Konusunu Oylayın.: Kur'an okuduktan sonra ''Sadakallahülazim'' diyenlerin delili nedir?

5 üzerinden 4.67 | Toplam : 3 kişi
Kur'an okuduktan sonra ''Sadakallahülazim'' diyenlerin delili nedir?
  1. 06.Eylül.2012, 20:22
    25
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: Kur'an okuduktan sonra ''Sadakallahülazim'' diyenlerin delili nedir?

    reklam


    Cevap: Kur'an okuduktan sonra ''Sadakallahülazim'' diyenlerin delili nedir? isimli konu Mumsema.com Cevap: Kur'an okuduktan sonra ''Sadakallahülazim'' diyenlerin delili nedir?
    SADAKALLAHU'L-AZİM DEMEK


    Kuran okuduktan sonra sadakallahul azim demek adet olmuştur. Oysa ne Rasulullah (s.a.v) den, ne sahabeden, ne de tabiin den ne de dört imamdan böyle denileceğine dair bir şey nakledilmemiştir.

    Kuran okumak ibadettir. Buna bir ilave yapmaksa bidattir. Zira Rasulullah (s.a.v) şöyle buyurmaktadır. "Herkim hakkımızda emrimiz olmayan bir amel ile amel ederse, o merduttur." (Buhari, Müslim)

    Bu sözün söyleneceğine dair kitap, sünnet ve sahabeden delil yoktur. Bu sonradan gelen insanların çıkardığı bir bidattir. Rasulullah (s.a.v) İbn Mesud (r.anh)dan Kuran dinlemiş ve: "Seni onlara şahit olarak göstereceğimiz zaman halleri nice olacak (Nisa 41) ayetine gelince ona "sus" demiş. Ama ona: sadakallahulazim dememiş veya demesini emretmemiştir. (Buhari)

    Hicazın müftüsü Alleme Şeyh Abdulaziz b baz (r.aleyh) onun bidat olduğunu açıklamıştır.

    "Deki Allah doğruyu söylemiştir. Öyleyse , hakka yönelmiş olarak İbrahim'in dinine uyunuz" ayetine gelince , bu ayet yahudilerin sözüne cevap olarak söylenmiştir. Çünkü bir önceki ayette "Artık bundan sonra her kim Allah'a karşı yalan uydurursa " diye geçmektedir.

    Ayrıca Rasulullah (s.a.v) bu ayeti bildiği halde Kuran okuduktan sonra söylememiştir.

    Bu Bidat bir sünneti öldürmektedir. Zira Rasulullah (s.a.v) "Kim Kuran okursa okuduktan sonra Allah'a dua etsin" buyurmaktadır (Tirmizi hasen hadis)

    (R. Ebu Davud derki: nasıl ki öğle namazının farzının beş rekat sabah namazının farzının 3 rekat olduğu kabul edilemezse ve kılınamazsa bu da aynıdır.Bu bidat güzel görülsede Allah Rasulu yapmadığı için bu felakettir)

    http://kitabussunne.blogcu.com adresindendir.

    Soru: Kur'an okuduktan sonra "sadekallahül azîm"' ve "sübhâne rabbike rabbi'l-izzeti ammâ yasifûn..." ayetini okuma geleneği bir sünnete mi dayanıyor?
    Cevap: Yaptığımız araştırmada Kur’an okuduktan sonra sadekallâhu’l-azîm demek gerektiği ile alakalı sahih veya zayıf herhangi bir hadise, sahabe ve tabiin uygulamasına kaynaklarda rastlayamadık.
    Fakat Kur’an tilavetinden sonra Sâffât suresinin son 3 ayetini (Sübhâne rabbike rabbi’l-izzeti…) okumak konusunda İbn Hacer’in Netâicu’l-Efkâr adlı kitabında tabiinin ileri gelen ulemalarından Şa’bî’nin, Ali b. Ebi Talib radıyallahu anh’tan bir rivayetine yer verilmektedir. Hadis ilmince mürsel (senedinden bir sahabi düşen hadis) olan bu zayıf rivayete göre bir kişi bulunduğu yerden/meclisten kalkarken son olarak bu ayetleri okursa kendisine büyük ecirler verileceği vaat edilmektedir. (İbn Hacer, Netâicu’l-Efkâr, 2/306)

    http://www.fetva.net adresindendir.







  2. 06.Eylül.2012, 20:22
    25
    âb ü kil
    reklam


    SADAKALLAHU'L-AZİM DEMEK


    Kuran okuduktan sonra sadakallahul azim demek adet olmuştur. Oysa ne Rasulullah (s.a.v) den, ne sahabeden, ne de tabiin den ne de dört imamdan böyle denileceğine dair bir şey nakledilmemiştir.

    Kuran okumak ibadettir. Buna bir ilave yapmaksa bidattir. Zira Rasulullah (s.a.v) şöyle buyurmaktadır. "Herkim hakkımızda emrimiz olmayan bir amel ile amel ederse, o merduttur." (Buhari, Müslim)

    Bu sözün söyleneceğine dair kitap, sünnet ve sahabeden delil yoktur. Bu sonradan gelen insanların çıkardığı bir bidattir. Rasulullah (s.a.v) İbn Mesud (r.anh)dan Kuran dinlemiş ve: "Seni onlara şahit olarak göstereceğimiz zaman halleri nice olacak (Nisa 41) ayetine gelince ona "sus" demiş. Ama ona: sadakallahulazim dememiş veya demesini emretmemiştir. (Buhari)

    Hicazın müftüsü Alleme Şeyh Abdulaziz b baz (r.aleyh) onun bidat olduğunu açıklamıştır.

    "Deki Allah doğruyu söylemiştir. Öyleyse , hakka yönelmiş olarak İbrahim'in dinine uyunuz" ayetine gelince , bu ayet yahudilerin sözüne cevap olarak söylenmiştir. Çünkü bir önceki ayette "Artık bundan sonra her kim Allah'a karşı yalan uydurursa " diye geçmektedir.

    Ayrıca Rasulullah (s.a.v) bu ayeti bildiği halde Kuran okuduktan sonra söylememiştir.

    Bu Bidat bir sünneti öldürmektedir. Zira Rasulullah (s.a.v) "Kim Kuran okursa okuduktan sonra Allah'a dua etsin" buyurmaktadır (Tirmizi hasen hadis)

    (R. Ebu Davud derki: nasıl ki öğle namazının farzının beş rekat sabah namazının farzının 3 rekat olduğu kabul edilemezse ve kılınamazsa bu da aynıdır.Bu bidat güzel görülsede Allah Rasulu yapmadığı için bu felakettir)

    http://kitabussunne.blogcu.com adresindendir.

    Soru: Kur'an okuduktan sonra "sadekallahül azîm"' ve "sübhâne rabbike rabbi'l-izzeti ammâ yasifûn..." ayetini okuma geleneği bir sünnete mi dayanıyor?
    Cevap: Yaptığımız araştırmada Kur’an okuduktan sonra sadekallâhu’l-azîm demek gerektiği ile alakalı sahih veya zayıf herhangi bir hadise, sahabe ve tabiin uygulamasına kaynaklarda rastlayamadık.
    Fakat Kur’an tilavetinden sonra Sâffât suresinin son 3 ayetini (Sübhâne rabbike rabbi’l-izzeti…) okumak konusunda İbn Hacer’in Netâicu’l-Efkâr adlı kitabında tabiinin ileri gelen ulemalarından Şa’bî’nin, Ali b. Ebi Talib radıyallahu anh’tan bir rivayetine yer verilmektedir. Hadis ilmince mürsel (senedinden bir sahabi düşen hadis) olan bu zayıf rivayete göre bir kişi bulunduğu yerden/meclisten kalkarken son olarak bu ayetleri okursa kendisine büyük ecirler verileceği vaat edilmektedir. (İbn Hacer, Netâicu’l-Efkâr, 2/306)

    http://www.fetva.net adresindendir.







  3. 06.Eylül.2012, 21:32
    26
    Eşrefoğlu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 26.Ağustos.2010
    Üye No: 78342
    Mesaj Sayısı: 195
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Bulunduğu yer: Kahramanmaraş

    Cevap: Kur'an okuduktan sonra ''Sadakallahülazim'' diyenlerin delili nedir?

    reklam


    Alıntı

    sürekli alimleri,velileri,Allah dostlarını karalamakla memur olan kişilerin yazdıklarını mumsema islam arşivi adıyla,netten müslümanlara ulaştırmak da bir vebaldir diye düşünüyorum.
    değerli forum yöneticileri değerlendirmelidirler.
    saygılar,ALLAH YAR VE YARDIMCINIZ OLSUN.
    Belki bazıları itiraz edecek, bazıları kızacak ama, bilmem cehaletten bilmem ard niyetten, dini görünümlü bir çok site (mumsema da dahil) müslümanları

    yanıltmak, şaşırtmak gibi bir gayretin içindeler..


  4. 06.Eylül.2012, 21:32
    26
    Eşrefoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    reklam


    Alıntı

    sürekli alimleri,velileri,Allah dostlarını karalamakla memur olan kişilerin yazdıklarını mumsema islam arşivi adıyla,netten müslümanlara ulaştırmak da bir vebaldir diye düşünüyorum.
    değerli forum yöneticileri değerlendirmelidirler.
    saygılar,ALLAH YAR VE YARDIMCINIZ OLSUN.
    Belki bazıları itiraz edecek, bazıları kızacak ama, bilmem cehaletten bilmem ard niyetten, dini görünümlü bir çok site (mumsema da dahil) müslümanları

    yanıltmak, şaşırtmak gibi bir gayretin içindeler..


  5. 06.Eylül.2012, 22:19
    27
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,584
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 335
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: Kur'an okuduktan sonra ''Sadakallahülazim'' diyenlerin delili nedir?

    Alıntı
    Belki bazıları itiraz edecek, bazıları kızacak ama, bilmem cehaletten bilmem ard niyetten, dini görünümlü bir çok site (mumsema da dahil) müslümanları

    yanıltmak, şaşırtmak gibi bir gayretin içindeler..
    Kardeş seni Allaha havale ediyorum.
    Hesabını Allaha ver.


  6. 06.Eylül.2012, 22:19
    27
    Moderatör
    Alıntı
    Belki bazıları itiraz edecek, bazıları kızacak ama, bilmem cehaletten bilmem ard niyetten, dini görünümlü bir çok site (mumsema da dahil) müslümanları

    yanıltmak, şaşırtmak gibi bir gayretin içindeler..
    Kardeş seni Allaha havale ediyorum.
    Hesabını Allaha ver.


  7. 06.Eylül.2012, 23:19
    28
    mustazaf
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 13.Mart.2008
    Üye No: 12413
    Mesaj Sayısı: 106
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Cevap: Kur'an okuduktan sonra ''Sadakallahülazim'' diyenlerin delili nedir?

    ne denilmesini bekliyordunuz peki biz deriz siz ne derseniz deyin, iğrenç fikirlerinizi içinizde bırakın... şunun düşündüğüne bak ,tüm herşey hal olduda bu kaldı düşünce sınırlı be insan seni...

    eşrefoğlu Nickli Üyeden Alıntı
    Belki bazıları itiraz edecek, bazıları kızacak ama, bilmem cehaletten bilmem ard niyetten, dini görünümlü bir çok site (mumsema da dahil) müslümanları

    yanıltmak, şaşırtmak gibi bir gayretin içindeler
    senin cahiiliğin bunu öne çıkarmışki sen ön yargılı ve basiretsiz olarak bu söylenenleri yazmışsın ,evet kızacak kızdıda ama buradaki yanılan şaşıran kişi bence sensin nerede yanıldıysan artık onu bilemem ...

    sende kızmayacaksan eğer sol üst te çıkış butonuna bas ve geri gelmemek üzre güle güle ...


  8. 06.Eylül.2012, 23:19
    28
    Üye
    ne denilmesini bekliyordunuz peki biz deriz siz ne derseniz deyin, iğrenç fikirlerinizi içinizde bırakın... şunun düşündüğüne bak ,tüm herşey hal olduda bu kaldı düşünce sınırlı be insan seni...

    eşrefoğlu Nickli Üyeden Alıntı
    Belki bazıları itiraz edecek, bazıları kızacak ama, bilmem cehaletten bilmem ard niyetten, dini görünümlü bir çok site (mumsema da dahil) müslümanları

    yanıltmak, şaşırtmak gibi bir gayretin içindeler
    senin cahiiliğin bunu öne çıkarmışki sen ön yargılı ve basiretsiz olarak bu söylenenleri yazmışsın ,evet kızacak kızdıda ama buradaki yanılan şaşıran kişi bence sensin nerede yanıldıysan artık onu bilemem ...

    sende kızmayacaksan eğer sol üst te çıkış butonuna bas ve geri gelmemek üzre güle güle ...


  9. 06.Eylül.2012, 23:28
    29
    Mukarrebun
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Eylül.2012
    Üye No: 97754
    Mesaj Sayısı: 28
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Kur'an okuduktan sonra ''Sadakallahülazim'' diyenlerin delili nedir?

    Kur'an okuduktan sonra, sadakallahülazim demek sünnet midir? Sadakallahül aliyyül azim ile sadakallahül azim'in arasında fark var mıdır?

    Değerli kardeşimiz;

    "Sadakallah", "Allah doğru söyledi" demektir. "Sadaka Resulullah" ise, "Resulullah doğru söyledi" demektir.

    Alimlerimiz, Kur'an'da geçen, "Sen: "Sadakallah: Allah sözün doğrusunu söyledi." de." (Al-i İmran, 3/95) ve "Allah da, elçisi de elbette doğru söylemişlerdir." (Ahzab, 33/22) ifadelerinden hareketle, Kur'an okuduktan sonra "Sadekallahul azim", hadisleri okuduktan sonra da "Sadaka rasülüllah" demeyi uygun görmüşlerdir. Bu nedenle Kur'an okunmasından sonra, Sadakallahülazim demenin adap olduğu görüşü ağırlıktadır. Sünnet olduğu konusunda ise sıhhatli bir rivayet bulamadık.

    Diğer taraftan, Sadakallahu'l Azim demek, en doğrusunu Allah bilir, demek olduğundan, bu en azından bir tevazu ifadesidir. Zira okurken, anlarken ve uygularken ben yanılmış ve yanlış yapmış olabilirim. Ama bu yanlışlık Kur'andan değil, demektir. Bu da meleklerin Kur'an'da geçen "Sübhâneke lâ ilme lenâ illâ mâ allemtenâ inneke entel alîmul hakîm - Seni her türlü noksandan tenzih ederiz. Senin bize öğrettiğinden başka bilgimiz yoktur. Muhakkak ki Sen, ilmi ve hikmeti her şeyi kuşatan Alîm-i Hakîmsin." (Bakara Sûresi, 2/32) anlamındaki ayete de uygun düşmektedir.

    Sadekallahul azim: Azim olan Allah ne güzel ne doğru söyledi.

    Sadekallahul aliyyul azim: Aliyy ve Azim olan Allah ne güzel ne doğru söyedi.

    Azim: (Çok yüce ve çok büyük olan; sınırsız ve kayıtsız büyüklük, üstünlük de yalnız O'ndadır.)

    Aliyy: Yüksek, büyük ve yüce olan; kudrette, bilgide, hükümde, irâdede ve diğer bütün kemâl sıfatlarında üstün olandır. Herşey O'nun hükmü ve emri altındâdır.

    Ayetlerde "Ve Hüvel Aliyyü'l Azim" ifadesi Allah'ın isimleri olarak geçmektedir. (Bakara, 255; Şura, 4)

    Kur'an'ı okuduktan sonra "Sadakallahul Azim" denildiği gibi "Sadakallahul Aliyyü'l Azim" de denilebilir. Manası "Aliyy ve Azim olan Allah doğru söyledi" demektir.

    Kur'an'ı okuduktan sonra "Sadakallahul Azim" denildiği gibi "Sadakallahul Aliyyü'l Azim" de denilebilir. Manası "Aliyy ve Azim olan Allah doğru söyledi" demektir.

    ALİYY

    Yüce Allah'ın isimlerinden biridir. “Kemâl derecelerinin en yücesinde bulunan” demektir.

    “Allah bir insanla ancak bir vahy yoluyla ya da perde arkasından konuşur veya bir elçi gönderir de izniyle ona dilediğini vahyeder. Gerçekten O, Aliyy’dir, Hakîm’dir.” (Şûrâ Sûresi, 42/51)

    Allah’ın varlığı vaciptir. Yani varlığı zâtındandır, yokluğu muhaldir. Bu ulvî mertebe sadece Aliyy olan Allah’a mahsustur. O’ndan gayrı ne varsa, hepsi mümkindirler, yani bunların olup olmamaları eşittir; hepsi mahlukturlar, fanidirler, acizdirler. Bu varlıkların varlık mertebeleri, Vacib’in âlî mertebesi yanında çok aşağı ve süflî kalır.

    Allah Teâlâ bütün kâinatın üstündedir. Bu, cisimlerin yüksekliğine ve boyutlarına benzemez. Allah, kâinatın her noktasında her zerreye aynı nisbette yakındır. O'nun zatı cisimlerin yakınlık uzaklık kavramına benzemez. Allah'tan daha üstün bir varlık yoktur. Allah'ın benzeri, ortağı veya yardımcısı yoktur. Bütün kemal sıfatlarında üstün olan yüce Allah, zamanından ve mekândan beridir.

    Bu kelime Kur'an'da daha ziyade "Kebîr", "el-Azîm", ve "Hakîm" isimleriyle birlikte geçmektedir.

    AZÎM

    Yüce Allah'ın isimlerinden biridir. Pek azametli demektir. Azamet ise, büyüklük demektir. Hakiki büyüklük Allah'a mahsustur. Allah hiç bir şeye muhtaç değildir ve yarattığı her şeyde O'nun büyüklüğünü görmek mümkündür. Allah'ın azametini tefekkür eden insan; O'nun büyüklüğü karşısında gafletten kurtulur, imanı kuvvetlenir; acz, fakr ve kusurlarını anlar.

    Kur'anı Kerîm'de Allah'u Teâlâ, kudret-i Rabbâniyenin mucizatını göstererek, insanların bunları düşünerek ibret almalarını beyan buyurur. Alemin düzenliliğini, yaratılış gayesini, verilen nimet ve güzellikleri, dünyanın geçiciliğini, süt veren hayvanlardaki icazı, gece ve gündüzün dönüşümünü düşünen insan, Allah'u Teâlâ'nın sonsuz ihsanlarıyla kullarını nasıl donattığı karşısında O'nun büyüklüğünü idrak eder.

    Yeryüzündeki bütün denizler mürekkep olsa Allah'u Teâlâ'nın azametine delâlet eden kelimelerini, yazıp bitiremezler. Akıl, Allah'ın yüceliğini kavramaktan acizdir. Ancak, O'nun mucizelerini akledebilir. Kâfir ve müşrikler ise akletmezler: sağır, dilsiz ve kördürler. (bk. Bakara, 2/171)

    Oysa müslümanlar; ayette bildirildiği gibi "Çok büyük Rabb'ın adını tesbih ederler." (Vâkıa, 56/74, 96; Hakka, 69/52) Yine Bakara suresinde Allah'ın büyüklüğü şöyle beyan buyurulur: "Allah, (o Allah'tır ki) kendinden başka hiç bir ilah yoktur. (O, zatî, ezelî ve ebedî hayat ile) diridir (bakîdir). Zatiyle ve kemâliyle kâimdir. (Yarattıklarının her an tedbir ve hıfzında yegane hakimdir, her şey onunla kâimdir). Onu ne bir uyuklama tutabilir ne de bir uyku. Göklerde ve yerde ne varsa hepsi O'nundur. O'nun izni olmadıkça katında şefaat edecek kimmiş? O, yarattıklarının önlerindekini, arkalarındakini bilir. (Yaratılmışlar) O'nun ilminden yalnız kendisinin dilediğinden başka hiç bir şeyi kavrayamazlar. O'nun kürsüsü gökleri ve yeri (kucaklamıştır, o kadar) vâsidir. Bunların gözetilmesi O'na ağır gelmez. O, çok yüce, çok büyüktür." (Bakara, 2/255)

    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet


  10. 06.Eylül.2012, 23:28
    29
    Kur'an okuduktan sonra, sadakallahülazim demek sünnet midir? Sadakallahül aliyyül azim ile sadakallahül azim'in arasında fark var mıdır?

    Değerli kardeşimiz;

    "Sadakallah", "Allah doğru söyledi" demektir. "Sadaka Resulullah" ise, "Resulullah doğru söyledi" demektir.

    Alimlerimiz, Kur'an'da geçen, "Sen: "Sadakallah: Allah sözün doğrusunu söyledi." de." (Al-i İmran, 3/95) ve "Allah da, elçisi de elbette doğru söylemişlerdir." (Ahzab, 33/22) ifadelerinden hareketle, Kur'an okuduktan sonra "Sadekallahul azim", hadisleri okuduktan sonra da "Sadaka rasülüllah" demeyi uygun görmüşlerdir. Bu nedenle Kur'an okunmasından sonra, Sadakallahülazim demenin adap olduğu görüşü ağırlıktadır. Sünnet olduğu konusunda ise sıhhatli bir rivayet bulamadık.

    Diğer taraftan, Sadakallahu'l Azim demek, en doğrusunu Allah bilir, demek olduğundan, bu en azından bir tevazu ifadesidir. Zira okurken, anlarken ve uygularken ben yanılmış ve yanlış yapmış olabilirim. Ama bu yanlışlık Kur'andan değil, demektir. Bu da meleklerin Kur'an'da geçen "Sübhâneke lâ ilme lenâ illâ mâ allemtenâ inneke entel alîmul hakîm - Seni her türlü noksandan tenzih ederiz. Senin bize öğrettiğinden başka bilgimiz yoktur. Muhakkak ki Sen, ilmi ve hikmeti her şeyi kuşatan Alîm-i Hakîmsin." (Bakara Sûresi, 2/32) anlamındaki ayete de uygun düşmektedir.

    Sadekallahul azim: Azim olan Allah ne güzel ne doğru söyledi.

    Sadekallahul aliyyul azim: Aliyy ve Azim olan Allah ne güzel ne doğru söyedi.

    Azim: (Çok yüce ve çok büyük olan; sınırsız ve kayıtsız büyüklük, üstünlük de yalnız O'ndadır.)

    Aliyy: Yüksek, büyük ve yüce olan; kudrette, bilgide, hükümde, irâdede ve diğer bütün kemâl sıfatlarında üstün olandır. Herşey O'nun hükmü ve emri altındâdır.

    Ayetlerde "Ve Hüvel Aliyyü'l Azim" ifadesi Allah'ın isimleri olarak geçmektedir. (Bakara, 255; Şura, 4)

    Kur'an'ı okuduktan sonra "Sadakallahul Azim" denildiği gibi "Sadakallahul Aliyyü'l Azim" de denilebilir. Manası "Aliyy ve Azim olan Allah doğru söyledi" demektir.

    Kur'an'ı okuduktan sonra "Sadakallahul Azim" denildiği gibi "Sadakallahul Aliyyü'l Azim" de denilebilir. Manası "Aliyy ve Azim olan Allah doğru söyledi" demektir.

    ALİYY

    Yüce Allah'ın isimlerinden biridir. “Kemâl derecelerinin en yücesinde bulunan” demektir.

    “Allah bir insanla ancak bir vahy yoluyla ya da perde arkasından konuşur veya bir elçi gönderir de izniyle ona dilediğini vahyeder. Gerçekten O, Aliyy’dir, Hakîm’dir.” (Şûrâ Sûresi, 42/51)

    Allah’ın varlığı vaciptir. Yani varlığı zâtındandır, yokluğu muhaldir. Bu ulvî mertebe sadece Aliyy olan Allah’a mahsustur. O’ndan gayrı ne varsa, hepsi mümkindirler, yani bunların olup olmamaları eşittir; hepsi mahlukturlar, fanidirler, acizdirler. Bu varlıkların varlık mertebeleri, Vacib’in âlî mertebesi yanında çok aşağı ve süflî kalır.

    Allah Teâlâ bütün kâinatın üstündedir. Bu, cisimlerin yüksekliğine ve boyutlarına benzemez. Allah, kâinatın her noktasında her zerreye aynı nisbette yakındır. O'nun zatı cisimlerin yakınlık uzaklık kavramına benzemez. Allah'tan daha üstün bir varlık yoktur. Allah'ın benzeri, ortağı veya yardımcısı yoktur. Bütün kemal sıfatlarında üstün olan yüce Allah, zamanından ve mekândan beridir.

    Bu kelime Kur'an'da daha ziyade "Kebîr", "el-Azîm", ve "Hakîm" isimleriyle birlikte geçmektedir.

    AZÎM

    Yüce Allah'ın isimlerinden biridir. Pek azametli demektir. Azamet ise, büyüklük demektir. Hakiki büyüklük Allah'a mahsustur. Allah hiç bir şeye muhtaç değildir ve yarattığı her şeyde O'nun büyüklüğünü görmek mümkündür. Allah'ın azametini tefekkür eden insan; O'nun büyüklüğü karşısında gafletten kurtulur, imanı kuvvetlenir; acz, fakr ve kusurlarını anlar.

    Kur'anı Kerîm'de Allah'u Teâlâ, kudret-i Rabbâniyenin mucizatını göstererek, insanların bunları düşünerek ibret almalarını beyan buyurur. Alemin düzenliliğini, yaratılış gayesini, verilen nimet ve güzellikleri, dünyanın geçiciliğini, süt veren hayvanlardaki icazı, gece ve gündüzün dönüşümünü düşünen insan, Allah'u Teâlâ'nın sonsuz ihsanlarıyla kullarını nasıl donattığı karşısında O'nun büyüklüğünü idrak eder.

    Yeryüzündeki bütün denizler mürekkep olsa Allah'u Teâlâ'nın azametine delâlet eden kelimelerini, yazıp bitiremezler. Akıl, Allah'ın yüceliğini kavramaktan acizdir. Ancak, O'nun mucizelerini akledebilir. Kâfir ve müşrikler ise akletmezler: sağır, dilsiz ve kördürler. (bk. Bakara, 2/171)

    Oysa müslümanlar; ayette bildirildiği gibi "Çok büyük Rabb'ın adını tesbih ederler." (Vâkıa, 56/74, 96; Hakka, 69/52) Yine Bakara suresinde Allah'ın büyüklüğü şöyle beyan buyurulur: "Allah, (o Allah'tır ki) kendinden başka hiç bir ilah yoktur. (O, zatî, ezelî ve ebedî hayat ile) diridir (bakîdir). Zatiyle ve kemâliyle kâimdir. (Yarattıklarının her an tedbir ve hıfzında yegane hakimdir, her şey onunla kâimdir). Onu ne bir uyuklama tutabilir ne de bir uyku. Göklerde ve yerde ne varsa hepsi O'nundur. O'nun izni olmadıkça katında şefaat edecek kimmiş? O, yarattıklarının önlerindekini, arkalarındakini bilir. (Yaratılmışlar) O'nun ilminden yalnız kendisinin dilediğinden başka hiç bir şeyi kavrayamazlar. O'nun kürsüsü gökleri ve yeri (kucaklamıştır, o kadar) vâsidir. Bunların gözetilmesi O'na ağır gelmez. O, çok yüce, çok büyüktür." (Bakara, 2/255)

    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet


  11. 07.Eylül.2012, 02:31
    30
    TarikateSon
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Eylül.2012
    Üye No: 97753
    Mesaj Sayısı: 28
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Kur'an okuduktan sonra ''Sadakallahülazim'' diyenlerin delili nedir?

    Peygamberimizin ''Her kim bizim işimize bir yenilik eklerse o iş ondan red olunmuştur.'' uyarısına ramen cahilce tükürdüğün
    Alıntı
    ne denilmesini bekliyordunuz peki biz deriz siz ne derseniz deyin, iğrenç fikirlerinizi içinizde bırakın
    bu sözün aynı zamanda :
    ''Bana ne Peygamberimizin söylemediğinden,biz söylüyoruz.''demekle aynıdır bilesin.
    Ayrıca
    Alıntı
    iğrenç fikirler
    diyerek yine sözün kime gittiğini söylemeye dilim var mıyor ya umarım anlarsın.Zira burada anlattıklarımız,Peygamberimizin yapmadığı ,amel niyetiyle yaptığınız şeylerden vazgeçin çabalarımız,Peygamberimizin bidat hakkında söylediği cümleyi yaşatma çabasıdır, bizim kendi fikirlerimiz değil.


  12. 07.Eylül.2012, 02:31
    30
    TarikateSon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Peygamberimizin ''Her kim bizim işimize bir yenilik eklerse o iş ondan red olunmuştur.'' uyarısına ramen cahilce tükürdüğün
    Alıntı
    ne denilmesini bekliyordunuz peki biz deriz siz ne derseniz deyin, iğrenç fikirlerinizi içinizde bırakın
    bu sözün aynı zamanda :
    ''Bana ne Peygamberimizin söylemediğinden,biz söylüyoruz.''demekle aynıdır bilesin.
    Ayrıca
    Alıntı
    iğrenç fikirler
    diyerek yine sözün kime gittiğini söylemeye dilim var mıyor ya umarım anlarsın.Zira burada anlattıklarımız,Peygamberimizin yapmadığı ,amel niyetiyle yaptığınız şeylerden vazgeçin çabalarımız,Peygamberimizin bidat hakkında söylediği cümleyi yaşatma çabasıdır, bizim kendi fikirlerimiz değil.


  13. 07.Eylül.2012, 03:40
    31
    Mukarrebun
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Eylül.2012
    Üye No: 97754
    Mesaj Sayısı: 28
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Kur'an okuduktan sonra ''Sadakallahülazim'' diyenlerin delili nedir?

    Esselamü Aleyküm,

    Kardeş, açdığın konular olsun veya sorduğun sorular, iblisin kışkırtmaları ortaya yansıyor.

    Rabbimiz Kuran'da bizlere şöyle buyurur

    Hakkında bilgin olmayan şeyin ardına düşme; çünkü kulak, göz ve kalp, bunların hepsi ondan sorumludur. (İsra Suresi, 36)

    Dedi ki: "Rabbim, bilgim olmayan şeyi Senden istemekten Sana sığınırım. Ve eğer beni bağışlamaz ve beni esirgemezsen, hüsrana uğrayanlardan olurum." (Hud Suresi, 47)


  14. 07.Eylül.2012, 03:40
    31
    Esselamü Aleyküm,

    Kardeş, açdığın konular olsun veya sorduğun sorular, iblisin kışkırtmaları ortaya yansıyor.

    Rabbimiz Kuran'da bizlere şöyle buyurur

    Hakkında bilgin olmayan şeyin ardına düşme; çünkü kulak, göz ve kalp, bunların hepsi ondan sorumludur. (İsra Suresi, 36)

    Dedi ki: "Rabbim, bilgim olmayan şeyi Senden istemekten Sana sığınırım. Ve eğer beni bağışlamaz ve beni esirgemezsen, hüsrana uğrayanlardan olurum." (Hud Suresi, 47)


  15. 07.Eylül.2012, 05:31
    32
    TarikateSon
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Eylül.2012
    Üye No: 97753
    Mesaj Sayısı: 28
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Kur'an okuduktan sonra ''Sadakallahülazim'' diyenlerin delili nedir?

    Alıntı
    Kardeş, açdığın konular olsun veya sorduğun sorular, iblisin kışkırtmaları ortaya yansıyor
    Ne tavsiye edersiniz?
    Binanın terasına boşaldım bina cenabet olur mu?
    Gusül alırken akıntı devam etti guslüm kabul olur mu?
    Boşalırken spermler bir böceğin üzerine düştü böcek hamile kalır mı?
    Şu isim ne anlama gelir,bu isim uygun mudur?
    Tüy kıl olur mu?Kıl dan yün çıkar mı?

    Bu tür sorular ve bu sorulara verilen cevaplar müslümanların uyanması hususunda daha etkili olacaktır öyle mi?
    Malesef beyefendi,yukarıda beni tehdit ettiğin ayetler,beni muhattab alan ayetler değil üzgünüm,o ayetlerin muhattabları,kıyametin zamanı gibi Cenabı Allah'ın bilgisini kimseye aktarmadığı konular ile ilgilidir.Benim açmış olduğum konular ise her müslümanın bilmesi gereken,Cenabı Allah'ın affetmeyeceği tek büyük günah olan şirke bulaşmış kimselerin ardı sıra gözleri kapalı bir vaziyette dalıp giden insanlrın uyanışlarına vesile olabilecek konulardır Allah'ın izni ile.


  16. 07.Eylül.2012, 05:31
    32
    TarikateSon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    Kardeş, açdığın konular olsun veya sorduğun sorular, iblisin kışkırtmaları ortaya yansıyor
    Ne tavsiye edersiniz?
    Binanın terasına boşaldım bina cenabet olur mu?
    Gusül alırken akıntı devam etti guslüm kabul olur mu?
    Boşalırken spermler bir böceğin üzerine düştü böcek hamile kalır mı?
    Şu isim ne anlama gelir,bu isim uygun mudur?
    Tüy kıl olur mu?Kıl dan yün çıkar mı?

    Bu tür sorular ve bu sorulara verilen cevaplar müslümanların uyanması hususunda daha etkili olacaktır öyle mi?
    Malesef beyefendi,yukarıda beni tehdit ettiğin ayetler,beni muhattab alan ayetler değil üzgünüm,o ayetlerin muhattabları,kıyametin zamanı gibi Cenabı Allah'ın bilgisini kimseye aktarmadığı konular ile ilgilidir.Benim açmış olduğum konular ise her müslümanın bilmesi gereken,Cenabı Allah'ın affetmeyeceği tek büyük günah olan şirke bulaşmış kimselerin ardı sıra gözleri kapalı bir vaziyette dalıp giden insanlrın uyanışlarına vesile olabilecek konulardır Allah'ın izni ile.


  17. 07.Eylül.2012, 12:46
    33
    ELHAMDULİLLAH
    İnşaAllah Devamlı Üye.

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Eylül.2012
    Üye No: 97696
    Mesaj Sayısı: 454
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5

    Cevap: Kur'an okuduktan sonra ''Sadakallahülazim'' diyenlerin delili nedir?

    İMANDIR. O iman ki: Rab'bim emretmişse SADDAK derim.

    Delil arıyorsanız İMAN'ınızı yoklayınız. SADDAK diyemiyorsanız O AZAMETLİ RAB'be İMAN'ınızı ve İMAN ettiklerinizi yoklayınız.


  18. 07.Eylül.2012, 12:46
    33
    İnşaAllah Devamlı Üye.
    İMANDIR. O iman ki: Rab'bim emretmişse SADDAK derim.

    Delil arıyorsanız İMAN'ınızı yoklayınız. SADDAK diyemiyorsanız O AZAMETLİ RAB'be İMAN'ınızı ve İMAN ettiklerinizi yoklayınız.


  19. 07.Eylül.2012, 17:51
    34
    Mukarrebun
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Eylül.2012
    Üye No: 97754
    Mesaj Sayısı: 28
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Kur'an okuduktan sonra ''Sadakallahülazim'' diyenlerin delili nedir?

    Tarikateson bari Bidateson olsaydı nickin ....

    "Rabbimiz Kuran'da bizlere şöyle buyurur" demekle sadece seni kasdetmiş oluyorum ?

    Cenabı Allah'ın affetmeyeceği tek büyük günah olan şirke bulaşmış kimselerin ardı sıra gözleri kapalı bir vaziyette dalıp giden insanlrın uyanışlarına vesile olabilecek konulardır Allah'ın izni ile.

    İşte onların ilimden yana ulaşabildikleri (son sınır) budur. Şüphesiz, senin Rabbin; Kendi yolundan sapanı en iyi bilen O'dur ve hidayet bulanı da en iyi bilen O'dur. (Necm Suresi, 30)

    Kötü olarak işledikleri kendisine çekici-süslü kılınıp da onu güzel gören mi (Allah Katında kabul görecek)? Artık şüphesiz Allah, dilediğini saptırır, dilediğini hidayete eriştirir. Öyleyse, onlara karşı nefsin hasretlere kapılıp gitmesin. Gerçekten Allah, yaptıklarını bilendir. (Fatır Suresi, 8)


  20. 07.Eylül.2012, 17:51
    34
    Tarikateson bari Bidateson olsaydı nickin ....

    "Rabbimiz Kuran'da bizlere şöyle buyurur" demekle sadece seni kasdetmiş oluyorum ?

    Cenabı Allah'ın affetmeyeceği tek büyük günah olan şirke bulaşmış kimselerin ardı sıra gözleri kapalı bir vaziyette dalıp giden insanlrın uyanışlarına vesile olabilecek konulardır Allah'ın izni ile.

    İşte onların ilimden yana ulaşabildikleri (son sınır) budur. Şüphesiz, senin Rabbin; Kendi yolundan sapanı en iyi bilen O'dur ve hidayet bulanı da en iyi bilen O'dur. (Necm Suresi, 30)

    Kötü olarak işledikleri kendisine çekici-süslü kılınıp da onu güzel gören mi (Allah Katında kabul görecek)? Artık şüphesiz Allah, dilediğini saptırır, dilediğini hidayete eriştirir. Öyleyse, onlara karşı nefsin hasretlere kapılıp gitmesin. Gerçekten Allah, yaptıklarını bilendir. (Fatır Suresi, 8)


  21. 07.Eylül.2012, 18:30
    35
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: Kur'an okuduktan sonra ''Sadakallahülazim'' diyenlerin delili nedir?

    isteyen Kur'an okuduktan sonra sünnete uyar ve dua eder ya da zayıf da olsa yukarda verdiğim hadisle amel eder
    isteyen de farz vacib ya da sünnet olduğunu iddia etmeden "sadakallahu'l-Azim" der
    buna karışmam

    ama bunun farz vacib ya da sünnet olmadığını söyledik diye de
    -öyle olmadığını bile bile- bizim Allah'ın doğru söylediğini inkar ettiğimizi ima edeni de Rabbim bildiği gibi yapsın
    nasıl Kur'an okuyorsun ki bu kadar korkmadan iftira atabiliyorsun?


  22. 07.Eylül.2012, 18:30
    35
    âb ü kil
    isteyen Kur'an okuduktan sonra sünnete uyar ve dua eder ya da zayıf da olsa yukarda verdiğim hadisle amel eder
    isteyen de farz vacib ya da sünnet olduğunu iddia etmeden "sadakallahu'l-Azim" der
    buna karışmam

    ama bunun farz vacib ya da sünnet olmadığını söyledik diye de
    -öyle olmadığını bile bile- bizim Allah'ın doğru söylediğini inkar ettiğimizi ima edeni de Rabbim bildiği gibi yapsın
    nasıl Kur'an okuyorsun ki bu kadar korkmadan iftira atabiliyorsun?


  23. 07.Eylül.2012, 18:58
    36
    ser-a
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Ekim.2011
    Üye No: 91060
    Mesaj Sayısı: 71
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 49

    Cevap: Kur'an okuduktan sonra ''Sadakallahülazim'' diyenlerin delili nedir?

    Kuran okunduktan sonra ve bitirildikten sonra söylenen bu söz dua hükmündedir.Mümin en güzel dua ile Allaha hamd etmeli ve af dilemelidir.Bu sözün manası mümin için,sözün en güzelini okuduktan sonra övgü ve aynı zamanda tasdik etmektir.Ayetlerde,Allah insanları dileseydi hepsini hidayete erdirirdi.Fakat amelce kimlerin daha güzel iyilikte bulunduğunu görmek için bizlere bir sınır koyduğunu bildirmektedir.Bu sınır haram ve şirk küfür bölgeleridir.Bu bölgeler mayınlı bölgedir.İçeridekiler, bunlardan ne kadar uzak durulursa,o kadar güzel amellere yönelme imkanı bulur.Bu nedenle kuran ve sünneti iyice anladıktann sonra bu anlayışı kavradıktan sonra,önümüze çıkan şüpheli şeylerde ancak doğruyu görme ve bulma derecesinde güzel amellere sahip olmaktayız.Bu şüpheli işler ve hususlar için peygamberimiz zamanında bunlar yoktu,şimdi de olmamalı diye Allahın takdir ettiği imkan ve vesileleri görmezden gelemeyiz.Bu nedenle dar kalıplar içinde müminlerin bu tür basit şeylerle kafalarını karıştırmamak gerektir.Farz,sünnet olmayan bir hususu farz ve sünnet hükmüne koymak ve göstermek sapkınlık olduğu gibi,farz ve sünnete aykırı olmayan bir hususu da farz ve sünnette yok diye red etmemeliyiz.Tıpkı haram helal meselesinde olduğu gibi.Allahın selami üzerinize olsun.


  24. 07.Eylül.2012, 18:58
    36
    Üye
    Kuran okunduktan sonra ve bitirildikten sonra söylenen bu söz dua hükmündedir.Mümin en güzel dua ile Allaha hamd etmeli ve af dilemelidir.Bu sözün manası mümin için,sözün en güzelini okuduktan sonra övgü ve aynı zamanda tasdik etmektir.Ayetlerde,Allah insanları dileseydi hepsini hidayete erdirirdi.Fakat amelce kimlerin daha güzel iyilikte bulunduğunu görmek için bizlere bir sınır koyduğunu bildirmektedir.Bu sınır haram ve şirk küfür bölgeleridir.Bu bölgeler mayınlı bölgedir.İçeridekiler, bunlardan ne kadar uzak durulursa,o kadar güzel amellere yönelme imkanı bulur.Bu nedenle kuran ve sünneti iyice anladıktann sonra bu anlayışı kavradıktan sonra,önümüze çıkan şüpheli şeylerde ancak doğruyu görme ve bulma derecesinde güzel amellere sahip olmaktayız.Bu şüpheli işler ve hususlar için peygamberimiz zamanında bunlar yoktu,şimdi de olmamalı diye Allahın takdir ettiği imkan ve vesileleri görmezden gelemeyiz.Bu nedenle dar kalıplar içinde müminlerin bu tür basit şeylerle kafalarını karıştırmamak gerektir.Farz,sünnet olmayan bir hususu farz ve sünnet hükmüne koymak ve göstermek sapkınlık olduğu gibi,farz ve sünnete aykırı olmayan bir hususu da farz ve sünnette yok diye red etmemeliyiz.Tıpkı haram helal meselesinde olduğu gibi.Allahın selami üzerinize olsun.





+ Yorum Gönder
Git İlk 234 Son