Konusunu Oylayın.: Kurban Bayramı Perşembe Günü Değil 26 Ekim Cuma Günüdür!

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Kurban Bayramı Perşembe Günü Değil 26 Ekim Cuma Günüdür!
  1. 28.Ekim.2012, 01:50
    61
    karadamlalar
    Kesintili Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Temmuz.2012
    Üye No: 96809
    Mesaj Sayısı: 1,620
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 17

    Cevap: Kurban Bayramı Perşembe Günü Değil 26 Ekim Cuma Günüdür!

    reklam


    Cevap: Kurban Bayramı Perşembe Günü Değil 26 Ekim Cuma Günüdür! altıncı sayfa yazısı mumsema.com Cevap: Kurban Bayramı Perşembe Günü Değil 26 Ekim Cuma Günüdür!
    bu görüşlere ek olarak sahabenin bu konu hakkında görüşleri:

    Alıntı
    abdestsizin musahafa el sürmesi ve hayzlının kuran okuması ile alakalı sahabenin ameli şunlardır :
    Hayızlı Kadın Kur'an Okuyamadığı Halde Allah'ı Zikredebilir

    “Bize Muhammed b. Yûsuf haber verip (dedi ki), bize Sufyân, Muğire'den, (O da) İbrahim'den (naklen) rivayet etti (ki, ibrahim) şöyle dedi:”
    “Hayızlı kadın ve cünüb kimse, Allah'ı zik*redebilir ve besmele çekebilir.”
    “Bize Muhammed b. Yûsuf haber verip (dedi ki), bize Sufyân rivayet edip dedi ki, bana İbrahim ve Sa'îd b. Cübeyr'den, onların şöyle dedikleri (haberi) ulaştı:”
    “Cünüb kimse ve hayızlı kadın tam bir âyet okuyamaz. Onlar (âyetin) bir tarafını okuyabilirler.”

    “Bize Muhammed b. Yezîd el-Bezzâr haber verip (dedi ki), bize Şerîk, Firâs'tan, (O da) Âmir'den (naklen), “O'nun, "cünüb kimse ve hayızlı kadın, Kur'an'ı okuyamazlar" (dediğini) rivayet etti.”

    “Bize Ebu'l-Velîd haber verip (dedi ki), bize Şu'be rivayet edip (dedi ki), bize el-Hakem, İbrahim'den, O'nun şöyle dediğini rivayet etti:”
    “Hz. Ömer, cünüb kimsenin (Kur'an) okumasını kerih görürmüş -veya menedermiş-. Şu'be dedi ki, ki*tabımda "ve hayızlı kadının (Kur'an okumasını kerih görürmüş)" (ilâvesini) buldum. (Yani bu ilâve ezberimde yoktur).”

    “Bize Yezîd b. Harun, Hişâm ed-Destüvâ'î'den, (O) Hammâd'dan, (O da) İbrahim'den (naklen) haber verdi (ki, İb*rahim) şöyle dedi:”
    “Dört kimse var ki, onlar Kur'an'ı okuyamazlar: Helada (olan kimse), hamamda (olan kimse), cünüb kimse ve hayızlı kadın. Cünüb kimse ve hayızlı kadının sadece bir âyet ve onun gi*bisini (okuması caizdir).”

    “Bize Abdullah b. Sa'îd haber verip (dedi ki), bize Ebu Hâlid el-Ahmer, Haccâc'dan, (O da) Atâ'dan, Hammâd ise İb*rahim ve Sa'îd b. Cübeyr'den (naklen) rivayet ettiler (ki Atâ’, İbrahim ve Sa'îd) şöyle dediler:” “Hayızlı kadın ve cünüb kimse bir âyeti, sonunu tamamlamayarak (okumaya) başlayabilirler.”

    “Bize Haccâc, Hammâd b. Selem'den, (O) Âsim el-Ahvel'den, (O da) Ebu'l-Âliye'den (naklen) haber verdi (ki, Ebu'l-Âliye), hayızlı kadın hakkında;” "O, Kur'an'ı okuyamaz" dedi.

    “Bize Ubeydullah b. Musa ve Ebu Nu'aym haber verdi. (Onlar dediler ki), bize es-Sâib b. Ömer, İbn Ebî Muleyke'den (naklen) haber verdi ki, Hz. Âişe hayızlı iken Esmâ'ya rukye ya*pardı." [YANİ DUA İLE RUKYE YAPARDI. DARİMİNİN BUNU ZİKRETMESİNİN SEBEBİ KURAN OKUMANIN CAİZ OLMADIĞI HALDE DUA İLE RUKYE YAPILABİLMESİNİN CEVAZINI GÖSTERMEKTİR.]

    “Bize Müslim haber verip (dedi ki), bize Hişâm rivayet edip (dedi ki), bize Katâde rivayet edip dedi ki; “Cünüb kimse, Allah'ın adını zikredebilir.”

    “Bize Sehl b. Hammâd haber verip (dedi ki), bize Şu'be, Seyyâr'dan, (O da) Ebû Vâ'il’den (naklen) rivayet etti (ki, Ebû Vâ'il) şöyle dedi:”
    “Denilirdi ki, ne cünüb kimse, ne de hayızlı kadın (Kur'an) okuyamaz. (Kur'an), hamamda da okunmaz. İki durum var ki, kul, o (durumlarda) Allah'ın (adını) anmaz: Helada ve cinsî münâsebette. Şu kadar var ki, adam hanımıyla cinsî münâsebet yapmaya geldiği zaman, başladığında, Allah'ın adını zikreder, (bes*mele çeker).”

    “Bize Yala haber verip (dedi ki), bize Abdulmelik, Atâ'dan (naklen), O'nun, hayızlı kadın (Kur'an) okuyabilir mi, me*selesinde;
    "Hayır. O, sadece âyetin bir parçasını (okuyabilir)" dediğini rivayet etti.”

    “Bize Abdullah b. Sa'îd haber verip (dedi ki), bize Ebû Usâme, el-Cureyrî'den, (O) Ebû Attâf tan, (O da) Ebû Hureyre'den (naklen) rivayet etti (ki, Ebû Hureyre) şöyle dedi:”
    “Dört (cümle var ki, onları söylemek) ne cünüb kimseye, ne de hayızlı kadına haram olmaz: Sübhanallah, Elhamdü lillah, Lâ ilahe illallah ve Allahu Ekber.”



  2. 28.Ekim.2012, 01:50
    61
    karadamlalar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kesintili Üye
    reklam


    bu görüşlere ek olarak sahabenin bu konu hakkında görüşleri:

    Alıntı
    abdestsizin musahafa el sürmesi ve hayzlının kuran okuması ile alakalı sahabenin ameli şunlardır :
    Hayızlı Kadın Kur'an Okuyamadığı Halde Allah'ı Zikredebilir

    “Bize Muhammed b. Yûsuf haber verip (dedi ki), bize Sufyân, Muğire'den, (O da) İbrahim'den (naklen) rivayet etti (ki, ibrahim) şöyle dedi:”
    “Hayızlı kadın ve cünüb kimse, Allah'ı zik*redebilir ve besmele çekebilir.”
    “Bize Muhammed b. Yûsuf haber verip (dedi ki), bize Sufyân rivayet edip dedi ki, bana İbrahim ve Sa'îd b. Cübeyr'den, onların şöyle dedikleri (haberi) ulaştı:”
    “Cünüb kimse ve hayızlı kadın tam bir âyet okuyamaz. Onlar (âyetin) bir tarafını okuyabilirler.”

    “Bize Muhammed b. Yezîd el-Bezzâr haber verip (dedi ki), bize Şerîk, Firâs'tan, (O da) Âmir'den (naklen), “O'nun, "cünüb kimse ve hayızlı kadın, Kur'an'ı okuyamazlar" (dediğini) rivayet etti.”

    “Bize Ebu'l-Velîd haber verip (dedi ki), bize Şu'be rivayet edip (dedi ki), bize el-Hakem, İbrahim'den, O'nun şöyle dediğini rivayet etti:”
    “Hz. Ömer, cünüb kimsenin (Kur'an) okumasını kerih görürmüş -veya menedermiş-. Şu'be dedi ki, ki*tabımda "ve hayızlı kadının (Kur'an okumasını kerih görürmüş)" (ilâvesini) buldum. (Yani bu ilâve ezberimde yoktur).”

    “Bize Yezîd b. Harun, Hişâm ed-Destüvâ'î'den, (O) Hammâd'dan, (O da) İbrahim'den (naklen) haber verdi (ki, İb*rahim) şöyle dedi:”
    “Dört kimse var ki, onlar Kur'an'ı okuyamazlar: Helada (olan kimse), hamamda (olan kimse), cünüb kimse ve hayızlı kadın. Cünüb kimse ve hayızlı kadının sadece bir âyet ve onun gi*bisini (okuması caizdir).”

    “Bize Abdullah b. Sa'îd haber verip (dedi ki), bize Ebu Hâlid el-Ahmer, Haccâc'dan, (O da) Atâ'dan, Hammâd ise İb*rahim ve Sa'îd b. Cübeyr'den (naklen) rivayet ettiler (ki Atâ’, İbrahim ve Sa'îd) şöyle dediler:” “Hayızlı kadın ve cünüb kimse bir âyeti, sonunu tamamlamayarak (okumaya) başlayabilirler.”

    “Bize Haccâc, Hammâd b. Selem'den, (O) Âsim el-Ahvel'den, (O da) Ebu'l-Âliye'den (naklen) haber verdi (ki, Ebu'l-Âliye), hayızlı kadın hakkında;” "O, Kur'an'ı okuyamaz" dedi.

    “Bize Ubeydullah b. Musa ve Ebu Nu'aym haber verdi. (Onlar dediler ki), bize es-Sâib b. Ömer, İbn Ebî Muleyke'den (naklen) haber verdi ki, Hz. Âişe hayızlı iken Esmâ'ya rukye ya*pardı." [YANİ DUA İLE RUKYE YAPARDI. DARİMİNİN BUNU ZİKRETMESİNİN SEBEBİ KURAN OKUMANIN CAİZ OLMADIĞI HALDE DUA İLE RUKYE YAPILABİLMESİNİN CEVAZINI GÖSTERMEKTİR.]

    “Bize Müslim haber verip (dedi ki), bize Hişâm rivayet edip (dedi ki), bize Katâde rivayet edip dedi ki; “Cünüb kimse, Allah'ın adını zikredebilir.”

    “Bize Sehl b. Hammâd haber verip (dedi ki), bize Şu'be, Seyyâr'dan, (O da) Ebû Vâ'il’den (naklen) rivayet etti (ki, Ebû Vâ'il) şöyle dedi:”
    “Denilirdi ki, ne cünüb kimse, ne de hayızlı kadın (Kur'an) okuyamaz. (Kur'an), hamamda da okunmaz. İki durum var ki, kul, o (durumlarda) Allah'ın (adını) anmaz: Helada ve cinsî münâsebette. Şu kadar var ki, adam hanımıyla cinsî münâsebet yapmaya geldiği zaman, başladığında, Allah'ın adını zikreder, (bes*mele çeker).”

    “Bize Yala haber verip (dedi ki), bize Abdulmelik, Atâ'dan (naklen), O'nun, hayızlı kadın (Kur'an) okuyabilir mi, me*selesinde;
    "Hayır. O, sadece âyetin bir parçasını (okuyabilir)" dediğini rivayet etti.”

    “Bize Abdullah b. Sa'îd haber verip (dedi ki), bize Ebû Usâme, el-Cureyrî'den, (O) Ebû Attâf tan, (O da) Ebû Hureyre'den (naklen) rivayet etti (ki, Ebû Hureyre) şöyle dedi:”
    “Dört (cümle var ki, onları söylemek) ne cünüb kimseye, ne de hayızlı kadına haram olmaz: Sübhanallah, Elhamdü lillah, Lâ ilahe illallah ve Allahu Ekber.”






+ Yorum Gönder
Git İlk 356