Konusunu Oylayın.: Bir Müslümanın sorusu cevap bulamadım yardım edin.

5 üzerinden 3.67 | Toplam : 3 kişi
Bir Müslümanın sorusu cevap bulamadım yardım edin.
  1. 12.Kasım.2012, 10:30
    1
    İnanc
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Şubat.2012
    Üye No: 93990
    Mesaj Sayısı: 2,028
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 21
    Bulunduğu yer: Yalan Dünyada Bir Yer.

    Bir Müslümanın sorusu cevap bulamadım yardım edin.






    Bir Müslümanın sorusu cevap bulamadım yardım edin. Mumsema SelamunAleykum bir müslüman kardeşimiz bana soru sordu bende

    nasıl cevaplayağımı bilemedim

    Soru şu :



    Şimdi kuranda insanların nasıl dünyaya geldiği yazar.Adem yasak meyveyi yer vs. vs. ama Kuranda aynı zamanda şu da yazar tam olarak ayeti yazamıyorum kusura bakmayın hz.Muhammedin ademden önce bir nur olarak yaradıldığı ve bu nurun peygamberden peygambere alından geçmiştir.Adem peki hadi o meyveyi yemeseydi? Dünya var olmasaydı Hz.Muhammed ney için yaradılmış bir peygamberdi ama Peygamber için dünya yoktu.


  2. 12.Kasım.2012, 10:30
    1
    Devamlı Üye



    SelamunAleykum bir müslüman kardeşimiz bana soru sordu bende

    nasıl cevaplayağımı bilemedim

    Soru şu :



    Şimdi kuranda insanların nasıl dünyaya geldiği yazar.Adem yasak meyveyi yer vs. vs. ama Kuranda aynı zamanda şu da yazar tam olarak ayeti yazamıyorum kusura bakmayın hz.Muhammedin ademden önce bir nur olarak yaradıldığı ve bu nurun peygamberden peygambere alından geçmiştir.Adem peki hadi o meyveyi yemeseydi? Dünya var olmasaydı Hz.Muhammed ney için yaradılmış bir peygamberdi ama Peygamber için dünya yoktu.


    Benzer Konular

    - Hristiyan kızın sorusu ve aldığı mükemmel cevap

    - Gusul abdestiyle ilgili bir sorunum var araştırdım ama cevap bulamadım bir bakarmısnız

    - Burada çocuk isimleri var mı? ben bulamadım da yardım edecek kimse var mı?

    - Fikhül Ekber aslı nerede ve bu kitap türkçeye çevrisi varmı cevap bulamadım?

    - İlim sıfatının anlamını bulamadım yardım edebilirmisiniz ?

  3. 12.Kasım.2012, 10:52
    2
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Bir Müslümanın sorusu cevap bulamadım yardım edin.




    Alıntı
    Şimdi kuranda insanların nasıl dünyaya geldiği yazar.Adem yasak meyveyi yer vs. vs. ama Kuranda aynı zamanda şu da yazar tam olarak ayeti yazamıyorum kusura bakmayın hz.Muhammedin ademden önce bir nur olarak yaradıldığı ve bu nurun peygamberden peygambere alından geçmiştir.Adem peki hadi o meyveyi yemeseydi? Dünya var olmasaydı Hz.Muhammed ney için yaradılmış bir peygamberdi ama Peygamber için dünya yoktu.
    kardeşim o ayet degil hadisi şeriflerde vardır.

    Tirmizide geçen sahih hadiste : Adem Suyla çamur arasında yoğuruluyorken ben Peygamberdim.

    Hakimde geçen hadiste: Rasulullah (Sallahu aleyhi ve sellem) olmasaydı Adem Aleyhisselam'ı da yaratmayacaktı diyor Allah.

    Buhari de geçmesi lazım bunda emin degilim, ama kesinlikle Ruhulbeyan tefsirinde geçer : Peygamberimiz (Sallahu aleyhi ve sellem) Cibrile yaşını soruyor Cibrilde yıldızı gösteriyor. Ve yaşımı bilmiyorum ama bu yıldız 70 bin senebir doğar , ben o yıldızı 72 bin kere görmüşümdür diyor. Peygamber efendimizin cevabı ise nefsin Kudret elinde olan Allaha yemin ederim ki , O parlayan yıldız benim nurum dur demiştir.

    kaynagı aklımda olmayan diğer hadiste : Adem nasıl cesetlerin babası ise bende Ruhların babasıyım demektedir.


    şimdi sorunun yanıtına geçersek

    kardeşim Taktir ilahi. o zaman şöyle bir soru da akla gelir Adem Aleyhisselam eğerki yasaklı meyveyi yemeseydi hepimiz cennette kalacaktık. Ama Rabbimiz insanoğlunu yaratacaktı. bunun için sebepler vardır. Rabbimizin elbet şanı büyüktür.

    bu kader konusuna girer: Çünkü Allah ezelde Daha Peygamberimizin Ruhunu bile yaratmadan ileride ne olacak hepsini bilmektedir. Adem ALeyhisselam ı yaratmadan gelmiş geçmiş bütün insanların ne yapacagını bilmektedir. Allahın ilmi Tartışılmaz.

    böyle düşünebiliriz. Rabbimiz Habibinin ruhunu yarattı , onu çok sevdiği için felekleri melekleri kainatı yarattı, İnsanları cinleri yarattı. ilk babamız Adem ALeyhisselamı yarattı. Bir vesile ile bir sebep ile Cennetten gönderdi. ve kendisine Kul olacak ibadet edecek insanları yarattı. Bunlar hep aşama aşama Allah ezelde neyin ne olacagını bildigi için zaten kadere yazmıştır. yoksa Tövbe haşa sonradan bilme gibi bir durum yoktur.

    Allahın sanatı bu şekildir, Allah ol emrini yapsada herşeyi yoktan var eder. Ama Rabbimizin adeti bu şekildir. Sebeplerle herşeyi yaratmıştır. aşama aşama .

    İnşaAllah anlaşılmıştır. kardeşim.


  4. 12.Kasım.2012, 10:52
    2
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli



    Alıntı
    Şimdi kuranda insanların nasıl dünyaya geldiği yazar.Adem yasak meyveyi yer vs. vs. ama Kuranda aynı zamanda şu da yazar tam olarak ayeti yazamıyorum kusura bakmayın hz.Muhammedin ademden önce bir nur olarak yaradıldığı ve bu nurun peygamberden peygambere alından geçmiştir.Adem peki hadi o meyveyi yemeseydi? Dünya var olmasaydı Hz.Muhammed ney için yaradılmış bir peygamberdi ama Peygamber için dünya yoktu.
    kardeşim o ayet degil hadisi şeriflerde vardır.

    Tirmizide geçen sahih hadiste : Adem Suyla çamur arasında yoğuruluyorken ben Peygamberdim.

    Hakimde geçen hadiste: Rasulullah (Sallahu aleyhi ve sellem) olmasaydı Adem Aleyhisselam'ı da yaratmayacaktı diyor Allah.

    Buhari de geçmesi lazım bunda emin degilim, ama kesinlikle Ruhulbeyan tefsirinde geçer : Peygamberimiz (Sallahu aleyhi ve sellem) Cibrile yaşını soruyor Cibrilde yıldızı gösteriyor. Ve yaşımı bilmiyorum ama bu yıldız 70 bin senebir doğar , ben o yıldızı 72 bin kere görmüşümdür diyor. Peygamber efendimizin cevabı ise nefsin Kudret elinde olan Allaha yemin ederim ki , O parlayan yıldız benim nurum dur demiştir.

    kaynagı aklımda olmayan diğer hadiste : Adem nasıl cesetlerin babası ise bende Ruhların babasıyım demektedir.


    şimdi sorunun yanıtına geçersek

    kardeşim Taktir ilahi. o zaman şöyle bir soru da akla gelir Adem Aleyhisselam eğerki yasaklı meyveyi yemeseydi hepimiz cennette kalacaktık. Ama Rabbimiz insanoğlunu yaratacaktı. bunun için sebepler vardır. Rabbimizin elbet şanı büyüktür.

    bu kader konusuna girer: Çünkü Allah ezelde Daha Peygamberimizin Ruhunu bile yaratmadan ileride ne olacak hepsini bilmektedir. Adem ALeyhisselam ı yaratmadan gelmiş geçmiş bütün insanların ne yapacagını bilmektedir. Allahın ilmi Tartışılmaz.

    böyle düşünebiliriz. Rabbimiz Habibinin ruhunu yarattı , onu çok sevdiği için felekleri melekleri kainatı yarattı, İnsanları cinleri yarattı. ilk babamız Adem ALeyhisselamı yarattı. Bir vesile ile bir sebep ile Cennetten gönderdi. ve kendisine Kul olacak ibadet edecek insanları yarattı. Bunlar hep aşama aşama Allah ezelde neyin ne olacagını bildigi için zaten kadere yazmıştır. yoksa Tövbe haşa sonradan bilme gibi bir durum yoktur.

    Allahın sanatı bu şekildir, Allah ol emrini yapsada herşeyi yoktan var eder. Ama Rabbimizin adeti bu şekildir. Sebeplerle herşeyi yaratmıştır. aşama aşama .

    İnşaAllah anlaşılmıştır. kardeşim.


  5. 12.Kasım.2012, 17:38
    3
    İLİMCİK
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Haziran.2012
    Üye No: 96623
    Mesaj Sayısı: 419
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5

    Cevap: Bir Müslümanın sorusu cevap bulamadım yardım edin.

    İslamyolu kardeşim güzel bir açıklama yapmış...Ben de kısaca şunu söylemek istiyorum:

    Kardeşim, "nur" dan maksat, Muhammed aleyhisselamın getirdiği ve aleme tebliğ ettiği hakikatlerdir..Yani, nasıl ki bir elma tohumunu eken bir kimsenin maksadı ve gayesi o tohumun neticesindeki meyvedir..Ayrıca, o tohum, o meyveyi verecek şekilde programlanmıştır ve hatta denilebilir ki, eğer o meyve olmasaydı, o tohumun sahibi tohumu ekmezdi...ve yine denilebilir ki "O TOHUMDA O MEYVE VARDIR"..Aynen öyle de, cenab-ı Hak, bu kainat ağacından Muhammed aleyhisselam gibi bir meyve elde etmeyi istemiştir..Kainatın çekirdeğini Muhammed aleyhisselamı netice verecek şekilde programlamıştır..Bu kainatın çekirdeğinde Muhammed aleyhisselamın nuru vardır...ve Muhammed aleyhisselam gibi bir meyve olmasaydı, bu kainat ağacı ve bu ağacın diğer meyveleri de yaratılmazdı..

    Evet, Cenab-ı Hak, ezeli ilmiyle Muhammed aleyhisselam gibi, uluhiyetinin tezahürüne karşı külli bir ubudiyetle ve çok geniş bir şükürle mukabele edecek ve bütün insanlar ve hatta kainat namına ebedi saadeti isteyecek ve Allahın isimlerinin en azam merteblerine geniş bir ayna olacak Muhammed aleyhisselam gibi bir meyveyi görmüş ve kainatı yaratmıştır...

    Öyle ise, bu kainatın hem çekirdeği hem de meyvesi Muhammed aleyhisselamdır..Yani, manen en evveldir, vücuden en ahirdir..

    Demek ki, Cenab-ı Hak, ezeli ilmiyle Adem aleyhisselamın cennetten çıkarılacağını ve şeytanın isyan edeceğini YANİ BUNLARIN CÜZİ İRADELERİYLE BU FİİLLERİ İŞLEYECEĞİNİ bilmiş ve buna göre takdir edip, yaratmıştır..

    Bu mesele çok geniş ve çok uzun ve çok derindir..Bu sebeple daha fazla bilgi sahibi olmak isteyenler için Risale-i Nurdan ONBİRİNCİ SÖZÜ okumalarını tavsiye ediyorum:

    http://www.risale-inur.org/yenisite/...dex.php?tid=13


  6. 12.Kasım.2012, 17:38
    3
    İLİMCİK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    İslamyolu kardeşim güzel bir açıklama yapmış...Ben de kısaca şunu söylemek istiyorum:

    Kardeşim, "nur" dan maksat, Muhammed aleyhisselamın getirdiği ve aleme tebliğ ettiği hakikatlerdir..Yani, nasıl ki bir elma tohumunu eken bir kimsenin maksadı ve gayesi o tohumun neticesindeki meyvedir..Ayrıca, o tohum, o meyveyi verecek şekilde programlanmıştır ve hatta denilebilir ki, eğer o meyve olmasaydı, o tohumun sahibi tohumu ekmezdi...ve yine denilebilir ki "O TOHUMDA O MEYVE VARDIR"..Aynen öyle de, cenab-ı Hak, bu kainat ağacından Muhammed aleyhisselam gibi bir meyve elde etmeyi istemiştir..Kainatın çekirdeğini Muhammed aleyhisselamı netice verecek şekilde programlamıştır..Bu kainatın çekirdeğinde Muhammed aleyhisselamın nuru vardır...ve Muhammed aleyhisselam gibi bir meyve olmasaydı, bu kainat ağacı ve bu ağacın diğer meyveleri de yaratılmazdı..

    Evet, Cenab-ı Hak, ezeli ilmiyle Muhammed aleyhisselam gibi, uluhiyetinin tezahürüne karşı külli bir ubudiyetle ve çok geniş bir şükürle mukabele edecek ve bütün insanlar ve hatta kainat namına ebedi saadeti isteyecek ve Allahın isimlerinin en azam merteblerine geniş bir ayna olacak Muhammed aleyhisselam gibi bir meyveyi görmüş ve kainatı yaratmıştır...

    Öyle ise, bu kainatın hem çekirdeği hem de meyvesi Muhammed aleyhisselamdır..Yani, manen en evveldir, vücuden en ahirdir..

    Demek ki, Cenab-ı Hak, ezeli ilmiyle Adem aleyhisselamın cennetten çıkarılacağını ve şeytanın isyan edeceğini YANİ BUNLARIN CÜZİ İRADELERİYLE BU FİİLLERİ İŞLEYECEĞİNİ bilmiş ve buna göre takdir edip, yaratmıştır..

    Bu mesele çok geniş ve çok uzun ve çok derindir..Bu sebeple daha fazla bilgi sahibi olmak isteyenler için Risale-i Nurdan ONBİRİNCİ SÖZÜ okumalarını tavsiye ediyorum:

    http://www.risale-inur.org/yenisite/...dex.php?tid=13


  7. 12.Kasım.2012, 19:34
    4
    RedveKabul
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ekim.2012
    Üye No: 98274
    Mesaj Sayısı: 118
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Bir Müslümanın sorusu cevap bulamadım yardım edin.

    Sayın İnanç kardeşim bu sözlerin ve sözde rivayetlerin hepsi batıldır. Hz Peygamberin Hz Adem yaratılmadan önce "bir nur olarak yaratılmış olması", "Sen olmasaydın alemler, kainatı yaratmazdım" şeklindeki sözde rivayetlerin hepsi uydurmadır.

    Alemlere rahmet olarak gönderilen Peygamberimizle ilgili yukarıdaki sözlerin hepsi bütün muhaddisler nezdinde ittifakla uydurmadır. Bakın dikkat edin hiç bir muhaddis bu sözleri adam yerine dahi koymamış incelemeye dahi gerek duymamış ve uydurma demişler.

    Bütün bu saçma sapan sözlerin kaynağı Acluni dir aslında. Yanlış anlaşılmasın Acluni'nin kendisi değil kaleme aldığı ve halk arasında çok yaygın olan ve hadis diye bilinen uydurma sözlerin ve rivayetlerin yer aldığı bir kitaptan alınmadır.

    Acluni, eserinde bunun uydurma olduğunu söylediği halde bazı Allah'sızlar uydurma olduğunu belirtmeden bilerek bunu almışlar ve yaymışlardır. Bunu yapan bir başkaları ise senet yönünden sağlam olmadığını ama mana yönüyle doğru olduğunu iddia etmişlerdir.

    Suyuti, İbn Kayyım, İbn Hacer, İbn Kesir gibi ve daha nice imamlar bunu reddederler. Bu söz aynen Hristiyanlar'ın İncilinde geçen Hz İsa için "herşey onun için ve herşey onun aracılığıyla yaratıldı" inancı ile bire bir örtüşmektedir. Hadi Hristiyanlar buna inanıyor zira kendi kitaplarına geçiyor a be kardeşim sen neye göre inanıyorsun? Kuran'da mı geçiyor? Hayır. Muteber hadis kitaplarında mı geçiyor? Hayır. Ümmetin ittifak ettiği bir takım alimlerin eserlerinde mi geçiyor? Hayır. Ama bilmem falancının falan kitabının falan babında geçiyor ve sen diğerlerini bırakıyor bu falancı kişinin sözleri üzerine bir Peygamber tasavvuru geliştiriyorsun öyle mi? Tek kelimeyle yazık.

    Kuran baştan sonra "yeryüzünde ne varsa hepsini sizin için yarattık" diyor. Keza "ben insanları ve cinleri ancak bana ibadet etsinler diye yarattım" diyor. Yani Peygamber olmasaydı yaratmazdım demiyor. Ayrıca Allah'ın yaratması için sebebe mi ihtiyacı var? O'nun her şeye gücü yeter ve kimseye de muhtaç değildir. Ol der ve oluverir. Allah sınırlandırılamaz.

    Bir de islamyolu diyor ki;

    "Hakimde geçen hadiste: Rasulullah (Sallahu aleyhi ve sellem) olmasaydı Adem Aleyhisselam'ı da yaratmayacaktı diyor Allah "

    Haşa bu Allah'a nasıl bir iftiradır. Allah diyeceğini zaten Kuran'da demiştir. Allah'ın Kuran dışında nerede sözü var? Varsa biz niye bilmiyoruz. Rabbimiz"Siz bu kitaptan hesaba çekileceksiniz" dediği halde siz başka kitaplar da var demekle haşa farkında olmadan Allah'a yalan mı isnad ediyorsunuz?

    Bakın bakalım;

    "De ki, ben kendi kendime Allah’ın dilediğinden başka ne bir menfaat elde etmeye, ne de bir zararı önlemeye malik değilim. Ben eğer gaybı bilseydim daha çok hayır yapardım ve kötülük denilen şey yanıma uğramazdı. Ben iman edecek bir kavme müjde veren ve uyaran bir peygamberden başka biri değilim. " ( 7Araf – 188)

    “De ki: Ben size, Allah’ın hazineleri benim yanımdadır, demiyorum. Ben gaybı da bilmem. Size, ben bir meleğim de demiyorum. Ben, sadece bana vahyolunana uyarım. De ki: Kör ile gören hiç bir olur mu? Hiç düşünmez misiniz?” (En’âm, 6/50)

    “De ki: «Ben peygamberlerin ilki değilim; benim ve sizin başınıza gelecekleri bilmem; ben ancak bana vahyolunana uyarım; ben sadece apaçık bir uyarıcıyım.» (Ahkâf, 46/9)

    “Muhammed, sadece bir resûldür / elçidir. Ondan önce de nice elçiler gelip geçmiştir.” (Âl-i İmrân, 3/144)

    “De ki: «Fesubhânallâh! Ben beşer peygamberden başka bir şey miyim?» (İsrâ, 17/93)

    Peygamberimiz bu konuda sahabe-i kirâmı şöyle uyarmıştır:

    “Hıristiyanların Meryem oğlu İsa’yı aşırı surette methettikleri gibi, sakın sizler de beni methederken aşırı gitmeyiniz. Şüphesiz ki, ben sadece bir ku*lum. Onun için bana (sadece) Allah’ın kulu ve resûlü deyiniz.”(Buhari)

    Enes b. Malik (ra)’in rivayet ettiği bir hadise göre bir adam Peygamberimize “ya seyyidî / ey efendim, efendimin oğlu! Ey bizim en hayırlımız, en hayırlımızın oğlu! Diye seslenmişti. Buna cevaben Peygamberimiz şöyle buyurmuştur:

    “Ey insanlar! Allah’a karşı olan sorumluluğunuzun bilincinde olun ki şeytan sizi aldatmasın. Ben Abdullah’ın oğlu Muhammed’im. Allah’ın kulu ve resulüyüm. Allah’a yemin ederim ki beni, Allah’ın bana verdiği makamın üstüne çıkarmanızı sevmiyorum.”(Ebu Davud, Ahmed B.Hanbel)


  8. 12.Kasım.2012, 19:34
    4
    RedveKabul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Sayın İnanç kardeşim bu sözlerin ve sözde rivayetlerin hepsi batıldır. Hz Peygamberin Hz Adem yaratılmadan önce "bir nur olarak yaratılmış olması", "Sen olmasaydın alemler, kainatı yaratmazdım" şeklindeki sözde rivayetlerin hepsi uydurmadır.

    Alemlere rahmet olarak gönderilen Peygamberimizle ilgili yukarıdaki sözlerin hepsi bütün muhaddisler nezdinde ittifakla uydurmadır. Bakın dikkat edin hiç bir muhaddis bu sözleri adam yerine dahi koymamış incelemeye dahi gerek duymamış ve uydurma demişler.

    Bütün bu saçma sapan sözlerin kaynağı Acluni dir aslında. Yanlış anlaşılmasın Acluni'nin kendisi değil kaleme aldığı ve halk arasında çok yaygın olan ve hadis diye bilinen uydurma sözlerin ve rivayetlerin yer aldığı bir kitaptan alınmadır.

    Acluni, eserinde bunun uydurma olduğunu söylediği halde bazı Allah'sızlar uydurma olduğunu belirtmeden bilerek bunu almışlar ve yaymışlardır. Bunu yapan bir başkaları ise senet yönünden sağlam olmadığını ama mana yönüyle doğru olduğunu iddia etmişlerdir.

    Suyuti, İbn Kayyım, İbn Hacer, İbn Kesir gibi ve daha nice imamlar bunu reddederler. Bu söz aynen Hristiyanlar'ın İncilinde geçen Hz İsa için "herşey onun için ve herşey onun aracılığıyla yaratıldı" inancı ile bire bir örtüşmektedir. Hadi Hristiyanlar buna inanıyor zira kendi kitaplarına geçiyor a be kardeşim sen neye göre inanıyorsun? Kuran'da mı geçiyor? Hayır. Muteber hadis kitaplarında mı geçiyor? Hayır. Ümmetin ittifak ettiği bir takım alimlerin eserlerinde mi geçiyor? Hayır. Ama bilmem falancının falan kitabının falan babında geçiyor ve sen diğerlerini bırakıyor bu falancı kişinin sözleri üzerine bir Peygamber tasavvuru geliştiriyorsun öyle mi? Tek kelimeyle yazık.

    Kuran baştan sonra "yeryüzünde ne varsa hepsini sizin için yarattık" diyor. Keza "ben insanları ve cinleri ancak bana ibadet etsinler diye yarattım" diyor. Yani Peygamber olmasaydı yaratmazdım demiyor. Ayrıca Allah'ın yaratması için sebebe mi ihtiyacı var? O'nun her şeye gücü yeter ve kimseye de muhtaç değildir. Ol der ve oluverir. Allah sınırlandırılamaz.

    Bir de islamyolu diyor ki;

    "Hakimde geçen hadiste: Rasulullah (Sallahu aleyhi ve sellem) olmasaydı Adem Aleyhisselam'ı da yaratmayacaktı diyor Allah "

    Haşa bu Allah'a nasıl bir iftiradır. Allah diyeceğini zaten Kuran'da demiştir. Allah'ın Kuran dışında nerede sözü var? Varsa biz niye bilmiyoruz. Rabbimiz"Siz bu kitaptan hesaba çekileceksiniz" dediği halde siz başka kitaplar da var demekle haşa farkında olmadan Allah'a yalan mı isnad ediyorsunuz?

    Bakın bakalım;

    "De ki, ben kendi kendime Allah’ın dilediğinden başka ne bir menfaat elde etmeye, ne de bir zararı önlemeye malik değilim. Ben eğer gaybı bilseydim daha çok hayır yapardım ve kötülük denilen şey yanıma uğramazdı. Ben iman edecek bir kavme müjde veren ve uyaran bir peygamberden başka biri değilim. " ( 7Araf – 188)

    “De ki: Ben size, Allah’ın hazineleri benim yanımdadır, demiyorum. Ben gaybı da bilmem. Size, ben bir meleğim de demiyorum. Ben, sadece bana vahyolunana uyarım. De ki: Kör ile gören hiç bir olur mu? Hiç düşünmez misiniz?” (En’âm, 6/50)

    “De ki: «Ben peygamberlerin ilki değilim; benim ve sizin başınıza gelecekleri bilmem; ben ancak bana vahyolunana uyarım; ben sadece apaçık bir uyarıcıyım.» (Ahkâf, 46/9)

    “Muhammed, sadece bir resûldür / elçidir. Ondan önce de nice elçiler gelip geçmiştir.” (Âl-i İmrân, 3/144)

    “De ki: «Fesubhânallâh! Ben beşer peygamberden başka bir şey miyim?» (İsrâ, 17/93)

    Peygamberimiz bu konuda sahabe-i kirâmı şöyle uyarmıştır:

    “Hıristiyanların Meryem oğlu İsa’yı aşırı surette methettikleri gibi, sakın sizler de beni methederken aşırı gitmeyiniz. Şüphesiz ki, ben sadece bir ku*lum. Onun için bana (sadece) Allah’ın kulu ve resûlü deyiniz.”(Buhari)

    Enes b. Malik (ra)’in rivayet ettiği bir hadise göre bir adam Peygamberimize “ya seyyidî / ey efendim, efendimin oğlu! Ey bizim en hayırlımız, en hayırlımızın oğlu! Diye seslenmişti. Buna cevaben Peygamberimiz şöyle buyurmuştur:

    “Ey insanlar! Allah’a karşı olan sorumluluğunuzun bilincinde olun ki şeytan sizi aldatmasın. Ben Abdullah’ın oğlu Muhammed’im. Allah’ın kulu ve resulüyüm. Allah’a yemin ederim ki beni, Allah’ın bana verdiği makamın üstüne çıkarmanızı sevmiyorum.”(Ebu Davud, Ahmed B.Hanbel)


  9. 12.Kasım.2012, 20:28
    5
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Bir Müslümanın sorusu cevap bulamadım yardım edin.

    Redvekabul şimdi senle burada tartışmaya girsem bu konu uzar. Getirdigim hadisi şerifler sahih dir . ve ne imam suyuti nede ibni hacer inkar etmemiştir onlara iftira etme bari. ibni kayyim itiraz etsede ehli sünnete delil degildir. Çünkü Muhaddislerin hepsi hadisi şerifleri kabul etmiştir. kimse red etmemiştir.

    Sen Mevdudi nin kitaplarını okuya okuya şaşırmışsın. Peygamberimizi övünce İlahlaştırmış mı oluyoruz. bizleride Hıristiyanlara benzettin ya ne diyeyim sana.

    İmam Rabbani gibi 70 bin evliyanın serdarı mektubatına almıştır hadisleri. Daha nice büyük alim uydurma dememiştir. Yav İmam Malik bile ne diyor bak bakalım

    Abbasi Halifesi Mansur hacca gittiği zaman, Rasullullah (salllahu aleyhi ve sellem) mezarını ziyarete vardığında orada bulunan imam Malik (Rahimullah) a '' ya Eba Abdillah! rasullullah (Salllahu Aleyhi ve sellem)'in kabrine doğrumu yoksa kıbleye dönüpde mi dua edeyim ? '' dedi

    İmam Malik (Rahimullah) da Mansur'a ''Niçin Yönünü ondan çevireceksin ? Halbuki o senin de baban Adem (Aleyhisselam) ' ında Allah'a yakın olmanız için vesiledir
    bu olayı İmam-ı Subki (Rahimullah) '' Şiaü's Sikam'ın '' da es-Seyyid semhudi (Rahimullah) el-Mevahibü'l -Ledünniyye'sin'' de '' ibni hacer (Rahimullah) '' el - Cevheru'l - Münazzam'ında zikretmişlerdir


    hiç bir Alim inkar etmiyor. Hakimdeki hadiste sahih dir. Tirmizideki Hadiste sahihdir . Taberanidende çok uzun rivayet var.

    onuda yazayım


    “Ey Cabir! Her şeyden önce Allah’ın ilk yarattığı şey senin peygamberinin nurudur. O nur, Allah’ın kudretiyle onun dilediği yerlerde dolaşıp duruyordu. O vakit daha hiçbir şey yoktu. Ne Levh, ne kalem, ne cennet, ne ateş / cehennem vardı. Ne melek, ne gök, ne yer, ne güneş, ne ay, ne cin ve ne de insan vardı."

    "Allah mahlukları yaratmak istediği vakit, bu nuru dört parçaya ayırdı. Birinci parçasından kalemi, ikinci parçasından Levh’i (Levh-i Mahfuz), üçüncü parçasından Arş’ı yarattı. Dördüncü parçayı ayrıca dört parçaya böldü: Birinci parçadan Hamele-i Arşı (Arşın taşıyıcılarını), ikinci parçadan Kürsi’yi, üçüncü parçadan diğer melekleri yarattı. Dördüncü kısmı tekrar dört parçaya böldü: Birinci parçadan gökleri, ikinci parçadan yerleri, üçüncü parçadan cennet ve cehennemi yarattı. Sonra dördüncü parçayı yine dörde böldü: Birinci parçadan müminlerin basiret nurunu / iman şuurunu, ikinci parçadan -marifetullahtan ibaret olan- kalplerinin nurunu, üçüncü parçadan tevhitten ibaret olan ünsiyet nurunu (La ilahe illallah Muhammedu’rresulüllah nurunu) yarattı


    (İmâm Ahmed, Müsned IV-127; Hâkim, Müstedrek II-600/4175; İbni Hibban, El İhsân XIV-312/6404; Kastalanî, Mevahibü'l-Ledünniye: 1/6; Krş. Aclunî, I/262-6)

    Bu kaynaklar yeter mi sana . yok yetmez diyorsan dahada kaynak vereyim..

    Abdurrezzak kimdir tanırmısın Buharinin de şeyhi. ondan önce yaşamış. bunu oda rivayet ediyor kitabında. Sana kitap numaralarına kadar verebilirim.

    Ahmed el savi el Maliki de bunu rivayet ediyor.

    Yusufi nebhani hazretleri buna açıklamada yapmıştır.

    Ayrıca Ahmed ibni Muhammed de buna açıklama yapmıştır.

    Dur dahada Tatmin olmasssın anladım ben .. Ravilerini de sayayım sana

    Abdürrezzak - Mamerden - onunda İbni Münkedir den - oda Cabir (Radıyallahu anh) dan - oda Rasullullah (Sallahu aleyhi ve sellem) den.

    Ayrıca Kastalani El Mevahibül ledünniye eserinde bu hadisi şerifi zikretmiştir.

    Acluni de keşfül havas eserinde zikretmiştir.

    eeee şimdi ne diyeceksin. Sana her türlü kanıtını yaptım. bundan ötesi varmı



  10. 12.Kasım.2012, 20:28
    5
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Redvekabul şimdi senle burada tartışmaya girsem bu konu uzar. Getirdigim hadisi şerifler sahih dir . ve ne imam suyuti nede ibni hacer inkar etmemiştir onlara iftira etme bari. ibni kayyim itiraz etsede ehli sünnete delil degildir. Çünkü Muhaddislerin hepsi hadisi şerifleri kabul etmiştir. kimse red etmemiştir.

    Sen Mevdudi nin kitaplarını okuya okuya şaşırmışsın. Peygamberimizi övünce İlahlaştırmış mı oluyoruz. bizleride Hıristiyanlara benzettin ya ne diyeyim sana.

    İmam Rabbani gibi 70 bin evliyanın serdarı mektubatına almıştır hadisleri. Daha nice büyük alim uydurma dememiştir. Yav İmam Malik bile ne diyor bak bakalım

    Abbasi Halifesi Mansur hacca gittiği zaman, Rasullullah (salllahu aleyhi ve sellem) mezarını ziyarete vardığında orada bulunan imam Malik (Rahimullah) a '' ya Eba Abdillah! rasullullah (Salllahu Aleyhi ve sellem)'in kabrine doğrumu yoksa kıbleye dönüpde mi dua edeyim ? '' dedi

    İmam Malik (Rahimullah) da Mansur'a ''Niçin Yönünü ondan çevireceksin ? Halbuki o senin de baban Adem (Aleyhisselam) ' ında Allah'a yakın olmanız için vesiledir
    bu olayı İmam-ı Subki (Rahimullah) '' Şiaü's Sikam'ın '' da es-Seyyid semhudi (Rahimullah) el-Mevahibü'l -Ledünniyye'sin'' de '' ibni hacer (Rahimullah) '' el - Cevheru'l - Münazzam'ında zikretmişlerdir


    hiç bir Alim inkar etmiyor. Hakimdeki hadiste sahih dir. Tirmizideki Hadiste sahihdir . Taberanidende çok uzun rivayet var.

    onuda yazayım


    “Ey Cabir! Her şeyden önce Allah’ın ilk yarattığı şey senin peygamberinin nurudur. O nur, Allah’ın kudretiyle onun dilediği yerlerde dolaşıp duruyordu. O vakit daha hiçbir şey yoktu. Ne Levh, ne kalem, ne cennet, ne ateş / cehennem vardı. Ne melek, ne gök, ne yer, ne güneş, ne ay, ne cin ve ne de insan vardı."

    "Allah mahlukları yaratmak istediği vakit, bu nuru dört parçaya ayırdı. Birinci parçasından kalemi, ikinci parçasından Levh’i (Levh-i Mahfuz), üçüncü parçasından Arş’ı yarattı. Dördüncü parçayı ayrıca dört parçaya böldü: Birinci parçadan Hamele-i Arşı (Arşın taşıyıcılarını), ikinci parçadan Kürsi’yi, üçüncü parçadan diğer melekleri yarattı. Dördüncü kısmı tekrar dört parçaya böldü: Birinci parçadan gökleri, ikinci parçadan yerleri, üçüncü parçadan cennet ve cehennemi yarattı. Sonra dördüncü parçayı yine dörde böldü: Birinci parçadan müminlerin basiret nurunu / iman şuurunu, ikinci parçadan -marifetullahtan ibaret olan- kalplerinin nurunu, üçüncü parçadan tevhitten ibaret olan ünsiyet nurunu (La ilahe illallah Muhammedu’rresulüllah nurunu) yarattı


    (İmâm Ahmed, Müsned IV-127; Hâkim, Müstedrek II-600/4175; İbni Hibban, El İhsân XIV-312/6404; Kastalanî, Mevahibü'l-Ledünniye: 1/6; Krş. Aclunî, I/262-6)

    Bu kaynaklar yeter mi sana . yok yetmez diyorsan dahada kaynak vereyim..

    Abdurrezzak kimdir tanırmısın Buharinin de şeyhi. ondan önce yaşamış. bunu oda rivayet ediyor kitabında. Sana kitap numaralarına kadar verebilirim.

    Ahmed el savi el Maliki de bunu rivayet ediyor.

    Yusufi nebhani hazretleri buna açıklamada yapmıştır.

    Ayrıca Ahmed ibni Muhammed de buna açıklama yapmıştır.

    Dur dahada Tatmin olmasssın anladım ben .. Ravilerini de sayayım sana

    Abdürrezzak - Mamerden - onunda İbni Münkedir den - oda Cabir (Radıyallahu anh) dan - oda Rasullullah (Sallahu aleyhi ve sellem) den.

    Ayrıca Kastalani El Mevahibül ledünniye eserinde bu hadisi şerifi zikretmiştir.

    Acluni de keşfül havas eserinde zikretmiştir.

    eeee şimdi ne diyeceksin. Sana her türlü kanıtını yaptım. bundan ötesi varmı



  11. 12.Kasım.2012, 21:20
    6
    RedveKabul
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ekim.2012
    Üye No: 98274
    Mesaj Sayısı: 118
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Bir Müslümanın sorusu cevap bulamadım yardım edin.

    Araştıracağım


  12. 12.Kasım.2012, 21:20
    6
    RedveKabul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Araştıracağım


  13. 12.Kasım.2012, 21:48
    7
    tekturk
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Ekim.2009
    Üye No: 61589
    Mesaj Sayısı: 779
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 8
    Yaş: 39
    Bulunduğu yer: Tilburg/Hollanda

    Cevap: Bir Müslümanın sorusu cevap bulamadım yardım edin.

    Herseyin basini sonunu bilen Rabbim tabiiki Adem a.s. in o yasak meyveyi yiyecegini öncesinden biliyordu..


  14. 12.Kasım.2012, 21:48
    7
    Devamlı Üye
    Herseyin basini sonunu bilen Rabbim tabiiki Adem a.s. in o yasak meyveyi yiyecegini öncesinden biliyordu..


  15. 12.Kasım.2012, 22:36
    8
    ugurdogan
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 13.Eylül.2011
    Üye No: 90341
    Mesaj Sayısı: 297
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 32

    Cevap: Bir Müslümanın sorusu cevap bulamadım yardım edin.

    Allah, Hz. Adem(a.s)'in o meyveyi yiyeceğini önceden biliyordu. Zaten hepimizi yoktan vareden Allah'ın nerde, hangi şartta, ne yapacağımızı bilmemesi düşünülemez. Sorunuza gelince bu Kaderin Sırrı'na girer, O'nu da biz anlayamayız. Allah herşeyin nasıl olucağını da önceden biliyordu dan başka cevap verilemez herhalde bu soruya.

    İlmin Kapısı Hz. Ali'ye adamın biri kader hakkında sorunca,
    İlk olarak; "O, içine dalınca öyle kolay çıkamayacağın derin bir bahr-ummandır." dedi önce.
    Adam ısrar edince, Hz. Ali yine O'na; "O, Allah'a ait bir sırdır ki, sen onu zor anlarsın; fazla dalma!" diye tembihte bulundu.
    Ancak adamın bitme tükenme bilmez bir ısrarı vardı ve Hz. Ali şunu sordu ona;
    "Ey soru sahibi! Allah seni dilediği gibi mi yarattı, yoksa senin istediğin gibi mi?"
    "Bilakis, kendi dilediği gibi" cevabını verdi adam. Bunun üzerine Hz. Ali;
    "Öyleyse O, hakkımızda dilediği gibi tasarrufta bulunmaktadır" diyerek noktaladı konuyu.[1]

    [1] Heytemi, es-Savaiku'l- Muhrika, 2/382; Mubarekfuri, Tuhfetü'l-Ahvezi, 6/279


  16. 12.Kasım.2012, 22:36
    8
    ugurdogan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Allah, Hz. Adem(a.s)'in o meyveyi yiyeceğini önceden biliyordu. Zaten hepimizi yoktan vareden Allah'ın nerde, hangi şartta, ne yapacağımızı bilmemesi düşünülemez. Sorunuza gelince bu Kaderin Sırrı'na girer, O'nu da biz anlayamayız. Allah herşeyin nasıl olucağını da önceden biliyordu dan başka cevap verilemez herhalde bu soruya.

    İlmin Kapısı Hz. Ali'ye adamın biri kader hakkında sorunca,
    İlk olarak; "O, içine dalınca öyle kolay çıkamayacağın derin bir bahr-ummandır." dedi önce.
    Adam ısrar edince, Hz. Ali yine O'na; "O, Allah'a ait bir sırdır ki, sen onu zor anlarsın; fazla dalma!" diye tembihte bulundu.
    Ancak adamın bitme tükenme bilmez bir ısrarı vardı ve Hz. Ali şunu sordu ona;
    "Ey soru sahibi! Allah seni dilediği gibi mi yarattı, yoksa senin istediğin gibi mi?"
    "Bilakis, kendi dilediği gibi" cevabını verdi adam. Bunun üzerine Hz. Ali;
    "Öyleyse O, hakkımızda dilediği gibi tasarrufta bulunmaktadır" diyerek noktaladı konuyu.[1]

    [1] Heytemi, es-Savaiku'l- Muhrika, 2/382; Mubarekfuri, Tuhfetü'l-Ahvezi, 6/279


  17. 12.Kasım.2012, 23:31
    9
    çelebiler
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 15.Ağustos.2012
    Üye No: 97474
    Mesaj Sayısı: 406
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Bir Müslümanın sorusu cevap bulamadım yardım edin.

    Peygamberimizin herşeyden ve herkesten önce yaratılmış olması ve herşeyden ve herkesten önce peygamber olması,Kuran ve hadis kaynaklı bir bilgi değildir.Bu konu için delil olarak sunulan hadisler zayıf yada uydurmadır.Bu inanış hırıstiyanların incilinde İsa peygamber için geçmektedir.

    Aşşağıdaki alıntı İncil'in Pavlus'un Koloseliler'e mektup bölümünde alıntıdır

    Mesih'in kimliği ve görevi

    15Görünmez Tanrı'nın görüntüsü, bütün yaratılışın ilk doğanı O'dur 16Nitekim gökte ve yeryüzünde, görünen ve görünmeyen şeyler, tahtlar, egemenlikler, yönetimler ve hükümranlıklar, her şey O'nda yaratıldı Her şey O'nun aracılığıyla ve O'nun için yaratılmıştır 17Her şeyden önce var olan O'dur ve her şey varlığını O'nda sürdürmektedir18Bedenin, yani inanlılar topluluğunun başı O'dur Her şeyde ilk yeri alsın diye başlangıç olan ve ölüler arasından ilk doğan O'dur.

    Peygamberimizin aşşağıdaki hadisi ile bu konuyu daha iyi anlayabiliriz.

    “Siz mutlaka sizden öncekilerin yollarını karış karış, arşın arşın izleyeceksiniz. Öyle ki onlar bir kelerin deliğine girseler, siz de onlara uyacaksınız.”

    Ashâb dedi ki: “Ey Allah’ın rasûlü! Bu (izleyeceklerimiz yahûdi ve hıristiyanlar mı?”

    Peygamberimiz şöyle buyurdu: “Ya kimler olacak?”

    Aşşağıdaki linkte bu konu ile alakalı "İşârî Tefsirlerde Hakîkat-i Muhammediyye Anlayışı" isimli detaylı bir araştırma araştırma mevcuttur.Bu konu ile alakalı tüm ayet,hadis ve diğer alimlerin görüşlerini bulabilirsiniz.

    http://www.iudergi.com/tr/index.php/...le/14536/13751


  18. 12.Kasım.2012, 23:31
    9
    çelebiler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Peygamberimizin herşeyden ve herkesten önce yaratılmış olması ve herşeyden ve herkesten önce peygamber olması,Kuran ve hadis kaynaklı bir bilgi değildir.Bu konu için delil olarak sunulan hadisler zayıf yada uydurmadır.Bu inanış hırıstiyanların incilinde İsa peygamber için geçmektedir.

    Aşşağıdaki alıntı İncil'in Pavlus'un Koloseliler'e mektup bölümünde alıntıdır

    Mesih'in kimliği ve görevi

    15Görünmez Tanrı'nın görüntüsü, bütün yaratılışın ilk doğanı O'dur 16Nitekim gökte ve yeryüzünde, görünen ve görünmeyen şeyler, tahtlar, egemenlikler, yönetimler ve hükümranlıklar, her şey O'nda yaratıldı Her şey O'nun aracılığıyla ve O'nun için yaratılmıştır 17Her şeyden önce var olan O'dur ve her şey varlığını O'nda sürdürmektedir18Bedenin, yani inanlılar topluluğunun başı O'dur Her şeyde ilk yeri alsın diye başlangıç olan ve ölüler arasından ilk doğan O'dur.

    Peygamberimizin aşşağıdaki hadisi ile bu konuyu daha iyi anlayabiliriz.

    “Siz mutlaka sizden öncekilerin yollarını karış karış, arşın arşın izleyeceksiniz. Öyle ki onlar bir kelerin deliğine girseler, siz de onlara uyacaksınız.”

    Ashâb dedi ki: “Ey Allah’ın rasûlü! Bu (izleyeceklerimiz yahûdi ve hıristiyanlar mı?”

    Peygamberimiz şöyle buyurdu: “Ya kimler olacak?”

    Aşşağıdaki linkte bu konu ile alakalı "İşârî Tefsirlerde Hakîkat-i Muhammediyye Anlayışı" isimli detaylı bir araştırma araştırma mevcuttur.Bu konu ile alakalı tüm ayet,hadis ve diğer alimlerin görüşlerini bulabilirsiniz.

    http://www.iudergi.com/tr/index.php/...le/14536/13751


  19. 12.Kasım.2012, 23:43
    10
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Bir Müslümanın sorusu cevap bulamadım yardım edin.

    arkadaşlar buradada konuyu fazla uzatmak istemiyorum. ben hadisi şerifleri verdim. Ehli sünnet alimlerimizce Sahih denilmiştir. Rivayet eden Alimlerde Sahih demiştir. Senetinide getirdim. kimden kime söylenmiş onuda getirdim. Abdurrezzak ki onun hadisleri atılacak gibi degildir. ya bir kere ismi Ahmed degilmi (Sallahu aleyhi ve sellem) Ahmed ne demek ilk hamd eden. En çok hamd eden manasında degilmi. İmam Malik koca müçtehid alimde tastikliyor. İmam Rabbani gibi büyük alimde tastikliyor, İbni hacer de tastikliyor. Hele Şifa-i şerif sahibi yaklaşık 900 -1000 yıllık kitapta Kadı iyaz hazretleride kitabına almıştır. ne diye itiraz edelim ki.

    Hıristiyanlar ne derlerse desinler bizi o ilgilendirirmi. onlar Allaha şirk koşmuşlardır. İsa yı Allahın oğlu ilan etmişlerdir. Alimlerimizin bir sözü var. Bu sözde meşhurdur. Peygambere Hıristiyanlar gibi Allahın oğlu diyip ilahlaştırmayın. Ona istediginiz üstünlüğü verebilirsiniz. demektedirler.

    Çünkü kur'an bile en üstün ahlak üzere diyor. Nice övgüler veriyor. bir kere Habibim diyor. bu bile yeter bence.

    Hadisi şerifler ise Atılacak gibi degil.

    Fazla uzatıpta tartışma cıkarmak istemiyorum. işte getirdigim deliller ortada kim nasıl inanıyorsa inansın.


  20. 12.Kasım.2012, 23:43
    10
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    arkadaşlar buradada konuyu fazla uzatmak istemiyorum. ben hadisi şerifleri verdim. Ehli sünnet alimlerimizce Sahih denilmiştir. Rivayet eden Alimlerde Sahih demiştir. Senetinide getirdim. kimden kime söylenmiş onuda getirdim. Abdurrezzak ki onun hadisleri atılacak gibi degildir. ya bir kere ismi Ahmed degilmi (Sallahu aleyhi ve sellem) Ahmed ne demek ilk hamd eden. En çok hamd eden manasında degilmi. İmam Malik koca müçtehid alimde tastikliyor. İmam Rabbani gibi büyük alimde tastikliyor, İbni hacer de tastikliyor. Hele Şifa-i şerif sahibi yaklaşık 900 -1000 yıllık kitapta Kadı iyaz hazretleride kitabına almıştır. ne diye itiraz edelim ki.

    Hıristiyanlar ne derlerse desinler bizi o ilgilendirirmi. onlar Allaha şirk koşmuşlardır. İsa yı Allahın oğlu ilan etmişlerdir. Alimlerimizin bir sözü var. Bu sözde meşhurdur. Peygambere Hıristiyanlar gibi Allahın oğlu diyip ilahlaştırmayın. Ona istediginiz üstünlüğü verebilirsiniz. demektedirler.

    Çünkü kur'an bile en üstün ahlak üzere diyor. Nice övgüler veriyor. bir kere Habibim diyor. bu bile yeter bence.

    Hadisi şerifler ise Atılacak gibi degil.

    Fazla uzatıpta tartışma cıkarmak istemiyorum. işte getirdigim deliller ortada kim nasıl inanıyorsa inansın.


  21. 13.Kasım.2012, 00:00
    11
    ELHAMDULİLLAH
    İnşaAllah Devamlı Üye.

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Eylül.2012
    Üye No: 97696
    Mesaj Sayısı: 454
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5

    Cevap: Bir Müslümanın sorusu cevap bulamadım yardım edin.

    Alıntı
    Şimdi kuranda insanların nasıl dünyaya geldiği yazarAdem yasak meyveyi yer vs vs ama Kuranda aynı zamanda şu da yazar tam olarak ayeti yazamıyorum kusura bakmayın hzMuhammedin ademden önce bir nur olarak yaradıldığı ve bu nurun peygamberden peygambere alından geçmiştirAdem peki hadi o meyveyi yemeseydi? Dünya var olmasaydı HzMuhammed ney için yaradılmış bir peygamberdi ama Peygamber için dünya yoktu
    Dahada derinleştirelim sorunuzu....

    Peki Şeytan Aleyyullana cennete girdiğinde, Allahu Taala'nın haberi olmadımı....???

    Dahada derinleştirelim sorunuzu....

    Peki Şeytan Aleyyullana cennete girdiğinde, neden yaklaşmayın denilen ağacı işaret ederek o'na yaklaşmalarını söyledi. Bunu nereden biliyordu.

    Dahada derinleştirelim sorunuzu....

    Allahu Taala Adem (A.S.)'ma Şeytan Aleyyullana'nın kendisine düşman olduğunu ve ondan sakınması gerektiğini söylediğinde, Şeytan Aleyyullana Kovulmuş ve lanetlenmişti. Adem (A.S.) nasıl olduda, bu lanetlinin sözünü dinledide, RAB'bine asi duruma düştü....

    Evet her şey bir program dahilinde ilerledi ve hiç kimse kendini alim zanneden Şeytan Aleyyullana dahil sınavı veremedi.

    Zira ilim hiç bir şeydir. Eğer Rab'bi ilimle birlikte hikmeti lutfetmiyorsa.....

    Yer yüzünde günah işlemeyen yada işlemediğini iddia eden bir insan bulduğunuzda, biliniz ki; O yalancı kafirdir. Acziyetini bilipte, Rab'binden ASLA ÜMİDİNİ KESMEYEN olmadıkça'da cennet asla kazanılabilecek bir yer değildir.


  22. 13.Kasım.2012, 00:00
    11
    İnşaAllah Devamlı Üye.
    Alıntı
    Şimdi kuranda insanların nasıl dünyaya geldiği yazarAdem yasak meyveyi yer vs vs ama Kuranda aynı zamanda şu da yazar tam olarak ayeti yazamıyorum kusura bakmayın hzMuhammedin ademden önce bir nur olarak yaradıldığı ve bu nurun peygamberden peygambere alından geçmiştirAdem peki hadi o meyveyi yemeseydi? Dünya var olmasaydı HzMuhammed ney için yaradılmış bir peygamberdi ama Peygamber için dünya yoktu
    Dahada derinleştirelim sorunuzu....

    Peki Şeytan Aleyyullana cennete girdiğinde, Allahu Taala'nın haberi olmadımı....???

    Dahada derinleştirelim sorunuzu....

    Peki Şeytan Aleyyullana cennete girdiğinde, neden yaklaşmayın denilen ağacı işaret ederek o'na yaklaşmalarını söyledi. Bunu nereden biliyordu.

    Dahada derinleştirelim sorunuzu....

    Allahu Taala Adem (A.S.)'ma Şeytan Aleyyullana'nın kendisine düşman olduğunu ve ondan sakınması gerektiğini söylediğinde, Şeytan Aleyyullana Kovulmuş ve lanetlenmişti. Adem (A.S.) nasıl olduda, bu lanetlinin sözünü dinledide, RAB'bine asi duruma düştü....

    Evet her şey bir program dahilinde ilerledi ve hiç kimse kendini alim zanneden Şeytan Aleyyullana dahil sınavı veremedi.

    Zira ilim hiç bir şeydir. Eğer Rab'bi ilimle birlikte hikmeti lutfetmiyorsa.....

    Yer yüzünde günah işlemeyen yada işlemediğini iddia eden bir insan bulduğunuzda, biliniz ki; O yalancı kafirdir. Acziyetini bilipte, Rab'binden ASLA ÜMİDİNİ KESMEYEN olmadıkça'da cennet asla kazanılabilecek bir yer değildir.


  23. 13.Kasım.2012, 00:23
    12
    çelebiler
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 15.Ağustos.2012
    Üye No: 97474
    Mesaj Sayısı: 406
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Bir Müslümanın sorusu cevap bulamadım yardım edin.

    Bu işte sizce de bir gariplik yok mu?

    HIRİSTİYAN:"O (İsa) olmasaydı alêm yaratılmazdı"

    MÜRİT:"O (Resulullah) olmasaydı kainat yaratılmazdı"

    KEMALİST: "O (M. Kemal) olmasaydı biz olmazdık"


  24. 13.Kasım.2012, 00:23
    12
    çelebiler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Bu işte sizce de bir gariplik yok mu?

    HIRİSTİYAN:"O (İsa) olmasaydı alêm yaratılmazdı"

    MÜRİT:"O (Resulullah) olmasaydı kainat yaratılmazdı"

    KEMALİST: "O (M. Kemal) olmasaydı biz olmazdık"





+ Yorum Gönder
Git 124 Son