+ Yorum Gönder
1. Sayfa 12 SonuncuSonuncu
Soru ve Cevaplar ve Sizden gelen sorular Kategorisinden Müslüman cehennemde günahının cezasını çekip mi cennete gider? Konusununa Bakıyorsunuz..
  1. muamma
    Devamlı Üye
    Reklam

    Müslüman cehennemde günahının cezasını çekip mi cennete gider?

    Reklam





    Müslüman cehennemde günahının cezasını çekip mi cennete gider? Mumsema
    Bakara 275 '' O ribayı yiyenler, şeytanın bir dokunuşla çarptığı kişinin kalkışından başka türlü kalkamazlar. Bu böyledir, çünkü onlar, "Alış-veriş de riba gibidir." demişlerdir. Oysaki Allah, alış-verişi helal, ribayı haram kılmıştır. Kendisine Rabbinden bir öğüt gelip de yaptığından vazgeçenin geçmişi kendisine, işi Allah'a kalmıştır. Yeniden ribaya dönene gelince, böyleleri ateşin dostlarıdır. Sürekli kalacaklardır orada''

    Eğer cehenneme giren bir müslüman cezasını çektikten sonra cennete girecekse, neden faiz yiyen müslümanın cehennemde sonsuza kadar kalacağı söyleniyor Kuran'da? "Orada ebediyen/sürekli/sonsuza dek kalacaklardır" ifadeleri bulunmasına rağmen müslümanlar, neden bir müslümanın sonsuza kadar cehennemde kalmayacağına inanıyorlar?
    Alıntıdır...

    Müslüman cehennemde günahının cezasını çekip daha sonra cennete mi gidecek? Bununla ilgili bir ayet veya sahih hadis var mı?







  2. yandı_yurek
    Emekli

    Cevap: Müslüman cehennemde günahının cezasını çekip mi cennete gider?


    Reklam


    Ben gidecek diye biliyorum Yanlız Şirk koşmussa Gidemez diye biliyorum ..

  3. çelebiler
    Emekli
    Bakara 275 '' O ribayı yiyenler, şeytanın bir dokunuşla çarptığı kişinin kalkışından başka türlü kalkamazlar Bu böyledir, çünkü onlar, "Alış-veriş de riba gibidir" demişlerdir Oysaki Allah, alış-verişi helal, ribayı haram kılmıştır Kendisine Rabbinden bir öğüt gelip de yaptığından vazgeçenin geçmişi kendisine, işi Allah'a kalmıştır Yeniden ribaya dönene gelince, böyleleri ateşin dostlarıdır Sürekli kalacaklardır orada''

    "Alış veriş de riba gibidir" diyen kimse müslüman değildir.Bu sözde Allah'ın haram kıldığı günahı meşru görme tavrı vardır.Allah'ın hükmünü kabul etmeme vardır.Dolayısıyla böyle söyleyen kişi İslam dairesinde değildir.

    "Allah, alış-verişi helal, ribayı haram kılmıştır" Allah,yukarıda riba alışveriş gibidir diyenlere karşı ribayı kesin olarak haram kılmaktadır.


    "Rabbinden bir öğüt gelip de yaptığından vazgeçenin geçmişi kendisine" bu ayetten de öğüt alıp tövbe edenlerin af edileceği anlaşılmaktadır.

    Rabbimiz,ribayı haram kıldığını bildirdikten sonra yinede "riba alışveriş gibidir" diye ribaya dönene gelince diyerek onların ateşte sürekli kalacağı belirtiliyor.

    Yani burada ribayı haram kabul edenler değil,ribayı normal bir ticaret olarak görenler,haramı helal görmeleri sebebiyle ateşte sürekli kalacaklar.

  4. yandı_yurek
    Emekli
    Allah razı olsun ..

  5. karadamlalar
    Kesintili Üye
    Enes b. Malik (r.a)'den; Rasulullah (s.a.s)'in şöyle buyurduğunu işittim demiştir:

    "Kıyamet günü geldiğinde ben şefaat eder ve: "Ya Rabbi! Kalbinde hardal tanesi kadar imanı olanları cennete koy" diye dua ederim, bunlar cennete girerler. Sonra ben: "Ya Rabbi! Hardal tanesinden az imanı olanları da koy" diye şefaat ederim.

    "Az bir imanı" dediği sırada ben Rasulullah'ın parmaklarına bakar gibiyim. O parmaklarını birbirine birleştirerek işaret ediyordu. (Buhari-Müslim)

  6. sons
    Üye
    Cehenneme iki türlü insan girer. Cennete girecek olanlar, önce cehenneme girerler. Cehennemde durumu görürler. Oraya sadece o cehennemi görmek için girerler. Uçarak cehennemde dolaştıktan sonra, oradan ayrılarak cennete girerler. Allahû Tealâ’ya sonsuz hamd ve şükrederek... Kimdir bunlar? Cennete girecek olanlardır. Allahû Tealâ şöyle buyuruyor:



    -19/MERYEM-71: Ve in minkum illâ vâriduhâ, kâne alâ rabbike hatmen makdıyyâ(makdıyyen).
    Ve sizden biriniz (bile hariç olmamak üzere hepiniz), illâ (muhakkak) ona (cehenneme) varacaksınız. (Bu), senin Rabbinin üzerine (aldığı) kesinleşmiş bir hükümdür.

    “Aranızda kıyâmet günü cehenneme uğramayacak olan hiç kimse yoktur. Hepiniz mutlaka cehenneme uğrayacaksınız.” Aynı Surenin 72. âyet-i kerimesinde ise Allahû Tealâ şöyle buyuruyor:

    -19/MERYEM-72: Summe nuneccîllezînettekav ve nezeruz zâlimîne fîhâ cisiyyâ(cisiyyen).
    Sonra takva sahiplerini kurtaracağız. Ve zalimleri, diz üstü çökmüş olarak bırakacağız.

    “Sonra Biz takva sahibi olanları kurtarırız. Cehennemde kalacak olanlar, diz üstü çökmüş vaziyette cehennemi kaplarlar.”
    Öyleyse Allahû Tealâ ne demek istiyor? “Sonra” kelimesi neyi ifade ediyor? Cehennemde bir süre kaldıktan sonra çıkışı mı ifade ediyor, yoksa kıyâmet günü, aynı gün, cehenneme girip de cehennemdeki o olayları gören, cehennemin yapısını gören, nasıl korkunç bir işkence dünyası oluşturduğunu gören insanların, Allah’a sonsuz hamd ve şükürler ederek cehennemden ayrılması mı söz konusu?
    Kıyâmet günü cehenneme girip de orada diz üstü çökmüş vaziyette bekleyenler, cehenneme girip cehennemi gördükten sonra Allah’a sonsuz hamd ve şükürlerle cehennemden ayrılanlar, cehennemi tamamen terk ettikten sonra, cehennem katlarına dağıtılırlar. Cennete girecek olanlar, cehennemden ayrılmışlar ve cennetlere ulaşmışlardır. Sonsuz hızla hareket ettikleri için...
    Ama cehennemde kalacak olanlar, diz üstü çökmüş vaziyette oldukları yerlerden toplanarak cehenneme sevk edilirler. Bir daha çıkmamak üzere cehenneme girilir. Cehennemden bir daha çıkmak söz konusu değildir. Cehenneme cezalanmak üzere girenler, ebediyyen orada kalmaya mahkûmdurlar. Hiç kimse bir süre cehennemde kaldıktan sonra, cehennemden çıkmak imkânının sahibi değildir. Bir süre cehennemde işkence gördükten sonra, yakıldıktan sonra cehennemden çıkması ve cennete girmesi mümkün değildir.
    Öyleyse Allahû Tealâ’nın cennete ulaştıracak oldukları, cehennemden çıkartarak cennete ulaştıracak olduğu kişiler, onlar cennetlik olanlardır. Ama Allahû Tealâ, cennetlik olanların aradaki farkı görebilmeleri için, Allah’a sonsuz hamd ve şükredebilmeleri için onları kıyâmet günü önce mutlaka cehenneme gönderir. Onun için “Aranızdan kıyâmet günü cehenneme uğramayacak olan kimse yoktur.” diyor. Dikkat edin! Allahû Tealâ: “Uğramayacak olan” diyor. Uğramak; bir yere uğrayıp oradan ayrılmak mânâsına geliyor. Allahû Tealâ’nın dizaynı çok açık bir şekilde bunu ifade ediyor.
    Allah için olmak, mutlaka kişinin cehenneme ulaşıp, cehennemdeki o korkunç durumu gördükten sonra oradan ayrılarak Allah’ın cennetine girmesini ifade eder.
    Şimdi bakıyoruz duruma. Kıyâmet günü ne olur? Kıyâmet günü zaman durur. Zaman geriye, kendi yaşadıkları devreye geri döndüğünde herkes zaten hayattadır. O ana zaman geri döndüğünde herkes hayattadır. O anda yaşamakta olanlar, bulundukları yerde yer çekimi kuvveti olmadığı için yükselerek mahşer meydanına ulaşırlar. Mahşer meydanı İndi İlâhi değildir. Mahşer meydanı, İndi İlâhi’den evvel birinci uğranılan yerdir. Orada toplanılır. Orada nefsler, fizik vücutlara girecektir. Ne zaman? Sur’a birinci üfürüldüğünde, orada toplanan herkes ölür. Sonra, sur’a ikinci defa üfürüldüğünde tekrar dirilirler ve nefsler orada, mahşer meydanında fizik vücutların içine girer.
    Daha sonra herkes İndi İlâhi’ye ulaşır. Orada herkesin rakamlı kitabı vardır. Yani herkesin hayat filmi, kendilerine üç boyutlu olarak gösterilir. Ama her saniye, ya derecat kazandıkları veya derecat kaybettikleri bir olay ve iki görüntü görürler. Üç boyutlu iki görüntü… Birisi düşüncelerinin gösterimidir. İkincisi de fiiliyatlarının, ef’allerinin, fiillerinin gösterimidir. Her saniye derecat kazanırlar veya kaybederler. Sonuç ve kişinin gideceği yer çabucak belli olur. Eğer kişinin kazandığı dereceler fazlaysa, sağ taraftaki yeşil rakamlar olan tarafta bakiye vardır. Ama günahları fazlaysa, o zaman da sol taraftaki kırmızı rakamlar olan tarafta bakiye vardır.
    Bu noktadan itibaren herkese hayat filmleri teslim edilir. Bir kısmına sağlarından verilir. Onlar cehenneme girdikten sonra, hemen cehennemi görüp cennete gidecek olanlardır. Diğerlerine soldan verilir. Onlar da cehenneme girerken uçarak giremeyecek olan, kapılardan girecek olanlardır. Kapılardan girmek mecburiyetinde olanlar için kapı açılmaz. Kapı sadece yerden kaldırılır, yükseltilir. Ancak o kişinin başı sığabilecek kadar bir yükselti ile yükseltilir. O kişi mutlaka burnu yere sürtünmek suretiyle oraya girer. Bunu zebaniler gerçekleştirirler. Onları, burunlarını yere sürttürerek cehenneme alırlar. Ve cehenneme, cehennemde yanmak üzere, cezalanmak üzere girenler, cehennemin kapısından başlayarak, bütün cehennemin etrafını kaplayacak şekilde orada diz çökmüş vaziyette beklerler.
    Diğerleri, cennete girecek olanlar, cehennemin yüksek kapılarından uçarak içeri girerler ve hiç oyalanmazlar. Hemen cehennemin içine girerler. Oradaki durumu görürler. İnsanları ne kadar korkunç şeylerin beklediğini, nasıl işkence edileceğini net bir şekilde görürler. Allah’a sonsuz hamdederek şükrederek cehennemden ayrılırlar ve cennete girerler.
    İşte cehennemde bir süre kaldıktan ve günahlarının karşılığını ödedikten sonra oradan ayrılıp da, sevapları için cennete gitmek diye bir olay, hiç kimse için mevcut değildir. Allahû Tealâ buyuruyor ki:

    -99/ZİLZÂL-7: Fe men ya''mel miskâle zerretin hayren yerahu.
    Artık kim zerre kadar hayır işlerse onu görür.

    -99/ZİLZÂL-8: Ve men ya''mel miskâle zerretin şerren yerahu.
    Ve kim zerre kadar şerr işlerse onu görür.

  7. Kırlangıç.
    Devamlı Üye
    O zaman günahkar bir muminin günahları ne olacak? Adam iman etmiş ama her tür günahı işlemiş. Hop diye cennete mi girecek?

  8. karadamlalar
    Kesintili Üye
    eğer mümin olarak ölmüş ise Allahın kimi kurtaracağını bilemeyiz, Allah affederse kurtulur. Yok eğer Allah affetmezse günahı sebebiyle cehennemde cezasını görür ve sonrasında cennete gider.

  9. muamma
    Devamlı Üye
    -19/MERYEM-71: Ve in minkum illâ vâriduhâ, kâne alâ rabbike hatmen makdıyyâ(makdıyyen).
    Ve sizden biriniz (bile hariç olmamak üzere hepiniz), illâ (muhakkak) ona (cehenneme) varacaksınız. (Bu), senin Rabbinin üzerine (aldığı) kesinleşmiş bir hükümdür.

    “Aranızda kıyâmet günü cehenneme uğramayacak olan hiç kimse yoktur. Hepiniz mutlaka cehenneme uğrayacaksınız.” Aynı Surenin 72. âyet-i kerimesinde ise Allahû Tealâ şöyle buyuruyor:

    -19/MERYEM-72: Summe nuneccîllezînettekav ve nezeruz zâlimîne fîhâ cisiyyâ(cisiyyen).
    Sonra takva sahiplerini kurtaracağız. Ve zalimleri, diz üstü çökmüş olarak bırakacağız.

    Bu ayet

    Peygamber (asv) şöyle buyurmuştur:

    “Cennetlikler cennete, cehennemlikler de cehenneme girdikten (ve ancak Cenab-ı Hakk’ın bildiği bir müddet geçtikten) sonra Allah: ‘Bir hardal tanesi kadar imanı olanları cehennemden çıkarın’ buyuracak ve çıkarılacaklardır…” (Buharî, İman, 15; Müslim, İman, 147-149).

    Bu hadisle aynı şeyi ifade ediyor bence

    Ve yukarıda açıklandığı gibi faiz yiyenlere değil faizi haram kabul etmeyenlere deniliyor bu ikaz. Yani müslüman değil kafirlere. Allah'ın haram saydığını helal saymak küfürdür.


  10. sons
    Üye
    Biliyoruz ki, Müslüman günahlarına tevbe edemeden öldüyse, hayatta iken işlediği günahlarının cezasını yine hayattayken çektiği sıkıntı, hastalık vb. nimetlerle ödeyememişse, vefatından sonra kabir azabı ile, yine yetmiyorsa, mahşer sıkıntıları çekerek ödüyor, şefaatle de bunlar giderilemiyorsa, Cehennemde günahlarının karşılığı kadar kalıyor.

  11. çelebiler
    Emekli
    Nisa
    31. Eğer size yasaklanan (günah)ların büyüklerinden kaçınırsanız, sizin küçük günahlarınızı örteriz ve sizi güzel bir yere koyarız.

  12. Misafir

    Reklam


    Arkadaslar, Kuran-i Kerim, kendi icinde bir matematige sahiptir. Allah ta ayetinde matematikle evreni insaa ettik der. Burada size bir onerim olacak. Kurani Kerim'de bir ayetin hukmunu, o ayet ile alakasi olmayan baska bir ayette acikliyor. Bunun sebebi de insanoglunu dusunmeye yonlendirmesidir. Surekli dusunme ve kendini gelistirmeye tesvik eder Kuran. Buradan ben bunu anliyorum.

    Ulke Tv de siradisi programina cikan MESUT YILMAZ isimli bir arkadas var ki Allah ondan razi olsun, 13-15 yilini harcayip Kuran'a soru sorarak, kendi icinde ayetler arasinda cevaplar bulmus.

    riba icin cehennemde sonsuza kadar kalacaklar demis ama belki baska bir ayette bunun cevabi vardir. Oradan incelemenizi ve Kuran' ile de hasir nesir olmanizi oneririm. Aksi taktirde ayetleri tek basina ele almak hata olasiligini guclendirir. Kuran, bir butundur ve butun olarak degerlendirilirse anlam kazanir.

+ Yorum Gönder
1. Sayfa 12 SonuncuSonuncu