Konusunu Oylayın.: Genital bölge temizliği ile ilgili bir sorum olacak

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 3 kişi
Genital bölge temizliği ile ilgili bir sorum olacak
  1. 07.Ekim.2012, 18:11
    1
    İnanc
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Şubat.2012
    Üye No: 93990
    Mesaj Sayısı: 2,028
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 21
    Bulunduğu yer: Yalan Dünyada Bir Yer.

    Genital bölge temizliği ile ilgili bir sorum olacak






    Genital bölge temizliği ile ilgili bir sorum olacak Mumsema SelamunAleykum


    genital bölge temizliğimi yaptım ve camiiye gittim

    ancak temizlik esnasında kanama oldu ama kan durmuştu

    eve geldim iç çamaşırımda nokta kadar kan var namazı yeniden kılmam gerekmi


  2. 07.Ekim.2012, 18:11
    1
    Devamlı Üye



    SelamunAleykum


    genital bölge temizliğimi yaptım ve camiiye gittim

    ancak temizlik esnasında kanama oldu ama kan durmuştu

    eve geldim iç çamaşırımda nokta kadar kan var namazı yeniden kılmam gerekmi


    Benzer Konular

    - Rüyada genital bölge kılı görmek

    - Genital bölge temizliğinden sonra gusül gerekir mi

    - Genital bölge yani cinsel organ bölgesi kıllanması cünüplüğe neden olur mu?”

    - Genital bölge temizliği sonrası gusül gerekli midir?

    - Mezi akıntısı ne zaman biter

  3. 07.Ekim.2012, 18:42
    2
    tekturk
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Ekim.2009
    Üye No: 61589
    Mesaj Sayısı: 779
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 8
    Yaş: 39
    Bulunduğu yer: Tilburg/Hollanda

    Cevap: Genital bölge temizliği ile ilgili bir sorum olacak




    Hayir kardesim Allah kabul etsin namazini..


  4. 07.Ekim.2012, 18:42
    2
    Devamlı Üye



    Hayir kardesim Allah kabul etsin namazini..


  5. 07.Ekim.2012, 21:05
    3
    İnanc
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Şubat.2012
    Üye No: 93990
    Mesaj Sayısı: 2,028
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 21
    Bulunduğu yer: Yalan Dünyada Bir Yer.

    Cevap: Genital bölge temizliği ile ilgili bir sorum olacak

    başka cevaplayacak kimse yokmu


  6. 07.Ekim.2012, 21:05
    3
    Devamlı Üye
    başka cevaplayacak kimse yokmu


  7. 07.Ekim.2012, 21:19
    4
    Searhalu
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 10.Eylül.2012
    Üye No: 97790
    Mesaj Sayısı: 186
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Cevap: Genital bölge temizliği ile ilgili bir sorum olacak

    Kan abdesti bozar mı delille açıklayınız ?

    Kanın abdesti bozduğuna dair alimler, Peygamberden gelen hadisler ışığında görüş ayrılığı ortaya koymuşlardır.

    1.Görüş : Kan abdesti bozmaz diyenler ki İmam Şafi, İmam Malik’tir.
    1.Delil : Eşyada asıl olan sahih bir delil onun abdesti bozduğuna dair delil ispat etmesidir.Rasulullah’dan çok savaşlarda sahabenin yaralanmasına rağmen kanın abdest bozduğuna dair bir delil söylememiştir.

    2.Delil : Ashab, Rasulullah’la beraberken yaralarından kan akardı buna rağmen Rasulullah (s.a.v.) kanın abdest bozduğunu söylemedi. Yıkanmasını emretmedi. Kan abdest bozsaydı Rasulullah söylemez miydi ? Rasulullah’ın bunu gizlemesini düşünmek de mümkün değildir. Zira, O sadık el-Emin bir elçidir.

    3.Delil : Hasan : “Müslümanlar yaralı oldukları durumlarda namaz kılarlardı.” (Buhari-İbn Ebi Şeybe sahih senedle)
    Açıklama : Müslümanlar Rasulullah ve ashabını kastetmektedir. Onlar yaralı iken namazlarını kıldıklarını beyan etmesi kanın necis olmadığına ve abdesti bozmadığına delildir. Yaradan kanın akmaması veya üzerinde kanın olmaması da mümkün değildir.

    4.Delil : Ensar’dan bir sahabi Gece namaz için kalkmıştı. Müşriklerden bir ona doğru ok attı. Ok isabet etti. Sahabi o oku çıkarttı. Müşrik üç tane daha ok attı. O ise rüku ve secde etti. Bedeninden kan akarken namazı bitirdi.” (Buhari-Ahmed İbn Hanbel)
    Açıklama :Delil çok açıktır.Kan necis olsaydı ve kan abdesti bozsaydı sahabi onu yıkamaz mıydı ve namazı terk etmez miydi ?[1][4]
    5.Delil : Ömer İbn Hattab’ın şehadeti esnasında “ Bedeninden kan akarken namaz kıldı.” (Malik-Beyhaki-sahih senedle)
    Açıklama : Ömer İbn Hattab’ın ameli çok açıktır. Kan akarken bile namaz kılmıştır. Eğer kan necis olsaydı ve abdesti bozsaydı ölüm döşeğindeki bu takva eri kanı temizlemeyi veya abdest almayı düşünmez miydi ?

    6.Delil : Hasan el-Basri : “ Müslümanlar yaraları ile namaz kılarlardı.” (Buhari)
    Açıklama : Hadis, çok açıktır.

    2.Görüş : Kan abdesti bozar diyenler ki İmam Ebu Hanife ve eğer çoksa diyerek İmam Ahmed bin Hanbel’dir.
    1.Delil : Rasulullah (s.a.v.) : “ Her akan kandan dolayı abdest al.” (Darekutni-zayıftır.)
    Açıklama : Hadis, kanın abdesti bozduğunu söyleyen alimlerin delildir. Fakat hadis sahih hadislere kıyasen zayıftır. Zayıf hadisle de bu sahih hadisler dururken amel etmek ise usule ters düşer.







    sahih gorus abdest'ti bozmaz,

    Not: ( alim'ler bu goruste ittifak etmis'ler sahih hadis bulunamamissa itikadi ve ameli meseleler'de o zaman zayif hadis ile sened ve metin saglamligiyla bakilir sonra onunla amel edilebilir derler).

    ALLAH'u alem (en iyisini ALLAH (c.c.) bilir).


  8. 07.Ekim.2012, 21:19
    4
    Searhalu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    Kan abdesti bozar mı delille açıklayınız ?

    Kanın abdesti bozduğuna dair alimler, Peygamberden gelen hadisler ışığında görüş ayrılığı ortaya koymuşlardır.

    1.Görüş : Kan abdesti bozmaz diyenler ki İmam Şafi, İmam Malik’tir.
    1.Delil : Eşyada asıl olan sahih bir delil onun abdesti bozduğuna dair delil ispat etmesidir.Rasulullah’dan çok savaşlarda sahabenin yaralanmasına rağmen kanın abdest bozduğuna dair bir delil söylememiştir.

    2.Delil : Ashab, Rasulullah’la beraberken yaralarından kan akardı buna rağmen Rasulullah (s.a.v.) kanın abdest bozduğunu söylemedi. Yıkanmasını emretmedi. Kan abdest bozsaydı Rasulullah söylemez miydi ? Rasulullah’ın bunu gizlemesini düşünmek de mümkün değildir. Zira, O sadık el-Emin bir elçidir.

    3.Delil : Hasan : “Müslümanlar yaralı oldukları durumlarda namaz kılarlardı.” (Buhari-İbn Ebi Şeybe sahih senedle)
    Açıklama : Müslümanlar Rasulullah ve ashabını kastetmektedir. Onlar yaralı iken namazlarını kıldıklarını beyan etmesi kanın necis olmadığına ve abdesti bozmadığına delildir. Yaradan kanın akmaması veya üzerinde kanın olmaması da mümkün değildir.

    4.Delil : Ensar’dan bir sahabi Gece namaz için kalkmıştı. Müşriklerden bir ona doğru ok attı. Ok isabet etti. Sahabi o oku çıkarttı. Müşrik üç tane daha ok attı. O ise rüku ve secde etti. Bedeninden kan akarken namazı bitirdi.” (Buhari-Ahmed İbn Hanbel)
    Açıklama :Delil çok açıktır.Kan necis olsaydı ve kan abdesti bozsaydı sahabi onu yıkamaz mıydı ve namazı terk etmez miydi ?[1][4]
    5.Delil : Ömer İbn Hattab’ın şehadeti esnasında “ Bedeninden kan akarken namaz kıldı.” (Malik-Beyhaki-sahih senedle)
    Açıklama : Ömer İbn Hattab’ın ameli çok açıktır. Kan akarken bile namaz kılmıştır. Eğer kan necis olsaydı ve abdesti bozsaydı ölüm döşeğindeki bu takva eri kanı temizlemeyi veya abdest almayı düşünmez miydi ?

    6.Delil : Hasan el-Basri : “ Müslümanlar yaraları ile namaz kılarlardı.” (Buhari)
    Açıklama : Hadis, çok açıktır.

    2.Görüş : Kan abdesti bozar diyenler ki İmam Ebu Hanife ve eğer çoksa diyerek İmam Ahmed bin Hanbel’dir.
    1.Delil : Rasulullah (s.a.v.) : “ Her akan kandan dolayı abdest al.” (Darekutni-zayıftır.)
    Açıklama : Hadis, kanın abdesti bozduğunu söyleyen alimlerin delildir. Fakat hadis sahih hadislere kıyasen zayıftır. Zayıf hadisle de bu sahih hadisler dururken amel etmek ise usule ters düşer.







    sahih gorus abdest'ti bozmaz,

    Not: ( alim'ler bu goruste ittifak etmis'ler sahih hadis bulunamamissa itikadi ve ameli meseleler'de o zaman zayif hadis ile sened ve metin saglamligiyla bakilir sonra onunla amel edilebilir derler).

    ALLAH'u alem (en iyisini ALLAH (c.c.) bilir).


  9. 07.Ekim.2012, 22:49
    5
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Genital bölge temizliği ile ilgili bir sorum olacak

    Searhalu yine ne saçmalıyorsun. kendi kafana göre İmam şafi ile İmam Azam arasındaki ihtilafımı doğru göstermeye çalışıyorsun. birde adam hanefi mezhebindeyse kan gelirse Abdest bozulmaz demeye getiriyorsun durumu. Milletin abdestiyle namazıyla oynama bari. İmam Azam Sahabe görmüştür o kadar Alimden hadis öğrenmiştir. sen eminmisin imam azam Zayıf gördügü bir hadisle hemen hüküm verecek. Senin benim bilmedigim Hadisleri biliyordur. günümüze gelmemiş belki Hadisler vardır. Müçtehid alimlerin başıdır o. fıkıh meselelerinin %99 unu bulan o. Ne güzelde hemen fetvayı verdin.

    Hanefi kardeşlerim Kan gelirse Abdest kesinlikle bozulur. Şafi kardeşlerim Sizlerde bozulmaz. ama İmam Azam efendimize Saygı için abdest alma imkanınız varsa yine almanızı tavsiye ediyorum. Hanefi Kardeşlerimde Bir bayana veya Erkege tenine deydirmemek için uğraşmalıdır. İmam şafinin içtihatına saygılı olunmalıdır.

    Mezhepleriniz ne diyorsa ona uyun. ve sımsıkı sarılın. kokteyl yapmaya çalışırsanız 4 mezhebe göre abdestiniz olmaz. 4 mezhebe görede namazınız olmaz.

    inanç kardeşim Eğer bu akıntının namaz kılmadan önce, abdestten de sonra olduğunu zannediyorsanız o namazı yeniden kılmalısın. büyük ihtimal seninkide öyledir. Hanefi mezhebindeysen bu şekil olmuşsa namazını tekrar kılman lazım


  10. 07.Ekim.2012, 22:49
    5
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Searhalu yine ne saçmalıyorsun. kendi kafana göre İmam şafi ile İmam Azam arasındaki ihtilafımı doğru göstermeye çalışıyorsun. birde adam hanefi mezhebindeyse kan gelirse Abdest bozulmaz demeye getiriyorsun durumu. Milletin abdestiyle namazıyla oynama bari. İmam Azam Sahabe görmüştür o kadar Alimden hadis öğrenmiştir. sen eminmisin imam azam Zayıf gördügü bir hadisle hemen hüküm verecek. Senin benim bilmedigim Hadisleri biliyordur. günümüze gelmemiş belki Hadisler vardır. Müçtehid alimlerin başıdır o. fıkıh meselelerinin %99 unu bulan o. Ne güzelde hemen fetvayı verdin.

    Hanefi kardeşlerim Kan gelirse Abdest kesinlikle bozulur. Şafi kardeşlerim Sizlerde bozulmaz. ama İmam Azam efendimize Saygı için abdest alma imkanınız varsa yine almanızı tavsiye ediyorum. Hanefi Kardeşlerimde Bir bayana veya Erkege tenine deydirmemek için uğraşmalıdır. İmam şafinin içtihatına saygılı olunmalıdır.

    Mezhepleriniz ne diyorsa ona uyun. ve sımsıkı sarılın. kokteyl yapmaya çalışırsanız 4 mezhebe göre abdestiniz olmaz. 4 mezhebe görede namazınız olmaz.

    inanç kardeşim Eğer bu akıntının namaz kılmadan önce, abdestten de sonra olduğunu zannediyorsanız o namazı yeniden kılmalısın. büyük ihtimal seninkide öyledir. Hanefi mezhebindeysen bu şekil olmuşsa namazını tekrar kılman lazım


  11. 07.Ekim.2012, 22:57
    6
    karadamlalar
    Kesintili Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Temmuz.2012
    Üye No: 96809
    Mesaj Sayısı: 1,620
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 17

    Cevap: Genital bölge temizliği ile ilgili bir sorum olacak

    kardeş delilleri koymuş "ne saçmalıyorsun" demişsin islamyolu. içtihad ve ihtilafa bakışın bu mudur? ebu hanife nin hata yapamayacağına dair getireceğin duygusal "delil"lerin benzerlerini imam şafi veya imam ahmed için de getiremez miyiz? bu kişiler dinde hüküm vericiler midirler(haşa)? hükmü veren Allahtır, müçtehidler hatalarından ötürü de ecir alırlar fakat müçtehid olmayan mukallid olup hatayı taklid etmemelidir.


  12. 07.Ekim.2012, 22:57
    6
    karadamlalar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kesintili Üye
    kardeş delilleri koymuş "ne saçmalıyorsun" demişsin islamyolu. içtihad ve ihtilafa bakışın bu mudur? ebu hanife nin hata yapamayacağına dair getireceğin duygusal "delil"lerin benzerlerini imam şafi veya imam ahmed için de getiremez miyiz? bu kişiler dinde hüküm vericiler midirler(haşa)? hükmü veren Allahtır, müçtehidler hatalarından ötürü de ecir alırlar fakat müçtehid olmayan mukallid olup hatayı taklid etmemelidir.


  13. 07.Ekim.2012, 23:00
    7
    Snowdrop
    Elhamdülillah

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 09.Eylül.2012
    Üye No: 97785
    Mesaj Sayısı: 593
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6
    Bulunduğu yer: Azerbaycan

    Cevap: Genital bölge temizliği ile ilgili bir sorum olacak

    karadamlalar Nickli Üyeden Alıntı
    kardeş delilleri koymuş "ne saçmalıyorsun" demişsin islamyolu. içtihad ve ihtilafa bakışın bu mudur? ebu hanife nin hata yapamayacağına dair getireceğin duygusal "delil"lerin benzerlerini imam şafi veya imam ahmed için de getiremez miyiz? bu kişiler dinde hüküm vericiler midirler(haşa)? hükmü veren Allahtır, müçtehidler hatalarından ötürü de ecir alırlar fakat müçtehid olmayan mukallid olup hatayı taklid etmemelidir.
    bu delillerin sağlam yada sahte kaynakdan olduğuna nasıl inanacağız?


  14. 07.Ekim.2012, 23:00
    7
    Elhamdülillah
    karadamlalar Nickli Üyeden Alıntı
    kardeş delilleri koymuş "ne saçmalıyorsun" demişsin islamyolu. içtihad ve ihtilafa bakışın bu mudur? ebu hanife nin hata yapamayacağına dair getireceğin duygusal "delil"lerin benzerlerini imam şafi veya imam ahmed için de getiremez miyiz? bu kişiler dinde hüküm vericiler midirler(haşa)? hükmü veren Allahtır, müçtehidler hatalarından ötürü de ecir alırlar fakat müçtehid olmayan mukallid olup hatayı taklid etmemelidir.
    bu delillerin sağlam yada sahte kaynakdan olduğuna nasıl inanacağız?


  15. 07.Ekim.2012, 23:03
    8
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Genital bölge temizliği ile ilgili bir sorum olacak

    Alıntı
    kardeş delilleri koymuş "ne saçmalıyorsun" demişsin islamyolu. içtihad ve ihtilafa bakışın bu mudur? ebu hanife nin hata yapamayacağına dair getireceğin duygusal "delil"lerin benzerlerini imam şafi veya imam ahmed için de getiremez miyiz? bu kişiler dinde hüküm vericiler midirler(haşa)? hükmü veren Allahtır, müçtehidler hatalarından ötürü de ecir alırlar fakat müçtehid olmayan mukallid olup hatayı taklid etmemelidir.
    haşa Peygamberler hariç Bütün insanlar hata yapar. İmam Azam da hata yapar. Ama Hanefi mezhebinde kan gelirse abdest bozulur. kişi hangi mezhepteyse o mezhebi taklit etmesi lazım. İmam şafi hazretleri de Doğru söylemiş olabilir, Ama imam Azam yanlış söyledi deme hükmünü sen ben koyamayız. bunu yine müçtehidler koyar. Hz Alinin Bacagında akan kan için İmam azamın düşüncesi Zaruret oldugu için kan durmayacagı için kılmıştır düşüncesi olamaz mı. işte biz o makamlara gelmedigimizden bilemeyiz İmam azam ne düşünmüş bu konuda nasıl bir içtihat yapmış delilleri nedir diye.

    4 tane günümüze gelmiş hak mezhep vardır. hepsinin doğrusunu kendi kafamıza göre seçersek. Vay bizim halimize. derin düşün bakalım 4 mezhebe görede bu sefer abdestsiz kalırsın , bizler kafamıza göre hadis yorum yapıp müçtehid kesilmeyelim.


  16. 07.Ekim.2012, 23:03
    8
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    kardeş delilleri koymuş "ne saçmalıyorsun" demişsin islamyolu. içtihad ve ihtilafa bakışın bu mudur? ebu hanife nin hata yapamayacağına dair getireceğin duygusal "delil"lerin benzerlerini imam şafi veya imam ahmed için de getiremez miyiz? bu kişiler dinde hüküm vericiler midirler(haşa)? hükmü veren Allahtır, müçtehidler hatalarından ötürü de ecir alırlar fakat müçtehid olmayan mukallid olup hatayı taklid etmemelidir.
    haşa Peygamberler hariç Bütün insanlar hata yapar. İmam Azam da hata yapar. Ama Hanefi mezhebinde kan gelirse abdest bozulur. kişi hangi mezhepteyse o mezhebi taklit etmesi lazım. İmam şafi hazretleri de Doğru söylemiş olabilir, Ama imam Azam yanlış söyledi deme hükmünü sen ben koyamayız. bunu yine müçtehidler koyar. Hz Alinin Bacagında akan kan için İmam azamın düşüncesi Zaruret oldugu için kan durmayacagı için kılmıştır düşüncesi olamaz mı. işte biz o makamlara gelmedigimizden bilemeyiz İmam azam ne düşünmüş bu konuda nasıl bir içtihat yapmış delilleri nedir diye.

    4 tane günümüze gelmiş hak mezhep vardır. hepsinin doğrusunu kendi kafamıza göre seçersek. Vay bizim halimize. derin düşün bakalım 4 mezhebe görede bu sefer abdestsiz kalırsın , bizler kafamıza göre hadis yorum yapıp müçtehid kesilmeyelim.


  17. 07.Ekim.2012, 23:35
    9
    Searhalu
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 10.Eylül.2012
    Üye No: 97790
    Mesaj Sayısı: 186
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Cevap: Genital bölge temizliği ile ilgili bir sorum olacak

    Alıntı
    haşa Peygamberler hariç Bütün insanlar hata yapar İmam Azam da hata yapar Ama Hanefi mezhebinde kan gelirse abdest bozulur kişi hangi mezhepteyse o mezhebi taklit etmesi lazım İmam şafi hazretleri de Doğru söylemiş olabilir, Ama imam Azam yanlış söyledi deme hükmünü sen ben koyamayız bunu yine müçtehidler koyar Hz Alinin Bacagında akan kan için İmam azamın düşüncesi Zaruret oldugu için kan durmayacagı için kılmıştır düşüncesi olamaz mı işte biz o makamlara gelmedigimizden bilemeyiz İmam azam ne düşünmüş bu konuda nasıl bir içtihat yapmış delilleri nedir diye

    4 tane günümüze gelmiş hak mezhep vardır hepsinin doğrusunu kendi kafamıza göre seçersek Vay bizim halimize derin düşün bakalım 4 mezhebe görede bu sefer abdestsiz kalırsın , bizler kafamıza göre hadis yorum yapıp müçtehid kesilmeyelim
    sana ahirette mezhebin neydi diye sormayacaklar alim kabul ettiğiniz kişileri o kadar üstün görüyorsunuz ki artık kendiniz hiç bir konuda akıl yürütemeyen taassub sahibi kişiler haline geldiniz Allah bize rasulullah'a tabi olmamızı emrediyor ebu hanife -rh- hata etmiş olamaz mı kendisi benim görüşümden daha kuvvetli olan görüş varsa ben imki n i terkedin diyor ve kim benim görüşüm hakkında delilimi bilmeden uygularsa hakkım helal değildir diyor siz kendin i hanefi sananlar fıkhı ekberi kaç kere okudunuz zira ordan getirdiğim delilleri bile yalanlıyorsunuz kitabı açıp önümde baktığım bir konu dahi olsa açıp resmini göndersem artık montaj dersiniz ahirette insanları sen kurandan sünnetten ne anlarsın diyerek uzaklaştırıyorsunuz


  18. 07.Ekim.2012, 23:35
    9
    Searhalu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    Alıntı
    haşa Peygamberler hariç Bütün insanlar hata yapar İmam Azam da hata yapar Ama Hanefi mezhebinde kan gelirse abdest bozulur kişi hangi mezhepteyse o mezhebi taklit etmesi lazım İmam şafi hazretleri de Doğru söylemiş olabilir, Ama imam Azam yanlış söyledi deme hükmünü sen ben koyamayız bunu yine müçtehidler koyar Hz Alinin Bacagında akan kan için İmam azamın düşüncesi Zaruret oldugu için kan durmayacagı için kılmıştır düşüncesi olamaz mı işte biz o makamlara gelmedigimizden bilemeyiz İmam azam ne düşünmüş bu konuda nasıl bir içtihat yapmış delilleri nedir diye

    4 tane günümüze gelmiş hak mezhep vardır hepsinin doğrusunu kendi kafamıza göre seçersek Vay bizim halimize derin düşün bakalım 4 mezhebe görede bu sefer abdestsiz kalırsın , bizler kafamıza göre hadis yorum yapıp müçtehid kesilmeyelim
    sana ahirette mezhebin neydi diye sormayacaklar alim kabul ettiğiniz kişileri o kadar üstün görüyorsunuz ki artık kendiniz hiç bir konuda akıl yürütemeyen taassub sahibi kişiler haline geldiniz Allah bize rasulullah'a tabi olmamızı emrediyor ebu hanife -rh- hata etmiş olamaz mı kendisi benim görüşümden daha kuvvetli olan görüş varsa ben imki n i terkedin diyor ve kim benim görüşüm hakkında delilimi bilmeden uygularsa hakkım helal değildir diyor siz kendin i hanefi sananlar fıkhı ekberi kaç kere okudunuz zira ordan getirdiğim delilleri bile yalanlıyorsunuz kitabı açıp önümde baktığım bir konu dahi olsa açıp resmini göndersem artık montaj dersiniz ahirette insanları sen kurandan sünnetten ne anlarsın diyerek uzaklaştırıyorsunuz


  19. 08.Ekim.2012, 23:17
    10
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Genital bölge temizliği ile ilgili bir sorum olacak

    Alıntı
    sana ahirette mezhebin neydi diye sormayacaklar alim kabul ettiğiniz kişileri o kadar üstün görüyorsunuz ki artık kendiniz hiç bir konuda akıl yürütemeyen taassub sahibi kişiler haline geldiniz Allah bize rasulullah'a tabi olmamızı emrediyor ebu hanife -rh- hata etmiş olamaz mı kendisi benim görüşümden daha kuvvetli olan görüş varsa ben imki n i terkedin diyor ve kim benim görüşüm hakkında delilimi bilmeden uygularsa hakkım helal değildir diyor siz kendin i hanefi sananlar fıkhı ekberi kaç kere okudunuz zira ordan getirdiğim delilleri bile yalanlıyorsunuz kitabı açıp önümde baktığım bir konu dahi olsa açıp resmini göndersem artık montaj dersiniz ahirette insanları sen kurandan sünnetten ne anlarsın diyerek uzaklaştırıyorsunuz
    burada gelmişsin mezhepsizliği savunuyorsun. kendininde bir mezhebe bağlı olmadığını resmen belli ettin.. imam azam o sözleri söylemişse doğrudur. ama sana söylememiş bana söylememiş onu bir müçtehide söylemiştir. Hanefi mezhebinde o kadar müçtehid çıktıki onlar çözemedide bu olayı sen mi çözeceksin. hanefi mezhebindeki Fetva Kan gelirse Abdest bozulur var mı ötesi. yok bana göre bozulmaz. ona göre böyle olur derseniz çıkarın bir mezhepte sizlere uysunlar çatma müçtehidlik yapmayın. İmam Azam hata yapmışsa Bizde ona tabii olmuşsak kusura bakma günah yok , Arada yine 1 ecir sevap olur. Doğrusunuda sen ben bilemeyiz. içtihat yapma yetkileri verilen Alimlerimiz bir hata yapmışsa burada Yapmıştır. Ama Allah katında doğru 1 dir . onuda gidince inşaAllah öğrenecegiz. sizin gibilerin sapıtma sebebi mezhepleri inkardan kaynaklanıyor. Ayeti hadisi kendi hevesiniz doğrultusunda anlarsanız ortaya bu sonuç çıkar.


  20. 08.Ekim.2012, 23:17
    10
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    sana ahirette mezhebin neydi diye sormayacaklar alim kabul ettiğiniz kişileri o kadar üstün görüyorsunuz ki artık kendiniz hiç bir konuda akıl yürütemeyen taassub sahibi kişiler haline geldiniz Allah bize rasulullah'a tabi olmamızı emrediyor ebu hanife -rh- hata etmiş olamaz mı kendisi benim görüşümden daha kuvvetli olan görüş varsa ben imki n i terkedin diyor ve kim benim görüşüm hakkında delilimi bilmeden uygularsa hakkım helal değildir diyor siz kendin i hanefi sananlar fıkhı ekberi kaç kere okudunuz zira ordan getirdiğim delilleri bile yalanlıyorsunuz kitabı açıp önümde baktığım bir konu dahi olsa açıp resmini göndersem artık montaj dersiniz ahirette insanları sen kurandan sünnetten ne anlarsın diyerek uzaklaştırıyorsunuz
    burada gelmişsin mezhepsizliği savunuyorsun. kendininde bir mezhebe bağlı olmadığını resmen belli ettin.. imam azam o sözleri söylemişse doğrudur. ama sana söylememiş bana söylememiş onu bir müçtehide söylemiştir. Hanefi mezhebinde o kadar müçtehid çıktıki onlar çözemedide bu olayı sen mi çözeceksin. hanefi mezhebindeki Fetva Kan gelirse Abdest bozulur var mı ötesi. yok bana göre bozulmaz. ona göre böyle olur derseniz çıkarın bir mezhepte sizlere uysunlar çatma müçtehidlik yapmayın. İmam Azam hata yapmışsa Bizde ona tabii olmuşsak kusura bakma günah yok , Arada yine 1 ecir sevap olur. Doğrusunuda sen ben bilemeyiz. içtihat yapma yetkileri verilen Alimlerimiz bir hata yapmışsa burada Yapmıştır. Ama Allah katında doğru 1 dir . onuda gidince inşaAllah öğrenecegiz. sizin gibilerin sapıtma sebebi mezhepleri inkardan kaynaklanıyor. Ayeti hadisi kendi hevesiniz doğrultusunda anlarsanız ortaya bu sonuç çıkar.


  21. 08.Ekim.2012, 23:23
    11
    karadamlalar
    Kesintili Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Temmuz.2012
    Üye No: 96809
    Mesaj Sayısı: 1,620
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 17

    Cevap: Genital bölge temizliği ile ilgili bir sorum olacak

    mezheplere tabi olmanın islama ters olacağını söyleyen biri değilim, ancak birinin yaptığını hatalarını bilerek de kabul etmenin caiz olduğuna ayet veya hadis getirebilir misin? bu dediğim durum kuranda ve sünnette apaçık yerilir.


  22. 08.Ekim.2012, 23:23
    11
    karadamlalar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kesintili Üye
    mezheplere tabi olmanın islama ters olacağını söyleyen biri değilim, ancak birinin yaptığını hatalarını bilerek de kabul etmenin caiz olduğuna ayet veya hadis getirebilir misin? bu dediğim durum kuranda ve sünnette apaçık yerilir.


  23. 08.Ekim.2012, 23:50
    12
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Genital bölge temizliği ile ilgili bir sorum olacak

    Alıntı
    ancak birinin yaptığını hatalarını bilerek de kabul etmenin caiz olduğuna
    Kardeşim ümmetin ihtilafı rahmettendir. ŞAfi mezhebinde nasıl bayan eli deyince abdest bozuluyorsa. zaruret halinde kabeyi tavaf ederken veya başka türlü işlerde hanefi mezhebi taklit edilebiliyor. bir çok örnegi var. Fıkıh kitaplarındada hep bu geçer. işte anlatamıyorum galiba. İmam azam ın hata yaptıgını sen ben çözemeyiz. biz o zaman imam azam ıda cahillikle suçlamış oluruz. Caferi sadıktan bile ders okumuştur. İmam muhammed bakır la tanışmıştır sohbetlerine katılmıştır. hem ehlibeytten hemde Sahabelerimizden gördükleri vardır. bu hükmü çıkarınca Yanında o kadar çok yetiştirdigi müçtehid alimler varken hata yapma olasılığı çok düşüktür. bir hüküm çıkarınca Talebelerinden müçtehid olanlarada danışırdı. ve Hanefi mezhebinde gelenler Fetvayıda kan gelince abdest bozulur demiştir. içtihat öyle birşeyki din yönünden Son kozlarını kullanıyorlar ve hükmü çıkarıyorlar.

    şimdi düşünsene kendimize göre doğruyu alırsak. kan geldi abdest bozulmadı dersin hanefi mezhebinden çıkmış olursun. bir bayana elin deydi Abdest bozulmaz dersin şafiden de çıkmış olursun. Peki hangi mezhebe göre doğrusunu yaptın. 4 mezheptede abdestsiz oldun bu sefer. çok örnekler çıkar aslında.

    biliyorsun Sahabeler arasındada İçtihat dan dolayı tartışmalar olmuştur. Peygamberimiz (Sallahu aleyhi ve sellem) den sonra Hz Ali ile Hz Aişe nin içtihatı birbirini tutmamıştır. başka sahabeler arasındada olmuştur bu.

    (Benden sonra şu ikisine, Ebu Bekir ve Ömer’e uyun!) [Tirmizî, İbni Mace]
    (Eğer Ebu Bekir’le Ömer’e itaat ederseniz rüşde erersiniz.) [Müslim]

    (Benden sonra ihtilaflar çıkınca, sünnetime ve Hulefa-i raşidinin sünnetine uyun! Onlara azı dişinizle ısırır gibi sımsıkı sarılın!) [Buhari, Tirmizi]}


    bak sonuçta nasıl uyulmasını emretmiştir peygamberimiz. devam edelim.

    (O gün her fırkayı imamları ile çağırırız) mealindeki İsra suresinin 71. âyet-i kerimesini imam-ı Kadı Beydavi hazretleri, (Her ümmeti peygamberleri ve dinde uydukları imamlarıyla çağırırız) diye açıklamıştır. Ruh-ul beyan ve Tefsir-i Hüseyni'de ise, (Herkes mezhebinin imamıyla çağrılır. Mesela "Ya Şâfiî" veya "Ya Hanefî" denir) şeklinde açıklanmaktadır. Bu açıklamalar da, her Müslümanın dört hak mezhepten birine uyması gerektiğini açıkça bildirmektedir

    Her ümmet, peygamberleri ve dinde uydukları imamların isimleriyle çağırılırlar. Mesela, yâ ümmet-i Musa, yâ Şâfiî yahut yâ Hanefî denilir. (Beydavi, Tefsir-i Hüseyni, Ruh-ul-beyan)

    Kötü milletler de, zalim krallarıyla çağrılır. Mesela Firavun ve taraftarları, Nemrut’un adamları diye çağrılır. Kötüler kötü, iyiler de iyi liderleriyle çağrılır. (Meâlim-üt-tenzîl)

    Seyyid Ahmed Tahtavi hazretleri, Dürr-ül muhtar haşiyesinin Zebayih kısmında buyuruyor ki:
    (Bugün her Müslümanın dört mezhepten birinde bulunması vacibdir. Dört mezhepten birinde bulunmayan Ehl-i sünnetten ayrılır. Ehl-i sünnetten ayrılan da sapık veya kâfir olur.)

    İmam-ül-Haremeyn, Burhan kitabında, (Avam dört mezhepten birine tâbi olmalıdır) buyurdu. (Şerhi minhac-ül-üsul)

    bak büyük Fıkıh alimi ne diyor.

    İbni Âbidin hazretleri buyuruyor ki:
    Bir işin, bir ibadetin sahih olması için dört mezhepten birine uygun olması gerekir. Bir ibadeti yaparken, şartlarından biri bir mezhebe, başka biri de başka mezhebe uygun olursa, bu ibadet sahih olmaz. (Redd-ül-muhtar s. 51)

    Bir mezhebi taklit edenin, hep ona tâbi olması vacibdir. Zaruret olmadıkça, başka mezhebe göre iş yapması caiz değildir. Bir mezhebe göre amel edenin, bu mezhepten ayrılmasının caiz olmadığı sözbirliği ile bildirilmiştir. (Bahr-ür-raık)

    Mutlak müctehid olmayan âlimin, bir mutlak müctehidi taklit etmesi gerekir. (Müsellem-üs-sübut)

    bu sondakine örnek verecek olursak imam Rabbani mutlak müçtehid olmadıgı için İmam Azam mezhebine uymuştur.

    Her Müslümanın dört mezhepten birini taklit etmesi vacibdir. Taklit etmezse, doğru yoldan sapar. Başkalarını da saptırır.(İmam-ı Şa’ranî, Mizan, s. 24)

    Müctehid olmayan din adamının, hadis-i şeriften anladığı ile amel etmesi caiz değildir. Çünkü, hadis-i şeriflerin mensuh veya tevilli yahut muhkem olduğunu ayıramaz. (İkt-ül-ceyyid, Muhtasar)

    Taklit etmekte olduğu mezhebe uygunsuz iş yapmaya, hiçbir âlim caiz demedi. (imam gazali -Kimya-yı saadet)

    daha bir çok ehli sünnet aliminin sözleri var. kardeşim 73 fırkanın doğrusu olan Fırkayı naciye yani ehli sünnet vel cemaat bu 4 mezhepten birine uymakla olur. diğer 72 si tehlikededir.



  24. 08.Ekim.2012, 23:50
    12
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    ancak birinin yaptığını hatalarını bilerek de kabul etmenin caiz olduğuna
    Kardeşim ümmetin ihtilafı rahmettendir. ŞAfi mezhebinde nasıl bayan eli deyince abdest bozuluyorsa. zaruret halinde kabeyi tavaf ederken veya başka türlü işlerde hanefi mezhebi taklit edilebiliyor. bir çok örnegi var. Fıkıh kitaplarındada hep bu geçer. işte anlatamıyorum galiba. İmam azam ın hata yaptıgını sen ben çözemeyiz. biz o zaman imam azam ıda cahillikle suçlamış oluruz. Caferi sadıktan bile ders okumuştur. İmam muhammed bakır la tanışmıştır sohbetlerine katılmıştır. hem ehlibeytten hemde Sahabelerimizden gördükleri vardır. bu hükmü çıkarınca Yanında o kadar çok yetiştirdigi müçtehid alimler varken hata yapma olasılığı çok düşüktür. bir hüküm çıkarınca Talebelerinden müçtehid olanlarada danışırdı. ve Hanefi mezhebinde gelenler Fetvayıda kan gelince abdest bozulur demiştir. içtihat öyle birşeyki din yönünden Son kozlarını kullanıyorlar ve hükmü çıkarıyorlar.

    şimdi düşünsene kendimize göre doğruyu alırsak. kan geldi abdest bozulmadı dersin hanefi mezhebinden çıkmış olursun. bir bayana elin deydi Abdest bozulmaz dersin şafiden de çıkmış olursun. Peki hangi mezhebe göre doğrusunu yaptın. 4 mezheptede abdestsiz oldun bu sefer. çok örnekler çıkar aslında.

    biliyorsun Sahabeler arasındada İçtihat dan dolayı tartışmalar olmuştur. Peygamberimiz (Sallahu aleyhi ve sellem) den sonra Hz Ali ile Hz Aişe nin içtihatı birbirini tutmamıştır. başka sahabeler arasındada olmuştur bu.

    (Benden sonra şu ikisine, Ebu Bekir ve Ömer’e uyun!) [Tirmizî, İbni Mace]
    (Eğer Ebu Bekir’le Ömer’e itaat ederseniz rüşde erersiniz.) [Müslim]

    (Benden sonra ihtilaflar çıkınca, sünnetime ve Hulefa-i raşidinin sünnetine uyun! Onlara azı dişinizle ısırır gibi sımsıkı sarılın!) [Buhari, Tirmizi]}


    bak sonuçta nasıl uyulmasını emretmiştir peygamberimiz. devam edelim.

    (O gün her fırkayı imamları ile çağırırız) mealindeki İsra suresinin 71. âyet-i kerimesini imam-ı Kadı Beydavi hazretleri, (Her ümmeti peygamberleri ve dinde uydukları imamlarıyla çağırırız) diye açıklamıştır. Ruh-ul beyan ve Tefsir-i Hüseyni'de ise, (Herkes mezhebinin imamıyla çağrılır. Mesela "Ya Şâfiî" veya "Ya Hanefî" denir) şeklinde açıklanmaktadır. Bu açıklamalar da, her Müslümanın dört hak mezhepten birine uyması gerektiğini açıkça bildirmektedir

    Her ümmet, peygamberleri ve dinde uydukları imamların isimleriyle çağırılırlar. Mesela, yâ ümmet-i Musa, yâ Şâfiî yahut yâ Hanefî denilir. (Beydavi, Tefsir-i Hüseyni, Ruh-ul-beyan)

    Kötü milletler de, zalim krallarıyla çağrılır. Mesela Firavun ve taraftarları, Nemrut’un adamları diye çağrılır. Kötüler kötü, iyiler de iyi liderleriyle çağrılır. (Meâlim-üt-tenzîl)

    Seyyid Ahmed Tahtavi hazretleri, Dürr-ül muhtar haşiyesinin Zebayih kısmında buyuruyor ki:
    (Bugün her Müslümanın dört mezhepten birinde bulunması vacibdir. Dört mezhepten birinde bulunmayan Ehl-i sünnetten ayrılır. Ehl-i sünnetten ayrılan da sapık veya kâfir olur.)

    İmam-ül-Haremeyn, Burhan kitabında, (Avam dört mezhepten birine tâbi olmalıdır) buyurdu. (Şerhi minhac-ül-üsul)

    bak büyük Fıkıh alimi ne diyor.

    İbni Âbidin hazretleri buyuruyor ki:
    Bir işin, bir ibadetin sahih olması için dört mezhepten birine uygun olması gerekir. Bir ibadeti yaparken, şartlarından biri bir mezhebe, başka biri de başka mezhebe uygun olursa, bu ibadet sahih olmaz. (Redd-ül-muhtar s. 51)

    Bir mezhebi taklit edenin, hep ona tâbi olması vacibdir. Zaruret olmadıkça, başka mezhebe göre iş yapması caiz değildir. Bir mezhebe göre amel edenin, bu mezhepten ayrılmasının caiz olmadığı sözbirliği ile bildirilmiştir. (Bahr-ür-raık)

    Mutlak müctehid olmayan âlimin, bir mutlak müctehidi taklit etmesi gerekir. (Müsellem-üs-sübut)

    bu sondakine örnek verecek olursak imam Rabbani mutlak müçtehid olmadıgı için İmam Azam mezhebine uymuştur.

    Her Müslümanın dört mezhepten birini taklit etmesi vacibdir. Taklit etmezse, doğru yoldan sapar. Başkalarını da saptırır.(İmam-ı Şa’ranî, Mizan, s. 24)

    Müctehid olmayan din adamının, hadis-i şeriften anladığı ile amel etmesi caiz değildir. Çünkü, hadis-i şeriflerin mensuh veya tevilli yahut muhkem olduğunu ayıramaz. (İkt-ül-ceyyid, Muhtasar)

    Taklit etmekte olduğu mezhebe uygunsuz iş yapmaya, hiçbir âlim caiz demedi. (imam gazali -Kimya-yı saadet)

    daha bir çok ehli sünnet aliminin sözleri var. kardeşim 73 fırkanın doğrusu olan Fırkayı naciye yani ehli sünnet vel cemaat bu 4 mezhepten birine uymakla olur. diğer 72 si tehlikededir.






+ Yorum Gönder
Git 12 Son