Konusunu Oylayın.: Namaza niyet ederken rekat sayısını söylemezsen daha çok sevap kazanıyormuşsun doğru

5 üzerinden 4.00 | Toplam : 5 kişi
Namaza niyet ederken rekat sayısını söylemezsen daha çok sevap kazanıyormuşsun doğru
  1. 07.Eylül.2012, 15:48
    25
    musab
    Hadis Öğrencisi

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mayıs.2011
    Üye No: 87643
    Mesaj Sayısı: 5,249
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Bulunduğu yer: "İslam Düşüncesinde Sünnet" okuyorum

    Cevap: Namaza niyet ederken rekat sayısını söylemezsen daha çok sevap kazanıyormuşsun

    reklam


    Cevap: Namaza niyet ederken rekat sayısını söylemezsen daha çok sevap kazanıyormuşsun isimli konu Mumsema.com Cevap: Namaza niyet ederken rekat sayısını söylemezsen daha çok sevap kazanıyormuşsun
    mukarrebun adlı kişiye alıntı yapacaktım yanlış yapmışım


  2. 07.Eylül.2012, 15:48
    25
    Hadis Öğrencisi
    reklam


    mukarrebun adlı kişiye alıntı yapacaktım yanlış yapmışım


  3. 07.Eylül.2012, 16:02
    26
    Ravza Sevdam
    Medine'nin Gülüne Hasret

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2012
    Üye No: 95433
    Mesaj Sayısı: 635
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7
    Bulunduğu yer: Medine de olmak isterdim

    Cevap: Namaza niyet ederken rekat sayısını söylemezsen daha çok sevap kazanıyormuşsun

    reklam


    Alıntı
    mukarrebun adlı kişiye alıntı yapacaktım yanlış yapmışım
    Olur böyle hatalar

    Alıntı
    revatip sünnetnamazlar farzdan önce veya sonra kıldığımız namazlardır.demek istediğim o namazları farz namazgibi hep aynı rekat kılmak.mesela öğleden önce kılınan 4 rekat sünnet gibi.anlatabildim umarım*??*


    Ben anlamadım desem



  4. 07.Eylül.2012, 16:02
    26
    Medine'nin Gülüne Hasret
    reklam


    Alıntı
    mukarrebun adlı kişiye alıntı yapacaktım yanlış yapmışım
    Olur böyle hatalar

    Alıntı
    revatip sünnetnamazlar farzdan önce veya sonra kıldığımız namazlardır.demek istediğim o namazları farz namazgibi hep aynı rekat kılmak.mesela öğleden önce kılınan 4 rekat sünnet gibi.anlatabildim umarım*??*


    Ben anlamadım desem



  5. 07.Eylül.2012, 16:08
    27
    i.ardic
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Eylül.2012
    Üye No: 97750
    Mesaj Sayısı: 18
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Namaza niyet ederken rekat sayısını söylemezsen daha çok sevap kazanıyormuşsun

    Alıntı
    bunların hiçbirisi İslamda yoktur kardeşler

    eğer olsaydı Resulullah'tan bize hadis olarak gelirdi
    http://hadis.resulullah.org/index.php?s=oku&id=2820
    lütfen niyetin gereksiz olduğunu ve önemini okumak isteyenler okusunlar.
    (sahi niyet yoksa 32 farzda namazın farzlarından niyet çıkarılsa 31 farzmı vardır)
    niyet hayr;akıbet hayr.


  6. 07.Eylül.2012, 16:08
    27
    i.ardic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Alıntı
    bunların hiçbirisi İslamda yoktur kardeşler

    eğer olsaydı Resulullah'tan bize hadis olarak gelirdi
    http://hadis.resulullah.org/index.php?s=oku&id=2820
    lütfen niyetin gereksiz olduğunu ve önemini okumak isteyenler okusunlar.
    (sahi niyet yoksa 32 farzda namazın farzlarından niyet çıkarılsa 31 farzmı vardır)
    niyet hayr;akıbet hayr.


  7. 07.Eylül.2012, 16:11
    28
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: Namaza niyet ederken rekat sayısını söylemezsen daha çok sevap kazanıyormuşsun

    şimdi çıkıyorum ama şu hadis üzerinden devam ederiz İnşaallah:
    1. (5751)- Hz. Ömer radıyallahu anh anlatıyor: "Resûlullah (aleyissalâtu vesselâm) buyurdular ki:
    "Ameller niyetlere göredir. Herkese niyet ettiği şey vardır. Öyleyse kimin hicreti Allah'a ve Resûlüne ise, onun hicreti Allah ve Resûlünedir. Kimin hicreti de elde edeceği bir dünyalığa veya nikâhlanacağı bir kadına ise, onun hicreti de o hicret ettiği şeyedir." [Buhârî, Bed'ü'l-Vahy 1, Itk 6, Menâkıbu'l-Ensâr 45, Nikâh 5, Eymân 23, Hiyel 1; Müslim, İmâret 155, (1907); Ebu Dâvud, Talâk 11, (2201); Tirmizi, Fedâilu'l-Cihâd 16, (1647); Nesâî, Tahâret 60, (1, 59, 60).]


  8. 07.Eylül.2012, 16:11
    28
    âb ü kil
    şimdi çıkıyorum ama şu hadis üzerinden devam ederiz İnşaallah:
    1. (5751)- Hz. Ömer radıyallahu anh anlatıyor: "Resûlullah (aleyissalâtu vesselâm) buyurdular ki:
    "Ameller niyetlere göredir. Herkese niyet ettiği şey vardır. Öyleyse kimin hicreti Allah'a ve Resûlüne ise, onun hicreti Allah ve Resûlünedir. Kimin hicreti de elde edeceği bir dünyalığa veya nikâhlanacağı bir kadına ise, onun hicreti de o hicret ettiği şeyedir." [Buhârî, Bed'ü'l-Vahy 1, Itk 6, Menâkıbu'l-Ensâr 45, Nikâh 5, Eymân 23, Hiyel 1; Müslim, İmâret 155, (1907); Ebu Dâvud, Talâk 11, (2201); Tirmizi, Fedâilu'l-Cihâd 16, (1647); Nesâî, Tahâret 60, (1, 59, 60).]


  9. 07.Eylül.2012, 16:16
    29
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Namaza niyet ederken rekat sayısını söylemezsen daha çok sevap kazanıyormuşsun

    Arkadaşlar niyet konusuna baktım. Evet dil ile niyet yapmak bidat tır. Ehli sünnet alimlerimiz Kalp ile niyete birde dil eklenmesini hoş görmüşlerdir. Ama imam-ı Rabbani hazretleri şiddetle buna karşı çıkıyor. Çünkü kalp ile niyet edildigi zaman işin içine dil de bulaşırsa bu sefer alışkanlık getirir Kalp ile niyet terk edilir sonuç olarak Namazın farzlarından biri olan kalp ile niyet ortadan kalkma riski oldugundan şiddetle karşı çıkmıştır. sonundada Dil ile yapmak bidat tır her bidatte delalettir demiştir.

    İmam Rabbani hazretleri çok güzel isabet etmiştir. Ehli sünnet alimlerimizden önceden imam rabbani hazretlerinin bu sözüne karşı çıkanlar olmuştur. sonradan ne kadar haklı oldugunu anlamışlardır.



  10. 07.Eylül.2012, 16:16
    29
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Arkadaşlar niyet konusuna baktım. Evet dil ile niyet yapmak bidat tır. Ehli sünnet alimlerimiz Kalp ile niyete birde dil eklenmesini hoş görmüşlerdir. Ama imam-ı Rabbani hazretleri şiddetle buna karşı çıkıyor. Çünkü kalp ile niyet edildigi zaman işin içine dil de bulaşırsa bu sefer alışkanlık getirir Kalp ile niyet terk edilir sonuç olarak Namazın farzlarından biri olan kalp ile niyet ortadan kalkma riski oldugundan şiddetle karşı çıkmıştır. sonundada Dil ile yapmak bidat tır her bidatte delalettir demiştir.

    İmam Rabbani hazretleri çok güzel isabet etmiştir. Ehli sünnet alimlerimizden önceden imam rabbani hazretlerinin bu sözüne karşı çıkanlar olmuştur. sonradan ne kadar haklı oldugunu anlamışlardır.



  11. 07.Eylül.2012, 16:17
    30
    i.ardic
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Eylül.2012
    Üye No: 97750
    Mesaj Sayısı: 18
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Namaza niyet ederken rekat sayısını söylemezsen daha çok sevap kazanıyormuşsun

    en çokda namazın niyet şartını kaldırıp artık 31 farz vardır mı diyeceksiniz onu merak ediyorum.


  12. 07.Eylül.2012, 16:17
    30
    i.ardic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    en çokda namazın niyet şartını kaldırıp artık 31 farz vardır mı diyeceksiniz onu merak ediyorum.


  13. 07.Eylül.2012, 16:18
    31
    Ravza Sevdam
    Medine'nin Gülüne Hasret

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2012
    Üye No: 95433
    Mesaj Sayısı: 635
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7
    Bulunduğu yer: Medine de olmak isterdim

    Cevap: Namaza niyet ederken rekat sayısını söylemezsen daha çok sevap kazanıyormuşsun

    İMANIN ŞARTLARI
    1- Allah’ın varlığına ve birliğine inanmak.
    2- Allah’ın meleklerine inanmak.
    3- Allah’ın kitablarına inanmak.
    4- Allah’ın peygamberlerine inanmak.
    5- Ahiret gününe inanmak.
    6- Kadere, hayır ve şerrin yaratıcısının Allah (Celle Celâlühû) olduğuna inanmak.
    İSLAMIN ŞARTLARI
    1- Kelime-i şehadet getirmek.
    2- Namaz kılmak.
    3- Oruç tutmak.
    4- Zekat vermek.
    5- Haccetmek.
    ABDESTİN FARZLARI
    1- Yüzünü yıkamak.
    2- Kollarını (dirsekleriyle beraber) yıkamak.
    3- Başının dörtte birini meshetmek.
    4- Ayaklarını (topuklarıyla beraber) yıkamak.
    GUSLÜN FARZLARI
    1- Ağzına su vermek.
    2- Burnuna su vermek.
    3- Bütün bedenini yıkamak.
    TEYEMMÜMÜN FARZLARI
    1- Niyet.
    2- İki darb ve mesh.
    NAMAZIN FARZLARI
    Dışında olanlar:
    1- Hadesten taharet
    2- Necasetten taharet
    3- Setr-i avret
    4- İstikbal-i Kıble
    5- Vakit
    6- Niyet
    İçinde olanlar:
    1- İftitah tekbiri
    2- Kıyam
    3- Kırâet
    4- Rükû
    5- Secde
    6- Kaide-i ahire.

    Alıntı
    NAMAZIN FARZLARI
    Alıntı
    Dışında olanlar:
    1- Hadesten taharet
    2- Necasetten taharet
    3- Setr-i avret
    4- İstikbal-i Kıble
    5- Vakit
    6- Niyet


    O Zaman 32 farzdan birini inkar etmiş oluyor bu namaz da niyet getirilmez kardeşlerim.


    Alıntı
    (sahi niyet yoksa 32 farzda namazın farzlarından niyet çıkarılsa 31 farzmı vardır)
    Alıntı
    niyet hayr;akıbet hayr.


    Güzel bir noktaya değindin kardeşim.



  14. 07.Eylül.2012, 16:18
    31
    Medine'nin Gülüne Hasret
    İMANIN ŞARTLARI
    1- Allah’ın varlığına ve birliğine inanmak.
    2- Allah’ın meleklerine inanmak.
    3- Allah’ın kitablarına inanmak.
    4- Allah’ın peygamberlerine inanmak.
    5- Ahiret gününe inanmak.
    6- Kadere, hayır ve şerrin yaratıcısının Allah (Celle Celâlühû) olduğuna inanmak.
    İSLAMIN ŞARTLARI
    1- Kelime-i şehadet getirmek.
    2- Namaz kılmak.
    3- Oruç tutmak.
    4- Zekat vermek.
    5- Haccetmek.
    ABDESTİN FARZLARI
    1- Yüzünü yıkamak.
    2- Kollarını (dirsekleriyle beraber) yıkamak.
    3- Başının dörtte birini meshetmek.
    4- Ayaklarını (topuklarıyla beraber) yıkamak.
    GUSLÜN FARZLARI
    1- Ağzına su vermek.
    2- Burnuna su vermek.
    3- Bütün bedenini yıkamak.
    TEYEMMÜMÜN FARZLARI
    1- Niyet.
    2- İki darb ve mesh.
    NAMAZIN FARZLARI
    Dışında olanlar:
    1- Hadesten taharet
    2- Necasetten taharet
    3- Setr-i avret
    4- İstikbal-i Kıble
    5- Vakit
    6- Niyet
    İçinde olanlar:
    1- İftitah tekbiri
    2- Kıyam
    3- Kırâet
    4- Rükû
    5- Secde
    6- Kaide-i ahire.

    Alıntı
    NAMAZIN FARZLARI
    Alıntı
    Dışında olanlar:
    1- Hadesten taharet
    2- Necasetten taharet
    3- Setr-i avret
    4- İstikbal-i Kıble
    5- Vakit
    6- Niyet


    O Zaman 32 farzdan birini inkar etmiş oluyor bu namaz da niyet getirilmez kardeşlerim.


    Alıntı
    (sahi niyet yoksa 32 farzda namazın farzlarından niyet çıkarılsa 31 farzmı vardır)
    Alıntı
    niyet hayr;akıbet hayr.


    Güzel bir noktaya değindin kardeşim.



  15. 07.Eylül.2012, 16:29
    32
    i.ardic
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Eylül.2012
    Üye No: 97750
    Mesaj Sayısı: 18
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Namaza niyet ederken rekat sayısını söylemezsen daha çok sevap kazanıyormuşsun

    teşekkürler kardeşim.
    yalnız konu dağılmasın diye yazma ihtiyacı duydum.dil ile niyet etmek bidattir diyen bir çok alim var.niyet kalble olur deniyor,
    ama konumuz niyetin kalble mi dille mi olduğu değil; namaza niyetin var olup olmadığı hakkında dır.


  16. 07.Eylül.2012, 16:29
    32
    i.ardic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    teşekkürler kardeşim.
    yalnız konu dağılmasın diye yazma ihtiyacı duydum.dil ile niyet etmek bidattir diyen bir çok alim var.niyet kalble olur deniyor,
    ama konumuz niyetin kalble mi dille mi olduğu değil; namaza niyetin var olup olmadığı hakkında dır.


  17. 07.Eylül.2012, 16:34
    33
    Ravza Sevdam
    Medine'nin Gülüne Hasret

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2012
    Üye No: 95433
    Mesaj Sayısı: 635
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7
    Bulunduğu yer: Medine de olmak isterdim

    Cevap: Namaza niyet ederken rekat sayısını söylemezsen daha çok sevap kazanıyormuşsun

    Alıntı
    ama konumuz niyetin kalble mi dille mi olduğu değil; namaza niyetin var olup olmadığı hakkında dır.
    Kardeşim sana bir kez daha teşekkür ediyorum.Konumuz niyetin dille yada kalple yapılması değil var mı yok mu onu tartışıyoruz.


  18. 07.Eylül.2012, 16:34
    33
    Medine'nin Gülüne Hasret
    Alıntı
    ama konumuz niyetin kalble mi dille mi olduğu değil; namaza niyetin var olup olmadığı hakkında dır.
    Kardeşim sana bir kez daha teşekkür ediyorum.Konumuz niyetin dille yada kalple yapılması değil var mı yok mu onu tartışıyoruz.


  19. 07.Eylül.2012, 18:25
    34
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: Namaza niyet ederken rekat sayısını söylemezsen daha çok sevap kazanıyormuşsun

    Ravzanın yaşı 21miş iardic da o yaşlardadır
    biraz daha büyüyünce bizim niyet etmeye değil
    niyet cümlesi kurmaya itiraz ettiğimizi anlarlar İnşaaallah

    konuya dönersek:
    1. (5751)- Hz. Ömer radıyallahu anh anlatıyor: "Resûlullah (aleyissalâtu vesselâm) buyurdular ki:
    "Ameller niyetlere göredir. Herkese niyet ettiği şey vardır. Öyleyse kimin hicreti Allah'a ve Resûlüne ise, onun hicreti Allah ve Resûlünedir. Kimin hicreti de elde edeceği bir dünyalığa veya nikâhlanacağı bir kadına ise, onun hicreti de o hicret ettiği şeyedir." [Buhârî, Bed'ü'l-Vahy 1, Itk 6, Menâkıbu'l-Ensâr 45, Nikâh 5, Eymân 23, Hiyel 1; Müslim, İmâret 155, (1907); Ebu Dâvud, Talâk 11, (2201); Tirmizi, Fedâilu'l-Cihâd 16, (1647); Nesâî, Tahâret 60, (1, 59, 60).]
    AÇIKLAMA:
    ...
    3- Hadisin vürud sebebiyle ilgili olarak, bazı kaynaklarda şu açıklamaya rastlanır: Resulullah'ın Medine'ye hicret etmesi üzerine Müslümanlar Mekke'yi terkederler. Resûlullah'ın emrine uyarak hicret edenlerden biri de Ümmü Kays adında bir kadındır. Bununla evlenmek düşüncesinde olan bir erkek, kadının: "Hicret etmezsen seninle evlenmem" demesi üzerine, onunla evlenmek için hicret eder ve Medine'de evlenirler. Herkes Allah ve Resulü'nün rızası için hicret ederken, sırf Ümmü Kays'la evlenmek için hicret eden bu şahısın niyeti herkesçe bilindiği için adama Ümmü Kays'ın muhâciri manasında "Muhâciru Ümmü Kays" lakabı takılmıştır. Gerçi rivâyette sarîh olarak "Resûlullah bu hâdise üzerine niyet hadisini îrad buyurmuştur" denmez ise de, geçen ibare, zihinlerde bir irtibata sebep olmuştur.

    Görüldüğü üzere hadiste kendisinden bahsedilen bu kişi farz olan bir ibadeti yapmış
    fakat bunu yaparken Allah rızasını değil de evleneceği bir kadının rızasını kazanmayı amaçlamıştır
    şimdi bu adamın hicretin şartı sanarak diliyle "niyet ettim Allah rızası için hicret etmeye" demiş olsa bile
    kalbindeki asıl amaç Allah rızası olmadıktan sonra
    onun bunu diliyle söylemesinin bir faydası olmadığı gibi
    namaz öncesinde de "niyet ettim..." diyen bir kişinin asıl niyeti Allah rızası olmadıktan sonra
    bu namaz ona bir şey kazandırmaz
    hatta Allah korusun günah ve hatta cehennem bile kazandırabilir

    ben namaz öncesinde sesli niyet edilmesini umursamam
    ümmetin o kadar derdi varken sorulmadıkça bununla da uğraşmam
    ama birileri bunu din diye dayatırsa
    farz vacib veya sünnet olduğunu iddia ederse
    "şöyle niyet edene şu kadar böyle niyet edene bu kadar sevab" diye işkembei kübrasından sallarsa
    ona da yazacak cevabımız olur

    bu arada bu sesli niyete kafayı takanların
    namza kolay kolay başlayamadıkalrını da müşahade edebilirsiniz
    yani camide herkes imamdan hemen sonra namaza başlamasına rağmen
    onların kıvrandıklarını bir türlü namaza başlayamadıklarını görürsünüz
    çünkü şeytan onlara ha bire "yok vaktin ne olduğunu söylemedin
    yok kaç rekat kılacağını dilinle söylerken kalbinden geçirmedin..." şeklinde sürekli vesvese verir durur


  20. 07.Eylül.2012, 18:25
    34
    âb ü kil
    Ravzanın yaşı 21miş iardic da o yaşlardadır
    biraz daha büyüyünce bizim niyet etmeye değil
    niyet cümlesi kurmaya itiraz ettiğimizi anlarlar İnşaaallah

    konuya dönersek:
    1. (5751)- Hz. Ömer radıyallahu anh anlatıyor: "Resûlullah (aleyissalâtu vesselâm) buyurdular ki:
    "Ameller niyetlere göredir. Herkese niyet ettiği şey vardır. Öyleyse kimin hicreti Allah'a ve Resûlüne ise, onun hicreti Allah ve Resûlünedir. Kimin hicreti de elde edeceği bir dünyalığa veya nikâhlanacağı bir kadına ise, onun hicreti de o hicret ettiği şeyedir." [Buhârî, Bed'ü'l-Vahy 1, Itk 6, Menâkıbu'l-Ensâr 45, Nikâh 5, Eymân 23, Hiyel 1; Müslim, İmâret 155, (1907); Ebu Dâvud, Talâk 11, (2201); Tirmizi, Fedâilu'l-Cihâd 16, (1647); Nesâî, Tahâret 60, (1, 59, 60).]
    AÇIKLAMA:
    ...
    3- Hadisin vürud sebebiyle ilgili olarak, bazı kaynaklarda şu açıklamaya rastlanır: Resulullah'ın Medine'ye hicret etmesi üzerine Müslümanlar Mekke'yi terkederler. Resûlullah'ın emrine uyarak hicret edenlerden biri de Ümmü Kays adında bir kadındır. Bununla evlenmek düşüncesinde olan bir erkek, kadının: "Hicret etmezsen seninle evlenmem" demesi üzerine, onunla evlenmek için hicret eder ve Medine'de evlenirler. Herkes Allah ve Resulü'nün rızası için hicret ederken, sırf Ümmü Kays'la evlenmek için hicret eden bu şahısın niyeti herkesçe bilindiği için adama Ümmü Kays'ın muhâciri manasında "Muhâciru Ümmü Kays" lakabı takılmıştır. Gerçi rivâyette sarîh olarak "Resûlullah bu hâdise üzerine niyet hadisini îrad buyurmuştur" denmez ise de, geçen ibare, zihinlerde bir irtibata sebep olmuştur.

    Görüldüğü üzere hadiste kendisinden bahsedilen bu kişi farz olan bir ibadeti yapmış
    fakat bunu yaparken Allah rızasını değil de evleneceği bir kadının rızasını kazanmayı amaçlamıştır
    şimdi bu adamın hicretin şartı sanarak diliyle "niyet ettim Allah rızası için hicret etmeye" demiş olsa bile
    kalbindeki asıl amaç Allah rızası olmadıktan sonra
    onun bunu diliyle söylemesinin bir faydası olmadığı gibi
    namaz öncesinde de "niyet ettim..." diyen bir kişinin asıl niyeti Allah rızası olmadıktan sonra
    bu namaz ona bir şey kazandırmaz
    hatta Allah korusun günah ve hatta cehennem bile kazandırabilir

    ben namaz öncesinde sesli niyet edilmesini umursamam
    ümmetin o kadar derdi varken sorulmadıkça bununla da uğraşmam
    ama birileri bunu din diye dayatırsa
    farz vacib veya sünnet olduğunu iddia ederse
    "şöyle niyet edene şu kadar böyle niyet edene bu kadar sevab" diye işkembei kübrasından sallarsa
    ona da yazacak cevabımız olur

    bu arada bu sesli niyete kafayı takanların
    namza kolay kolay başlayamadıkalrını da müşahade edebilirsiniz
    yani camide herkes imamdan hemen sonra namaza başlamasına rağmen
    onların kıvrandıklarını bir türlü namaza başlayamadıklarını görürsünüz
    çünkü şeytan onlara ha bire "yok vaktin ne olduğunu söylemedin
    yok kaç rekat kılacağını dilinle söylerken kalbinden geçirmedin..." şeklinde sürekli vesvese verir durur


  21. 07.Eylül.2012, 22:05
    35
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Namaza niyet ederken rekat sayısını söylemezsen daha çok sevap kazanıyormuşsun

    @mir in demesi gibi bizim niyet etmenize karşı birşey demiyoruz. Namazın farzlarından birisi Tabiki niyetir niyetsiz namaz olmaz. Bizim karşı çıktıgımız Ne Peygamberimizden , Ne sahabelerimizden , ne tabiun tabakasının hiç birinde dil ile niyet yoktu. Dil ile yapılan niyet sonradan eklenmiştir. Niyet kalpten yapılandır.

    bak sana kısa örnek vereyim. Sen misal öğlen namazı kılacaksın. Ama kalben sen ikindi namazı sandın. dilinle rasgele öğlen namazı kılmaya diye niyet ettin işte bu namaz olmaz.

    ikinci misalde Sen öğlen namazı kılacaksın. Ama dilinle yanlışlıkla ikindi namazı çıktı. ama sen kalben biliyorsunki öğlen namazı kılacaksın. işte burada senin namazın olur. namazında bir sorun olmaz.

    işte karşı çıktıgımız noktayı örnekle anlamışındır inşaAllah. çünkü Dil ile yapmaya durmadan devam edersen. Daha kalp ile yapılan niyeti unutursun. Bu sefer farzı terk etmiş olursunuz. Ha derseniz dil ile söylediğimde Ben asla kalben niyetide aksatmam , ben bu durumda birşey demem. Ama kendinizi riske atmayın dikkat edin derim.


  22. 07.Eylül.2012, 22:05
    35
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    @mir in demesi gibi bizim niyet etmenize karşı birşey demiyoruz. Namazın farzlarından birisi Tabiki niyetir niyetsiz namaz olmaz. Bizim karşı çıktıgımız Ne Peygamberimizden , Ne sahabelerimizden , ne tabiun tabakasının hiç birinde dil ile niyet yoktu. Dil ile yapılan niyet sonradan eklenmiştir. Niyet kalpten yapılandır.

    bak sana kısa örnek vereyim. Sen misal öğlen namazı kılacaksın. Ama kalben sen ikindi namazı sandın. dilinle rasgele öğlen namazı kılmaya diye niyet ettin işte bu namaz olmaz.

    ikinci misalde Sen öğlen namazı kılacaksın. Ama dilinle yanlışlıkla ikindi namazı çıktı. ama sen kalben biliyorsunki öğlen namazı kılacaksın. işte burada senin namazın olur. namazında bir sorun olmaz.

    işte karşı çıktıgımız noktayı örnekle anlamışındır inşaAllah. çünkü Dil ile yapmaya durmadan devam edersen. Daha kalp ile yapılan niyeti unutursun. Bu sefer farzı terk etmiş olursunuz. Ha derseniz dil ile söylediğimde Ben asla kalben niyetide aksatmam , ben bu durumda birşey demem. Ama kendinizi riske atmayın dikkat edin derim.


  23. 08.Eylül.2012, 00:21
    36
    ELHAMDULİLLAH
    İnşaAllah Devamlı Üye.

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Eylül.2012
    Üye No: 97696
    Mesaj Sayısı: 454
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5

    Cevap: Namaza niyet ederken rekat sayısını söylemezsen daha çok sevap kazanıyormuşsun

    Mantığı anlamakta gerçekten oldukça zorlanıyorum.

    Diyelim ki; bir küffar savaş esnasında, İSLAM'ı kalbi ile tasdik etse ve dili ile ikrar etmeyeceğim dese, O'nun İMANI sahih olurmu.

    Adam dilsiz; MECBURİYETLER BAHSİ, O bahsi diğer. Teferruatına girmek gerekirse İnşaAllah O'na da gireriz.

    Hadi diyelim ki; Kalbi ile İSLAM'ı tasdik etti'de, dili ile ikrarını İSLAM ordularından bir NEFER duymadı va altına alıp İMAN et dedi. Ben kalbim ile TASDİK ettim. Dilimle ikrar etmem dese (İÇİNDEN)ve etmese, bu durumda da öldürülse, İMAN ÜZERE'mi gider ve kendini öldüreni KATİL vasfı ilemi techiz eder.

    Yoksa ben nereden bileyim senin kalbini dil ile ikrar etseydi, biz onu öldürmezdik diyenin hukukuna meşruiyet mi kazandırır.

    ALLAH BİLİYOR.

    EL HAK ALLAH BİLİYOR'da, Hani nerede kaldı işin ZAHİRİ. Zahirine göre hükmetmesi.

    Diyelim ki; torun torbaya kavuştunuz ve torununuz ev ahalisinin kıldığı her namaza iştirak etmek için koşturuyor. Tekbir alırken, sesli alıyorsunuz ancak niyete gelince sessiz yapmayı tercih ediyorsunuz. Hani ZAHİRİ, ZAHİRE GÖRE HÜKMEDECEK OLANLARIN HAKLARI.

    Benim dedem ALLAHU EKBER derdi ama niyet etmezdi. Bu durumda namazda niyete gerek yok. Bu durumdada farzlardan biri daha yok olmuşdur mu denilecek.

    Bir gün ASHAB'dan biri, düşmanı diz çöktürür ve kılıncını kaldırdığı esnada, düşman şunu söyler, ben MUHAMMED(S.A.V.)'in dinine ve taptığı İLAH'a İMAN EDERİM. Ancak boynu vurulmuştur.

    Bu durum PEYGAMBER EFENDİMİZ (S.A.V.)'e sirayet ederki O bu hususda KALBİNİ YARIPTA BAKTINIZMI diye sorar.

    Neden bunu sorar. Çünkü o darbeyi vuran ASHAB savunmasında şu cümleyi kurar. O ASLINDA İMAN ETMEDİ.


  24. 08.Eylül.2012, 00:21
    36
    İnşaAllah Devamlı Üye.
    Mantığı anlamakta gerçekten oldukça zorlanıyorum.

    Diyelim ki; bir küffar savaş esnasında, İSLAM'ı kalbi ile tasdik etse ve dili ile ikrar etmeyeceğim dese, O'nun İMANI sahih olurmu.

    Adam dilsiz; MECBURİYETLER BAHSİ, O bahsi diğer. Teferruatına girmek gerekirse İnşaAllah O'na da gireriz.

    Hadi diyelim ki; Kalbi ile İSLAM'ı tasdik etti'de, dili ile ikrarını İSLAM ordularından bir NEFER duymadı va altına alıp İMAN et dedi. Ben kalbim ile TASDİK ettim. Dilimle ikrar etmem dese (İÇİNDEN)ve etmese, bu durumda da öldürülse, İMAN ÜZERE'mi gider ve kendini öldüreni KATİL vasfı ilemi techiz eder.

    Yoksa ben nereden bileyim senin kalbini dil ile ikrar etseydi, biz onu öldürmezdik diyenin hukukuna meşruiyet mi kazandırır.

    ALLAH BİLİYOR.

    EL HAK ALLAH BİLİYOR'da, Hani nerede kaldı işin ZAHİRİ. Zahirine göre hükmetmesi.

    Diyelim ki; torun torbaya kavuştunuz ve torununuz ev ahalisinin kıldığı her namaza iştirak etmek için koşturuyor. Tekbir alırken, sesli alıyorsunuz ancak niyete gelince sessiz yapmayı tercih ediyorsunuz. Hani ZAHİRİ, ZAHİRE GÖRE HÜKMEDECEK OLANLARIN HAKLARI.

    Benim dedem ALLAHU EKBER derdi ama niyet etmezdi. Bu durumda namazda niyete gerek yok. Bu durumdada farzlardan biri daha yok olmuşdur mu denilecek.

    Bir gün ASHAB'dan biri, düşmanı diz çöktürür ve kılıncını kaldırdığı esnada, düşman şunu söyler, ben MUHAMMED(S.A.V.)'in dinine ve taptığı İLAH'a İMAN EDERİM. Ancak boynu vurulmuştur.

    Bu durum PEYGAMBER EFENDİMİZ (S.A.V.)'e sirayet ederki O bu hususda KALBİNİ YARIPTA BAKTINIZMI diye sorar.

    Neden bunu sorar. Çünkü o darbeyi vuran ASHAB savunmasında şu cümleyi kurar. O ASLINDA İMAN ETMEDİ.





+ Yorum Gönder
Git İlk 234 Son