Konusunu Oylayın.: Buhari ve müslim kitaplarını okuyan var mı? yada ilmi olan

5 üzerinden 5.00 | Toplam: 2 kişi oyladı.

Buhari ve müslim kitaplarını okuyan var mı? yada ilmi olan
  1. 04.Eylül.2012, 19:24
    1
    cihad38
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 30.Ağustos.2012
    Üye No: 97668
    Mesaj Sayısı: 487
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Buhari ve müslim kitaplarını okuyan var mı? yada ilmi olan






    Buhari ve müslim kitaplarını okuyan var mı? yada ilmi olan Mumsema Namaz kılan bir adamın önünden eşek, kara köpek ve kadın geçerse namazı bozulur” (Buhari 8/102; Hanbel 4/86).

    “Zina yapan evlilerin taşlanarak öldürülmesini emreden ayet, Ayşe`nin döşeğinin altındaki sahifede yazılı bulunuyordu. Peygamber ölünce Ayşe onun defin işlemleriyle meşgul iken, evin açık kapısından içeri giren bir keçi o sahifeyi yedi ve böylece taşlama cezası Kuran`dan çıktı; ama hükmü devam ediyor” (İbni Mace 36/1944; Hanbel 3/61; 5/131, 132, 183; 6/269).

    “Keçinin yemesi sonucu Kuran`dan çıkan taşlama ayetini Ömer Kuran`a tekrar sokmak istedi; ancak halkın dedikodusundan korktuğu için cesaret edemedi” (Buhari 53/5; 54/9; 83/3; 93/21; Muslim, Hudud 8/1431; Ebu Davut 41/1; Itkan 2/34).

    “Bir grup maymun zina yapan bir maymunu yakalamış ve taşlama cezasını uyguluyorlardı. Onları bu haklı işte desteklemek için ben de taş atarak yardım ettim” (Buhari 63/27). (BU HADİSİ ŞERİF SAHİHMİDİR.)

    “Peygamber hiç bir vakit ayak üstünde işemedi” (Hanbel 4/196; 6/136, 192, 213).

    “Peygamberin ayak üstünde işediğini gördüm” (Buhari 4/60, 62; Hanbel 4/246; 5/382, 394).

    “Ureyne ve Ukeyle kabilelerinden bir grup Medine`ye gelerek müslüman oldular. Medine`nin havası onlara dokununca Peygamber onlara deve sidiği içmelerini öğütledi. Adamlar develeri dağıttılar va çobanı da öldürdüler. Peygamber onları yakalattı. Ellerini ve ayaklarını kesti. Gözlerini oydu. Çölde susuz ölüme terketti. Biz onlara su vermek isteyince Peygamber bizi engelledi” (Buhari 56/152, Tıb 5/1; Hanbel 3/107, 163)

    “Musa ölüm meleğinden çok korkuyordu. Bir gün ölüm meleği canını almaya gelince meleğin yüzüne tokat atıp bir gözünü çıkardı” “Allah`ın elçileri arasında ayırım yapmayınız. Ben, Yunus peygamberden bile üstün değilim” (Buhari 65/4, 5; Hanbel 1/205, 242, 440; 2/405, 468).

    “Ben Adem oğullarının efendisiyim” (Hanbel 1/5; 5/540, 388).

    “Uğursuzluk üç şeydedir, at, ev ve kadın” (Buhari 76/53).

    “Peygamber, savaşta kadınların va çocukların öldürülmesinin bir sakıncası olmadığını söyledi” (Buhari, Cihad/146; Ebu Davud 113).

    “Dünya balığın üzerindedir. Balık başını sallayınca dünyada depremler olur” (İbni Kesir, 2/29; 50/1).

    “Liderler mutlaka Kureyş kabilesinden seçilmelidir” (Buhari 3/129, 183; 4/121; 86/31).

    “Tüm kara köpekleri öldürünüz. Çünkü onlar şeytandır” (Hanbel 4/85; 5/54).

    “Karga fasıktır” (Buhari 59/16; Hanbel 2/52).

    “Allah zamandır” (Muvatta 56/3).

    “Allah, ahirette peygamberlere kimliğini kanıtlamak için bacağını açıp baldırını gösterir” (Buhari 97/24, 10/129 ve 68. surenin tefsiri).

    “Peygamber 30 erkeğin cinsel gücüne sahipti” (Buhari).

    “Peygamber nerede güzel bir kadın görse hemen eve koşar Zeynep`le yatardı” (Buhari, Hibe/.

    “Peygamberin izniyle ihramdan çıkıp Mina`da bulunan kadınlarımıza yöneldik.
    Zekerlerimizden meni damlıyordu ” (Buhari, Hac/81; Müslim Hacc/141).

    “Peygamber öldüğünde, zırhı birkaç kilo arpa karşılığında bir Yahudi`nin yanında rehin duruyordu” (Buhari 34/14, 33, 88; Hanbel 1/300; 6/42, 160, 230).

    “Peygamber, Medine`de bir yahudi tarafından büyülendi. Günlerce ne yaptığını bilmez durumda ortalıkta dolaştı. ” (Buhari 59/11; 76/47; Hanbel 6/57; 4/367).

    BU HADİSİ ŞERFİLERİ KAYNAKLARIYLA AÇIKLAYABİLİR MİSİNİZ??? BANA ÇOK ENTERESAN GELDİ.


  2. 04.Eylül.2012, 19:24
    1
    cihad38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli



    Namaz kılan bir adamın önünden eşek, kara köpek ve kadın geçerse namazı bozulur” (Buhari 8/102; Hanbel 4/86).

    “Zina yapan evlilerin taşlanarak öldürülmesini emreden ayet, Ayşe`nin döşeğinin altındaki sahifede yazılı bulunuyordu. Peygamber ölünce Ayşe onun defin işlemleriyle meşgul iken, evin açık kapısından içeri giren bir keçi o sahifeyi yedi ve böylece taşlama cezası Kuran`dan çıktı; ama hükmü devam ediyor” (İbni Mace 36/1944; Hanbel 3/61; 5/131, 132, 183; 6/269).

    “Keçinin yemesi sonucu Kuran`dan çıkan taşlama ayetini Ömer Kuran`a tekrar sokmak istedi; ancak halkın dedikodusundan korktuğu için cesaret edemedi” (Buhari 53/5; 54/9; 83/3; 93/21; Muslim, Hudud 8/1431; Ebu Davut 41/1; Itkan 2/34).

    “Bir grup maymun zina yapan bir maymunu yakalamış ve taşlama cezasını uyguluyorlardı. Onları bu haklı işte desteklemek için ben de taş atarak yardım ettim” (Buhari 63/27). (BU HADİSİ ŞERİF SAHİHMİDİR.)

    “Peygamber hiç bir vakit ayak üstünde işemedi” (Hanbel 4/196; 6/136, 192, 213).

    “Peygamberin ayak üstünde işediğini gördüm” (Buhari 4/60, 62; Hanbel 4/246; 5/382, 394).

    “Ureyne ve Ukeyle kabilelerinden bir grup Medine`ye gelerek müslüman oldular. Medine`nin havası onlara dokununca Peygamber onlara deve sidiği içmelerini öğütledi. Adamlar develeri dağıttılar va çobanı da öldürdüler. Peygamber onları yakalattı. Ellerini ve ayaklarını kesti. Gözlerini oydu. Çölde susuz ölüme terketti. Biz onlara su vermek isteyince Peygamber bizi engelledi” (Buhari 56/152, Tıb 5/1; Hanbel 3/107, 163)

    “Musa ölüm meleğinden çok korkuyordu. Bir gün ölüm meleği canını almaya gelince meleğin yüzüne tokat atıp bir gözünü çıkardı” “Allah`ın elçileri arasında ayırım yapmayınız. Ben, Yunus peygamberden bile üstün değilim” (Buhari 65/4, 5; Hanbel 1/205, 242, 440; 2/405, 468).

    “Ben Adem oğullarının efendisiyim” (Hanbel 1/5; 5/540, 388).

    “Uğursuzluk üç şeydedir, at, ev ve kadın” (Buhari 76/53).

    “Peygamber, savaşta kadınların va çocukların öldürülmesinin bir sakıncası olmadığını söyledi” (Buhari, Cihad/146; Ebu Davud 113).

    “Dünya balığın üzerindedir. Balık başını sallayınca dünyada depremler olur” (İbni Kesir, 2/29; 50/1).

    “Liderler mutlaka Kureyş kabilesinden seçilmelidir” (Buhari 3/129, 183; 4/121; 86/31).

    “Tüm kara köpekleri öldürünüz. Çünkü onlar şeytandır” (Hanbel 4/85; 5/54).

    “Karga fasıktır” (Buhari 59/16; Hanbel 2/52).

    “Allah zamandır” (Muvatta 56/3).

    “Allah, ahirette peygamberlere kimliğini kanıtlamak için bacağını açıp baldırını gösterir” (Buhari 97/24, 10/129 ve 68. surenin tefsiri).

    “Peygamber 30 erkeğin cinsel gücüne sahipti” (Buhari).

    “Peygamber nerede güzel bir kadın görse hemen eve koşar Zeynep`le yatardı” (Buhari, Hibe/.

    “Peygamberin izniyle ihramdan çıkıp Mina`da bulunan kadınlarımıza yöneldik.
    Zekerlerimizden meni damlıyordu ” (Buhari, Hac/81; Müslim Hacc/141).

    “Peygamber öldüğünde, zırhı birkaç kilo arpa karşılığında bir Yahudi`nin yanında rehin duruyordu” (Buhari 34/14, 33, 88; Hanbel 1/300; 6/42, 160, 230).

    “Peygamber, Medine`de bir yahudi tarafından büyülendi. Günlerce ne yaptığını bilmez durumda ortalıkta dolaştı. ” (Buhari 59/11; 76/47; Hanbel 6/57; 4/367).

    BU HADİSİ ŞERFİLERİ KAYNAKLARIYLA AÇIKLAYABİLİR MİSİNİZ??? BANA ÇOK ENTERESAN GELDİ.


    Benzer Konular

    - Buhari ve Müslim nedir

    - Buhari / Müslim 'de kaç Hadis vardır ?

    - Buhari'de ve Müslim'de zayıf hadis var mıdır?

    - Mucizevi Sekine duası hakkında bilgisi olan yada okuyan var mı?

    - Sahabelerin Faziletleri Buharî ve Müslim

  3. 04.Eylül.2012, 23:04
    2
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,372
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 42
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: Buharİ ve mÜslİm kİtaplarini okuyan var mi?yada İlmİ olan




    kardeş hadis usulü hadis tarihi hadis müdafaası ve şerhli hadis kitapları okumadan
    bu tür rivayetleri nereden buluyorsunuz da kafayı bunlara takıyorsunuz
    o kitapları okumadan bu rivayetlerle ilgilenmeyin

    bunların hangi birine cevab verelim?


    Alıntı
    “Zina yapan evlilerin taşlanarak öldürülmesini emreden ayet, Ayşe`nin döşeğinin altındaki sahifede yazılı bulunuyordu. Peygamber ölünce Ayşe onun defin işlemleriyle meşgul iken, evin açık kapısından içeri giren bir keçi o sahifeyi yedi ve böylece taşlama cezası Kuran`dan çıktı; ama hükmü devam ediyor” (İbni Mace 36/1944; Hanbel 3/61; 5/131, 132, 183; 6/269).

    “Keçinin yemesi sonucu Kuran`dan çıkan taşlama ayetini Ömer Kuran`a tekrar sokmak istedi; ancak halkın dedikodusundan korktuğu için cesaret edemedi” (Buhari 53/5; 54/9; 83/3; 93/21; Muslim, Hudud 8/1431; Ebu Davut 41/1; Itkan 2/34).
    Mâide 31
    (Medenî 112)
    Derken Allah, kardeşinin cesedini nasıl gömeceğini ona göstermek için yeri eşeleyen bir karga gönderdi. (Katil kardeş) "Yazıklar olsun bana! Şu karga kadar da olamadım mı ki, kardeşimin cesedini gömeyim" dedi ve ettiğine yananlardan oldu.
    Allah karga aracılığı ile şeriat koyuyor da keçi aracılığı ile neden kaldırmasın?

    27-Neml 82 O söz başlarına geldiği (kıyamet yaklaştığı) zaman, onlara yerden bir dabbe (mahluk) çıkarırız da, bu onlara insanların ayetlerimize kesin bir iman getirmemiş olduklarını söyler.


    27-Neml 20 (Süleyman) kuşları gözden geçirdi ve şöyle dedi: Hüdhüd'ü niçin göremiyorum? Yoksa kayıplara mı karıştı?
    Neml 22 Çok geçmeden (Hüdhüd) gelip: Ben, dedi, senin bilmediğin bir şeyi öğrendim. Sebe'den sana çok doğru (ve önemli) bir haber getirdim.
    Neml 27 (Süleyman Hüdhüd'e) dedi ki: Doğru mu söyledin, yoksa yalancılardan mısın, bakacağız.


    Allah insanlara hayvanlar aracılığı ile de bir şeyler öğretir
    yeter ki kişi öğrenmek istesin

    Kur'an toplanırken her ayet için 2 şahid istendi
    recm ayeti konusunda Ömer tek kaldı
    geri kalan herkes unutmuştu -Allah'ın kaldırmak istediği hükmü unutturabileceği ile ilgili ayetler var-
    tek kaldığı için de o ayet Kur'an'a alınmadı

    Alıntı
    “Bir grup maymun zina yapan bir maymunu yakalamış ve taşlama cezasını uyguluyorlardı. Onları bu haklı işte desteklemek için ben de taş atarak yardım ettim” (Buhari 63/27). (BU HADİSİ ŞERİF SAHİHMİDİR.)


    bu hadis değil Buharide yazıyor ama Resulullah'ın değil muhtemelen Yahudilikten İslama geçmiş olan Amr b Meymun isimli sahabinin sözüdür
    ayrıntılı bilgi şurada:
    http://www.mumsema.com/hadisler-bolu...en-maymun.html

    Alıntı
    “Peygamber hiç bir vakit ayak üstünde işemedi” (Hanbel 4/196; 6/136, 192, 213).

    “Peygamberin ayak üstünde işediğini gördüm” (Buhari 4/60, 62; Hanbel 4/246; 5/382, 394).


    Resulullah hemen her zaman oturarak bevl etmiş
    bunu gören Aişe validemiz de bunu böyle rivayet etmiştir
    ama onun sadece bir kere bile olsa ayakta bevl ettiğini gören bir başka sahabi de
    bu durumu rvayet etmiştir
    bununla ilgili ayrıntılı bilgi de şurada:
    http://www.mumsema.com/hadisler-bolu...kta-iseme.html

    Alıntı
    “Peygamber, savaşta kadınların va çocukların öldürülmesinin bir sakıncası olmadığını söyledi” (Buhari, Cihad/146; Ebu Davud 113).


    bu Resulullaha atılmış bir iftiradır
    tam tersine o kadın ve çocuk öldürmeyi yasaklamıştır
    ilgili hadis kitaplarında da öyle geçmektedir
    ama hadis inkarcıları kasten hadislerin metni ile oynayarak rivayet etmektedirler
    onun bilgisi de şurada:
    http://www.mumsema.com/hadisler-bolu...durulmesi.html

    Alıntı
    “Liderler mutlaka Kureyş kabilesinden seçilmelidir” (Buhari 3/129, 183; 4/121; 86/31).

    yalan
    hadisin aslı "halifeler kureyştendir" şeklindedir
    ve tarih bunu doğrulamıştır
    Resulullah'tan sonra ümmeti yüzlerce yıl Kureyşten çıkan halifeler yönetmiştir

    Alıntı
    “Allah zamandır” (Muvatta 56/3).


    "Zamana sövmeyiniz zira o Allah'ın elindedir" şeklindeki bir rivayetin kısaltılmış hali olabilir

    Alıntı
    “Allah, ahirette peygamberlere kimliğini kanıtlamak için bacağını açıp baldırını gösterir” (Buhari 97/24, 10/129 ve 68. surenin tefsiri).


    bunu da daha geçen
    şurada açıkladım:
    http://www.mumsema.com/sizden-gelen-...t-midir-2.html



    geri kalanlara da istersen sonra bakarız İnşaallah







  4. 04.Eylül.2012, 23:04
    2
    âb ü kil



    kardeş hadis usulü hadis tarihi hadis müdafaası ve şerhli hadis kitapları okumadan
    bu tür rivayetleri nereden buluyorsunuz da kafayı bunlara takıyorsunuz
    o kitapları okumadan bu rivayetlerle ilgilenmeyin

    bunların hangi birine cevab verelim?


    Alıntı
    “Zina yapan evlilerin taşlanarak öldürülmesini emreden ayet, Ayşe`nin döşeğinin altındaki sahifede yazılı bulunuyordu. Peygamber ölünce Ayşe onun defin işlemleriyle meşgul iken, evin açık kapısından içeri giren bir keçi o sahifeyi yedi ve böylece taşlama cezası Kuran`dan çıktı; ama hükmü devam ediyor” (İbni Mace 36/1944; Hanbel 3/61; 5/131, 132, 183; 6/269).

    “Keçinin yemesi sonucu Kuran`dan çıkan taşlama ayetini Ömer Kuran`a tekrar sokmak istedi; ancak halkın dedikodusundan korktuğu için cesaret edemedi” (Buhari 53/5; 54/9; 83/3; 93/21; Muslim, Hudud 8/1431; Ebu Davut 41/1; Itkan 2/34).
    Mâide 31
    (Medenî 112)
    Derken Allah, kardeşinin cesedini nasıl gömeceğini ona göstermek için yeri eşeleyen bir karga gönderdi. (Katil kardeş) "Yazıklar olsun bana! Şu karga kadar da olamadım mı ki, kardeşimin cesedini gömeyim" dedi ve ettiğine yananlardan oldu.
    Allah karga aracılığı ile şeriat koyuyor da keçi aracılığı ile neden kaldırmasın?

    27-Neml 82 O söz başlarına geldiği (kıyamet yaklaştığı) zaman, onlara yerden bir dabbe (mahluk) çıkarırız da, bu onlara insanların ayetlerimize kesin bir iman getirmemiş olduklarını söyler.


    27-Neml 20 (Süleyman) kuşları gözden geçirdi ve şöyle dedi: Hüdhüd'ü niçin göremiyorum? Yoksa kayıplara mı karıştı?
    Neml 22 Çok geçmeden (Hüdhüd) gelip: Ben, dedi, senin bilmediğin bir şeyi öğrendim. Sebe'den sana çok doğru (ve önemli) bir haber getirdim.
    Neml 27 (Süleyman Hüdhüd'e) dedi ki: Doğru mu söyledin, yoksa yalancılardan mısın, bakacağız.


    Allah insanlara hayvanlar aracılığı ile de bir şeyler öğretir
    yeter ki kişi öğrenmek istesin

    Kur'an toplanırken her ayet için 2 şahid istendi
    recm ayeti konusunda Ömer tek kaldı
    geri kalan herkes unutmuştu -Allah'ın kaldırmak istediği hükmü unutturabileceği ile ilgili ayetler var-
    tek kaldığı için de o ayet Kur'an'a alınmadı

    Alıntı
    “Bir grup maymun zina yapan bir maymunu yakalamış ve taşlama cezasını uyguluyorlardı. Onları bu haklı işte desteklemek için ben de taş atarak yardım ettim” (Buhari 63/27). (BU HADİSİ ŞERİF SAHİHMİDİR.)


    bu hadis değil Buharide yazıyor ama Resulullah'ın değil muhtemelen Yahudilikten İslama geçmiş olan Amr b Meymun isimli sahabinin sözüdür
    ayrıntılı bilgi şurada:
    http://www.mumsema.com/hadisler-bolu...en-maymun.html

    Alıntı
    “Peygamber hiç bir vakit ayak üstünde işemedi” (Hanbel 4/196; 6/136, 192, 213).

    “Peygamberin ayak üstünde işediğini gördüm” (Buhari 4/60, 62; Hanbel 4/246; 5/382, 394).


    Resulullah hemen her zaman oturarak bevl etmiş
    bunu gören Aişe validemiz de bunu böyle rivayet etmiştir
    ama onun sadece bir kere bile olsa ayakta bevl ettiğini gören bir başka sahabi de
    bu durumu rvayet etmiştir
    bununla ilgili ayrıntılı bilgi de şurada:
    http://www.mumsema.com/hadisler-bolu...kta-iseme.html

    Alıntı
    “Peygamber, savaşta kadınların va çocukların öldürülmesinin bir sakıncası olmadığını söyledi” (Buhari, Cihad/146; Ebu Davud 113).


    bu Resulullaha atılmış bir iftiradır
    tam tersine o kadın ve çocuk öldürmeyi yasaklamıştır
    ilgili hadis kitaplarında da öyle geçmektedir
    ama hadis inkarcıları kasten hadislerin metni ile oynayarak rivayet etmektedirler
    onun bilgisi de şurada:
    http://www.mumsema.com/hadisler-bolu...durulmesi.html

    Alıntı
    “Liderler mutlaka Kureyş kabilesinden seçilmelidir” (Buhari 3/129, 183; 4/121; 86/31).

    yalan
    hadisin aslı "halifeler kureyştendir" şeklindedir
    ve tarih bunu doğrulamıştır
    Resulullah'tan sonra ümmeti yüzlerce yıl Kureyşten çıkan halifeler yönetmiştir

    Alıntı
    “Allah zamandır” (Muvatta 56/3).


    "Zamana sövmeyiniz zira o Allah'ın elindedir" şeklindeki bir rivayetin kısaltılmış hali olabilir

    Alıntı
    “Allah, ahirette peygamberlere kimliğini kanıtlamak için bacağını açıp baldırını gösterir” (Buhari 97/24, 10/129 ve 68. surenin tefsiri).


    bunu da daha geçen
    şurada açıkladım:
    http://www.mumsema.com/sizden-gelen-...t-midir-2.html



    geri kalanlara da istersen sonra bakarız İnşaallah







  5. 04.Eylül.2012, 23:12
    3
    karadamlalar
    Kesintili Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Temmuz.2012
    Üye No: 96809
    Mesaj Sayısı: 1,627
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 17

    Cevap: Buharİ ve mÜslİm kİtaplarini okuyan var mi?yada İlmİ olan

    "“Peygamber, savaşta kadınların va çocukların öldürülmesinin bir sakıncası olmadığını söyledi” (Buhari, Cihad/146; Ebu Davud 113)"

    savaş durumunda misalen bir kalenin içinde tamamen kafir düşman askerleri dolu,ama aralarında bazı kadın ve çcouklar da var.bu durumda o kaleyi toptan patlatmak caizdir,bu hadisin tam metninin böyle olduğunu sanmıyorum.


  6. 04.Eylül.2012, 23:12
    3
    karadamlalar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kesintili Üye
    "“Peygamber, savaşta kadınların va çocukların öldürülmesinin bir sakıncası olmadığını söyledi” (Buhari, Cihad/146; Ebu Davud 113)"

    savaş durumunda misalen bir kalenin içinde tamamen kafir düşman askerleri dolu,ama aralarında bazı kadın ve çcouklar da var.bu durumda o kaleyi toptan patlatmak caizdir,bu hadisin tam metninin böyle olduğunu sanmıyorum.


  7. 04.Eylül.2012, 23:35
    4
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,372
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 42
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: Buharİ ve mÜslİm kİtaplarini okuyan var mi?yada İlmİ olan

    verilen yerde tam tersi yazıyor kardeş

    Alıntı
    Buhari- cihad-
    146- Harbde Çocıkları Öldürmenin Nehyi) Babı

    218-.Abdullah ibn Umer şöyle haber vermiştir: Peygamber'in gazvelerinden birinde bir kadın öldürülmüş olarak bulundu da Rasûlullah (S) kadınların ve çocukların öldürülmesini çirkin gördü.

    147- Harbde Kadınların Öldürülmesinin Nehyi) Babı

    219-.Ben Ebû Usâme Hammâd ibn Seleme'ye: Size Ubey-dullah ibn Umer, Nâfî'den; o da İbn Umer(R)'den. O dedi ki: Rasûlullah'ın gazvelerinin birinde bir kadın öldürülmüş olarak bulundu da, Rasûlullah (S) kadınları ve çocukları öldürmekten nehyetti hadî-sini tahdîs etti mi? diye sordum

    ebu Davud-cihad-
    111. Harpte Kadınları Öldürmek (Yasaktır)

    2668. ...Abdullah (b.Ömer) den rivayet edildiğine göre Rasûlullah (s.a) in gazalarından birinde bir kadın ölü olarak bulunmuş, bu-nun üzerine Rasûlullah (s.a) kadınlarla çocukların öldürülmesini ya-saklamıştır.
    Buhârî, cihâd 147, 148; Müslim, cihâd 25, 26; Tirmizi, siyer 19; lbn Mâce, cihâd 30; Dârimi, siyer 24; Muvatta, cihâd 9; Ahmed b.Hanbel II, 22, 23, 76, 91, 100, 115,122,123.

    Açıklama

    Bu hadis"i Şerifte, savaşta kadınlarla çocukları öldürmenin ya-sak olduğu ifade edilmektedir.
    Bu mevzuda ed-Dürrü'1-muhtar yazarı şunları söylüyor: "Savaşta kadınlar, çocuklar, deliler, harpte bağırıp çağıramayacak ve (mürted bile olsalar) çocuğu olmayacak derecede yaşlı olanlar, körler, topal-lar, kötürümler,bunamışlar, insanlara karışmayan rahipler Ve kilise hade-mesi öldürülmez. Ancak bunlardan biri kral, yahut savaşabilir, yahut harpte rey sahibi olur, yahut mal sahibi olup, malıyla savaşa yardım ederse öldürü-lür.
    Peygamber efendimiz, Durey b.Sımne'nin harp işlerinde görüşünden is-tifade edilen bir kimse olduğu için yüzyirmi yaşında ve kör olduğu halde öl-dürülmesini emretmiştir. Çocuk ve deliller savaşırlarken öldürülürler. Ka-dınlar, rahipler vesaire esir edildikten sonra savaştıkları takdirde öldürülür-ler. Hükümdar olan kadın her ne kadar savaşamasa bile öldürülür. Keza hü-kümdar olan çocuk ta öldürülür. Çünkü hükümdarların öldürülmesinde karşı tarafın önemli bir dayanağı yıkılmış yıkılmış olur."
    bu hadis inkarcıları hadisleri halkın gözünde küçük düşürmek için metinleri ile bile bile oynuyorlar
    sonra da İslam mücahidi gibi ortaya çıkıp
    "böyle hadis mi olurmuş? bunlar uydurma bu uydurmalarla biz savaşıyoruz. gerçek mümin biziz" diye caka satıyorlar
    birçok enayiyi de kendilerine bağlamayı başarıyorlar

    bir tanesine tek tek kandırıldığını isbatladım
    seni kandıranlara inad gel hadis müdafii ol dedim
    adam kendini enayi yerine koyanların yoluna tabi olmaya devam etti


  8. 04.Eylül.2012, 23:35
    4
    âb ü kil
    verilen yerde tam tersi yazıyor kardeş

    Alıntı
    Buhari- cihad-
    146- Harbde Çocıkları Öldürmenin Nehyi) Babı

    218-.Abdullah ibn Umer şöyle haber vermiştir: Peygamber'in gazvelerinden birinde bir kadın öldürülmüş olarak bulundu da Rasûlullah (S) kadınların ve çocukların öldürülmesini çirkin gördü.

    147- Harbde Kadınların Öldürülmesinin Nehyi) Babı

    219-.Ben Ebû Usâme Hammâd ibn Seleme'ye: Size Ubey-dullah ibn Umer, Nâfî'den; o da İbn Umer(R)'den. O dedi ki: Rasûlullah'ın gazvelerinin birinde bir kadın öldürülmüş olarak bulundu da, Rasûlullah (S) kadınları ve çocukları öldürmekten nehyetti hadî-sini tahdîs etti mi? diye sordum

    ebu Davud-cihad-
    111. Harpte Kadınları Öldürmek (Yasaktır)

    2668. ...Abdullah (b.Ömer) den rivayet edildiğine göre Rasûlullah (s.a) in gazalarından birinde bir kadın ölü olarak bulunmuş, bu-nun üzerine Rasûlullah (s.a) kadınlarla çocukların öldürülmesini ya-saklamıştır.
    Buhârî, cihâd 147, 148; Müslim, cihâd 25, 26; Tirmizi, siyer 19; lbn Mâce, cihâd 30; Dârimi, siyer 24; Muvatta, cihâd 9; Ahmed b.Hanbel II, 22, 23, 76, 91, 100, 115,122,123.

    Açıklama

    Bu hadis"i Şerifte, savaşta kadınlarla çocukları öldürmenin ya-sak olduğu ifade edilmektedir.
    Bu mevzuda ed-Dürrü'1-muhtar yazarı şunları söylüyor: "Savaşta kadınlar, çocuklar, deliler, harpte bağırıp çağıramayacak ve (mürted bile olsalar) çocuğu olmayacak derecede yaşlı olanlar, körler, topal-lar, kötürümler,bunamışlar, insanlara karışmayan rahipler Ve kilise hade-mesi öldürülmez. Ancak bunlardan biri kral, yahut savaşabilir, yahut harpte rey sahibi olur, yahut mal sahibi olup, malıyla savaşa yardım ederse öldürü-lür.
    Peygamber efendimiz, Durey b.Sımne'nin harp işlerinde görüşünden is-tifade edilen bir kimse olduğu için yüzyirmi yaşında ve kör olduğu halde öl-dürülmesini emretmiştir. Çocuk ve deliller savaşırlarken öldürülürler. Ka-dınlar, rahipler vesaire esir edildikten sonra savaştıkları takdirde öldürülür-ler. Hükümdar olan kadın her ne kadar savaşamasa bile öldürülür. Keza hü-kümdar olan çocuk ta öldürülür. Çünkü hükümdarların öldürülmesinde karşı tarafın önemli bir dayanağı yıkılmış yıkılmış olur."
    bu hadis inkarcıları hadisleri halkın gözünde küçük düşürmek için metinleri ile bile bile oynuyorlar
    sonra da İslam mücahidi gibi ortaya çıkıp
    "böyle hadis mi olurmuş? bunlar uydurma bu uydurmalarla biz savaşıyoruz. gerçek mümin biziz" diye caka satıyorlar
    birçok enayiyi de kendilerine bağlamayı başarıyorlar

    bir tanesine tek tek kandırıldığını isbatladım
    seni kandıranlara inad gel hadis müdafii ol dedim
    adam kendini enayi yerine koyanların yoluna tabi olmaya devam etti


  9. 04.Eylül.2012, 23:42
    5
    karadamlalar
    Kesintili Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Temmuz.2012
    Üye No: 96809
    Mesaj Sayısı: 1,627
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 17

    Cevap: Buharİ ve mÜslİm kİtaplarini okuyan var mi?yada İlmİ olan

    hadis ile açıklayalım abi o zaman,yanlış anlaşılma olmasın:
    “Gece muşriklere yapılan baskınlarda kadın ve çocuklar da ölüyor, bunun hükmü nedir?” şeklindeki soruya karşı Peygamberimiz (s.a.v.) “Onlar da onlardan (muşrik olanlardan)dır” şeklinde cevap vermiştir. (Buharî, Cihad, 146; Muslim, Cihad, 26/h.no: 1745)

    İmam Nevevî ve İbn Hacer’e göre, bu hadiste “kadın ve çocukların kasten öldürülmesi olayından” değil, “muşrik erkeklere atılan (ok-mızrak gibi) silahların yanlışlıkla/bir kasıt olmaksızın onlara isabet etmesi” veya “onlara dokunmadan düşman erkeklere ulaşma imkânı olmadığı durumlardan” söz edilmektedir. (Nevevî, İbn Hacer, ilgili hadisin şerhi).

    Bununla beraber, Hz. Peygamber (s.a.v.) daha sonra kadın ve çocukların öldürülmesini kesin olarak yasaklamıştır. (İbn Hacer, a.g.y; Buharî, Cihad, 147,148; Muslim, Cihad, 24,25/h. No: 1744; Ebu Davud, Cihad, 121; Tirmizî, Seyr, 9; İbn Mace, Cihad, 30; Darimî, Seyr,25; Ahmed b. Hanbel, 2, 122,123)
    Bu hadislere dayanan dört mezheb muctehidlerin ittifakıyla -bizzat savaşa katılmayan- kâfirlerin kadın ve çocuklarının öldürülmesi caiz değildir. (V. Zuhaylî, el-Fıkhu’l-İslamî, 6/421-423)


  10. 04.Eylül.2012, 23:42
    5
    karadamlalar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kesintili Üye
    hadis ile açıklayalım abi o zaman,yanlış anlaşılma olmasın:
    “Gece muşriklere yapılan baskınlarda kadın ve çocuklar da ölüyor, bunun hükmü nedir?” şeklindeki soruya karşı Peygamberimiz (s.a.v.) “Onlar da onlardan (muşrik olanlardan)dır” şeklinde cevap vermiştir. (Buharî, Cihad, 146; Muslim, Cihad, 26/h.no: 1745)

    İmam Nevevî ve İbn Hacer’e göre, bu hadiste “kadın ve çocukların kasten öldürülmesi olayından” değil, “muşrik erkeklere atılan (ok-mızrak gibi) silahların yanlışlıkla/bir kasıt olmaksızın onlara isabet etmesi” veya “onlara dokunmadan düşman erkeklere ulaşma imkânı olmadığı durumlardan” söz edilmektedir. (Nevevî, İbn Hacer, ilgili hadisin şerhi).

    Bununla beraber, Hz. Peygamber (s.a.v.) daha sonra kadın ve çocukların öldürülmesini kesin olarak yasaklamıştır. (İbn Hacer, a.g.y; Buharî, Cihad, 147,148; Muslim, Cihad, 24,25/h. No: 1744; Ebu Davud, Cihad, 121; Tirmizî, Seyr, 9; İbn Mace, Cihad, 30; Darimî, Seyr,25; Ahmed b. Hanbel, 2, 122,123)
    Bu hadislere dayanan dört mezheb muctehidlerin ittifakıyla -bizzat savaşa katılmayan- kâfirlerin kadın ve çocuklarının öldürülmesi caiz değildir. (V. Zuhaylî, el-Fıkhu’l-İslamî, 6/421-423)


  11. 05.Eylül.2012, 00:45
    6
    cavraşım
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Ağustos.2012
    Üye No: 97639
    Mesaj Sayısı: 628
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7
    Yaş: 40
    Bulunduğu yer: konya

    Cevap: Buharİ ve mÜslİm kİtaplarini okuyan var mi?yada İlmİ olan

    [/QUOTE]Zina yapan evlilerin taşlanarak öldürülmesini emreden ayet, Ayşe`nin döşeğinin altındaki sahifede yazılı bulunuyordu Peygamber ölünce Ayşe onun defin işlemleriyle meşgul iken, evin açık kapısından içeri giren bir keçi o sahifeyi yedi ve böylece taşlama cezası Kuran`dan çıktı; ama hükmü devam ediyor” (İbni Mace 36/1944; Hanbel 3/61; 5/131, 132, 183; 6/269)

    “Keçinin yemesi sonucu Kuran`dan çıkan taşlama ayetini Ömer Kuran`a tekrar sokmak istedi; ancak halkın dedikodusundan korktuğu için cesaret edemedi” (Buhari 53/5; 54/9; 83/3; 93/21; Muslim, Hudud 8/1431; Ebu Davut 41/1; Itkan 2/34) '''[QUOTE]

    cevap ta:

    [QUOTE]Derken Allah, kardeşinin cesedini nasıl gömeceğini ona göstermek için yeri eşeleyen bir karga gönderdi (Katil kardeş) "Yazıklar olsun bana! Şu karga kadar da olamadım mı ki, kardeşimin cesedini gömeyim" dedi ve ettiğine yananlardan oldu

    Allah karga aracılığı ile şeriat koyuyor da keçi aracılığı ile neden kaldırmasın?[QUOTE]


    amir kardeş,Kurandan bir ayetin kaybolduğu önemli kişiler tarafından naklediliyor
    sen de buna itiraz etmediğine göre doğru yani?
    ve açıklaman kalbimi tatmin etmeditatmin etmek zorunda değilsin tabii.ama işte,yardımnıza ihtiyacım oluyor böyle konularda
    Allah koyduğu bir kuralı neden kaldırıyor?
    Bizim katımızda söz değişmez diye bir ayet yokmuydu ben mi yanlış hatırlıyorum?
    Yardımcı olur musun kardeş??


  12. 05.Eylül.2012, 00:45
    6
    Devamlı Üye
    [/QUOTE]Zina yapan evlilerin taşlanarak öldürülmesini emreden ayet, Ayşe`nin döşeğinin altındaki sahifede yazılı bulunuyordu Peygamber ölünce Ayşe onun defin işlemleriyle meşgul iken, evin açık kapısından içeri giren bir keçi o sahifeyi yedi ve böylece taşlama cezası Kuran`dan çıktı; ama hükmü devam ediyor” (İbni Mace 36/1944; Hanbel 3/61; 5/131, 132, 183; 6/269)

    “Keçinin yemesi sonucu Kuran`dan çıkan taşlama ayetini Ömer Kuran`a tekrar sokmak istedi; ancak halkın dedikodusundan korktuğu için cesaret edemedi” (Buhari 53/5; 54/9; 83/3; 93/21; Muslim, Hudud 8/1431; Ebu Davut 41/1; Itkan 2/34) '''[QUOTE]

    cevap ta:

    [QUOTE]Derken Allah, kardeşinin cesedini nasıl gömeceğini ona göstermek için yeri eşeleyen bir karga gönderdi (Katil kardeş) "Yazıklar olsun bana! Şu karga kadar da olamadım mı ki, kardeşimin cesedini gömeyim" dedi ve ettiğine yananlardan oldu

    Allah karga aracılığı ile şeriat koyuyor da keçi aracılığı ile neden kaldırmasın?[QUOTE]


    amir kardeş,Kurandan bir ayetin kaybolduğu önemli kişiler tarafından naklediliyor
    sen de buna itiraz etmediğine göre doğru yani?
    ve açıklaman kalbimi tatmin etmeditatmin etmek zorunda değilsin tabii.ama işte,yardımnıza ihtiyacım oluyor böyle konularda
    Allah koyduğu bir kuralı neden kaldırıyor?
    Bizim katımızda söz değişmez diye bir ayet yokmuydu ben mi yanlış hatırlıyorum?
    Yardımcı olur musun kardeş??


  13. 20.Nisan.2016, 09:54
    7
    Misafir

    Cevap: Buharİ ve mÜslİm kİtaplarini okuyan var mi?yada İlmİ olan

    kardeşim hadisler başımın tacı ama önce kuranı imam yapalım o bize allahın izniyle dogru yolu gösterir


  14. 20.Nisan.2016, 09:54
    7
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    kardeşim hadisler başımın tacı ama önce kuranı imam yapalım o bize allahın izniyle dogru yolu gösterir


  15. 10.Temmuz.2016, 01:07
    8
    Misafir

    Cevap: Buhari ve müslim kitaplarını okuyan var mı? yada ilmi olan

    diyor ki kargayla ayet koyan keçiyle neden kaldırmasın. yahu öyle bir cümle kuruyorsun ki. sana mı soracak keçiyle kaldırıp kaldırmamayı. kuranda karga ile alakalı ayet var. keçiyle alakalı yok. sen nasıl inanırsın bu ayetin bu şekilde kaldırıldığına. kendi inandığınız şeyleri kanıtlamak için yorum yapmayın.


  16. 10.Temmuz.2016, 01:07
    8
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    diyor ki kargayla ayet koyan keçiyle neden kaldırmasın. yahu öyle bir cümle kuruyorsun ki. sana mı soracak keçiyle kaldırıp kaldırmamayı. kuranda karga ile alakalı ayet var. keçiyle alakalı yok. sen nasıl inanırsın bu ayetin bu şekilde kaldırıldığına. kendi inandığınız şeyleri kanıtlamak için yorum yapmayın.


  17. 14.Temmuz.2016, 11:28
    9
    Misafir

    Cevap: Buhari ve müslim kitaplarını okuyan var mı? yada ilmi olan

    Kardeşlerim uydurma hadislerle peygambere atılan iftiraları ispat edeceğim diye kolı kırk yaracağınıza Allah ın sözlerine baksanız ya.."Gerçek şu: Bu Kur'an sana ve toplumuna elbette ki bir hatırlatıcı, bir öğüttür. Bundan sorumlı tutulacaksınız."(zuhruf 44)
    Peygamber der ki: Ey Rabbim! Kavmim bu Kur´an´ı büsbütün terkettiler. (Furkân 25:30, Diyanet Vakfı)


  18. 14.Temmuz.2016, 11:28
    9
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Kardeşlerim uydurma hadislerle peygambere atılan iftiraları ispat edeceğim diye kolı kırk yaracağınıza Allah ın sözlerine baksanız ya.."Gerçek şu: Bu Kur'an sana ve toplumuna elbette ki bir hatırlatıcı, bir öğüttür. Bundan sorumlı tutulacaksınız."(zuhruf 44)
    Peygamber der ki: Ey Rabbim! Kavmim bu Kur´an´ı büsbütün terkettiler. (Furkân 25:30, Diyanet Vakfı)


  19. 18.Ocak.2017, 23:40
    10
    Misafir

    Yorum: Buhari ve müslim kitaplarını okuyan var mı? yada ilmi olan

    (Hicr 9)
    "Hiç şüphe yok ki, Kur'ân'ı biz indirdik, elbette onu yine biz koruyacağız."

    Bu recm ayeti neden korunmamış?
    Unutturulmuşsa hükmünün de kalması lazım,
    ama hükmü devam ediyor, kendi ortalarda yok.

    (Bakar 106)
    "Biz bir âyetten her neyi nesheder veya unutturursak, ondan daha
    hayırlısını yahut mislini getiririz. Bilmez misin ki, Allah her şeye kâdirdir."

    Madem bu ayet unutturulmuş, neden yerine daha hayırlısı gelmemiş?

    __________________________________________________ _____

    İslamda recmin olması hakkında ayet olduğu için değil, Rasulullah aleyhisselatu vesselamın
    tatbiki olduğu içindir. Tıpkı altın ve ipeğin haramlığı gibi.


  20. 18.Ocak.2017, 23:40
    10
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    (Hicr 9)
    "Hiç şüphe yok ki, Kur'ân'ı biz indirdik, elbette onu yine biz koruyacağız."

    Bu recm ayeti neden korunmamış?
    Unutturulmuşsa hükmünün de kalması lazım,
    ama hükmü devam ediyor, kendi ortalarda yok.

    (Bakar 106)
    "Biz bir âyetten her neyi nesheder veya unutturursak, ondan daha
    hayırlısını yahut mislini getiririz. Bilmez misin ki, Allah her şeye kâdirdir."

    Madem bu ayet unutturulmuş, neden yerine daha hayırlısı gelmemiş?

    __________________________________________________ _____

    İslamda recmin olması hakkında ayet olduğu için değil, Rasulullah aleyhisselatu vesselamın
    tatbiki olduğu içindir. Tıpkı altın ve ipeğin haramlığı gibi.





+ Yorum Gönder