Konusunu Oylayın.: Toz necis midir biryerimize toz bulaşırsa namaz kılınırmı ?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Toz necis midir biryerimize toz bulaşırsa namaz kılınırmı ?
  1. 28.Eylül.2012, 18:24
    1
    Kjkteam
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 17.Ağustos.2012
    Üye No: 97525
    Mesaj Sayısı: 61
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Toz necis midir biryerimize toz bulaşırsa namaz kılınırmı ?






    Toz necis midir biryerimize toz bulaşırsa namaz kılınırmı ? Mumsema Toz necis midir biryerimize toz bulaşırsa namaz kılınırmı ?


  2. 28.Eylül.2012, 18:26
    2
    Ravza Sevdam
    Medine'nin Gülüne Hasret

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2012
    Üye No: 95433
    Mesaj Sayısı: 635
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7
    Bulunduğu yer: Medine de olmak isterdim

    Cevap: Toz necis midir biryerimize toz bulaşırsa namaz kılınırmı ?




    tozun bulaştığı yere bağlı.


  3. 28.Eylül.2012, 18:26
    2
    Medine'nin Gülüne Hasret



    tozun bulaştığı yere bağlı.


  4. 28.Eylül.2012, 18:35
    3
    imamhatipli42
    Özel Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2007
    Üye No: 7
    Mesaj Sayısı: 3,569
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 51

    Cevap: Toz necis midir biryerimize toz bulaşırsa namaz kılınırmı ?

    Alıntı
    Toz necis midir biryerimize toz bulaşırsa namaz kılınırmı ?
    İçrisinde necaset (kan,dışkı,idrar gibi) olmayan toz temizdir elbiseyle temas etmiş olsa bile çırpılıp abdest alınıp namaz kılınabilir.


  5. 28.Eylül.2012, 18:35
    3
    Özel Üye
    Alıntı
    Toz necis midir biryerimize toz bulaşırsa namaz kılınırmı ?
    İçrisinde necaset (kan,dışkı,idrar gibi) olmayan toz temizdir elbiseyle temas etmiş olsa bile çırpılıp abdest alınıp namaz kılınabilir.


  6. 28.Eylül.2012, 19:14
    4
    Kjkteam
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 17.Ağustos.2012
    Üye No: 97525
    Mesaj Sayısı: 61
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Toz necis midir biryerimize toz bulaşırsa namaz kılınırmı ?

    teşekkürler Allah razı olsun


  7. 28.Eylül.2012, 19:14
    4
    Kjkteam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    teşekkürler Allah razı olsun


  8. 28.Eylül.2012, 19:20
    5
    Searhalu
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 10.Eylül.2012
    Üye No: 97790
    Mesaj Sayısı: 186
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Cevap: Toz necis midir biryerimize toz bulaşırsa namaz kılınırmı ?

    Alıntı
    İçrisinde necaset (kan,dışkı,idrar gibi) olmayan toz temizdir elbiseyle temas etmiş olsa bile çırpılıp abdest alınıp namaz kılınabilir
    kan necis değildir


  9. 28.Eylül.2012, 19:20
    5
    Searhalu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    Alıntı
    İçrisinde necaset (kan,dışkı,idrar gibi) olmayan toz temizdir elbiseyle temas etmiş olsa bile çırpılıp abdest alınıp namaz kılınabilir
    kan necis değildir


  10. 28.Eylül.2012, 19:33
    6
    Searhalu
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 10.Eylül.2012
    Üye No: 97790
    Mesaj Sayısı: 186
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Cevap: Toz necis midir biryerimize toz bulaşırsa namaz kılınırmı ?

    2.Delil : Ashab, Rasulullah’la beraberken yaralarından kan akardı buna rağmen Rasulullah (s.a.v.) kanın abdest bozduğunu söylemedi. Yıkanmasını emretmedi. Kan abdest bozsaydı Rasulullah söylemez miydi ? Rasulullah’ın bunu gizlemesini düşünmek de mümkün değildir. Zira, O sadık el-Emin bir elçidir.

    3.Delil : Hasan : “Müslümanlar yaralı oldukları durumlarda namaz kılarlardı.” (Buhari-İbn Ebi Şeybe sahih senedle)
    Açıklama : Müslümanlar Rasulullah ve ashabını kastetmektedir. Onlar yaralı iken namazlarını kıldıklarını beyan etmesi kanın necis olmadığına ve abdesti bozmadığına delildir. Yaradan kanın akmaması veya üzerinde kanın olmaması da mümkün değildir.

    4.Delil : Ensar’dan bir sahabi Gece namaz için kalkmıştı. Müşriklerden bir ona doğru ok attı. Ok isabet etti. Sahabi o oku çıkarttı. Müşrik üç tane daha ok attı. O ise rüku ve secde etti. Bedeninden kan akarken namazı bitirdi.” (Buhari-Ahmed İbn Hanbel)
    Açıklama :Delil çok açıktır.Kan necis olsaydı ve kan abdesti bozsaydı sahabi onu yıkamaz mıydı ve namazı terk etmez miydi ?[1][4]
    5.Delil : Ömer İbn Hattab’ın şehadeti esnasında “ Bedeninden kan akarken namaz kıldı.” (Malik-Beyhaki-sahih senedle)
    Açıklama : Ömer İbn Hattab’ın ameli çok açıktır. Kan akarken bile namaz kılmıştır. Eğer kan necis olsaydı ve abdesti bozsaydı ölüm döşeğindeki bu takva eri kanı temizlemeyi veya abdest almayı düşünmez miydi ?

    6.Delil : Hasan el-Basri : “ Müslümanlar yaraları ile namaz kılarlardı.” (Buhari)
    Açıklama : Hadis, çok açıktır.


  11. 28.Eylül.2012, 19:33
    6
    Searhalu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    2.Delil : Ashab, Rasulullah’la beraberken yaralarından kan akardı buna rağmen Rasulullah (s.a.v.) kanın abdest bozduğunu söylemedi. Yıkanmasını emretmedi. Kan abdest bozsaydı Rasulullah söylemez miydi ? Rasulullah’ın bunu gizlemesini düşünmek de mümkün değildir. Zira, O sadık el-Emin bir elçidir.

    3.Delil : Hasan : “Müslümanlar yaralı oldukları durumlarda namaz kılarlardı.” (Buhari-İbn Ebi Şeybe sahih senedle)
    Açıklama : Müslümanlar Rasulullah ve ashabını kastetmektedir. Onlar yaralı iken namazlarını kıldıklarını beyan etmesi kanın necis olmadığına ve abdesti bozmadığına delildir. Yaradan kanın akmaması veya üzerinde kanın olmaması da mümkün değildir.

    4.Delil : Ensar’dan bir sahabi Gece namaz için kalkmıştı. Müşriklerden bir ona doğru ok attı. Ok isabet etti. Sahabi o oku çıkarttı. Müşrik üç tane daha ok attı. O ise rüku ve secde etti. Bedeninden kan akarken namazı bitirdi.” (Buhari-Ahmed İbn Hanbel)
    Açıklama :Delil çok açıktır.Kan necis olsaydı ve kan abdesti bozsaydı sahabi onu yıkamaz mıydı ve namazı terk etmez miydi ?[1][4]
    5.Delil : Ömer İbn Hattab’ın şehadeti esnasında “ Bedeninden kan akarken namaz kıldı.” (Malik-Beyhaki-sahih senedle)
    Açıklama : Ömer İbn Hattab’ın ameli çok açıktır. Kan akarken bile namaz kılmıştır. Eğer kan necis olsaydı ve abdesti bozsaydı ölüm döşeğindeki bu takva eri kanı temizlemeyi veya abdest almayı düşünmez miydi ?

    6.Delil : Hasan el-Basri : “ Müslümanlar yaraları ile namaz kılarlardı.” (Buhari)
    Açıklama : Hadis, çok açıktır.


  12. 29.Eylül.2012, 10:21
    7
    imamhatipli42
    Özel Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2007
    Üye No: 7
    Mesaj Sayısı: 3,569
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 51

    Cevap: Toz necis midir biryerimize toz bulaşırsa namaz kılınırmı ?

    Kanın necis olduğu hükmü dört mezhebin ittifak ettiği bir husustur.
    Aşağıdaki hadis rivayetleri bu hükmü desteklemektedir:

    Esma şöyle demiştir: Bir kadın Hz. Peygamber (asv) 'e gelerek: "Bizden birisinin elbisesi üzerine âdet kanı bulaşırsa ne yapsın?" diye sordu. Hz. Peygamber (asv) şöyle buyurdu:
    "Elbisesinin kan bulaşan yerini eliyle ovalasın, sonra su dökerek tırnaklarıyla kazısın
    ve sonra su ile yıkayıp / durulayıp o elbiseyle namazını kılsın.”
    (Buharî, Vudu, 63; İbn Hcer, Fethu’l-Bârî, 1/330-331).Bir hadis rivayetine göre, Peygamberimiz (asv), Ammar b. Yasir’e şöyle buyurmuştur:
    “Elbise ancak meni, idrar ve kandan ötürü yıkanır.”(bk. el-İhtıyar, 1/32).Hanefî mezhebine göre kanın abdesti bozmasının delili ise şu hadislerdir:
    “Her akan kandan ötürü abdest almak gerekir.”(Nasbu’r-raye,1/37),“

    Bir-iki damladan değil, ancak akan kandan abdest almak gerekir.”
    (Neylu’l-Evtar, 1/182).Bazı alimler bu iki hadis rivayetinin zayıf olduğuna hükmetmişlerdir.(bk V. Zuhaylî, el-Fıkhu’l-İslamî, 1/268).
    S.İslmyt



  13. 29.Eylül.2012, 10:21
    7
    Özel Üye
    Kanın necis olduğu hükmü dört mezhebin ittifak ettiği bir husustur.
    Aşağıdaki hadis rivayetleri bu hükmü desteklemektedir:

    Esma şöyle demiştir: Bir kadın Hz. Peygamber (asv) 'e gelerek: "Bizden birisinin elbisesi üzerine âdet kanı bulaşırsa ne yapsın?" diye sordu. Hz. Peygamber (asv) şöyle buyurdu:
    "Elbisesinin kan bulaşan yerini eliyle ovalasın, sonra su dökerek tırnaklarıyla kazısın
    ve sonra su ile yıkayıp / durulayıp o elbiseyle namazını kılsın.”
    (Buharî, Vudu, 63; İbn Hcer, Fethu’l-Bârî, 1/330-331).Bir hadis rivayetine göre, Peygamberimiz (asv), Ammar b. Yasir’e şöyle buyurmuştur:
    “Elbise ancak meni, idrar ve kandan ötürü yıkanır.”(bk. el-İhtıyar, 1/32).Hanefî mezhebine göre kanın abdesti bozmasının delili ise şu hadislerdir:
    “Her akan kandan ötürü abdest almak gerekir.”(Nasbu’r-raye,1/37),“

    Bir-iki damladan değil, ancak akan kandan abdest almak gerekir.”
    (Neylu’l-Evtar, 1/182).Bazı alimler bu iki hadis rivayetinin zayıf olduğuna hükmetmişlerdir.(bk V. Zuhaylî, el-Fıkhu’l-İslamî, 1/268).
    S.İslmyt






+ Yorum Gönder