Konusunu Oylayın.: Genital bölge temizliği ile ilgili bir sorum olacak

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 3 kişi
Genital bölge temizliği ile ilgili bir sorum olacak
  1. 08.Ekim.2012, 23:57
    13
    karadamlalar
    Kesintili Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Temmuz.2012
    Üye No: 96809
    Mesaj Sayısı: 1,620
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 17

    Cevap: Genital bölge temizliği ile ilgili bir sorum olacak

    reklam


    Cevap: Genital bölge temizliği ile ilgili bir sorum olacak isimli yazı www.Mumsema.comCevap: Genital bölge temizliği ile ilgili bir sorum olacak
    üstteki hadisler alttaki mezhep taassubu görüşlerinin doğruluğuna delil sayılamaz. hz. ömer(r.a) bile bir konuda Rasulün sünnetine ters bir iş yapsa o yaptığı işi terketmek ile mesulüzdür.

    "Kardeşim ümmetin ihtilafı rahmettendir"

    bu söz sapıkça bir sözdür, uydurma hadistir. ibni hazm ın çok güzel bir sözü vardır "ihtilafta rahmet varsa ittifakta şer vardır demek lazımdır"

    Allah bizlere ipine topluca sarılmayı emrederken bizler ihtilaflara doğruca yaklaşamıyor isek hata yapmış oluruz. İhtilaflar ne zenginlik, ne de rahmettir.


  2. 08.Ekim.2012, 23:57
    13
    karadamlalar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kesintili Üye
    reklam


    üstteki hadisler alttaki mezhep taassubu görüşlerinin doğruluğuna delil sayılamaz. hz. ömer(r.a) bile bir konuda Rasulün sünnetine ters bir iş yapsa o yaptığı işi terketmek ile mesulüzdür.

    "Kardeşim ümmetin ihtilafı rahmettendir"

    bu söz sapıkça bir sözdür, uydurma hadistir. ibni hazm ın çok güzel bir sözü vardır "ihtilafta rahmet varsa ittifakta şer vardır demek lazımdır"

    Allah bizlere ipine topluca sarılmayı emrederken bizler ihtilaflara doğruca yaklaşamıyor isek hata yapmış oluruz. İhtilaflar ne zenginlik, ne de rahmettir.


  3. 09.Ekim.2012, 00:10
    14
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Genital bölge temizliği ile ilgili bir sorum olacak

    reklam


    karadamlalar bak kardeşim. kesin bir Nas varsa Ayet ve hadiste Zaten hepside aynı çatı altında birleşmiştir. Ama Naslarda karışıklık varsa, belirsizlik varsa içtihat yapıyorlar. Bir hadise bir alim başka çeşit bakıyor diğeri başka çeşit. hani Peygamberimizin alnından kal geldigi zaman Aişe anamızın eliyle o kanı silmesi. ve tekrar gönüp abdest alması hadisesi var. buna bakarak hüküm çıkarılacak olursa. İmam azam Kan geldigi için almıştır diyor. İmam şafide Hanımının eli deydigi için almıştır diyor. tabiki tek hadisi şerifle hüküm çıkarmamışlardır. başka hadisi şerifleride bu konuya delil getirmişlerdir.

    şimdi bu sitedede birisi bir hadis getirmişti hemen bak hadis hüküm budur demişti. bende o hadisle ilgili 3 tane hadis getirdim. hüküm hemen degişti. sonuçta çözüm yine mezhep imamına uyuldu. işte bizde yetki yok. içtihat yapamıyoruz . O mezhep imamlarıki ihtilafa düşerlerse senin anlattıgına göre hepsi sapıtmış olur.

    örnek veriyorum yine hz Ali ile Hz Aişenin savaşlarında binlerce sahabe vardı. oradaki vakka da kaç bin sahabe şehit oldu. Hz Ali ile Hz Aişe içtihat yaptı. İçtihatta Hz Aişe Hatalı olsada bir günah yoktur aksine sevap vardır. şimdi bizler şia fırkası gibi Aişe anamıza laf söylememiz mi lazım. İçtihatta doğan hatadan dolayı Allah birde sevap veriyor. O kadar sahabeler hep içtihatında ihtilaf ettiler. Sıffın vakkasıda bu şekil düşünülmelidir. ondada hz Ali haklı Ama hz Muaviyenin de kendine göre haklı yanları vardı. bu konuyu açmak istemiyorum ama örnek olsun diye daha iyi anlamanız için.


  4. 09.Ekim.2012, 00:10
    14
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    reklam


    karadamlalar bak kardeşim. kesin bir Nas varsa Ayet ve hadiste Zaten hepside aynı çatı altında birleşmiştir. Ama Naslarda karışıklık varsa, belirsizlik varsa içtihat yapıyorlar. Bir hadise bir alim başka çeşit bakıyor diğeri başka çeşit. hani Peygamberimizin alnından kal geldigi zaman Aişe anamızın eliyle o kanı silmesi. ve tekrar gönüp abdest alması hadisesi var. buna bakarak hüküm çıkarılacak olursa. İmam azam Kan geldigi için almıştır diyor. İmam şafide Hanımının eli deydigi için almıştır diyor. tabiki tek hadisi şerifle hüküm çıkarmamışlardır. başka hadisi şerifleride bu konuya delil getirmişlerdir.

    şimdi bu sitedede birisi bir hadis getirmişti hemen bak hadis hüküm budur demişti. bende o hadisle ilgili 3 tane hadis getirdim. hüküm hemen degişti. sonuçta çözüm yine mezhep imamına uyuldu. işte bizde yetki yok. içtihat yapamıyoruz . O mezhep imamlarıki ihtilafa düşerlerse senin anlattıgına göre hepsi sapıtmış olur.

    örnek veriyorum yine hz Ali ile Hz Aişenin savaşlarında binlerce sahabe vardı. oradaki vakka da kaç bin sahabe şehit oldu. Hz Ali ile Hz Aişe içtihat yaptı. İçtihatta Hz Aişe Hatalı olsada bir günah yoktur aksine sevap vardır. şimdi bizler şia fırkası gibi Aişe anamıza laf söylememiz mi lazım. İçtihatta doğan hatadan dolayı Allah birde sevap veriyor. O kadar sahabeler hep içtihatında ihtilaf ettiler. Sıffın vakkasıda bu şekil düşünülmelidir. ondada hz Ali haklı Ama hz Muaviyenin de kendine göre haklı yanları vardı. bu konuyu açmak istemiyorum ama örnek olsun diye daha iyi anlamanız için.


  5. 09.Ekim.2012, 00:19
    15
    karadamlalar
    Kesintili Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Temmuz.2012
    Üye No: 96809
    Mesaj Sayısı: 1,620
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 17

    Cevap: Genital bölge temizliği ile ilgili bir sorum olacak

    şimdi mezhepler direk din olarak alınırsa sıkıntı çıkar. dediğin kanın abdesti bozması hususunda tüm delilleri topladığımızda en doğru karar abdestliyken kan akarsa abdest almak müstehabdır, çünkü kan akmasına rağmen abdest alınmadan namaz kılındığına dair nakiller vardır. bununla birlikte senin de aktardığın gibi kan aktıktan sonra abdest alınması da nakledilmiştir. aynı şekilde mezhepler cem için bazı zaruret şartları gerekir demişken nakillerde görürüz ki selefin hiçbir mazereti, sıkıntısı yokken namazını cem ettiği olmuştur. mezheplerin kuralları tamamen çöpe atılacak şeyler olmadığı gibi, taassubu edilip "4 yoldan gerisi sapıklıktır" demek de yanlış bir sözdür.
    bizlerin de demek istediği budur aslında. yoksa bizler ne hz. aişe'yi , ne imam ebu hanife yi, ne imam şafiyi ne de hz muaviye yi tenkid edecek insanlarız. hatalarını bilip bizler bu hataları yapmayacağımızı söylüyoruz, onun dışında da içtihadlarında yanılsalarda sevapları vardır "müçtehid" olana.


  6. 09.Ekim.2012, 00:19
    15
    karadamlalar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kesintili Üye
    şimdi mezhepler direk din olarak alınırsa sıkıntı çıkar. dediğin kanın abdesti bozması hususunda tüm delilleri topladığımızda en doğru karar abdestliyken kan akarsa abdest almak müstehabdır, çünkü kan akmasına rağmen abdest alınmadan namaz kılındığına dair nakiller vardır. bununla birlikte senin de aktardığın gibi kan aktıktan sonra abdest alınması da nakledilmiştir. aynı şekilde mezhepler cem için bazı zaruret şartları gerekir demişken nakillerde görürüz ki selefin hiçbir mazereti, sıkıntısı yokken namazını cem ettiği olmuştur. mezheplerin kuralları tamamen çöpe atılacak şeyler olmadığı gibi, taassubu edilip "4 yoldan gerisi sapıklıktır" demek de yanlış bir sözdür.
    bizlerin de demek istediği budur aslında. yoksa bizler ne hz. aişe'yi , ne imam ebu hanife yi, ne imam şafiyi ne de hz muaviye yi tenkid edecek insanlarız. hatalarını bilip bizler bu hataları yapmayacağımızı söylüyoruz, onun dışında da içtihadlarında yanılsalarda sevapları vardır "müçtehid" olana.


  7. 09.Ekim.2012, 00:25
    16
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Genital bölge temizliği ile ilgili bir sorum olacak

    Alıntı
    nakillerde görürüz ki selefin hiçbir mazereti, sıkıntısı yokken namazını cem ettiği olmuştur

    selef bildigim kadarı ile zaruret olmaksızın cem etmemiştir. bu şi'a nın fikri. geçen yaşar nuri de bunu böyle söylemişti. ve Namaz aslında 3 vakittir nerden çıkarıyorsunuz 5 vakiti diye delirmişti.

    ama işte 4 mezhebe göre zaruretsiz cem etme caiz degildir. hatta hanefi mezhebinde zaruret olsada cem edilmez. Ancak şafi mezhebini taklid edersin. bu fıkıh işlerine girsen gerçekten İmamlarımızın ne büyük işler çözdügünü çok iyi anlarsın.


  8. 09.Ekim.2012, 00:25
    16
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    nakillerde görürüz ki selefin hiçbir mazereti, sıkıntısı yokken namazını cem ettiği olmuştur

    selef bildigim kadarı ile zaruret olmaksızın cem etmemiştir. bu şi'a nın fikri. geçen yaşar nuri de bunu böyle söylemişti. ve Namaz aslında 3 vakittir nerden çıkarıyorsunuz 5 vakiti diye delirmişti.

    ama işte 4 mezhebe göre zaruretsiz cem etme caiz degildir. hatta hanefi mezhebinde zaruret olsada cem edilmez. Ancak şafi mezhebini taklid edersin. bu fıkıh işlerine girsen gerçekten İmamlarımızın ne büyük işler çözdügünü çok iyi anlarsın.


  9. 09.Ekim.2012, 00:31
    17
    karadamlalar
    Kesintili Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Temmuz.2012
    Üye No: 96809
    Mesaj Sayısı: 1,620
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 17

    Cevap: Genital bölge temizliği ile ilgili bir sorum olacak

    3) Abdullah ibni Abbas (Radiyallahu Anhuma) şöyle dedi:
    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) korku, yolculuk ve yağmur yokken, Medine’de öğle ile ikindi namazını birleştirerek 8 rekât, akşam ile yatsı namazını birleştirerek 7 rekât olarak kıldırdı dedi.
    Hadisin ravisi Veki, Abdullah ibni Abbas (Radiyallahu Anhuma)’ya:
    −Onu niçin yaptı? dedim. Abdullah ibni Abbas (Radiyallahu Anhuma):
    −Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) ümmetine sıkıntı ve zorluk vermemek için yaptı, dedi.”
    Müslim 705/50-54, Buhari 612, Nesei 601-602, Ebu Davud 1210-1211, Tirmizi 187


  10. 09.Ekim.2012, 00:31
    17
    karadamlalar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kesintili Üye
    3) Abdullah ibni Abbas (Radiyallahu Anhuma) şöyle dedi:
    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) korku, yolculuk ve yağmur yokken, Medine’de öğle ile ikindi namazını birleştirerek 8 rekât, akşam ile yatsı namazını birleştirerek 7 rekât olarak kıldırdı dedi.
    Hadisin ravisi Veki, Abdullah ibni Abbas (Radiyallahu Anhuma)’ya:
    −Onu niçin yaptı? dedim. Abdullah ibni Abbas (Radiyallahu Anhuma):
    −Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) ümmetine sıkıntı ve zorluk vermemek için yaptı, dedi.”
    Müslim 705/50-54, Buhari 612, Nesei 601-602, Ebu Davud 1210-1211, Tirmizi 187


  11. 09.Ekim.2012, 00:45
    18
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Genital bölge temizliği ile ilgili bir sorum olacak

    bu hadisi şerifi yeni gördüm. açıklamasını araştırmam gerek kardeş . başka hadisi şeriflerde var çünkü bu konu ile ilgili.


  12. 09.Ekim.2012, 00:45
    18
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    bu hadisi şerifi yeni gördüm. açıklamasını araştırmam gerek kardeş . başka hadisi şeriflerde var çünkü bu konu ile ilgili.


  13. 09.Ekim.2012, 00:47
    19
    karadamlalar
    Kesintili Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Temmuz.2012
    Üye No: 96809
    Mesaj Sayısı: 1,620
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 17

    Cevap: Genital bölge temizliği ile ilgili bir sorum olacak

    ek bir bilgi bulduğunuzda delilleri ile buraya eklerseniz biz de faydalanırız inşaAllah.


  14. 09.Ekim.2012, 00:47
    19
    karadamlalar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kesintili Üye
    ek bir bilgi bulduğunuzda delilleri ile buraya eklerseniz biz de faydalanırız inşaAllah.


  15. 10.Ekim.2012, 15:21
    20
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Genital bölge temizliği ile ilgili bir sorum olacak

    ibni Abbas (Radıyallahu anh) dan rivayet edilen bir hadisi şerifte Rasulüllah (Sallahu aleyhi ve sellem) şöyle buyurmuştur.

    ''Her kim (Yolculuk ve hastalık gibi) bir mazereti bulunmaksızın iki namazın arasını birleştirirse
    gerçekten o, Büyük günah türlerinden birini işlemiştir
    (Tirmizi, no 188 hakim, el-müstedrek, 1/275 , Süyuti ed Dürrü'l Mensur,3/59)

    Kardeşim bu hadisi şerif görünüşte seninkine zıt geliyor. işte çelişki yaratmamak için bunlardan birine kesinlikle uydurma denilmemesi lazımdır. burada anlatılmak isteneni çözmemiz lazım. senin getirdigin hadis te başımın üstünde yanlış anlama , Ama Orada Abdullah ibni abbas belki Peygamber efendimizin bir mazereti vardır onu çözememiştir. bak sonundada ümmetime sıkıntı ve zorluk vermemek için diyor. getirdigin hadisi şerifte. bir sıkıntı vardır belki. Sadece seferi olmakla korku olmakla cem edilmez. hadisin ravisi Veki de şaşırmış görünüyor orada çünkü ondan soru soruyor.
    veya başka bir açıklaması daha vardır. çünkü bu açıklama bana göredir. benimde laflarıma bakmayın. bir yorum sadece. Eğerki Ehli sünnet alimlerimizden hadisi şerifin açıklamasını bulursam o benim için önemlidir. şimdi bir kaç hadisi şerif daha vereyim belki daha iyi anlaşılır.

    Ebu derda (Radıyallahu anh) dan rivayet edilen bir hadisi şerifte Rasullullah (Sallahu aleyhi ve sellem)
    ''Her kim, (Meşru) bir mazereti olmaksızın bir vakit namazı terkedip vaktini geçirirse, muhakkak amelleri silinir . '' Buyurmuştur.
    (İbni ebi şeybe, el -musannef No:3445,1/301)

    diğer hadisi şerifte Rasulüllah (Sallahu aleyhi ve sellem) şöyle buyurmuştur
    '' Özürsüz olarak iki namazı birleştiren kimse kireçli mezar taşı gibi cehennemde seksen sene çok acayip bir bekleyişle kalır
    (İbni Hicazi, Tuhfet'l-ihvan sh:54)

    Haberde varid olduğuna üzere :

    ''Herkim vakti geçinceye kadar namazı terkederse, cehennemde seksen sene azap edilecektir.''

    Diğer rivayette ''Kaza etsede'' buyrulmuştur. (İsmail hakkı ruhul beyan 1/34) 2/276, İmam Rabbani el-mektubat '/274)


  16. 10.Ekim.2012, 15:21
    20
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    ibni Abbas (Radıyallahu anh) dan rivayet edilen bir hadisi şerifte Rasulüllah (Sallahu aleyhi ve sellem) şöyle buyurmuştur.

    ''Her kim (Yolculuk ve hastalık gibi) bir mazereti bulunmaksızın iki namazın arasını birleştirirse
    gerçekten o, Büyük günah türlerinden birini işlemiştir
    (Tirmizi, no 188 hakim, el-müstedrek, 1/275 , Süyuti ed Dürrü'l Mensur,3/59)

    Kardeşim bu hadisi şerif görünüşte seninkine zıt geliyor. işte çelişki yaratmamak için bunlardan birine kesinlikle uydurma denilmemesi lazımdır. burada anlatılmak isteneni çözmemiz lazım. senin getirdigin hadis te başımın üstünde yanlış anlama , Ama Orada Abdullah ibni abbas belki Peygamber efendimizin bir mazereti vardır onu çözememiştir. bak sonundada ümmetime sıkıntı ve zorluk vermemek için diyor. getirdigin hadisi şerifte. bir sıkıntı vardır belki. Sadece seferi olmakla korku olmakla cem edilmez. hadisin ravisi Veki de şaşırmış görünüyor orada çünkü ondan soru soruyor.
    veya başka bir açıklaması daha vardır. çünkü bu açıklama bana göredir. benimde laflarıma bakmayın. bir yorum sadece. Eğerki Ehli sünnet alimlerimizden hadisi şerifin açıklamasını bulursam o benim için önemlidir. şimdi bir kaç hadisi şerif daha vereyim belki daha iyi anlaşılır.

    Ebu derda (Radıyallahu anh) dan rivayet edilen bir hadisi şerifte Rasullullah (Sallahu aleyhi ve sellem)
    ''Her kim, (Meşru) bir mazereti olmaksızın bir vakit namazı terkedip vaktini geçirirse, muhakkak amelleri silinir . '' Buyurmuştur.
    (İbni ebi şeybe, el -musannef No:3445,1/301)

    diğer hadisi şerifte Rasulüllah (Sallahu aleyhi ve sellem) şöyle buyurmuştur
    '' Özürsüz olarak iki namazı birleştiren kimse kireçli mezar taşı gibi cehennemde seksen sene çok acayip bir bekleyişle kalır
    (İbni Hicazi, Tuhfet'l-ihvan sh:54)

    Haberde varid olduğuna üzere :

    ''Herkim vakti geçinceye kadar namazı terkederse, cehennemde seksen sene azap edilecektir.''

    Diğer rivayette ''Kaza etsede'' buyrulmuştur. (İsmail hakkı ruhul beyan 1/34) 2/276, İmam Rabbani el-mektubat '/274)





+ Yorum Gönder
Git İlk 12