Konusunu Oylayın.: Namazda El Bağlamak(Önemli)

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 6 kişi
Namazda El Bağlamak(Önemli)
  1. 25.Ekim.2012, 20:41
    37
    EhliAba.
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Ekim.2012
    Üye No: 98288
    Mesaj Sayısı: 90
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Namazda El Bağlamak(Önemli)

    reklam


    Cevap: Namazda El Bağlamak(Önemli) ile ilgili yazı Mumsema.org
    Alıntı
    sahih olanları var, onu diyorum
    hangileri sahih yahu .ellerin yanda olması gerektiğini söyleyen rivayet daha fazla ellerin bağlı olmadı hakkındakilerden..

    Alıntı
    fakat bu hadisler zaten benim için yeterlidir
    yahu işine geleni alıyorsun işine gelmeyeni almıyorsun.daha geçen hafta her tekbirde ellerin kaldırılması olayında rahatlıkla benimsiyordun ? hanefilerin rivayetlerine zayıf diyordun ama şimdi bu hadislerin zayıflığı açıkken sen hala öyle düşünüyon.işine geleni alıyon.işine gelmeyeni almıyorsun nasıl iş anlamadım.ehlisünnetten dahada yazı getircem rivayet getircemde sen yine ikna olmuycaksın biliyorum..


  2. 25.Ekim.2012, 20:41
    37
    EhliAba. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    reklam


    Alıntı
    sahih olanları var, onu diyorum
    hangileri sahih yahu .ellerin yanda olması gerektiğini söyleyen rivayet daha fazla ellerin bağlı olmadı hakkındakilerden..

    Alıntı
    fakat bu hadisler zaten benim için yeterlidir
    yahu işine geleni alıyorsun işine gelmeyeni almıyorsun.daha geçen hafta her tekbirde ellerin kaldırılması olayında rahatlıkla benimsiyordun ? hanefilerin rivayetlerine zayıf diyordun ama şimdi bu hadislerin zayıflığı açıkken sen hala öyle düşünüyon.işine geleni alıyon.işine gelmeyeni almıyorsun nasıl iş anlamadım.ehlisünnetten dahada yazı getircem rivayet getircemde sen yine ikna olmuycaksın biliyorum..


  3. 30.Ekim.2012, 13:01
    38
    Ravza Sevdam
    Medine'nin Gülüne Hasret

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2012
    Üye No: 95433
    Mesaj Sayısı: 635
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7
    Bulunduğu yer: Medine de olmak isterdim

    Cevap: Namazda El Bağlamak(Önemli)

    reklam


    Alıntı
    ya sabır..okumadınızmı ? kitaplardan anlaşılıyor sahih olmadığı.biz kendimizmi uyduruyoruz.kanıtlı delillli.uygun olan elin bağlanmamasıdır ihtilaflı konu.el bağlama her ikiside kabul eder ama el bağlarsan diğer taraf kabul etmez.ama el bağlamazsan her iki görüşe görede olur.



    Karadamlalar seninkilerinide cevaplıycam araştırcam en kısa zamanda

    ben inanıyorumki sahih olan elin bağlanmamasıdır.



    Sahih olmadığına dair o delilleri bize de göster bizde bakalım bahsettiğin kitaplar hangileri söyle bizde bakalım.


  4. 30.Ekim.2012, 13:01
    38
    Medine'nin Gülüne Hasret
    reklam


    Alıntı
    ya sabır..okumadınızmı ? kitaplardan anlaşılıyor sahih olmadığı.biz kendimizmi uyduruyoruz.kanıtlı delillli.uygun olan elin bağlanmamasıdır ihtilaflı konu.el bağlama her ikiside kabul eder ama el bağlarsan diğer taraf kabul etmez.ama el bağlamazsan her iki görüşe görede olur.



    Karadamlalar seninkilerinide cevaplıycam araştırcam en kısa zamanda

    ben inanıyorumki sahih olan elin bağlanmamasıdır.



    Sahih olmadığına dair o delilleri bize de göster bizde bakalım bahsettiğin kitaplar hangileri söyle bizde bakalım.


  5. 31.Ekim.2012, 01:53
    39
    EhliAba.
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Ekim.2012
    Üye No: 98288
    Mesaj Sayısı: 90
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Namazda El Bağlamak(Önemli)

    Alıntı
    Sahih olmadığına dair o delilleri bize de göster bizde bakalım bahsettiğin kitaplar hangileri söyle bizde bakalım
    yahu yazdıklarımı okumuyormusun sen..mesajlarda var açıkladım okursan gorürsün.

    ayrıyetten bi ek bilgi daha vereyim



    hadislerin sıhhatini incelemeye gelince,

    bu hadislerin sahih olması mümkün değildir. çünkü hadislerin ravilerinde zayıf kimselerin bulunmasının yanısıra metninde de sorunlar vardır. bu hadisler Kur'an, sahih sünnete aykırıdır. Kur'an'a aykırıdır çünkü

    Kıyam ayağa kalkmak demektir. ayaklanmak isyan etmek gibi türkçe karşılığa sahip olan Kıyam kişinin Allah huzurunda, Allah dışı tüm güçlere karşı isyanın adeta bir provasıdır. kişi tıpkı kelimei tevhidin başında tüm masivayı inkar ederek onlara karşı isyan ve meydan okuma hareketi başladığı, benliğini tüm bu inanç duygu ve davranış yargılarından temizlediği gibi namazın da başında bu harekete girişir. tüm beşeri güçler karşısında dimdik ayakta durur. kıyam eder. onlara karşı ayaklanır. bunu Allah huzurundayken gerçekleştirir. ki böylece bir nevi Allah'a söz vermiş olur der Rabbim! senin karşında böyle duruyor ve sana söz veriyorum ki senin dışındaki tüm güçler karşısında asla eğilmeyeceğim el pençe divan durmayacağım işte böyle dimdik mertçe dikileceğim, senin huzurundayken böyle gösteriyorum ki tüm güçler karşısında ayaklanacağım hiç bir gücü takmayacağım! işte bu temizlenme bilinçlenme ve bedeni olarak provadan sonra tıpkı kelimei tevhidde temizlenmiş bilinç dünyasına tevhidin (tek Allah inancının) konduğu gibi namazda da ruku ve secdelerle Allah inancı konur. böylece tertemiz olmuş tüm güçlere isyan edilmiş ve hiç bir beşer karşısında eğilmeyeceği kanıtlanmış beden Allah karşısında iki büklüm edilir, alın yere sürülür...

    kelimei tevhidde olduğu gibi "la"sı (hayır!) olmayanların "illa"sı (sadece) olmaz! Yani kalbini ve şuurunu Allah dışı tüm put tanrı ve güçlerden temizlememiş La ilahe (hiç bir tanrı yoktur) dememiş birisi "illallah" sadece Allah vardır diyemez. Namazda da böyledir. Kıyamı kıyam olmayanların rukusu ve secdesi de olmaz! Kıyam isyan demektir ayaklanmak demektir. El bağlamak bu ruha aykırıdır. el bağlayanlar tüm yaşamı boyunca el bağlamaya devam ederler. bir çok putun yeşerdiği kalpte Allah inancı yer edemeyeceği gibi Allah'tan başkası huzurunda el bağlanan bir şuurda Allah'a ruku ve secde edilemez. Bu yüzden kişi kıyamını adam gibi yapmalıdır. dünya tarihi boyunca adeta bunun ispatı olmuştur. kıyamında kıyam etmeyip el pençe divan duranlar gerçek yaşamlarında da kıyamları olmamış Allah dışı kıralların sultanların kapılarında kul olmuşlardır. Allah'ın karşısında kıyamın provasını yapanlarsa tertemiz Ehlibeyte bağlı olarak hiç bir zaman kralların karşısında eğilmemişler onların hile desise ve entrikalarının ya da zorbalıklarının kurbanı olup sapmamışlardır.

    Malikilerde el bağlanmaması da bu hadislerin sahih olmadığının güçlü bir ispatıdır. Malikilerin diğer mezheplerden farklı bir yöntemi vardır fıkıhta: Onlar Medine ehlinin yaşamını da güçlü bir sünneti alma (tespit) yolu olarak görürler. Yani bir amel Medine halkının yaşantısında varsa bu amel büyük oranda sünnettir. Çünkü Medine Peygamberin s.a.a yetiştirdiği bir toplumdu sünnet onların arasında yayıldı. İlk çıkan mezheplerden biri olan Malikilik Medine Ehlinin el bağlamamasını sünnet olarak görmüş ve onu fıkhına delil olarak almıştır.

    Diğer mezheplerin de el bağlamayı namaz bozan bir amel görmemeleri el bağlama konusunda kesin bir nas olmadığındandır. eğer el bağlamak Peygamberin kaçınmadan yaptığı bir amel olsaydı o zaman Peygamberin (s.a.a) sallu kema raeytumuni, (benden gördüğünüz gibi namaz kılınız) emri gereği Peygamberin sürekli yaptığı bir amel terk edilmiş ve namazda O Hazrete muhalefet edilmiş olunurdu. bunun ise namazı bozacağı açıktır. Ama bozmuyor sünni fıkha göre. Demek ki Peygamberin bu ameli yaptığı kesin değil!

    El bağlamayla ilgili rivayetlerin neredeyse tamamının senedi Emeviler ya da onların yakınlarından oluşmuştur. bu ise Peygamberin s.a.a sünnetini nakleden Ehlibeyte muhalif olarak bu ameli ihdas ettiklerinin güçlü bir delilidir.

    El bağlama şeklinde bir ittifak olunmaması bu konuda değişik rivayetlerin ve uygulamaların olması da bu olayın bidat olduğunun güçlü bir delilidir. Çünkü bir amel eğer varsa onun da belli bir şekli vardır. Rukunun kıyamın secdenin belli tek şekillerinin olduğu gibi. Ancak Peygambere dayanmayan amellere bakın mutlaka birden çok şekli vardır. Çünkü doğru tek yanlış çoktur. bir sorunun doğru cevabı tek iken yanlış cevabı sonsuzdur. Eğer Peygamberimiz s.a.a el bağlamış olsaydı bunu her zaman belli bir disiplin ve düzen içinde yapardı. bazen bağlamamış olması bazen göbeğin altından bazen onun üstünden bazan dirseklerinin ilerisinden bazan göğsünün üzerinde bağlaması düşünülemez. bu değilik bağlama şekilleri bu amelin bidat olduğunun güçlü delilidir. çünkü bir konuda asıl uygulama terk edilip biri bir şey uydurursa diğerlerinin de hoşuna gidecek şekilleri uydurması hakkı(!) doğar ve hep de böyle olmuştur.

    bu hadisilerin sıhhati hakkında yukarıda ya da dğer yerlerde geçen zayıf nitelemeleri de dediklerimizi ispatlayan delillerdir. ayrıca Elmeddin kardeşimizin paylaşımlarındaki tespitlere de katılıyorum...

    en önemli yönü ise Ehlibeyt kanalıyla bu alanda gelen rivayetler mütevatir olarak El bağlamanın bidat olduğunu sünnette bulunmadığını ortaya koymasıdır. Peygamberimiz s.a.a de sünnetini ve ilahi hükümleri sadece Ehlibeytinin bilebileceğini bize defalarca söylemiş bizi bu konuda ihtar etmiştir. Size iki ağır emanet bırakıyorum ancak onlara sarılırsanız yolunuzu şaşırmazsınız Kur'an ve Ehlibeytim! bunlar kıyamete kadar (dünya durdukça) birbirinden zinhar ayrılmayacaklar (var ve birlik olacaklar) buyurmuştur. benden sonra onlara nasıl halef olacağınıza dikkat edin Ehlibeytim hakkında size Allah'ı hatırlatırım buyurmuştur. Böylece Ehlibeyt dışındakilerin fıkıh ihdas ve izhar etme yetkilerinin bulunmadığını kesin olarak açıklamıştır.


  6. 31.Ekim.2012, 01:53
    39
    EhliAba. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    Sahih olmadığına dair o delilleri bize de göster bizde bakalım bahsettiğin kitaplar hangileri söyle bizde bakalım
    yahu yazdıklarımı okumuyormusun sen..mesajlarda var açıkladım okursan gorürsün.

    ayrıyetten bi ek bilgi daha vereyim



    hadislerin sıhhatini incelemeye gelince,

    bu hadislerin sahih olması mümkün değildir. çünkü hadislerin ravilerinde zayıf kimselerin bulunmasının yanısıra metninde de sorunlar vardır. bu hadisler Kur'an, sahih sünnete aykırıdır. Kur'an'a aykırıdır çünkü

    Kıyam ayağa kalkmak demektir. ayaklanmak isyan etmek gibi türkçe karşılığa sahip olan Kıyam kişinin Allah huzurunda, Allah dışı tüm güçlere karşı isyanın adeta bir provasıdır. kişi tıpkı kelimei tevhidin başında tüm masivayı inkar ederek onlara karşı isyan ve meydan okuma hareketi başladığı, benliğini tüm bu inanç duygu ve davranış yargılarından temizlediği gibi namazın da başında bu harekete girişir. tüm beşeri güçler karşısında dimdik ayakta durur. kıyam eder. onlara karşı ayaklanır. bunu Allah huzurundayken gerçekleştirir. ki böylece bir nevi Allah'a söz vermiş olur der Rabbim! senin karşında böyle duruyor ve sana söz veriyorum ki senin dışındaki tüm güçler karşısında asla eğilmeyeceğim el pençe divan durmayacağım işte böyle dimdik mertçe dikileceğim, senin huzurundayken böyle gösteriyorum ki tüm güçler karşısında ayaklanacağım hiç bir gücü takmayacağım! işte bu temizlenme bilinçlenme ve bedeni olarak provadan sonra tıpkı kelimei tevhidde temizlenmiş bilinç dünyasına tevhidin (tek Allah inancının) konduğu gibi namazda da ruku ve secdelerle Allah inancı konur. böylece tertemiz olmuş tüm güçlere isyan edilmiş ve hiç bir beşer karşısında eğilmeyeceği kanıtlanmış beden Allah karşısında iki büklüm edilir, alın yere sürülür...

    kelimei tevhidde olduğu gibi "la"sı (hayır!) olmayanların "illa"sı (sadece) olmaz! Yani kalbini ve şuurunu Allah dışı tüm put tanrı ve güçlerden temizlememiş La ilahe (hiç bir tanrı yoktur) dememiş birisi "illallah" sadece Allah vardır diyemez. Namazda da böyledir. Kıyamı kıyam olmayanların rukusu ve secdesi de olmaz! Kıyam isyan demektir ayaklanmak demektir. El bağlamak bu ruha aykırıdır. el bağlayanlar tüm yaşamı boyunca el bağlamaya devam ederler. bir çok putun yeşerdiği kalpte Allah inancı yer edemeyeceği gibi Allah'tan başkası huzurunda el bağlanan bir şuurda Allah'a ruku ve secde edilemez. Bu yüzden kişi kıyamını adam gibi yapmalıdır. dünya tarihi boyunca adeta bunun ispatı olmuştur. kıyamında kıyam etmeyip el pençe divan duranlar gerçek yaşamlarında da kıyamları olmamış Allah dışı kıralların sultanların kapılarında kul olmuşlardır. Allah'ın karşısında kıyamın provasını yapanlarsa tertemiz Ehlibeyte bağlı olarak hiç bir zaman kralların karşısında eğilmemişler onların hile desise ve entrikalarının ya da zorbalıklarının kurbanı olup sapmamışlardır.

    Malikilerde el bağlanmaması da bu hadislerin sahih olmadığının güçlü bir ispatıdır. Malikilerin diğer mezheplerden farklı bir yöntemi vardır fıkıhta: Onlar Medine ehlinin yaşamını da güçlü bir sünneti alma (tespit) yolu olarak görürler. Yani bir amel Medine halkının yaşantısında varsa bu amel büyük oranda sünnettir. Çünkü Medine Peygamberin s.a.a yetiştirdiği bir toplumdu sünnet onların arasında yayıldı. İlk çıkan mezheplerden biri olan Malikilik Medine Ehlinin el bağlamamasını sünnet olarak görmüş ve onu fıkhına delil olarak almıştır.

    Diğer mezheplerin de el bağlamayı namaz bozan bir amel görmemeleri el bağlama konusunda kesin bir nas olmadığındandır. eğer el bağlamak Peygamberin kaçınmadan yaptığı bir amel olsaydı o zaman Peygamberin (s.a.a) sallu kema raeytumuni, (benden gördüğünüz gibi namaz kılınız) emri gereği Peygamberin sürekli yaptığı bir amel terk edilmiş ve namazda O Hazrete muhalefet edilmiş olunurdu. bunun ise namazı bozacağı açıktır. Ama bozmuyor sünni fıkha göre. Demek ki Peygamberin bu ameli yaptığı kesin değil!

    El bağlamayla ilgili rivayetlerin neredeyse tamamının senedi Emeviler ya da onların yakınlarından oluşmuştur. bu ise Peygamberin s.a.a sünnetini nakleden Ehlibeyte muhalif olarak bu ameli ihdas ettiklerinin güçlü bir delilidir.

    El bağlama şeklinde bir ittifak olunmaması bu konuda değişik rivayetlerin ve uygulamaların olması da bu olayın bidat olduğunun güçlü bir delilidir. Çünkü bir amel eğer varsa onun da belli bir şekli vardır. Rukunun kıyamın secdenin belli tek şekillerinin olduğu gibi. Ancak Peygambere dayanmayan amellere bakın mutlaka birden çok şekli vardır. Çünkü doğru tek yanlış çoktur. bir sorunun doğru cevabı tek iken yanlış cevabı sonsuzdur. Eğer Peygamberimiz s.a.a el bağlamış olsaydı bunu her zaman belli bir disiplin ve düzen içinde yapardı. bazen bağlamamış olması bazen göbeğin altından bazen onun üstünden bazan dirseklerinin ilerisinden bazan göğsünün üzerinde bağlaması düşünülemez. bu değilik bağlama şekilleri bu amelin bidat olduğunun güçlü delilidir. çünkü bir konuda asıl uygulama terk edilip biri bir şey uydurursa diğerlerinin de hoşuna gidecek şekilleri uydurması hakkı(!) doğar ve hep de böyle olmuştur.

    bu hadisilerin sıhhati hakkında yukarıda ya da dğer yerlerde geçen zayıf nitelemeleri de dediklerimizi ispatlayan delillerdir. ayrıca Elmeddin kardeşimizin paylaşımlarındaki tespitlere de katılıyorum...

    en önemli yönü ise Ehlibeyt kanalıyla bu alanda gelen rivayetler mütevatir olarak El bağlamanın bidat olduğunu sünnette bulunmadığını ortaya koymasıdır. Peygamberimiz s.a.a de sünnetini ve ilahi hükümleri sadece Ehlibeytinin bilebileceğini bize defalarca söylemiş bizi bu konuda ihtar etmiştir. Size iki ağır emanet bırakıyorum ancak onlara sarılırsanız yolunuzu şaşırmazsınız Kur'an ve Ehlibeytim! bunlar kıyamete kadar (dünya durdukça) birbirinden zinhar ayrılmayacaklar (var ve birlik olacaklar) buyurmuştur. benden sonra onlara nasıl halef olacağınıza dikkat edin Ehlibeytim hakkında size Allah'ı hatırlatırım buyurmuştur. Böylece Ehlibeyt dışındakilerin fıkıh ihdas ve izhar etme yetkilerinin bulunmadığını kesin olarak açıklamıştır.


  7. 31.Ekim.2012, 01:56
    40
    karadamlalar
    Kesintili Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Temmuz.2012
    Üye No: 96809
    Mesaj Sayısı: 1,620
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 17

    Cevap: Namazda El Bağlamak(Önemli)

    kardeşim sahih olmadığı hakkında getirdiğin delillere karşı sahih olduğuna dair pek çok hadis aliminden nakiller okudum. konu sapmış galiba tevhide dönmüş ya...

    ha bir de kardeş bir şey demişsin de

    "El bağlama şeklinde bir ittifak olunmaması bu konuda değişik rivayetlerin ve uygulamaların olması da bu olayın bidat olduğunun güçlü bir delilidir"

    kalabalıkların bir şeyi yapması doğruluk veya yanlışığında delil değildir. namazı çokça insan farklı kılmakta diye mealci bir güruh gibi kıyamı, rükuyu kafasınca belirleyen sapıklar da var "bidat" olduğunu öne sürerler. hadislerin isnadlarına bakmalıyız, alimler ne demiş bi incelemeliyiz. aktardıklarını da sanıyorum sen yazmadın ve bana da doğru gelmedi. nefsim ile yazıyor isem Allah ben döndürsün hatadan.


  8. 31.Ekim.2012, 01:56
    40
    karadamlalar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kesintili Üye
    kardeşim sahih olmadığı hakkında getirdiğin delillere karşı sahih olduğuna dair pek çok hadis aliminden nakiller okudum. konu sapmış galiba tevhide dönmüş ya...

    ha bir de kardeş bir şey demişsin de

    "El bağlama şeklinde bir ittifak olunmaması bu konuda değişik rivayetlerin ve uygulamaların olması da bu olayın bidat olduğunun güçlü bir delilidir"

    kalabalıkların bir şeyi yapması doğruluk veya yanlışığında delil değildir. namazı çokça insan farklı kılmakta diye mealci bir güruh gibi kıyamı, rükuyu kafasınca belirleyen sapıklar da var "bidat" olduğunu öne sürerler. hadislerin isnadlarına bakmalıyız, alimler ne demiş bi incelemeliyiz. aktardıklarını da sanıyorum sen yazmadın ve bana da doğru gelmedi. nefsim ile yazıyor isem Allah ben döndürsün hatadan.


  9. 03.Kasım.2012, 16:52
    41
    EhliAba.
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Ekim.2012
    Üye No: 98288
    Mesaj Sayısı: 90
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Namazda El Bağlamak(Önemli)

    Alıntı
    karşı sahih olduğuna dair pek çok hadis aliminden nakiller okudum
    hangileri ? zira ben burda sahih bilinen bir çok hadisin zayıf olma ihtimalini açıkladım
    Alıntı
    alimler ne demiş bi incelemeliyiz
    ee tekbir ellerin kaldırılması konusunda hiç etmedin bu işi ? incele imam malik müdevvene,şeybani vb en ihtiyatlısı eller yanda olanıdır,3 mezhep ellerin bağlanmasında sakınca görmez.diğer 3 mezhepte sakınca görür.


    el bağlamak yaygındır,çevremizde herkes el bağladığı için namazda.bunu sanki farz bellemişiz zorunlu bişey diye zihnimize girdiğimizden kabul etmek zordur.ve milletin el bağlamadığındaki teredütteleri düşünceleri farklı kötü olduğundan ayrıca birçok kişi bundan dolayı elleri yana salmayı zor görürler.ben ihtiyat gereği işimi sağlama alıp her mezhebinde kabul edeceği elleri yana salmayı uyguluyorum..


  10. 03.Kasım.2012, 16:52
    41
    EhliAba. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    karşı sahih olduğuna dair pek çok hadis aliminden nakiller okudum
    hangileri ? zira ben burda sahih bilinen bir çok hadisin zayıf olma ihtimalini açıkladım
    Alıntı
    alimler ne demiş bi incelemeliyiz
    ee tekbir ellerin kaldırılması konusunda hiç etmedin bu işi ? incele imam malik müdevvene,şeybani vb en ihtiyatlısı eller yanda olanıdır,3 mezhep ellerin bağlanmasında sakınca görmez.diğer 3 mezhepte sakınca görür.


    el bağlamak yaygındır,çevremizde herkes el bağladığı için namazda.bunu sanki farz bellemişiz zorunlu bişey diye zihnimize girdiğimizden kabul etmek zordur.ve milletin el bağlamadığındaki teredütteleri düşünceleri farklı kötü olduğundan ayrıca birçok kişi bundan dolayı elleri yana salmayı zor görürler.ben ihtiyat gereği işimi sağlama alıp her mezhebinde kabul edeceği elleri yana salmayı uyguluyorum..


  11. 14.Ağustos.2013, 21:11
    42
    Misafir

    Cevap: Namazda El Bağlamak(Önemli)

    Bildigimiz baslangictan itibaren bizden öncekilere farz kılındığı gibi namaz bizlerede farz kılınmıştır. din insan eliyle ne zaman bozulduysa o zaman peygamberler gönderilmiştir. Adem aleyhisselama ibadeti(namaz, dua) öğretildigi gibi mecusilerin yumurtadan fırlamış gibi bir anda ibadetlerini bilmeleri nasıl mümkün olabilir? Cok basit; onlarda gördüklerini değiştirmiştir. Hak olan namazda elleri bağlamak ki göğüs üzerine sahihtir. İmam Malik (Rabb'imizin rahmeti üzerine olsun) o kadar zulüm işkence görmüştür ki ellerini artık bağlayamamıştır. Bazı durumlarda yanlışı görerek doğru yolu bulabilyorsunuz yani zıtlıkla bilinebiliyor. Mecusilerin ve yahudilerin ellerini bağlama şekline bakarsanız bunu görebilirsiniz.Namaz ve oruc bizden öncekilerede farz dı unutulmasın. A'la suresi aklınıza gelsin İbrahim (aleyhisselam) sayfalarında da aynısı vardı Musa nın sayfalarında da (aleyhisselam). Amenerasulu aklınıza gelsin biz rasuller arasında ayrım yapmayız. Burda Rasulullaha ihanet ve Allah'a şirk koşan amentu birliğinden bahsetmiyorum karıştırılmasın.
    Bu sebeple aranızda bir sorun oldumu cevabını ona buna göre değil Allah ve Rasulu'ne göre bakın. Doğruyu bulursunuz. Ancak umulurki Rabb'imiz gözümüze perde çekmiş olmasın o zaman vallahi gözünüzün ucundakini göremiyorsunuz, şahitlerdenim.
    Yani çok basit bir şekilde açıklıyayım. 5-6 İmam var her şeyleri eşit. Kim imam olacak? Gözde perde varsa; imamlardan eşi kim güzelse ona bakılırmış..açıklama ilk başta gayet anlamlı gözüküyor. Eşi güzel olanın gözü dışarda olmazmış. İyide müslümanlardan kim birbirinin eşine güzel mi diye bakmakla haddi aşacak ki? O sebeple bizde soruyu yine zamanında sorulduğu üzere Allah ve Rasulu'ne götürüyoruz. Ayşe anamız soru üzerine buyuruyorki imamlardan yüzü güzel olana bakılır. Çünkü rasullullah buyurmuş ki geceleyin namaz kılınanın yüzü gündüz güzel olur. Hangisi gece cok namaz kılmış ise yüzü onun daha güzeldir. Yüzü en güzel imam olur. Allah ve Resulu Muhammed'e (s.a.v.) geri dönün doğruyu bulursunuz.


  12. 14.Ağustos.2013, 21:11
    42
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Bildigimiz baslangictan itibaren bizden öncekilere farz kılındığı gibi namaz bizlerede farz kılınmıştır. din insan eliyle ne zaman bozulduysa o zaman peygamberler gönderilmiştir. Adem aleyhisselama ibadeti(namaz, dua) öğretildigi gibi mecusilerin yumurtadan fırlamış gibi bir anda ibadetlerini bilmeleri nasıl mümkün olabilir? Cok basit; onlarda gördüklerini değiştirmiştir. Hak olan namazda elleri bağlamak ki göğüs üzerine sahihtir. İmam Malik (Rabb'imizin rahmeti üzerine olsun) o kadar zulüm işkence görmüştür ki ellerini artık bağlayamamıştır. Bazı durumlarda yanlışı görerek doğru yolu bulabilyorsunuz yani zıtlıkla bilinebiliyor. Mecusilerin ve yahudilerin ellerini bağlama şekline bakarsanız bunu görebilirsiniz.Namaz ve oruc bizden öncekilerede farz dı unutulmasın. A'la suresi aklınıza gelsin İbrahim (aleyhisselam) sayfalarında da aynısı vardı Musa nın sayfalarında da (aleyhisselam). Amenerasulu aklınıza gelsin biz rasuller arasında ayrım yapmayız. Burda Rasulullaha ihanet ve Allah'a şirk koşan amentu birliğinden bahsetmiyorum karıştırılmasın.
    Bu sebeple aranızda bir sorun oldumu cevabını ona buna göre değil Allah ve Rasulu'ne göre bakın. Doğruyu bulursunuz. Ancak umulurki Rabb'imiz gözümüze perde çekmiş olmasın o zaman vallahi gözünüzün ucundakini göremiyorsunuz, şahitlerdenim.
    Yani çok basit bir şekilde açıklıyayım. 5-6 İmam var her şeyleri eşit. Kim imam olacak? Gözde perde varsa; imamlardan eşi kim güzelse ona bakılırmış..açıklama ilk başta gayet anlamlı gözüküyor. Eşi güzel olanın gözü dışarda olmazmış. İyide müslümanlardan kim birbirinin eşine güzel mi diye bakmakla haddi aşacak ki? O sebeple bizde soruyu yine zamanında sorulduğu üzere Allah ve Rasulu'ne götürüyoruz. Ayşe anamız soru üzerine buyuruyorki imamlardan yüzü güzel olana bakılır. Çünkü rasullullah buyurmuş ki geceleyin namaz kılınanın yüzü gündüz güzel olur. Hangisi gece cok namaz kılmış ise yüzü onun daha güzeldir. Yüzü en güzel imam olur. Allah ve Resulu Muhammed'e (s.a.v.) geri dönün doğruyu bulursunuz.


  13. 24.Ekim.2016, 13:03
    43
    Misafir

    Yorum: Namazda El Bağlamak(Önemli)

    Ebu hanıfe dıyorkı eger benım fetvam sunnete aykırıysa dıkkate almayınız. o dönemde hadıslere ulasmak zordu. Ebu hanufe hazretlerı bu fetvayı verırken dayandıgı hadıs bır kısının rıvayet ettıgı hadıs. yanı kuvvetlı egıl. O ne derse uyulacak dıye bır kaıde yok. Dogru tektır. Şafiler hac yaparken hanefı mezhebıne uyarlar. Şu an arastırıp dogrusunu bulmak cok kolay. elimizin altında ınternet var. Peygamberımızın ve sahabelerın mezhebı yoktu. Bizler muslumanız. Dogrusunu bulmak gorevımız.Ebu hanıfenın veya ımam şafinin her hukmu dogru anlamına gelmez. Cunku hepsı dogru olamaz. dogru tektır


  14. 24.Ekim.2016, 13:03
    43
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Ebu hanıfe dıyorkı eger benım fetvam sunnete aykırıysa dıkkate almayınız. o dönemde hadıslere ulasmak zordu. Ebu hanufe hazretlerı bu fetvayı verırken dayandıgı hadıs bır kısının rıvayet ettıgı hadıs. yanı kuvvetlı egıl. O ne derse uyulacak dıye bır kaıde yok. Dogru tektır. Şafiler hac yaparken hanefı mezhebıne uyarlar. Şu an arastırıp dogrusunu bulmak cok kolay. elimizin altında ınternet var. Peygamberımızın ve sahabelerın mezhebı yoktu. Bizler muslumanız. Dogrusunu bulmak gorevımız.Ebu hanıfenın veya ımam şafinin her hukmu dogru anlamına gelmez. Cunku hepsı dogru olamaz. dogru tektır


  15. 11.Mart.2017, 23:31
    44
    Misafir

    Yorum: Namazda El Bağlamak(Önemli)

    el baglamak sunnet deniliyo, burada bitanesi kalkmis " farz degil baglanmamali " diyo.
    anlasildi burda alimlerden daha bilgililer var.
    fitne kokusu buraya kadar geldi, bana yol gorundu.


  16. 11.Mart.2017, 23:31
    44
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    el baglamak sunnet deniliyo, burada bitanesi kalkmis " farz degil baglanmamali " diyo.
    anlasildi burda alimlerden daha bilgililer var.
    fitne kokusu buraya kadar geldi, bana yol gorundu.


  17. 17.Mayıs.2017, 15:02
    45
    Misafir

    Yorum: Namazda El Bağlamak(Önemli)

    Bizim açımızdan ise gelen hadislerin birbirlerini desteklemesi nedeniyle namazda elleri göğüs üzerine koyma ameli Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem’den sahih olarak sabit olmuştur. Bu sebeple tabloda gösterildiği üzere namazda eller iftidah tekbiri için kaldırdıktan sonra göğüs üzerine sağ el, sol elin dışına gelecek şekilde yerleştirir. Sağ el ile sol elin bileği kavranır yahutta el tutulmaksızın kolun üzerine konur. Her ikisi de sünnettir.


  18. 17.Mayıs.2017, 15:02
    45
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Bizim açımızdan ise gelen hadislerin birbirlerini desteklemesi nedeniyle namazda elleri göğüs üzerine koyma ameli Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem’den sahih olarak sabit olmuştur. Bu sebeple tabloda gösterildiği üzere namazda eller iftidah tekbiri için kaldırdıktan sonra göğüs üzerine sağ el, sol elin dışına gelecek şekilde yerleştirir. Sağ el ile sol elin bileği kavranır yahutta el tutulmaksızın kolun üzerine konur. Her ikisi de sünnettir.





+ Yorum Gönder
Git İlk 34