+ Yorum Gönder
1. Sayfa 12 ... SonuncuSonuncu
Soru ve Cevaplar ve Sizden gelen sorular Kategorisinden Muhyiddin İbn-i Arabi'nin şu sözleri şirk değil midir? Konusununa Bakıyorsunuz..
  1. parasetemol
    Emekli
    Reklam

    Muhyiddin İbn-i Arabi'nin şu sözleri şirk değil midir?

    Reklam





    Muhyiddin İbn-i Arabi'nin şu sözleri şirk değil midir? Mumsema “Erkek kadını sevdiği zaman onunla yatmak istemiştir. Yani sevginin sonunda meydana gelen şey. Nikah (kadın erkek münasebeti)nden daha büyük bir kavuşma yoktur. Onun için şehvet kişinin bütün vücudunu kaplar. Bu sebepten kişinin yıkanması emredilmiştir… Şüphesiz Allah, kulunun kendisinden başka bir şeyle lezzet bulduğuna inanmasını çok kıskanır. Onun için kendisinde fena bulduğu kadın suretine girerek tekrar kendisine dönmesi için yıkanma (gusul) ile onu temizlemiştir. Çünkü başka şekilde olmaz. Erkek, Allah’ı kadında müşahade ederse, buna münfailde müşahade denir… Allah’ı kadında müşahade etmesi tam ve en mükemmeldir. Çünkü Allah onlarda çok mükemmel müşahade edilmektedir. Zira Allah maddelerden soyut olarak hiç bir zaman müşahade edilmez. Allah’ın kadınlarda müşahade edilmesi en büyük ve en mükemmeldir. Kavuşmanın en büyüğü de nikah (münasebet)tir.”
    İbn Arabi, Fususu’l-Hikem, 1/212, el-Halebi baskısı, yine Kaşani şerhi, 437, İstanbul baskısı, İbn Arabi’nin kadın aşkı ve kadınlara düşkünlüğü hakkında bilgi için Tercümanu’l-Eşvak kitabına bakınız, s. 75-77, ter. Mahmud Kanık, İz Yayıncılık, İstanbul, 1991.





  2. parasetemol
    Emekli

    Cevap: Muhyiddin İbn-i Arabi'nin şu sözleri şirk değil midir?


    Reklam


    İslamyolu nickli birisi vardı,Arabi hastası,en çok da onun cevabını merak et(mi)yorum

  3. SahteSeyh
    Emekli
    Bu Alim zannedilen kişinin adını en sevilen Allah dostları listesinde de görmüştüm.Bu sapık fikre sahip birisini böylesi bir listeye dahil eden zihniyet sağlıklı bir zihniyet olabilir mi diye düşünmek lazım!!!

  4. karadamlalar
    Kesintili Üye
    bu tasavvuf velileri Allahı öyle çok sevip aşık olmuşlar ki(!) kadın gibi anmadan duramaz olmuşlar,kadına aşkını-şehvetini Allah aşkıyla karıştıran adamlar veliyuşşeytan dan başka bir şey nasıl olabiliyorlar?

  5. cihad38
    Emekli
    aşktan anlamayana aşkı anlatmaya,
    aşık olanın aşkını anlatmaya ihtiyacı yoktur,
    olaki oldu diyelim;bizim gibi kapasitesi kısıtlı insanların anlayacağı dilde konuşmuşlardır.
    sana vahdeti vucudu aşıp vahdeti şuhuda ulaştığını anlatsa afedersin ama çok özür diliyorum, anlarsın.
    hakkınızı helal edin,edepsizlerin seviyesine düştüğüm için Allahım affetsin.
    forumdaki arkadaşlardan da özür dilerim.

  6. karadamlalar
    Kesintili Üye
    doğru biz anlamayan salaklarız(!) aklımızı dine girerken kapıda bıraktık(!) , zaten akılsızlığımızdan kuran ve sünnete dönüş için sürekli eskilere saldırıyoruz,ne gerek var dimi yahu(!)

  7. mümini78
    Devamlı Üye
    “Erkek kadını sevdiği zaman onunla yatmak istemiştir Yani sevginin sonunda meydana gelen şey Nikah (kadın erkek münasebeti)nden daha büyük bir kavuşma yoktur Onun için şehvet kişinin bütün vücudunu kaplar Bu sebepten kişinin yıkanması emredilmiştir… Şüphesiz Allah, kulunun kendisinden başka bir şeyle lezzet bulduğuna inanmasını çok kıskanır Onun için kendisinde fena bulduğu kadın suretine girerek tekrar kendisine dönmesi için yıkanma (gusul) ile onu temizlemiştir Çünkü başka şekilde olmaz Erkek, Allah’ı kadında müşahade ederse, buna münfailde müşahade denir… Allah’ı kadında müşahade etmesi tam ve en mükemmeldir Çünkü Allah onlarda çok mükemmel müşahade edilmektedir Zira Allah maddelerden soyut olarak hiç bir zaman müşahade edilmez Allah’ın kadınlarda müşahade edilmesi en büyük ve en mükemmeldir Kavuşmanın en büyüğü de nikah (münasebet)tir”
    İbn Arabi, Fususu’l-Hikem, 1/212, el-Halebi baskısı, yine Kaşani şerhi, 437, İstanbul baskısı, İbn Arabi’nin kadın aşkı ve kadınlara düşkünlüğü hakkında bilgi için Tercümanu’l-Eşvak kitabına bakınız, s 75-77, ter Mahmud Kanık, İz Yayıncılık, İstanbul, 1991
    Bu metinde mecaz anlam ya da yan anlam varmıdır bilemeyeceğim. Metin sonradan değiştiridi mi? Bazı kişiler bu metinde oynama yaptımı bilemeyeceğim. Bu metin kime aittir bunu da bilemeyeceğim. Ancak bu yazıyı yazan kim olursa olsun ( burada yazılan yazının hemfikri olan ve olanlar) Freduudan farkı yok bunların tez zamanda evlenip nefislerini söndürmeleri gerekir çünkü bu metin apaçık sapıklıktır.

  8. mümini78
    Devamlı Üye
    Şüphesiz Allah, kulunun kendisinden başka bir şeyle lezzet bulduğuna inanmasını çok kıskanır
    Şu cümle bile başlı başına sapıklık. Kıskanmak acizin işidir. Muhtaç olanın işidir. Nefsi olanın işdir. Allah öfkelenir kızar, sevinir ancak Allahın kıskanması gibi bir şey sözkonusu değildir. Bence bu metinler tamamen uydurma bunlar Muhyiddin İbn-i Arabi'nin sözleri olamaz. Şayet öyle ise işte bu da fazla mürekkep yalamanın sonucudur.

  9. SahteSeyh
    Emekli
    Muhyiddin İbn-i Arabi'nin sözleri olamaz
    Kardeş malesef öyle. fususil hikem kendi kitabı,daha bunun gibi yüzlercesi var.Bir de kalkıp aşkı anlamamaktan bahsediyor sahip çıkıcılar!Yazık,küfrün savunucusu olarak yargılanmak var şimdi bir de defterlerinde!!!

  10. @mir
    âb ü kil
    Şu cümle bile başlı başına sapıklık Kıskanmak acizin işidir Muhtaç olanın işidir Nefsi olanın işdir Allah öfkelenir kızar, sevinir ancak Allahın kıskanması gibi bir şey sözkonusu değildir Bence bu metinler tamamen uydurma bunlar Muhyiddin İbn-i Arabi'nin sözleri olamaz Şayet öyle ise işte bu da fazla mürekkep yalamanın sonucudur
    Allah'ın kullarını kıskandığı ile ilgili bir hadis var şudur:
    "Allah kıskançtır, mü'min de kıskançtır. Allah'ın kıskanması, mü'minin Allah'ın haram ettiği şeyi yapmasıdır."[Buhârî, Nikâh107, Müslim, Tevbe 36, (2761); Tirmizî, Radâ 14, (1168)]

    fakat bu yukardaki sapık yazıyı haklı çıkarmaz
    çünkü Allah, kulunun haram işleyerek uğruna haram işlediği şeyi kendisinden daha fazla önemsemiş olmasını kıskanır
    Allah'ın haram kıldığı şeylerden biri de kendisi hakkında ileri geri konuşulmasıdır
    gaybten haber aldığını
    Resuller Allah'tan Cibril vasıtası ile haber alırken kendilerinin aracısız direkt Allah'tan aldıklarını iddia eden bu sapıklar ise
    sürekli Allah hakkında Kur'an ve Sünnette olmayan misaller vermişlerdir

    16-Nahl-74-Allah için emsal göstermeyin. Çünkü Allah bilir, siz ise bilmezsiniz.

  11. mümini78
    Devamlı Üye
    @mir
    ben hadis ayet paylaşımında bulunmam niye bulunmadığımı da önceki yazılarımda yazdım ancak kısaca belirtmek gerekirse herkes hadis ve ayetleri işine geldiği gibi yorumluyor bazen de tamamen hadisi red ediyor o sahih hadis değildir deniliyor.

    "Allah kıskançtır, mü'min de kıskançtır Allah'ın kıskanması, mü'minin Allah'ın haram ettiği şeyi yapmasıdır
    Buradaki hadis doğrumudur değilmidir? Benim üzerinde duracağım konu değildir?
    Kul görür
    Allah da görür
    Kul göz ile görür
    Allah da göz ile görür der isek sapıtırız.

    Kul kıskançtır Allah da kıskançtır
    Kulun kıskançlık nedenleri bellidir. Çekememezlik-Aşırı istek-Elde edememe-vb-vs
    Şimdi bu tanımlamalar ile Allahın kıskançlığını da tanımlarsar aldanırız.
    Allah kıskanç değildir.
    Burada o kelime kullanmış olsa dahi " yazılışları aynı anmaları farklı olan şeylerdir"

    Tabiki bunlar benim görüşlerim.

  12. HAMMADUN
    Emekli

    Reklam


    Binâenaleyh (bundan dolayı) kevn (kozmik evren) ferdiyyet-i selâsiyye (üçlü tek) üzerine müstenid (kurulu) olduğu gibi muhabbet(sevgi) dahi bu ferdiyyet üzerine müstenid (kurulu) oldu. Zîrâ(çünkü) racül (erkek) Hak'tan ve kadın racülden (erkekten) müştakk olup (türeyip) yekdîğerine (birbirlerine) muhabbet ettiler (sevgi duydular).Ve bunun netîcesi olmak üzere racül (erkek), kadının kendi aslı (özü) bulunan erkeğe iştiyâkı (özlem duyması) kabîlinden(türünden) olarak, kendi aslıolan Rabb'ine müştâk (özlem duyan, can atan) oldu. Binâenaleyh (bundan dolayı) Allah Teâlâ kendi sûreti üzerine halk ettiği (yarattığı) kimseyi, ya'nî racülü (erkeği) sevdiği gibi, o racüle (erkeğe) kendisinden müştakk olan (türeyen) kadını sevdirdi. Şu halde racülün (erkeğin) muhabbeti (sevgisi) ancak kendisinden mütevekkin olan (doğan,meydana gelen) kadına vâkı'(olmuş) oldu ve racülün (erkeğin) muhabbeti (sevgisi) dahi kendinin aslı (özü) olan Hakk'â vâkı' (olmuş) oldu. Çünkü o vücûd-ı Hak'tan(Hakk’ın varlığından) mütekevvin oldu (meydana geldi).Binâenaleyh(bundan dolayı) racülün (erkeğin) muhabbetinde (sevgisinde) asl(esas) olan muhabbet-i ilâhiyyedir (ilahi sevgisidir) ve kadına olan muhabbetise muhabbet-i ilâhiyyeninfer'idir (bir koludur).İşte racül(erkek),muhabbet-i ilâhiyye (ilahi sevgi) üzerinde sâbit (mevcut)olduğu için / Sallallâhü aleyhi ve sellem Efendimiz hadîs-i şerîflerinde حُبًبَ إلَيً ya'nî "Bana sevdirildi" buyurdu. Ve أحْبَبْتُ ya'nî "Ben kendi nefsimden sevdim" buyurmadı. Çünkü onun muhabbeti (sevgisi),onu kendi sûreti üzerine halk eden (yaratan)Rabb-i mutlakadır (kayıtsız Rab’dır).Hattâ racülün (erkeğin) kendi kadınına olan muhabbeti (sevgisi) dahi, yine Rabb'ine müteallıktır(bağlıdır).Zîrâ (çünkü) kadına olan muhabbet (sevgi), muhabbet-i ilâhiyye (ilahi sevgi) iledir. Ve muhabbet-i ilâhiyye (ilahi sevgi) asıl,muhabbet-i nisâ (kadın sevgisi) ise fer'dir (asıldan bir uzantıdır). Ve racülün (erkeğin) kadına muhabbeti (sevgisi),tahalluk-ı ilâhi (ilahi ahlaklanma) ile mütehallık (ahlaklanmış) olmasından nâşîdir(dolayıdır).Çünkü tahalluk-i ilâhî (ilahi ahlaklanma) kendinden müştakk (türemiş) olan ve kendi sûreti üzerine bulunan insana muhabbettir (sevgidir).Ve kadın, racülün (erkeğin) sûreti üzere, racülden (erkekten) müştakk (türemiş, meydana gelmiş)olduğundan, bu tahalluk-ı ilâhî (ilahi ahlaklanma) netîcesi olarak racül(erkek) kadına muhabbet etmiştir (sevgi duymuştur).

    Parasetemol, @mir yapmayın, bahsettiğiniz zat Muhyiddin İbn-i Arabi.

    İnşaAllah yukarıda bahsi geçen konuyu, aslı ile anladığınızda İnşaAllah tövbe edersiniz.

    Rab'bim Cümlemizden Razı Olsun. Amin.


+ Yorum Gönder
1. Sayfa 12 ... SonuncuSonuncu
muhyiddin arabi sözleri,  ibni arabi sözleri,  muhiddin arabi sözleri,  muhyiddin ibn arabi sözleri,  ibnül arabi sözleri,  muhyiddin ibni arabi sözleri,  ibn arabi sözleri