamen dışına çıkan, onu aşan, detaylandırmayı ve tafsil etmeyi değil, "çok daha ağır bir had cezası getiren" hükümdür.


  18. 17.Kasım.2012, 17:23
    45
    İKTİBAS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    Allah razı olsun çelebiler kardeşim dediğiniz gibi Rabbimiz " Biz bu Kitap'ta hiç bir şeyi eksik bırakmadık" diyor

    Konuyu bitirmiştim ancak çelebiler kardeşimin cevabını görünce aklıma şu geldi.

    Kuran hırsızın elinin kesilmesinden bahseder lakin ne şekilde, nereden kesileceğini belirtmez. Bizler bunu Rasulün uygulamasında bilekten kesilmesi şeklinde görürüz. Yani burada belirleyici olan Peygamberimiz'dir. Bunu kabul ediyoruz da Allah Rasulünün Recm uygulamasını neden kabul etmiyoruz?

    Evet bu çokça sorula sorulardan bir tanesidir. Buna cevabımız şudur;

    Rasulullah, Kuran'da çatısı kurulmamış, hiçbir şekilde "genel konsepti ana hatlarıyla oluşturulmamış" bir konuda hüküm getirmez. Mesela Kuran namazı genel anlamıyla ifade eder, sınırları çizip konsepti oluşturur, rükunlarını belirler. Rükun sayısı, okunacaklar, vs Allah'in elcisi tarafından detaylandırılır.

    Hırsızlık cezasında Kuran çatıyı kurmuş, en üst cezayı/tavanı bildirmiştir. Rasulullah, ancak istisnaları ya da hafifletici sebepleri devreye sokuyor, alt kademeleri belirliyor, olması gerektiği gibi. Recm ile bu örneğin örtüşebilmesi için, Allah Rasulü'nun hırsızlık yapan birini öldürmesi ya da recm etmesi, yani "daha ağır" bir ceza vermesi gerekir ki, burada tam tersi bir durum var.

    Halbuki Kuran'ın oluşturduğu "zina had çerçevesi/çatısı" çok açıktır. Recm, bu çerçevenin tamamen dışına çıkan, onu aşan, detaylandırmayı ve tafsil etmeyi değil, "çok daha ağır bir had cezası getiren" hükümdür.


  19. 17.Kasım.2012, 17:29
    46
    ömerhattab
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Mayıs.2008
    Üye No: 20975
    Mesaj Sayısı: 1,830
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 19

    Cevap: Recm ayetini keçinin yediği doğru mu?

    İKTİBAS Nickli Üyeden Alıntı
    Halbuki Kuran'ın oluşturduğu "zina had çerçevesi/çatısı" çok açıktır. Recm, bu çerçevenin tamamen dışına çıkan, onu aşan, detaylandırmayı ve tafsil etmeyi değil, "çok daha ağır bir had cezası getiren" hükümdür.
    Yüz bini aşkın sahabe vardır. Meşhur yedi Sahabi (Hz. Ömer, Hz. Ali, Abdullah b. Mesut, Hz. Ayşe, Zeyd b. Sabit, Abdullah B. Abbas ve Abdullah b. Ömer) ileBeraber Ashaptan,130 civarı sahabe, Müctehid seviyesinde kabul edilir.. Ashab’tan 130 müctehid olmak üzere, Tabiinden İmam-ı Cafer, Ebu Hanife, İmam-ı Muhammed, İmam-ı Yusuf, İmam-ı Züfer, İdris Eş-Şafii, İmam-ı Malik, İmam-ı Ahmet bin Hanbel, İmam-ı Zeyd Ali bin ZeynelAbidin, Süfyan-i Sevri, Ebu Sevr ve son devir müctehidlerinden İbni Abdis-Selam, En-Nesefi ve İbni Teymiyye ve devam edip giden müctehidler silsilesi… Ve kısacası ( Mu’tezile ve Hariciler hariç)tüm müctehidler.Bu konuda müttefikidirler.Bunların hiç birinin bu cezaya itirazları yoktur.En-Necm süresi 3. ve 4. ayetler---“O hevasına göre konuşmaz. O’nun konuştuğu kendisine (Allah’tan) ilka edilegelen bir Vahiy’den başkası değildir.”Başka bir ayeti kerimede de şöyle ifadesini buluyor..:Bakara Süresi 151.Ayet---“Nitekim kendi içinizden bir peygamber gönderdik ki, O size ayetlerimizi okuyor, sizi temizliyor, size Kitab ve hikmeti öğretiyor.Ve bilmediklerinizi size bildiriyor”Müfessirler burada ki “hikmet” ifadesinin sünnet olduğundan müttefikidirler. Ayrıca, Bakara:129./Bakara:231/Al-i İmran:164Nisa:113/Ahzab:34/ Cuma:2. ayetlerinden geçen yine “Hikmet” ifadeleri sünnet manasına gelmektedir. Büyük Müctehid İmam-ı Şafii, Risalesinde hikmetin geçtiği bu ayetleri verdikten sonra, der ki ; “burada ki, “hikmet” ifadesi, Resülü Ekrem’in sünneti den başka bir şey değildir.”


  20. 17.Kasım.2012, 17:29
    46
    Devamlı Üye
    İKTİBAS Nickli Üyeden Alıntı
    Halbuki Kuran'ın oluşturduğu "zina had çerçevesi/çatısı" çok açıktır. Recm, bu çerçevenin tamamen dışına çıkan, onu aşan, detaylandırmayı ve tafsil etmeyi değil, "çok daha ağır bir had cezası getiren" hükümdür.
    Yüz bini aşkın sahabe vardır. Meşhur yedi Sahabi (Hz. Ömer, Hz. Ali, Abdullah b. Mesut, Hz. Ayşe, Zeyd b. Sabit, Abdullah B. Abbas ve Abdullah b. Ömer) ileBeraber Ashaptan,130 civarı sahabe, Müctehid seviyesinde kabul edilir.. Ashab’tan 130 müctehid olmak üzere, Tabiinden İmam-ı Cafer, Ebu Hanife, İmam-ı Muhammed, İmam-ı Yusuf, İmam-ı Züfer, İdris Eş-Şafii, İmam-ı Malik, İmam-ı Ahmet bin Hanbel, İmam-ı Zeyd Ali bin ZeynelAbidin, Süfyan-i Sevri, Ebu Sevr ve son devir müctehidlerinden İbni Abdis-Selam, En-Nesefi ve İbni Teymiyye ve devam edip giden müctehidler silsilesi… Ve kısacası ( Mu’tezile ve Hariciler hariç)tüm müctehidler.Bu konuda müttefikidirler.Bunların hiç birinin bu cezaya itirazları yoktur.En-Necm süresi 3. ve 4. ayetler---“O hevasına göre konuşmaz. O’nun konuştuğu kendisine (Allah’tan) ilka edilegelen bir Vahiy’den başkası değildir.”Başka bir ayeti kerimede de şöyle ifadesini buluyor..:Bakara Süresi 151.Ayet---“Nitekim kendi içinizden bir peygamber gönderdik ki, O size ayetlerimizi okuyor, sizi temizliyor, size Kitab ve hikmeti öğretiyor.Ve bilmediklerinizi size bildiriyor”Müfessirler burada ki “hikmet” ifadesinin sünnet olduğundan müttefikidirler. Ayrıca, Bakara:129./Bakara:231/Al-i İmran:164Nisa:113/Ahzab:34/ Cuma:2. ayetlerinden geçen yine “Hikmet” ifadeleri sünnet manasına gelmektedir. Büyük Müctehid İmam-ı Şafii, Risalesinde hikmetin geçtiği bu ayetleri verdikten sonra, der ki ; “burada ki, “hikmet” ifadesi, Resülü Ekrem’in sünneti den başka bir şey değildir.”


  21. 17.Kasım.2012, 17:41
    47
    İKTİBAS
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 17.Kasım.2012
    Üye No: 98591
    Mesaj Sayısı: 162
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Cevap: Recm ayetini keçinin yediği doğru mu?

    "Allah, Davud'a hükümdarlık ve hikmet verdi, Ona dilediğinden öğretti.”(Bakara 251)

    "Biz, İbrahim'in ailesine kitabı ve hikmeti vermişizdir." (Nisa 54)

    “O, hikmeti dilediği kimseye verir. Hikmet verilen kimseye pek çok hayır da verilmiştir. Temiz akıl sahiplerinden başkası öğüt alıp düşünmez.” (Bakara: 269)

    Hikmeti, sadece Allah Resulü'nün sünneti olarak yorumlamak, hikmet kelimesinin alanını daraltmak anlamına gelir. Hikmet, hükümlerin illetini; sebep ve sonucunu bilme melekesi iken onu dar anlamda "Peygamberin uygulamaları taklit etmekle" sınırlamak doğru değildir.

    Elbette, Peygamberin tüm hayatı Kitabın hikmet üzere hayata uygulanmasından ibaretti. Bu açıdan baktığımızda Peygamberin yaşam tarzı; sünneti, hikmetin ta kendisiydi. Bu manada sünnete hikmet demek doğrudur. Zaten bunun aksini iddia etmedik.

    Ancak, genelde yapılan hata ise, sünneti de hikmeti de tam olarak kavrayamayıp, Peygamber adına söylenen her sözü hadis-i şerif sanmak ve ona atfedilen her rivayete sünnet gözüyle bakmak ve hatta daha da ileri giderek, Allah'ın Rasulüne, Kuran’ın dışında başka bir vahyin indirildiğine inanmak ve bu kesinliği tartışma götüren rivayetleri Kur’an ile eşdeğer görmek ve mutlak Kuran referansını etkisiz hale getirmektir.

    Kuran Peygamberin değil Allah'ın sözüdür. O halde Allah'ın sözü ile Peygamberin sözünü eşitlemeyin. Arada keskin bir sınır var bu sınırı aşmayalım. Bunu aşanlar Hristiyanlardır.


  22. 17.Kasım.2012, 17:41
    47
    İKTİBAS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    "Allah, Davud'a hükümdarlık ve hikmet verdi, Ona dilediğinden öğretti.”(Bakara 251)

    "Biz, İbrahim'in ailesine kitabı ve hikmeti vermişizdir." (Nisa 54)

    “O, hikmeti dilediği kimseye verir. Hikmet verilen kimseye pek çok hayır da verilmiştir. Temiz akıl sahiplerinden başkası öğüt alıp düşünmez.” (Bakara: 269)

    Hikmeti, sadece Allah Resulü'nün sünneti olarak yorumlamak, hikmet kelimesinin alanını daraltmak anlamına gelir. Hikmet, hükümlerin illetini; sebep ve sonucunu bilme melekesi iken onu dar anlamda "Peygamberin uygulamaları taklit etmekle" sınırlamak doğru değildir.

    Elbette, Peygamberin tüm hayatı Kitabın hikmet üzere hayata uygulanmasından ibaretti. Bu açıdan baktığımızda Peygamberin yaşam tarzı; sünneti, hikmetin ta kendisiydi. Bu manada sünnete hikmet demek doğrudur. Zaten bunun aksini iddia etmedik.

    Ancak, genelde yapılan hata ise, sünneti de hikmeti de tam olarak kavrayamayıp, Peygamber adına söylenen her sözü hadis-i şerif sanmak ve ona atfedilen her rivayete sünnet gözüyle bakmak ve hatta daha da ileri giderek, Allah'ın Rasulüne, Kuran’ın dışında başka bir vahyin indirildiğine inanmak ve bu kesinliği tartışma götüren rivayetleri Kur’an ile eşdeğer görmek ve mutlak Kuran referansını etkisiz hale getirmektir.

    Kuran Peygamberin değil Allah'ın sözüdür. O halde Allah'ın sözü ile Peygamberin sözünü eşitlemeyin. Arada keskin bir sınır var bu sınırı aşmayalım. Bunu aşanlar Hristiyanlardır.


  23. 17.Kasım.2012, 17:51
    48
    ömerhattab
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Mayıs.2008
    Üye No: 20975
    Mesaj Sayısı: 1,830
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 19

    Cevap: Recm ayetini keçinin yediği doğru mu?

    Sünnetin haram kıldığı bazı hükümler nediyeceksiniz ...İslam da, eşek ve köpek eti yemek haramdır. Bu haram hükmünü sünnet koymuştur. Bu hayvanların etlerinin haram olduğuna dair hiçbir ayet yoktur.Bir kızla halasının veya teyzesinin, aynı anda bir erkekle evlenmesini de yine sünnet haram kılmıştır. Bu hususta da ayet yoktur…Yine İslam’a göre saf ipek ve altın erkeğe haramdır. Bu haramı da sünnet koymuştur… Bu listeyi uzatmak mümkün..İslamda böyle bir ceza yoktur diyenlerin aksine; Başta Resülullah bunu uygulamakla, Sahabe ve Raşid halifeler, bu uygulamayı devam ettirmekle ve bütün İslam müctehidleri, bunu tasdik etmekle ve bu düzenlemeleri yasalarının kapsamına alan tüm islam devletleri ve 14oo yıldan beri gelen bu kadar müfessir, muhaddis ve fukaha bu hususta yanıldılar,Muradı İlahi’ ye ters düştüler de, bu gün sizler isabet ettiniz..! diyemiyorum…!Diyebilen samimi ilim ehlini de anlayamıyorum..!


  24. 17.Kasım.2012, 17:51
    48
    Devamlı Üye
    Sünnetin haram kıldığı bazı hükümler nediyeceksiniz ...İslam da, eşek ve köpek eti yemek haramdır. Bu haram hükmünü sünnet koymuştur. Bu hayvanların etlerinin haram olduğuna dair hiçbir ayet yoktur.Bir kızla halasının veya teyzesinin, aynı anda bir erkekle evlenmesini de yine sünnet haram kılmıştır. Bu hususta da ayet yoktur…Yine İslam’a göre saf ipek ve altın erkeğe haramdır. Bu haramı da sünnet koymuştur… Bu listeyi uzatmak mümkün..İslamda böyle bir ceza yoktur diyenlerin aksine; Başta Resülullah bunu uygulamakla, Sahabe ve Raşid halifeler, bu uygulamayı devam ettirmekle ve bütün İslam müctehidleri, bunu tasdik etmekle ve bu düzenlemeleri yasalarının kapsamına alan tüm islam devletleri ve 14oo yıldan beri gelen bu kadar müfessir, muhaddis ve fukaha bu hususta yanıldılar,Muradı İlahi’ ye ters düştüler de, bu gün sizler isabet ettiniz..! diyemiyorum…!Diyebilen samimi ilim ehlini de anlayamıyorum..!





+ Yorum Gönder
Git İlk 345 Son