Konusunu Oylayın.: Mezhepler hakkında aydınlatılmaya ihtiyacım var.

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Mezhepler hakkında aydınlatılmaya ihtiyacım var.
  1. 21.Ekim.2012, 07:25
    1
    CeyhuN_
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Nisan.2012
    Üye No: 95401
    Mesaj Sayısı: 180
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 19

    Mezhepler hakkında aydınlatılmaya ihtiyacım var.






    Mezhepler hakkında aydınlatılmaya ihtiyacım var. Mumsema Öncelikle herbirinizden şimdiden Allah c.c razı olsun. Şimdi, şu aralar mezhepler kafamı karıştırıyor. Araştırmaya çalışıyorum. Ancak pek birşey öğrenebidiğimi sanmıyorum. Şimdi peygamber efendimiz Hz.Muhammed (sav) zamanında mezhepler yoktu. Çünkü her sorunu ve meseleyi kendisi çözüyordu. Neleri nasıl yapmamız gerektiğini bildiriyordu. Vefaat ettikten sonra bu işi büyük alimlerimiz yapmaya başladı. Peygamber efendimiz (sav)'in uyguladığı davranışları farklı yorumlayarak ilettiler. Farklı görüşler ortaya kondu. Örneğin ;

    Alıntı
    Hz. Peygamber (asm.) efendimiz namaz kılarken mübarek alınlarına taş batar ve alınları kanar. Hz. Ayşe (r.a.) validemiz taşı Peygamber (asm.) efendimizin alnından alarak yere atarlar. Peygamber (asm.) efendimiz yeniden abdest alarak namazlarını kılarlar. Hanefi mezhebi imamı, İmam Azam Ebu Hanife hazretleri ile Şafii mezhebi imamı, İmam Şafii hazretleri abdesti bozan meseleleri ele alırken bu meseleyi değerlendirirler. İmam-ı Azam hazretleri, “Peygamber (asm.) efendimizin alnına batan taş kan çıkardığı için efendimiz abdest almıştır.” hükmüne varırken; Şafii hazretleri abdestin bozulmasını Hz. Ayşe (ra.) validemizin Peygamber (asm.) efendimizin alnına dokunmasına bağlamıştır. Böylece Hanefi mezhebinde az bir kan abdesti bozan sebeplerden biri olurken, Şafii mezhebinde kadının temasıyla abdestin bozulması kaide olarak benimsenmiştir.
    Peki bu kabul edilebilir bir olay. Ama bazıları varki ya ben ufak olduğum için kavrayamıyorum ya günümüze gelene dek karıştı. Lütfen yardımcı olun. Mesela Maide Suresi 96.Ayetde deniz avlarının açıkca helal olduğu yazılı. Ama büyüklerime sorduğumda aldığım cevap Hanefilere haram, Malikilere helal. Aynı şekilde istiridyede öyle. Bu çok garip bir olay. Aynı insan, aynı din. Nasıl oluyorda bir kesim haram olarak kabul ediyor bir kesim helal. Sonra namaz kılan kimsenin önünden geçilmesinin haram olduğu mesafe. Soruyorum. Aldığım cevap; Hanefiler için 40 kulaç, Malikiler için 1, Şafiiler için 3 ve Hanbeli mezhebi için yine 3. Sonra soruyorum kan aldırmak orucu bozar mı? Aldığım cevap Hanbeli mezhebinde evet diğerleri hayır. Yahu dinimiz aynı, nasıl bir kesime haram olan şey diğerine helal olur? Hani hesap vereceğimiz vakit midye yiyen Hanefi haram olduğu için ceza görecekde Maliki görmeyecek mi? Hani bu anlaşılıyor burdan. Bana düzgünce açıklayabilir misiniz. Ama lütfen google'a mezhepler yazıp çıkan sayfalarca sonucu koymayın. Saygılar. Lütfen beni aydınlatın.


  2. 21.Ekim.2012, 07:25
    1
    CeyhuN_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye



    Öncelikle herbirinizden şimdiden Allah c.c razı olsun. Şimdi, şu aralar mezhepler kafamı karıştırıyor. Araştırmaya çalışıyorum. Ancak pek birşey öğrenebidiğimi sanmıyorum. Şimdi peygamber efendimiz Hz.Muhammed (sav) zamanında mezhepler yoktu. Çünkü her sorunu ve meseleyi kendisi çözüyordu. Neleri nasıl yapmamız gerektiğini bildiriyordu. Vefaat ettikten sonra bu işi büyük alimlerimiz yapmaya başladı. Peygamber efendimiz (sav)'in uyguladığı davranışları farklı yorumlayarak ilettiler. Farklı görüşler ortaya kondu. Örneğin ;

    Alıntı
    Hz. Peygamber (asm.) efendimiz namaz kılarken mübarek alınlarına taş batar ve alınları kanar. Hz. Ayşe (r.a.) validemiz taşı Peygamber (asm.) efendimizin alnından alarak yere atarlar. Peygamber (asm.) efendimiz yeniden abdest alarak namazlarını kılarlar. Hanefi mezhebi imamı, İmam Azam Ebu Hanife hazretleri ile Şafii mezhebi imamı, İmam Şafii hazretleri abdesti bozan meseleleri ele alırken bu meseleyi değerlendirirler. İmam-ı Azam hazretleri, “Peygamber (asm.) efendimizin alnına batan taş kan çıkardığı için efendimiz abdest almıştır.” hükmüne varırken; Şafii hazretleri abdestin bozulmasını Hz. Ayşe (ra.) validemizin Peygamber (asm.) efendimizin alnına dokunmasına bağlamıştır. Böylece Hanefi mezhebinde az bir kan abdesti bozan sebeplerden biri olurken, Şafii mezhebinde kadının temasıyla abdestin bozulması kaide olarak benimsenmiştir.
    Peki bu kabul edilebilir bir olay. Ama bazıları varki ya ben ufak olduğum için kavrayamıyorum ya günümüze gelene dek karıştı. Lütfen yardımcı olun. Mesela Maide Suresi 96.Ayetde deniz avlarının açıkca helal olduğu yazılı. Ama büyüklerime sorduğumda aldığım cevap Hanefilere haram, Malikilere helal. Aynı şekilde istiridyede öyle. Bu çok garip bir olay. Aynı insan, aynı din. Nasıl oluyorda bir kesim haram olarak kabul ediyor bir kesim helal. Sonra namaz kılan kimsenin önünden geçilmesinin haram olduğu mesafe. Soruyorum. Aldığım cevap; Hanefiler için 40 kulaç, Malikiler için 1, Şafiiler için 3 ve Hanbeli mezhebi için yine 3. Sonra soruyorum kan aldırmak orucu bozar mı? Aldığım cevap Hanbeli mezhebinde evet diğerleri hayır. Yahu dinimiz aynı, nasıl bir kesime haram olan şey diğerine helal olur? Hani hesap vereceğimiz vakit midye yiyen Hanefi haram olduğu için ceza görecekde Maliki görmeyecek mi? Hani bu anlaşılıyor burdan. Bana düzgünce açıklayabilir misiniz. Ama lütfen google'a mezhepler yazıp çıkan sayfalarca sonucu koymayın. Saygılar. Lütfen beni aydınlatın.


    Benzer Konular

    - Kumar hakkında bir bilgiye ihtiyacım var

    - İnanç ve iman hakkında yardımınıza ihtiyacım var.

    - Vesvese hakkında ilminize ihtiyacım var

    - Ucb hakkında bilgiye ihtiyacım var

  3. 21.Ekim.2012, 10:24
    2
    karadamlalar
    Kesintili Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Temmuz.2012
    Üye No: 96809
    Mesaj Sayısı: 1,620
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 17

    Cevap: Mezhepler hakkında aydınlatılmaya ihtiyacım var.




    selamun aleykum. kardeş mezhepler dediğimiz mezhep imamlarının içtihadları doğrultusunda şekillenen şeylerdir. 4 mezhep diye bildiğimiz mezheplerin itikad olarak bir ayrılığı yoktur fakat fıkıhta hadislerin alınış metodu, delillerin anlaşılması hakkındaki metodlar vb. şeyler farklılık gösterebiliyor. bu da ayrı mezhepleri doğuruyor. yukarıda aktardığın rasulullah(aleyhisselatu vesselam) ın namazda başının kanaması sonrası abdest alması dışında vücudundan kan aktığında abdest almayıp namaza devam ettiğine deliller vardır. kadının dokunması, kan akması gibi durumlarda abdest bozulmaz fakat almak müstehap olur yani takvaya daha uygundur.

    işte mezhepler bunun gibi konularda açıklamalar getirmeye çalışmış lakin kendilerinden sonra alimler fıkıhta mezhepçiliği ana yol edinmiş ve mezheplere taassup artmıştır. 4 mezhebin de sahih sünnete uymayan, hatalı fetvaları olabilir ki vardır. müstehap olan şeye farz diyebilirler, hatalı içtihad ile örnek verdiğin şekilde haram edilmemişe haram diyebilirler. fakat bu durum içtihad edeni bağlar, yani bu içtihadın bizim kaynaklarımıza(kuran ve sünnet) uymadığını gören birisi kendi mezhebinin hatalı içtihadı varken ona uymak yerine kuran ve sünnete uyan içtihada tabi olmalıdırlar. çok açıklayıcı oldu mu bilmiyorum, bir sorun olursa yaz inşaallah cevaplanır.


  4. 21.Ekim.2012, 10:24
    2
    karadamlalar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kesintili Üye



    selamun aleykum. kardeş mezhepler dediğimiz mezhep imamlarının içtihadları doğrultusunda şekillenen şeylerdir. 4 mezhep diye bildiğimiz mezheplerin itikad olarak bir ayrılığı yoktur fakat fıkıhta hadislerin alınış metodu, delillerin anlaşılması hakkındaki metodlar vb. şeyler farklılık gösterebiliyor. bu da ayrı mezhepleri doğuruyor. yukarıda aktardığın rasulullah(aleyhisselatu vesselam) ın namazda başının kanaması sonrası abdest alması dışında vücudundan kan aktığında abdest almayıp namaza devam ettiğine deliller vardır. kadının dokunması, kan akması gibi durumlarda abdest bozulmaz fakat almak müstehap olur yani takvaya daha uygundur.

    işte mezhepler bunun gibi konularda açıklamalar getirmeye çalışmış lakin kendilerinden sonra alimler fıkıhta mezhepçiliği ana yol edinmiş ve mezheplere taassup artmıştır. 4 mezhebin de sahih sünnete uymayan, hatalı fetvaları olabilir ki vardır. müstehap olan şeye farz diyebilirler, hatalı içtihad ile örnek verdiğin şekilde haram edilmemişe haram diyebilirler. fakat bu durum içtihad edeni bağlar, yani bu içtihadın bizim kaynaklarımıza(kuran ve sünnet) uymadığını gören birisi kendi mezhebinin hatalı içtihadı varken ona uymak yerine kuran ve sünnete uyan içtihada tabi olmalıdırlar. çok açıklayıcı oldu mu bilmiyorum, bir sorun olursa yaz inşaallah cevaplanır.


  5. 04.Şubat.2013, 03:41
    3
    CeyhuN_
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Nisan.2012
    Üye No: 95401
    Mesaj Sayısı: 180
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 19

    Cevap: Mezhepler hakkında aydınlatılmaya ihtiyacım var.

    ya ben anlamıyorum, o kadar kesin bir dille birbirlerinin zıddı şeyler söyleniyor ki? yani biri diyor şu haram diğeri diyor yok haram değil. bu ne?


  6. 04.Şubat.2013, 03:41
    3
    CeyhuN_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    ya ben anlamıyorum, o kadar kesin bir dille birbirlerinin zıddı şeyler söyleniyor ki? yani biri diyor şu haram diğeri diyor yok haram değil. bu ne?


  7. 04.Şubat.2013, 03:52
    4
    imam
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Ağustos.2007
    Üye No: 2034
    Mesaj Sayısı: 7,511
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: minallah-ilelllah

    Cevap: Mezhepler hakkında aydınlatılmaya ihtiyacım var.

    Kardeşim
    Samil islam ansiklopedi sinden ICTIHAT kavramini okumalisin.


  8. 04.Şubat.2013, 03:52
    4
    Üye
    Kardeşim
    Samil islam ansiklopedi sinden ICTIHAT kavramini okumalisin.


  9. 04.Şubat.2013, 03:53
    5
    CeyhuN_
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Nisan.2012
    Üye No: 95401
    Mesaj Sayısı: 180
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 19

    Cevap: Mezhepler hakkında aydınlatılmaya ihtiyacım var.

    peki inşAllah en kısa zamanda


  10. 04.Şubat.2013, 03:53
    5
    CeyhuN_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    peki inşAllah en kısa zamanda


  11. 04.Şubat.2013, 03:59
    6
    CeyhuN_
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Nisan.2012
    Üye No: 95401
    Mesaj Sayısı: 180
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 19

    Cevap: Mezhepler hakkında aydınlatılmaya ihtiyacım var.

    Okudum. Anladığımı sanıyorum. Teşekkürler. @imam


  12. 04.Şubat.2013, 03:59
    6
    CeyhuN_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    Okudum. Anladığımı sanıyorum. Teşekkürler. @imam





+ Yorum Gönder