Konusunu Oylayın.: Vesvese , Şirk ile Aşk

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Vesvese , Şirk ile Aşk
  1. 22.Eylül.2012, 12:39
    1
    yandı_yurek
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 09.Eylül.2012
    Üye No: 97789
    Mesaj Sayısı: 482
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 22
    Bulunduğu yer: Ankara

    Vesvese , Şirk ile Aşk






    Vesvese , Şirk ile Aşk Mumsema Arkadaşlar ya dün bu birisini Allah kadar sevmek ve Allahtan cok sevmek ile ilgili şirk okudum ve yani nasıl diyim öyle bir sinirlendmki kapının alt tarafını kırdım

    Suan Deli gibi Öfkeliyim ... Ben birisine aşık olamıycakmıyım yani ? ben 16 yaşındayım Allah aşkını tam olarak anlayamıyorum suan içimden zorlamı lan sevecem o kızı fln şeyler geçiyo sanki bilerek düşündüm gibime geliyo cidden pskolojim darmadagın ...


  2. 22.Eylül.2012, 12:39
    1



    Arkadaşlar ya dün bu birisini Allah kadar sevmek ve Allahtan cok sevmek ile ilgili şirk okudum ve yani nasıl diyim öyle bir sinirlendmki kapının alt tarafını kırdım

    Suan Deli gibi Öfkeliyim ... Ben birisine aşık olamıycakmıyım yani ? ben 16 yaşındayım Allah aşkını tam olarak anlayamıyorum suan içimden zorlamı lan sevecem o kızı fln şeyler geçiyo sanki bilerek düşündüm gibime geliyo cidden pskolojim darmadagın ...


    Benzer Konular

    - Aklıma sürekli şirk düşünceleri geliyor vesvese ve düşünce şeklinde

    - Vesvese Nedir - Vesvese Açıklaması - Vesvese Ne Demektir

    - Vesvese ve Şirk

    - Şirk nedir? Şirk ne demek? Şirkin çeşitleri hakkında kısaca bilgi

    - Bilinmeden yapılan şirk şirk olarak kabul edilirmi?

  3. 22.Eylül.2012, 14:41
    2
    SeytanaAldanma
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Temmuz.2012
    Üye No: 96988
    Mesaj Sayısı: 70
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Vesvese , Şirk ile Aşk




    kardeşim Allah'ı sevmek demek Allah'dan korkmak demektir korkarsan seversin yanlış anlamışsın


  4. 22.Eylül.2012, 14:41
    2



    kardeşim Allah'ı sevmek demek Allah'dan korkmak demektir korkarsan seversin yanlış anlamışsın


  5. 22.Eylül.2012, 14:51
    3
    yandı_yurek
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 09.Eylül.2012
    Üye No: 97789
    Mesaj Sayısı: 482
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 22
    Bulunduğu yer: Ankara

    Cevap: Vesvese , Şirk ile Aşk

    ya ben acayip korkuyorum zaten korkmasam bunları yazarmıydım buraya tövbe edermiydim namaz oruc tutarmıydım Allah benim canımı alcak diye vicdanım cok rahatsız sizce bu yeterli deilmi ben bi kıza deli gibi aşıgım Allahım affetsin kızdım canım Allahıma. .. sevicem lan o kızı dedim içimden ama bilerek ya napıyım kusura bakmayın cidden cok kötü durumdayım .. tek sevdigim Allah vede yalan dedim ama yanlıslıkla şöyle demek istedim tek sevdigim Allah vede gerisi yalan yerine geriisi cıkmadı agzıma bu kelime geldi cokmu günah işliyorum ? Bu arada Allah razı olsun


  6. 22.Eylül.2012, 14:51
    3
    ya ben acayip korkuyorum zaten korkmasam bunları yazarmıydım buraya tövbe edermiydim namaz oruc tutarmıydım Allah benim canımı alcak diye vicdanım cok rahatsız sizce bu yeterli deilmi ben bi kıza deli gibi aşıgım Allahım affetsin kızdım canım Allahıma. .. sevicem lan o kızı dedim içimden ama bilerek ya napıyım kusura bakmayın cidden cok kötü durumdayım .. tek sevdigim Allah vede yalan dedim ama yanlıslıkla şöyle demek istedim tek sevdigim Allah vede gerisi yalan yerine geriisi cıkmadı agzıma bu kelime geldi cokmu günah işliyorum ? Bu arada Allah razı olsun


  7. 22.Eylül.2012, 15:14
    4
    SeytanaAldanma
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Temmuz.2012
    Üye No: 96988
    Mesaj Sayısı: 70
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Vesvese , Şirk ile Aşk

    kardeşim sonunun nereye gidecegini düşünememişsin tevbe et kendini düzelt


  8. 22.Eylül.2012, 15:14
    4
    kardeşim sonunun nereye gidecegini düşünememişsin tevbe et kendini düzelt


  9. 22.Eylül.2012, 15:17
    5
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: Vesvese , Şirk ile Aşk

    birini Allah'tan çok sevmek demek
    o kişi sizden Allah'ın emrine karşı gelmenizi istediği zaman ona itaat etmektir

    mesela -İslami edebe uygun olarak- sevdiğin kızla beraberken
    namaz vakti gelince namaza gitmene engel olmaya kalkıyorsa
    sen de ona itaat eder de namaza gitmezsen onu Allah'a ortak tutmuş olursun

    yoksa birini sevmek şirk değildir

    Alıntı
    Berire radıyallahu anha İslâm hukuku bakımından pek önemli sonuçların çıkmasına vesile olmuş bir bahtiyar hanım sahabi…Ifk hâdisesinde Rasulullah sallallahu aleyhi vesellem Efendimizin kendisiyle istişârede bulunduğu güvenilir bir hanım…İnsanlara nasihat vermeyi kendine düstur edinen, hasbi davranışlarıyla çevresinde sevilen örnek bir tebliğ eri…İslâm sayesinde tattıklarından diğer insanların da tatmasını arzu eden ve bu uğurda gayret gösteren fedakâr bir hanım!..Hazreti Âişe radıyallahu anha annemizin satın alıp âzad ettiği mutlu bir câriye…O, Mekke’de, cahiliye döneminde, Ebu Leheb’in oğlu Utbe’nin câriyesi idi. İslâm nurunun gönülleri aydınlattığı ilk yıllarda Allah’a ve Rasûlüne inanmış, İslâm’la şereflenmiş bir bahtiyardır.O,ilk evliliğini Mekke’de câriye olduğu günlerde Muğîs adlı siyâhî bir köle ile yapmıştı. Onun bu hayatı, inandığı gibi yaşamasını kısıtlıyordu. İslâm’ı daha hür bir şekilde yaşamak istiyordu. Onun için Allah’a içten ,samimi olarak dua ediyordu.Berîre radıyallahu anha zaman zaman Hazreti Âişe radıyallahu anha annemizin hizmetinde bulunurdu. Medine-i Münevvere’ye hicret edince daha çok hizmet etmeğe başladı. Hâne-i saadete sık sık gider oldu. Bir ara Hazreti Âişe (r.anha) annemize kölelikten kurtulmak istediğini söyledi.Hazreti Âişe radıyallahu anha annemiz de onun bu sıkıntısını iyi biliyordu. Berire radıyallahu anha’nın Allah’a ve Rasulüne teslimiyet ve muhabbetine yakınen şahitdi.Onu bu sıkıntıdan kurtarmak için satın alıp âzad etmek istiyordu. Fakat sahipleri şart koşuyordu. “Bize bağlı olacak, velisi biz olacağız” diyerek, “vil┠şartını öne sürüyorlardı.Rasulullah sallallahu aleyhi vesellem Efendimiz, Hazreti Âişe radıyallahu anha annemizin, Berîre (r.anha)’yı hürriyetine kavuşturmak için çok gayret sarfettiğini de biliyordu. Ama bir türlü Berîre (r.anha) hür olamamıştı.Bir gün Rasûl-i Ekrem sallallahu aleyhi vesellem Efendimiz, Hazreti Âişe radıyallahu anha annemize onun hakkında :“- Ya Âişe! Berîre’nin durumu nedir?” diye sordu. O da:“-Ya Rasûlallah! Sahibleri şartlar koşuyor, işi zorlaştırıyorlar. Vilâ şartını öne sürüyorlar” diye cevap verdi.Bunun üzerine Fahr-i Kâinat sallallahu aleyhi vesellem Efendimiz, Hazreti Âişe radıyallahu anha’ya:“- Onu satın al ve âzad et. Onlar istedikleri şartı koşsunlar. Vilâ, âzad edenin hakkıdır, satanın değil” buyurdu.Sonra, Rasûl-i Ekrem sallallahu aleyhi vesellem efendimiz halka hitaben:“- Bazı kimselere ne oluyor ki, Allah’ın kitabında ve Rasûlünün sünnetinde bulunmayan şartları ileri sürüyorlar?Böyle şart ileri sürmek bâtıldır. Eger yüz şart bile koşsa Allah’ın hükmü daha doğru ve daha sağlamdır.” buyurdu. (Buhari, Büyû , 73)Rasûl-i Ekrem sallallahu aleyhi vesellem efendimiz, velayet hakkının, parayı ödeyip köleyi âzad edene ait olduğunu, bu konuda ileri sürülen şartın bir değer taşımadığını söyleyince; Hazreti Âişe (r.anha) annemiz hemen bedelini ödeyerek Berîre (r.anha)’yı satın alıp hürriyetine ka*vuşturdu.Sözlükte sevgi, dostluk, yetki ve yardım anlamına gelen velayet (veya vilayet) İslâm hukukunda başkaları adına onların rızaları aranmaksızın hukûkî işlemde bulunma yetkisini ifade eder. Bu yetkiyi taşıyan kimseye de "veli" denir.İslâm hukukçuları velinin hür, âkil (tem*yiz gücüne sahip) baliğ ve müslüman olma*sı gerektiği üzerinde görüş birliği içindedir.Müslüman olmayanların müslümanlar üzerinde velayeti caiz görülmez. Velinin erkek olması Hanefîler'e göre şart değilse de diğerlerine göre şarttır.Berîre (r.anha) hürriyetine kavuşunca artık Mugîs ile evli kalma mecburiyetinde olmadığını öğrendi ve ondan ayrıldı.Kocası onu çok seviyordu. Berire’nin kendisini terk etmesine dayanamadı. Medine sokaklarında ağlayarak dolaşmaya başladı.Mugîs’ın gözyaşları içinde Mecnun gibi dolaşmasına hayret eden Rasûl-i Ekrem sallallahu aleyhi ve sellem Efendimiz, birgün amcası Hazreti Abbas radıyallahu anh’a:“Mugîs’in Berîre’ye olan aşkına, onun da Mugîs’e karşı duyduğu nefrete hayret etmiyormusun?”diye sormuştu. Mugîs o derece âşık olmuştu ki, belki Rasûl-i Ekrem sallallahu aleyhi ve sellem aramızı bulur diye ümidle yaşamaya devam ediyordu.Birgün perişan halini Efendimize arzeyledi ve bu konuda şefaat etmesi için yalvardı. (Üsdü’l-gâbe , I, 1320)Ümmetinin ıstırap çekmesine dayanamayan Fahr-i Kâinat sallallahu aleyhi ve sellem Efendimiz Berîre’ye:“ Keşke tekrar kocana dönsen!” diye ricada bulundu.Berîre (r.anha) bu sözün bir emir olup olmadığını öğrenmek istedi.Şayet böyle davranmasını Rasulullah sallallahu aleyhi vesellem emrediyorsa, Mugîs’ten hoşlanmamasına rağmen ona elbette dönecekti. İşte bu hadiseyi anlatan bir hadis-i şerifte olay şöyle geçmektedir:İbni Abbas radıyallahu anhüma Berîre ile kocası arasında geçen olaya dair şunları söyledi:Peygamber aleyhisselâm Berîre’ye:-“ Keşke tekrar kocana dönsen!” buyurdu.Berîre (r.anha):-Yâ Rasûlallah! Böyle yapmamı bana emrediyor musun? diye sordu.Rasûl-i Ekrem sallallahu aleyhi vesellem:-“ Hayır, sadece aracılık yapıyorum” buyurdu.Bunun üzerine Berîre (r.anha):-Benim ona ihtiyacım yok, dedi. ( Buhari, Talak 16. Ebu Davud, Talak 21. İbni Mâce, Talak 29.)Rasulullah sallallahu aleyhi vesellem Efendimiz ona kocasına dönmeyi emretmediğini, bu konuda kendisini tamamen serbest bıraktığını, ama bir din kardeşi olarak aracılık yaptığını söyledi.Berîre (r.anha) istemediği bir evliliğe Rasul-i Ekrem sallallahu aleyhi vesellem Efendimizin kendisini zorlamadığını öğrenince çok sevindi.Dinî bakımdan tamamen serbest olduğunu öğrenince kocasından ayrılmayı tercih etti. Mugîs ile evli kalmayı kesinlikle düşünmediğini belirtti. (Riyazüssalıhın Terceme ve şerhi, II, 237-239)Berîre (r.anha) İfk hâdisesinde kendisiyle Rasûlullah sallallahu aleyhi vesellem efendimizin istişarede bulunduğu bahtiyar hanım sahabilerdendir.Münafıkların fitne ve fesadları neticesinde vukû bulan İfk hâdisesi’nde uzun müddet sıkıntı ve meşakkatlere mâruz kalan Rasûl-i Ekrem sallallahu aleyhi vesellem Efendimiz , hanımlarından Zeyneb Binti Cahş (r.anha) ve Hazreti Âişe annemizin câriyesi Berîre (r.anha) ile istişare etmişti.Onların Hazreti Âişe (r.anha) annemiz hakkındaki fikirlerini sormuştu. İkisi de hüsn-i şehadette bulunmuşlardı. (Buhârî , Şehâdât, 16)Berîre (r.anha) hane-i saadete sık sık gidip geldiği için birgün kendisine tasadduk edilen bir etten Rasûl-i Ekrem sallallahu aleyhi vesellem Efendimize de ikram edilmişti. Etin nereden geldiğini öğrenen Allah Rasûlü sallallahu aleyhi vesellem şöyle buyurmuşlardır:“- Bu ona sadakadır, bize ise hediyedir.” (Buhari, Zekat 62; Nikah 19. Müslim, Zekat 170 )Hicretin 9 veya 10. yılında meydana gelen Berîre (r.anha)’nın başından geçen bu hadiselerden ahlâkî ve hukukî ba*kımdan pek çok önemli sonuçlar elde edildiği rivayet edilmiştir. İbn Hacer, Fethu'l-bâri adlı eserinde (IX, 320-326) elde edilen hükümleri şöyle özetlemiştir.1- Velayet hakkı, bedelini ödeyip köleyi âzad edene aittir,2- Âzad edilen kadın köle (câriye), kocasından ay*rılıp ayrılmama konusunda serbesttir.3- Hürriyetine kavuşan kadın köleler eşle*rinden ayrıldıkları takdirde hür kadınlarınki kadar iddet bekleyeceklerdir.4- Be*rîre kendisine sadaka olarak verilen bir miktar etten Hz. Âişe'ye hediye etmiş, bu etten yemek isteyen Hz. Peygamber'e -sadaka kabul etmediği dikkate alına*rak- etin mahiyeti hatırlatılınca Berire'-ye sadaka olan bir şeyin kendilerine he*diye sayılacağını söylemiş, bundan da bi*rine sadaka olarak verilen herhangi bir şeyin o kimse tarafından peygambere hediye edilebileceği sonucu çıkarılmıştır.Berîre (r.anha) insanlara öğüt vermeyi severdi.Halife olmadan önce ileri derecedeki dindarlığı ile tanınan Abdülmelik b. Mervân , onunla zaman zaman sohbet eder*di. Berîre onda gördüğü bazı kabiliyetler sebebiyle ileride halife olabileceğini kendisine hatırlatarak kan dökmeme*sini tavsiye etmiş ve Hazreti Peygamberin:"Kişi cennet kapısına kadar getirilip cen*net kendisine gösterildikten sonra bile, haksız yere bir müslüman kardeşinin kanını akıttığı için gerisin geri çev*rilir" dediğini söylemiş ve onu uyarmıştı.Nesâî'nin es-Sünen'inde yer alan bir rivayete göre Berîre (r.anha)'nın Yezîd b. Muâviye dö*nemine kadar (60-64/680-683) yaşadığı rivayet edilir.Allah ondan razı olsun. Rabbimiz cümlemizi şefaatlerine nail eylesin. Âmin.



  10. 22.Eylül.2012, 15:17
    5
    âb ü kil
    birini Allah'tan çok sevmek demek
    o kişi sizden Allah'ın emrine karşı gelmenizi istediği zaman ona itaat etmektir

    mesela -İslami edebe uygun olarak- sevdiğin kızla beraberken
    namaz vakti gelince namaza gitmene engel olmaya kalkıyorsa
    sen de ona itaat eder de namaza gitmezsen onu Allah'a ortak tutmuş olursun

    yoksa birini sevmek şirk değildir

    Alıntı
    Berire radıyallahu anha İslâm hukuku bakımından pek önemli sonuçların çıkmasına vesile olmuş bir bahtiyar hanım sahabi…Ifk hâdisesinde Rasulullah sallallahu aleyhi vesellem Efendimizin kendisiyle istişârede bulunduğu güvenilir bir hanım…İnsanlara nasihat vermeyi kendine düstur edinen, hasbi davranışlarıyla çevresinde sevilen örnek bir tebliğ eri…İslâm sayesinde tattıklarından diğer insanların da tatmasını arzu eden ve bu uğurda gayret gösteren fedakâr bir hanım!..Hazreti Âişe radıyallahu anha annemizin satın alıp âzad ettiği mutlu bir câriye…O, Mekke’de, cahiliye döneminde, Ebu Leheb’in oğlu Utbe’nin câriyesi idi. İslâm nurunun gönülleri aydınlattığı ilk yıllarda Allah’a ve Rasûlüne inanmış, İslâm’la şereflenmiş bir bahtiyardır.O,ilk evliliğini Mekke’de câriye olduğu günlerde Muğîs adlı siyâhî bir köle ile yapmıştı. Onun bu hayatı, inandığı gibi yaşamasını kısıtlıyordu. İslâm’ı daha hür bir şekilde yaşamak istiyordu. Onun için Allah’a içten ,samimi olarak dua ediyordu.Berîre radıyallahu anha zaman zaman Hazreti Âişe radıyallahu anha annemizin hizmetinde bulunurdu. Medine-i Münevvere’ye hicret edince daha çok hizmet etmeğe başladı. Hâne-i saadete sık sık gider oldu. Bir ara Hazreti Âişe (r.anha) annemize kölelikten kurtulmak istediğini söyledi.Hazreti Âişe radıyallahu anha annemiz de onun bu sıkıntısını iyi biliyordu. Berire radıyallahu anha’nın Allah’a ve Rasulüne teslimiyet ve muhabbetine yakınen şahitdi.Onu bu sıkıntıdan kurtarmak için satın alıp âzad etmek istiyordu. Fakat sahipleri şart koşuyordu. “Bize bağlı olacak, velisi biz olacağız” diyerek, “vil┠şartını öne sürüyorlardı.Rasulullah sallallahu aleyhi vesellem Efendimiz, Hazreti Âişe radıyallahu anha annemizin, Berîre (r.anha)’yı hürriyetine kavuşturmak için çok gayret sarfettiğini de biliyordu. Ama bir türlü Berîre (r.anha) hür olamamıştı.Bir gün Rasûl-i Ekrem sallallahu aleyhi vesellem Efendimiz, Hazreti Âişe radıyallahu anha annemize onun hakkında :“- Ya Âişe! Berîre’nin durumu nedir?” diye sordu. O da:“-Ya Rasûlallah! Sahibleri şartlar koşuyor, işi zorlaştırıyorlar. Vilâ şartını öne sürüyorlar” diye cevap verdi.Bunun üzerine Fahr-i Kâinat sallallahu aleyhi vesellem Efendimiz, Hazreti Âişe radıyallahu anha’ya:“- Onu satın al ve âzad et. Onlar istedikleri şartı koşsunlar. Vilâ, âzad edenin hakkıdır, satanın değil” buyurdu.Sonra, Rasûl-i Ekrem sallallahu aleyhi vesellem efendimiz halka hitaben:“- Bazı kimselere ne oluyor ki, Allah’ın kitabında ve Rasûlünün sünnetinde bulunmayan şartları ileri sürüyorlar?Böyle şart ileri sürmek bâtıldır. Eger yüz şart bile koşsa Allah’ın hükmü daha doğru ve daha sağlamdır.” buyurdu. (Buhari, Büyû , 73)Rasûl-i Ekrem sallallahu aleyhi vesellem efendimiz, velayet hakkının, parayı ödeyip köleyi âzad edene ait olduğunu, bu konuda ileri sürülen şartın bir değer taşımadığını söyleyince; Hazreti Âişe (r.anha) annemiz hemen bedelini ödeyerek Berîre (r.anha)’yı satın alıp hürriyetine ka*vuşturdu.Sözlükte sevgi, dostluk, yetki ve yardım anlamına gelen velayet (veya vilayet) İslâm hukukunda başkaları adına onların rızaları aranmaksızın hukûkî işlemde bulunma yetkisini ifade eder. Bu yetkiyi taşıyan kimseye de "veli" denir.İslâm hukukçuları velinin hür, âkil (tem*yiz gücüne sahip) baliğ ve müslüman olma*sı gerektiği üzerinde görüş birliği içindedir.Müslüman olmayanların müslümanlar üzerinde velayeti caiz görülmez. Velinin erkek olması Hanefîler'e göre şart değilse de diğerlerine göre şarttır.Berîre (r.anha) hürriyetine kavuşunca artık Mugîs ile evli kalma mecburiyetinde olmadığını öğrendi ve ondan ayrıldı.Kocası onu çok seviyordu. Berire’nin kendisini terk etmesine dayanamadı. Medine sokaklarında ağlayarak dolaşmaya başladı.Mugîs’ın gözyaşları içinde Mecnun gibi dolaşmasına hayret eden Rasûl-i Ekrem sallallahu aleyhi ve sellem Efendimiz, birgün amcası Hazreti Abbas radıyallahu anh’a:“Mugîs’in Berîre’ye olan aşkına, onun da Mugîs’e karşı duyduğu nefrete hayret etmiyormusun?”diye sormuştu. Mugîs o derece âşık olmuştu ki, belki Rasûl-i Ekrem sallallahu aleyhi ve sellem aramızı bulur diye ümidle yaşamaya devam ediyordu.Birgün perişan halini Efendimize arzeyledi ve bu konuda şefaat etmesi için yalvardı. (Üsdü’l-gâbe , I, 1320)Ümmetinin ıstırap çekmesine dayanamayan Fahr-i Kâinat sallallahu aleyhi ve sellem Efendimiz Berîre’ye:“ Keşke tekrar kocana dönsen!” diye ricada bulundu.Berîre (r.anha) bu sözün bir emir olup olmadığını öğrenmek istedi.Şayet böyle davranmasını Rasulullah sallallahu aleyhi vesellem emrediyorsa, Mugîs’ten hoşlanmamasına rağmen ona elbette dönecekti. İşte bu hadiseyi anlatan bir hadis-i şerifte olay şöyle geçmektedir:İbni Abbas radıyallahu anhüma Berîre ile kocası arasında geçen olaya dair şunları söyledi:Peygamber aleyhisselâm Berîre’ye:-“ Keşke tekrar kocana dönsen!” buyurdu.Berîre (r.anha):-Yâ Rasûlallah! Böyle yapmamı bana emrediyor musun? diye sordu.Rasûl-i Ekrem sallallahu aleyhi vesellem:-“ Hayır, sadece aracılık yapıyorum” buyurdu.Bunun üzerine Berîre (r.anha):-Benim ona ihtiyacım yok, dedi. ( Buhari, Talak 16. Ebu Davud, Talak 21. İbni Mâce, Talak 29.)Rasulullah sallallahu aleyhi vesellem Efendimiz ona kocasına dönmeyi emretmediğini, bu konuda kendisini tamamen serbest bıraktığını, ama bir din kardeşi olarak aracılık yaptığını söyledi.Berîre (r.anha) istemediği bir evliliğe Rasul-i Ekrem sallallahu aleyhi vesellem Efendimizin kendisini zorlamadığını öğrenince çok sevindi.Dinî bakımdan tamamen serbest olduğunu öğrenince kocasından ayrılmayı tercih etti. Mugîs ile evli kalmayı kesinlikle düşünmediğini belirtti. (Riyazüssalıhın Terceme ve şerhi, II, 237-239)Berîre (r.anha) İfk hâdisesinde kendisiyle Rasûlullah sallallahu aleyhi vesellem efendimizin istişarede bulunduğu bahtiyar hanım sahabilerdendir.Münafıkların fitne ve fesadları neticesinde vukû bulan İfk hâdisesi’nde uzun müddet sıkıntı ve meşakkatlere mâruz kalan Rasûl-i Ekrem sallallahu aleyhi vesellem Efendimiz , hanımlarından Zeyneb Binti Cahş (r.anha) ve Hazreti Âişe annemizin câriyesi Berîre (r.anha) ile istişare etmişti.Onların Hazreti Âişe (r.anha) annemiz hakkındaki fikirlerini sormuştu. İkisi de hüsn-i şehadette bulunmuşlardı. (Buhârî , Şehâdât, 16)Berîre (r.anha) hane-i saadete sık sık gidip geldiği için birgün kendisine tasadduk edilen bir etten Rasûl-i Ekrem sallallahu aleyhi vesellem Efendimize de ikram edilmişti. Etin nereden geldiğini öğrenen Allah Rasûlü sallallahu aleyhi vesellem şöyle buyurmuşlardır:“- Bu ona sadakadır, bize ise hediyedir.” (Buhari, Zekat 62; Nikah 19. Müslim, Zekat 170 )Hicretin 9 veya 10. yılında meydana gelen Berîre (r.anha)’nın başından geçen bu hadiselerden ahlâkî ve hukukî ba*kımdan pek çok önemli sonuçlar elde edildiği rivayet edilmiştir. İbn Hacer, Fethu'l-bâri adlı eserinde (IX, 320-326) elde edilen hükümleri şöyle özetlemiştir.1- Velayet hakkı, bedelini ödeyip köleyi âzad edene aittir,2- Âzad edilen kadın köle (câriye), kocasından ay*rılıp ayrılmama konusunda serbesttir.3- Hürriyetine kavuşan kadın köleler eşle*rinden ayrıldıkları takdirde hür kadınlarınki kadar iddet bekleyeceklerdir.4- Be*rîre kendisine sadaka olarak verilen bir miktar etten Hz. Âişe'ye hediye etmiş, bu etten yemek isteyen Hz. Peygamber'e -sadaka kabul etmediği dikkate alına*rak- etin mahiyeti hatırlatılınca Berire'-ye sadaka olan bir şeyin kendilerine he*diye sayılacağını söylemiş, bundan da bi*rine sadaka olarak verilen herhangi bir şeyin o kimse tarafından peygambere hediye edilebileceği sonucu çıkarılmıştır.Berîre (r.anha) insanlara öğüt vermeyi severdi.Halife olmadan önce ileri derecedeki dindarlığı ile tanınan Abdülmelik b. Mervân , onunla zaman zaman sohbet eder*di. Berîre onda gördüğü bazı kabiliyetler sebebiyle ileride halife olabileceğini kendisine hatırlatarak kan dökmeme*sini tavsiye etmiş ve Hazreti Peygamberin:"Kişi cennet kapısına kadar getirilip cen*net kendisine gösterildikten sonra bile, haksız yere bir müslüman kardeşinin kanını akıttığı için gerisin geri çev*rilir" dediğini söylemiş ve onu uyarmıştı.Nesâî'nin es-Sünen'inde yer alan bir rivayete göre Berîre (r.anha)'nın Yezîd b. Muâviye dö*nemine kadar (60-64/680-683) yaşadığı rivayet edilir.Allah ondan razı olsun. Rabbimiz cümlemizi şefaatlerine nail eylesin. Âmin.



  11. 22.Eylül.2012, 16:25
    6
    yandı_yurek
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 09.Eylül.2012
    Üye No: 97789
    Mesaj Sayısı: 482
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 22
    Bulunduğu yer: Ankara

    Cevap: Vesvese , Şirk ile Aşk

    Anladımm ozamanlar namaz kılmazdım Ramazan Ayında tüm günahlarımı bıraktım ve namazlara dualara başladım ya cok saolun yaaaaa <3333 bir an Allahıma kızdım içimden sanane istedigim kızla cıkarım sözler geçti bilerek veya bilmeyerek tövbe etsemm ? Allahım affedermi ya yolda yürürken hep Allahıma dua ediyorum sen teksin diyorum başka ilah yok diyorum bide aklımdan şöyle sözler geçiyo görünmeyen birine dua flnmı etcem haşa tövbe tövbe cok etkilendm ya bilerek veya bilmeyerek dediysem bunları tövbe etsem namazıma devam eetsem Allahım affedermi @mir abi ?


  12. 22.Eylül.2012, 16:25
    6
    Anladımm ozamanlar namaz kılmazdım Ramazan Ayında tüm günahlarımı bıraktım ve namazlara dualara başladım ya cok saolun yaaaaa <3333 bir an Allahıma kızdım içimden sanane istedigim kızla cıkarım sözler geçti bilerek veya bilmeyerek tövbe etsemm ? Allahım affedermi ya yolda yürürken hep Allahıma dua ediyorum sen teksin diyorum başka ilah yok diyorum bide aklımdan şöyle sözler geçiyo görünmeyen birine dua flnmı etcem haşa tövbe tövbe cok etkilendm ya bilerek veya bilmeyerek dediysem bunları tövbe etsem namazıma devam eetsem Allahım affedermi @mir abi ?


  13. 22.Eylül.2012, 16:40
    7
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: Vesvese , Şirk ile Aşk

    samimi bir tevbe ile tüm günahlar affedilir
    sen tevbe et
    bol kelimei şehadet getir
    namazını ve diğer ibadetlerini yap
    Kur'an meal ve hadis oku yeter


  14. 22.Eylül.2012, 16:40
    7
    âb ü kil
    samimi bir tevbe ile tüm günahlar affedilir
    sen tevbe et
    bol kelimei şehadet getir
    namazını ve diğer ibadetlerini yap
    Kur'an meal ve hadis oku yeter


  15. 22.Eylül.2012, 16:46
    8
    yandı_yurek
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 09.Eylül.2012
    Üye No: 97789
    Mesaj Sayısı: 482
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 22
    Bulunduğu yer: Ankara

    Cevap: Vesvese , Şirk ile Aşk

    affına sıgınarak son sorum var ... kızmazsanız ..


    ya ben tövbede nasıl diyim bu dedikllerimden cok rahatsız deilim ama bu vesveseler vs vs hepsi beni çok rahatsız ediyordu tövbe ediyorum


    yani kısacası içinin yanarak tövbe edilmesi kabul olurmu içim vicdanım cok rahatsız ?


  16. 22.Eylül.2012, 16:46
    8
    affına sıgınarak son sorum var ... kızmazsanız ..


    ya ben tövbede nasıl diyim bu dedikllerimden cok rahatsız deilim ama bu vesveseler vs vs hepsi beni çok rahatsız ediyordu tövbe ediyorum


    yani kısacası içinin yanarak tövbe edilmesi kabul olurmu içim vicdanım cok rahatsız ?


  17. 22.Eylül.2012, 17:14
    9
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: Vesvese , Şirk ile Aşk

    Alıntı
    bu dedikllerimden cok rahatsız deilim
    içim vicdanım cok rahatsız ?


    anlamadım
    söylediklerinden pişman değilsen neye tevbe edeceksin?
    pişmansan ve tevbe dersen tevben kabul olur





  18. 22.Eylül.2012, 17:14
    9
    âb ü kil
    Alıntı
    bu dedikllerimden cok rahatsız deilim
    içim vicdanım cok rahatsız ?


    anlamadım
    söylediklerinden pişman değilsen neye tevbe edeceksin?
    pişmansan ve tevbe dersen tevben kabul olur





  19. 22.Eylül.2012, 17:36
    10
    yandı_yurek
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 09.Eylül.2012
    Üye No: 97789
    Mesaj Sayısı: 482
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 22
    Bulunduğu yer: Ankara

    Cevap: Vesvese , Şirk ile Aşk

    ya hayır bazı bikaç şeyler yaptım onlardan fazla rahatsız deilim ama kul haklarım oldu çaktırmadan paralarını iade ediyorum cok pişmandım hatta srf bu gü
    nahlar için namaza başladım korkuyrdum Allahtan canımı alcam diye öldürcek diye ve içim cok yanıyordu benim hergün bunları düşünüyordum ve vesveselerdede içim cok yanıyordu tövbe ettim yani içimin yanması dedigin gibi pişmanlıkla tövbeler kabul oluyor deilmi ?? bi kaç kere oyunda Adamın Allahına küfür etmiştim ondan cok vicdanım rahatsız deil cünkü ben şirki mirki bilmezdm ama yinede tövbe ettim .


  20. 22.Eylül.2012, 17:36
    10
    ya hayır bazı bikaç şeyler yaptım onlardan fazla rahatsız deilim ama kul haklarım oldu çaktırmadan paralarını iade ediyorum cok pişmandım hatta srf bu gü
    nahlar için namaza başladım korkuyrdum Allahtan canımı alcam diye öldürcek diye ve içim cok yanıyordu benim hergün bunları düşünüyordum ve vesveselerdede içim cok yanıyordu tövbe ettim yani içimin yanması dedigin gibi pişmanlıkla tövbeler kabul oluyor deilmi ?? bi kaç kere oyunda Adamın Allahına küfür etmiştim ondan cok vicdanım rahatsız deil cünkü ben şirki mirki bilmezdm ama yinede tövbe ettim .


  21. 22.Eylül.2012, 17:37
    11
    yandı_yurek
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 09.Eylül.2012
    Üye No: 97789
    Mesaj Sayısı: 482
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 22
    Bulunduğu yer: Ankara

    Cevap: Vesvese , Şirk ile Aşk

    yani dogal olarak Adamın Allahı bizim benim Allahım oluyor şu an bile vesvese geldi ....


  22. 22.Eylül.2012, 17:37
    11
    yani dogal olarak Adamın Allahı bizim benim Allahım oluyor şu an bile vesvese geldi ....


  23. 22.Eylül.2012, 19:34
    12
    yandı_yurek
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 09.Eylül.2012
    Üye No: 97789
    Mesaj Sayısı: 482
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 22
    Bulunduğu yer: Ankara

    Cevap: Vesvese , Şirk ile Aşk

    Şöyle diyim mukaddes değerleri hiçe sayacak kadar aşık olmak şirke girer diye biliyorum ve bir hadisi şerifte şöyle buyruluyor : Bir kimsei bir kadını sever ve ona kavuşamazsa ve bu aşkını kimseye açıklamaz ve bu halde ölürse şehit sayılır ya emir abi bi üyemiz böyle birşey yazdı aklım iyice karıstı yine vesveseler geldi ya ya bi cevaplarmısın bu nedemek ya


  24. 22.Eylül.2012, 19:34
    12
    Şöyle diyim mukaddes değerleri hiçe sayacak kadar aşık olmak şirke girer diye biliyorum ve bir hadisi şerifte şöyle buyruluyor : Bir kimsei bir kadını sever ve ona kavuşamazsa ve bu aşkını kimseye açıklamaz ve bu halde ölürse şehit sayılır ya emir abi bi üyemiz böyle birşey yazdı aklım iyice karıstı yine vesveseler geldi ya ya bi cevaplarmısın bu nedemek ya





+ Yorum Gönder
Git 12 Son