Konusunu Oylayın.: Namazda El Bağlamak(Önemli)

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 6 kişi
Namazda El Bağlamak(Önemli)
  1. 23.Ekim.2012, 15:50
    25
    pars06
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Ekim.2012
    Üye No: 98211
    Mesaj Sayısı: 171
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Cevap: Namazda El Bağlamak(Önemli)

    reklam


    Cevap: Namazda El Bağlamak(Önemli) isimli konu Mumsema.com Cevap: Namazda El Bağlamak(Önemli)
    Hepinize teşekkür ederim.Başka Hadis bilen paylaşabilir


  2. 23.Ekim.2012, 15:50
    25
    pars06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    reklam


    Hepinize teşekkür ederim.Başka Hadis bilen paylaşabilir


  3. 23.Ekim.2012, 15:54
    26
    Ravza Sevdam
    Medine'nin Gülüne Hasret

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2012
    Üye No: 95433
    Mesaj Sayısı: 635
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7
    Bulunduğu yer: Medine de olmak isterdim

    Cevap: Namazda El Bağlamak(Önemli)

    reklam


    Rica ederiz.


  4. 23.Ekim.2012, 15:54
    26
    Medine'nin Gülüne Hasret
    reklam


    Rica ederiz.


  5. 24.Ekim.2012, 00:22
    27
    Misafir

    Cevap: Namazda El Bağlamak(Önemli)

    Alıntı
    Diğerleri dediğin 1 kişi onunda kanıtı yok nerden biliyormuş sahih olmadığını ???
    ya sabır..okumadınızmı ? kitaplardan anlaşılıyor sahih olmadığı.biz kendimizmi uyduruyoruz.kanıtlı delillli.uygun olan elin bağlanmamasıdır ihtilaflı konu.el bağlama her ikiside kabul eder ama el bağlarsan diğer taraf kabul etmez.ama el bağlamazsan her iki görüşe görede olur.



    Karadamlalar seninkilerinide cevaplıycam araştırcam en kısa zamanda

    ben inanıyorumki sahih olan elin bağlanmamasıdır.


  6. 24.Ekim.2012, 00:22
    27
    Velayet. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Velayet.
    Misafir
    Alıntı
    Diğerleri dediğin 1 kişi onunda kanıtı yok nerden biliyormuş sahih olmadığını ???
    ya sabır..okumadınızmı ? kitaplardan anlaşılıyor sahih olmadığı.biz kendimizmi uyduruyoruz.kanıtlı delillli.uygun olan elin bağlanmamasıdır ihtilaflı konu.el bağlama her ikiside kabul eder ama el bağlarsan diğer taraf kabul etmez.ama el bağlamazsan her iki görüşe görede olur.



    Karadamlalar seninkilerinide cevaplıycam araştırcam en kısa zamanda

    ben inanıyorumki sahih olan elin bağlanmamasıdır.


  7. 24.Ekim.2012, 00:49
    28
    karadamlalar
    Kesintili Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Temmuz.2012
    Üye No: 96809
    Mesaj Sayısı: 1,620
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 17

    Cevap: Namazda El Bağlamak(Önemli)

    araştır bakalım, bildiklerini de ekle. yalnız bu konuda bana da el bağlama hakkındaki hadislerin pek çok ve sağlam olduğuna ve de pek çok müçtehide göre amel edilebileceği gerçeği var.


  8. 24.Ekim.2012, 00:49
    28
    karadamlalar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kesintili Üye
    araştır bakalım, bildiklerini de ekle. yalnız bu konuda bana da el bağlama hakkındaki hadislerin pek çok ve sağlam olduğuna ve de pek çok müçtehide göre amel edilebileceği gerçeği var.


  9. 25.Ekim.2012, 15:22
    29
    EhliAba.
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Ekim.2012
    Üye No: 98288
    Mesaj Sayısı: 90
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Namazda El Bağlamak(Önemli)

    Alıntı
    Çünkü Vail b Hucr'dan rivayet edildiğine göre, kendisi Hz Peygamber (sav)'in, namaza girince ellerini kaldırdığını ve tekbir aldığını, sonra elbisesine bürünerek sağ elini sol eli, bileği ve pazusu üzerine koyduğunu gördüğünü nakletmiştir (Bu hadisi Ahmed, Muslim, Ebu Dâvud ve Neseî rivayet etmişlerdir Lafız Neseî'nindir)
    cevap: hadis mürseldir, hadisi Vail b. Hucur'dan oğlu Abdulcebbar kardeşi (aynı zamanda Vail'in diğer oğlu) Alkame ve babasının kölesi aracılığı ile rivayet etmiştir ki, bu isnadda Alkame babasından mürseldir, kölenin ise kimliği meçhuldür.

    Alıntı
    Kabisa b Hulb'un babasından rivayet ettiğine göne şöyle demiştir: "Rasulullah (sav) bize imam olurdu, namazda sol elini sağ eliyle tutardı" (Bu hadisi Tiimizî rivayet etmiş olup hasendir, demiştir)
    cevap: hadis meçhuldür, zira hadisin senedinde Kabisa b. Hulb vardır ve bu ravi meçhuldür

    Alıntı
    Seni b Saad (ra) şöyle rivayet etmiştir "İnsanlar sağ ellerini namaz kılarken sol kollan üzerine koymakla emrolunurlardı" (Bu hadisi Buharî rivayet etmiştir)
    cevap: hadis mevkufdur (Rasulullah s.a.a'e varmamaktadır) ve hadiste emredenin kimliği hakkında bilgi yoktur,
    Alıntı
    İbni Mes'ud'dan da şöyle rivayet edilmiştir: "Hz Peygamber (sav) birine uğramış, o da sol elini sağ eli üzerine koymuş olarak namaz kılıyordu Adamın sağ elini alıp sol eli üzerine koydu" (Bu hadisi Ebu Dâvud rivayet etmiştir)
    cevap: hadis sahih değildir, senedide inkita vardır
    Alıntı
    Çünkü Hz Ali (ra)'den rivayet edildiğine göre şöyle demiştir: "Sağ elin sol el üzerine göbeğin altına konması sünnettendir" Bu hadisi Ahmed ile Ebu Dâvud rivayet etmişlerdir)
    cevap: imam Ali a.s'dan bu konuda rivayet edilen 2 hadis vardır ki, ikisininde senedi meçhuldür. ilk hadisin senedinde Ziyad b. Zeyd, ikincisinde Cerir ed-Dabbi vardır ki, ikisi de meçhuldür
    Hadisin ravilerinden Ziyad b. Zeyd meçhuldür:

    قال أبو حاتم مجهول روى له أبو داود حديثا واحدا عن علي

    Ebu Hatim dedi: "Meçhuldür. Ebu Davud onun Aliden olan bir hadisini rivayet etmiştir."

    İbni Hacer, "Tehzib"


    sonuç: bu hadis senedine geçen Ziyad b. Zeydden dolayı meçhuldür ve bu konuda delil olamaz

    Alıntı
    Hz Ali (ra)'nin de şöyle söylediği rivayet edilmiştir:"Sünnet olan, ellerin üstüste konulup bu şekilde (ellerin) göbeğin altına konulmasıdır"Bazı ilim adamları bu hadisin hasen olduğunu bildirmişlerdir
    cevap: yukarıda bunun meçhul olduğunu söylemiştik, hadisin hasen olduğunu idda eden "bazı ilim adamları" kimlerdir yazın ki, bu vesile ile onların hadis ilminin nasıl olduğunu görelim..
    Alıntı
    Bunlardan biri şöyledir: "Tavus'un şöyle söylediği rivayet edilmiştir: "Rasulullah (sav) namazda iken sağ elini sol elinin üzerine koyar sonra onları göğsünün üzerinde bağlardı" (Bu hadisi Ebu Davud, ondan (Yani Tavus'tan) sahih bir isnadla rivayet etmiştir) Bu hadis mursel olmasına rağmen, ilim adamlarının mursel hadis konusundaki değişik açıklamaları yönünden bütün ilim adamlarına göre delildir (huccettir) Çünkü hadisin onu mursel olarak bildirene kadarki senedi sahihtir
    cevap: öncelikle kendinizin de söylediğiniz gibi hadis mürseldir, zira Tavus Rasulullah s.a.a'i görmemiştir, bir adamın görmediği birinden rivayeti nasıl caiz oluyor size göre?

    saniyen, hadisin senedinin Tavus'a kadar sahih olduğu yönündeki iddanız da batıldır, zira sened ihtilaflıdır


    sayfalar dolusu var daha .aktarabilirim dahasınıda..bu konu benim için çok açık ,hemde ehlisünnet kaynaklı hepsi..


  10. 25.Ekim.2012, 15:22
    29
    EhliAba. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    Çünkü Vail b Hucr'dan rivayet edildiğine göre, kendisi Hz Peygamber (sav)'in, namaza girince ellerini kaldırdığını ve tekbir aldığını, sonra elbisesine bürünerek sağ elini sol eli, bileği ve pazusu üzerine koyduğunu gördüğünü nakletmiştir (Bu hadisi Ahmed, Muslim, Ebu Dâvud ve Neseî rivayet etmişlerdir Lafız Neseî'nindir)
    cevap: hadis mürseldir, hadisi Vail b. Hucur'dan oğlu Abdulcebbar kardeşi (aynı zamanda Vail'in diğer oğlu) Alkame ve babasının kölesi aracılığı ile rivayet etmiştir ki, bu isnadda Alkame babasından mürseldir, kölenin ise kimliği meçhuldür.

    Alıntı
    Kabisa b Hulb'un babasından rivayet ettiğine göne şöyle demiştir: "Rasulullah (sav) bize imam olurdu, namazda sol elini sağ eliyle tutardı" (Bu hadisi Tiimizî rivayet etmiş olup hasendir, demiştir)
    cevap: hadis meçhuldür, zira hadisin senedinde Kabisa b. Hulb vardır ve bu ravi meçhuldür

    Alıntı
    Seni b Saad (ra) şöyle rivayet etmiştir "İnsanlar sağ ellerini namaz kılarken sol kollan üzerine koymakla emrolunurlardı" (Bu hadisi Buharî rivayet etmiştir)
    cevap: hadis mevkufdur (Rasulullah s.a.a'e varmamaktadır) ve hadiste emredenin kimliği hakkında bilgi yoktur,
    Alıntı
    İbni Mes'ud'dan da şöyle rivayet edilmiştir: "Hz Peygamber (sav) birine uğramış, o da sol elini sağ eli üzerine koymuş olarak namaz kılıyordu Adamın sağ elini alıp sol eli üzerine koydu" (Bu hadisi Ebu Dâvud rivayet etmiştir)
    cevap: hadis sahih değildir, senedide inkita vardır
    Alıntı
    Çünkü Hz Ali (ra)'den rivayet edildiğine göre şöyle demiştir: "Sağ elin sol el üzerine göbeğin altına konması sünnettendir" Bu hadisi Ahmed ile Ebu Dâvud rivayet etmişlerdir)
    cevap: imam Ali a.s'dan bu konuda rivayet edilen 2 hadis vardır ki, ikisininde senedi meçhuldür. ilk hadisin senedinde Ziyad b. Zeyd, ikincisinde Cerir ed-Dabbi vardır ki, ikisi de meçhuldür
    Hadisin ravilerinden Ziyad b. Zeyd meçhuldür:

    قال أبو حاتم مجهول روى له أبو داود حديثا واحدا عن علي

    Ebu Hatim dedi: "Meçhuldür. Ebu Davud onun Aliden olan bir hadisini rivayet etmiştir."

    İbni Hacer, "Tehzib"


    sonuç: bu hadis senedine geçen Ziyad b. Zeydden dolayı meçhuldür ve bu konuda delil olamaz

    Alıntı
    Hz Ali (ra)'nin de şöyle söylediği rivayet edilmiştir:"Sünnet olan, ellerin üstüste konulup bu şekilde (ellerin) göbeğin altına konulmasıdır"Bazı ilim adamları bu hadisin hasen olduğunu bildirmişlerdir
    cevap: yukarıda bunun meçhul olduğunu söylemiştik, hadisin hasen olduğunu idda eden "bazı ilim adamları" kimlerdir yazın ki, bu vesile ile onların hadis ilminin nasıl olduğunu görelim..
    Alıntı
    Bunlardan biri şöyledir: "Tavus'un şöyle söylediği rivayet edilmiştir: "Rasulullah (sav) namazda iken sağ elini sol elinin üzerine koyar sonra onları göğsünün üzerinde bağlardı" (Bu hadisi Ebu Davud, ondan (Yani Tavus'tan) sahih bir isnadla rivayet etmiştir) Bu hadis mursel olmasına rağmen, ilim adamlarının mursel hadis konusundaki değişik açıklamaları yönünden bütün ilim adamlarına göre delildir (huccettir) Çünkü hadisin onu mursel olarak bildirene kadarki senedi sahihtir
    cevap: öncelikle kendinizin de söylediğiniz gibi hadis mürseldir, zira Tavus Rasulullah s.a.a'i görmemiştir, bir adamın görmediği birinden rivayeti nasıl caiz oluyor size göre?

    saniyen, hadisin senedinin Tavus'a kadar sahih olduğu yönündeki iddanız da batıldır, zira sened ihtilaflıdır


    sayfalar dolusu var daha .aktarabilirim dahasınıda..bu konu benim için çok açık ,hemde ehlisünnet kaynaklı hepsi..


  11. 25.Ekim.2012, 16:14
    30
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Namazda El Bağlamak(Önemli)

    Alıntı
    sheik dukali neden fatihada maliki yevmiddin derken meliki şeklinde ma' yı uzatmadan hızlı okyor acaba? merak ettim.dikkat ettiniz mi hiç.
    meliki gibi okuması yanlıştır. Nas suresindeki gibi oluyor Doğrusu Maliki olması lazım . yani Ma yı uzatması lazım. bilmiyorum kıraat farkları oluyor ama bu biraz düşündürücü. hadi Meeliki deseydi yine birşey denilmezdi. iki elif uzatmadan yapması biraz düşündürücü.

    Alıntı
    ya sabır..okumadınızmı ? kitaplardan anlaşılıyor sahih olmadığı.biz kendimizmi uyduruyoruz.kanıtlı delillli.uygun olan elin bağlanmamasıdır ihtilaflı konu.el bağlama her ikiside kabul eder ama el bağlarsan diğer taraf kabul etmez.ama el bağlamazsan her iki görüşe görede olur.

    hani sen Ehli sünnettin tin. Ehli sünnette de hanefi mezhebinde oldugunu sanıyordum. Ama sen Hanefi fıkıhını aşmışın neyin doğru oldugunu kendi kendine içtihat yapıp bulmaya çalışıyorsun. Ayrıca Maliki Bağlamıyorsa. O maliki mezhebinin görüşüdür. Ehli sünnetin cumhuru bağladıgına göre sorun yok. hem burada mezhep meydana giriyor hangi mezhepteysen onun görüşünü kabulleneceksin. bir yandan Caferiler ehli sünnet degil ki onlardan delil getiriyorsun. Ve Eminimki caferiler El bağlamıyor diye sen o görüşü kabul ediyorsun.

    ayrıca Hadisi şeriflerde İmam Azam böyle hüküm çıkarmışsa. Sende o hadisi şeriflere Hasen bilmem zayıf bilmem başka şey diyemezsin.ç

    ben anlamıyorum şimdi yeni türeyenler Mezhepler ne yapıyorsa onların zıtlarına gitmek için uğraşıyorlar. Allah akıl fikir versin ne diyeyim


  12. 25.Ekim.2012, 16:14
    30
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    sheik dukali neden fatihada maliki yevmiddin derken meliki şeklinde ma' yı uzatmadan hızlı okyor acaba? merak ettim.dikkat ettiniz mi hiç.
    meliki gibi okuması yanlıştır. Nas suresindeki gibi oluyor Doğrusu Maliki olması lazım . yani Ma yı uzatması lazım. bilmiyorum kıraat farkları oluyor ama bu biraz düşündürücü. hadi Meeliki deseydi yine birşey denilmezdi. iki elif uzatmadan yapması biraz düşündürücü.

    Alıntı
    ya sabır..okumadınızmı ? kitaplardan anlaşılıyor sahih olmadığı.biz kendimizmi uyduruyoruz.kanıtlı delillli.uygun olan elin bağlanmamasıdır ihtilaflı konu.el bağlama her ikiside kabul eder ama el bağlarsan diğer taraf kabul etmez.ama el bağlamazsan her iki görüşe görede olur.

    hani sen Ehli sünnettin tin. Ehli sünnette de hanefi mezhebinde oldugunu sanıyordum. Ama sen Hanefi fıkıhını aşmışın neyin doğru oldugunu kendi kendine içtihat yapıp bulmaya çalışıyorsun. Ayrıca Maliki Bağlamıyorsa. O maliki mezhebinin görüşüdür. Ehli sünnetin cumhuru bağladıgına göre sorun yok. hem burada mezhep meydana giriyor hangi mezhepteysen onun görüşünü kabulleneceksin. bir yandan Caferiler ehli sünnet degil ki onlardan delil getiriyorsun. Ve Eminimki caferiler El bağlamıyor diye sen o görüşü kabul ediyorsun.

    ayrıca Hadisi şeriflerde İmam Azam böyle hüküm çıkarmışsa. Sende o hadisi şeriflere Hasen bilmem zayıf bilmem başka şey diyemezsin.ç

    ben anlamıyorum şimdi yeni türeyenler Mezhepler ne yapıyorsa onların zıtlarına gitmek için uğraşıyorlar. Allah akıl fikir versin ne diyeyim


  13. 25.Ekim.2012, 16:24
    31
    EhliAba.
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Ekim.2012
    Üye No: 98288
    Mesaj Sayısı: 90
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Namazda El Bağlamak(Önemli)

    Alıntı
    hani sen Ehli sünnettin tin Ehli sünnette de hanefi mezhebinde oldugunu sanıyordum
    öyleyim.
    Alıntı
    ama sen Hanefi fıkıhını aşmışın neyin doğru oldugunu kendi kendine içtihat yapıp bulmaya çalışıyorsun
    hayır ne kendim içtihat yapçam ben kimimki ? ben içtihad yapan maliki imamların fikirlerine uyuyorum..onlar yapmış onlara katılıyorum ,işte hadisleride inceleyincede malikilerin görüşünün daha doğru olduğu çıkıyor...
    Alıntı
    hem burada mezhep meydana giriyor hangi mezhepteysen onun görüşünü kabulleneceksin
    ben Kuran ve Sünnet ve Ehlibeytte böyle bişey bilmiyorum ben
    Alıntı
    nCaferiler ehli sünnet degil ki onlardan delil getiriyorsun
    nerde getirdim ??? gösterirmisin ?
    Alıntı
    ayrıca Hadisi şeriflerde İmam Azam böyle hüküm çıkarmışsa Sende o hadisi şeriflere Hasen bilmem zayıf bilmem başka şey diyemezsinç
    niye ebu hanife peygambermi haşa ? her hükmü her görüşü doğrumudur ?


  14. 25.Ekim.2012, 16:24
    31
    EhliAba. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    hani sen Ehli sünnettin tin Ehli sünnette de hanefi mezhebinde oldugunu sanıyordum
    öyleyim.
    Alıntı
    ama sen Hanefi fıkıhını aşmışın neyin doğru oldugunu kendi kendine içtihat yapıp bulmaya çalışıyorsun
    hayır ne kendim içtihat yapçam ben kimimki ? ben içtihad yapan maliki imamların fikirlerine uyuyorum..onlar yapmış onlara katılıyorum ,işte hadisleride inceleyincede malikilerin görüşünün daha doğru olduğu çıkıyor...
    Alıntı
    hem burada mezhep meydana giriyor hangi mezhepteysen onun görüşünü kabulleneceksin
    ben Kuran ve Sünnet ve Ehlibeytte böyle bişey bilmiyorum ben
    Alıntı
    nCaferiler ehli sünnet degil ki onlardan delil getiriyorsun
    nerde getirdim ??? gösterirmisin ?
    Alıntı
    ayrıca Hadisi şeriflerde İmam Azam böyle hüküm çıkarmışsa Sende o hadisi şeriflere Hasen bilmem zayıf bilmem başka şey diyemezsinç
    niye ebu hanife peygambermi haşa ? her hükmü her görüşü doğrumudur ?


  15. 25.Ekim.2012, 16:54
    32
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Namazda El Bağlamak(Önemli)

    Alıntı
    öyleyim.
    hem hanefi mezhebindeyim diyorsun.

    Alıntı
    hayır ne kendim içtihat yapçam ben kimimki ? ben içtihad yapan maliki imamların fikirlerine uyuyorum..onlar yapmış onlara katılıyorum ,işte hadisleride inceleyincede malikilerin görüşünün daha doğru olduğu çıkıyor...
    hemde kendi kafana göre doğruyu yanlışı bulup Maliki mezhebininkini kabul ediyorsun.

    Mezheplerde kokteyl yapılmasına karşıyım. Hiç bir ehli sünnet alimi biraz ondan biraz bundan biraz şundan alınır diye fetva vermiyor. Mezhep ne ise Onun hükümlerine uyacaksın.

    Alıntı
    nerde getirdim ??? gösterirmisin
    ?

    kardeşim sen konularını incelemiyormusun. Baksana Malikiler böyle inanıyor. Caferilerde malikiler gibi yapıyor. her konunda 4 mezhebi sayıyorsun birde caferileri ekliyorsun.

    Alıntı
    niye ebu hanife peygambermi haşa ? her hükmü her görüşü doğrumudur ?


    seninkisinden Daha doğru olacagı kesindir.

    Müçtehid ne derse o dur. Ona muhalefet etmen için seninde müçtehid olman lazım.


  16. 25.Ekim.2012, 16:54
    32
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    öyleyim.
    hem hanefi mezhebindeyim diyorsun.

    Alıntı
    hayır ne kendim içtihat yapçam ben kimimki ? ben içtihad yapan maliki imamların fikirlerine uyuyorum..onlar yapmış onlara katılıyorum ,işte hadisleride inceleyincede malikilerin görüşünün daha doğru olduğu çıkıyor...
    hemde kendi kafana göre doğruyu yanlışı bulup Maliki mezhebininkini kabul ediyorsun.

    Mezheplerde kokteyl yapılmasına karşıyım. Hiç bir ehli sünnet alimi biraz ondan biraz bundan biraz şundan alınır diye fetva vermiyor. Mezhep ne ise Onun hükümlerine uyacaksın.

    Alıntı
    nerde getirdim ??? gösterirmisin
    ?

    kardeşim sen konularını incelemiyormusun. Baksana Malikiler böyle inanıyor. Caferilerde malikiler gibi yapıyor. her konunda 4 mezhebi sayıyorsun birde caferileri ekliyorsun.

    Alıntı
    niye ebu hanife peygambermi haşa ? her hükmü her görüşü doğrumudur ?


    seninkisinden Daha doğru olacagı kesindir.

    Müçtehid ne derse o dur. Ona muhalefet etmen için seninde müçtehid olman lazım.


  17. 25.Ekim.2012, 17:20
    33
    karadamlalar
    Kesintili Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Temmuz.2012
    Üye No: 96809
    Mesaj Sayısı: 1,620
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 17

    Cevap: Namazda El Bağlamak(Önemli)

    kardeşin görüşlerine katılmıyorum, hadislerde zayıfları olsa da sahih ve hasen olanları var. fakat ihtilaflı bir konu ise ve bu ihtilaf da müçtehidlerin arasındaysa işi uzatıp birbirimizi kırmanın bir alemi yok.


  18. 25.Ekim.2012, 17:20
    33
    karadamlalar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kesintili Üye
    kardeşin görüşlerine katılmıyorum, hadislerde zayıfları olsa da sahih ve hasen olanları var. fakat ihtilaflı bir konu ise ve bu ihtilaf da müçtehidlerin arasındaysa işi uzatıp birbirimizi kırmanın bir alemi yok.


  19. 25.Ekim.2012, 17:22
    34
    EhliAba.
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Ekim.2012
    Üye No: 98288
    Mesaj Sayısı: 90
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Namazda El Bağlamak(Önemli)

    Alıntı
    hem hanefi mezhebindeyim diyorsun
    öyleyim çoğu amelimde hanefiyim
    Alıntı
    hemde kendi kafana göre doğruyu yanlışı bulup Maliki mezhebininkini kabul ediyorsun
    ee napalım hadisler zayıf senedi ? içim rahat etmiyor.hem elleri bağlamadan namaz oluyorki.ne sakınca var anlamıyorum

    Alıntı
    kardeşim sen konularını incelemiyormusun Baksana Malikiler böyle inanıyor Caferilerde malikiler gibi yapıyor her konunda 4 mezhebi sayıyorsun birde caferileri ekliyorsun
    iyide bunun şii kaynaklarını getiriyorsun cümlesiyle alakası nedir ? bu sorularla islamiyet sitesindede diyor.bu bir açıklama.yoksa caferiliği hak gördüğümüzden değil
    Alıntı
    seninkisinden Daha doğru olacagı kesindir
    benimki değil İmam Malikinki
    Alıntı
    Müçtehid ne derse o dur Ona muhalefet etmen için seninde müçtehid olman lazım
    bana Kuran ve Sünnetten bu dediğin için delil getir.çok yüceltiyorsunuz çok


  20. 25.Ekim.2012, 17:22
    34
    EhliAba. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    hem hanefi mezhebindeyim diyorsun
    öyleyim çoğu amelimde hanefiyim
    Alıntı
    hemde kendi kafana göre doğruyu yanlışı bulup Maliki mezhebininkini kabul ediyorsun
    ee napalım hadisler zayıf senedi ? içim rahat etmiyor.hem elleri bağlamadan namaz oluyorki.ne sakınca var anlamıyorum

    Alıntı
    kardeşim sen konularını incelemiyormusun Baksana Malikiler böyle inanıyor Caferilerde malikiler gibi yapıyor her konunda 4 mezhebi sayıyorsun birde caferileri ekliyorsun
    iyide bunun şii kaynaklarını getiriyorsun cümlesiyle alakası nedir ? bu sorularla islamiyet sitesindede diyor.bu bir açıklama.yoksa caferiliği hak gördüğümüzden değil
    Alıntı
    seninkisinden Daha doğru olacagı kesindir
    benimki değil İmam Malikinki
    Alıntı
    Müçtehid ne derse o dur Ona muhalefet etmen için seninde müçtehid olman lazım
    bana Kuran ve Sünnetten bu dediğin için delil getir.çok yüceltiyorsunuz çok


  21. 25.Ekim.2012, 17:23
    35
    EhliAba.
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Ekim.2012
    Üye No: 98288
    Mesaj Sayısı: 90
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Namazda El Bağlamak(Önemli)

    Alıntı
    sahih ve hasen olanları var
    getir bakalım bi görelim onları


  22. 25.Ekim.2012, 17:23
    35
    EhliAba. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    sahih ve hasen olanları var
    getir bakalım bi görelim onları


  23. 25.Ekim.2012, 18:41
    36
    karadamlalar
    Kesintili Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Temmuz.2012
    Üye No: 96809
    Mesaj Sayısı: 1,620
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 17

    Cevap: Namazda El Bağlamak(Önemli)

    itiraz ettiğin hadisleri zayıf olarak görmüşsün ama onların içinde sahih olanları var, onu diyorum. daha fazla hadise vaktim olursa ve ulaşabilirsem inşallah bakayım fakat bu hadisler zaten benim için yeterlidir.


  24. 25.Ekim.2012, 18:41
    36
    karadamlalar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kesintili Üye
    itiraz ettiğin hadisleri zayıf olarak görmüşsün ama onların içinde sahih olanları var, onu diyorum. daha fazla hadise vaktim olursa ve ulaşabilirsem inşallah bakayım fakat bu hadisler zaten benim için yeterlidir.





+ Yorum Gönder
Git İlk 234 Son