Konusunu Oylayın.: Kan Abdesti Bozmaz,ÇÜNKÜ;

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Kan Abdesti Bozmaz,ÇÜNKÜ;
  1. 05.Eylül.2012, 05:54
    1
    TarikateSon!
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Temmuz.2012
    Üye No: 97209
    Mesaj Sayısı: 218
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3

    Kan Abdesti Bozmaz,ÇÜNKÜ;






    Kan Abdesti Bozmaz,ÇÜNKÜ; Mumsema Abdullah ibni Ömer (R.anh) yüzünde bulunan sivilceyi sıktı ve sonra ondan kan çıktı.Çıkan kanı parmaklarının arasında onları birbirine sürterek izale etti,sonra namaz kıldı da abdest almadı.'' Ebu Şeybe 1/163/6, İbnu'l-Münzir El-Evsad 1/178 ,Beyhakî 1/141

    Misver bin Mahreme (R.anh) şöyle dedi:
    Ömer Bin Hattab(R.anh)'ı hançerlendiği gece yanına girdim.Ve Ömer'i sabah namazı için uyandırdım.Ömer Bin Hattab (R.anh) şöyle dedi:''-Namaz'ı terkedenin İslam'dan bir nasibi yoktur,sonra Ömer Bin Hattab (R.anh) yarasından kan aktığı halde namaz kıldı. Muvatta 1/3,9,40 Darekutnî 2/52 Abdurrazzak 5010

    Hasan'ı BasrÎ (R.anh) söyle dedi:
    Müslümanlar yaralarından kan akmöasına rağmen namaza devam ederlerdi. Buhari 1/52 İbn'i Ebi Şeybe 1/92

    Tavus,Muhammed bin Ali,Atâ (R.anh) ve Hicaz Alimleri şöyle derlerdi:
    Kandan dolayı abdest bozulmaz. Buhari 1/52

    Enes Bin Mâlik hacamat olmuş (kan aldırmış) ve yeniden abdest almadan namaz kılmıştır

    Aişe (R.anh) şöyle dedi:''Kan damlaları hasırın üzerine düşse bile namaz kılabilirsin.

    Abdullah İbn-i Ömer ve Hasan'ı Basri (R.anh) kan aldıran kimseler hakkında şöyle demişlerdir:Kişinin kan aldırdığı yerleri yıkaması dışında başka bir şey yapmasına gerek yoktur.(Yani abdest almasına gerek yoktur)''

    Peki ufak bir yerleri kanadı diye yeniden abdestlerini tazeleyenler ve abdestinin bozulmuş olduğuna hükmedenler bu uygulamalarında neyi kaynak alıyorlar.Bu konuda burada kaynak olarak sunacağınız -Peygamberimiz namazı esnasında sevde ederken alnına bir kan damlası sürülmüş,Aişe (R.anh) validemiz de bu kanı eliyle silmiş,Peygamberimiz de yeniden abdest alıp namazını kılmıştır-mevzusunu aynı zamanda kadın eli değdi diyerek abdest aldığı yönünde uygulayan şafii mezhebi mensubları da sunmaktadırlar.Ortada bu kadar sahabe uygulaması ve sözler mevcut iken içinizdeki kendinizi alamadığınız şüpheleriniz yüzünden ,kan sebebi ile almış olduğunuz yenilediğiniz abdestlerinizi sahabe de uygulayamaz mıydı,siz ne zamandan beri kendinizi sahabeden üstün görüyorsunuz?


  2. 05.Eylül.2012, 05:54
    1



    Abdullah ibni Ömer (R.anh) yüzünde bulunan sivilceyi sıktı ve sonra ondan kan çıktı.Çıkan kanı parmaklarının arasında onları birbirine sürterek izale etti,sonra namaz kıldı da abdest almadı.'' Ebu Şeybe 1/163/6, İbnu'l-Münzir El-Evsad 1/178 ,Beyhakî 1/141

    Misver bin Mahreme (R.anh) şöyle dedi:
    Ömer Bin Hattab(R.anh)'ı hançerlendiği gece yanına girdim.Ve Ömer'i sabah namazı için uyandırdım.Ömer Bin Hattab (R.anh) şöyle dedi:''-Namaz'ı terkedenin İslam'dan bir nasibi yoktur,sonra Ömer Bin Hattab (R.anh) yarasından kan aktığı halde namaz kıldı. Muvatta 1/3,9,40 Darekutnî 2/52 Abdurrazzak 5010

    Hasan'ı BasrÎ (R.anh) söyle dedi:
    Müslümanlar yaralarından kan akmöasına rağmen namaza devam ederlerdi. Buhari 1/52 İbn'i Ebi Şeybe 1/92

    Tavus,Muhammed bin Ali,Atâ (R.anh) ve Hicaz Alimleri şöyle derlerdi:
    Kandan dolayı abdest bozulmaz. Buhari 1/52

    Enes Bin Mâlik hacamat olmuş (kan aldırmış) ve yeniden abdest almadan namaz kılmıştır

    Aişe (R.anh) şöyle dedi:''Kan damlaları hasırın üzerine düşse bile namaz kılabilirsin.

    Abdullah İbn-i Ömer ve Hasan'ı Basri (R.anh) kan aldıran kimseler hakkında şöyle demişlerdir:Kişinin kan aldırdığı yerleri yıkaması dışında başka bir şey yapmasına gerek yoktur.(Yani abdest almasına gerek yoktur)''

    Peki ufak bir yerleri kanadı diye yeniden abdestlerini tazeleyenler ve abdestinin bozulmuş olduğuna hükmedenler bu uygulamalarında neyi kaynak alıyorlar.Bu konuda burada kaynak olarak sunacağınız -Peygamberimiz namazı esnasında sevde ederken alnına bir kan damlası sürülmüş,Aişe (R.anh) validemiz de bu kanı eliyle silmiş,Peygamberimiz de yeniden abdest alıp namazını kılmıştır-mevzusunu aynı zamanda kadın eli değdi diyerek abdest aldığı yönünde uygulayan şafii mezhebi mensubları da sunmaktadırlar.Ortada bu kadar sahabe uygulaması ve sözler mevcut iken içinizdeki kendinizi alamadığınız şüpheleriniz yüzünden ,kan sebebi ile almış olduğunuz yenilediğiniz abdestlerinizi sahabe de uygulayamaz mıydı,siz ne zamandan beri kendinizi sahabeden üstün görüyorsunuz?


    Benzer Konular

    - Öpme abdesti bozar mı bozmaz mı ile ilgili hadisler

    - Kanın Abdesti Bozmaz...

    - Kan abdesti bozmaz diyenlerin delilleri nelerdir?

    - Öpme Abdesti Bozmaz: ile ilgili hadis

    - Sessiz ve kokusuz yellenmek abdesti bozmaz deniyor

  3. 05.Eylül.2012, 10:30
    2
    cihad38
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 30.Ağustos.2012
    Üye No: 97668
    Mesaj Sayısı: 486
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Kan Abdesti Bozmaz,ÇÜNKÜ;




    Alıntı
    Peki ufak bir yerleri kanadı diye yeniden abdestlerini tazeleyenler ve abdestinin bozulmuş olduğuna hükmedenler bu uygulamalarında neyi kaynak alıyorlar
    hastasın sen kardeş,derhal psikolağa gitmelisin.
    kan abdesti bozmamış olsun,ama bir yeri kanadığı için abdest alınca nur üstüne nur olmuş olup daha sevap değilmi,

    abdullah ibn i ömer ;ağzımdan kötü bir söz çıktığında aldığım abdest,yellenmeden dolayı aldığım abdestten bana daha sevimlidir diyor,

    hasta adam,müslümanlıkla işin olmadığı halde sürekli çirkeflik yapıyorsun,tedavi ol.


  4. 05.Eylül.2012, 10:30
    2
    cihad38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli



    Alıntı
    Peki ufak bir yerleri kanadı diye yeniden abdestlerini tazeleyenler ve abdestinin bozulmuş olduğuna hükmedenler bu uygulamalarında neyi kaynak alıyorlar
    hastasın sen kardeş,derhal psikolağa gitmelisin.
    kan abdesti bozmamış olsun,ama bir yeri kanadığı için abdest alınca nur üstüne nur olmuş olup daha sevap değilmi,

    abdullah ibn i ömer ;ağzımdan kötü bir söz çıktığında aldığım abdest,yellenmeden dolayı aldığım abdestten bana daha sevimlidir diyor,

    hasta adam,müslümanlıkla işin olmadığı halde sürekli çirkeflik yapıyorsun,tedavi ol.


  5. 05.Eylül.2012, 12:44
    3
    ömerhattab
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Mayıs.2008
    Üye No: 20975
    Mesaj Sayısı: 1,830
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 19

    Cevap: Kan Abdesti Bozmaz,ÇÜNKÜ;

    Vücuttan çıkan kanın abdesti bozması hususunda Hanefîler’in dayandıkları deliller:1) “Her akan kandan dolayı abdest almak gerekir.” [Zeylâî, Nasbu’r-Râye, 1, 37] 2) “Her kim namazda iken kusar veya burnundan kan akarsa, namazdan çıksın ve gidip abdest alsın. Ondan sonra da konuşmadığı sürece gelsin, namazını bıraktığı yerden tamamlasın” [Zeylâî, a.g.e., 1, 38] hadis-i şerifleridir.


  6. 05.Eylül.2012, 12:44
    3
    Devamlı Üye
    Vücuttan çıkan kanın abdesti bozması hususunda Hanefîler’in dayandıkları deliller:1) “Her akan kandan dolayı abdest almak gerekir.” [Zeylâî, Nasbu’r-Râye, 1, 37] 2) “Her kim namazda iken kusar veya burnundan kan akarsa, namazdan çıksın ve gidip abdest alsın. Ondan sonra da konuşmadığı sürece gelsin, namazını bıraktığı yerden tamamlasın” [Zeylâî, a.g.e., 1, 38] hadis-i şerifleridir.


  7. 05.Eylül.2012, 12:48
    4
    musab
    Hadis Öğrencisi

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mayıs.2011
    Üye No: 87643
    Mesaj Sayısı: 5,250
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Bulunduğu yer: "İslam Düşüncesinde Sünnet" okuyorum

    Cevap: Kan Abdesti Bozmaz,ÇÜNKÜ;

    cidden bu üyenin yazdıklarına şaşıyorum.birde kütübi sitte dışındaki hadiside delil getirmiş.hani kabul etmiyordunuz o hadisleri.zayıftı hani.


  8. 05.Eylül.2012, 12:48
    4
    Hadis Öğrencisi
    cidden bu üyenin yazdıklarına şaşıyorum.birde kütübi sitte dışındaki hadiside delil getirmiş.hani kabul etmiyordunuz o hadisleri.zayıftı hani.


  9. 05.Eylül.2012, 13:01
    5
    ömerhattab
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Mayıs.2008
    Üye No: 20975
    Mesaj Sayısı: 1,830
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 19

    Cevap: Kan Abdesti Bozmaz,ÇÜNKÜ;

    Hanefi mezhebi imamları, akan kanın abdesti bozduğuna delil olarak şu hadisleri göstermektedir İbni Mace Hz Ayşe’den rivayet etmiştir: “Her kim namazda iken kusar veya burnundan kan akarsa, namazda çıksın ve gidip abdest alsın Ondan sonrada konuşmadığı sürece gelsin, namazını bıraktığı yerden tamamlasın ”Ali bin Ömer, Temim ed-Dari’den nakletmiştir: “Her akan kandan ötürü abdest almak gerekir ” (Nasbu’r-raye,1/37)Bazı arkadaşlar, bu hadisin şüpheli olduğunu iddia etmekte; ancak buna da bir delil getiremeyip, kişisel görüşünü ya da kendisiyle aynı fikirde olan bazı kişilerin fikirlerini dile getirmektedir Temim ed-Dari sahabeden olup, kendisinden 18 hadis nakledilmiştir Hadislerinden bazıları Müslim’de de yer almaktadır Hanefilerin delil olarak gösterdikleri diğer bir hadis: “Bir-iki damladan değil, ancak akan kandan abdest almak gerekir ” (Neylu’l-Evtar, 1/182) Ayrıca aşağıdaki hadis-i şerif de “akan kanın (burun kanaması gibi) abdesti bozması” için bir delil olarak gösterilebilir Resulullah (sav) buyurdular ki: “Namaz kılarken kimin abdesti bozulacak olursa hemen namazdan çıksın Eğer cemaatle kılınan bir namazda ise burnunu tutarak ayrılsın ” (Burnunu tutmasını emretmesi, cemaate burnu kanamış zannını vermek içindir Bu davranış, avretin örtülmesi ve kabihin gizlenmesi hususunda bir nevi edebe riayettir ) (Kutubi Sitte, Hadis No: 2658)İmam Ebu Hanife, aşağıdaki iki olayı da kanın abdesti bozduğuna delil olarak göstermiştir İmam-Mâlik b Enes el-Esbahî, Nafi’nin Ömer bin Hattab ile ilgili şunları bildirdiğini yazar: “Ömer bin Hattab, namaz esnasında burnu kanadığında yerinden kalktı, hiç konuşmadan abdest aldı ve namazına kaldığı yerden devam etmişti ” (Muvatta, 62-63)Yine Abdullah bin Kusayt’tan nakledildiğine göre Said bin Müseyyeb de, burnu kanadığında namazı bırakmış, abdestini yeniledikten sonra kaldığı yerden devam etmiştir (Muvatta)


  10. 05.Eylül.2012, 13:01
    5
    Devamlı Üye
    Hanefi mezhebi imamları, akan kanın abdesti bozduğuna delil olarak şu hadisleri göstermektedir İbni Mace Hz Ayşe’den rivayet etmiştir: “Her kim namazda iken kusar veya burnundan kan akarsa, namazda çıksın ve gidip abdest alsın Ondan sonrada konuşmadığı sürece gelsin, namazını bıraktığı yerden tamamlasın ”Ali bin Ömer, Temim ed-Dari’den nakletmiştir: “Her akan kandan ötürü abdest almak gerekir ” (Nasbu’r-raye,1/37)Bazı arkadaşlar, bu hadisin şüpheli olduğunu iddia etmekte; ancak buna da bir delil getiremeyip, kişisel görüşünü ya da kendisiyle aynı fikirde olan bazı kişilerin fikirlerini dile getirmektedir Temim ed-Dari sahabeden olup, kendisinden 18 hadis nakledilmiştir Hadislerinden bazıları Müslim’de de yer almaktadır Hanefilerin delil olarak gösterdikleri diğer bir hadis: “Bir-iki damladan değil, ancak akan kandan abdest almak gerekir ” (Neylu’l-Evtar, 1/182) Ayrıca aşağıdaki hadis-i şerif de “akan kanın (burun kanaması gibi) abdesti bozması” için bir delil olarak gösterilebilir Resulullah (sav) buyurdular ki: “Namaz kılarken kimin abdesti bozulacak olursa hemen namazdan çıksın Eğer cemaatle kılınan bir namazda ise burnunu tutarak ayrılsın ” (Burnunu tutmasını emretmesi, cemaate burnu kanamış zannını vermek içindir Bu davranış, avretin örtülmesi ve kabihin gizlenmesi hususunda bir nevi edebe riayettir ) (Kutubi Sitte, Hadis No: 2658)İmam Ebu Hanife, aşağıdaki iki olayı da kanın abdesti bozduğuna delil olarak göstermiştir İmam-Mâlik b Enes el-Esbahî, Nafi’nin Ömer bin Hattab ile ilgili şunları bildirdiğini yazar: “Ömer bin Hattab, namaz esnasında burnu kanadığında yerinden kalktı, hiç konuşmadan abdest aldı ve namazına kaldığı yerden devam etmişti ” (Muvatta, 62-63)Yine Abdullah bin Kusayt’tan nakledildiğine göre Said bin Müseyyeb de, burnu kanadığında namazı bırakmış, abdestini yeniledikten sonra kaldığı yerden devam etmiştir (Muvatta)


  11. 05.Eylül.2012, 13:08
    6
    -zombi-
    (Cezalı)

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 05.Ağustos.2012
    Üye No: 97290
    Mesaj Sayısı: 35
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Kan Abdesti Bozmaz,ÇÜNKÜ;

    tariketeson üye Müslüman değil heralde ateistler gibi hadis ve ayetlerde açık arıyo :D ama bırakın arasın kardeşlerim bunlar cehenneme gidecekler !
    Yüce Allah'a şükürler olsun biz Müslümanları ve kafirleri eşdeğer tutmuyo , Allah'ın Laneti şirkcilerin üzerine olsun.


  12. 05.Eylül.2012, 13:08
    6
    -zombi- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    (Cezalı)
    tariketeson üye Müslüman değil heralde ateistler gibi hadis ve ayetlerde açık arıyo :D ama bırakın arasın kardeşlerim bunlar cehenneme gidecekler !
    Yüce Allah'a şükürler olsun biz Müslümanları ve kafirleri eşdeğer tutmuyo , Allah'ın Laneti şirkcilerin üzerine olsun.


  13. 05.Eylül.2012, 13:09
    7
    ömerhattab
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Mayıs.2008
    Üye No: 20975
    Mesaj Sayısı: 1,830
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 19

    Cevap: Kan Abdesti Bozmaz,ÇÜNKÜ;

    TarikateSon! Nickli Üyeden Alıntı
    Peki ufak bir yerleri kanadı diye yeniden abdestlerini tazeleyenler ve abdestinin bozulmuş olduğuna hükmedenler bu uygulamalarında neyi kaynak alıyorlar.,kan sebebi ile almış olduğunuz yenilediğiniz abdestlerinizi sahabe de uygulayamaz mıydı,siz ne zamandan beri kendinizi sahabeden üstün görüyorsunuz?
    Hanefi mezhebi imamları, akan kanın abdesti bozduğuna delil olarak şu hadisleri göstermektedir İbni Mace Hz Ayşe’den rivayet etmiştir: “Her kim namazda iken kusar veya burnundan kan akarsa, namazda çıksın ve gidip abdest alsın Ondan sonrada konuşmadığı sürece gelsin, namazını bıraktığı yerden tamamlasın ”Ali bin Ömer, Temim ed-Dari’den nakletmiştir: “Her akan kandan ötürü abdest almak gerekir ” (Nasbu’r-raye,1/37)Bazı arkadaşlar, bu hadisin şüpheli olduğunu iddia etmekte; ancak buna da bir delil getiremeyip, kişisel görüşünü ya da kendisiyle aynı fikirde olan bazı kişilerin fikirlerini dile getirmektedir Temim ed-Dari sahabeden olup, kendisinden 18 hadis nakledilmiştir Hadislerinden bazıları Müslim’de de yer almaktadır Hanefilerin delil olarak gösterdikleri diğer bir hadis: “Bir-iki damladan değil, ancak akan kandan abdest almak gerekir ” (Neylu’l-Evtar, 1/182) Ayrıca aşağıdaki hadis-i şerif de “akan kanın (burun kanaması gibi) abdesti bozması” için bir delil olarak gösterilebilir Resulullah (sav) buyurdular ki: “Namaz kılarken kimin abdesti bozulacak olursa hemen namazdan çıksın Eğer cemaatle kılınan bir namazda ise burnunu tutarak ayrılsın ” (Burnunu tutmasını emretmesi, cemaate burnu kanamış zannını vermek içindir Bu davranış, avretin örtülmesi ve kabihin gizlenmesi hususunda bir nevi edebe riayettir ) (Kutubi Sitte, Hadis No: 2658)İmam Ebu Hanife, aşağıdaki iki olayı da kanın abdesti bozduğuna delil olarak göstermiştir İmam-Mâlik b Enes el-Esbahî, Nafi’nin Ömer bin Hattab ile ilgili şunları bildirdiğini yazar: “Ömer bin Hattab, namaz esnasında burnu kanadığında yerinden kalktı, hiç konuşmadan abdest aldı ve namazına kaldığı yerden devam etmişti ” (Muvatta, 62-63)Yine Abdullah bin Kusayt’tan nakledildiğine göre Said bin Müseyyeb de, burnu kanadığında namazı bırakmış, abdestini yeniledikten sonra kaldığı yerden devam etmiştir (Muvatta)


  14. 05.Eylül.2012, 13:09
    7
    Devamlı Üye
    TarikateSon! Nickli Üyeden Alıntı
    Peki ufak bir yerleri kanadı diye yeniden abdestlerini tazeleyenler ve abdestinin bozulmuş olduğuna hükmedenler bu uygulamalarında neyi kaynak alıyorlar.,kan sebebi ile almış olduğunuz yenilediğiniz abdestlerinizi sahabe de uygulayamaz mıydı,siz ne zamandan beri kendinizi sahabeden üstün görüyorsunuz?
    Hanefi mezhebi imamları, akan kanın abdesti bozduğuna delil olarak şu hadisleri göstermektedir İbni Mace Hz Ayşe’den rivayet etmiştir: “Her kim namazda iken kusar veya burnundan kan akarsa, namazda çıksın ve gidip abdest alsın Ondan sonrada konuşmadığı sürece gelsin, namazını bıraktığı yerden tamamlasın ”Ali bin Ömer, Temim ed-Dari’den nakletmiştir: “Her akan kandan ötürü abdest almak gerekir ” (Nasbu’r-raye,1/37)Bazı arkadaşlar, bu hadisin şüpheli olduğunu iddia etmekte; ancak buna da bir delil getiremeyip, kişisel görüşünü ya da kendisiyle aynı fikirde olan bazı kişilerin fikirlerini dile getirmektedir Temim ed-Dari sahabeden olup, kendisinden 18 hadis nakledilmiştir Hadislerinden bazıları Müslim’de de yer almaktadır Hanefilerin delil olarak gösterdikleri diğer bir hadis: “Bir-iki damladan değil, ancak akan kandan abdest almak gerekir ” (Neylu’l-Evtar, 1/182) Ayrıca aşağıdaki hadis-i şerif de “akan kanın (burun kanaması gibi) abdesti bozması” için bir delil olarak gösterilebilir Resulullah (sav) buyurdular ki: “Namaz kılarken kimin abdesti bozulacak olursa hemen namazdan çıksın Eğer cemaatle kılınan bir namazda ise burnunu tutarak ayrılsın ” (Burnunu tutmasını emretmesi, cemaate burnu kanamış zannını vermek içindir Bu davranış, avretin örtülmesi ve kabihin gizlenmesi hususunda bir nevi edebe riayettir ) (Kutubi Sitte, Hadis No: 2658)İmam Ebu Hanife, aşağıdaki iki olayı da kanın abdesti bozduğuna delil olarak göstermiştir İmam-Mâlik b Enes el-Esbahî, Nafi’nin Ömer bin Hattab ile ilgili şunları bildirdiğini yazar: “Ömer bin Hattab, namaz esnasında burnu kanadığında yerinden kalktı, hiç konuşmadan abdest aldı ve namazına kaldığı yerden devam etmişti ” (Muvatta, 62-63)Yine Abdullah bin Kusayt’tan nakledildiğine göre Said bin Müseyyeb de, burnu kanadığında namazı bırakmış, abdestini yeniledikten sonra kaldığı yerden devam etmiştir (Muvatta)


  15. 05.Eylül.2012, 20:24
    8
    karadamlalar
    Kesintili Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Temmuz.2012
    Üye No: 96809
    Mesaj Sayısı: 1,620
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 17

    Cevap: Kan Abdesti Bozmaz,ÇÜNKÜ;

    bir konuda hüküm veirlecekken sahih hadisler varsa onunla çelişen zayıf hadise itibar edilmez,ebu hanife(rh.a) sahih hadislere ulaşamamış olabilir arkadaşlar,fakat bizler sahih hadisler varken MEZHEBİN FETVASI diye birinin sözünün peşinden gidemeyiz.


  16. 05.Eylül.2012, 20:24
    8
    karadamlalar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kesintili Üye
    bir konuda hüküm veirlecekken sahih hadisler varsa onunla çelişen zayıf hadise itibar edilmez,ebu hanife(rh.a) sahih hadislere ulaşamamış olabilir arkadaşlar,fakat bizler sahih hadisler varken MEZHEBİN FETVASI diye birinin sözünün peşinden gidemeyiz.


  17. 11.Eylül.2012, 05:56
    9
    Agri_Kesici
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 11.Eylül.2012
    Üye No: 97796
    Mesaj Sayısı: 93
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Kan Abdesti Bozmaz,ÇÜNKÜ;

    Alıntı
    Abdullah İbn-i Ömer ve Hasan'ı Basri (Ranh) kan aldıran kimseler hakkında şöyle demişlerdir:Kişinin kan aldırdığı yerleri yıkaması dışında başka bir şey yapmasına gerek yoktur(Yani abdest almasına gerek yoktur)''
    Alıntı
    Hasan'ı BasrÎ (Ranh) söyle dedi:
    Müslümanlar yaralarından kan akmöasına rağmen namaza devam ederlerdi Buhari 1/52 İbn'i Ebi Şeybe 1/92
    İyi de arkadaşlar,bu sözleri söyleyen kişi Tarikate Son isimli üye değil ki.O sadece bu görüş üzerine söz söyleyen sahabelerin sözlerini aktarmış,bir de buna karşılık adama ateist demişsiniz,kusura bakmayın ama Ateist diyen zombi isimli üye ;Ateist diyerek bu sözlderi söyleyen sahabeleri hedef almış farkında değil.Acilen tevbe etmesinde fayda vardır .


  18. 11.Eylül.2012, 05:56
    9
    Agri_Kesici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    Abdullah İbn-i Ömer ve Hasan'ı Basri (Ranh) kan aldıran kimseler hakkında şöyle demişlerdir:Kişinin kan aldırdığı yerleri yıkaması dışında başka bir şey yapmasına gerek yoktur(Yani abdest almasına gerek yoktur)''
    Alıntı
    Hasan'ı BasrÎ (Ranh) söyle dedi:
    Müslümanlar yaralarından kan akmöasına rağmen namaza devam ederlerdi Buhari 1/52 İbn'i Ebi Şeybe 1/92
    İyi de arkadaşlar,bu sözleri söyleyen kişi Tarikate Son isimli üye değil ki.O sadece bu görüş üzerine söz söyleyen sahabelerin sözlerini aktarmış,bir de buna karşılık adama ateist demişsiniz,kusura bakmayın ama Ateist diyen zombi isimli üye ;Ateist diyerek bu sözlderi söyleyen sahabeleri hedef almış farkında değil.Acilen tevbe etmesinde fayda vardır .


  19. 11.Eylül.2012, 15:05
    10
    Snowdrop
    Elhamdülillah

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 09.Eylül.2012
    Üye No: 97785
    Mesaj Sayısı: 593
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6
    Bulunduğu yer: Azerbaycan

    Cevap: Kan Abdesti Bozmaz,ÇÜNKÜ;

    Ateist senin gibilerdir.birisi saçmaladı diye neden sehabeye ateist diyorsun.sehabenin ne günahı var.esas ateist sensiz sen tevbe etmelisin.


  20. 11.Eylül.2012, 15:05
    10
    Elhamdülillah
    Ateist senin gibilerdir.birisi saçmaladı diye neden sehabeye ateist diyorsun.sehabenin ne günahı var.esas ateist sensiz sen tevbe etmelisin.


  21. 11.Eylül.2012, 15:43
    11
    imamhatipli42
    Özel Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2007
    Üye No: 7
    Mesaj Sayısı: 3,569
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 51

    Cevap: Kan Abdesti Bozmaz,ÇÜNKÜ;

    Hanefiler, bu konuda, şu hadisleri temel almışlardır: "Akan her kandan dolayı, abdest tazelemek gerekir." (Zeylaî, Nasbu'r-Râye, 1/37); "Kim namaz kılarken kusar veya burnundan kan akarsa, namazdan çıksın, gidip hemen abdest alsın. Ondan sonra da konuşmadığı sürece hemen gelsin, namazını bıraktığı yerden tamamlasın." (Malik, Muvatta, taharet, 46, 47; Zeylaî, age, 1/38; Şevkânî, Neylu'l-Evtâr, 1/187); "Bir-iki damla kan çıkmasından dolayı, akan bir kan olması dışında, abdest tazelemek yoktur." (Zeylaî, age, 1/44; Şevkânî, age, 1/189)


    Şafiî ve Malikî Mezheplerine göre ise, idrar ve dışkı yolları dışındaki kanama ve diğer sıvı maddeler, hiçbir şekilde abdesti bozmaz. Dayandıkları deliller şunlardır: "Rasulullah (s.a.) kan aldırdı ve abdest tazelemeksizin namaz kıldı. Kan aldırdığı yerleri yıkamanın dışında, başka bir şey yapmadı." (Buharî, vüdû, 34; Müslim, hayz, 18) Ayrıca Hz.Peygamber (s.a.) Zâturrık'a Savaşı'ndayken, birine ok isabet etmiş, kan akarken rükû ve secdeye vararak namazını tamamlamıştır. Rasulullah, bu sahabînin yaptığına ses çıkarmamıştır. (Buharî, vüdû, 34)


  22. 11.Eylül.2012, 15:43
    11
    Özel Üye
    Hanefiler, bu konuda, şu hadisleri temel almışlardır: "Akan her kandan dolayı, abdest tazelemek gerekir." (Zeylaî, Nasbu'r-Râye, 1/37); "Kim namaz kılarken kusar veya burnundan kan akarsa, namazdan çıksın, gidip hemen abdest alsın. Ondan sonra da konuşmadığı sürece hemen gelsin, namazını bıraktığı yerden tamamlasın." (Malik, Muvatta, taharet, 46, 47; Zeylaî, age, 1/38; Şevkânî, Neylu'l-Evtâr, 1/187); "Bir-iki damla kan çıkmasından dolayı, akan bir kan olması dışında, abdest tazelemek yoktur." (Zeylaî, age, 1/44; Şevkânî, age, 1/189)


    Şafiî ve Malikî Mezheplerine göre ise, idrar ve dışkı yolları dışındaki kanama ve diğer sıvı maddeler, hiçbir şekilde abdesti bozmaz. Dayandıkları deliller şunlardır: "Rasulullah (s.a.) kan aldırdı ve abdest tazelemeksizin namaz kıldı. Kan aldırdığı yerleri yıkamanın dışında, başka bir şey yapmadı." (Buharî, vüdû, 34; Müslim, hayz, 18) Ayrıca Hz.Peygamber (s.a.) Zâturrık'a Savaşı'ndayken, birine ok isabet etmiş, kan akarken rükû ve secdeye vararak namazını tamamlamıştır. Rasulullah, bu sahabînin yaptığına ses çıkarmamıştır. (Buharî, vüdû, 34)


  23. 11.Eylül.2012, 16:29
    12
    Agri_Kesici
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 11.Eylül.2012
    Üye No: 97796
    Mesaj Sayısı: 93
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Kan Abdesti Bozmaz,ÇÜNKÜ;

    Alıntı
    birisi saçmaladı diye neden sehabeye ateist diyorsun
    Git işine Allahını seversen,ben ne diyorum sen ne diyorsun,düzeysiz seviyesiz insan.Ben sahabeye ne dedim de bana çirkeflik yapıp ortalığı bulandırıyorsun.Git kendine oyalanacak başkalarını bul,senin gibi ilimden nasipsizleri cebimden çıkarırım ben,terbiyesiz herif...


  24. 11.Eylül.2012, 16:29
    12
    Agri_Kesici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    birisi saçmaladı diye neden sehabeye ateist diyorsun
    Git işine Allahını seversen,ben ne diyorum sen ne diyorsun,düzeysiz seviyesiz insan.Ben sahabeye ne dedim de bana çirkeflik yapıp ortalığı bulandırıyorsun.Git kendine oyalanacak başkalarını bul,senin gibi ilimden nasipsizleri cebimden çıkarırım ben,terbiyesiz herif...





+ Yorum Gönder
Git 12 Son