Konusunu Oylayın.: Tasavvuf Alimleri Anlaşılamıyor da,İbn-i Teymiye neden Anlaşılabilir oluyor?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 3 kişi
Tasavvuf Alimleri Anlaşılamıyor da,İbn-i Teymiye neden Anlaşılabilir oluyor?
  1. 29.Eylül.2012, 06:38
    1
    Agri_Kesici
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 11.Eylül.2012
    Üye No: 97796
    Mesaj Sayısı: 93
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Tasavvuf Alimleri Anlaşılamıyor da,İbn-i Teymiye neden Anlaşılabilir oluyor?






    Tasavvuf Alimleri Anlaşılamıyor da,İbn-i Teymiye neden Anlaşılabilir oluyor? Mumsema İbn-i Teymiye ;
    Alıntı
    (Eren kişinin halinden ham olan anlamaz, Öyle ise, sözü kısa kesmek gerek, vesselam)

    Böylece Mesnevide yer alan düşüncelerin herkesçe anlaşılamayacağını söyler
    şeklinde,yazdıklarının peşinden kendini eninde sonunda haklı göstermeye çıkaran bir söz söylemedi diye mi sapkın olmuştur.

    Alıntı
    Mesnevi"nin kimi boyutsal anlamları anlaşılamadığı için onun değişik şerhleri ve açıklamaları yapılmıştır Kimi kez, Mevlana"nın söylemek istediğinden bir hâyli uzak gidilmiştir
    Aynı savunma neden İbn-i Teymiye için yapılmaz?Bu cümlenin öznesi neden İbn-i teymiye olamıyor.Mesnevi anlaşılamıyor da İbn-i teymiye neden çabucak anlaşılıp sapkın ilan ediliyor?

    Alıntı
    Kırlangıç isimli üyeden alıntı-''Sanki anlıyorsunuz onun Mana alemini''
    diyerek savunmuşsunuz Mevlanayı ve diğerlerini,peki aynı gayreti İbn-iTeymiye için neden göstermeyip,O'nun mana alemini anlamaya gerek duymadan sapkın ilan ediyorsunuz.Mana Alemleri sadece sizin tasavvufçulara has alemler midir?

    Alıntı
    hep diyorum, mevlana'yı anlamak için onu baştan sona okuyacaksın,tabiri caizse yutacaksın, iyi sözler söyleyen budistlerle bir tutmayacaksın
    ha derseki biri ,ben mevlananın bütün eserlerini okudum,hepsinin sadeleştirmesinide okudum,
    onun hakkında herşeyi artık biliyorum,
    ve sonunda mevlana yanlış yoldadır,ona uyanlar yanlış yoldadır eyvallah derizkoca mevlanaya inanmaz sana inanırız
    ama bırakın şu binlerce sayfa yazıdan seçilmiş bir kaç satırla mevlanayı sapık yapmayı
    edep ya hu
    cihad38 üstte sarfettiğin cümlelerin aynısını bende İbn-i Teymiye ye uyarlayıp yazsam ,nasıl olur?İşte o zaman mevlana ve diğer tasavvufçular için için bizden beklediğin tavrı bende ibn-i Teymiye için sizden beklesem.Sizler O'nun hakkında sapkın diye yazdığınızda bende size ''edep ya hu'' desem,nasıl olur?

    İbn-i Teymiye hakkında şirke batmıştır ,sapkın yazıları vardır diyenlere karşın;
    Alıntı
    Onun eserlerinde o yazılanlar ki zahirde şirktir ama batında hangi ilimle yazldığını hiç mi düşünmediniz
    bafralıemre haydi Mevlana için yazdığın bu sözlerini al,başına İbn-i Teymiye yi koy ve Tasavvuf ehline okut.Mevlana zahiride şirk yazıp batınide farklı anlama gelecek şeyler ortaya koyuyorsa belki İbn-i Teymiye de aynı yolu kullanmıştır,olamaz mı de,Sana ne gözle baktıklarını sonra burada yaz...Yerse!!!

    "Allah Rasûlünün (a.s.) huzuruna aralarında taksimi gereken bir maldan dolayı murafaa olmak için iki sahâbî geldi. Her İkisi de kendisine daha fazla hak iddia ediyordu. İki Cihan serveri bunları dinledikten sonra:


    - "Şimdi sizden biriniz, derdini daha güzel anlatarak beni ikna edip hükmü lehine verdirebilir. Ben de sizin gibi bir beşerim; kimin delili daha muknî olursa ona göre hüküm veririm. Fakat ahirette işin hakîkatına göre hüküm verilecektir. Zâlim cezasını, mazlum da mükâfatını bütünüyle orada görecektir."

    Bu hadisin peşine bafralıemre ve onun gibi tasavvuf ehlinin şirk günahlarını aklamak için türlü çabalar içine girenlerin yazdığı aynı cümleyi tekrardan yazıyorum:
    Alıntı
    Onun eserlerinde o yazılanlar ki zahirde şirktir ama batında hangi ilimle yazldığını hiç mi düşünmediniz
    ...Benim Peygamberim zahire göre hüküm veren bir Peygamber'dir.Çünkü İslam zahire göre hükmeder.Varın şimdi sizler işin batıni kısımlarını anlayacaz diye taklalar atmaya devam edin...Ya da taklalar atmak yerine gidin TAVBE EDİN!!!


  2. 29.Eylül.2012, 06:38
    1
    Agri_Kesici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli



    İbn-i Teymiye ;
    Alıntı
    (Eren kişinin halinden ham olan anlamaz, Öyle ise, sözü kısa kesmek gerek, vesselam)

    Böylece Mesnevide yer alan düşüncelerin herkesçe anlaşılamayacağını söyler
    şeklinde,yazdıklarının peşinden kendini eninde sonunda haklı göstermeye çıkaran bir söz söylemedi diye mi sapkın olmuştur.

    Alıntı
    Mesnevi"nin kimi boyutsal anlamları anlaşılamadığı için onun değişik şerhleri ve açıklamaları yapılmıştır Kimi kez, Mevlana"nın söylemek istediğinden bir hâyli uzak gidilmiştir
    Aynı savunma neden İbn-i Teymiye için yapılmaz?Bu cümlenin öznesi neden İbn-i teymiye olamıyor.Mesnevi anlaşılamıyor da İbn-i teymiye neden çabucak anlaşılıp sapkın ilan ediliyor?

    Alıntı
    Kırlangıç isimli üyeden alıntı-''Sanki anlıyorsunuz onun Mana alemini''
    diyerek savunmuşsunuz Mevlanayı ve diğerlerini,peki aynı gayreti İbn-iTeymiye için neden göstermeyip,O'nun mana alemini anlamaya gerek duymadan sapkın ilan ediyorsunuz.Mana Alemleri sadece sizin tasavvufçulara has alemler midir?

    Alıntı
    hep diyorum, mevlana'yı anlamak için onu baştan sona okuyacaksın,tabiri caizse yutacaksın, iyi sözler söyleyen budistlerle bir tutmayacaksın
    ha derseki biri ,ben mevlananın bütün eserlerini okudum,hepsinin sadeleştirmesinide okudum,
    onun hakkında herşeyi artık biliyorum,
    ve sonunda mevlana yanlış yoldadır,ona uyanlar yanlış yoldadır eyvallah derizkoca mevlanaya inanmaz sana inanırız
    ama bırakın şu binlerce sayfa yazıdan seçilmiş bir kaç satırla mevlanayı sapık yapmayı
    edep ya hu
    cihad38 üstte sarfettiğin cümlelerin aynısını bende İbn-i Teymiye ye uyarlayıp yazsam ,nasıl olur?İşte o zaman mevlana ve diğer tasavvufçular için için bizden beklediğin tavrı bende ibn-i Teymiye için sizden beklesem.Sizler O'nun hakkında sapkın diye yazdığınızda bende size ''edep ya hu'' desem,nasıl olur?

    İbn-i Teymiye hakkında şirke batmıştır ,sapkın yazıları vardır diyenlere karşın;
    Alıntı
    Onun eserlerinde o yazılanlar ki zahirde şirktir ama batında hangi ilimle yazldığını hiç mi düşünmediniz
    bafralıemre haydi Mevlana için yazdığın bu sözlerini al,başına İbn-i Teymiye yi koy ve Tasavvuf ehline okut.Mevlana zahiride şirk yazıp batınide farklı anlama gelecek şeyler ortaya koyuyorsa belki İbn-i Teymiye de aynı yolu kullanmıştır,olamaz mı de,Sana ne gözle baktıklarını sonra burada yaz...Yerse!!!

    "Allah Rasûlünün (a.s.) huzuruna aralarında taksimi gereken bir maldan dolayı murafaa olmak için iki sahâbî geldi. Her İkisi de kendisine daha fazla hak iddia ediyordu. İki Cihan serveri bunları dinledikten sonra:


    - "Şimdi sizden biriniz, derdini daha güzel anlatarak beni ikna edip hükmü lehine verdirebilir. Ben de sizin gibi bir beşerim; kimin delili daha muknî olursa ona göre hüküm veririm. Fakat ahirette işin hakîkatına göre hüküm verilecektir. Zâlim cezasını, mazlum da mükâfatını bütünüyle orada görecektir."

    Bu hadisin peşine bafralıemre ve onun gibi tasavvuf ehlinin şirk günahlarını aklamak için türlü çabalar içine girenlerin yazdığı aynı cümleyi tekrardan yazıyorum:
    Alıntı
    Onun eserlerinde o yazılanlar ki zahirde şirktir ama batında hangi ilimle yazldığını hiç mi düşünmediniz
    ...Benim Peygamberim zahire göre hüküm veren bir Peygamber'dir.Çünkü İslam zahire göre hükmeder.Varın şimdi sizler işin batıni kısımlarını anlayacaz diye taklalar atmaya devam edin...Ya da taklalar atmak yerine gidin TAVBE EDİN!!!


    Benzer Konular

    - Hadis Alimleri Buhari,Müslim,Tirmizi,Davud,neden Silsile-i Saadet içinde yer almazlar

    - Eski İslam Alimleri gibi adamlar neden artık gelmiyor?

    - Allah neden insanları farklı yaratmıştır?Neden insanların bazıları islama göre imanlı diğerleri güna

    - Muhammed Avvame Hocanın İbni Teymiye hakkında görüşü (İbn Teymiye (rh a)’i nasıl değerlendiriy

    - İbni teymiye ve tasavvuf

  3. 29.Eylül.2012, 09:53
    2
    cihad38
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 30.Ağustos.2012
    Üye No: 97668
    Mesaj Sayısı: 486
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Tasavvuf Alimleri Anlaşılamıyor da,İbn-i Teymiye neden Anlaşılabilir oluyor?




    Alıntı
    cihad38 üstte sarfettiğin cümlelerin aynısını bende İbn-i Teymiye ye uyarlayıp yazsam ,nasıl olur?İşte o zaman mevlana ve diğer tasavvufçular için için bizden beklediğin tavrı bende ibn-i Teymiye için sizden beklesemSizler O'nun hakkında sapkın diye yazdığınızda bende size ''edep ya hu'' desem,nasıl olur?
    ehli sünnet alimlerin bir kişi bul getir,(teymiyeci,cezviyeci olmayan,yada talebesi yada fikrinden etkilenmiş bir alim olmayan),onun hakkında iyi olan sözler söylüyor olsun,
    sende aynı benim dediğim gibi de.

    mevlanaya reddeden eden hiç ehli sünnet alimi var mı? senin bayındıroğlun,islamoğlun,zekeriya beyazın,nuri öztürkün vb alim geçinenler dışında,hoş onları alim kabul eden kendine alim kabul eder.


    ibni Teymiyye, Suriye’nin Harran kentinde doğmuştur. Babası ilmi seven ve destekleyen, Hanbelî mezhebinden bir şahıs idi. Babası Moğollar’dan korktuğu için oğlunu Şam’a getirmiştir. Babası vefat ettikten sonra İbni Teymiyye, babasının sayesinde birçok insan tarafından ilgi görmüştür. Çünkü babasının hiç malı yoktu. Bu nedenle insanlar ona sahip çıkıp önem vermişlerdir. İnsanların ona önem vermeye başlamasını ilerleyen yıllarda değerlendirmeye ve kendi kafasına göre fetvalar vermeye başlamıştır. Daha sonraları İbni Teymiyye büyük âlimler ile tartışmalara girmiştir. Her tartışma sonunda bu davranışından vazgeçiyor ama sonra tekrar tartışmalara girişiyordu. En sonunda Sultan Muhammed İbni Kalavun’un emri ile getirildi. Dört mezhebin de büyük âlimleri ile tartıştırıldı. Bu tartıaşmalar sonunda âlimler onun “Mürted” olduğuna hükmettiler. Bu hüküm üzerine Sultan, onu ömür boyu cezaevine atmıştır. Muhaddis, Fakih Veliyiddini Iraki adındaki âlim (kendisi hafızların şeyhi olan Zeyneddin Iraki’nin oğludur)” El-Ecvibel

    Mardiyye” adlı kitabında İbni Teymiyye için şöyle diyor: “İlmi, aklından büyüktür.” Yani bu kişi ilmi öğrenmiş fakat öğrendiği ilmi hak yolda kullanmamıştır.

    Bu âlim aynı kitabında yine diyor ki: “İbni Teymiyye 60 meselede icmaya karşı gelmiştir
    . Bu meselelerin bazıları akaîd ile ilgili bazıları da fürulardadır.”
    Bunun üzerine onunla aynı zamanda yaşamış olan âlimler ona reddiyeler yazmışlar ve sapık olduğunu açıkça belirtmişlerdir
    Bu âlimlerden biri de İmam Hafız Takiyyuddin Ali b. AbdulKafi Es-Subki ‘dir. Bu âlim “Ed-Durra El-Muduyya” adlı kitabında diyor ki: “İbni Teymiyye’nin akaid konusunda çıkarmış olduğu meselelerden dolayı sapmıştır.
    Yani İslam’ın rükünlerini ve larını bozmaya çalışmadan önce kendini, kitaba ve sünnete tabi olduğunu, hak olana, doğru olana, Cennet’e davet eden biri olarak göstermiştir ama daha sonra hak yola tabi olmaktan çıktı ve bid’atçi olup icmadan uzaklaşıp, icmaya karşı muhalif olduğundan dolayı da Müslümanların cemaatinden sapmıştır.
    Allâh ve sıfatları hakkında “Cisim ve mürekkeb” olduğunu iddia etmiştir.
    Yine “Allâh’ın uzuvlara ve parçalara ihtiyaç duyması imkânsız değildir” demiştir
    ve Allâh’ın sonradan varolan sıfatlarının olduğunu iddia etmiştir.”
    Bir iddiası da şudur: “Kur’an-ı Kerim’in yaratılmıştır.
    Bu Kur’an olmadan önce Allâh bunu tekellüm etmiştir. Allâh, dilediği vakitte konuşur, dilediği vakitte de susar.” Onun fikrine göre insanların iradesinde olan şeyler Allâh’ın zatında da olur. Bu kadarı ile yetinmeyerek âlemin ezeli olduğunu, yaratılmışların başlangıcının olmadığını iddia etmiştir. Bu son iki sözünde Allâh’ın ezeli olan sıfatlarının yaratılmış olduğunu ve yaratılmış varlıkların ezeli olduğunu iddia etmiş olur. Bu iki görüşü hiçbir ümmetten söyleyen olmamıştır. Ümmet 73 fırkaya ayrıldığından İbni Teymiyye bu görüşleri ile hiçbir fırkaya girmiş değildir. Kendisine başka grup kurmuş olur. Bu saydığımız meseleler küfür olduğu halde fıkhı konulardaki yanlışlarına göre çok azdır.”

    Hafız Iraki’nin şeyhi olan Hafız Ebu Said El-Ala’i, İbni Teymiyye hakkında birçok mesele nakletmiştir. Bunu ise Hafız Muhaddis tarihçi Şemseddin b. Tolon, “Zahair El-Kasr” adlı kitabında bizlere bildirmiştir. Diyor ki: “İmam Ebu Said El-Ala’i, İbni Teymiyye’nin âlimlere, icmaya ve insanlara muhalif olduğu meseleleri nakletmiştir. Bu meselelerin bir kısmi akaid ile ilgili bir kısmı da füru'lardadır. Bazı meseleleri icmaya karşı bazıları da mezhepte güçlü olan görüşlere karşıdır.”

    İbni Teymiyye’nin sapık görüşlerinin bazıları şunlardır:

    Birinci Mesele - Bazı yaratıkların başlangıcının olmadığını, yani Allâh ile birlikte ezelde var olduklarını iddia etmesidir.

    Bu sapık görüşü şu kitaplarda geçmektedir.

    1- Muvafakat Sarihil Ma’kul Lisahihil Menkul

    2- Minhac es-Sünne e-Nebeviyye

    3- Şerh Hadis-i Nüzul

    4- Şerh Hadis İmran b. Husayn

    5- Nakd Meratibul İcma’

    6- Fetaval Kübra

    7- Altı Sürenin Tefsir Mecmuası


    “Muvafakat Sarihil Ma’kul Lisahihil Menkul” adlı kitabında diyor ki ; “Hadis ehlinin çoğu ve onlara tabi olanlar yaratılmışların aslının yaratılmış olduğunu demiyorlar ancak ezeli olduğunu söylüyorlar.”

    “Minhac es-Sünne e-Nebeviyye” adlı kitabında diyor ki; “Bu alemin içindekilerin kendisi ezeli olması imkansızdır ancak bu yaratılmışların aslı ezelidir..”

    İmam El Celal ed-Devveni, “Şerhil Adydiyye” adlı kitabında diyor ki: “İbni Teymiyye, bazı kitaplarında Arş’ın ezeli olduğunu yazdığını gördüm.”

    biz burda alimlerimi yarıştıracak değiliz,yüzlerce alimin reddiye yazdığı teymiye ile binlerce alimin gıpta ettiği mevlanayı mı bir tutucaz,

    sen teymiyeyi sev,yolundan git,Allah haşa noksan sıfatları vardır de

    bende her nekadar tariaktında olmasam da mevlanayı örnek alayım.
    olay bu kadar basit.


  4. 29.Eylül.2012, 09:53
    2
    cihad38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli



    Alıntı
    cihad38 üstte sarfettiğin cümlelerin aynısını bende İbn-i Teymiye ye uyarlayıp yazsam ,nasıl olur?İşte o zaman mevlana ve diğer tasavvufçular için için bizden beklediğin tavrı bende ibn-i Teymiye için sizden beklesemSizler O'nun hakkında sapkın diye yazdığınızda bende size ''edep ya hu'' desem,nasıl olur?
    ehli sünnet alimlerin bir kişi bul getir,(teymiyeci,cezviyeci olmayan,yada talebesi yada fikrinden etkilenmiş bir alim olmayan),onun hakkında iyi olan sözler söylüyor olsun,
    sende aynı benim dediğim gibi de.

    mevlanaya reddeden eden hiç ehli sünnet alimi var mı? senin bayındıroğlun,islamoğlun,zekeriya beyazın,nuri öztürkün vb alim geçinenler dışında,hoş onları alim kabul eden kendine alim kabul eder.


    ibni Teymiyye, Suriye’nin Harran kentinde doğmuştur. Babası ilmi seven ve destekleyen, Hanbelî mezhebinden bir şahıs idi. Babası Moğollar’dan korktuğu için oğlunu Şam’a getirmiştir. Babası vefat ettikten sonra İbni Teymiyye, babasının sayesinde birçok insan tarafından ilgi görmüştür. Çünkü babasının hiç malı yoktu. Bu nedenle insanlar ona sahip çıkıp önem vermişlerdir. İnsanların ona önem vermeye başlamasını ilerleyen yıllarda değerlendirmeye ve kendi kafasına göre fetvalar vermeye başlamıştır. Daha sonraları İbni Teymiyye büyük âlimler ile tartışmalara girmiştir. Her tartışma sonunda bu davranışından vazgeçiyor ama sonra tekrar tartışmalara girişiyordu. En sonunda Sultan Muhammed İbni Kalavun’un emri ile getirildi. Dört mezhebin de büyük âlimleri ile tartıştırıldı. Bu tartıaşmalar sonunda âlimler onun “Mürted” olduğuna hükmettiler. Bu hüküm üzerine Sultan, onu ömür boyu cezaevine atmıştır. Muhaddis, Fakih Veliyiddini Iraki adındaki âlim (kendisi hafızların şeyhi olan Zeyneddin Iraki’nin oğludur)” El-Ecvibel

    Mardiyye” adlı kitabında İbni Teymiyye için şöyle diyor: “İlmi, aklından büyüktür.” Yani bu kişi ilmi öğrenmiş fakat öğrendiği ilmi hak yolda kullanmamıştır.

    Bu âlim aynı kitabında yine diyor ki: “İbni Teymiyye 60 meselede icmaya karşı gelmiştir
    . Bu meselelerin bazıları akaîd ile ilgili bazıları da fürulardadır.”
    Bunun üzerine onunla aynı zamanda yaşamış olan âlimler ona reddiyeler yazmışlar ve sapık olduğunu açıkça belirtmişlerdir
    Bu âlimlerden biri de İmam Hafız Takiyyuddin Ali b. AbdulKafi Es-Subki ‘dir. Bu âlim “Ed-Durra El-Muduyya” adlı kitabında diyor ki: “İbni Teymiyye’nin akaid konusunda çıkarmış olduğu meselelerden dolayı sapmıştır.
    Yani İslam’ın rükünlerini ve larını bozmaya çalışmadan önce kendini, kitaba ve sünnete tabi olduğunu, hak olana, doğru olana, Cennet’e davet eden biri olarak göstermiştir ama daha sonra hak yola tabi olmaktan çıktı ve bid’atçi olup icmadan uzaklaşıp, icmaya karşı muhalif olduğundan dolayı da Müslümanların cemaatinden sapmıştır.
    Allâh ve sıfatları hakkında “Cisim ve mürekkeb” olduğunu iddia etmiştir.
    Yine “Allâh’ın uzuvlara ve parçalara ihtiyaç duyması imkânsız değildir” demiştir
    ve Allâh’ın sonradan varolan sıfatlarının olduğunu iddia etmiştir.”
    Bir iddiası da şudur: “Kur’an-ı Kerim’in yaratılmıştır.
    Bu Kur’an olmadan önce Allâh bunu tekellüm etmiştir. Allâh, dilediği vakitte konuşur, dilediği vakitte de susar.” Onun fikrine göre insanların iradesinde olan şeyler Allâh’ın zatında da olur. Bu kadarı ile yetinmeyerek âlemin ezeli olduğunu, yaratılmışların başlangıcının olmadığını iddia etmiştir. Bu son iki sözünde Allâh’ın ezeli olan sıfatlarının yaratılmış olduğunu ve yaratılmış varlıkların ezeli olduğunu iddia etmiş olur. Bu iki görüşü hiçbir ümmetten söyleyen olmamıştır. Ümmet 73 fırkaya ayrıldığından İbni Teymiyye bu görüşleri ile hiçbir fırkaya girmiş değildir. Kendisine başka grup kurmuş olur. Bu saydığımız meseleler küfür olduğu halde fıkhı konulardaki yanlışlarına göre çok azdır.”

    Hafız Iraki’nin şeyhi olan Hafız Ebu Said El-Ala’i, İbni Teymiyye hakkında birçok mesele nakletmiştir. Bunu ise Hafız Muhaddis tarihçi Şemseddin b. Tolon, “Zahair El-Kasr” adlı kitabında bizlere bildirmiştir. Diyor ki: “İmam Ebu Said El-Ala’i, İbni Teymiyye’nin âlimlere, icmaya ve insanlara muhalif olduğu meseleleri nakletmiştir. Bu meselelerin bir kısmi akaid ile ilgili bir kısmı da füru'lardadır. Bazı meseleleri icmaya karşı bazıları da mezhepte güçlü olan görüşlere karşıdır.”

    İbni Teymiyye’nin sapık görüşlerinin bazıları şunlardır:

    Birinci Mesele - Bazı yaratıkların başlangıcının olmadığını, yani Allâh ile birlikte ezelde var olduklarını iddia etmesidir.

    Bu sapık görüşü şu kitaplarda geçmektedir.

    1- Muvafakat Sarihil Ma’kul Lisahihil Menkul

    2- Minhac es-Sünne e-Nebeviyye

    3- Şerh Hadis-i Nüzul

    4- Şerh Hadis İmran b. Husayn

    5- Nakd Meratibul İcma’

    6- Fetaval Kübra

    7- Altı Sürenin Tefsir Mecmuası


    “Muvafakat Sarihil Ma’kul Lisahihil Menkul” adlı kitabında diyor ki ; “Hadis ehlinin çoğu ve onlara tabi olanlar yaratılmışların aslının yaratılmış olduğunu demiyorlar ancak ezeli olduğunu söylüyorlar.”

    “Minhac es-Sünne e-Nebeviyye” adlı kitabında diyor ki; “Bu alemin içindekilerin kendisi ezeli olması imkansızdır ancak bu yaratılmışların aslı ezelidir..”

    İmam El Celal ed-Devveni, “Şerhil Adydiyye” adlı kitabında diyor ki: “İbni Teymiyye, bazı kitaplarında Arş’ın ezeli olduğunu yazdığını gördüm.”

    biz burda alimlerimi yarıştıracak değiliz,yüzlerce alimin reddiye yazdığı teymiye ile binlerce alimin gıpta ettiği mevlanayı mı bir tutucaz,

    sen teymiyeyi sev,yolundan git,Allah haşa noksan sıfatları vardır de

    bende her nekadar tariaktında olmasam da mevlanayı örnek alayım.
    olay bu kadar basit.


  5. 29.Eylül.2012, 13:51
    3
    ömerhattab
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Mayıs.2008
    Üye No: 20975
    Mesaj Sayısı: 1,830
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 19

    Cevap: Tasavvuf Alimleri Anlaşılamıyor da,İbn-i Teymiye neden Anlaşılabilir oluyor?

    Agri_Kesici Nickli Üyeden Alıntı
    ...Benim Peygamberim zahire göre hüküm veren bir Peygamber'dir.Çünkü İslam zahire göre hükmeder.Varın şimdi sizler işin batıni kısımlarını anlayacaz diye taklalar atmaya devam edin...Ya da taklalar atmak yerine gidin TAVBE EDİN!!!
    "Allah size nimetleri zahir ve bâtın olarak ihsan etti"Lokman 31,20.ve benzeri ayetler gösteriyor ki ilmin zahiri ve bâtını vardır. Bâtınî ilim, zahirî ilmi kabul edip ona sarılmaktan meydana gelir.Bence takla atan sensin ilmi öğrenmedin ilim sahibiy gibi taklalar atmak size hastır...Bak kendi ağzınla diyorsun hüküm verirken zahire göre haraket ederdi...Doğrusuda budur... Müslümanlar içinde 300 münafık vardı onların cenazelerine Hz peygamber gitmişmidir?bu soruma cevap verirsen sevinirsin?


  6. 29.Eylül.2012, 13:51
    3
    Devamlı Üye
    Agri_Kesici Nickli Üyeden Alıntı
    ...Benim Peygamberim zahire göre hüküm veren bir Peygamber'dir.Çünkü İslam zahire göre hükmeder.Varın şimdi sizler işin batıni kısımlarını anlayacaz diye taklalar atmaya devam edin...Ya da taklalar atmak yerine gidin TAVBE EDİN!!!
    "Allah size nimetleri zahir ve bâtın olarak ihsan etti"Lokman 31,20.ve benzeri ayetler gösteriyor ki ilmin zahiri ve bâtını vardır. Bâtınî ilim, zahirî ilmi kabul edip ona sarılmaktan meydana gelir.Bence takla atan sensin ilmi öğrenmedin ilim sahibiy gibi taklalar atmak size hastır...Bak kendi ağzınla diyorsun hüküm verirken zahire göre haraket ederdi...Doğrusuda budur... Müslümanlar içinde 300 münafık vardı onların cenazelerine Hz peygamber gitmişmidir?bu soruma cevap verirsen sevinirsin?


  7. 29.Eylül.2012, 22:35
    4
    Agri_Kesici
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 11.Eylül.2012
    Üye No: 97796
    Mesaj Sayısı: 93
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Tasavvuf Alimleri Anlaşılamıyor da,İbn-i Teymiye neden Anlaşılabilir oluyor?

    Alıntı
    ehli sünnet alimlerin bir kişi bul getir
    Bak şimdi,bu sözünde samimi isen,sana tarif edeceklerimi yaz gugıl ustaya.Malum forumda direkt olarak link veremiyoruz.Gugıl ustaya ''Asırların Kavgası İbn-i Teymiye '' yaz,karşına çıkan ilk linki izle Allah Rızası için.Ama sabırla,objektif,tarafsız...Allah'ın hatrına diyorum,gerisi sana kalmış...

    hattab senin sorduklarına verilen cevaplarla duvar evliya olurdu.o yüzden boşuna mesai harcamama gerek yok senin sorularınla.
    Alıntı
    Allah size nimetleri zahir ve bâtın olarak ihsan etti"
    Peki bir şey zahiride haram ya da şirk olup batınide helal ya da mübah olur mu?Somut bir örneği var mıdır yeryüzünde?


  8. 29.Eylül.2012, 22:35
    4
    Agri_Kesici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    ehli sünnet alimlerin bir kişi bul getir
    Bak şimdi,bu sözünde samimi isen,sana tarif edeceklerimi yaz gugıl ustaya.Malum forumda direkt olarak link veremiyoruz.Gugıl ustaya ''Asırların Kavgası İbn-i Teymiye '' yaz,karşına çıkan ilk linki izle Allah Rızası için.Ama sabırla,objektif,tarafsız...Allah'ın hatrına diyorum,gerisi sana kalmış...

    hattab senin sorduklarına verilen cevaplarla duvar evliya olurdu.o yüzden boşuna mesai harcamama gerek yok senin sorularınla.
    Alıntı
    Allah size nimetleri zahir ve bâtın olarak ihsan etti"
    Peki bir şey zahiride haram ya da şirk olup batınide helal ya da mübah olur mu?Somut bir örneği var mıdır yeryüzünde?


  9. 29.Eylül.2012, 23:12
    5
    Agri_Kesici
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 11.Eylül.2012
    Üye No: 97796
    Mesaj Sayısı: 93
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Tasavvuf Alimleri Anlaşılamıyor da,İbn-i Teymiye neden Anlaşılabilir oluyor?

    Objektif olmaya örnek olması için şu örneği vermem gerekli diye düşünüyorum.Sana tarifini yaptığım hoca nureddin yıldız vesilesiyle,İmam Rabbani hakkındaki zanlarım ve fikirlerim değişime uğramıştır.Hakkında yanlış aktarılmış bilgiler sebebiyle öncesinde Rabbani hakkında farklı düşünürdüm şimdi farklı düşünüyorum.İstersen Rabbani hakkında da bir sohbet videosu var o sitede.Hatta sen bile Rabbaninin tarikat içinde olmadan tarikatçiler tarafından sahiplenildiğini görünce şaşıracaksın!!!


  10. 29.Eylül.2012, 23:12
    5
    Agri_Kesici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Objektif olmaya örnek olması için şu örneği vermem gerekli diye düşünüyorum.Sana tarifini yaptığım hoca nureddin yıldız vesilesiyle,İmam Rabbani hakkındaki zanlarım ve fikirlerim değişime uğramıştır.Hakkında yanlış aktarılmış bilgiler sebebiyle öncesinde Rabbani hakkında farklı düşünürdüm şimdi farklı düşünüyorum.İstersen Rabbani hakkında da bir sohbet videosu var o sitede.Hatta sen bile Rabbaninin tarikat içinde olmadan tarikatçiler tarafından sahiplenildiğini görünce şaşıracaksın!!!


  11. 29.Eylül.2012, 23:22
    6
    Kırlangıç.
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Temmuz.2012
    Üye No: 96892
    Mesaj Sayısı: 584
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6
    Yaş: 20
    Bulunduğu yer: Mümine zindan, kafire cennet.

    Cevap: Tasavvuf Alimleri Anlaşılamıyor da,İbn-i Teymiye neden Anlaşılabilir oluyor?

    Benim cumlemi de cevaplamissiniz ama ben İbni Teymiye adını ilk kez duydum niye sapkin diyeyim? Ben kimseye de kolay kolay böyle bir ithamda bulunmam zaten.


  12. 29.Eylül.2012, 23:22
    6
    Devamlı Üye
    Benim cumlemi de cevaplamissiniz ama ben İbni Teymiye adını ilk kez duydum niye sapkin diyeyim? Ben kimseye de kolay kolay böyle bir ithamda bulunmam zaten.


  13. 01.Ekim.2012, 11:34
    7
    cihad38
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 30.Ağustos.2012
    Üye No: 97668
    Mesaj Sayısı: 486
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Tasavvuf Alimleri Anlaşılamıyor da,İbn-i Teymiye neden Anlaşılabilir oluyor?

    Alıntı
    Bak şimdi,bu sözünde samimi isen,sana tarif edeceklerimi yaz gugıl ustayaMalum forumda direkt olarak link veremiyoruzGugıl ustaya ''Asırların Kavgası İbn-i Teymiye '' yaz,karşına çıkan ilk linki izle Allah Rızası içinAma sabırla,objektif,tarafsızAllah'ın hatrına diyorum,gerisi sana kalmış
    dediğin gibi nurettin yıldız hocanın 1 saat 40 dk lık videosunu izleyemedim,ama aynı videonun teymiyyeye övgü olan kısımların kesilmiş videolarını buldum ve dinledim/izledim.

    ibni teymiyye için güzel konuşan birinci alim nurettin yıldız olsun,kabul.
    ama benden; yüzlerce islam aliminin hakkında yanlış yapmıştır dediği,yazdığı birini, hemen de nurettin hocanın bir videosuyla değişecek değilim.

    ve başka islam alimlerinin isimlerini de istiyorum.(aman şu tvlerdeki şaklabanları getirme,islamoğlu,kuytul,bayındır,öztürk,beyaz vb)

    forumda hemen kaldırılıp silinmese (çünkü islam alimleri teymiye hakkında ne dedi şeklinde yazdığım cevabı anında kaldırdılar,bilinmesini istemediler)
    ben en az 100 (daha fazlasına üşenirim,aslında yüzlerce var)ehli sünnet aliminin reddiyesini,onun hakkındaki sözlerini,bulup tekrar vereceğim.

    bekliyorum,
    nurettin yıldız hoca biir.


  14. 01.Ekim.2012, 11:34
    7
    cihad38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    Bak şimdi,bu sözünde samimi isen,sana tarif edeceklerimi yaz gugıl ustayaMalum forumda direkt olarak link veremiyoruzGugıl ustaya ''Asırların Kavgası İbn-i Teymiye '' yaz,karşına çıkan ilk linki izle Allah Rızası içinAma sabırla,objektif,tarafsızAllah'ın hatrına diyorum,gerisi sana kalmış
    dediğin gibi nurettin yıldız hocanın 1 saat 40 dk lık videosunu izleyemedim,ama aynı videonun teymiyyeye övgü olan kısımların kesilmiş videolarını buldum ve dinledim/izledim.

    ibni teymiyye için güzel konuşan birinci alim nurettin yıldız olsun,kabul.
    ama benden; yüzlerce islam aliminin hakkında yanlış yapmıştır dediği,yazdığı birini, hemen de nurettin hocanın bir videosuyla değişecek değilim.

    ve başka islam alimlerinin isimlerini de istiyorum.(aman şu tvlerdeki şaklabanları getirme,islamoğlu,kuytul,bayındır,öztürk,beyaz vb)

    forumda hemen kaldırılıp silinmese (çünkü islam alimleri teymiye hakkında ne dedi şeklinde yazdığım cevabı anında kaldırdılar,bilinmesini istemediler)
    ben en az 100 (daha fazlasına üşenirim,aslında yüzlerce var)ehli sünnet aliminin reddiyesini,onun hakkındaki sözlerini,bulup tekrar vereceğim.

    bekliyorum,
    nurettin yıldız hoca biir.


  15. 01.Ekim.2012, 12:48
    8
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Tasavvuf Alimleri Anlaşılamıyor da,İbn-i Teymiye neden Anlaşılabilir oluyor?

    Alıntı
    Objektif olmaya örnek olması için şu örneği vermem gerekli diye düşünüyorum.Sana tarifini yaptığım hoca nureddin yıldız vesilesiyle,İmam Rabbani hakkındaki zanlarım ve fikirlerim değişime uğramıştır.Hakkında yanlış aktarılmış bilgiler sebebiyle öncesinde Rabbani hakkında farklı düşünürdüm şimdi farklı düşünüyorum.İstersen Rabbani hakkında da bir sohbet videosu var o sitede.Hatta sen bile Rabbaninin tarikat içinde olmadan tarikatçiler tarafından sahiplenildiğini görünce şaşıracaksın!!!
    sen ne tanırsın yetmiş bin evliyanın serdarını. sen ne tanırsın ikinci binin mücedditini , sen ne tanırsın tasavvuf ustasını , sen ne tanırsın hanefi mezhebinde itikatta müçtehid olan ve peygamberimizin (Sallahu aleyhi ve sellem) in hadisi şeriflerinde bildirdigi koca Alimi. sen onun mektubatını benim kadar okudun mu. kaç yerinde ibni Teymiyye ye reddiye yaptıgını okumadın mı. tarikata nasıl girdigini bütün tarikatleri bitirip dahada ilim arayıp en sonunda Nakşiliğe geçip ve orada kalan imam Rabbani yi. Hindistanda 160 milyon müslüman var ise belkide daha fazla kimin sayesinde bunlar, Allah Kimi sebep kıldı bu büyük davada. Mektubatın çoğu yerinde Peygamberimizi tevessül eden bir Alimi sen ne tanırsın.


    neyse şimdi ibni Teymiyye ye gelelim. İbni Teymiyye Sizleri görse şaşırır kalır be. İbni teymiyye nin inkar etmedigi Yüzlerce Konuyu ona isnat ederek sizler inkar ediyorsunuz. ben bunlarıda sizlere her türlü ispat ederim gerek İbni kayyim den gerek İbni Teymiyye den. İbni Teymiyye Cehennemin sonsuz oldugunu savunmuyor mu. Bizler bir kere olsun ibni Teymiyye yeye Kafir gibi sözler söylemedik. Sapık görüştür dedik geçtik. Ama sizler Her türlü Tasavvuf alimine direk şirk söz Kafir dir bilmem ne dir demedinizmi.

    Bir ibni kayyimin kitabul Ruh eserini okuyun bakalım Ruhların tasarrufunu orada görün. Gerçekten ben sizin karşı geldiginiz konuları çoğunlukla En büyük alim dediginiz İbni Teymiyye ve İbni kayyim ile çürüttüm sede . bir çırpıda işinize gelmedigi için onlarıda yerin dibine vurdugunuz zamanı hatırlıyorum.

    Vehabilerde ibni teymiyye yi kendine örnek gösteriyorlar. onun yolunda gittigini savunuyorlar. Halbuki Vehabbilere reddiye yapan Ehli sünnet alimleri İbni teymiyyenin kitaplarından ne deliller ortaya koymuşlardır. işine gelince büyük alim oluyorlar. işlerine gelmeyincede neler neler diyorlar.

    Zamanında İbni Teymiyye hakkında Reddiye yapan Ehli sünnet Alimleri. şimdi sizi görseler Kalp krizi geçirirlerdi.

    Nurettin yıldız hoca İbni Teymiyye için Müçtehiddir diyor. onu sevdigini biliyoruz. vede Sizlerde delil olarak Nurettin Yıldız hocadan getirirseniz ben de ondan ne deliller getiririrm sizin yine fikirlerinizi çürütürüm.

    son olarak İbni Teymiyye ve Talebesi İbni kayyim tarikata ve tasavvufa karşı değilllerdir. onların görüşlerini yine Vehabbi kafalı sizler evirip çevirip bizlere sunuyorsunuz. Ehli sünnet Yine ne dediklerini çok iyi anlıyor gerektiği yerde tevil yapmayıda biliyor. Ama tabiki Ehli sünnete uymayan görüşleride çok vardır. ama onların bu yanlış görüşleri sizin görüşlerinizin yanında nur nimet kalıt. Sizler onlarada rahmet okutursunuz.


  16. 01.Ekim.2012, 12:48
    8
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    Objektif olmaya örnek olması için şu örneği vermem gerekli diye düşünüyorum.Sana tarifini yaptığım hoca nureddin yıldız vesilesiyle,İmam Rabbani hakkındaki zanlarım ve fikirlerim değişime uğramıştır.Hakkında yanlış aktarılmış bilgiler sebebiyle öncesinde Rabbani hakkında farklı düşünürdüm şimdi farklı düşünüyorum.İstersen Rabbani hakkında da bir sohbet videosu var o sitede.Hatta sen bile Rabbaninin tarikat içinde olmadan tarikatçiler tarafından sahiplenildiğini görünce şaşıracaksın!!!
    sen ne tanırsın yetmiş bin evliyanın serdarını. sen ne tanırsın ikinci binin mücedditini , sen ne tanırsın tasavvuf ustasını , sen ne tanırsın hanefi mezhebinde itikatta müçtehid olan ve peygamberimizin (Sallahu aleyhi ve sellem) in hadisi şeriflerinde bildirdigi koca Alimi. sen onun mektubatını benim kadar okudun mu. kaç yerinde ibni Teymiyye ye reddiye yaptıgını okumadın mı. tarikata nasıl girdigini bütün tarikatleri bitirip dahada ilim arayıp en sonunda Nakşiliğe geçip ve orada kalan imam Rabbani yi. Hindistanda 160 milyon müslüman var ise belkide daha fazla kimin sayesinde bunlar, Allah Kimi sebep kıldı bu büyük davada. Mektubatın çoğu yerinde Peygamberimizi tevessül eden bir Alimi sen ne tanırsın.


    neyse şimdi ibni Teymiyye ye gelelim. İbni Teymiyye Sizleri görse şaşırır kalır be. İbni teymiyye nin inkar etmedigi Yüzlerce Konuyu ona isnat ederek sizler inkar ediyorsunuz. ben bunlarıda sizlere her türlü ispat ederim gerek İbni kayyim den gerek İbni Teymiyye den. İbni Teymiyye Cehennemin sonsuz oldugunu savunmuyor mu. Bizler bir kere olsun ibni Teymiyye yeye Kafir gibi sözler söylemedik. Sapık görüştür dedik geçtik. Ama sizler Her türlü Tasavvuf alimine direk şirk söz Kafir dir bilmem ne dir demedinizmi.

    Bir ibni kayyimin kitabul Ruh eserini okuyun bakalım Ruhların tasarrufunu orada görün. Gerçekten ben sizin karşı geldiginiz konuları çoğunlukla En büyük alim dediginiz İbni Teymiyye ve İbni kayyim ile çürüttüm sede . bir çırpıda işinize gelmedigi için onlarıda yerin dibine vurdugunuz zamanı hatırlıyorum.

    Vehabilerde ibni teymiyye yi kendine örnek gösteriyorlar. onun yolunda gittigini savunuyorlar. Halbuki Vehabbilere reddiye yapan Ehli sünnet alimleri İbni teymiyyenin kitaplarından ne deliller ortaya koymuşlardır. işine gelince büyük alim oluyorlar. işlerine gelmeyincede neler neler diyorlar.

    Zamanında İbni Teymiyye hakkında Reddiye yapan Ehli sünnet Alimleri. şimdi sizi görseler Kalp krizi geçirirlerdi.

    Nurettin yıldız hoca İbni Teymiyye için Müçtehiddir diyor. onu sevdigini biliyoruz. vede Sizlerde delil olarak Nurettin Yıldız hocadan getirirseniz ben de ondan ne deliller getiririrm sizin yine fikirlerinizi çürütürüm.

    son olarak İbni Teymiyye ve Talebesi İbni kayyim tarikata ve tasavvufa karşı değilllerdir. onların görüşlerini yine Vehabbi kafalı sizler evirip çevirip bizlere sunuyorsunuz. Ehli sünnet Yine ne dediklerini çok iyi anlıyor gerektiği yerde tevil yapmayıda biliyor. Ama tabiki Ehli sünnete uymayan görüşleride çok vardır. ama onların bu yanlış görüşleri sizin görüşlerinizin yanında nur nimet kalıt. Sizler onlarada rahmet okutursunuz.


  17. 01.Ekim.2012, 12:49
    9
    ömerhattab
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Mayıs.2008
    Üye No: 20975
    Mesaj Sayısı: 1,830
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 19

    Cevap: Tasavvuf Alimleri Anlaşılamıyor da,İbn-i Teymiye neden Anlaşılabilir oluyor?

    Agri_Kesici Nickli Üyeden Alıntı
    hattab senin sorduklarına verilen cevaplarla duvar evliya olurdu.o yüzden boşuna mesai harcamama gerek yok senin sorularınla.Peki bir şey zahiride haram ya da şirk olup batınide helal ya da mübah olur mu?Somut bir örneği var mıdır yeryüzünde?
    Senin gibi duvarların evliya olması çok isterdim....Ama sorularıma cevap veremeyen sizin gibi duvarlardan neden medet isteyeyim şimdi....Soruna cevabım Allah size nimetleri zahir ve bâtın olarak ihsan etti ayetine baktın mı öğrenirsiniz?


  18. 01.Ekim.2012, 12:49
    9
    Devamlı Üye
    Agri_Kesici Nickli Üyeden Alıntı
    hattab senin sorduklarına verilen cevaplarla duvar evliya olurdu.o yüzden boşuna mesai harcamama gerek yok senin sorularınla.Peki bir şey zahiride haram ya da şirk olup batınide helal ya da mübah olur mu?Somut bir örneği var mıdır yeryüzünde?
    Senin gibi duvarların evliya olması çok isterdim....Ama sorularıma cevap veremeyen sizin gibi duvarlardan neden medet isteyeyim şimdi....Soruna cevabım Allah size nimetleri zahir ve bâtın olarak ihsan etti ayetine baktın mı öğrenirsiniz?


  19. 01.Ekim.2012, 13:07
    10
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Tasavvuf Alimleri Anlaşılamıyor da,İbn-i Teymiye neden Anlaşılabilir oluyor?

    Alıntı
    Senin gibi duvarların evliya olması çok isterdim....Ama sorularıma cevap veremeyen sizin gibi duvarlardan neden medet isteyeyim şimdi....Soruna cevabım Allah size nimetleri zahir ve bâtın olarak ihsan etti ayetine baktın mı öğrenirsiniz?
    kardeşim bunlar kendi içlerinden Keramet sahibi evliyalar çıkmadıgı için böyle şeylere inanmazlar. ne Keramete inanırlar nede Evliyalık meselesine. Kendi içlerinden çıksa nasıl inanırlardı, Ama çıkmayacagına göre bunlar kıyamete kadar inanmazlar.


  20. 01.Ekim.2012, 13:07
    10
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    Senin gibi duvarların evliya olması çok isterdim....Ama sorularıma cevap veremeyen sizin gibi duvarlardan neden medet isteyeyim şimdi....Soruna cevabım Allah size nimetleri zahir ve bâtın olarak ihsan etti ayetine baktın mı öğrenirsiniz?
    kardeşim bunlar kendi içlerinden Keramet sahibi evliyalar çıkmadıgı için böyle şeylere inanmazlar. ne Keramete inanırlar nede Evliyalık meselesine. Kendi içlerinden çıksa nasıl inanırlardı, Ama çıkmayacagına göre bunlar kıyamete kadar inanmazlar.


  21. 01.Ekim.2012, 15:00
    11
    cihad38
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 30.Ağustos.2012
    Üye No: 97668
    Mesaj Sayısı: 486
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Tasavvuf Alimleri Anlaşılamıyor da,İbn-i Teymiye neden Anlaşılabilir oluyor?

    Alıntı
    Kendi içlerinden çıksa nasıl inanırlardı, Ama çıkmayacagına göre
    belki istidrac çıkar;


  22. 01.Ekim.2012, 15:00
    11
    cihad38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    Kendi içlerinden çıksa nasıl inanırlardı, Ama çıkmayacagına göre
    belki istidrac çıkar;


  23. 01.Ekim.2012, 16:28
    12
    ömerhattab
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Mayıs.2008
    Üye No: 20975
    Mesaj Sayısı: 1,830
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 19

    Cevap: Tasavvuf Alimleri Anlaşılamıyor da,İbn-i Teymiye neden Anlaşılabilir oluyor?

    islamyolu Nickli Üyeden Alıntı
    kardeşim bunlar kendi içlerinden Keramet sahibi evliyalar çıkmadıgı için böyle şeylere inanmazlar. ne Keramete inanırlar nede Evliyalık meselesine. Kendi içlerinden çıksa nasıl inanırlardı, Ama çıkmayacagına göre bunlar kıyamete kadar inanmazlar.
    Doğrusu haklısın ...Bizim bakışımız Allahın nuruyla Allahın ilmine bakmaktır ...Onlar ise dünya gözüyle Allahın ilmine bakmaktadır...İlmi öğrendikçe yavaş yavaş inşallah inanacaklardır kardeşim...


  24. 01.Ekim.2012, 16:28
    12
    Devamlı Üye
    islamyolu Nickli Üyeden Alıntı
    kardeşim bunlar kendi içlerinden Keramet sahibi evliyalar çıkmadıgı için böyle şeylere inanmazlar. ne Keramete inanırlar nede Evliyalık meselesine. Kendi içlerinden çıksa nasıl inanırlardı, Ama çıkmayacagına göre bunlar kıyamete kadar inanmazlar.
    Doğrusu haklısın ...Bizim bakışımız Allahın nuruyla Allahın ilmine bakmaktır ...Onlar ise dünya gözüyle Allahın ilmine bakmaktadır...İlmi öğrendikçe yavaş yavaş inşallah inanacaklardır kardeşim...





+ Yorum Gönder
Git 124 Son