+ Yorum Gönder
3. Sayfa BirinciBirinci ... 23
Soru ve Cevaplar ve Sizden gelen sorular Kategorisinden Ateistlerle arkadaş olmanın dinen hükmü nedir? Konusununa Bakıyorsunuz..
  1. sons
    Üye
    Reklam

    Cevap: Ateistlerle arkadaş olmanın dinen hükmü nedir?

    Reklam



    Cevap: Ateistlerle arkadaş olmanın dinen hükmü nedir? isimli konu Mumsema.com Cevap: Ateistlerle arkadaş olmanın dinen hükmü nedir?
    Kardeşim bi önceki mesajımda münafık hakkında kurandan ve hadisten örnekler var bak bakalım orda sende olan bi özellik varmı ona göre kendini değerlendir.

    Şimdi benim durumum ne?
    Hüküm sadece Allahındır ancak o yargılar...

  2. Kırlangıç.
    Devamlı Üye

    Cevap: Ateistlerle arkadaş olmanın dinen hükmü nedir?


    Reklam


    Iyi de sons kardeşim bir müslüman dağlar kadar günah işlese de inanıyorsa sadece günahkar olur. Münafık inanmadığı halde Müslümanlardan faydalanmak aralarına fitne sokup zarar vermek için onlardanmış gibi görünene denmez mi? Ben böyle biliyorum.

  3. sons
    Üye
    İki tür münafıklık vardır.
    Senin dediğin itikat iman açısından münafıklıktır.
    Birde ameli münafıklık var oda örneklerle buyur oku kardeşim.

    Bilinir ki, Hz. Huzeyfe (r.a), sevgili Peygamberimizin bazı özel bilgileri kulağına fısıldadığı özel bir sahabedir. Peygamberimiz (s.a.v) cemaatinde bulunan gizli münafıkların listesini Hz. Huzeyfe’ye vermişti. Bu listeden kimsenin bilgisi yoktu. Hatta en yakınların bile. Hz. Ebu Bekir, Hz. Ömer, Hz. Ali gibi en yakınlar bile bu bilgilerden habersizdi. Huzeyfe bu bilgiyi aldığı gibi sakladı. Deşifre etmedi. Bu durumu bilen Hz. Ömer (r.a) bir gün soruyordu Hz. Huzeyfe’ye: Allah adına söyler misin? Peygamberimiz beni de münafıklardan saydı mı? Hz. Ömer (r.a) gibi zirve isim, amellerinin nifaka bulaşmasından endişe edecek kadar işi ciddiye alıyor. İslâm’ın öngördüğü “havf ve reca”, “korku ve ümit arasında” olmak budur işte. Cehennem anıldığında kendini en önde görmek, cennet anıldığında ise kendini en geride saymak duygusu.

    Büyük sahabe Ebu Derda (r.a) namazdan sonra “Allah’ım! Münafık olmaktan sana sığınırım” diyor. Bunu duyan birisi soruyor: “Ey Resulullah dostu senin nifakla ne ilgin olabilir ki!” Derda (r.a) soru sahibine şöyle cevap verir: “Sakın amellerinden emin olma. Allah’a yemin ederim ki, kişi bir saat içinde fitneye uğrar ve bir anda dininden olabilir.” Peki, sahabenin korktuğu münafıklık veya nifak nedir? Müslüman’ın böyle bir tuzağa düşme ihtimali var mı? Münafıklığın iki anlamı vardır. İtikat iman açısından münafık olan; kalbinden, içinden Müslüman olmamasına rağmen dışarıya Müslüman gibi görünene verilen isimdir. Müslüman bir insanın bu kategoriyle işi olmaz.

    Amelde münafık ise, ibadetine, iyilikseverliğine, Allah’a yönelişine riya, gösteriş, ikiyüzlülük ve kibir karıştıran kişi demektir. Müslüman kişiyi ürkütmesi gereken işte bu münafıklıktır. Günümüzde iki tür münafıklıktan da Allah’a sığınmalıyız. İmanımızı, samimiyetimizi ve ibadetlerimizdeki ihlâsı tatmalıyız.

    Münafıklığı Hz. Peygamber şöyle özetliyor: “Dört özellik kimde bulunursa tam katışıksız münafıktır: Kendisine emanet verildiği zaman ihanet eder, konuştuğu zaman yalan söyler, söz verdiğinde sözünde durmaz, birine düşman olduğunda ilkesiz davranır.” Öyleyse iki kategoriyi de (inanç ve amel) derleyerek münafıkların genel özelliklerinden bahsedelim. Sonra her birimiz kendimizi tartıp “İnşallah bunlardan değiliz” diye de dua edelim.

    Münafık kötülüğü emreder ve iyiliğe engel olur. (Tevbe, 67)

    Münafık insanların namuslarını lekelemekten uzak durmaz. (Nur, 11)

    Münafık kötü söz yayar. Zann ile hükmeder ve boş zannın- sözün peşinden koşar. (Hucurat, 6)

    Münafık ikiyüzlüdür. İki dillidir. İki kalplidir. (Bakara, 14)

    Münafık yalan söyler. Yalancılığı meslek haline getirir. Yalan yeminlerde bulunur (Münafikun, 1)

    Münafık Allah’ın adını anarak yemin eder. Yüce Rabbin adını istismar aracı yapar. (Mücadele, 14, Tevbe, 74)

    Münafık ahdi bozar. Sözünde durmaz. Kendince tuzak kurar ama kurduğu o tuzağa kendi düşer (Tevbe, 75)

    Münafık namaz kıldığında gösteriş yapar. Allah’ı çok az zikreder. İbadetinde gösterişten uzak durmaz. (Nisa, 142)

    Münafık kibir sahibidir. Bağışlanma dilemekten bile uzak durur. ( Münafikun, 5)

    Münafık kalbinde olmayanı diliyle söyler. Dilinde olanı ise kalbine yerleştiremez. (Fetih, 11)

    Münafık düşmanlık yaptığında zalimce davranır. İlkesizce davranır. Aşırıya gider. İnsafı terk eder. (Bakara, 178, 194, Maide, 94)

    Münafık şeytanın oyununa gelir ve Allah’ın bağışlayacağı

    ile kendini avundurur. Daha zamanım var diye kendini kandırır. (Hadid, 13)

    Münafık yapmadığı şeylerle övünür. Önce kendini sonra çevresinde olanları kandırır. (Ali İmran, 188)

    İnanıyorum ki, şu anda bu şartları okuyan hiçbir kardeşimizde bu hastalıklar yoktur. Çünkü bu hastalıklar kişiyi amelde münafıklıktan imanda münafıklığa doğru hızla sürükler. Kelime-i Şahadeti getiren hiçbir kardeşimizi bu kategoride görmeyiz inşallah.
    Nihat HATİPOĞLU

  4. Kırlangıç.
    Devamlı Üye
    Peki ameli olarak münafık olan birisi kafir mi sayılır? Yani kıyamet günü münafıkların yanında mı olur? Bu çok korkutucu.. Bir ömür müslüman gibi yaşıyorsun öyle olduğunu zannediyorsun sonra münafık çıkıyorsun. Allah korusun..

  5. Snowdrop
    Elhamdülillah
    kafir Allahı inkar etdiyini soyler.munafık ise ikiyuzludur.bir tarafdan inandığını soyler ama aslında inanmaz.

  6. çelebiler
    Emekli
    Alıntı Snowdrop Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kafir Allahı inkar etdiyini soyler.munafık ise ikiyuzludur.bir tarafdan inandığını soyler ama aslında inanmaz.
    Kafir Allah'ın varlığını inkar eden değildir.Allah'ın varlığını kabul ettikleri halde Onun hakimiyetini inkar ederler.Hayatı kendi istedikleri gibi düzenlemek ona göre yaşamak isterler.

    Mekke'li müşrikler Allah'ın varlığını inkar etmiyordu.İşlerine karışmasını istemiyorlardı.İbadet ettikleri putlarına "kendilerini Allah'a ulaştırsın" diye ibadet ettiklerini söylüyorlardı.Bu düzenleri sürsün diye gerçekleri inkar ederlerdi.Kuran'ı bu yüzden inkar ettiler.

    Halbuki geceleri müslümanların evlerinin yanına gelerek gizlice Kuran dinleyenler vardı aralarında.Birbirlerini Kuran dinlerken yakalarlar,sonra birbirlerine bir daha Kuran dinlemeye gelmeyeceklerine dair söz verir,ertesi akşam yine gelir birbirlerine yakalanırlardı.Bu yüzden kafir oldular kafir gerçeği bilir fakat gizler.Kafir'in kelime manası da örten demektir.Araplar çiftçilere de kafir derler.Toprağa tohum atıp üzerini örttükleri için.

    Kafir gerçekleri bildiği halde örten,gizleyendir.

  7. bora4
    Üye
    Ben uzak durmanı tavsiye ederim. Üzüm üzüme baka baka kararır.

  8. Misafir
    Bir arkadaşım var inancı yok gibi evrenin kendi kendine var olduğunu söyledi. Ben ona zaman zaman Allahtan kurandan bahsediyorum. Etkileniyor ama tam anlamıyla kabul etmiyor

  9. Misafir
    Hocam ben şimdi deist bir insanla (16 yaşında o ben 17) arkadaş oldum. günahmıdır. ?

  10. arifselim
    Yönetici
    Herhangi bir tanışma, iş, okul ve benzeri bir şeyden dolayı bir ilişkinin olması bir dereceye kadar normaldir. Ama dinimizce batıl yollara sapan kimselerle arkadaşlık yapmak yanlıştır uzak durman gerekir.

+ Yorum Gönder
3. Sayfa BirinciBirinci ... 23
ateistlerle arkadaş olmak günah mı,  ateistle arkadaş olmak günah mı,  ateist biriyle arkadaş olmak,  ateistlerle arkadaşlık,  ateist biriyle arkadaş olmak günah mıdır,  ateist ile arkadaş olunur mu,  ateistlerle dost olunur mu