Konusunu Oylayın.: Bir Müslümanın sorusu cevap bulamadım yardım edin.

5 üzerinden 3.67 | Toplam : 3 kişi
Bir Müslümanın sorusu cevap bulamadım yardım edin.
  1. 13.Kasım.2012, 18:16
    37
    ömerhattab
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Mayıs.2008
    Üye No: 20975
    Mesaj Sayısı: 1,830
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 19

    Cevap: Bir Müslümanın sorusu cevap bulamadım yardım edin.

    reklam


    Cevap: Bir Müslümanın sorusu cevap bulamadım yardım edin. ile ilgili yazı Mumsema.org
    İLİMCİK Nickli Üyeden Alıntı
    Hem o nur ile; kâinattaki harekât, tenevvüat, tebeddülat, tegayyürat manasızlıktan ve abesiyetten ve tesadüf oyuncaklığından çıkıp birer mektubat-ı Rabbaniye, birer sahife-i âyât-ı tekviniye, birer meraya-yı esma-i İlahiye ve âlem dahi bir kitab-ı hikmet-i Samedaniye mertebesine çıktılar. Hem insanı bütün hayvanatın madûnuna düşüren hadsiz za'f u aczi, fakr u ihtiyacatı ve bütün hayvanlardan daha bedbaht eden, vasıta-i nakl-i hüzün ve elem ve gam olan aklı, o nur ile nurlandığı vakit, insan bütün hayvanat, bütün mahlukat üstüne çıkar. O nurlanmış acz, fakr, akıl ile niyaz ile nazenin bir sultan ve fizar ile nazdar bir halife-i zemin olur. Demek o nur olmazsa kâinat da, insan da, hattâ herşey dahi hiçe iner. Evet elbette böyle bedî' bir kâinatta, böyle bir zât lâzımdır. Yoksa kâinat ve eflâk olmamalıdır.Sözler ( 237 )
    Allah razı olsun Kardeşim...Anlayana sivrisinek saz anlamayana davul zurna az ...


  2. 13.Kasım.2012, 18:16
    37
    Devamlı Üye
    reklam


    İLİMCİK Nickli Üyeden Alıntı
    Hem o nur ile; kâinattaki harekât, tenevvüat, tebeddülat, tegayyürat manasızlıktan ve abesiyetten ve tesadüf oyuncaklığından çıkıp birer mektubat-ı Rabbaniye, birer sahife-i âyât-ı tekviniye, birer meraya-yı esma-i İlahiye ve âlem dahi bir kitab-ı hikmet-i Samedaniye mertebesine çıktılar. Hem insanı bütün hayvanatın madûnuna düşüren hadsiz za'f u aczi, fakr u ihtiyacatı ve bütün hayvanlardan daha bedbaht eden, vasıta-i nakl-i hüzün ve elem ve gam olan aklı, o nur ile nurlandığı vakit, insan bütün hayvanat, bütün mahlukat üstüne çıkar. O nurlanmış acz, fakr, akıl ile niyaz ile nazenin bir sultan ve fizar ile nazdar bir halife-i zemin olur. Demek o nur olmazsa kâinat da, insan da, hattâ herşey dahi hiçe iner. Evet elbette böyle bedî' bir kâinatta, böyle bir zât lâzımdır. Yoksa kâinat ve eflâk olmamalıdır.Sözler ( 237 )
    Allah razı olsun Kardeşim...Anlayana sivrisinek saz anlamayana davul zurna az ...


  3. 13.Kasım.2012, 18:19
    38
    RedveKabul
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ekim.2012
    Üye No: 98274
    Mesaj Sayısı: 118
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Bir Müslümanın sorusu cevap bulamadım yardım edin.

    reklam


    Müteşabih ayetlerin peşine düşüp sapıtanları biliyoruz da, muhkem ayetlerin peşine düşüp sapıtanları anlamakta zorlanıyoruz. Galiba hepsi de cehaletin bir sonucu...

    Şu cehaletin vardığı zirveye bir bakın!


  4. 13.Kasım.2012, 18:19
    38
    RedveKabul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    reklam


    Müteşabih ayetlerin peşine düşüp sapıtanları biliyoruz da, muhkem ayetlerin peşine düşüp sapıtanları anlamakta zorlanıyoruz. Galiba hepsi de cehaletin bir sonucu...

    Şu cehaletin vardığı zirveye bir bakın!


  5. 13.Kasım.2012, 18:38
    39
    İLİMCİK
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Haziran.2012
    Üye No: 96623
    Mesaj Sayısı: 419
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5

    Cevap: Bir Müslümanın sorusu cevap bulamadım yardım edin.

    Alıntı
    Müteşabih ayetlerin peşine düşüp sapıtanları biliyoruz da, muhkem ayetlerin peşine düşüp sapıtanları anlamakta zorlanıyoruz Galiba hepsi de cehaletin bir sonucu
    Kardeşim, bunu bil ki, Kur'an Allahın kelamıdır ve Allahın Kur'an ayetlerinden murad ettiği bütün manalar doğrudur ve haktır..Ben hepsini tasdik ediyorum..

    Fakat, senin bazı Kur'an ayetlerinden çıkardığın yanlış ve hatalı manalara da tabi olmak zorunda değilir..Yani, Kur'an ayetleri başkadır, senin kendi meşreb ve meseleğinle boyadığın ve noksan ve kusurlu kafan ile anladığın manalar başkadır. Kendi cüz'i ilmine ve anlayışına Kur'an gibi bir güneşi alet yapma..Buraya ayet meali yazmak kolaydır fakat önemli olan ayetleri doğru ve istikametli anlamaktır..İşte sende bu eksik..Mesela, Muhammed aleyhisselam bir beşerdir ve bizim gibi yer ve içer bu doğru..Fakat, senin ve benim mertebemde bir insan değildir..Mesela: Niçin Allah sani değil, Muhammed aleyhisselamı örnek yapmıştır..Niçin son peygamber olarak seni değil, Muhammed aleyhisselamı seçmiştir..Niçin seni değil ve hatta hiç bir peygamberi bile değil, Muhammed aleyhisselamı Miraca çıkarmıştır..Niçin sana değil de Muhammed aleyhisselama İncil ve Tevrat işaret etmiştir..Niçin minarelerde senin ismin değil de Muhammed aleyhisselamın ismi anılmaktadır..Demek ki, sen de Muhammed aleyhisselam da bir insandır bu doğru..Hatta Muhammed aleyhisselamın bütün zerreleri ve hayatı ve nefsi Allahın elindedir ve



    Allah kudretini bir an olsun çekse haşa Muhammed aleyhisselam yok olur.. bu da doğru..Fakat, Muhammed aleyhisselamın kıymeti, ehemmiyeti, mertebesi, Allahın yanındaki mahbubiyeti senden çok farklıdır..

    Yahu..o kadar şey yazmışız..Onları bir oku..Muhammed aleyhisselamdan maksat, onun getirdiği ve aleme tebliğ ettiği Kur'an hakikatleridir ve onun ubudiyeti ve ahlakı ve fazileti ve şükrüdür diyoruz..Buna bir müslümanın itiraz etmemesi lazım..Çünkü, zaten Cenab-ı Hak, bu kainatı ve insanları iman, ibadet ve şükür için yarattığını beyan ediyor..Yani, kainattan gaye ve maksat bunlar..Öyle ise, Muhammed aleyhisselamın getirdiği ve tebliğ ettiği iman hakikatleri olmasaydı ve Allahın uluhiyetinin tezahürüne karşı külli bir ubudiyetle mukabele etmeseydi ve diğer insanlara da şükrü ve ibadeti öğretmesetdi ve Allahı tanıyıp, diğer insanlara da tanıttırmasaydı ve Allahı sevip, diğer insanlara da sevdirmesedi ve bütün nazarları Allaha çevirmeseydi haşa Muhammed aleyhisselamın da kıymeti olmayacaktı..Fakat, bu kainatın sahibi Muhammed aleyhisselamın hayatını, ubudiyetini, şükrünü, niyazını görüyor ve bu kainatı onu netice verecek şekilde programlıyor..Yani, bu kainatın çekirdeğini o meyveyi netice verecek şekilde yaratıyor..Öyle ise, Muhammed aleyhisselam, bu kainatın hem çekirdeği, hem de meyvesi diyebiliriz.

    Elhasıl, Kur'anı kendi yanlış anlayışına alet etme..Çünkü, Kur'an ayeti başkadır ve senin bazı ayetlerden çıkardığın yanlış manalar başkadır..Biz o yanlış manaları kabul etmek zorunda değiliz..


  6. 13.Kasım.2012, 18:38
    39
    İLİMCİK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    Alıntı
    Müteşabih ayetlerin peşine düşüp sapıtanları biliyoruz da, muhkem ayetlerin peşine düşüp sapıtanları anlamakta zorlanıyoruz Galiba hepsi de cehaletin bir sonucu
    Kardeşim, bunu bil ki, Kur'an Allahın kelamıdır ve Allahın Kur'an ayetlerinden murad ettiği bütün manalar doğrudur ve haktır..Ben hepsini tasdik ediyorum..

    Fakat, senin bazı Kur'an ayetlerinden çıkardığın yanlış ve hatalı manalara da tabi olmak zorunda değilir..Yani, Kur'an ayetleri başkadır, senin kendi meşreb ve meseleğinle boyadığın ve noksan ve kusurlu kafan ile anladığın manalar başkadır. Kendi cüz'i ilmine ve anlayışına Kur'an gibi bir güneşi alet yapma..Buraya ayet meali yazmak kolaydır fakat önemli olan ayetleri doğru ve istikametli anlamaktır..İşte sende bu eksik..Mesela, Muhammed aleyhisselam bir beşerdir ve bizim gibi yer ve içer bu doğru..Fakat, senin ve benim mertebemde bir insan değildir..Mesela: Niçin Allah sani değil, Muhammed aleyhisselamı örnek yapmıştır..Niçin son peygamber olarak seni değil, Muhammed aleyhisselamı seçmiştir..Niçin seni değil ve hatta hiç bir peygamberi bile değil, Muhammed aleyhisselamı Miraca çıkarmıştır..Niçin sana değil de Muhammed aleyhisselama İncil ve Tevrat işaret etmiştir..Niçin minarelerde senin ismin değil de Muhammed aleyhisselamın ismi anılmaktadır..Demek ki, sen de Muhammed aleyhisselam da bir insandır bu doğru..Hatta Muhammed aleyhisselamın bütün zerreleri ve hayatı ve nefsi Allahın elindedir ve



    Allah kudretini bir an olsun çekse haşa Muhammed aleyhisselam yok olur.. bu da doğru..Fakat, Muhammed aleyhisselamın kıymeti, ehemmiyeti, mertebesi, Allahın yanındaki mahbubiyeti senden çok farklıdır..

    Yahu..o kadar şey yazmışız..Onları bir oku..Muhammed aleyhisselamdan maksat, onun getirdiği ve aleme tebliğ ettiği Kur'an hakikatleridir ve onun ubudiyeti ve ahlakı ve fazileti ve şükrüdür diyoruz..Buna bir müslümanın itiraz etmemesi lazım..Çünkü, zaten Cenab-ı Hak, bu kainatı ve insanları iman, ibadet ve şükür için yarattığını beyan ediyor..Yani, kainattan gaye ve maksat bunlar..Öyle ise, Muhammed aleyhisselamın getirdiği ve tebliğ ettiği iman hakikatleri olmasaydı ve Allahın uluhiyetinin tezahürüne karşı külli bir ubudiyetle mukabele etmeseydi ve diğer insanlara da şükrü ve ibadeti öğretmesetdi ve Allahı tanıyıp, diğer insanlara da tanıttırmasaydı ve Allahı sevip, diğer insanlara da sevdirmesedi ve bütün nazarları Allaha çevirmeseydi haşa Muhammed aleyhisselamın da kıymeti olmayacaktı..Fakat, bu kainatın sahibi Muhammed aleyhisselamın hayatını, ubudiyetini, şükrünü, niyazını görüyor ve bu kainatı onu netice verecek şekilde programlıyor..Yani, bu kainatın çekirdeğini o meyveyi netice verecek şekilde yaratıyor..Öyle ise, Muhammed aleyhisselam, bu kainatın hem çekirdeği, hem de meyvesi diyebiliriz.

    Elhasıl, Kur'anı kendi yanlış anlayışına alet etme..Çünkü, Kur'an ayeti başkadır ve senin bazı ayetlerden çıkardığın yanlış manalar başkadır..Biz o yanlış manaları kabul etmek zorunda değiliz..


  7. 13.Kasım.2012, 18:50
    40
    İLİMCİK
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Haziran.2012
    Üye No: 96623
    Mesaj Sayısı: 419
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5

    Cevap: Bir Müslümanın sorusu cevap bulamadım yardım edin.

    İ'lem Eyyühel-Aziz! Şu gördüğün büyük âleme büyük bir kitab nazarıyla bakılırsa, Nur-u Muhammedî (A.S.M.) o kitabın kâtibinin kaleminin mürekkebidir. Eğer o âlem-i kebir, bir şecere tahayyül edilirse, Nur-u Muhammedî hem çekirdeği, hem semeresi olur. Eğer dünya mücessem bir zîhayat farzedilirse, o nur onun ruhu olur. Eğer büyük bir insan tasavvur edilirse, o nur onun aklı olur. Eğer pek güzel şaşaalı bir cennet bahçesi tahayyül edilirse, Nur-u Muhammedî onun andelibi olur. Eğer pek büyük bir saray farzedilirse, Nur-u Muhammedî o Sultan-ı Ezelî'nin makarr-ı saltanat ve haşmeti ve tecelliyat-ı cemaliyesiyle âsâr-ı san'atını hâvi olan o yüksek saraya nâzır ve münadi ve teşrifatçı olur. Bütün insanları davet ediyor. O sarayda bulunan bütün antika san'atları, hârikaları ve mu'cizeleri tarif ediyor. Halkı o saray sahibine, sâni'ine iman etmek üzere cazibedar, hayret-efza davet ediyor.
    Mesnevi-i Nuriye ( 116 )


  8. 13.Kasım.2012, 18:50
    40
    İLİMCİK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    İ'lem Eyyühel-Aziz! Şu gördüğün büyük âleme büyük bir kitab nazarıyla bakılırsa, Nur-u Muhammedî (A.S.M.) o kitabın kâtibinin kaleminin mürekkebidir. Eğer o âlem-i kebir, bir şecere tahayyül edilirse, Nur-u Muhammedî hem çekirdeği, hem semeresi olur. Eğer dünya mücessem bir zîhayat farzedilirse, o nur onun ruhu olur. Eğer büyük bir insan tasavvur edilirse, o nur onun aklı olur. Eğer pek güzel şaşaalı bir cennet bahçesi tahayyül edilirse, Nur-u Muhammedî onun andelibi olur. Eğer pek büyük bir saray farzedilirse, Nur-u Muhammedî o Sultan-ı Ezelî'nin makarr-ı saltanat ve haşmeti ve tecelliyat-ı cemaliyesiyle âsâr-ı san'atını hâvi olan o yüksek saraya nâzır ve münadi ve teşrifatçı olur. Bütün insanları davet ediyor. O sarayda bulunan bütün antika san'atları, hârikaları ve mu'cizeleri tarif ediyor. Halkı o saray sahibine, sâni'ine iman etmek üzere cazibedar, hayret-efza davet ediyor.
    Mesnevi-i Nuriye ( 116 )


  9. 13.Kasım.2012, 19:00
    41
    İLİMCİK
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Haziran.2012
    Üye No: 96623
    Mesaj Sayısı: 419
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5

    Cevap: Bir Müslümanın sorusu cevap bulamadım yardım edin.

    ....herbir nevi mevcudatın, hattâ yıldızların da bir ser-zâkiri ve nur-efşan bir bülbülü var. Fakat, bütün bülbüllerin en efdali ve en eşrefi ve en münevveri ve en bahiri ve en azîmi ve en kerimi ve sesçe en yüksek ve vasıfça en parlak ve zikirce en etemm ve şükürce en eamm ve mahiyetçe en ekmel ve suretçe en ecmel, kâinat bostanında, arz ve semavatın bütün mevcudatını latif secaatıyla, leziz nağamatıyla, ulvî tesbihatıyla vecde ve cezbeye getiren, nev'-i beşerin andelib-i zîşanı ve benî-Âdemin bülbül-ü zül-Kur'anı: Muhammed-i Arabî'dir.
    Sözler ( 356 )


  10. 13.Kasım.2012, 19:00
    41
    İLİMCİK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    ....herbir nevi mevcudatın, hattâ yıldızların da bir ser-zâkiri ve nur-efşan bir bülbülü var. Fakat, bütün bülbüllerin en efdali ve en eşrefi ve en münevveri ve en bahiri ve en azîmi ve en kerimi ve sesçe en yüksek ve vasıfça en parlak ve zikirce en etemm ve şükürce en eamm ve mahiyetçe en ekmel ve suretçe en ecmel, kâinat bostanında, arz ve semavatın bütün mevcudatını latif secaatıyla, leziz nağamatıyla, ulvî tesbihatıyla vecde ve cezbeye getiren, nev'-i beşerin andelib-i zîşanı ve benî-Âdemin bülbül-ü zül-Kur'anı: Muhammed-i Arabî'dir.
    Sözler ( 356 )


  11. 13.Kasım.2012, 23:54
    42
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Bir Müslümanın sorusu cevap bulamadım yardım edin.

    bu konunun uzayacagını biliyordum. Aslında Hadis varken ben susarım. işime gelmesede susarım. Bunlar susmakta bilmiyorlar.

    İlimcik ve Ömerhattab kardeşim destekleriniz için Allah razı olsun. konuyu fazla uzatmayın. deliller ortada zaten. Müslüman neye inanacagını neyi delil alacagını bilir.


  12. 13.Kasım.2012, 23:54
    42
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    bu konunun uzayacagını biliyordum. Aslında Hadis varken ben susarım. işime gelmesede susarım. Bunlar susmakta bilmiyorlar.

    İlimcik ve Ömerhattab kardeşim destekleriniz için Allah razı olsun. konuyu fazla uzatmayın. deliller ortada zaten. Müslüman neye inanacagını neyi delil alacagını bilir.


  13. 14.Kasım.2012, 01:26
    43
    çelebiler
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 15.Ağustos.2012
    Üye No: 97474
    Mesaj Sayısı: 406
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Bir Müslümanın sorusu cevap bulamadım yardım edin.

    RedveKabul Nickli Üyeden Alıntı
    : )) çelebiler sayın kardeşim güzel yakalamışsınız

    bu işte bir gariplik yok hepsinin ortak özelliği; ŞİRK, Allah'a ortak arama çabaları. Allah'ın yaratmasını şartla bağlamak gibi bir hastalık.

    Hadi adam Hristiyan zaten kafir elbette saptıracak. Tahrif edilmiş Kitabına iman ediyor.
    Ya sana ne oluyor ey Müslüman (!) senin hangi kitabında yazıyor bu?

    "Bende sizin gibi bir beşerim" diyen Peygambere hayır sen bizim gibi bir beşer değilsin "sen olmasaydın alemler, varlık yaratılmazdı" diyoruz. Pekala "sen olmasaydın" ne demek? Onu yaratan da Allah değil mi? "Peygamber'in varlığı Allah'ın onu yaratmasından bağımsız" gibi bir sonuç ortaya çıkmıyor mu? Sanki o kendi kendine var olmuş da Allah onu yaratmamış gibi. Sen olmasaydın alemleri yaratmayacaktım ey Muhammed, sen de nereden çıktın? Madem geldin o halde alemleri senin yüzü suyu hürmetine yaratayım. Evet garip ama aynen bu mana çıkıyor.

    Sen olmasaydım alemleri, varlığı yaratmazdım. O halde Peygamber nedir, o da bir varlık değil midir? O'nu kim yarattı. Allah yarattı ise neden "sen olmasaydın" demiş?

    Bu sakat anlayışını sebeplerinden biri de güya Allah'ın Kuran'da Peygambere "Habibim" şeklinde hitabıymış. Biri bana Kuran'dan Allah'ın Peygambere "Habibim" hitabını gösteren ayeti getirsin de görelim.
    İsrâ Sûresi
    90,91,92,93 Dediler ki: "Yerden bize bir pınar fışkırtmadıkça; yahut senin hurmalardan, üzümlerden oluşan bir bahçen olup, aralarından şarıl şarıl ırmaklar akıtmadıkça; yahut iddia ettiğin gibi, gökyüzünü üzerimize parça parça düşürmedikçe; yahut Allah'ı ve melekleri karşımıza getirmedikçe; yahut altından bir evin olmadıkça; ya da göğe çıkmadıkça sana asla inanmayacağız. Bize gökten okuyacağımız bir kitap indirmedikçe göğe çıktığına da inanacak değiliz." De ki: "Rabbimi tenzih ederim. Ben ancak resûl olarak gönderilen bir beşerim."
    Muminun 24
    Kavminin içinden ileri gelen inkârcı bir grup (şöyle) dedi: "Bu da sizin gibi bir insandan başka bir şey değildir. Size üstün gelmek istiyor. Eğer Allâh (elçi göndermek) dileseydi, melekleri indirirdi. Biz ilk babalarımızdan böyle bir şey işitmedik."

    Allah razı olsun.Cevabınız için teşekkür ederim.Yukarıdaki ayetlere ve tartıştığımız konuya bakınca insanın neden kendisine gönderilen peygamberlere olduğu gibi inanamadığını,yüceltmeye çalıştığını daha iyi anlıyoruz


  14. 14.Kasım.2012, 01:26
    43
    çelebiler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    RedveKabul Nickli Üyeden Alıntı
    : )) çelebiler sayın kardeşim güzel yakalamışsınız

    bu işte bir gariplik yok hepsinin ortak özelliği; ŞİRK, Allah'a ortak arama çabaları. Allah'ın yaratmasını şartla bağlamak gibi bir hastalık.

    Hadi adam Hristiyan zaten kafir elbette saptıracak. Tahrif edilmiş Kitabına iman ediyor.
    Ya sana ne oluyor ey Müslüman (!) senin hangi kitabında yazıyor bu?

    "Bende sizin gibi bir beşerim" diyen Peygambere hayır sen bizim gibi bir beşer değilsin "sen olmasaydın alemler, varlık yaratılmazdı" diyoruz. Pekala "sen olmasaydın" ne demek? Onu yaratan da Allah değil mi? "Peygamber'in varlığı Allah'ın onu yaratmasından bağımsız" gibi bir sonuç ortaya çıkmıyor mu? Sanki o kendi kendine var olmuş da Allah onu yaratmamış gibi. Sen olmasaydın alemleri yaratmayacaktım ey Muhammed, sen de nereden çıktın? Madem geldin o halde alemleri senin yüzü suyu hürmetine yaratayım. Evet garip ama aynen bu mana çıkıyor.

    Sen olmasaydım alemleri, varlığı yaratmazdım. O halde Peygamber nedir, o da bir varlık değil midir? O'nu kim yarattı. Allah yarattı ise neden "sen olmasaydın" demiş?

    Bu sakat anlayışını sebeplerinden biri de güya Allah'ın Kuran'da Peygambere "Habibim" şeklinde hitabıymış. Biri bana Kuran'dan Allah'ın Peygambere "Habibim" hitabını gösteren ayeti getirsin de görelim.
    İsrâ Sûresi
    90,91,92,93 Dediler ki: "Yerden bize bir pınar fışkırtmadıkça; yahut senin hurmalardan, üzümlerden oluşan bir bahçen olup, aralarından şarıl şarıl ırmaklar akıtmadıkça; yahut iddia ettiğin gibi, gökyüzünü üzerimize parça parça düşürmedikçe; yahut Allah'ı ve melekleri karşımıza getirmedikçe; yahut altından bir evin olmadıkça; ya da göğe çıkmadıkça sana asla inanmayacağız. Bize gökten okuyacağımız bir kitap indirmedikçe göğe çıktığına da inanacak değiliz." De ki: "Rabbimi tenzih ederim. Ben ancak resûl olarak gönderilen bir beşerim."
    Muminun 24
    Kavminin içinden ileri gelen inkârcı bir grup (şöyle) dedi: "Bu da sizin gibi bir insandan başka bir şey değildir. Size üstün gelmek istiyor. Eğer Allâh (elçi göndermek) dileseydi, melekleri indirirdi. Biz ilk babalarımızdan böyle bir şey işitmedik."

    Allah razı olsun.Cevabınız için teşekkür ederim.Yukarıdaki ayetlere ve tartıştığımız konuya bakınca insanın neden kendisine gönderilen peygamberlere olduğu gibi inanamadığını,yüceltmeye çalıştığını daha iyi anlıyoruz


  15. 14.Kasım.2012, 12:47
    44
    ELHAMDULİLLAH
    İnşaAllah Devamlı Üye.

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Eylül.2012
    Üye No: 97696
    Mesaj Sayısı: 454
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5

    Cevap: Bir Müslümanın sorusu cevap bulamadım yardım edin.

    O(S.A.V.) RESUL olarak gönderilen bir beşer. Zira o EŞREFUL MAHLUK ve derece olarak tüm mahlukatın RAHMET PINARI.... Zira O(S.A.V.) RAB'binin RAHMET kaynağının tezahürü ve O(S.A.V.) ALEMLERE RAHMET OLARAK GÖNDERİLDİ.....

    Anlamadınız açalım.

    O(S.A.V.) Hazreti Adem(A.S.)'mada RAHMET. Zira O'da Peygamber Efendimiz(S.A.V.)'in RAHMET PINARINDA hayat buldu.

    O(S.A.V.) Hazreti Süleyman(A.S.)'mada RAHMET. Zira O'da Peygamber Efendimiz(S.A.V.)'in RAHMET PINARINDA hayat buldu.

    O(S.A.V.) Hazreti Musa (A.S.)'mada RAHMET. Zira O'da Peygamber Efendimiz (S.AV.)'in RAHMET PINARINDA hayat buldu.

    O(S.A.V.) Hazreti İsa (A.S.)'mada RAHMET. Zira O'da Peygamber Efendimiz (S.A.V.)'in RAHMET PINARINDA hayat buldu.

    O(S.A.V) Daha nice Peygamber (A.S.)'mın da RAHMET PINARINDA hayat bulduğudur. Zira HEPSİ ALEMLER İÇİNDE BİR ALEM ve hepsi RAHMET PINARI olan Peygamber Efendimiz(S.A.V.)'mi biliyorlardı. Her çağda RAB'bi MUHAMMED(S.A.V.)'i överek onlara benim bir KULUM gelecek. HEPİNİZE RAHMET olarak yarattım O'nu demiştir.

    Peygamber Efendimiz (S.A.V.) olmasaydı. ALEMLER OLMAZDI.

    Ne demek şimdi bu.....????

    Kısaca şu demek.... Allahu Taala'nın yaratma sanatının zirvesinde EŞREFUL MAHLUK'u yaratması için İLMİNİ KULLANARAK bir mahluk yaratacaktı. Bu mahlukuda TEMEL YAPIP, Arş, Kürs ve Yer ile bunlar arasındaki tüm mahlukatı bu TEMEL'den yaratacaktı. Ve yarattığınada ŞEYTAN ve AVANESİNİ ŞAHİT TUTMAYACAKTI İLİM ile yaratacak ve içlerinden ilimle teçhiz olanlarıda hikmet ile donatacaktı. Ve RAB'bim o ilk yaratılmışı kendinden yaratılacak olanlara RAHMET olarak yaratmıştı. RAHMET ALLAHU TAALADAN'dır. Ancak Rab'bi RAHMET'e vesile olarak TEMEL olanı ve kendisinden yaratılmış tüm alemi O(S.A.V.)'me bağlamış ve O'na ulaşmadan, bizi bulamazsınız demiştir. Her vesile ile RASUL'(S.A.V.)'i işaret buyurmuştur.

    Şimdi TÜM MAHLUKAT'ın TEMELİ'ni inkar ile, RAB'binizin yaratma sanatını inkar ile iştigal edecekseniz şunu unutmayınız.

    Biz bunun böyle olduğunu bilmiyorduk ve bize kimse bu hususda herhangi bir şey söylemedi diyemezsiniz.

    Bu yazıyı okumadan önce bildiklerinizden sormulu idiniz ve AMELİNİZ NİYETİ'nize bağlıydı. Şimdi bu yazıyı okuduktan sonra YARATMA SANATININ ZİRVESİ, EŞREFUL MAHLUK, İLK YARATILAN, TÜM ALEMLERİN TEMELİ'ni ve RAHMET PINARI KEVSER SAHİBİ'ni dahi MAKAM-ı MAHMUD'u inkar edecekseniz o tamamen sizin cüz-i iradenizle vermiş olduğunuz bir karar ve önünüzde iki yol var.....

    Birinci yol HAK olanı bulduk ve itaat ederiz demeniz.

    İkinci yol Hayatımızda böyle bir saçmalık duymadık deyip inkar etmeniz.

    İnkar ettiğiniz şey, sizin KEVSER SAHİBİ ve RAHMET PINARI olan TEMEL'iniz olan O(S.A.V.). EŞREFUL MAHLUKMU....?????

    Hala inkarınızda sabitmisiniz....


  16. 14.Kasım.2012, 12:47
    44
    İnşaAllah Devamlı Üye.
    O(S.A.V.) RESUL olarak gönderilen bir beşer. Zira o EŞREFUL MAHLUK ve derece olarak tüm mahlukatın RAHMET PINARI.... Zira O(S.A.V.) RAB'binin RAHMET kaynağının tezahürü ve O(S.A.V.) ALEMLERE RAHMET OLARAK GÖNDERİLDİ.....

    Anlamadınız açalım.

    O(S.A.V.) Hazreti Adem(A.S.)'mada RAHMET. Zira O'da Peygamber Efendimiz(S.A.V.)'in RAHMET PINARINDA hayat buldu.

    O(S.A.V.) Hazreti Süleyman(A.S.)'mada RAHMET. Zira O'da Peygamber Efendimiz(S.A.V.)'in RAHMET PINARINDA hayat buldu.

    O(S.A.V.) Hazreti Musa (A.S.)'mada RAHMET. Zira O'da Peygamber Efendimiz (S.AV.)'in RAHMET PINARINDA hayat buldu.

    O(S.A.V.) Hazreti İsa (A.S.)'mada RAHMET. Zira O'da Peygamber Efendimiz (S.A.V.)'in RAHMET PINARINDA hayat buldu.

    O(S.A.V) Daha nice Peygamber (A.S.)'mın da RAHMET PINARINDA hayat bulduğudur. Zira HEPSİ ALEMLER İÇİNDE BİR ALEM ve hepsi RAHMET PINARI olan Peygamber Efendimiz(S.A.V.)'mi biliyorlardı. Her çağda RAB'bi MUHAMMED(S.A.V.)'i överek onlara benim bir KULUM gelecek. HEPİNİZE RAHMET olarak yarattım O'nu demiştir.

    Peygamber Efendimiz (S.A.V.) olmasaydı. ALEMLER OLMAZDI.

    Ne demek şimdi bu.....????

    Kısaca şu demek.... Allahu Taala'nın yaratma sanatının zirvesinde EŞREFUL MAHLUK'u yaratması için İLMİNİ KULLANARAK bir mahluk yaratacaktı. Bu mahlukuda TEMEL YAPIP, Arş, Kürs ve Yer ile bunlar arasındaki tüm mahlukatı bu TEMEL'den yaratacaktı. Ve yarattığınada ŞEYTAN ve AVANESİNİ ŞAHİT TUTMAYACAKTI İLİM ile yaratacak ve içlerinden ilimle teçhiz olanlarıda hikmet ile donatacaktı. Ve RAB'bim o ilk yaratılmışı kendinden yaratılacak olanlara RAHMET olarak yaratmıştı. RAHMET ALLAHU TAALADAN'dır. Ancak Rab'bi RAHMET'e vesile olarak TEMEL olanı ve kendisinden yaratılmış tüm alemi O(S.A.V.)'me bağlamış ve O'na ulaşmadan, bizi bulamazsınız demiştir. Her vesile ile RASUL'(S.A.V.)'i işaret buyurmuştur.

    Şimdi TÜM MAHLUKAT'ın TEMELİ'ni inkar ile, RAB'binizin yaratma sanatını inkar ile iştigal edecekseniz şunu unutmayınız.

    Biz bunun böyle olduğunu bilmiyorduk ve bize kimse bu hususda herhangi bir şey söylemedi diyemezsiniz.

    Bu yazıyı okumadan önce bildiklerinizden sormulu idiniz ve AMELİNİZ NİYETİ'nize bağlıydı. Şimdi bu yazıyı okuduktan sonra YARATMA SANATININ ZİRVESİ, EŞREFUL MAHLUK, İLK YARATILAN, TÜM ALEMLERİN TEMELİ'ni ve RAHMET PINARI KEVSER SAHİBİ'ni dahi MAKAM-ı MAHMUD'u inkar edecekseniz o tamamen sizin cüz-i iradenizle vermiş olduğunuz bir karar ve önünüzde iki yol var.....

    Birinci yol HAK olanı bulduk ve itaat ederiz demeniz.

    İkinci yol Hayatımızda böyle bir saçmalık duymadık deyip inkar etmeniz.

    İnkar ettiğiniz şey, sizin KEVSER SAHİBİ ve RAHMET PINARI olan TEMEL'iniz olan O(S.A.V.). EŞREFUL MAHLUKMU....?????

    Hala inkarınızda sabitmisiniz....


  17. 14.Kasım.2012, 12:57
    45
    RedveKabul
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ekim.2012
    Üye No: 98274
    Mesaj Sayısı: 118
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Bir Müslümanın sorusu cevap bulamadım yardım edin.

    Güzel kardeşim benim içi kof sözlere karnım tok. Bir meselede hele hele bu itikadın konusu ise önce Kuran'dan bir ayet getireceksiniz ondan sonra bunu teyit eden Sünneti getireceksiniz sonra alimlerin konu hakkındaki içtihatlarını getireceksiniz. Sıralamayı alt üst ederseniz işte yolunuz böyle karanlığa çıkar.

    İtikat konusunda herkes rastgele fetva veremez. Çünkü itikat hata ihtimali bile götürmez.
    SubhanAllah! Avamda ilme rağbet yok! Avam hurafe hikayelerin peşinde. Onları Din addetmiş.


  18. 14.Kasım.2012, 12:57
    45
    RedveKabul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Güzel kardeşim benim içi kof sözlere karnım tok. Bir meselede hele hele bu itikadın konusu ise önce Kuran'dan bir ayet getireceksiniz ondan sonra bunu teyit eden Sünneti getireceksiniz sonra alimlerin konu hakkındaki içtihatlarını getireceksiniz. Sıralamayı alt üst ederseniz işte yolunuz böyle karanlığa çıkar.

    İtikat konusunda herkes rastgele fetva veremez. Çünkü itikat hata ihtimali bile götürmez.
    SubhanAllah! Avamda ilme rağbet yok! Avam hurafe hikayelerin peşinde. Onları Din addetmiş.


  19. 14.Kasım.2012, 13:09
    46
    ömerhattab
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Mayıs.2008
    Üye No: 20975
    Mesaj Sayısı: 1,830
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 19

    Cevap: Bir Müslümanın sorusu cevap bulamadım yardım edin.

    RedveKabul Nickli Üyeden Alıntı
    Güzel kardeşim benim içi kof sözlere karnım tok. Bir meselede hele hele bu itikadın konusu ise önce Kuran'dan bir ayet getireceksiniz ondan sonra bunu teyit eden Sünneti getireceksiniz sonra alimlerin konu hakkındaki içtihatlarını getireceksiniz. Sıralamayı alt üst ederseniz işte yolunuz böyle karanlığa çıkar. İtikat konusunda herkes rastgele fetva veremez. Çünkü itikat hata ihtimali bile götürmez. SubhanAllah! Avamda ilme rağbet yok! Avam hurafe hikayelerin peşinde. Onları Din addetmiş.
    Senin şuanda yaptığın ictihadlerle Önceden İslam Alimlerinin yaptığı icdihatler arasındaki fark Önceki İslam Alimlerinin yaptığı ictihadleri redetmendir...Sende fetva veremezsin...Ameli konularla itikadi konuları birbirine karıştırmanız ne kadar doğrudur siz bunu araştırın...


  20. 14.Kasım.2012, 13:09
    46
    Devamlı Üye
    RedveKabul Nickli Üyeden Alıntı
    Güzel kardeşim benim içi kof sözlere karnım tok. Bir meselede hele hele bu itikadın konusu ise önce Kuran'dan bir ayet getireceksiniz ondan sonra bunu teyit eden Sünneti getireceksiniz sonra alimlerin konu hakkındaki içtihatlarını getireceksiniz. Sıralamayı alt üst ederseniz işte yolunuz böyle karanlığa çıkar. İtikat konusunda herkes rastgele fetva veremez. Çünkü itikat hata ihtimali bile götürmez. SubhanAllah! Avamda ilme rağbet yok! Avam hurafe hikayelerin peşinde. Onları Din addetmiş.
    Senin şuanda yaptığın ictihadlerle Önceden İslam Alimlerinin yaptığı icdihatler arasındaki fark Önceki İslam Alimlerinin yaptığı ictihadleri redetmendir...Sende fetva veremezsin...Ameli konularla itikadi konuları birbirine karıştırmanız ne kadar doğrudur siz bunu araştırın...


  21. 14.Kasım.2012, 13:21
    47
    RedveKabul
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ekim.2012
    Üye No: 98274
    Mesaj Sayısı: 118
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Bir Müslümanın sorusu cevap bulamadım yardım edin.

    Ben rey ehlinden değilim haberci de değilim. Ben Kuran ve nebevi sünnet ehli, şahsiyet sahibi, gerektiğinde inisiyatif kullanabilen bir muvahhidim. Mukallid kafaların beni anlamasını beklemiyorum zaten. Rabbim bana Kuran'dan hesaba çekileceğimi söylüyor başkalarının iddiaları ve içtihatlarından değil. Başkaları benim yerime hesap vermeyecek.

    Ayrıca Kuran'la paralellik arz eden içtihatlara da karşı değilim, olamam.


  22. 14.Kasım.2012, 13:21
    47
    RedveKabul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Ben rey ehlinden değilim haberci de değilim. Ben Kuran ve nebevi sünnet ehli, şahsiyet sahibi, gerektiğinde inisiyatif kullanabilen bir muvahhidim. Mukallid kafaların beni anlamasını beklemiyorum zaten. Rabbim bana Kuran'dan hesaba çekileceğimi söylüyor başkalarının iddiaları ve içtihatlarından değil. Başkaları benim yerime hesap vermeyecek.

    Ayrıca Kuran'la paralellik arz eden içtihatlara da karşı değilim, olamam.


  23. 14.Kasım.2012, 13:42
    48
    ömerhattab
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Mayıs.2008
    Üye No: 20975
    Mesaj Sayısı: 1,830
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 19

    Cevap: Bir Müslümanın sorusu cevap bulamadım yardım edin.

    RedveKabul Nickli Üyeden Alıntı
    Ben rey ehlinden değilim haberci de değilim. Ben Kuran ve nebevi sünnet ehli, şahsiyet sahibi, gerektiğinde inisiyatif kullanabilen bir muvahhidim. Mukallid kafaların beni anlamasını beklemiyorum zaten. Rabbim bana Kuran'dan hesaba çekileceğimi söylüyor başkalarının iddiaları ve içtihatlarından değil. Başkaları benim yerime hesap vermeyecek. Ayrıca Kuran'la paralellik arz eden içtihatlara da karşı değilim, olamam.
    Başkaları derken islam alimlerinin ictihatları yanlış mı demek istiyorsunuz?


  24. 14.Kasım.2012, 13:42
    48
    Devamlı Üye
    RedveKabul Nickli Üyeden Alıntı
    Ben rey ehlinden değilim haberci de değilim. Ben Kuran ve nebevi sünnet ehli, şahsiyet sahibi, gerektiğinde inisiyatif kullanabilen bir muvahhidim. Mukallid kafaların beni anlamasını beklemiyorum zaten. Rabbim bana Kuran'dan hesaba çekileceğimi söylüyor başkalarının iddiaları ve içtihatlarından değil. Başkaları benim yerime hesap vermeyecek. Ayrıca Kuran'la paralellik arz eden içtihatlara da karşı değilim, olamam.
    Başkaları derken islam alimlerinin ictihatları yanlış mı demek istiyorsunuz?





+ Yorum Gönder
Git İlk 345 Son