Konusunu Oylayın.: Namaza niyet ederken rekat sayısını söylemezsen daha çok sevap kazanıyormuşsun doğru

5 üzerinden 4.00 | Toplam : 5 kişi
Namaza niyet ederken rekat sayısını söylemezsen daha çok sevap kazanıyormuşsun doğru
  1. 08.Eylül.2012, 11:49
    49
    i.ardic
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Eylül.2012
    Üye No: 97750
    Mesaj Sayısı: 18
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Namaza niyet ederken rekat sayısını söylemezsen daha çok sevap kazanıyormuşsun

    reklam


    Cevap: Namaza niyet ederken rekat sayısını söylemezsen daha çok sevap kazanıyormuşsun ile alakalı yazı mumsema.com Cevap: Namaza niyet ederken rekat sayısını söylemezsen daha çok sevap kazanıyormuşsun
    ELHAMDULİLLAH Nickli Üyeden Alıntı
    Namazın ne halde kılınacağı NEFS'in hallerine bağlı değilmidir.

    Peygamber Efendimiz (S.A.V.) ASHAB'ına sorar. Namazdayken RAB'binden başka hiç bir şey düşünmeden namaz kılabilecek varmı aranızda. Zira O'na HIRKAMI vereceğim.

    Hazreti Ali (R.A.) atılır ve Biz kılarız, Ya Rasulallah(S.A.V.) der.

    Peygamber Efendimiz (S.A.V.)'de kılmasını işaret eder.

    Hazreti Ali (R.A.) Namaza başlar ve bitirir.

    Peygamber Efendimiz (S.A.V.) tekraren sorar.

    Rab'binizden başka bir şey düşünmeden kılabildinizmi O NAMAZ'ı.

    Hayır Ya Rasulallah(S.A.V.) kılamadım. Allahın Rasulu (S.A.V.) acaba ESKİ HIRKA'sınımı verecek YENİ HIRKASINIMI onu düşündüm der.

    hz.alinin ayagına savaşta ok saplanır,öyleki ok kemiğe kadar girmiştir.hekim bayıltmak gerektiğini söyler, ve başka şeylerde söyler acı verici olduğunu vb.
    hz ali az sonra namaz vakti girecek,ben namaza durduğumda ameliyatı yaparsın der ,namaza durunca hekim ameliyatı yapar,hz ali;namazını bitince ameliyatı yapıp yapmadığını sorar,ki hiç birşey hissetmemiştir.

    Alıntı
    eğer olsaydı Resulullah'tan bize hadis olarak gelirdi
    "ben namazıma başlarken içimden/ya da dışımdan şöyle şöyle niyet ediyorum siz de edin" diye bize bildirirdi
    bu şekilde bir ifadeden namaza içinden (kalben) yada dışından (dille) niyet yoktur anladım.

    Alıntı
    ...21miş iardic da o yaşlardadır
    biraz daha büyüyünce bizim niyet etmeye değil
    niyet cümlesi kurmaya itiraz ettiğimizi anlarlar İnşaaallah
    yaşımda 30;ilim ilim bilmektir,ilim kendin bilmektir.pek cahil olduğum ve hatta hiçbirşey bilmediğim doğrudur.


  2. 08.Eylül.2012, 11:49
    49
    i.ardic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    reklam


    ELHAMDULİLLAH Nickli Üyeden Alıntı
    Namazın ne halde kılınacağı NEFS'in hallerine bağlı değilmidir.

    Peygamber Efendimiz (S.A.V.) ASHAB'ına sorar. Namazdayken RAB'binden başka hiç bir şey düşünmeden namaz kılabilecek varmı aranızda. Zira O'na HIRKAMI vereceğim.

    Hazreti Ali (R.A.) atılır ve Biz kılarız, Ya Rasulallah(S.A.V.) der.

    Peygamber Efendimiz (S.A.V.)'de kılmasını işaret eder.

    Hazreti Ali (R.A.) Namaza başlar ve bitirir.

    Peygamber Efendimiz (S.A.V.) tekraren sorar.

    Rab'binizden başka bir şey düşünmeden kılabildinizmi O NAMAZ'ı.

    Hayır Ya Rasulallah(S.A.V.) kılamadım. Allahın Rasulu (S.A.V.) acaba ESKİ HIRKA'sınımı verecek YENİ HIRKASINIMI onu düşündüm der.

    hz.alinin ayagına savaşta ok saplanır,öyleki ok kemiğe kadar girmiştir.hekim bayıltmak gerektiğini söyler, ve başka şeylerde söyler acı verici olduğunu vb.
    hz ali az sonra namaz vakti girecek,ben namaza durduğumda ameliyatı yaparsın der ,namaza durunca hekim ameliyatı yapar,hz ali;namazını bitince ameliyatı yapıp yapmadığını sorar,ki hiç birşey hissetmemiştir.

    Alıntı
    eğer olsaydı Resulullah'tan bize hadis olarak gelirdi
    "ben namazıma başlarken içimden/ya da dışımdan şöyle şöyle niyet ediyorum siz de edin" diye bize bildirirdi
    bu şekilde bir ifadeden namaza içinden (kalben) yada dışından (dille) niyet yoktur anladım.

    Alıntı
    ...21miş iardic da o yaşlardadır
    biraz daha büyüyünce bizim niyet etmeye değil
    niyet cümlesi kurmaya itiraz ettiğimizi anlarlar İnşaaallah
    yaşımda 30;ilim ilim bilmektir,ilim kendin bilmektir.pek cahil olduğum ve hatta hiçbirşey bilmediğim doğrudur.


  3. 08.Eylül.2012, 15:05
    50
    cavraşım
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Ağustos.2012
    Üye No: 97639
    Mesaj Sayısı: 626
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7
    Yaş: 40
    Bulunduğu yer: konya

    Cevap: Namaza niyet ederken rekat sayısını söylemezsen daha çok sevap kazanıyormuşsun

    reklam


    [QUOTE]milyonlarca kadın o ilmihaller yüzünden rükuyu tam yapmıyor[QUOTE]
    amir kardeş ne demek olduğunu açıklar mısın?kadınlar rukuda tam eğilmiyor,bunu mu kastediyosun?


  4. 08.Eylül.2012, 15:05
    50
    Devamlı Üye
    reklam


    [QUOTE]milyonlarca kadın o ilmihaller yüzünden rükuyu tam yapmıyor[QUOTE]
    amir kardeş ne demek olduğunu açıklar mısın?kadınlar rukuda tam eğilmiyor,bunu mu kastediyosun?


  5. 08.Eylül.2012, 15:31
    51
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: Namaza niyet ederken rekat sayısını söylemezsen daha çok sevap kazanıyormuşsun

    Nebi -sallallâhu aleyhi ve sellem’in namaz konusundaki nümune-i imtisal sözleri ve davranışları da şöyledir:
    “Beni nasıl namaz kılıyor görüyorsanız siz de öylece kılın” (Buhârî, Ezân, 18)

    "Hz. Peygamber (s.a.v.), bir adamın, rükûsunu tam yapmadığını, secdesini de tavuğun yem yemesi gibi yaptığını gördü. Bunun üzerine şöyle dedi :


    "Şayet bu adam bu hâli üzere ölse, Muhammed’in dininden başka bir din üzere ölmüş olur. [Namazını karganın leş gagalaması gibi kılmaktadır.] Rükûsunu tam yapmayan ve secdesini leş gagalar gibi yapan kimsenin örneği; bir veya iki hurma yediği hâlde açlığını gidermede bu hurmaların faydası olmamış aç insan gibidir."18

    Ebû Hüreyre (r.a.) şöyle demiştir : "Dostum (s.a.v.), horoz yem gagalar gibi namazımı hızlı hızlı kılmamı, tilkinin bakınması gibi namazda sağa sola bakınmamı ve maymun oturuşu gibi oturmamı bana yasakladı."19

    Hz. Peygamber (s.a.v.) bir defasında şöyle buyurdu :

    "Hırsızların en fenası, namazından çalandır." Orada bulunanlar : "Ey Allah'ın Rasûlü ‎! İnsan, namazından nasıl çalar ?" dediler.

    "Rükû ve secdelerini tam yapmayarak." buyurdu.20

    "Hz. Peygamber (s.a.v.) namaz kılıyordu. Göz ucuyla, rükû ve secdelerde belini düz tutmayan bir adamı gördü. Namazını bitirince şöyle buyurdu : "Ey müslümanlar ! Rükû ve secdelerde belini düz tutmayan kişinin namazı yoktur."21

    Hz. Peygamber (s.a.v.) başka bir hadiste de şöyle buyurmuştur :

    "Rükû ve secdelerde sırtını düz tutmadığı müddetçe kişinin namazı geçerli olmaz."22



    18 Ebû Ya’lâ, “el-Müsned” (340,349/1); Âcurrî, “el-Erbaîn”; Beyhakî; Taberânî (1/192/1); Ziya, “el-Müntekâ mine’l-ehâdîsi’s-sıhâh ve’l-hisân” (276/1) ve İbn Asâkir (2/226/2, 414/1, 8/14/1, 76/2) hasen senedle rivâyet etmiştir. İbn Huzeyme hadisin sahih olduğunu söylemiştir (1/82/1). İbn Batta’nın “el-İbâne” adlı kitabında (5/43/1) hadisin ziyadesinin yer almadığı birinci bölümün mürsel bir şahidi vardır.

    19 Tayâlisî, Ahmed ve İbn Ebû Şeybe. Hafız Abdülhak el-İşbîlî’nin (1348) “el-Ahkâm” adlı kitabına eklediğim açıklamalarda da belirttiğim üzere bu hadis, hasendir.

    20 İbn Ebû Şeybe (1/89/2), Taberânî ve Hâkim. Hâkim hadisin sahih olduğunu söylemiş; Zehebî de bu görüşünde ona katılmıştır.

    21 İbn Ebû Şeybe (1/89/1), İbn Mâce ve Ahmed sahih senedle rivâyet etmiştir. Bkz. “es-Sahîha” (2536).
    [İbn Mâce, İkametü's-salât 16 (871), c. 3, s. 111. Mütercim]

    22 Ebû Avâne, Ebû Davud ve Sehmî (61) rivâyet etmiştir. Dârekutnî hadisin sahih olduğunu söylemiştir.
    [Ebû Dâvud, Salât 143, 144 (855), c.3, s.341; İbn Mâce, İkametü's-salât 16 (870), c. 3, s. 111. Mütercim]

    peki namaz hocalarında kadının rükusu nasıl tarif ediliyor:

    Alıntı
    2- Rükuya eğilirken ayaklarını birleştirmez. Rükuda az eğilir, belini başı ile düz tutmaz, dizlerini büker. Ellerini dizleri üstüne koyar, dizlerini kavramaz ve parmaklarını açmaz.




    gitti namaz

    kadının bu şekilde rüku edeceği ile ilgili ayet de yok
    sahih zayıf hatta mevzu bir hadis bile yok


  6. 08.Eylül.2012, 15:31
    51
    âb ü kil
    Nebi -sallallâhu aleyhi ve sellem’in namaz konusundaki nümune-i imtisal sözleri ve davranışları da şöyledir:
    “Beni nasıl namaz kılıyor görüyorsanız siz de öylece kılın” (Buhârî, Ezân, 18)

    "Hz. Peygamber (s.a.v.), bir adamın, rükûsunu tam yapmadığını, secdesini de tavuğun yem yemesi gibi yaptığını gördü. Bunun üzerine şöyle dedi :


    "Şayet bu adam bu hâli üzere ölse, Muhammed’in dininden başka bir din üzere ölmüş olur. [Namazını karganın leş gagalaması gibi kılmaktadır.] Rükûsunu tam yapmayan ve secdesini leş gagalar gibi yapan kimsenin örneği; bir veya iki hurma yediği hâlde açlığını gidermede bu hurmaların faydası olmamış aç insan gibidir."18

    Ebû Hüreyre (r.a.) şöyle demiştir : "Dostum (s.a.v.), horoz yem gagalar gibi namazımı hızlı hızlı kılmamı, tilkinin bakınması gibi namazda sağa sola bakınmamı ve maymun oturuşu gibi oturmamı bana yasakladı."19

    Hz. Peygamber (s.a.v.) bir defasında şöyle buyurdu :

    "Hırsızların en fenası, namazından çalandır." Orada bulunanlar : "Ey Allah'ın Rasûlü ‎! İnsan, namazından nasıl çalar ?" dediler.

    "Rükû ve secdelerini tam yapmayarak." buyurdu.20

    "Hz. Peygamber (s.a.v.) namaz kılıyordu. Göz ucuyla, rükû ve secdelerde belini düz tutmayan bir adamı gördü. Namazını bitirince şöyle buyurdu : "Ey müslümanlar ! Rükû ve secdelerde belini düz tutmayan kişinin namazı yoktur."21

    Hz. Peygamber (s.a.v.) başka bir hadiste de şöyle buyurmuştur :

    "Rükû ve secdelerde sırtını düz tutmadığı müddetçe kişinin namazı geçerli olmaz."22



    18 Ebû Ya’lâ, “el-Müsned” (340,349/1); Âcurrî, “el-Erbaîn”; Beyhakî; Taberânî (1/192/1); Ziya, “el-Müntekâ mine’l-ehâdîsi’s-sıhâh ve’l-hisân” (276/1) ve İbn Asâkir (2/226/2, 414/1, 8/14/1, 76/2) hasen senedle rivâyet etmiştir. İbn Huzeyme hadisin sahih olduğunu söylemiştir (1/82/1). İbn Batta’nın “el-İbâne” adlı kitabında (5/43/1) hadisin ziyadesinin yer almadığı birinci bölümün mürsel bir şahidi vardır.

    19 Tayâlisî, Ahmed ve İbn Ebû Şeybe. Hafız Abdülhak el-İşbîlî’nin (1348) “el-Ahkâm” adlı kitabına eklediğim açıklamalarda da belirttiğim üzere bu hadis, hasendir.

    20 İbn Ebû Şeybe (1/89/2), Taberânî ve Hâkim. Hâkim hadisin sahih olduğunu söylemiş; Zehebî de bu görüşünde ona katılmıştır.

    21 İbn Ebû Şeybe (1/89/1), İbn Mâce ve Ahmed sahih senedle rivâyet etmiştir. Bkz. “es-Sahîha” (2536).
    [İbn Mâce, İkametü's-salât 16 (871), c. 3, s. 111. Mütercim]

    22 Ebû Avâne, Ebû Davud ve Sehmî (61) rivâyet etmiştir. Dârekutnî hadisin sahih olduğunu söylemiştir.
    [Ebû Dâvud, Salât 143, 144 (855), c.3, s.341; İbn Mâce, İkametü's-salât 16 (870), c. 3, s. 111. Mütercim]

    peki namaz hocalarında kadının rükusu nasıl tarif ediliyor:

    Alıntı
    2- Rükuya eğilirken ayaklarını birleştirmez. Rükuda az eğilir, belini başı ile düz tutmaz, dizlerini büker. Ellerini dizleri üstüne koyar, dizlerini kavramaz ve parmaklarını açmaz.




    gitti namaz

    kadının bu şekilde rüku edeceği ile ilgili ayet de yok
    sahih zayıf hatta mevzu bir hadis bile yok


  7. 08.Eylül.2012, 16:42
    52
    i.ardic
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Eylül.2012
    Üye No: 97750
    Mesaj Sayısı: 18
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Namaza niyet ederken rekat sayısını söylemezsen daha çok sevap kazanıyormuşsun

    http://www.ozelsafran.k12.tr/din/namazklm.htm

    bizim bildiğimiz yada bize öğretilen bu linkte ki gibidir.


  8. 08.Eylül.2012, 16:42
    52
    i.ardic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    http://www.ozelsafran.k12.tr/din/namazklm.htm

    bizim bildiğimiz yada bize öğretilen bu linkte ki gibidir.


  9. 08.Eylül.2012, 16:57
    53
    cavraşım
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Ağustos.2012
    Üye No: 97639
    Mesaj Sayısı: 626
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7
    Yaş: 40
    Bulunduğu yer: konya

    Cevap: Namaza niyet ederken rekat sayısını söylemezsen daha çok sevap kazanıyormuşsun

    ciddimisn amir kardeş?tabiiki ciddisin ama şaşkınlık ifadesiydi.eşim hep resimdeki gibi kılıyorneden resimdeki gibi öğretiyorlar o zaman?resimdeki gibi rukunün kaynağı nedir peki??


  10. 08.Eylül.2012, 16:57
    53
    Devamlı Üye
    ciddimisn amir kardeş?tabiiki ciddisin ama şaşkınlık ifadesiydi.eşim hep resimdeki gibi kılıyorneden resimdeki gibi öğretiyorlar o zaman?resimdeki gibi rukunün kaynağı nedir peki??


  11. 08.Eylül.2012, 17:43
    54
    Mukarrebun
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Eylül.2012
    Üye No: 97754
    Mesaj Sayısı: 28
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Namaza niyet ederken rekat sayısını söylemezsen daha çok sevap kazanıyormuşsun

    Hani biraz daha eğilse olacak, ama bu nerdeyse hiç eğilmiyor gibi görünüyor


  12. 08.Eylül.2012, 17:43
    54
    Hani biraz daha eğilse olacak, ama bu nerdeyse hiç eğilmiyor gibi görünüyor


  13. 08.Eylül.2012, 17:52
    55
    mümini78
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 05.Ağustos.2012
    Üye No: 97289
    Mesaj Sayısı: 210
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3

    Cevap: Namaza niyet ederken rekat sayısını söylemezsen daha çok sevap kazanıyormuşsun

    İsteyen hadis ve ayetleri kendi felsefi (dini görüşüne ) göre yorumladığı için bin misli görüş ve uygulama ortaya çıkabilir. Ben bu sorulara mezheplerde ana temada değil küçük şeylerde farklılık vardır deyip katı kati mezhepçi olanların cevap vermesini bekliyorum.

    Daha önce de mum adlı üyeye sormuştum. NEDEN DÖRT HALİFE DÖNEMİNDE NAMAZ NASIL KILINIR ORUÇ NASIL TUTULUR YANİ İSLAMIN 5 ŞARTI İLE İMANIN 6 ŞARTLI GİBİ HUSUSLAR GÜZELCENE YAZILIP KİTAP HALİNE GETİRİLMEDİ.

    Bu konular peygamberimizin ölümünden yaklaşık 100-150 yıl sonra ebu hanife ebu şafi ve diğerleri tarafından gündeme geldi ve daha sonra her din adamı bunu gündeme getirdi günümüzde ise gündeme getirmeyene yani bu konuda görüş bildirmeyen yok sonuç itibariyle ortalık karıştıkça karıştıç

    Ben asla hadis ayet paylaşımında bulunmam çünkü kendime göre o hadisden yorum hüküm çıkarmak istemem

    Şİmdi amir aşağıda paylaşmısın

    Alıntı
    Hz Peygamber (sav) başka bir hadiste de şöyle buyurmuştur :

    "Rükû ve secdelerde sırtını düz tutmadığı müddetçe kişinin namazı geçerli olmaz"22
    Sen bu hadisi peygamberimizim kime niçin ne üzerine söyledğini biliyormusun. Bu hadis kadınları kapsar mı?


    O halde ezan sesini duyduğunuzda camiye gidin hadisi üzerine kadınlar sabah namazına camiye yol alsa ne olur? Biliyormusun

    Bu polimiklere hiç gerek yok, Nasılki mezhepçiler diyorki bir mezhebe uy yanlış ise sna günah olmaz . O imamı bağlar

    Bize de kardşeim yıllarca kadın ve erkeklerin nasıl secde rükü edeceği bildirilmiştir. Kuran dada tam bir hüküm olmadığına göre bu işi dallandrııp budaklandırmağa gerek yok. Kadınlar namaz da bile edepli olması gerekir bilgisine sahip olan bir kişi olarak kadınlar namazda tam rükü etmesi yani belini dizlerini erkekler gibi kırması doğru olmaz diyerek bu görüşünde kendime ait olduğunu belirtmek isterim.


  14. 08.Eylül.2012, 17:52
    55
    mümini78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    İsteyen hadis ve ayetleri kendi felsefi (dini görüşüne ) göre yorumladığı için bin misli görüş ve uygulama ortaya çıkabilir. Ben bu sorulara mezheplerde ana temada değil küçük şeylerde farklılık vardır deyip katı kati mezhepçi olanların cevap vermesini bekliyorum.

    Daha önce de mum adlı üyeye sormuştum. NEDEN DÖRT HALİFE DÖNEMİNDE NAMAZ NASIL KILINIR ORUÇ NASIL TUTULUR YANİ İSLAMIN 5 ŞARTI İLE İMANIN 6 ŞARTLI GİBİ HUSUSLAR GÜZELCENE YAZILIP KİTAP HALİNE GETİRİLMEDİ.

    Bu konular peygamberimizin ölümünden yaklaşık 100-150 yıl sonra ebu hanife ebu şafi ve diğerleri tarafından gündeme geldi ve daha sonra her din adamı bunu gündeme getirdi günümüzde ise gündeme getirmeyene yani bu konuda görüş bildirmeyen yok sonuç itibariyle ortalık karıştıkça karıştıç

    Ben asla hadis ayet paylaşımında bulunmam çünkü kendime göre o hadisden yorum hüküm çıkarmak istemem

    Şİmdi amir aşağıda paylaşmısın

    Alıntı
    Hz Peygamber (sav) başka bir hadiste de şöyle buyurmuştur :

    "Rükû ve secdelerde sırtını düz tutmadığı müddetçe kişinin namazı geçerli olmaz"22
    Sen bu hadisi peygamberimizim kime niçin ne üzerine söyledğini biliyormusun. Bu hadis kadınları kapsar mı?


    O halde ezan sesini duyduğunuzda camiye gidin hadisi üzerine kadınlar sabah namazına camiye yol alsa ne olur? Biliyormusun

    Bu polimiklere hiç gerek yok, Nasılki mezhepçiler diyorki bir mezhebe uy yanlış ise sna günah olmaz . O imamı bağlar

    Bize de kardşeim yıllarca kadın ve erkeklerin nasıl secde rükü edeceği bildirilmiştir. Kuran dada tam bir hüküm olmadığına göre bu işi dallandrııp budaklandırmağa gerek yok. Kadınlar namaz da bile edepli olması gerekir bilgisine sahip olan bir kişi olarak kadınlar namazda tam rükü etmesi yani belini dizlerini erkekler gibi kırması doğru olmaz diyerek bu görüşünde kendime ait olduğunu belirtmek isterim.


  15. 08.Eylül.2012, 18:24
    56
    cavraşım
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Ağustos.2012
    Üye No: 97639
    Mesaj Sayısı: 626
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7
    Yaş: 40
    Bulunduğu yer: konya

    Cevap: Namaza niyet ederken rekat sayısını söylemezsen daha çok sevap kazanıyormuşsun

    Bize de kardşeim yıllarca kadın ve erkeklerin nasıl secde rükü edeceği bildirilmiştir

    Kim bildirdi mümini78 kardeş,neye göre bildirdi??Doğruyu öğrenmek için soruyorum,tartışmak için değil


  16. 08.Eylül.2012, 18:24
    56
    Devamlı Üye
    Bize de kardşeim yıllarca kadın ve erkeklerin nasıl secde rükü edeceği bildirilmiştir

    Kim bildirdi mümini78 kardeş,neye göre bildirdi??Doğruyu öğrenmek için soruyorum,tartışmak için değil


  17. 08.Eylül.2012, 19:16
    57
    mümini78
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 05.Ağustos.2012
    Üye No: 97289
    Mesaj Sayısı: 210
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3

    Cevap: Namaza niyet ederken rekat sayısını söylemezsen daha çok sevap kazanıyormuşsun

    cavraşım Gurban Kuranı Kerim arapça olarak (yani arapça metni ile mealini kasttetmiyorum) hemfikir olduğumuz tek kaynaktır. Dediğim gibi o da arapça metni ile. Eğer meallere bakılacak olunur ise pek çok meal ve ayrı hükümler ve tefsirler görebilrsin. Hadisleri hesaba hiç katmıyorum. Çünkü hadislerde tam bir kaus var. Yani o hadis uydurma bu hadis hükmü kalmamış vb. Her ne kadar doğruluğu (sahih olması konusunda) net hadisler olsa bile bunlar asıl sorunlarımıza cevap vermiyor. Medya olsun din adamları olsun şeyhler olsun ilahiyat mezunu profösöerler olsun cemaat liderleri olsun kuranın arapça metni dışında hiç bir konuda tam manası ile hemfikir değidlir. Allahın hikmetinden olsa gerek. Nasılki yazının daha sonra bulunması ile tarihi çağlar başlamış ve geçmişe gidildikçe bilginin doğrulu azalıyor. Dini konularda aynı böyle. Allah bu yazılarımdam dolayı beni affetsin. Şimdi bugünkü teknoloji peygamerbimizin zamanında olsa idi pek çok konuda hem fikir olacak hatta pek çok konuda zıt düşmeyecektik. Çünkü elimizde net bir bilgi olacaktı. Ancak Kuran dışında elimizde net bir bilgi yoktur. Kuranı ve sünneti de tam manası ile anlayamadığımız için bunlaraı anlayanların (mezhepler şeyhler din adamları cemaatler vb vs) görüşlerine başvuruyoruz. Sonuç ta da pek çok bir birine zıt uygulamalar ve görüşler ile karşı karşıya kalıyoruz.

    Kuram yemek tarifi kitabı gibi bir kitap olmadığı için namazın tam klınışı kuran da yok

    İkinci kaynak pehyamberimizin sünnetine ve yaşantısında baktığımza ise yine elimizde değişmeyen hemfikir olduğumuz bir kaynak yok

    Sonuçta mezhep ya da diğer din adamlarının yazdıklarından birine tabi olmak zorunda kalıyoruz.


  18. 08.Eylül.2012, 19:16
    57
    mümini78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    cavraşım Gurban Kuranı Kerim arapça olarak (yani arapça metni ile mealini kasttetmiyorum) hemfikir olduğumuz tek kaynaktır. Dediğim gibi o da arapça metni ile. Eğer meallere bakılacak olunur ise pek çok meal ve ayrı hükümler ve tefsirler görebilrsin. Hadisleri hesaba hiç katmıyorum. Çünkü hadislerde tam bir kaus var. Yani o hadis uydurma bu hadis hükmü kalmamış vb. Her ne kadar doğruluğu (sahih olması konusunda) net hadisler olsa bile bunlar asıl sorunlarımıza cevap vermiyor. Medya olsun din adamları olsun şeyhler olsun ilahiyat mezunu profösöerler olsun cemaat liderleri olsun kuranın arapça metni dışında hiç bir konuda tam manası ile hemfikir değidlir. Allahın hikmetinden olsa gerek. Nasılki yazının daha sonra bulunması ile tarihi çağlar başlamış ve geçmişe gidildikçe bilginin doğrulu azalıyor. Dini konularda aynı böyle. Allah bu yazılarımdam dolayı beni affetsin. Şimdi bugünkü teknoloji peygamerbimizin zamanında olsa idi pek çok konuda hem fikir olacak hatta pek çok konuda zıt düşmeyecektik. Çünkü elimizde net bir bilgi olacaktı. Ancak Kuran dışında elimizde net bir bilgi yoktur. Kuranı ve sünneti de tam manası ile anlayamadığımız için bunlaraı anlayanların (mezhepler şeyhler din adamları cemaatler vb vs) görüşlerine başvuruyoruz. Sonuç ta da pek çok bir birine zıt uygulamalar ve görüşler ile karşı karşıya kalıyoruz.

    Kuram yemek tarifi kitabı gibi bir kitap olmadığı için namazın tam klınışı kuran da yok

    İkinci kaynak pehyamberimizin sünnetine ve yaşantısında baktığımza ise yine elimizde değişmeyen hemfikir olduğumuz bir kaynak yok

    Sonuçta mezhep ya da diğer din adamlarının yazdıklarından birine tabi olmak zorunda kalıyoruz.


  19. 08.Eylül.2012, 22:39
    58
    cavraşım
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Ağustos.2012
    Üye No: 97639
    Mesaj Sayısı: 626
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7
    Yaş: 40
    Bulunduğu yer: konya

    Cevap: Namaza niyet ederken rekat sayısını söylemezsen daha çok sevap kazanıyormuşsun

    mümini78 kardeşim,zahmet verip açıklama yaptığın için Allah senden razı olsun amma velakin sorumun cevabı değildi
    kadınların tamamen eğilmemelerinin kaynağı nedir acaba?hanefi ya da şafi mezhebinde yazıyor mu?asıl merak ettiğim buydu.hanefide ya da şafiide varsa biryere kadar tamamda onlarda da yoksa neden böyle?kaynak nedir?umarım anlatabilmişimdir?

    birde 78 nerden geliyor,doğum tarihimi-şehir plakasımı?


  20. 08.Eylül.2012, 22:39
    58
    Devamlı Üye
    mümini78 kardeşim,zahmet verip açıklama yaptığın için Allah senden razı olsun amma velakin sorumun cevabı değildi
    kadınların tamamen eğilmemelerinin kaynağı nedir acaba?hanefi ya da şafi mezhebinde yazıyor mu?asıl merak ettiğim buydu.hanefide ya da şafiide varsa biryere kadar tamamda onlarda da yoksa neden böyle?kaynak nedir?umarım anlatabilmişimdir?

    birde 78 nerden geliyor,doğum tarihimi-şehir plakasımı?


  21. 08.Eylül.2012, 22:51
    59
    mümini78
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 05.Ağustos.2012
    Üye No: 97289
    Mesaj Sayısı: 210
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3

    Cevap: Namaza niyet ederken rekat sayısını söylemezsen daha çok sevap kazanıyormuşsun

    Alıntı
    mümini78 kardeşim,zahmet verip açıklama yaptığın için Allah senden razı olsun amma velakin sorumun cevabı değildi
    Gurban sorunun cevabı belli ancak ben seni görüşlerimde yanıltmamak için bunu direk söylemdim

    Bu cevap sadece cavraşım gelsin. Hiç kimse namaz kılınışını abdest alınışını vb ibadetlerinin yapılışını kesin bir bilgiye dayandıramaz. Kesin bir delil gösteremez. Oldu mu cavraşım. Ancak yine de doğruluğu daha kuvvetli olan ile kişiler amel eder etmelidirlerde.

    Hanifilerde kadın eğilir ile ilgili kaynak bulsam sana bu sefer o kaynağın doğruluğunu soracaksın ya da buna tezat olan kişi bu kaynağı red ededecektir.

    Ben bu gibi durumlara eğemniyet veririm ama sonuçta Kuran da tam bir açıklama olmadığı için bir yerde artık kendimi bir şeye bağlarım. Fazlaca da kausa dalmam.


  22. 08.Eylül.2012, 22:51
    59
    mümini78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    Alıntı
    mümini78 kardeşim,zahmet verip açıklama yaptığın için Allah senden razı olsun amma velakin sorumun cevabı değildi
    Gurban sorunun cevabı belli ancak ben seni görüşlerimde yanıltmamak için bunu direk söylemdim

    Bu cevap sadece cavraşım gelsin. Hiç kimse namaz kılınışını abdest alınışını vb ibadetlerinin yapılışını kesin bir bilgiye dayandıramaz. Kesin bir delil gösteremez. Oldu mu cavraşım. Ancak yine de doğruluğu daha kuvvetli olan ile kişiler amel eder etmelidirlerde.

    Hanifilerde kadın eğilir ile ilgili kaynak bulsam sana bu sefer o kaynağın doğruluğunu soracaksın ya da buna tezat olan kişi bu kaynağı red ededecektir.

    Ben bu gibi durumlara eğemniyet veririm ama sonuçta Kuran da tam bir açıklama olmadığı için bir yerde artık kendimi bir şeye bağlarım. Fazlaca da kausa dalmam.


  23. 08.Eylül.2012, 22:55
    60
    mümini78
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 05.Ağustos.2012
    Üye No: 97289
    Mesaj Sayısı: 210
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3

    Cevap: Namaza niyet ederken rekat sayısını söylemezsen daha çok sevap kazanıyormuşsun

    ayrıca benim şuana kadar ayet ya da hadis paylaştığımı gördün mü? Cavraşım. Kişi varsın kendi araştırsın bulsun. Ben kişileri bu bağlamda yanıtmak istemem. Benim işim psikolojik danışmanlıktır. Ben şurada öyle hadisler ve tefsirler ve yazılar paylaşırım ki ( bunlar sıradan kişilere ait yazılar da değil) Tam bir kaus olur. Bazen bu gibi payşalımları tarikatason adlı üye yapmaktadır. Ancak benim amacım kaus yapıp akılları bulandırmak değil aksine bulanık aklı ve kalbi yani kişiyi iç çatışmalarından kurtarmak ruhsal halinin işileşmesini için ona yardımcı olmaktır.


  24. 08.Eylül.2012, 22:55
    60
    mümini78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    ayrıca benim şuana kadar ayet ya da hadis paylaştığımı gördün mü? Cavraşım. Kişi varsın kendi araştırsın bulsun. Ben kişileri bu bağlamda yanıtmak istemem. Benim işim psikolojik danışmanlıktır. Ben şurada öyle hadisler ve tefsirler ve yazılar paylaşırım ki ( bunlar sıradan kişilere ait yazılar da değil) Tam bir kaus olur. Bazen bu gibi payşalımları tarikatason adlı üye yapmaktadır. Ancak benim amacım kaus yapıp akılları bulandırmak değil aksine bulanık aklı ve kalbi yani kişiyi iç çatışmalarından kurtarmak ruhsal halinin işileşmesini için ona yardımcı olmaktır.





+ Yorum Gönder
Git İlk 245