Konusunu Oylayın.: Recm ayetini keçinin yediği doğru mu?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Recm ayetini keçinin yediği doğru mu?
  1. 17.Kasım.2012, 00:43
    25
    ELHAMDULİLLAH
    İnşaAllah Devamlı Üye.

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Eylül.2012
    Üye No: 97696
    Mesaj Sayısı: 454
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5

    Cevap: Recm ayetini keçinin yediği doğru mu?

    reklam


    Cevap: Recm ayetini keçinin yediği doğru mu? isimli konu Mumsema.com Cevap: Recm ayetini keçinin yediği doğru mu?
    İKİNCİ KISIM....

    Alıntı
    Hz Peygamber’den “zina eden evlilere yüz sopa ve recm, bekârlara ise yüz sopa ve bir yıl sürgün”[Müslim, Hudûd, 12; İbn Hanbel, V, 317] cezası verileceğine ilişkin rivayetten hareketle Hz Ali zina eden evli bir kadına önce sopa vurup sonra da recmettikten sonra “Allah’ın kitabına göre sopaladım, Hz Peygamber’in sünnetine göre de recmettim”[Buhari, Hudud, 21] Kardeşim ağır konuşmuşsunuzHadislerle Ayet nesh olmamış bilakis Hem kuran hem Hz Peygamberin sünnetine riayet edilmiştirSize bir soru soracağım Peygamber sav zamanında recm uygulanmışmıdır?
    ömerhattab kardeşim. Görünüşte güzel bir uygulama gibi görünüyor. İnsan aklı ve nefs'i bunu hemen tasdik ediyor.

    Ancak bu olmadı

    Neden olmadı....???

    Çünkü Hazreti Ali (R.A.)'ndan bahsediyoruz. İLMİN KAPISI'ndan.

    Hz Ali zina eden evli bir kadına önce sopa vurup sonra da recmettikten sonra “Allah’ın kitabına göre sopaladım, Hz Peygamber’in sünnetine göre de recmettim

    Zina eden EVLİ BİR KADIN'ın hak'kı değildir ki; SOPA... Nepe sopa vurdun...??? Hazreti Ali (R.A.)'na iftira diye işte biz buna diyoruz.

    İLMİN dışına HAK'sızlıkla ÇIKMAK..

    YA SOPA... YA RECM...

    HAK mevzuu var... Adalet var. İLİM VAR...

    Sopa vurdum... Vuramazsın zira kadın evli... Sopayı vuracaksan, bekara vuracaksın..... Öyle bir vuracaksın ki; havada vızıltısını duyacaksın ve AHİRET GÜNÜNÜ yani HESAB GÜNÜNÜ düşünerek vuracaksın... Tüm gücünle vuracaksın... Öldüresiye. Üstelikte vurduğunun tam ve sıkı bir SOPA olduğunada MÜMİN'ler şahidlik edecekler. Onlarda üzerlerine sorumluluk alacaklar.

    Sopayı vuramadın zira kadın evli....

    RECM ettim. Şimdi oldu... Ama hem sopa vurdum. Hem recm ettim.... Yok böyle bişey. İLİM KAPISINA İFTİRA'dan başka bişey değil.

    ömerhattab kardeşim bunu Hazreti Ali(R.A.)'n yapmaz KÜLLİYEN YALAN... Nerede yazarsa yazsın.

    Şeriata aykırı, marifete aykırı, ilme aykırı, HAKİKATE AYKIRI..

    Alıntı
    Size bir soru soracağım Peygamber sav zamanında recm uygulanmışmıdır?


    Evet uygulanmıştır...

    İsmini hatırlayamadığım evli bir kadın, Peygamber Efendimiz(S.A.V.)'e gelerek RECM edilmek istediğini söyler.

    Peygamber Efendimiz(S.A.V.) ise delil ister kadından... Delilin nedir der. Zira ALEMLERE RAHMET PEYGAMBER(S.A.V.) Delil istemektedir.

    Karnındaki ceninin kendisi için delil olduğunu söyler.

    O halde git ve O çocuğu doğur. Der. İKİ CİHAN NURU.

    Kadın gider ve doğurduktan sonra gelir. Ya Rasulullah(S.A.V.) beni recmediniz der.

    Çocuğu doğurdunmu diye sual eder Peygamber Efendimiz(S.A.V.), bunun üzerine kadın evet Allahın Rasulu doğurdum ve recmedilmek istiyorum der.

    Bunun üzerine Peygamber Efendimiz(S.A.V.) iki yıl çocuğu emzirmesi gerektiğini ve bunun çocuğun üzerlerindeki hakkı olduğunu söyler. Şimdi gitmesini ve çocuğu iki yıl emzirmesini ister.

    İki yıl sonra kadın tekrar gelir ve zaman tamam Ya Rasulullah(S.A.V.) der; Recmedilmek istiyorum.

    Peygamber Efendimiz(S.A.V.) çocuğun bakımı var. O yüzden sizi recmedemem dediysede ENSARDAN biri çocuğun bakımını üstlenmek istemesi üzerine. RECM'e hükmeder.

    RECM edilir ve Peygamber Efendimiz(S.A.V.)'in üzgün olduğunu görenlerden biri kadın hakkında ileri geri konuşmaya çalışır.

    Peygamber Efendimiz(S.A.V.) bunun üzerine, SİZ ONUN ALLAH KATINDA DEĞERİNİ BİR BİLEBİLSEYDİNİZ diyerek konuşanları susturur. Daha sonrasında kadını kuyudan çıkartarak CENAZE NAMAZINI BİZZAT KENDİSİ KILDIRIR...


  2. 17.Kasım.2012, 00:43
    25
    İnşaAllah Devamlı Üye.
    reklam


    İKİNCİ KISIM....

    Alıntı
    Hz Peygamber’den “zina eden evlilere yüz sopa ve recm, bekârlara ise yüz sopa ve bir yıl sürgün”[Müslim, Hudûd, 12; İbn Hanbel, V, 317] cezası verileceğine ilişkin rivayetten hareketle Hz Ali zina eden evli bir kadına önce sopa vurup sonra da recmettikten sonra “Allah’ın kitabına göre sopaladım, Hz Peygamber’in sünnetine göre de recmettim”[Buhari, Hudud, 21] Kardeşim ağır konuşmuşsunuzHadislerle Ayet nesh olmamış bilakis Hem kuran hem Hz Peygamberin sünnetine riayet edilmiştirSize bir soru soracağım Peygamber sav zamanında recm uygulanmışmıdır?
    ömerhattab kardeşim. Görünüşte güzel bir uygulama gibi görünüyor. İnsan aklı ve nefs'i bunu hemen tasdik ediyor.

    Ancak bu olmadı

    Neden olmadı....???

    Çünkü Hazreti Ali (R.A.)'ndan bahsediyoruz. İLMİN KAPISI'ndan.

    Hz Ali zina eden evli bir kadına önce sopa vurup sonra da recmettikten sonra “Allah’ın kitabına göre sopaladım, Hz Peygamber’in sünnetine göre de recmettim

    Zina eden EVLİ BİR KADIN'ın hak'kı değildir ki; SOPA... Nepe sopa vurdun...??? Hazreti Ali (R.A.)'na iftira diye işte biz buna diyoruz.

    İLMİN dışına HAK'sızlıkla ÇIKMAK..

    YA SOPA... YA RECM...

    HAK mevzuu var... Adalet var. İLİM VAR...

    Sopa vurdum... Vuramazsın zira kadın evli... Sopayı vuracaksan, bekara vuracaksın..... Öyle bir vuracaksın ki; havada vızıltısını duyacaksın ve AHİRET GÜNÜNÜ yani HESAB GÜNÜNÜ düşünerek vuracaksın... Tüm gücünle vuracaksın... Öldüresiye. Üstelikte vurduğunun tam ve sıkı bir SOPA olduğunada MÜMİN'ler şahidlik edecekler. Onlarda üzerlerine sorumluluk alacaklar.

    Sopayı vuramadın zira kadın evli....

    RECM ettim. Şimdi oldu... Ama hem sopa vurdum. Hem recm ettim.... Yok böyle bişey. İLİM KAPISINA İFTİRA'dan başka bişey değil.

    ömerhattab kardeşim bunu Hazreti Ali(R.A.)'n yapmaz KÜLLİYEN YALAN... Nerede yazarsa yazsın.

    Şeriata aykırı, marifete aykırı, ilme aykırı, HAKİKATE AYKIRI..

    Alıntı
    Size bir soru soracağım Peygamber sav zamanında recm uygulanmışmıdır?


    Evet uygulanmıştır...

    İsmini hatırlayamadığım evli bir kadın, Peygamber Efendimiz(S.A.V.)'e gelerek RECM edilmek istediğini söyler.

    Peygamber Efendimiz(S.A.V.) ise delil ister kadından... Delilin nedir der. Zira ALEMLERE RAHMET PEYGAMBER(S.A.V.) Delil istemektedir.

    Karnındaki ceninin kendisi için delil olduğunu söyler.

    O halde git ve O çocuğu doğur. Der. İKİ CİHAN NURU.

    Kadın gider ve doğurduktan sonra gelir. Ya Rasulullah(S.A.V.) beni recmediniz der.

    Çocuğu doğurdunmu diye sual eder Peygamber Efendimiz(S.A.V.), bunun üzerine kadın evet Allahın Rasulu doğurdum ve recmedilmek istiyorum der.

    Bunun üzerine Peygamber Efendimiz(S.A.V.) iki yıl çocuğu emzirmesi gerektiğini ve bunun çocuğun üzerlerindeki hakkı olduğunu söyler. Şimdi gitmesini ve çocuğu iki yıl emzirmesini ister.

    İki yıl sonra kadın tekrar gelir ve zaman tamam Ya Rasulullah(S.A.V.) der; Recmedilmek istiyorum.

    Peygamber Efendimiz(S.A.V.) çocuğun bakımı var. O yüzden sizi recmedemem dediysede ENSARDAN biri çocuğun bakımını üstlenmek istemesi üzerine. RECM'e hükmeder.

    RECM edilir ve Peygamber Efendimiz(S.A.V.)'in üzgün olduğunu görenlerden biri kadın hakkında ileri geri konuşmaya çalışır.

    Peygamber Efendimiz(S.A.V.) bunun üzerine, SİZ ONUN ALLAH KATINDA DEĞERİNİ BİR BİLEBİLSEYDİNİZ diyerek konuşanları susturur. Daha sonrasında kadını kuyudan çıkartarak CENAZE NAMAZINI BİZZAT KENDİSİ KILDIRIR...


  3. 17.Kasım.2012, 00:51
    26
    ELHAMDULİLLAH
    İnşaAllah Devamlı Üye.

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Eylül.2012
    Üye No: 97696
    Mesaj Sayısı: 454
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5

    Cevap: Recm ayetini keçinin yediği doğru mu?

    reklam


    Rab'bim Affetsin bizi yazımızda eksiklik yapmışız

    Alıntı
    Evet uygulanmıştır

    İsmini hatırlayamadığım EVLİ bir kadın,
    İnşaAllah O bölümü şu şekilde tadil edilmiş olarak okuyunuz....

    Evet uygulanmıştır

    İsmini hatırlayamadığım DUL bir kadın,

    Rab'bim Cümlemizden Razı Olsun. Amin.


  4. 17.Kasım.2012, 00:51
    26
    İnşaAllah Devamlı Üye.
    reklam


    Rab'bim Affetsin bizi yazımızda eksiklik yapmışız

    Alıntı
    Evet uygulanmıştır

    İsmini hatırlayamadığım EVLİ bir kadın,
    İnşaAllah O bölümü şu şekilde tadil edilmiş olarak okuyunuz....

    Evet uygulanmıştır

    İsmini hatırlayamadığım DUL bir kadın,

    Rab'bim Cümlemizden Razı Olsun. Amin.


  5. 17.Kasım.2012, 12:17
    27
    ömerhattab
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Mayıs.2008
    Üye No: 20975
    Mesaj Sayısı: 1,830
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 19

    Cevap: Recm ayetini keçinin yediği doğru mu?

    ELHAMDULİLLAH Nickli Üyeden Alıntı
    RAB'bim HAK'kıyla bilir..... HÜKÜM ve HÜKMÜYLE HİKMET SAHİBİDİR.(Müellefe-i kulub’a zekat verilmesini Resulullah nesh etti)RED DUL MUHTAR sitesi için İHANET ÇETESİ mi demişiz ömerhattab kardeşim. ELHAMDULİLLAH Az bile demişiz.... İnşaAllah ve Biiznillah.
    Hanefi ve Şâfiilere göre, ne kalblerini İslâm'a ısındırmak ve ne de başka bir sebeple ehl-i küfre zekât verilemez. Onlara İslâm'ın ilk dönemlerinde zekât verilmesi Müslümanların sayısının azlığı, onların sayısının ise çokluğu yüzündendir. Allah daha sonra İslâm'ı ve Müslümanları aziz kılmış, onları kâfirlerin kalplerini ısındırmaktan müstağni kılmıştır. Hz. Peygamber'den sonra dört râşid halife de onlara zekât vermemiş ve Hz. Ömer şöyle demiştir: "Biz İslâm adına bir şey vermeyiz. İslâm güçlenmiştir. Dileyen mü'min, dileyen de kâfir olur".Hanefî fıkıhçıları icma’ ile bunun artık düşmüş olduğu görüşünde olduklarından, bu olaya ashabın bütününün icmai şeklinde bakarlar ve derler ki: Müellefetü’l-kulûb hissesi, İslâm’ın başlangıcında ve Hz. Peygamber devrinde düşmanın çok, Müslümanların az oldukları zamana ait bir uygulamaydı. Daha sonra Hz. Ömer’in de dikkat çektiği şekilde Allah Teâlâ Müslümanları, böyle “Müellefetü’l-kulûb”un desteğine muhtaç olmayacak şekilde güçlü kılmıştır. Ancak bu vakıanın Hz. Ömer (r.a)'in, "müellefe-i kulub" meselesinde "Sünnet'i reddettiği" davasına dayanak yapılması doğru değildir.Rasûlüllah’ın (s.a.s.) vefatından sonra bazı kimseler bu uygulamayla bağlantı kurarak, devlet başkanından bir şey istemişler, duruma muttali olan Hz. Ömer (r.a.) de “Hak, Rabbinizdendir. Artık dileyen iman etsin, dileyen inkâr etsin.” (Kehf, 18/29) ayetini okuyarak, müellefe-i kulûp kalmadığından onların talebini reddetmiştir (bkz. Kâsânî, Bedâi, II, 45; Zeylaî, Nasbu’r-Râye, II, 395; Aliyyu’l-Kari, Fethu Babi’l-İnaye, II, 130).Aralarında dört mezhep imamının da bulunduğu fakihlerin çoğunluğu zekâtın, gayri Müslimlere verilemeyeceğinde görüş birliğine varmışlardır. Çünkü ilke olarak zekât Müslüman fakirlerin hakkıdır (Kâsânî, Bedâiü’s-Sanâî, Beyrut, II, 49; Nevevî, el-Mecmu, VI, 228; Fetâvây-ı Hindiyye, Beyrut, 1991, I, 188; İbn Nüceym, el-Bahru’r-râik, II, 261).


  6. 17.Kasım.2012, 12:17
    27
    Devamlı Üye
    ELHAMDULİLLAH Nickli Üyeden Alıntı
    RAB'bim HAK'kıyla bilir..... HÜKÜM ve HÜKMÜYLE HİKMET SAHİBİDİR.(Müellefe-i kulub’a zekat verilmesini Resulullah nesh etti)RED DUL MUHTAR sitesi için İHANET ÇETESİ mi demişiz ömerhattab kardeşim. ELHAMDULİLLAH Az bile demişiz.... İnşaAllah ve Biiznillah.
    Hanefi ve Şâfiilere göre, ne kalblerini İslâm'a ısındırmak ve ne de başka bir sebeple ehl-i küfre zekât verilemez. Onlara İslâm'ın ilk dönemlerinde zekât verilmesi Müslümanların sayısının azlığı, onların sayısının ise çokluğu yüzündendir. Allah daha sonra İslâm'ı ve Müslümanları aziz kılmış, onları kâfirlerin kalplerini ısındırmaktan müstağni kılmıştır. Hz. Peygamber'den sonra dört râşid halife de onlara zekât vermemiş ve Hz. Ömer şöyle demiştir: "Biz İslâm adına bir şey vermeyiz. İslâm güçlenmiştir. Dileyen mü'min, dileyen de kâfir olur".Hanefî fıkıhçıları icma’ ile bunun artık düşmüş olduğu görüşünde olduklarından, bu olaya ashabın bütününün icmai şeklinde bakarlar ve derler ki: Müellefetü’l-kulûb hissesi, İslâm’ın başlangıcında ve Hz. Peygamber devrinde düşmanın çok, Müslümanların az oldukları zamana ait bir uygulamaydı. Daha sonra Hz. Ömer’in de dikkat çektiği şekilde Allah Teâlâ Müslümanları, böyle “Müellefetü’l-kulûb”un desteğine muhtaç olmayacak şekilde güçlü kılmıştır. Ancak bu vakıanın Hz. Ömer (r.a)'in, "müellefe-i kulub" meselesinde "Sünnet'i reddettiği" davasına dayanak yapılması doğru değildir.Rasûlüllah’ın (s.a.s.) vefatından sonra bazı kimseler bu uygulamayla bağlantı kurarak, devlet başkanından bir şey istemişler, duruma muttali olan Hz. Ömer (r.a.) de “Hak, Rabbinizdendir. Artık dileyen iman etsin, dileyen inkâr etsin.” (Kehf, 18/29) ayetini okuyarak, müellefe-i kulûp kalmadığından onların talebini reddetmiştir (bkz. Kâsânî, Bedâi, II, 45; Zeylaî, Nasbu’r-Râye, II, 395; Aliyyu’l-Kari, Fethu Babi’l-İnaye, II, 130).Aralarında dört mezhep imamının da bulunduğu fakihlerin çoğunluğu zekâtın, gayri Müslimlere verilemeyeceğinde görüş birliğine varmışlardır. Çünkü ilke olarak zekât Müslüman fakirlerin hakkıdır (Kâsânî, Bedâiü’s-Sanâî, Beyrut, II, 49; Nevevî, el-Mecmu, VI, 228; Fetâvây-ı Hindiyye, Beyrut, 1991, I, 188; İbn Nüceym, el-Bahru’r-râik, II, 261).


  7. 17.Kasım.2012, 12:45
    28
    ömerhattab
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Mayıs.2008
    Üye No: 20975
    Mesaj Sayısı: 1,830
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 19

    Cevap: Recm ayetini keçinin yediği doğru mu?

    ELHAMDULİLLAH Nickli Üyeden Alıntı
    İKİNCİ KISIM....ömerhattab kardeşim. Görünüşte güzel bir uygulama gibi görünüyor. İnsan aklı ve nefs'i bunu hemen tasdik ediyor. Ancak bu olmadıNeden olmadı....???Çünkü Hazreti Ali (R.A.)'ndan bahsediyoruz. İLMİN KAPISI'ndan.
    Şa'bi aktarıyor:"Hz. Ali (ra), kadını recmettiği zaman onu perşembe günü dövdü, cuma günü de recmetti. Ve şunu söyledi: "Ona Kitabullah(ın hükmü) ile celde, Resulullah (sav)'ın sünneti ile de recm tatbik ettim." "(1)Olayın mantıksızlığı aynı suça kuran'da farklı, peygamberin sözlerinde farklı cezaların öngörülmesidir. Ali ise en mantıklısını yapıyor kendince önce bi güzel dövüyor, sonrada öldürüyor. "Hz. Ali (ra), kadını recmettiği zaman onu perşembe günü dövdü, cuma günü de recmetti. Ve şunu söyledi: "Ona Kitabullah(ın hükmü) ile celde, Resulullah (sav)'ın sünneti ile de recm tatbik ettim." "(Kaynak: Buhari, Hudud 21)Recmi rivayet eden sahabeler;1- Ebu Hureyre (r.a) “Buhari: 14.c / 6684.s”2- Ömer İbnu’l Hattab (r.a) “Buhari : 15.c / 7107.s”3- Abdullah ibn Ömer (r.a) “Buhari : 14.c / 6670.s”4- Ubadetu-bnu Samid (r.a) “Muslim : 5.c / 1690.n”5- Bera İbn Azib (r.a) “E. Davud : 5.c / 4447.n ”6- Semure (r.a) “Tirmizi : 3.c / 1463.n”7-Nu’man B. Beşir (r.a) “E. Davud : 5.c / 4459.n”8-İmran bin Husayn (r.a) “E. D. : 5.c / 4440.n”9-Abdullah ibn Mes’ud (r.a) “E.D. : 5.c / 4352.n”10-Aişe (r.a) “E.D. : 5.c / 4353.n”11-İbn Abbas (r.a) “E.D. : 5.c / 4399.n”12-Vail (r.a) “E.D. : 5.c / 4379.n”13-Ebu Zeyban (r.a) “E.D. : 5.c / 4402.n”14-Semmak (r.a) “E.D. : 5.c / 4423.n”15-Ebu Said (r.a) “E.D. : 5.c / 4431.n”16-Bureyde (r.a) “E.D. : 5.c / 4431.n”17-Halin bin Leclac (r.a.) “E.D. : 5.c / 4435.n”18-Cabir (r.a) “E.D. : 5.c / 4438.n”19-Abdullah bin Bureyde (r.a) “E.D. : 5.c / 4442.n”20-İbn Ebu Bekre (r.a) “E.D. : 5.c / 4443.n”


  8. 17.Kasım.2012, 12:45
    28
    Devamlı Üye
    ELHAMDULİLLAH Nickli Üyeden Alıntı
    İKİNCİ KISIM....ömerhattab kardeşim. Görünüşte güzel bir uygulama gibi görünüyor. İnsan aklı ve nefs'i bunu hemen tasdik ediyor. Ancak bu olmadıNeden olmadı....???Çünkü Hazreti Ali (R.A.)'ndan bahsediyoruz. İLMİN KAPISI'ndan.
    Şa'bi aktarıyor:"Hz. Ali (ra), kadını recmettiği zaman onu perşembe günü dövdü, cuma günü de recmetti. Ve şunu söyledi: "Ona Kitabullah(ın hükmü) ile celde, Resulullah (sav)'ın sünneti ile de recm tatbik ettim." "(1)Olayın mantıksızlığı aynı suça kuran'da farklı, peygamberin sözlerinde farklı cezaların öngörülmesidir. Ali ise en mantıklısını yapıyor kendince önce bi güzel dövüyor, sonrada öldürüyor. "Hz. Ali (ra), kadını recmettiği zaman onu perşembe günü dövdü, cuma günü de recmetti. Ve şunu söyledi: "Ona Kitabullah(ın hükmü) ile celde, Resulullah (sav)'ın sünneti ile de recm tatbik ettim." "(Kaynak: Buhari, Hudud 21)Recmi rivayet eden sahabeler;1- Ebu Hureyre (r.a) “Buhari: 14.c / 6684.s”2- Ömer İbnu’l Hattab (r.a) “Buhari : 15.c / 7107.s”3- Abdullah ibn Ömer (r.a) “Buhari : 14.c / 6670.s”4- Ubadetu-bnu Samid (r.a) “Muslim : 5.c / 1690.n”5- Bera İbn Azib (r.a) “E. Davud : 5.c / 4447.n ”6- Semure (r.a) “Tirmizi : 3.c / 1463.n”7-Nu’man B. Beşir (r.a) “E. Davud : 5.c / 4459.n”8-İmran bin Husayn (r.a) “E. D. : 5.c / 4440.n”9-Abdullah ibn Mes’ud (r.a) “E.D. : 5.c / 4352.n”10-Aişe (r.a) “E.D. : 5.c / 4353.n”11-İbn Abbas (r.a) “E.D. : 5.c / 4399.n”12-Vail (r.a) “E.D. : 5.c / 4379.n”13-Ebu Zeyban (r.a) “E.D. : 5.c / 4402.n”14-Semmak (r.a) “E.D. : 5.c / 4423.n”15-Ebu Said (r.a) “E.D. : 5.c / 4431.n”16-Bureyde (r.a) “E.D. : 5.c / 4431.n”17-Halin bin Leclac (r.a.) “E.D. : 5.c / 4435.n”18-Cabir (r.a) “E.D. : 5.c / 4438.n”19-Abdullah bin Bureyde (r.a) “E.D. : 5.c / 4442.n”20-İbn Ebu Bekre (r.a) “E.D. : 5.c / 4443.n”


  9. 17.Kasım.2012, 12:55
    29
    ömerhattab
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Mayıs.2008
    Üye No: 20975
    Mesaj Sayısı: 1,830
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 19

    Cevap: Recm ayetini keçinin yediği doğru mu?

    ELHAMDULİLLAH Nickli Üyeden Alıntı
    Rab'bim Affetsin bizi yazımızda eksiklik yapmışız İnşaAllah O bölümü şu şekilde tadil edilmiş olarak okuyunuz....Evet uygulanmıştır İsmini hatırlayamadığım DUL bir kadın,Rab'bim Cümlemizden Razı Olsun. Amin.
    Hariciler ve onların fikirlerini savunanlar, Kur’an’da yok diye recmi inkâr ediyorlar. Evet, recm Kur’an’da zikredilmemektedir ancak biz Kur’an’da açıktan zikredilmeyen pek çok şeyi kabul ediyoruz. Namazın rekâtlarından, zekâtın şartlarına oradan da alışverişin hükümlerine kadar çok sayıda hükmü Kur’an’da bulamadığımız halde uyguluyor ve yaşamaya çalışıyoruz. Burada en büyük kaynağımız sünnet-i seniyyedir. Peygamber Efendimiz (sallallahu aleyhi ve sellem) Kur’an’ın açıklayıcısı ve temsilcisidir. Açıkladığı ve temsil ettiği her şeyi biz, Kur’an’ın gölgesinde yaşanmış bir hayat olarak kabul eder ve alırız. Ayrıca Kur’an, Efendimiz’e (aleyhissalatü vesselam) hüküm koyma yetkisi de vermiştir. Recm de Efendimiz’in uyguladığı ve fakat Kur’an’da açıktan bulamadığımız hususlardandır. Nitekim bir hadisi şerifte Hazreti Ömer bir zamanlar bazılarının çıkıp recmi biz Kur’an’da göremiyoruz deyip inkâr edeceklerini haber verir ve recmin önceden Kur’an’da lafzen olduğunu, daha sonra lafzının neshedilip hükmünün baki kaldığını, Efendimiz döneminde de Hazreti Ebu Bekir döneminde de recmin uygulandığını, dolayısıyla kendisinin de uygulayacağını söyler. Burada önemli olan husus Efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem’in recmi uyguladığına dair rivayetlerin bize aktarılış şekli ve kuvvetidir. Bu da hadisi şeriflerin çeşitleri ve dereceleriyle alakalıdır. Hariciler, recm ile alakalı hadislerin derecesini ahad kabul ederek, bunların Kur’an’ı tahsis veya nesh edemeyeceğini belirtmiş ve recmi inkâr etmişlerdir.


  10. 17.Kasım.2012, 12:55
    29
    Devamlı Üye
    ELHAMDULİLLAH Nickli Üyeden Alıntı
    Rab'bim Affetsin bizi yazımızda eksiklik yapmışız İnşaAllah O bölümü şu şekilde tadil edilmiş olarak okuyunuz....Evet uygulanmıştır İsmini hatırlayamadığım DUL bir kadın,Rab'bim Cümlemizden Razı Olsun. Amin.
    Hariciler ve onların fikirlerini savunanlar, Kur’an’da yok diye recmi inkâr ediyorlar. Evet, recm Kur’an’da zikredilmemektedir ancak biz Kur’an’da açıktan zikredilmeyen pek çok şeyi kabul ediyoruz. Namazın rekâtlarından, zekâtın şartlarına oradan da alışverişin hükümlerine kadar çok sayıda hükmü Kur’an’da bulamadığımız halde uyguluyor ve yaşamaya çalışıyoruz. Burada en büyük kaynağımız sünnet-i seniyyedir. Peygamber Efendimiz (sallallahu aleyhi ve sellem) Kur’an’ın açıklayıcısı ve temsilcisidir. Açıkladığı ve temsil ettiği her şeyi biz, Kur’an’ın gölgesinde yaşanmış bir hayat olarak kabul eder ve alırız. Ayrıca Kur’an, Efendimiz’e (aleyhissalatü vesselam) hüküm koyma yetkisi de vermiştir. Recm de Efendimiz’in uyguladığı ve fakat Kur’an’da açıktan bulamadığımız hususlardandır. Nitekim bir hadisi şerifte Hazreti Ömer bir zamanlar bazılarının çıkıp recmi biz Kur’an’da göremiyoruz deyip inkâr edeceklerini haber verir ve recmin önceden Kur’an’da lafzen olduğunu, daha sonra lafzının neshedilip hükmünün baki kaldığını, Efendimiz döneminde de Hazreti Ebu Bekir döneminde de recmin uygulandığını, dolayısıyla kendisinin de uygulayacağını söyler. Burada önemli olan husus Efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem’in recmi uyguladığına dair rivayetlerin bize aktarılış şekli ve kuvvetidir. Bu da hadisi şeriflerin çeşitleri ve dereceleriyle alakalıdır. Hariciler, recm ile alakalı hadislerin derecesini ahad kabul ederek, bunların Kur’an’ı tahsis veya nesh edemeyeceğini belirtmiş ve recmi inkâr etmişlerdir.


  11. 17.Kasım.2012, 13:03
    30
    ömerhattab
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Mayıs.2008
    Üye No: 20975
    Mesaj Sayısı: 1,830
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 19

    Cevap: Recm ayetini keçinin yediği doğru mu?

    Bazıları, bir insanın taşlanmasına, şefkat hislerinin müsaade edemeyeceğini savunurlar. Hâlbuki burada bir insan feda edilirken bir toplum kurtulmaktadır. Zira cezayı gören insanlar, kolay kolay bu suça teşebbüs edemeyeceklerdir. Bu da toplumun saadetini ve geleceğini korumaya yardım edecektir. Hem bu ceza dinin bir emridir. Dinin sahibi olan Allah, herkesten daha merhametlidir. Dinde böyle bir ceza konmuştur ki, bir insan yüzünden toplum bozulmasın ve topluma merhametsizlik olmasın. Zira bir insana acıyacağız diye toplumun saadetini, geleceğini, devamını tehlikeye atmak, daha büyük bir merhametsizliktir. Merhamet sahibinden daha fazla merhamet etmeye kalkışmak, büyük bir dengesizlik ve zulümdür. Nitekim, Nur Suresinin ikinci ayetinde cezaların uygulanmasında ortak ölçü olarak alınabilecek şekilde: “acımanız tutmasın” buyrulmaktadır. Öyleyse bu zamanda recmi gündeme getirip tartışmanın bir faydası yoktur. Fakat kasıtlı olarak gündeme getirenlere karşı da acziyet gösterilmemeli ve dinî değerlerin arkasında durulmalıdır. Evet, önemli olan bizim Müslümanlar olarak, her zaman ve her zeminde İslam’ın değerlerine sahip çıkmamız, çirkin gördüklerini çirkin, güzel gördüklerini güzel görmemiz ve hepsinin altında yatan maslahat ve hikmetleri aramamızdır.


  12. 17.Kasım.2012, 13:03
    30
    Devamlı Üye
    Bazıları, bir insanın taşlanmasına, şefkat hislerinin müsaade edemeyeceğini savunurlar. Hâlbuki burada bir insan feda edilirken bir toplum kurtulmaktadır. Zira cezayı gören insanlar, kolay kolay bu suça teşebbüs edemeyeceklerdir. Bu da toplumun saadetini ve geleceğini korumaya yardım edecektir. Hem bu ceza dinin bir emridir. Dinin sahibi olan Allah, herkesten daha merhametlidir. Dinde böyle bir ceza konmuştur ki, bir insan yüzünden toplum bozulmasın ve topluma merhametsizlik olmasın. Zira bir insana acıyacağız diye toplumun saadetini, geleceğini, devamını tehlikeye atmak, daha büyük bir merhametsizliktir. Merhamet sahibinden daha fazla merhamet etmeye kalkışmak, büyük bir dengesizlik ve zulümdür. Nitekim, Nur Suresinin ikinci ayetinde cezaların uygulanmasında ortak ölçü olarak alınabilecek şekilde: “acımanız tutmasın” buyrulmaktadır. Öyleyse bu zamanda recmi gündeme getirip tartışmanın bir faydası yoktur. Fakat kasıtlı olarak gündeme getirenlere karşı da acziyet gösterilmemeli ve dinî değerlerin arkasında durulmalıdır. Evet, önemli olan bizim Müslümanlar olarak, her zaman ve her zeminde İslam’ın değerlerine sahip çıkmamız, çirkin gördüklerini çirkin, güzel gördüklerini güzel görmemiz ve hepsinin altında yatan maslahat ve hikmetleri aramamızdır.


  13. 17.Kasım.2012, 13:17
    31
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Recm ayetini keçinin yediği doğru mu?

    Allah razı olsun ömerhattab kardeşim.
    konuları cevaplamışsın.

    elhamdülillah kardeşimden beklemedigim bir hareketler gördüm. Ehli sünnetin cumhurunun kabul ettiklerini asla red etmezdi bilmiyorum neden yaptıgını.

    ayrıca.

    Alıntı
    Be ahmak adam demek geliyor içimizden. Bilmiyorum NEFS'imizdenmi, İMAN'ımızdanmı...??? Ahmak diye hitab ettiğimiz için NEFS'imizden olma ihtimali kuvvetli. Ancak ASHAB'a dil uzatıldığı için İnşaAllah ve Biiznillah İMAN'dandır deriz.

    bu lafına çok üzüldüm. Şimdiye kadar böyle kelime karşı çıktıklarım bile bana kullanmamıştı.


    Alıntı
    RED DUL MUHTAR sitesi için İHANET ÇETESİ mi demişiz ömerhattab kardeşim. ELHAMDULİLLAH Az bile demişiz.... İnşaAllah ve Biiznillah.

    bunun açıklamasını yaptım. Reddül muhtar bir site degildir. Reddül Muhtar büyük hanefi alimi büyük fıkıhçı hanefi mezhebinde kaynakların ekseriyetini ondan aldıgımız İbni Abidin hazretleridir. ve kitabının adıda Reddül Muhtar dır. eski Alimlerimizden. Allah ondan razı olsun.


    Ayrıca Keçinin kur'an Nushasını yemesini uydurma dedin. Buharide geçen hadistir.

    Hazreti Alinin zinaya uyguladıgı cezaya uydurma dedin . Buharide geçen hadistir.

    Kardeşim sen Buhariye karşı nasılda böyle konuşabilirsin. Hadisler Sahih tir.

    ayrıca senle burada münakaşaya girmekte istemem.

    Hadis 'in ayetleri nesh ettiği konusunda Ehli sünnetin ekseriyeti ittifak halindeler.

    Birkere kendin recme inanıyorsun. bak Kur'an da recm ayetini bulamazsın. Ama Sadece Kur'ana bakarsan Recm i inkar etmiş olursun. Hadisi şerifler Nasıl izahını ediyor görüyorsun.

    Bir yandan Peygamberimizin Vahiyden başkasını konuşmaz. Allah Rasulüne bildiriyor şu ayet şu ayetle nesh olmuştur. veya şu ayet şunla nesh olmuştur. diyor. Peygamberimiz Neden Kur'an Ayetlerini nesh etmesin. Allahın Vekilliğini yapmıyor mu. Kur'an da olmayan birşey söylediginde inanıyorsunuzda. Şu ayet nesh edilmiş dedigi zaman neden inanmıyorsunuz. Herşeyi Kur'anda bulamayız ki .

    ayrıca sana

    Zina eden erkek, ancak zina eden ya da Allah'a ortak koşan bir kadınla evlenebilir. Zina eden kadınla da ancak zina eden ya da Allah'a ortak koşan bir erkek evlenebilir. Bu tür evlilikler mü'minlere yasaklanmıştır.
    (Nur/3)

    bu ayeti Yorumlamanı istiyorum. ne anlıyorsun bu ayetten.


  14. 17.Kasım.2012, 13:17
    31
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Allah razı olsun ömerhattab kardeşim.
    konuları cevaplamışsın.

    elhamdülillah kardeşimden beklemedigim bir hareketler gördüm. Ehli sünnetin cumhurunun kabul ettiklerini asla red etmezdi bilmiyorum neden yaptıgını.

    ayrıca.

    Alıntı
    Be ahmak adam demek geliyor içimizden. Bilmiyorum NEFS'imizdenmi, İMAN'ımızdanmı...??? Ahmak diye hitab ettiğimiz için NEFS'imizden olma ihtimali kuvvetli. Ancak ASHAB'a dil uzatıldığı için İnşaAllah ve Biiznillah İMAN'dandır deriz.

    bu lafına çok üzüldüm. Şimdiye kadar böyle kelime karşı çıktıklarım bile bana kullanmamıştı.


    Alıntı
    RED DUL MUHTAR sitesi için İHANET ÇETESİ mi demişiz ömerhattab kardeşim. ELHAMDULİLLAH Az bile demişiz.... İnşaAllah ve Biiznillah.

    bunun açıklamasını yaptım. Reddül muhtar bir site degildir. Reddül Muhtar büyük hanefi alimi büyük fıkıhçı hanefi mezhebinde kaynakların ekseriyetini ondan aldıgımız İbni Abidin hazretleridir. ve kitabının adıda Reddül Muhtar dır. eski Alimlerimizden. Allah ondan razı olsun.


    Ayrıca Keçinin kur'an Nushasını yemesini uydurma dedin. Buharide geçen hadistir.

    Hazreti Alinin zinaya uyguladıgı cezaya uydurma dedin . Buharide geçen hadistir.

    Kardeşim sen Buhariye karşı nasılda böyle konuşabilirsin. Hadisler Sahih tir.

    ayrıca senle burada münakaşaya girmekte istemem.

    Hadis 'in ayetleri nesh ettiği konusunda Ehli sünnetin ekseriyeti ittifak halindeler.

    Birkere kendin recme inanıyorsun. bak Kur'an da recm ayetini bulamazsın. Ama Sadece Kur'ana bakarsan Recm i inkar etmiş olursun. Hadisi şerifler Nasıl izahını ediyor görüyorsun.

    Bir yandan Peygamberimizin Vahiyden başkasını konuşmaz. Allah Rasulüne bildiriyor şu ayet şu ayetle nesh olmuştur. veya şu ayet şunla nesh olmuştur. diyor. Peygamberimiz Neden Kur'an Ayetlerini nesh etmesin. Allahın Vekilliğini yapmıyor mu. Kur'an da olmayan birşey söylediginde inanıyorsunuzda. Şu ayet nesh edilmiş dedigi zaman neden inanmıyorsunuz. Herşeyi Kur'anda bulamayız ki .

    ayrıca sana

    Zina eden erkek, ancak zina eden ya da Allah'a ortak koşan bir kadınla evlenebilir. Zina eden kadınla da ancak zina eden ya da Allah'a ortak koşan bir erkek evlenebilir. Bu tür evlilikler mü'minlere yasaklanmıştır.
    (Nur/3)

    bu ayeti Yorumlamanı istiyorum. ne anlıyorsun bu ayetten.


  15. 17.Kasım.2012, 13:37
    32
    İKTİBAS
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 17.Kasım.2012
    Üye No: 98591
    Mesaj Sayısı: 162
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Cevap: Recm ayetini keçinin yediği doğru mu?

    Beni banlayan kardeş her kimse Allah için bundan vazgeçsin. Yahu kimseye hakaret etmedim, kötü söz sarf etmedim ama buna rağmen "hadisi inkarcısı" gerekçesiyle banlanıyorum. Bende forumlarda yöneticilik yaptım ama asla böyle bir tutumun içerisine girmedim, Allah için lütfen bundan vazgeçin. Bakın hakkıma giriyorsunuz.

    Kafa karışıklığın sebebi madem Kuran'da recm yok o halde Peygamberimiz neden recm uygulamıştır sorusu etrafında oluşturulmaya çalışılan şüphelerden kaynaklanıyor.

    Ebu İshak eş-Şeybani anlatıyor: "İbnu Ebî Evfa'ya:

    "Resûlullah hiç recm tatbik etti mi?" diye sordum. Bana: "Evet!" cevabını verdi. Ben tekrar:
    "Nur suresinin nüzulünden önce mi, sonra mı?" diye sordum. "Bilmiyorum!" dedi." [Buhari, Hudud, 21, 37; Müslim, Hudud 29, (1702).]

    Allah'ın Rasulü recm uygulamıştır. Zina eden iki Yahudi’nin recmi buna örnektir. Bu recmin hicretin hemen akabinde uygulandığı ve zina edenler Yahudi olduğundan veya Kuran’da zina cezası bulunmadığından Hz. Peygamber’in Tevrat ile amel ettiği bilinmektedir.

    Allah Rasulünün 2. recm uygulaması ise malum Maiz hadisidir. Maiz b. Malik isminde birisi Peygambere gelip: "beni temizle" diyerek zina ettiğini dört defa ikrar etmiş, Peygambermiz de akli melekesini, sarhoş olup olmadığını ve medeni halini sorduktan sonra onu recmettirmiştir. Recmedilirken kaçmaya teşebbüs eden Maiz için Hz. Peygamber "Keşke bıraksaydınız! Belki tövbe eder de Allah tövbesini kabul ederdi" demiştir. Ayrıca Maiz’i kendisine gönderen kişiye de "Ya Hezzal, Maiz’i elbisenle örtseydin, senin için daha hayırlı olurdu." tavsiyesinde bulunmuştur. Bakınız bu rivayetler Buhari'de, Müslim'de, Ebu Davud'da ve İbn Hanbel'de geçer.

    Peygamberimizin Allah'ın emrine karşı gelmesi düşünülemez onun içindir ki Kuran'da değil Tevratta recm geçtiğinden dolayı Allah'ın Rasulü bu kadar esnek davranabilmiştir yoksa Kuran'da geçseydi "keşke bıraksaydın belki tevbe eder de Allah tevbesini kabul eder" demezdi. Bakın burası meseleyi anlamız için çok önemlidir ve en can alıcı yeri de burasıdır. İmam Şafii Maiz’in hicretin ilk yıllarında recmedildiği kanaatindedir. Yani daha henüz Nur suresi yani had cezası inmemiştir. Had/Celde ayeti ise hakim olan görüşe göre hicretin altıncı yılında gelmiştir.

    Velhası;

    Hz. Peygamber'n recm uygulamaları, celde ayetinden öncedir ve bu ayetle söz konusu uygulama kaldırılmıştır

    Kuran'da zinaya had getiren ayetlerden sonra, Peygamberin recm ettiğine dair tek bir delil yoktur kardeşler var diyen lütfen getirsin bizler de görelim. Evet Nur suresi inmeden önce Allah'ın Rasulü Tevrata göre recmetmiştir ama dediğimiz gibi bu ayetten sonra ettiğine dair tek bir delil yoktur.

    Meseleye bit bütün olarak ele almak zorundayız. Bakın aşağıdaki ayette zina eden kimsenin tevbe ettiği takdir de Allah'ın bu kimselerin tevbesini kabul edeceğini söylüyor. Pekala zina eden kimse recmedilecekse nasıl tevbe edecektir? İlgili ayet Furkan suresi 68-71 ;

    "Ve işte o kişiler (Rahman'ın kulları), Allah ile beraber başka bir ilâha yalvarmazlar. Allah'ın haram kıldığı canı öldürmezler. -Ancak hakk ile öldürürler.- Zina da etmezler. -Ve kim bunları yaparsa, günahla karşılaşır. Kıyamet günü azabı kat kat olur ve orada, alçaltılarak sürekli olarak kalır. Ancak tövbe eden, iman eden ve salihi işleyenler müstesna. İşte Allah onların kötülüklerini iyiliklere çevirir. Ve Allah çok bağışlayıcıdır, çok merhametlidir. Ve her kim tövbe eder ve salihi işlerse, kesinlikle o, tövbesi kabul edilmiş olarak Allah'a döner.

    Ve daha başka meseleler de var ki onu da inş. beraber mütalaa ederiz.


  16. 17.Kasım.2012, 13:37
    32
    İKTİBAS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    Beni banlayan kardeş her kimse Allah için bundan vazgeçsin. Yahu kimseye hakaret etmedim, kötü söz sarf etmedim ama buna rağmen "hadisi inkarcısı" gerekçesiyle banlanıyorum. Bende forumlarda yöneticilik yaptım ama asla böyle bir tutumun içerisine girmedim, Allah için lütfen bundan vazgeçin. Bakın hakkıma giriyorsunuz.

    Kafa karışıklığın sebebi madem Kuran'da recm yok o halde Peygamberimiz neden recm uygulamıştır sorusu etrafında oluşturulmaya çalışılan şüphelerden kaynaklanıyor.

    Ebu İshak eş-Şeybani anlatıyor: "İbnu Ebî Evfa'ya:

    "Resûlullah hiç recm tatbik etti mi?" diye sordum. Bana: "Evet!" cevabını verdi. Ben tekrar:
    "Nur suresinin nüzulünden önce mi, sonra mı?" diye sordum. "Bilmiyorum!" dedi." [Buhari, Hudud, 21, 37; Müslim, Hudud 29, (1702).]

    Allah'ın Rasulü recm uygulamıştır. Zina eden iki Yahudi’nin recmi buna örnektir. Bu recmin hicretin hemen akabinde uygulandığı ve zina edenler Yahudi olduğundan veya Kuran’da zina cezası bulunmadığından Hz. Peygamber’in Tevrat ile amel ettiği bilinmektedir.

    Allah Rasulünün 2. recm uygulaması ise malum Maiz hadisidir. Maiz b. Malik isminde birisi Peygambere gelip: "beni temizle" diyerek zina ettiğini dört defa ikrar etmiş, Peygambermiz de akli melekesini, sarhoş olup olmadığını ve medeni halini sorduktan sonra onu recmettirmiştir. Recmedilirken kaçmaya teşebbüs eden Maiz için Hz. Peygamber "Keşke bıraksaydınız! Belki tövbe eder de Allah tövbesini kabul ederdi" demiştir. Ayrıca Maiz’i kendisine gönderen kişiye de "Ya Hezzal, Maiz’i elbisenle örtseydin, senin için daha hayırlı olurdu." tavsiyesinde bulunmuştur. Bakınız bu rivayetler Buhari'de, Müslim'de, Ebu Davud'da ve İbn Hanbel'de geçer.

    Peygamberimizin Allah'ın emrine karşı gelmesi düşünülemez onun içindir ki Kuran'da değil Tevratta recm geçtiğinden dolayı Allah'ın Rasulü bu kadar esnek davranabilmiştir yoksa Kuran'da geçseydi "keşke bıraksaydın belki tevbe eder de Allah tevbesini kabul eder" demezdi. Bakın burası meseleyi anlamız için çok önemlidir ve en can alıcı yeri de burasıdır. İmam Şafii Maiz’in hicretin ilk yıllarında recmedildiği kanaatindedir. Yani daha henüz Nur suresi yani had cezası inmemiştir. Had/Celde ayeti ise hakim olan görüşe göre hicretin altıncı yılında gelmiştir.

    Velhası;

    Hz. Peygamber'n recm uygulamaları, celde ayetinden öncedir ve bu ayetle söz konusu uygulama kaldırılmıştır

    Kuran'da zinaya had getiren ayetlerden sonra, Peygamberin recm ettiğine dair tek bir delil yoktur kardeşler var diyen lütfen getirsin bizler de görelim. Evet Nur suresi inmeden önce Allah'ın Rasulü Tevrata göre recmetmiştir ama dediğimiz gibi bu ayetten sonra ettiğine dair tek bir delil yoktur.

    Meseleye bit bütün olarak ele almak zorundayız. Bakın aşağıdaki ayette zina eden kimsenin tevbe ettiği takdir de Allah'ın bu kimselerin tevbesini kabul edeceğini söylüyor. Pekala zina eden kimse recmedilecekse nasıl tevbe edecektir? İlgili ayet Furkan suresi 68-71 ;

    "Ve işte o kişiler (Rahman'ın kulları), Allah ile beraber başka bir ilâha yalvarmazlar. Allah'ın haram kıldığı canı öldürmezler. -Ancak hakk ile öldürürler.- Zina da etmezler. -Ve kim bunları yaparsa, günahla karşılaşır. Kıyamet günü azabı kat kat olur ve orada, alçaltılarak sürekli olarak kalır. Ancak tövbe eden, iman eden ve salihi işleyenler müstesna. İşte Allah onların kötülüklerini iyiliklere çevirir. Ve Allah çok bağışlayıcıdır, çok merhametlidir. Ve her kim tövbe eder ve salihi işlerse, kesinlikle o, tövbesi kabul edilmiş olarak Allah'a döner.

    Ve daha başka meseleler de var ki onu da inş. beraber mütalaa ederiz.


  17. 17.Kasım.2012, 13:41
    33
    İKTİBAS
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 17.Kasım.2012
    Üye No: 98591
    Mesaj Sayısı: 162
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    NUR 3.

    "Zina eden erkek, zina eden veya müşrik olan bir kadından başkası ile evlenmez; zina eden kadınla da ancak zina eden veya müşrik olan erkek evlenir. Bu, müminlere haram kılınmıştır."

    Madem İslam'da recm var o halde zina eden biri nasıl bir başkasıyla evlenebiliyor? Zina ettiyse recm edilmeliydi, recm edilen biri nasıl yine kendisi gibi bir zani ile evlenebilir?

    Buradan zina edene yaşama hakkı tanındığını görüyoruz. Aksi durumda evlenmek yasak ya da zinakar, zina edenle evlenir durumu çelişirdi. Malum, ölüyle evlenilemeyeceğine göre bu ayetler başka türlü anlaşılmazken recmi nasıl savunabiliriz.


  18. 17.Kasım.2012, 13:41
    33
    İKTİBAS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    NUR 3.

    "Zina eden erkek, zina eden veya müşrik olan bir kadından başkası ile evlenmez; zina eden kadınla da ancak zina eden veya müşrik olan erkek evlenir. Bu, müminlere haram kılınmıştır."

    Madem İslam'da recm var o halde zina eden biri nasıl bir başkasıyla evlenebiliyor? Zina ettiyse recm edilmeliydi, recm edilen biri nasıl yine kendisi gibi bir zani ile evlenebilir?

    Buradan zina edene yaşama hakkı tanındığını görüyoruz. Aksi durumda evlenmek yasak ya da zinakar, zina edenle evlenir durumu çelişirdi. Malum, ölüyle evlenilemeyeceğine göre bu ayetler başka türlü anlaşılmazken recmi nasıl savunabiliriz.


  19. 17.Kasım.2012, 13:52
    34
    çelebiler
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 15.Ağustos.2012
    Üye No: 97474
    Mesaj Sayısı: 406
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Recm ayetini keçinin yediği doğru mu?

    İslam hukuku açısından bakıldığında da bu konu çok kolay anlaşılmaktadır.İslam hukukunda ölüm cezası hangi durumlarda verilir ona bakıldığında zina suçunun insan öldürmeye eş değer olmayan bir suç olduğunu göreceksiniz.


  20. 17.Kasım.2012, 13:52
    34
    çelebiler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    İslam hukuku açısından bakıldığında da bu konu çok kolay anlaşılmaktadır.İslam hukukunda ölüm cezası hangi durumlarda verilir ona bakıldığında zina suçunun insan öldürmeye eş değer olmayan bir suç olduğunu göreceksiniz.


  21. 17.Kasım.2012, 14:01
    35
    İKTİBAS
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 17.Kasım.2012
    Üye No: 98591
    Mesaj Sayısı: 162
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Cevap: Recm ayetini keçinin yediği doğru mu?

    Bir de olayı şöyle düşünün kardeşler.

    Kuran'da Yüce Allah zinadan bu kadar söz ederken recmden niye söz etmiyor? Kuran, yolda kibirli yürümeyin der, başkalarıyla alay etmeyin der, gereksiz şeyle uğraşma der. Bu kadar ayrıntılara giren Kuran söz konusu bir insanın hayatı, ölümü olunca bunu belirtmez mi? Yahu bir insanın hayatından bahsediyoruz. Bir takım günahların keffaretlerinden bahseder, hırsınızın elinin kesilmesinden bahseder ama zina edenin recm edilmesinden bahsetmez? Böyle birşey olabilir mi?


  22. 17.Kasım.2012, 14:01
    35
    İKTİBAS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    Bir de olayı şöyle düşünün kardeşler.

    Kuran'da Yüce Allah zinadan bu kadar söz ederken recmden niye söz etmiyor? Kuran, yolda kibirli yürümeyin der, başkalarıyla alay etmeyin der, gereksiz şeyle uğraşma der. Bu kadar ayrıntılara giren Kuran söz konusu bir insanın hayatı, ölümü olunca bunu belirtmez mi? Yahu bir insanın hayatından bahsediyoruz. Bir takım günahların keffaretlerinden bahseder, hırsınızın elinin kesilmesinden bahseder ama zina edenin recm edilmesinden bahsetmez? Böyle birşey olabilir mi?


  23. 17.Kasım.2012, 14:17
    36
    ELHAMDULİLLAH
    İnşaAllah Devamlı Üye.

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Eylül.2012
    Üye No: 97696
    Mesaj Sayısı: 454
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5

    Cevap: Recm ayetini keçinin yediği doğru mu?

    İslamyolu kardeşim biz size hiç ahmak adam dermiyiz..... Buna hiç ihtimal verirmisiniz.

    Biz burada o REDDUL MUHTAR diye ortaya çıkan site ve o sitenin malum şahsiyetleri için kullanırız.

    ELHAMDULİLLAH şunuda arz etmek gerekirse, MUMSEMA SİTESİ nice o Ehli Sünnet itikadına bağlıyız diyen ŞER'ler içinde bir NUR gibi parlamaktadır.

    NUR SURESİ 3. Ayeti Kerimesi.

    Elmalılı Hamdi Yazır : Zânî bir zâniye veya müşrikeden başkasını nikâh etmez, zâniye, onu da bir zâni veya müşrikten başkası nikah etmez, mü'minlere ise bu haram kılındı.

    Zani yani ZİNA EDEN ERKEK bir Zaniye yani ZİNA EDEN KADIN veya MÜŞRİKTEN başkasına nikah etmez.

    Bir müslüman erkek yada bir müslüman kadın zina ettiğinde müslümanlıktan aşağı olan ATEŞPEREST'lerle ancak nikahlanabilir. Dinen artık onlar EHLİ KİTAP mesabesinde dahi değildirler. MÜŞRİK mesabesine düşmüşlerdir. Kat'i Ateştedirler. Dünyada iken ATEŞLE techiz edilecekleri kendilerine bildirilenlerdirler.

    Müslüman bir zina eden kadın, O'nuda bir müslüman zina eden erkek veya müşriten başkası nikah etmez. Eğer bu hale rıza gösteriyorlarsa. Daha dünyada iken MÜŞRİK'lerle yani ATEŞPEREST'lerle yani CEHENNEMİN ATEŞ TABAKASI ehli ile olmayı kabul ediyorlarsa nikahları bu katın ehli olanlarla yani SEVDİKLERİ İLE HAŞROLUNACAKLARLA birlikte kıyılacaktır.

    Müslümanlar bu hal ile teçhiz olduklarında, bundan kurtulmak için ancak önlerinde bir çıkış yolu olarak RECM vardır. Ulul Emr'e gidip RECM edilmelerini isterler. Zira canlarını dinlerine kefaret bırakmaları gerekir.

    Önlerinde iki yol var. Birincisi ya MÜŞRİKLER'den olarak ölecekler. Yada Canlarını Dinlerine kefaret edecekler.

    Müminlere gelince..... Onlar NEFS'i MUTMAİN ehli.... Bu haller onlara kesinlikle HARAM kılınmıştır. Onlarda asla böyle birşeye tevessül edeceklerden değildirler. Zira onlar Canlarını Dinlerine kefaret bırakanlar üzerinde ŞAHİT'ler olarak, RECM'in yapılmasına NEZARET edecek olanlardır. Kendilerine kesinkez haram olanı, müşriklikten kurtulup İMAN ile gitmek isteyene nezaret etmek adına.....

    Burada bilinmesi gereken şudur.... Müslüman ile MÜMİN ve Ehli Kitab ile MÜŞRİK arasındaki farkı bilmek gerekir.


  24. 17.Kasım.2012, 14:17
    36
    İnşaAllah Devamlı Üye.
    İslamyolu kardeşim biz size hiç ahmak adam dermiyiz..... Buna hiç ihtimal verirmisiniz.

    Biz burada o REDDUL MUHTAR diye ortaya çıkan site ve o sitenin malum şahsiyetleri için kullanırız.

    ELHAMDULİLLAH şunuda arz etmek gerekirse, MUMSEMA SİTESİ nice o Ehli Sünnet itikadına bağlıyız diyen ŞER'ler içinde bir NUR gibi parlamaktadır.

    NUR SURESİ 3. Ayeti Kerimesi.

    Elmalılı Hamdi Yazır : Zânî bir zâniye veya müşrikeden başkasını nikâh etmez, zâniye, onu da bir zâni veya müşrikten başkası nikah etmez, mü'minlere ise bu haram kılındı.

    Zani yani ZİNA EDEN ERKEK bir Zaniye yani ZİNA EDEN KADIN veya MÜŞRİKTEN başkasına nikah etmez.

    Bir müslüman erkek yada bir müslüman kadın zina ettiğinde müslümanlıktan aşağı olan ATEŞPEREST'lerle ancak nikahlanabilir. Dinen artık onlar EHLİ KİTAP mesabesinde dahi değildirler. MÜŞRİK mesabesine düşmüşlerdir. Kat'i Ateştedirler. Dünyada iken ATEŞLE techiz edilecekleri kendilerine bildirilenlerdirler.

    Müslüman bir zina eden kadın, O'nuda bir müslüman zina eden erkek veya müşriten başkası nikah etmez. Eğer bu hale rıza gösteriyorlarsa. Daha dünyada iken MÜŞRİK'lerle yani ATEŞPEREST'lerle yani CEHENNEMİN ATEŞ TABAKASI ehli ile olmayı kabul ediyorlarsa nikahları bu katın ehli olanlarla yani SEVDİKLERİ İLE HAŞROLUNACAKLARLA birlikte kıyılacaktır.

    Müslümanlar bu hal ile teçhiz olduklarında, bundan kurtulmak için ancak önlerinde bir çıkış yolu olarak RECM vardır. Ulul Emr'e gidip RECM edilmelerini isterler. Zira canlarını dinlerine kefaret bırakmaları gerekir.

    Önlerinde iki yol var. Birincisi ya MÜŞRİKLER'den olarak ölecekler. Yada Canlarını Dinlerine kefaret edecekler.

    Müminlere gelince..... Onlar NEFS'i MUTMAİN ehli.... Bu haller onlara kesinlikle HARAM kılınmıştır. Onlarda asla böyle birşeye tevessül edeceklerden değildirler. Zira onlar Canlarını Dinlerine kefaret bırakanlar üzerinde ŞAHİT'ler olarak, RECM'in yapılmasına NEZARET edecek olanlardır. Kendilerine kesinkez haram olanı, müşriklikten kurtulup İMAN ile gitmek isteyene nezaret etmek adına.....

    Burada bilinmesi gereken şudur.... Müslüman ile MÜMİN ve Ehli Kitab ile MÜŞRİK arasındaki farkı bilmek gerekir.





+ Yorum Gönder
Git İlk 2346 Son