Konusunu Oylayın.: Allah dışında hiç kimse din adına hüküm koyamaz!!!

5 üzerinden 4.60 | Toplam : 5 kişi
Allah dışında hiç kimse din adına hüküm koyamaz!!!
  1. 03.Kasım.2012, 16:15
    13
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Allah dışında hiç kimse din adına hüküm koyamaz!!!

    reklam


    Cevap: Allah dışında hiç kimse din adına hüküm koyamaz!!! isimli yazı www.Mumsema.comCevap: Allah dışında hiç kimse din adına hüküm koyamaz!!!
    Alıntı
    İslamyolu yazdıklarımı ve kaynek ve dedlil gösterdiğim ayetleri okumadan hemen konuya balıklama dalış yapma,maazallah kafayı kayaya çarparsın.Önce yazdıklarımızı bir oku,ondan sonra da ''bir nevi vahiy niteliği taşır'' mı taşımaz mı öyle konuş...
    yav ne balıklama dalacam bu konuyu önceden de açmıştık tartışmıştık biliyorum neler diyecegini. @mir nickli üye bile bu konuda en doğru en isabetli kararı çıkarttı . size ne oluyor. benim burada hiç anlaşamadıgım @mir bile bu konuda doğru konuşuyor. Sizler zaten onuda sollamışsınız. Vehhabileride sollamışsınız. Sizler nasıl birşeysiniz bilmiyorum. uçuyorsunuz havada Vehabilere bir hadis okusan sahih olsa susuyorlar sizler susmuyorsunuzda.


  2. 03.Kasım.2012, 16:15
    13
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    reklam


    Alıntı
    İslamyolu yazdıklarımı ve kaynek ve dedlil gösterdiğim ayetleri okumadan hemen konuya balıklama dalış yapma,maazallah kafayı kayaya çarparsın.Önce yazdıklarımızı bir oku,ondan sonra da ''bir nevi vahiy niteliği taşır'' mı taşımaz mı öyle konuş...
    yav ne balıklama dalacam bu konuyu önceden de açmıştık tartışmıştık biliyorum neler diyecegini. @mir nickli üye bile bu konuda en doğru en isabetli kararı çıkarttı . size ne oluyor. benim burada hiç anlaşamadıgım @mir bile bu konuda doğru konuşuyor. Sizler zaten onuda sollamışsınız. Vehhabileride sollamışsınız. Sizler nasıl birşeysiniz bilmiyorum. uçuyorsunuz havada Vehabilere bir hadis okusan sahih olsa susuyorlar sizler susmuyorsunuzda.


  3. 03.Kasım.2012, 16:40
    14
    Tarikatsiz
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 17.Ekim.2012
    Üye No: 98181
    Mesaj Sayısı: 75
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Allah dışında hiç kimse din adına hüküm koyamaz!!!

    reklam


    Alıntı
    konuşma
    emredersiniz sayın kendisini kuru fasulye gibi nimetten zanneden beyefendiciğim...Edebiyat dersleri için ayrıca ziyaret ederim ben sizi,fazla takılma bu uslup meselesine,sonra kibrinin gölgesinde yanarsın ...


  4. 03.Kasım.2012, 16:40
    14
    Tarikatsiz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    reklam


    Alıntı
    konuşma
    emredersiniz sayın kendisini kuru fasulye gibi nimetten zanneden beyefendiciğim...Edebiyat dersleri için ayrıca ziyaret ederim ben sizi,fazla takılma bu uslup meselesine,sonra kibrinin gölgesinde yanarsın ...


  5. 03.Kasım.2012, 16:44
    15
    ugurdogan
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 13.Eylül.2011
    Üye No: 90341
    Mesaj Sayısı: 297
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 32

    Cevap: Allah dışında hiç kimse din adına hüküm koyamaz!!!

    Tarikatsiz Nickli Üyeden Alıntı
    emredersiniz sayın kendisini kuru fasulye gibi nimetten zanneden beyefendiciğim...Edebiyat dersleri için ayrıca ziyaret ederim ben sizi,fazla takılma bu uslup meselesine,sonra kibrinin gölgesinde yanarsın ...

    İstersen gerçekten ziyaret et. Sana güzel bir EDEBiyat dersi veririm!!!


  6. 03.Kasım.2012, 16:44
    15
    ugurdogan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Tarikatsiz Nickli Üyeden Alıntı
    emredersiniz sayın kendisini kuru fasulye gibi nimetten zanneden beyefendiciğim...Edebiyat dersleri için ayrıca ziyaret ederim ben sizi,fazla takılma bu uslup meselesine,sonra kibrinin gölgesinde yanarsın ...

    İstersen gerçekten ziyaret et. Sana güzel bir EDEBiyat dersi veririm!!!


  7. 03.Kasım.2012, 17:02
    16
    EhliAba.
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Ekim.2012
    Üye No: 98288
    Mesaj Sayısı: 90
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Allah dışında hiç kimse din adına hüküm koyamaz!!!

    Dinde delil 3 tür
    Kuran-Sünnet-Ehlibeyt

    bunlar birbiriyle bağlatılıdır çelişki olmaz haktır doğrudur.ama alim yanlış yapabilir çelişebilirde çelişemezde.alimlerin sözlerini kurandan ve sünnetten vede ehlibeytten ashaptan, inceleyerek doğruluğunu araştırabiliriz her alim doğru yol üzere olcak diye bi kaide yoktur.onların görüşlerinin doğruluğunu kurandan ve hadislerden inceleyebiliriz


  8. 03.Kasım.2012, 17:02
    16
    EhliAba. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Dinde delil 3 tür
    Kuran-Sünnet-Ehlibeyt

    bunlar birbiriyle bağlatılıdır çelişki olmaz haktır doğrudur.ama alim yanlış yapabilir çelişebilirde çelişemezde.alimlerin sözlerini kurandan ve sünnetten vede ehlibeytten ashaptan, inceleyerek doğruluğunu araştırabiliriz her alim doğru yol üzere olcak diye bi kaide yoktur.onların görüşlerinin doğruluğunu kurandan ve hadislerden inceleyebiliriz


  9. 04.Kasım.2012, 22:29
    17
    TEKE TEK
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 11.Ekim.2012
    Üye No: 98093
    Mesaj Sayısı: 118
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Bulunduğu yer: İSTANBUL

    Cevap: Allah dışında hiç kimse din adına hüküm koyamaz!!!

    ** *"Rasulum Size ne getirdiyse onu aliniz men ettiklerinden sakininiz hasr7 "Ey habibim yahudi ve hristiyanlara deki eger Allahi seviyorsanz bana uyunki Allah da sizi sevsin*3/31 * !!buraya dkkat kardesler!! "aralarnda ihtilaf ettiklri seyde seni hakem kılp ,hükmune razi olmadkca ,o hükum sebebiyle kalblernde darlk bulmayp ,zahir ve batin ile sana uymadkca Rabbn hakki icn mumin olmazlar 4/65
    Peygamber Efendimize (s.a.v) İtaati Emreden Ayetler;

    “Kim Peygambere itaat ederse ALLAH’a itaat etmiş olur.”
    “Peygamber size ne verdiyse onu alın, size neyi yasakladıysa ondan da sakının.”
    “De ki; “Eğer ALLAH’ı seviyorsanız bana uyun ki, ALLAH da sizi sevsin ve günahlarınızı bağışlasın. ALLAH çok merhametli ve bağışlayıcıdır. De ki; “ALLAH’a ve peygambere itaat edin! Eğer dönerlerse muhakkak ki ALLAH kafirleri sevmez.”
    Peygmber ahlaki tamamlamak icn gonderldi ve o bzm icn canli órnek sadece.. onun dsnda hckmseyi önder edinmeyz lakin din degil hayatn her alanina sadece Allah húkmeder rasulu ilan eder bize de itaat düser .. Hükum ancak Allahndr Allah feraset nasib eylesn göremeynlere..


  10. 04.Kasım.2012, 22:29
    17
    Üye
    ** *"Rasulum Size ne getirdiyse onu aliniz men ettiklerinden sakininiz hasr7 "Ey habibim yahudi ve hristiyanlara deki eger Allahi seviyorsanz bana uyunki Allah da sizi sevsin*3/31 * !!buraya dkkat kardesler!! "aralarnda ihtilaf ettiklri seyde seni hakem kılp ,hükmune razi olmadkca ,o hükum sebebiyle kalblernde darlk bulmayp ,zahir ve batin ile sana uymadkca Rabbn hakki icn mumin olmazlar 4/65
    Peygamber Efendimize (s.a.v) İtaati Emreden Ayetler;

    “Kim Peygambere itaat ederse ALLAH’a itaat etmiş olur.”
    “Peygamber size ne verdiyse onu alın, size neyi yasakladıysa ondan da sakının.”
    “De ki; “Eğer ALLAH’ı seviyorsanız bana uyun ki, ALLAH da sizi sevsin ve günahlarınızı bağışlasın. ALLAH çok merhametli ve bağışlayıcıdır. De ki; “ALLAH’a ve peygambere itaat edin! Eğer dönerlerse muhakkak ki ALLAH kafirleri sevmez.”
    Peygmber ahlaki tamamlamak icn gonderldi ve o bzm icn canli órnek sadece.. onun dsnda hckmseyi önder edinmeyz lakin din degil hayatn her alanina sadece Allah húkmeder rasulu ilan eder bize de itaat düser .. Hükum ancak Allahndr Allah feraset nasib eylesn göremeynlere..


  11. 05.Kasım.2012, 01:58
    18
    İsmailAbi
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 26.Ekim.2012
    Üye No: 98294
    Mesaj Sayısı: 222
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3

    Cevap: Allah dışında hiç kimse din adına hüküm koyamaz!!!

    Allah resulune sünneti öğretmedimi?Allahtan izinsiz zaten peygamber herhangi bir uygulama veya kanun koyma ortalığı karıştırma boşuna.


  12. 05.Kasım.2012, 01:58
    18
    Devamlı Üye
    Allah resulune sünneti öğretmedimi?Allahtan izinsiz zaten peygamber herhangi bir uygulama veya kanun koyma ortalığı karıştırma boşuna.


  13. 05.Kasım.2012, 03:23
    19
    lazali54
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Ağustos.2008
    Üye No: 30378
    Mesaj Sayısı: 68
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 47

    Cevap: Allah dışında hiç kimse din adına hüküm koyamaz!!!


    Alıntı
    Bu ayetler göstermektedir ki Allah dışında hiç kimse din adına hüküm koyamaz. Allah’ın elçisi bile olsa insanların kişisel görüşleri dinî hüküm olarak kabul edilemez.


    tarikatsiz arkadaş allahın (cc)elçisi bile olsa hüküm koyamaz demişsin o zaman bende burdan bir kaç örnek vermek istedim.

    rasululah(sav) mescidi kibleteyn de namaz kıldırırken allahın(cc) ayeti geldi ve yönlerini mescidi aksadan mescidi harama müminler kıblelerini çevirmedi mi? peki bu eyet inene kadar kılınan namazların mescidi aksaya dönülerek kılınması kimin hükmüdür! mescidi aksanın kıble olması hakkında o zamana kadar bir ayet varmıdır?

    ikinci bir örnek te şöyle verebilirim. rasululah(sav) cuma hütbesinde iken mümünlerin çoğu onu orda yalnız bıraktıkları vakit cuma süresi iniyor. peki o zamana kadar kılınan cuma namazları kimin hükmü? kimin emrine göre o zamana kadar cuma namazlarını kıldılar.

    aşağıdaki ayette bu örnekleri destekler mahiyete:

    allah ve Resulü herhangi bir meselede hüküm bildirdikten sonra, hiçbir erkek veya kadın müminin, o konuda başka bir tercihte bulunma hakları yoktur. Kim Allah’a ve Resulüne isyan ederse besbelli bir sapıklığa düşmüş olur.
    ahzab33/36

    sanırım burda bir tashih yapmamız gerekiyor. bu hüküm verme kısmında allah(cc) vahiy alan onun her konuştuğu vahiy niteliğinde olan rasulullah(sav) efendimizi de silmemiz gerekiyor.




  14. 05.Kasım.2012, 03:23
    19
    lazali54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye

    Alıntı
    Bu ayetler göstermektedir ki Allah dışında hiç kimse din adına hüküm koyamaz. Allah’ın elçisi bile olsa insanların kişisel görüşleri dinî hüküm olarak kabul edilemez.


    tarikatsiz arkadaş allahın (cc)elçisi bile olsa hüküm koyamaz demişsin o zaman bende burdan bir kaç örnek vermek istedim.

    rasululah(sav) mescidi kibleteyn de namaz kıldırırken allahın(cc) ayeti geldi ve yönlerini mescidi aksadan mescidi harama müminler kıblelerini çevirmedi mi? peki bu eyet inene kadar kılınan namazların mescidi aksaya dönülerek kılınması kimin hükmüdür! mescidi aksanın kıble olması hakkında o zamana kadar bir ayet varmıdır?

    ikinci bir örnek te şöyle verebilirim. rasululah(sav) cuma hütbesinde iken mümünlerin çoğu onu orda yalnız bıraktıkları vakit cuma süresi iniyor. peki o zamana kadar kılınan cuma namazları kimin hükmü? kimin emrine göre o zamana kadar cuma namazlarını kıldılar.

    aşağıdaki ayette bu örnekleri destekler mahiyete:

    allah ve Resulü herhangi bir meselede hüküm bildirdikten sonra, hiçbir erkek veya kadın müminin, o konuda başka bir tercihte bulunma hakları yoktur. Kim Allah’a ve Resulüne isyan ederse besbelli bir sapıklığa düşmüş olur.
    ahzab33/36

    sanırım burda bir tashih yapmamız gerekiyor. bu hüküm verme kısmında allah(cc) vahiy alan onun her konuştuğu vahiy niteliğinde olan rasulullah(sav) efendimizi de silmemiz gerekiyor.




  15. 05.Kasım.2012, 11:47
    20
    TEKE TEK
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 11.Ekim.2012
    Üye No: 98093
    Mesaj Sayısı: 118
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Bulunduğu yer: İSTANBUL

    Cevap: Allah dışında hiç kimse din adına hüküm koyamaz!!!

    gercekten icler aciilsi, bakpda görememek bu olsa gerek! Allahn tm elcileri sadece tevhidi anlatmak hakki teblig etmek icn geldi sonucda her kul ile kyas edilemese de birer kullar.. fani ye hükum hakki yok haşa Allaha sgnrm aksini söylemeye.. sadece Allah n hükmunun savunuculari ve duyurucularidr peygamberler.kendinize geln sapknlk yaptgnz . . e. kötusü de farknda bile olmamanz !!


  16. 05.Kasım.2012, 11:47
    20
    Üye
    gercekten icler aciilsi, bakpda görememek bu olsa gerek! Allahn tm elcileri sadece tevhidi anlatmak hakki teblig etmek icn geldi sonucda her kul ile kyas edilemese de birer kullar.. fani ye hükum hakki yok haşa Allaha sgnrm aksini söylemeye.. sadece Allah n hükmunun savunuculari ve duyurucularidr peygamberler.kendinize geln sapknlk yaptgnz . . e. kötusü de farknda bile olmamanz !!


  17. 05.Kasım.2012, 11:56
    21
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Allah dışında hiç kimse din adına hüküm koyamaz!!!

    Alıntı
    Allah dışında hiç kimse din adına hüküm koyamaz!!!
    siz neden kafanıza göre ayetleri hadisleri yorum yapıp hüküm koyuyorsunuz. islamın şartını 6 ya çıkardınız. biriside size uymak olacak heralde


  18. 05.Kasım.2012, 11:56
    21
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    Allah dışında hiç kimse din adına hüküm koyamaz!!!
    siz neden kafanıza göre ayetleri hadisleri yorum yapıp hüküm koyuyorsunuz. islamın şartını 6 ya çıkardınız. biriside size uymak olacak heralde


  19. 05.Kasım.2012, 12:07
    22
    TEKE TEK
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 11.Ekim.2012
    Üye No: 98093
    Mesaj Sayısı: 118
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Bulunduğu yer: İSTANBUL

    Cevap: Allah dışında hiç kimse din adına hüküm koyamaz!!!

    bu kadar komik olmak icn özel bi çaba mi sarfediyprsunuz?!!! yorulmayn ki din degil her alanda hükm koyma yetkisi sadece Allaha aittir yoksa kemalistler gibi millete mi veriyorsunz bu yetkiyi tabi dogal hakkinz!!! yaptgnzn hicbir farki yok kemalistlerden!


  20. 05.Kasım.2012, 12:07
    22
    Üye
    bu kadar komik olmak icn özel bi çaba mi sarfediyprsunuz?!!! yorulmayn ki din degil her alanda hükm koyma yetkisi sadece Allaha aittir yoksa kemalistler gibi millete mi veriyorsunz bu yetkiyi tabi dogal hakkinz!!! yaptgnzn hicbir farki yok kemalistlerden!


  21. 05.Kasım.2012, 12:23
    23
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Allah dışında hiç kimse din adına hüküm koyamaz!!!

    Alıntı
    bu kadar komik olmak icn özel bi çaba mi sarfediyprsunuz?!!! yorulmayn ki din degil her alanda hükm koyma yetkisi sadece Allaha aittir yoksa kemalistler gibi millete mi veriyorsunz bu yetkiyi tabi dogal hakkinz!!! yaptgnzn hicbir farki yok kemalistlerden!
    ben yine Diyecem. evvela bunu diyeyimde Peygamberimiz (Sallahu aleyhi ve sellem) efendimiz vahyolandan başkasını söylemez. tekrar diyorum. Kur'anda ipeğin altının erkeğe haramı yok, Peruk takmanın haram oldugu yok. Bunları Peygamber haram etmiştir.

    şimdi açık nas bulunmayan Hadisi şerifler veya ayeti kerimelerden. Müçtehid imamlarımız kendi içtihatları ile hüküm koymuşlardır. Eğerki buna karşısan sen çok şeyi kendi kafana göre hadise ayete bakarak yapamazsın.

    Zaten burada çoğu konuda kendi kafana göre hüküm koyanda sen degilmisin. şefaat konusunda , Tevessül konsunda vs.


  22. 05.Kasım.2012, 12:23
    23
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    bu kadar komik olmak icn özel bi çaba mi sarfediyprsunuz?!!! yorulmayn ki din degil her alanda hükm koyma yetkisi sadece Allaha aittir yoksa kemalistler gibi millete mi veriyorsunz bu yetkiyi tabi dogal hakkinz!!! yaptgnzn hicbir farki yok kemalistlerden!
    ben yine Diyecem. evvela bunu diyeyimde Peygamberimiz (Sallahu aleyhi ve sellem) efendimiz vahyolandan başkasını söylemez. tekrar diyorum. Kur'anda ipeğin altının erkeğe haramı yok, Peruk takmanın haram oldugu yok. Bunları Peygamber haram etmiştir.

    şimdi açık nas bulunmayan Hadisi şerifler veya ayeti kerimelerden. Müçtehid imamlarımız kendi içtihatları ile hüküm koymuşlardır. Eğerki buna karşısan sen çok şeyi kendi kafana göre hadise ayete bakarak yapamazsın.

    Zaten burada çoğu konuda kendi kafana göre hüküm koyanda sen degilmisin. şefaat konusunda , Tevessül konsunda vs.


  23. 05.Kasım.2012, 14:22
    24
    TEKE TEK
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 11.Ekim.2012
    Üye No: 98093
    Mesaj Sayısı: 118
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Bulunduğu yer: İSTANBUL

    Cevap: Allah dışında hiç kimse din adına hüküm koyamaz!!!

    peygamberimiz bizden istediklerinden bir kaçı:!!1-Kuran dışında helal, haram kaynağı yoktur.
    2-Hadis kitapları oluşturulmayacak, mevcutlar imha edilecektir.
    3-Peygamber’in Kuran (din) dışındaki hareketlerine dini bir mana yüklenip dine ilave yapılmayacaktır.
    Kuran’ın dinine ilave olan hükümleri incele-diğimizde, bu hükümlere karşı olan birçok hadisin de olması ilginçtir. Peygamber’in baldırların örtülmesini emrettiğine dair uydurma hadis vardır ama Peygamber’in baldırlarının gözüktüğünü söyleyip öbür hadisi yargılayan hadis de vardır. Midye, karides yenemeyece-ğini söyleyen Hanefi mezhebinin bir izahı vardır ama diğer yanda diğer mezheplerin denizden ne çıkarsa yenebileceğini söyleyen hadisi vardır. İpeğin haram olduğuna, altının giyilemeyeceğine dair uydurma hadisler vardır ama Peygamber’in yanında sahabelerin ipek giydiğini, Peygamber’in bir ara altın yüzük taktığını söyleyen ve diğer hadisleri yargılayan hadisler de vardır. Haremlik selamlığı savunan, kadının sesinin duyulamayacağını söyleyen izahlara karşı sahabelerin erkek, kadın aynı yerde abdest aldığını, karşılıklı sohbetlerinin olduğunu anlatan hadisler de vardır.

    Çözüm Kuran’ı yeterli görüp her ilavenin bir uydurma izah veya uydurma bir yorumdan kaynaklandığını görmektir. Öyle hadisler vardır ki aslen Peygamber’in yapması mümkün olan bir fiil veya söylemesi mümkün olan bir sözdür. Fakat bu sözün başına Peygamber emretti ki, Peygamber buyurdu ki şeklindeki doğal uygulamayı emre çeviren uydurma, doğru sözü dahi Peygamber’e iftiraya çevirebilmiştir. Veya Peygamberin, Allah’ın serbest bıraktığı bir konudaki tavrını dinselleştirip, serbest alanın dinsel alana döndürülmesi de hadis yorumu uydurmacılığı ile gerçekleşmiştir. Örne-ğin Allah’ın Kuran’da kıyafet hakkında detay vermemesi; isteyenin takım elbise, isteyenin kimono, isteyenin cübbe veya isteyenin bambaşka bir yöre kıyafeti giyebileceğini gösterir. Bu serbest konuda muhtemeldir ki Peygamber, yöresinin kıyafetleri olan entariyi, cübbeyi tercih etmiştir. Fakat bu kıyafeti putperestler de, Peygam-ber’in en büyük düşmanları da gelenekler gereği giymekteydi. Yani Peygamberimiz’in bu konudaki tavrı bir dinsel uygulama, bir sevap değil, Allah’ın serbest bıraktığı konudaki bir tercihtir. Oysa Pey-gamber’in kıyafetini tarif eden hadisin kendisi değil, onun uydurma yorumu dine ilave yapmıştır. Uydurma yorumları Kuran’a denetleterek düzeltmek için aşağıdaki hadis örnektir:

    “Bilin ki; Kuran’dan başka bir şey eken, ektiğini biçerken belalara uğrar. Artık siz de O’nu ekin, O’na uyun. Rabbinize O’nu delil edin, nefislerinize O’nu öğütçü yapın. Kendi reyleriniz O’na uymazsa reylerinizi (yorumlarınızı, seçiminizi) töhmetleyin, dilekleriniz O’na aykırıysa dileklerinize hıyanette bulunun.”
    Nehcül Belağa sayfa 55

    Hadislerin hepsi zandır (sanıdır). Kuran’a göre ise din zanna bi-na edilemez. Kuran’la çelişen, Kuran’a ilaveler yapan yorum ve hadislerin yanlışlığı kesindir. Kuran’la çelişmeyen ve Kuran’la uyuşan hadislere gelince; onların bile Peygamberin sözleri olduğuna inanmak zandır, sanıdır. Geleneksel İslamcıların hadislerini yargılayıp,

    Kuran’ın hükümleriyle örtüşen yukarıdaki hadisleri Peygamber’in söylediğini kabul etmek de zandır, sanıdır. Yani bu hadisler Ku-ran’la örtüştükleri halde, onları Peygamber’in söylediği %100 de-ğildir. Hadislerin uydurulma sebeplerinde gördüğümüz gibi dine fayda sağlamak niyetiyle hadis uyduranların olması, dördüncü ko-nuda hadislerin incelenmesinde gördüğümüz gibi uzun hadis nakil zincirlerinden doğan hatalar, Peygamber’le sahabe sözünün karış-ması gibi sonuçlar, en düzgünü (!) Peygamberimiz’in vefatından ikiyüz yıl sonra yazılmış olan hadis kitaplarının en düzgün hadisinin bile zan (sanı) olduğunu ortaya koyar. Zaten bizim istediğimiz, bu bölümde gelenekçilerin uydurmalarla dolu kitaplarını yine ken-di naklettikleri hadislere yargılatıp, bu inanılmaz çelişkilerini de gözler önüne sermektir. Yoksa karşıtlığımızı hep belirttiğimiz gibi kendimize göre hadis kitabı oluşturma niyetimiz olamaz. Öyle bir şey gerekseydi onu Peygamber yapardı. Din eşittir %100 Kuran. Ne bir eksik, ne bir fazla. Bundan gayrısında ise zan vardır, gerçekle yalanın ayrılamaz bir şekilde birbirine geçmişliği vardır.
    birkaç soru sorayım:
    1- Kur’an’ı kimler anlayabilir?
    2- Kur’an’ı kimler anlayamaz?
    3- Anlayacağını ileri sürdükleriniz kimlerdir?
    4- Anlayacağını ileri sürdükleriniz neden farklı mezhep, tarikat ve cemaatteler?
    5- ‘’53/23 Onlar, sizin ve atalarınızın taktığı isimlerden başka bir şey değildir ve ALLAH onlar için hiç bir delil indirmemiştir. Kendilerine, Rab’lerinde bir yol gösterici geldiği halde, sadece kuruntuları ve kişisel arzularını izliyorlar’’ anlayacağını iddia ettiklerinizi bu ayet bağlamında nasıl değerlendireceksiniz?
    6- Eğer üstteki 5 soruyu kabul etmiyorsanız neden insanları birilerini taklit etmeye çağırıyorsunuz? Neden önlerine binlerce ciltlik kitaplar koyuyorsunuz? Sadece Kur’an’dan sorumlu olduğumuzu (43/43,44) neden söyleyemiyorsunuz?
    Kitaba inandığını söyleyen herkes bilmeli ki biz sadece kitaptan sorumluyuz. Rabbimiz bizi ona göre hesaba çekecek. Ve bu kitap tüm inananların anlayacağı bir kitaptır. Gerisi aldatmacadır. Peygamberimizin ahiretteki şikayetine maruz kalmak istemiyorsak her şeyi elimizin tersiyle bir kenara itip sadece Kur’an’a bakarak inanmamız ve ona göre yaşamamız gerekmektedir.
    25/30 Resul de şöyle der: “Ey Rabbim, benim toplumum, bu Kur’an’ı terk edilmiş/dışlanmış halde tuttular.“
    29/51 Bu kitabı sana indirmiş olmamız ve kendilerine okunması onlara yetmez mi? Bunda inanan bir toplum için bir rahmet ve öğüt vardır.


  24. 05.Kasım.2012, 14:22
    24
    Üye
    peygamberimiz bizden istediklerinden bir kaçı:!!1-Kuran dışında helal, haram kaynağı yoktur.
    2-Hadis kitapları oluşturulmayacak, mevcutlar imha edilecektir.
    3-Peygamber’in Kuran (din) dışındaki hareketlerine dini bir mana yüklenip dine ilave yapılmayacaktır.
    Kuran’ın dinine ilave olan hükümleri incele-diğimizde, bu hükümlere karşı olan birçok hadisin de olması ilginçtir. Peygamber’in baldırların örtülmesini emrettiğine dair uydurma hadis vardır ama Peygamber’in baldırlarının gözüktüğünü söyleyip öbür hadisi yargılayan hadis de vardır. Midye, karides yenemeyece-ğini söyleyen Hanefi mezhebinin bir izahı vardır ama diğer yanda diğer mezheplerin denizden ne çıkarsa yenebileceğini söyleyen hadisi vardır. İpeğin haram olduğuna, altının giyilemeyeceğine dair uydurma hadisler vardır ama Peygamber’in yanında sahabelerin ipek giydiğini, Peygamber’in bir ara altın yüzük taktığını söyleyen ve diğer hadisleri yargılayan hadisler de vardır. Haremlik selamlığı savunan, kadının sesinin duyulamayacağını söyleyen izahlara karşı sahabelerin erkek, kadın aynı yerde abdest aldığını, karşılıklı sohbetlerinin olduğunu anlatan hadisler de vardır.

    Çözüm Kuran’ı yeterli görüp her ilavenin bir uydurma izah veya uydurma bir yorumdan kaynaklandığını görmektir. Öyle hadisler vardır ki aslen Peygamber’in yapması mümkün olan bir fiil veya söylemesi mümkün olan bir sözdür. Fakat bu sözün başına Peygamber emretti ki, Peygamber buyurdu ki şeklindeki doğal uygulamayı emre çeviren uydurma, doğru sözü dahi Peygamber’e iftiraya çevirebilmiştir. Veya Peygamberin, Allah’ın serbest bıraktığı bir konudaki tavrını dinselleştirip, serbest alanın dinsel alana döndürülmesi de hadis yorumu uydurmacılığı ile gerçekleşmiştir. Örne-ğin Allah’ın Kuran’da kıyafet hakkında detay vermemesi; isteyenin takım elbise, isteyenin kimono, isteyenin cübbe veya isteyenin bambaşka bir yöre kıyafeti giyebileceğini gösterir. Bu serbest konuda muhtemeldir ki Peygamber, yöresinin kıyafetleri olan entariyi, cübbeyi tercih etmiştir. Fakat bu kıyafeti putperestler de, Peygam-ber’in en büyük düşmanları da gelenekler gereği giymekteydi. Yani Peygamberimiz’in bu konudaki tavrı bir dinsel uygulama, bir sevap değil, Allah’ın serbest bıraktığı konudaki bir tercihtir. Oysa Pey-gamber’in kıyafetini tarif eden hadisin kendisi değil, onun uydurma yorumu dine ilave yapmıştır. Uydurma yorumları Kuran’a denetleterek düzeltmek için aşağıdaki hadis örnektir:

    “Bilin ki; Kuran’dan başka bir şey eken, ektiğini biçerken belalara uğrar. Artık siz de O’nu ekin, O’na uyun. Rabbinize O’nu delil edin, nefislerinize O’nu öğütçü yapın. Kendi reyleriniz O’na uymazsa reylerinizi (yorumlarınızı, seçiminizi) töhmetleyin, dilekleriniz O’na aykırıysa dileklerinize hıyanette bulunun.”
    Nehcül Belağa sayfa 55

    Hadislerin hepsi zandır (sanıdır). Kuran’a göre ise din zanna bi-na edilemez. Kuran’la çelişen, Kuran’a ilaveler yapan yorum ve hadislerin yanlışlığı kesindir. Kuran’la çelişmeyen ve Kuran’la uyuşan hadislere gelince; onların bile Peygamberin sözleri olduğuna inanmak zandır, sanıdır. Geleneksel İslamcıların hadislerini yargılayıp,

    Kuran’ın hükümleriyle örtüşen yukarıdaki hadisleri Peygamber’in söylediğini kabul etmek de zandır, sanıdır. Yani bu hadisler Ku-ran’la örtüştükleri halde, onları Peygamber’in söylediği %100 de-ğildir. Hadislerin uydurulma sebeplerinde gördüğümüz gibi dine fayda sağlamak niyetiyle hadis uyduranların olması, dördüncü ko-nuda hadislerin incelenmesinde gördüğümüz gibi uzun hadis nakil zincirlerinden doğan hatalar, Peygamber’le sahabe sözünün karış-ması gibi sonuçlar, en düzgünü (!) Peygamberimiz’in vefatından ikiyüz yıl sonra yazılmış olan hadis kitaplarının en düzgün hadisinin bile zan (sanı) olduğunu ortaya koyar. Zaten bizim istediğimiz, bu bölümde gelenekçilerin uydurmalarla dolu kitaplarını yine ken-di naklettikleri hadislere yargılatıp, bu inanılmaz çelişkilerini de gözler önüne sermektir. Yoksa karşıtlığımızı hep belirttiğimiz gibi kendimize göre hadis kitabı oluşturma niyetimiz olamaz. Öyle bir şey gerekseydi onu Peygamber yapardı. Din eşittir %100 Kuran. Ne bir eksik, ne bir fazla. Bundan gayrısında ise zan vardır, gerçekle yalanın ayrılamaz bir şekilde birbirine geçmişliği vardır.
    birkaç soru sorayım:
    1- Kur’an’ı kimler anlayabilir?
    2- Kur’an’ı kimler anlayamaz?
    3- Anlayacağını ileri sürdükleriniz kimlerdir?
    4- Anlayacağını ileri sürdükleriniz neden farklı mezhep, tarikat ve cemaatteler?
    5- ‘’53/23 Onlar, sizin ve atalarınızın taktığı isimlerden başka bir şey değildir ve ALLAH onlar için hiç bir delil indirmemiştir. Kendilerine, Rab’lerinde bir yol gösterici geldiği halde, sadece kuruntuları ve kişisel arzularını izliyorlar’’ anlayacağını iddia ettiklerinizi bu ayet bağlamında nasıl değerlendireceksiniz?
    6- Eğer üstteki 5 soruyu kabul etmiyorsanız neden insanları birilerini taklit etmeye çağırıyorsunuz? Neden önlerine binlerce ciltlik kitaplar koyuyorsunuz? Sadece Kur’an’dan sorumlu olduğumuzu (43/43,44) neden söyleyemiyorsunuz?
    Kitaba inandığını söyleyen herkes bilmeli ki biz sadece kitaptan sorumluyuz. Rabbimiz bizi ona göre hesaba çekecek. Ve bu kitap tüm inananların anlayacağı bir kitaptır. Gerisi aldatmacadır. Peygamberimizin ahiretteki şikayetine maruz kalmak istemiyorsak her şeyi elimizin tersiyle bir kenara itip sadece Kur’an’a bakarak inanmamız ve ona göre yaşamamız gerekmektedir.
    25/30 Resul de şöyle der: “Ey Rabbim, benim toplumum, bu Kur’an’ı terk edilmiş/dışlanmış halde tuttular.“
    29/51 Bu kitabı sana indirmiş olmamız ve kendilerine okunması onlara yetmez mi? Bunda inanan bir toplum için bir rahmet ve öğüt vardır.





+ Yorum Gönder
Git İlk 123 Son