Konusunu Oylayın.: Kadınların ruku su sorusuna sorularla islamiyetin cevabı

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 4 kişi
Kadınların ruku su sorusuna sorularla islamiyetin cevabı
  1. 24.Ekim.2012, 16:52
    97
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Kadınların ruku su sorusuna sorularla islamiyetin cevabı

    reklam


    Cevap: Kadınların ruku su sorusuna sorularla islamiyetin cevabı dokuzuncu sayfa yazısı mumsema.com Cevap: Kadınların ruku su sorusuna sorularla islamiyetin cevabı
    iyi o zaman senin bu yazına Bayanların sitesi olan mumine.com dan alıntı yapayım o zaman.


    Soru: Bir hanımefendi:

    “Erkekle kadının namazı arasında fark yokmuş! İlmihal kitaplarındaki erkekler gibi namaz kılabilir miyim?” diye sormuş.

    Cevap: Evet, namaz kılma şeklinde, erkekle kadın arasında hiçbir fark yoktur! Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’in sahih hadislerine baktığımız zaman işin aslı açığa çıkıyor.



    Soru: Bir hanımefendi:“Kadınların nasıl namaz kılacağına dair örnek teşkil eden bir hanım sahabi ya da Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’in hanımlarından ve ya kızlarından birisi var mı?” diye sormuş.

    Cevap: Namaz kılmanın şeklinde kadın ile erkek arasında hiçbir fark yoktur! Çünkü hadislerde namaz kılmanın şekli anlatılırken kadın, erkek diye ayırt edilmiyor. Mesela bir iki konuya değinmek istiyoruz.



    Birincisi: Günümüzde ki kadınlar namaza başlarken ellerini omuzları hizasına kadar kaldırıyor. Erkekler ise başparmağını kulağına değdiriyor. Ama hadislere baktığımız zaman Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’i namaza başlarken ellerini omuzlarının hizasına kadar kaldırdığını görüyoruz. Demek ki işin doğrusu namaza başlarken ellerin omuzlar hizasına kadar kaldırılmasıymış.



    İkincisi: Kadınlar rükûa eğildiğinde bellerini dümdüz yapmıyorlar. Erkekler ise rükûa eğildiğinde bellerini dümdüz yapıyorlar. Hadislere baktığımız zaman Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’i rükû yaptığında belini dümdüz yaptığını görüyoruz. Demek ki doğrusu rükûa eğildiğimizde belimizin dümdüz olmasıymış!


    Üçüncüsü: Kadınlar secdede kollarını diz kapağına ve yere yapıştırıyorlar. Erkekler ise secdede kollarını diz kapağından ve yerden uzaklaştırıyorlar. Peki, hangisi doğru? Tabiî ki Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’in yaptığı doğru.



    Enes bin Malik (Radiyallahu Anh) söyle dedi:

    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
    ‘Secdede itidal ediniz. Biriniz kollarını (secdede) köpeğin kolunu yayması gibi yaymasın’ buyurdu.”

    Buhari ve Müslim



    Namazda kadın ile erkek arasında ki fark sadece bir tanedir! O fark ise; imam hata yaptığında, erkek “Subhanallah” der kadın ise el çırpar.
    Sehl bin Sa’d es-Sâidi (Radiyallahu Anh) söyle dedi:
    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
    ‘Size ne oluyor ki, namazınızda size bir şey arız olduğu vakit el çırpıyorsunuz! Bu (fiil) kadınlara hastır. Bir kimseye namazında bir şey arız olursa, o kimse ‘Subhanallah’ desin’ buyurdu.”

    Malik, Buhari, Müslim



    Ebu Hureyre (Radiyallahu Anh) söyle dedi:

    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
    ‘Tesbih Subhanallah demek erkeklere, el çırpmak kadınlara muhsustur’ buyurdu.”

    Buhari 1142, Müslim


    Kadın ve Erkek İçin Namaz Kılmanın Şekli

    1 ) Kişi namaz kılmak istediği vakit, önüne bir sütre koyarak yahut mümkünse bir duvara doğru kıbleye yönelir. Müslim 499/241

    2) Elinin içi kıbleye doğru omuz hizasına gelecek şekilde kaldırır ve Allah-u Ekber deyip İftitah tekbiri alır. Müslim 390/22, 23

    3 ) Sağ eli göğsüne gelecek şekilde, sol elin bileği üzerine koyar. Buhari 755

    4) İftitah duasını okur. Tirmizi 243

    5) Taşlanmış şeytandan Allah’a sığınıp, Fatiha’yı okur ve Âmîn diyerek bitirir. Sonra Kur’an’dan kolayına geleni okur. Ebu Davud 775, 4001, Buhari 780

    6) Allah-u Ekber der omuz hizasına gelecek şekilde ellerini kaldırır ve rükuya eğilir, ellerini dizleri üzerine koyar ve Subhane Rabbiye’l-Azîm der. Müslim 487/223, Ebu Davud 745

    7) Semi Allah-u Limen Hamideh der omuz hizasına gelecek şekilde ellerini kaldırır ve rükudan kalkar, sonra ayakta iken Rabbena Ve Leke’l-Hamd der. Buhari 787

    8) Allah-u Ekber der secdeye eğilir. Yedi uzvu üzerine secde eder. Bunlar: yüz, burun, alın, iki el, iki diz ve ayakuçları. Topuklarını birleştirir. Parmaklarını birbirine birleştirerek ellerini kıbleye yöneltir. Dirseklerini yanlarından uzaklaştırır ve secdede Subhane Rabbiye’l-Ağla der. Ebu Davud 734

    9) Tekbir alarak başını kaldırır. Sonra oturup sol ayağını yayar ve onun üzerine oturur. Sağ ayağını parmakları kıbleye gelecek şekilde diker. Ellerini uyluğuna ve dizinin üzerine koyar ve iki secde arasında iki kere Rabbiğfirli der. Ebu Davud 727

    10 ) Allah-u Ekber der, birincisi secdede olduğu gibi ikinci kez secde yapar.

    11) Allah-u Ekber der ikinci secdeden kalkar. Birinci rekâtı kıldığı gibi ikinci rekâtı kılar. Ancak ikinci rekâta başlarken iftitah duasını okumaz.

    12) İkinci rekâtta ikinci secdeyi bitirdiği vakit, iki secde arasında oturduğu gibi tahiyyat için oturur. Sağ elinin şahadet parmağı hariç bütün parmaklarını yumar, başparmağı ve orta parmağını halka yapar dua ederken şahadet parmağıyla işaret edip hareket ettirir, şu teşehhüdü okur:

    التَّحِيَّاتُ ِللهِ، وَالصَّلَوَاتُ وَالطَّيِّبَاتُ، السَّلاَمُ عَلَى النَّبِيِّ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ، السَّلاَمُ عَلَيْنَا وَعَلَى عِبَادِ اللهِ الصَّالِحِينَ، أَشْهَدُ أَنَّ لاَ إِلهَ إِلاَّ اللهُ، وَأَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ
    Buhari 6208

    Sonra şu duaları da ekler:
    اللَّهُمَّ صَلَّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ، كَمَا صَلَّيْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ إِنَّكَ حَمِيْدٌ مَجِيْدٌ. اللَّهُمَّ بَارِكْ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ كَمَا باَرَكْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ إِنَّكَ حَمِيْدٌ مَجِيْدٌ

    Eğer üç yahut dört rekâtlı namaz kılıyorsa, teşehhütten üçüncü rekât için ayağa kalktığında omuz hizasına gelecek şekilde ellerini kaldırır ve anlatıldığı gibi namazını tamamlar. Selamdan önce dua eder, dört şeyden: Kabir azabından, Mesih-i Deccal’in fitnesinden, hayat ve ölümün fitnesinden, günah işlemekten ve borçlu olmaktan Allah’a sığınır. Bunun duası şöyledir:

    اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِكَ مِنْ عَذَابِ القَبْرِ، وَأَعُوذُ بِكَ مِنْ فِتْنَةِ الْمَسِيحِ الدَّجَّالِ، وَأَعُوذُ بِكَ مِنْ فِتْنَةِ الْمَحْياَ وَالْمَمَاتِ، اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِكَ مِنَ الْمَأْثَمِ وَالْمَغْرَمِ

    Bundan sonra sağına ve soluna selam verir.
    Buhari 820

    www.mumine.com


  2. 24.Ekim.2012, 16:52
    97
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    reklam


    iyi o zaman senin bu yazına Bayanların sitesi olan mumine.com dan alıntı yapayım o zaman.


    Soru: Bir hanımefendi:

    “Erkekle kadının namazı arasında fark yokmuş! İlmihal kitaplarındaki erkekler gibi namaz kılabilir miyim?” diye sormuş.

    Cevap: Evet, namaz kılma şeklinde, erkekle kadın arasında hiçbir fark yoktur! Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’in sahih hadislerine baktığımız zaman işin aslı açığa çıkıyor.



    Soru: Bir hanımefendi:“Kadınların nasıl namaz kılacağına dair örnek teşkil eden bir hanım sahabi ya da Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’in hanımlarından ve ya kızlarından birisi var mı?” diye sormuş.

    Cevap: Namaz kılmanın şeklinde kadın ile erkek arasında hiçbir fark yoktur! Çünkü hadislerde namaz kılmanın şekli anlatılırken kadın, erkek diye ayırt edilmiyor. Mesela bir iki konuya değinmek istiyoruz.



    Birincisi: Günümüzde ki kadınlar namaza başlarken ellerini omuzları hizasına kadar kaldırıyor. Erkekler ise başparmağını kulağına değdiriyor. Ama hadislere baktığımız zaman Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’i namaza başlarken ellerini omuzlarının hizasına kadar kaldırdığını görüyoruz. Demek ki işin doğrusu namaza başlarken ellerin omuzlar hizasına kadar kaldırılmasıymış.



    İkincisi: Kadınlar rükûa eğildiğinde bellerini dümdüz yapmıyorlar. Erkekler ise rükûa eğildiğinde bellerini dümdüz yapıyorlar. Hadislere baktığımız zaman Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’i rükû yaptığında belini dümdüz yaptığını görüyoruz. Demek ki doğrusu rükûa eğildiğimizde belimizin dümdüz olmasıymış!


    Üçüncüsü: Kadınlar secdede kollarını diz kapağına ve yere yapıştırıyorlar. Erkekler ise secdede kollarını diz kapağından ve yerden uzaklaştırıyorlar. Peki, hangisi doğru? Tabiî ki Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’in yaptığı doğru.



    Enes bin Malik (Radiyallahu Anh) söyle dedi:

    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
    ‘Secdede itidal ediniz. Biriniz kollarını (secdede) köpeğin kolunu yayması gibi yaymasın’ buyurdu.”

    Buhari ve Müslim



    Namazda kadın ile erkek arasında ki fark sadece bir tanedir! O fark ise; imam hata yaptığında, erkek “Subhanallah” der kadın ise el çırpar.
    Sehl bin Sa’d es-Sâidi (Radiyallahu Anh) söyle dedi:
    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
    ‘Size ne oluyor ki, namazınızda size bir şey arız olduğu vakit el çırpıyorsunuz! Bu (fiil) kadınlara hastır. Bir kimseye namazında bir şey arız olursa, o kimse ‘Subhanallah’ desin’ buyurdu.”

    Malik, Buhari, Müslim



    Ebu Hureyre (Radiyallahu Anh) söyle dedi:

    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
    ‘Tesbih Subhanallah demek erkeklere, el çırpmak kadınlara muhsustur’ buyurdu.”

    Buhari 1142, Müslim


    Kadın ve Erkek İçin Namaz Kılmanın Şekli

    1 ) Kişi namaz kılmak istediği vakit, önüne bir sütre koyarak yahut mümkünse bir duvara doğru kıbleye yönelir. Müslim 499/241

    2) Elinin içi kıbleye doğru omuz hizasına gelecek şekilde kaldırır ve Allah-u Ekber deyip İftitah tekbiri alır. Müslim 390/22, 23

    3 ) Sağ eli göğsüne gelecek şekilde, sol elin bileği üzerine koyar. Buhari 755

    4) İftitah duasını okur. Tirmizi 243

    5) Taşlanmış şeytandan Allah’a sığınıp, Fatiha’yı okur ve Âmîn diyerek bitirir. Sonra Kur’an’dan kolayına geleni okur. Ebu Davud 775, 4001, Buhari 780

    6) Allah-u Ekber der omuz hizasına gelecek şekilde ellerini kaldırır ve rükuya eğilir, ellerini dizleri üzerine koyar ve Subhane Rabbiye’l-Azîm der. Müslim 487/223, Ebu Davud 745

    7) Semi Allah-u Limen Hamideh der omuz hizasına gelecek şekilde ellerini kaldırır ve rükudan kalkar, sonra ayakta iken Rabbena Ve Leke’l-Hamd der. Buhari 787

    8) Allah-u Ekber der secdeye eğilir. Yedi uzvu üzerine secde eder. Bunlar: yüz, burun, alın, iki el, iki diz ve ayakuçları. Topuklarını birleştirir. Parmaklarını birbirine birleştirerek ellerini kıbleye yöneltir. Dirseklerini yanlarından uzaklaştırır ve secdede Subhane Rabbiye’l-Ağla der. Ebu Davud 734

    9) Tekbir alarak başını kaldırır. Sonra oturup sol ayağını yayar ve onun üzerine oturur. Sağ ayağını parmakları kıbleye gelecek şekilde diker. Ellerini uyluğuna ve dizinin üzerine koyar ve iki secde arasında iki kere Rabbiğfirli der. Ebu Davud 727

    10 ) Allah-u Ekber der, birincisi secdede olduğu gibi ikinci kez secde yapar.

    11) Allah-u Ekber der ikinci secdeden kalkar. Birinci rekâtı kıldığı gibi ikinci rekâtı kılar. Ancak ikinci rekâta başlarken iftitah duasını okumaz.

    12) İkinci rekâtta ikinci secdeyi bitirdiği vakit, iki secde arasında oturduğu gibi tahiyyat için oturur. Sağ elinin şahadet parmağı hariç bütün parmaklarını yumar, başparmağı ve orta parmağını halka yapar dua ederken şahadet parmağıyla işaret edip hareket ettirir, şu teşehhüdü okur:

    التَّحِيَّاتُ ِللهِ، وَالصَّلَوَاتُ وَالطَّيِّبَاتُ، السَّلاَمُ عَلَى النَّبِيِّ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ، السَّلاَمُ عَلَيْنَا وَعَلَى عِبَادِ اللهِ الصَّالِحِينَ، أَشْهَدُ أَنَّ لاَ إِلهَ إِلاَّ اللهُ، وَأَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ
    Buhari 6208

    Sonra şu duaları da ekler:
    اللَّهُمَّ صَلَّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ، كَمَا صَلَّيْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ إِنَّكَ حَمِيْدٌ مَجِيْدٌ. اللَّهُمَّ بَارِكْ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ كَمَا باَرَكْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ إِنَّكَ حَمِيْدٌ مَجِيْدٌ

    Eğer üç yahut dört rekâtlı namaz kılıyorsa, teşehhütten üçüncü rekât için ayağa kalktığında omuz hizasına gelecek şekilde ellerini kaldırır ve anlatıldığı gibi namazını tamamlar. Selamdan önce dua eder, dört şeyden: Kabir azabından, Mesih-i Deccal’in fitnesinden, hayat ve ölümün fitnesinden, günah işlemekten ve borçlu olmaktan Allah’a sığınır. Bunun duası şöyledir:

    اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِكَ مِنْ عَذَابِ القَبْرِ، وَأَعُوذُ بِكَ مِنْ فِتْنَةِ الْمَسِيحِ الدَّجَّالِ، وَأَعُوذُ بِكَ مِنْ فِتْنَةِ الْمَحْياَ وَالْمَمَاتِ، اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِكَ مِنَ الْمَأْثَمِ وَالْمَغْرَمِ

    Bundan sonra sağına ve soluna selam verir.
    Buhari 820

    www.mumine.com


  3. 24.Ekim.2012, 16:57
    98
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Kadınların ruku su sorusuna sorularla islamiyetin cevabı

    reklam


    Namazda


    Kadınlar ezan okumazlar. Okurlarsa mekruh olur. Çünkü kadının sesi avret değilse de fitneye sebep olabilir. Yani aslında Allah için kıyama çağrı olan ezan, kadının okuması halinde bazıları için duyguların bozulmasına ve gıcıklamaya çağrı olabilir. Kadının okuduğu ezanı tekrarlamak bir görüşe göre güzel (müstehap), diğer bir görüşe göre ise vaciptir.

    Kadınlar âdetli ve lohusa iken okunan ezana icabet etmezler. Yani, ezan okunurken, söylenecek şeyleri söylemezler. Halbuki, cünüp, ezana icabet eder.

    Kâmet getirmek de kadınlar için ezan gibi mekruhtur.

    Kadının avreti erkeğinkinden değişik olduğu ve avreti örtmek namaz için gerekil (farz) olduğu için bu noktada da kadınlar erkeklerden ayrılırlar. Kadının ve erkeğin avretleri aynı başlıkaltında incelendiğinden oraya bakılmalıdır.

    Kadınlar âdetli ve lohusa oldukları zaman namaz kılmazlar ve bu sebeple kılmadıkları namazları sonradan kaza da etmezler. Halbuki erkekler için imkân bulunduğu sürece namaz kılmamak diye bir şey düşünülemez.

    Namaza başlarken alınan tekbirde elleri kaldırma sünnetini erkekler kulaklara kadar kaldırmakla yaparken kadınlar omuzlarına kadar kaldırmakla yaparlar. Çünkü kadınların kolları da avrettir, fazla kaldırmakla bu emir yerine getirilmemiş olabilir. Ayrıca kadınlar tekbirde ellerini yenlerinden de çıkarmazlar.

    Namazın kıyamında (ayakta) erkekler ellerini göbek altında birleştirip sağ elleriyle sol ellerini tutarlarken kadınların göğüsleri üzerinde el bağlamaları ve sağ ellerini sol ellerin üzerine, tutmaksızın koymaları sünnettir. Bunun sebebi de avretin böylece daha iyi bir tarzda kapatılmasıdır.

    Namazın rukû`unda, erkekler dizlerini gergin tutar ve parmakları açık şekilde elleriyle kavrarken kadınların, dizlerini bükük bulundurup, ellerini, parmaklar aralıksız şekilde sadece dizlerinin üzerine koymaları ve sırtlarını erkeklerin tersine meyilli bulundurmaları ve dirseklerini yanlarına yapıştırmaları da sünnettir. Bunlar da bunun örtünmeye daha elverişli olmasındandır.

    Secdede kadınlar karınlarını uyluklarına yapıştırırlar, erkekler ise ayrı tutarlar.

    Namazdaki oturuşta kadınlar erkeklerin tersine, "teverrük" tarzında; sol kalçası üzerine oturup, iki ayağını birden sağ tarafından çıkararak, uylukları biraz birbiri üzerine, sağ bacak da sol bacak üzerine gelecek şekilde otururlar.

    Kadın erkeğe imam olamaz. Kadının kadına imam olması da mekruh (nahoş)`tur. Buna rağmen kadın kadına imam olursa önde değil, orta yerde olmak üzere aynı safta bulunur.

    Namazların sesli okunması gereken ya da câiz olan yerlerinde kadınların sesli, yani, açıktan okumaları da caiz değildir.

    Sabah namazını ortalığın iyice seçileceği aydınlığa kadar geciktirme demek olan "isfâr", erkekler için müstehap (hoş) olmakla beraber, kadınlar için müstehap değildir.

    Kadınların namazı cemaatle kılmak için camilere gitmeleri de hoş bir davranış değildir. Halbuki bu, erkekler için kuvvetli bir sünnettir. Kadınların camiye gitmelerinde iki sakınca vardır:

    a) Fitneye sebep olmaları yani, kem göz ve kem düşüncelere konu olmaları,

    b) Allah`ın "evlerinizde oturun!" (Ahzâb (33) 33.) emrine ters düşmeleri.

    Allah Rasûlü: "Kadının odasında kıldığı namazı, evinde kıldığı namazından daha iyidir. Odasının gizli bir köşesinde kıldığı namazı da odasında kıldığı namazından daha iyidir." (Beyhakî, es-Sünenü`l-kübrâ NI/131.) buyurmuştur.
    Yani ne kadar çok sakınırsa o kadar iyi olur demektir. Bu konuda farzlarla nafileler arasında fark yoktur. Yani teravihe gitmeleri de hoş değildir. Yalnız bazı Islâm alimleri, giriş çıkış kapıları ayrı olduktan sonra özellikle yaşlı kadınların camiye gitmelerinde sakınca olmamalıdır, demişlerdir. Ancak gitmeleri halinde onların da edeplerine son derece dikkat etmeleri, "cilbab" denen koyu ve süssüz dış elbiselerini mutlaka üzerlerine almaları gerekir. Cenaze namazı için evlerinden çıkmaları ise mekruh değildir. Çünkü cemaatle kılınmayınca onun yerini alacak bir namaz yoktur. Kadınların camiye gitme meselesini ayrıca ele alacağız.

    Namaz kıldırmakta olan birisine, imamlığa niyet etmiş olsun ya da olmasın, bir erkeğin uyması ve namazı cemaatle kılmaları caizdir. Halbuki, kadına da kıldırmayı niyet etmemiş olması halinde kadın ona uyup namazı beraber kılamazlar.

    Kadınların cuma ve bayram namazlarını kılmaları farz değildir, ama kılarlarsa olur.

    Cemaatle namaz kılınması halinde kadınlar erkeklerin ve varsa çocukların arkasında saf tutarlar. Eğer aynı namazı beraberce kılmak şartıyla kadın erkeklerin bulunduğu safta namaza durursa, sağındaki solundaki ve arkasındaki erkeklerin namazı boşa gider (fâsit olur).
    İslam Ansiklopedisi


    mumine.com adresinde böyle alıntılar aldım. oradada net bilgi verilmemiş. Ne yapabilirim. Ayet hadis olmadıgı için sizlerle baş gelemem bu konu üzerinde. Fıkıh alimlerin dedigide sizi ilgilendirmiyor anlaşılan. .


  4. 24.Ekim.2012, 16:57
    98
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    reklam


    Namazda


    Kadınlar ezan okumazlar. Okurlarsa mekruh olur. Çünkü kadının sesi avret değilse de fitneye sebep olabilir. Yani aslında Allah için kıyama çağrı olan ezan, kadının okuması halinde bazıları için duyguların bozulmasına ve gıcıklamaya çağrı olabilir. Kadının okuduğu ezanı tekrarlamak bir görüşe göre güzel (müstehap), diğer bir görüşe göre ise vaciptir.

    Kadınlar âdetli ve lohusa iken okunan ezana icabet etmezler. Yani, ezan okunurken, söylenecek şeyleri söylemezler. Halbuki, cünüp, ezana icabet eder.

    Kâmet getirmek de kadınlar için ezan gibi mekruhtur.

    Kadının avreti erkeğinkinden değişik olduğu ve avreti örtmek namaz için gerekil (farz) olduğu için bu noktada da kadınlar erkeklerden ayrılırlar. Kadının ve erkeğin avretleri aynı başlıkaltında incelendiğinden oraya bakılmalıdır.

    Kadınlar âdetli ve lohusa oldukları zaman namaz kılmazlar ve bu sebeple kılmadıkları namazları sonradan kaza da etmezler. Halbuki erkekler için imkân bulunduğu sürece namaz kılmamak diye bir şey düşünülemez.

    Namaza başlarken alınan tekbirde elleri kaldırma sünnetini erkekler kulaklara kadar kaldırmakla yaparken kadınlar omuzlarına kadar kaldırmakla yaparlar. Çünkü kadınların kolları da avrettir, fazla kaldırmakla bu emir yerine getirilmemiş olabilir. Ayrıca kadınlar tekbirde ellerini yenlerinden de çıkarmazlar.

    Namazın kıyamında (ayakta) erkekler ellerini göbek altında birleştirip sağ elleriyle sol ellerini tutarlarken kadınların göğüsleri üzerinde el bağlamaları ve sağ ellerini sol ellerin üzerine, tutmaksızın koymaları sünnettir. Bunun sebebi de avretin böylece daha iyi bir tarzda kapatılmasıdır.

    Namazın rukû`unda, erkekler dizlerini gergin tutar ve parmakları açık şekilde elleriyle kavrarken kadınların, dizlerini bükük bulundurup, ellerini, parmaklar aralıksız şekilde sadece dizlerinin üzerine koymaları ve sırtlarını erkeklerin tersine meyilli bulundurmaları ve dirseklerini yanlarına yapıştırmaları da sünnettir. Bunlar da bunun örtünmeye daha elverişli olmasındandır.

    Secdede kadınlar karınlarını uyluklarına yapıştırırlar, erkekler ise ayrı tutarlar.

    Namazdaki oturuşta kadınlar erkeklerin tersine, "teverrük" tarzında; sol kalçası üzerine oturup, iki ayağını birden sağ tarafından çıkararak, uylukları biraz birbiri üzerine, sağ bacak da sol bacak üzerine gelecek şekilde otururlar.

    Kadın erkeğe imam olamaz. Kadının kadına imam olması da mekruh (nahoş)`tur. Buna rağmen kadın kadına imam olursa önde değil, orta yerde olmak üzere aynı safta bulunur.

    Namazların sesli okunması gereken ya da câiz olan yerlerinde kadınların sesli, yani, açıktan okumaları da caiz değildir.

    Sabah namazını ortalığın iyice seçileceği aydınlığa kadar geciktirme demek olan "isfâr", erkekler için müstehap (hoş) olmakla beraber, kadınlar için müstehap değildir.

    Kadınların namazı cemaatle kılmak için camilere gitmeleri de hoş bir davranış değildir. Halbuki bu, erkekler için kuvvetli bir sünnettir. Kadınların camiye gitmelerinde iki sakınca vardır:

    a) Fitneye sebep olmaları yani, kem göz ve kem düşüncelere konu olmaları,

    b) Allah`ın "evlerinizde oturun!" (Ahzâb (33) 33.) emrine ters düşmeleri.

    Allah Rasûlü: "Kadının odasında kıldığı namazı, evinde kıldığı namazından daha iyidir. Odasının gizli bir köşesinde kıldığı namazı da odasında kıldığı namazından daha iyidir." (Beyhakî, es-Sünenü`l-kübrâ NI/131.) buyurmuştur.
    Yani ne kadar çok sakınırsa o kadar iyi olur demektir. Bu konuda farzlarla nafileler arasında fark yoktur. Yani teravihe gitmeleri de hoş değildir. Yalnız bazı Islâm alimleri, giriş çıkış kapıları ayrı olduktan sonra özellikle yaşlı kadınların camiye gitmelerinde sakınca olmamalıdır, demişlerdir. Ancak gitmeleri halinde onların da edeplerine son derece dikkat etmeleri, "cilbab" denen koyu ve süssüz dış elbiselerini mutlaka üzerlerine almaları gerekir. Cenaze namazı için evlerinden çıkmaları ise mekruh değildir. Çünkü cemaatle kılınmayınca onun yerini alacak bir namaz yoktur. Kadınların camiye gitme meselesini ayrıca ele alacağız.

    Namaz kıldırmakta olan birisine, imamlığa niyet etmiş olsun ya da olmasın, bir erkeğin uyması ve namazı cemaatle kılmaları caizdir. Halbuki, kadına da kıldırmayı niyet etmemiş olması halinde kadın ona uyup namazı beraber kılamazlar.

    Kadınların cuma ve bayram namazlarını kılmaları farz değildir, ama kılarlarsa olur.

    Cemaatle namaz kılınması halinde kadınlar erkeklerin ve varsa çocukların arkasında saf tutarlar. Eğer aynı namazı beraberce kılmak şartıyla kadın erkeklerin bulunduğu safta namaza durursa, sağındaki solundaki ve arkasındaki erkeklerin namazı boşa gider (fâsit olur).
    İslam Ansiklopedisi


    mumine.com adresinde böyle alıntılar aldım. oradada net bilgi verilmemiş. Ne yapabilirim. Ayet hadis olmadıgı için sizlerle baş gelemem bu konu üzerinde. Fıkıh alimlerin dedigide sizi ilgilendirmiyor anlaşılan. .


  5. 24.Ekim.2012, 19:53
    99
    karadamlalar
    Kesintili Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Temmuz.2012
    Üye No: 96809
    Mesaj Sayısı: 1,620
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 17

    Cevap: Kadınların ruku su sorusuna sorularla islamiyetin cevabı

    yaptığın alıntılar yine benim dediğimi haklı çıkartıyor. hala alimler diyorsun subhanallah ben sanki bi yerimden uydurmuşum gibi bunları, ümmetin ihtilaf ettiği bir konuda "alimleri takip etmiyorsunuz" diyerek yapılan şey demagojiden başka bir şey değildir. lütfen paylaştığın yazıyı tekrar oku islamyolu. direk kadın-erkek namazı aynıdır demedim ben zaten, alıntı yaptığın yazıdaki görüşleri de kabul etmekteyim.


  6. 24.Ekim.2012, 19:53
    99
    karadamlalar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kesintili Üye
    yaptığın alıntılar yine benim dediğimi haklı çıkartıyor. hala alimler diyorsun subhanallah ben sanki bi yerimden uydurmuşum gibi bunları, ümmetin ihtilaf ettiği bir konuda "alimleri takip etmiyorsunuz" diyerek yapılan şey demagojiden başka bir şey değildir. lütfen paylaştığın yazıyı tekrar oku islamyolu. direk kadın-erkek namazı aynıdır demedim ben zaten, alıntı yaptığın yazıdaki görüşleri de kabul etmekteyim.


  7. 24.Ekim.2012, 20:15
    100
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Kadınların ruku su sorusuna sorularla islamiyetin cevabı

    Alıntı
    yaptığın alıntılar yine benim dediğimi haklı çıkartıyor. hala alimler diyorsun subhanallah ben sanki bi yerimden uydurmuşum gibi bunları, ümmetin ihtilaf ettiği bir konuda "alimleri takip etmiyorsunuz" diyerek yapılan şey demagojiden başka bir şey değildir. lütfen paylaştığın yazıyı tekrar oku islamyolu. direk kadın-erkek namazı aynıdır demedim ben zaten, alıntı yaptığın yazıdaki görüşleri de kabul etmekteyim.
    karadamlalar bak şimdi sen diyorsun Peygamberimiz nasıl kıldıysa bayanlarda o şekil kılması lazım doğrumudur.

    şimdi sana bir rivayet verecem.

    hz. Ali (r.a)’ın şöyle dediği rivayet edilmiştir: “Kadın secde ettiği zaman yere kapansın ve uyluklarını toplasın (vücuduna bitiştirsin).”(Abdürrezzâk, el-Musannef, III, 138; İbn Ebî Şeybe, el-Musannef, I, 302.)

    şimdi buradan ne anlıyorsun. erkekler gibimi kılıyorlar kadınlar. Secdesini erkekler gibimi yapıyorlar. siz ruküda erkekler gibi eğilmesi lazım diyorsunuz çünkü peygamberimiz bu şekil kılmıştır diyorsunuz. Peki Peygamberimiz Secdede bu hadisi şerif gibimi yapmıştır. Bak buradada Tesettür ne kadar önemli oldugu belirtiliyor. Kaynak abdurrezzak o kimdir biliyormusun Buharinin şeyhidir.

    İmam Ebû Hanîfe’nin hocasının hocası İbrahim en-Neha’î de (Tabiun’dandır) aynı tarzda hüküm vermiş, “Kadın secde ettiği zaman uyluklarını toplasın ve karnını uylukları üzerine koysun” demiştir. (İbn Ebî Şeybe, a.y.) Kendisinden bu konuda yapılan bir diğer nakil de şöyledir: “Kadın secde ettiği zaman karnını uyluklarına yapıştırsın; kalçasını yukarı kaldırmasın ve erkeğin kollarını açıp yayıldığı gibi yayılmasın.”(İbn Ebî Şeybe, I, 303)

    büyük hadis alimi el-Beyhakî, şöyle der: “Kadının namaz ahkâmında erkekten ayrıldığı yerler, kadının tesettüre riayeti ilkesine racidir. Kadın, her durumda kendisi için tesettüre en uygun şeyi yapmakla memur ve mükelleftir…”(el-Beyhakî, es-Sünenu’l-Kübrâ, II, 222)


    şimdi ne anlıyorsun Secdede Peygamber efendimiz gibi Yapmayan bayanlar Tesettürden dolayı Secdeyi daha derli toplu yapıyorlar. Bunu rukü için neden düşünmeyelim.


  8. 24.Ekim.2012, 20:15
    100
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    yaptığın alıntılar yine benim dediğimi haklı çıkartıyor. hala alimler diyorsun subhanallah ben sanki bi yerimden uydurmuşum gibi bunları, ümmetin ihtilaf ettiği bir konuda "alimleri takip etmiyorsunuz" diyerek yapılan şey demagojiden başka bir şey değildir. lütfen paylaştığın yazıyı tekrar oku islamyolu. direk kadın-erkek namazı aynıdır demedim ben zaten, alıntı yaptığın yazıdaki görüşleri de kabul etmekteyim.
    karadamlalar bak şimdi sen diyorsun Peygamberimiz nasıl kıldıysa bayanlarda o şekil kılması lazım doğrumudur.

    şimdi sana bir rivayet verecem.

    hz. Ali (r.a)’ın şöyle dediği rivayet edilmiştir: “Kadın secde ettiği zaman yere kapansın ve uyluklarını toplasın (vücuduna bitiştirsin).”(Abdürrezzâk, el-Musannef, III, 138; İbn Ebî Şeybe, el-Musannef, I, 302.)

    şimdi buradan ne anlıyorsun. erkekler gibimi kılıyorlar kadınlar. Secdesini erkekler gibimi yapıyorlar. siz ruküda erkekler gibi eğilmesi lazım diyorsunuz çünkü peygamberimiz bu şekil kılmıştır diyorsunuz. Peki Peygamberimiz Secdede bu hadisi şerif gibimi yapmıştır. Bak buradada Tesettür ne kadar önemli oldugu belirtiliyor. Kaynak abdurrezzak o kimdir biliyormusun Buharinin şeyhidir.

    İmam Ebû Hanîfe’nin hocasının hocası İbrahim en-Neha’î de (Tabiun’dandır) aynı tarzda hüküm vermiş, “Kadın secde ettiği zaman uyluklarını toplasın ve karnını uylukları üzerine koysun” demiştir. (İbn Ebî Şeybe, a.y.) Kendisinden bu konuda yapılan bir diğer nakil de şöyledir: “Kadın secde ettiği zaman karnını uyluklarına yapıştırsın; kalçasını yukarı kaldırmasın ve erkeğin kollarını açıp yayıldığı gibi yayılmasın.”(İbn Ebî Şeybe, I, 303)

    büyük hadis alimi el-Beyhakî, şöyle der: “Kadının namaz ahkâmında erkekten ayrıldığı yerler, kadının tesettüre riayeti ilkesine racidir. Kadın, her durumda kendisi için tesettüre en uygun şeyi yapmakla memur ve mükelleftir…”(el-Beyhakî, es-Sünenu’l-Kübrâ, II, 222)


    şimdi ne anlıyorsun Secdede Peygamber efendimiz gibi Yapmayan bayanlar Tesettürden dolayı Secdeyi daha derli toplu yapıyorlar. Bunu rukü için neden düşünmeyelim.


  9. 24.Ekim.2012, 20:26
    101
    karadamlalar
    Kesintili Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Temmuz.2012
    Üye No: 96809
    Mesaj Sayısı: 1,620
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 17

    Cevap: Kadınların ruku su sorusuna sorularla islamiyetin cevabı

    "hz Ali (ra)’ın şöyle dediği rivayet edilmiştir: “Kadın secde ettiği zaman yere kapansın ve uyluklarını toplasın (vücuduna bitiştirsin)”(Abdürrezzâk, el-Musannef, III, 138; İbn Ebî Şeybe, el-Musannef, I, 302)"

    bu hadisin zayıflığını konunun başlarında açıklamıştık Allahu alem. "beni nasıl kılıyor gördü iseniz öyle kılın" hadisinden sonra ek olarak bazı farklılıklar var ki bunları az önce siz de eklediniz "kadının imamın hatasında sübhanallah demek yerine elini eline vurması" mesela nassa dayanır. ki yine nassa dayanan farklılık var ise bunu kabul ediyoruz zaten, ama tesettür amacıyla kadının namazda rükuda az eğilmesi diye bir nass yoktur.


  10. 24.Ekim.2012, 20:26
    101
    karadamlalar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kesintili Üye
    "hz Ali (ra)’ın şöyle dediği rivayet edilmiştir: “Kadın secde ettiği zaman yere kapansın ve uyluklarını toplasın (vücuduna bitiştirsin)”(Abdürrezzâk, el-Musannef, III, 138; İbn Ebî Şeybe, el-Musannef, I, 302)"

    bu hadisin zayıflığını konunun başlarında açıklamıştık Allahu alem. "beni nasıl kılıyor gördü iseniz öyle kılın" hadisinden sonra ek olarak bazı farklılıklar var ki bunları az önce siz de eklediniz "kadının imamın hatasında sübhanallah demek yerine elini eline vurması" mesela nassa dayanır. ki yine nassa dayanan farklılık var ise bunu kabul ediyoruz zaten, ama tesettür amacıyla kadının namazda rükuda az eğilmesi diye bir nass yoktur.


  11. 24.Ekim.2012, 20:28
    102
    cavraşım
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Ağustos.2012
    Üye No: 97639
    Mesaj Sayısı: 626
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7
    Yaş: 40
    Bulunduğu yer: konya

    Cevap: Kadınların ruku su sorusuna sorularla islamiyetin cevabı

    islamyolu kardeş;

    biliyorsun birşeyde ısrarcı değilim,yani bir fikrin savunucusu asla değilim ama senin mümine.com dan yaptığın alıntıda şu yazı var:

    '''Namazda kadın ile erkek arasında ki fark sadece bir tanedir! O fark ise; imam hata yaptığında, erkek “Subhanallah” der kadın ise el çırpar
    Sehl bin Sa’d es-Sâidi (Radiyallahu Anh) söyle dedi:
    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
    ‘Size ne oluyor ki, namazınızda size bir şey arız olduğu vakit el çırpıyorsunuz! Bu (fiil) kadınlara hastır Bir kimseye namazında bir şey arız olursa, o kimse ‘Subhanallah’ desin’ buyurdu”

    Malik, Buhari, Müslim'''


    Nakledenlere bakarsak bu yetmez mi kardeş?


  12. 24.Ekim.2012, 20:28
    102
    Devamlı Üye
    islamyolu kardeş;

    biliyorsun birşeyde ısrarcı değilim,yani bir fikrin savunucusu asla değilim ama senin mümine.com dan yaptığın alıntıda şu yazı var:

    '''Namazda kadın ile erkek arasında ki fark sadece bir tanedir! O fark ise; imam hata yaptığında, erkek “Subhanallah” der kadın ise el çırpar
    Sehl bin Sa’d es-Sâidi (Radiyallahu Anh) söyle dedi:
    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
    ‘Size ne oluyor ki, namazınızda size bir şey arız olduğu vakit el çırpıyorsunuz! Bu (fiil) kadınlara hastır Bir kimseye namazında bir şey arız olursa, o kimse ‘Subhanallah’ desin’ buyurdu”

    Malik, Buhari, Müslim'''


    Nakledenlere bakarsak bu yetmez mi kardeş?


  13. 24.Ekim.2012, 20:31
    103
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Kadınların ruku su sorusuna sorularla islamiyetin cevabı

    Alıntı
    Nakledenlere bakarsak bu yetmez mi kardeş?
    kardeş hadisi şerifi bu şekil anlama. Kadınlar tabiki sesi avret oldugu için Subhanellah diyemiyorlar. el çırpmak kadınlara özgüdür. ona bakarsan sen bu şekil yorumlarsan yukarıda benim getirdigim secde ile ilgili rivayeti inkar etmiş olursun.


  14. 24.Ekim.2012, 20:31
    103
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    Nakledenlere bakarsak bu yetmez mi kardeş?
    kardeş hadisi şerifi bu şekil anlama. Kadınlar tabiki sesi avret oldugu için Subhanellah diyemiyorlar. el çırpmak kadınlara özgüdür. ona bakarsan sen bu şekil yorumlarsan yukarıda benim getirdigim secde ile ilgili rivayeti inkar etmiş olursun.


  15. 24.Ekim.2012, 20:43
    104
    cavraşım
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Ağustos.2012
    Üye No: 97639
    Mesaj Sayısı: 626
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7
    Yaş: 40
    Bulunduğu yer: konya

    Cevap: Kadınların ruku su sorusuna sorularla islamiyetin cevabı

    tabiki dediğinize katılıyorum kardeş

    benim aklıma takılan ve aslında size sormak istediğim;

    sizin paylşatığınız yazıdan yaptığım alıntıdan ;'''Namazda kadın ile erkek arasında ki fark sadece bir tanedir!

    buna göre tek fark kadının sesi namahrem olduğu için el çırpması,diğer herşeyin aynı olduğunu anlıyorum ben,yanlış mı anlıyorum?

    ve de hiçbir rivayeti inkar etmek gibi bir amacım yok

    inkar edecek,uydurmadır diyecek bilgiye sahip değilim

    yazınızdan aklıma takılan bölümü sordum sadece


  16. 24.Ekim.2012, 20:43
    104
    Devamlı Üye
    tabiki dediğinize katılıyorum kardeş

    benim aklıma takılan ve aslında size sormak istediğim;

    sizin paylşatığınız yazıdan yaptığım alıntıdan ;'''Namazda kadın ile erkek arasında ki fark sadece bir tanedir!

    buna göre tek fark kadının sesi namahrem olduğu için el çırpması,diğer herşeyin aynı olduğunu anlıyorum ben,yanlış mı anlıyorum?

    ve de hiçbir rivayeti inkar etmek gibi bir amacım yok

    inkar edecek,uydurmadır diyecek bilgiye sahip değilim

    yazınızdan aklıma takılan bölümü sordum sadece


  17. 24.Ekim.2012, 21:02
    105
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Kadınların ruku su sorusuna sorularla islamiyetin cevabı

    kardeş kadınlar subhanallah demesinde bir namaz kılma şekli yoktur ki. oradaki cemaatle kılınan namazdaki imamın hatasından dolayı kadının yapacagı hali anlatıyor. bu böyle anlaşılmalı


  18. 24.Ekim.2012, 21:02
    105
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    kardeş kadınlar subhanallah demesinde bir namaz kılma şekli yoktur ki. oradaki cemaatle kılınan namazdaki imamın hatasından dolayı kadının yapacagı hali anlatıyor. bu böyle anlaşılmalı


  19. 24.Ekim.2012, 21:20
    106
    cavraşım
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Ağustos.2012
    Üye No: 97639
    Mesaj Sayısı: 626
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7
    Yaş: 40
    Bulunduğu yer: konya

    Cevap: Kadınların ruku su sorusuna sorularla islamiyetin cevabı

    '''oradaki cemaatle kılınan namazdaki imamın hatasından dolayı kadının yapacagı hali anlatıyor bu böyle anlaşılmalı '''

    bence sizin dediğiniz anlam çıkmıyor bu rivayetten,kadının namazı ile erkeğin namazının aynı olduğu,tek farkın ise imamın yaptığı hatayı bildirmenin farklı

    olduğu anlamı çıkıyor

    belkide siz haklısınız,ben yanlış anlıyorum


  20. 24.Ekim.2012, 21:20
    106
    Devamlı Üye
    '''oradaki cemaatle kılınan namazdaki imamın hatasından dolayı kadının yapacagı hali anlatıyor bu böyle anlaşılmalı '''

    bence sizin dediğiniz anlam çıkmıyor bu rivayetten,kadının namazı ile erkeğin namazının aynı olduğu,tek farkın ise imamın yaptığı hatayı bildirmenin farklı

    olduğu anlamı çıkıyor

    belkide siz haklısınız,ben yanlış anlıyorum


  21. 25.Ekim.2012, 01:44
    107
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: Kadınların ruku su sorusuna sorularla islamiyetin cevabı

    imam hata ettiğinde kadınların onu nasıl uyarması gerektiğini dahi öğreten Resulullah
    kadının rükusunu tam yapmaması gerektiğini söylemeyi unuttu mu?
    değilse hanı bununla ilgili hadisler?


  22. 25.Ekim.2012, 01:44
    107
    âb ü kil
    imam hata ettiğinde kadınların onu nasıl uyarması gerektiğini dahi öğreten Resulullah
    kadının rükusunu tam yapmaması gerektiğini söylemeyi unuttu mu?
    değilse hanı bununla ilgili hadisler?


  23. 25.Ekim.2012, 01:49
    108
    cavraşım
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Ağustos.2012
    Üye No: 97639
    Mesaj Sayısı: 626
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7
    Yaş: 40
    Bulunduğu yer: konya

    Cevap: Kadınların ruku su sorusuna sorularla islamiyetin cevabı

    kardeş,senin bilgin ya da öğrenebilecegin bir kaynak varsa;

    tam eğilmemenin kaynağı?

    mezhep imamlarının kitaplarında var mı acaba?

    yoksa onlardan da sonra mı ortaya çıkmış?


  24. 25.Ekim.2012, 01:49
    108
    Devamlı Üye
    kardeş,senin bilgin ya da öğrenebilecegin bir kaynak varsa;

    tam eğilmemenin kaynağı?

    mezhep imamlarının kitaplarında var mı acaba?

    yoksa onlardan da sonra mı ortaya çıkmış?





+ Yorum Gönder