Konusunu Oylayın.: Cübbel'nin anlattığı bu olay gerçek olabilir mi?Değilse şayet şirk midir?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Cübbel'nin anlattığı bu olay gerçek olabilir mi?Değilse şayet şirk midir?
  1. 31.Ağustos.2012, 03:21
    25
    HAMMADUN
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Aralık.2010
    Üye No: 81065
    Mesaj Sayısı: 1,021
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Cübbel'nin anlattığı bu olay gerçek olabilir mi?Değilse şayet şirk midir?

    reklam


    Cevap: Cübbel'nin anlattığı bu olay gerçek olabilir mi?Değilse şayet şirk midir? isimli konu Mumsema.com Cevap: Cübbel'nin anlattığı bu olay gerçek olabilir mi?Değilse şayet şirk midir?
    Eğer bu hususda da bişey söylemezsen

    Bu hadis denilenide hammadun ayaklarının altına alacak @mir Kurtar kurtarabiliyorsan, şu hadis denileni hammadunun ayaklarının altından @mir....

    Rab'bim Cümlemizden Razı Olsun. Amin.


  2. 31.Ağustos.2012, 03:21
    25
    HAMMADUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    reklam


    Eğer bu hususda da bişey söylemezsen

    Bu hadis denilenide hammadun ayaklarının altına alacak @mir Kurtar kurtarabiliyorsan, şu hadis denileni hammadunun ayaklarının altından @mir....

    Rab'bim Cümlemizden Razı Olsun. Amin.


  3. 31.Ağustos.2012, 03:24
    26
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: Cübbel'nin anlattığı bu olay gerçek olabilir mi?Değilse şayet şirk midir?

    reklam


    onun cevabını anlayacağını umduğum kişiye verdim İnşaallah
    sen ise kibrinden kurtulunca belki anlarsın
    Kur'an'da Allah'ın elinden yüzünden ve gözlerinden bahseden ayetler var
    onları da inkar edersin belki ha
    "bu ayetleri indiren Allah benim ayaklarımın altındadır" dersin belki
    hiç şaşırmam


  4. 31.Ağustos.2012, 03:24
    26
    âb ü kil
    reklam


    onun cevabını anlayacağını umduğum kişiye verdim İnşaallah
    sen ise kibrinden kurtulunca belki anlarsın
    Kur'an'da Allah'ın elinden yüzünden ve gözlerinden bahseden ayetler var
    onları da inkar edersin belki ha
    "bu ayetleri indiren Allah benim ayaklarımın altındadır" dersin belki
    hiç şaşırmam


  5. 31.Ağustos.2012, 03:35
    27
    ebediyyetyolcusu
    Emekli

    Üyelik Tarihi: 27.Mayıs.2012
    Üye No: 96330
    Mesaj Sayısı: 661
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 41
    Bulunduğu yer: imtihan dünyası

    Cevap: Cübbel'nin anlattığı bu olay gerçek olabilir mi?Değilse şayet şirk midir?

    İnsanların aklını bulandırmadan buna bir açıklık getielim o halde...

    Değerli kardeşimiz;

    "Allah ahirette Peygamberlere kimliğini kanıtlamak için bacağını açıp baldırını gösterir.” (Müslim İman 302, Buhari 97/24,10/29, Müsned, 3/1)

    Bazı ayet ve hadislerde Allah'ın eli, Allah'ın İpi, Allah'ın Baldırı gibi ifadeler kullanılmaktadır. Bu tür ayetler mütaşabih ayetlerdir. Peygamber efendimiz de bazı hadislerinde mütaşabih kelimeler kullanmıştır. Böylece insanlar bu meseleri daha iyi anlasın. Nitekim başka bir hadisi şerifte Peygamber efendimiz şöyle buyurmaktadır.

    "Ebu Said (ra) anlatıyor. Resulullah (aleyhisselatu vesselam)'ı dinledim, "Baldırların açılacağı, kendilerinin secdeye davet edileceği gün...(Kalem 42) mealindeki ayetle ilgili olarak" şöyle diyordu: "Rabbimiz baldırını açar, her mümin erkek ve her mümin kadın O'na secde eder. Dünyada iken kendisine riya ve gösteriş olarak secde edenler geri kalırlar. Onlar da secde etmeye kalkarlar, ancak sırtları bükülmeyen yekpare bir tabakaya dönüşür (ve secde edemezler.)" (Buhari, Tefsir, Nun vel Kalem 2, Tefsir, Nisa 8, Tevhid 24; Müslim, İman 302. (183)

    Kalem suresinin 42. ayetinde "Keşfu's-sak" tabiri geçmektedir. Lügat olarak baldırın açılması manasına gelir. Görüldüğü üzere ayeti kerimeden asıl maksat lügat manası değildir, aksine bir mesaj söz konusudur. Hadis yukarıdaki rivayette baldır kelimesini "sâkehu" şeklinde zamir olarak kaydeder. İbnu Hacer bir başka tarikde zamirsiz olarak "sâke" şeklinde geldiğini ve bu şeklin -ayeti kerimeye uygunluk arzetmesi sebebiyle- daha doğru oldğunu söyler. Aksi takdirde yukarıdaki tercümede aslına muvafık olarak kaydettiğimiz üzere Cenab-ı Hakka baldır izafe ederek, insana teşbih etmek gibi te'vili tekellüflü bir durum ortaya çıkacağını belirtir.

    Öyle ise, "baldırı açmaktan" maksat nedir?

    Alimler bunu, "bütün hakikatkerin çırıl çıplak ortaya çıkması (sebebiyle) hesap ve cezanın bütün şiddet ve dehşetiyle hüküm sürmesi" şeklinde anlamışlardır. Nitekim hadiste, Resulullah (aleyhisselatu vesselam) Cenab-ı Hakkın bütün gerçekleri ortaya koyarak hesap verme hadisesinin dehşetini yaşattığı hengamda, dünyada iken kulluğunu samimiyetle yapanlarla, riyakar hareket edenleri ayırıp mü'minleri dehşetten kurtaracağını, riyakarları da sırtları eğilmez bir hale sokarak cürümlerini yüzlerine vurmak suretiyle, dehşetlerine dehşet katacağını belirtmektedir.

    Konuyu tasvir eden ayeti karimenin tam meali şöyledir:

    "(Hatırla ki o gün) baldır(lar)ın açılacağı, kendilerinin secdeye davet edileceği bir gündür. Fakat buna güç yetiremeyeceklerdir. evet secdeye davet edilecekler gözleri düşük, kendilerini bir zillet sarmış olarak. Halbuki onlar bu secdeye dünyada herşeyden salim ve sapasağlam iken davet ediliyorlardı. (Kalem 42-43)

    Kaynak: Kütüb-i Sitte, (Rahmetli) Prof. Dr. İbrahim Canan.

    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet


  6. 31.Ağustos.2012, 03:35
    27
    İnsanların aklını bulandırmadan buna bir açıklık getielim o halde...

    Değerli kardeşimiz;

    "Allah ahirette Peygamberlere kimliğini kanıtlamak için bacağını açıp baldırını gösterir.” (Müslim İman 302, Buhari 97/24,10/29, Müsned, 3/1)

    Bazı ayet ve hadislerde Allah'ın eli, Allah'ın İpi, Allah'ın Baldırı gibi ifadeler kullanılmaktadır. Bu tür ayetler mütaşabih ayetlerdir. Peygamber efendimiz de bazı hadislerinde mütaşabih kelimeler kullanmıştır. Böylece insanlar bu meseleri daha iyi anlasın. Nitekim başka bir hadisi şerifte Peygamber efendimiz şöyle buyurmaktadır.

    "Ebu Said (ra) anlatıyor. Resulullah (aleyhisselatu vesselam)'ı dinledim, "Baldırların açılacağı, kendilerinin secdeye davet edileceği gün...(Kalem 42) mealindeki ayetle ilgili olarak" şöyle diyordu: "Rabbimiz baldırını açar, her mümin erkek ve her mümin kadın O'na secde eder. Dünyada iken kendisine riya ve gösteriş olarak secde edenler geri kalırlar. Onlar da secde etmeye kalkarlar, ancak sırtları bükülmeyen yekpare bir tabakaya dönüşür (ve secde edemezler.)" (Buhari, Tefsir, Nun vel Kalem 2, Tefsir, Nisa 8, Tevhid 24; Müslim, İman 302. (183)

    Kalem suresinin 42. ayetinde "Keşfu's-sak" tabiri geçmektedir. Lügat olarak baldırın açılması manasına gelir. Görüldüğü üzere ayeti kerimeden asıl maksat lügat manası değildir, aksine bir mesaj söz konusudur. Hadis yukarıdaki rivayette baldır kelimesini "sâkehu" şeklinde zamir olarak kaydeder. İbnu Hacer bir başka tarikde zamirsiz olarak "sâke" şeklinde geldiğini ve bu şeklin -ayeti kerimeye uygunluk arzetmesi sebebiyle- daha doğru oldğunu söyler. Aksi takdirde yukarıdaki tercümede aslına muvafık olarak kaydettiğimiz üzere Cenab-ı Hakka baldır izafe ederek, insana teşbih etmek gibi te'vili tekellüflü bir durum ortaya çıkacağını belirtir.

    Öyle ise, "baldırı açmaktan" maksat nedir?

    Alimler bunu, "bütün hakikatkerin çırıl çıplak ortaya çıkması (sebebiyle) hesap ve cezanın bütün şiddet ve dehşetiyle hüküm sürmesi" şeklinde anlamışlardır. Nitekim hadiste, Resulullah (aleyhisselatu vesselam) Cenab-ı Hakkın bütün gerçekleri ortaya koyarak hesap verme hadisesinin dehşetini yaşattığı hengamda, dünyada iken kulluğunu samimiyetle yapanlarla, riyakar hareket edenleri ayırıp mü'minleri dehşetten kurtaracağını, riyakarları da sırtları eğilmez bir hale sokarak cürümlerini yüzlerine vurmak suretiyle, dehşetlerine dehşet katacağını belirtmektedir.

    Konuyu tasvir eden ayeti karimenin tam meali şöyledir:

    "(Hatırla ki o gün) baldır(lar)ın açılacağı, kendilerinin secdeye davet edileceği bir gündür. Fakat buna güç yetiremeyeceklerdir. evet secdeye davet edilecekler gözleri düşük, kendilerini bir zillet sarmış olarak. Halbuki onlar bu secdeye dünyada herşeyden salim ve sapasağlam iken davet ediliyorlardı. (Kalem 42-43)

    Kaynak: Kütüb-i Sitte, (Rahmetli) Prof. Dr. İbrahim Canan.

    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet


  7. 31.Ağustos.2012, 03:37
    28
    HAMMADUN
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Aralık.2010
    Üye No: 81065
    Mesaj Sayısı: 1,021
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Cübbel'nin anlattığı bu olay gerçek olabilir mi?Değilse şayet şirk midir?

    Alıntı
    Kur'an'da Allah'ın elinden yüzünden ve gözlerinden bahseden ayetler varonları da inkar edersin belki ha
    "bu ayetleri indiren Allah benim ayaklarımın altındadır" dersin belki
    hiç şaşırmam
    Yok O Ayetleri İndiren Rab'bimin yoluna kurban olayım.....

    Yani Allahu Taala'nın Elleri, Kolları, Ayakları, Gözleri, kulaklarımı var @mir.....???? VAR de be kardeşim..... bu Korkun niye..... Bunlar Ehl-i Sünnet itikatınıza tersmi düşüyor.....???? Ne oldu ilimmi bitti....???? Hak geldi, batıl zail mi oldu....????

    Bişeylere benziyor gibi geldi bana..... Hani O şekilsizdi....???? Bu şekilcilik niye....???? Kimya hanım gibi, bacak macak, ne diyorsun @mir.....????

    Baldır dediğimiz bölge, BACAĞINDAKİ BÖLGEDEKİ BALDIR BU DURUMDA öylemi @mir Bacağını açıp Peygamberlere kimlik olsun diyemi gösteriyor....????

    Harbi söyle @mir..... İşin içine bir takım hadis alimleri girdi diye, KÜFÜR dediğiniz şeyi kabul mü eder buldunuz kendinizi....????

    Nasıl ama.... Konuşmam değişmiş değilmi..... Bu dildenmi anlıyorsunuz konuşmada

    Harbi olmuş değilmi konuşmalar....

    Rab'bim Cümlemizden Razı Olsun. Amin.


  8. 31.Ağustos.2012, 03:37
    28
    HAMMADUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    Kur'an'da Allah'ın elinden yüzünden ve gözlerinden bahseden ayetler varonları da inkar edersin belki ha
    "bu ayetleri indiren Allah benim ayaklarımın altındadır" dersin belki
    hiç şaşırmam
    Yok O Ayetleri İndiren Rab'bimin yoluna kurban olayım.....

    Yani Allahu Taala'nın Elleri, Kolları, Ayakları, Gözleri, kulaklarımı var @mir.....???? VAR de be kardeşim..... bu Korkun niye..... Bunlar Ehl-i Sünnet itikatınıza tersmi düşüyor.....???? Ne oldu ilimmi bitti....???? Hak geldi, batıl zail mi oldu....????

    Bişeylere benziyor gibi geldi bana..... Hani O şekilsizdi....???? Bu şekilcilik niye....???? Kimya hanım gibi, bacak macak, ne diyorsun @mir.....????

    Baldır dediğimiz bölge, BACAĞINDAKİ BÖLGEDEKİ BALDIR BU DURUMDA öylemi @mir Bacağını açıp Peygamberlere kimlik olsun diyemi gösteriyor....????

    Harbi söyle @mir..... İşin içine bir takım hadis alimleri girdi diye, KÜFÜR dediğiniz şeyi kabul mü eder buldunuz kendinizi....????

    Nasıl ama.... Konuşmam değişmiş değilmi..... Bu dildenmi anlıyorsunuz konuşmada

    Harbi olmuş değilmi konuşmalar....

    Rab'bim Cümlemizden Razı Olsun. Amin.


  9. 31.Ağustos.2012, 03:40
    29
    karadamlalar
    Kesintili Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Temmuz.2012
    Üye No: 96809
    Mesaj Sayısı: 1,620
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 17

    Cevap: Cübbel'nin anlattığı bu olay gerçek olabilir mi?Değilse şayet şirk midir?

    "BACAĞINDAKİ BÖLGEDEKİ BALDIR BU DURUMDA"

    bizler Allahın var dediğine kayıtsız şartsız iman ederiz,bunu yaratılmışın baldırı gibi anlamayız-öyle düşünmeye uğraşmayız.varlığına iman edip bunun üstüne düşünmeyiz de,inkar etmeyiz de.


  10. 31.Ağustos.2012, 03:40
    29
    karadamlalar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kesintili Üye
    "BACAĞINDAKİ BÖLGEDEKİ BALDIR BU DURUMDA"

    bizler Allahın var dediğine kayıtsız şartsız iman ederiz,bunu yaratılmışın baldırı gibi anlamayız-öyle düşünmeye uğraşmayız.varlığına iman edip bunun üstüne düşünmeyiz de,inkar etmeyiz de.


  11. 31.Ağustos.2012, 03:41
    30
    ebediyyetyolcusu
    Emekli

    Üyelik Tarihi: 27.Mayıs.2012
    Üye No: 96330
    Mesaj Sayısı: 661
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 41
    Bulunduğu yer: imtihan dünyası

    Cevap: Cübbel'nin anlattığı bu olay gerçek olabilir mi?Değilse şayet şirk midir?

    Taberi Tefsiri

    42-43- O gün baldır açılır, (kıyamet gününün dehşetinden paçalar sıvanır) Kâfirler secdeye davet edilirler. Fakat secde edemezler. Gözleri açılmaz bir halde onları zillet kaplamıştır. Halbuki onlar (dünyada) sağlam oldukları halde secdeye davet ediliyorlardı.

    Âyet-i kerimenin baş tarafında "O gün baldır açılır" ifadesi geçmektedir, bir kısım âlimler bu ifadenin mecazi bir anlam taşıdığım söylemişler, diğer bir kısım âlimler ise bunu, zahiri manada almışlar ve bunu destekleyen hadis-i şe ritler zikretmişlerdir.

    Bu ifadedin mecazi bir anlam taşıdığını söyleyenler çeşitli izahlarda bu lunmuşlardır.

    İkrime´ye, Katade´ye, Said b. Cübeyr´e, Mücahid´e ve Abdullah b. Abbas´tan nakledilen bir görüşe göre "Baldırın açılması" ifadesinden maksat, sıkintıh bir günün, dehşetli bir olayın ortaya çıkmasıdır. Bu gün, bir savaş günü de olabilir. Zira böyle bir günde iş ciddiye alınır ve paçalar sıvanır.

    Abdullah b. Abbastan nakledilen diğer bir görüşe göre "Baldım açılması" ifadesinden maksat, dünyanın gitmesi, âhiretin ortaya çıkmasıdır. O gün ameller ortaya dökülür. Kapalı olan baldırlar açıldığı gibi sırlar da açığa çıkar. Abdullah b. Abbas´tan nakledilen diğer bir görüşe göre bu ifadeden maksat, kıyamet gü nünün korkunçluğundan dolayı orada görülen sıkıntı ve darlıkların ortaya çık masıdır. Yine Abdullah b. Abbas´tan nakledilen başka bir görüşe göre bu ifade den maksat, kıyamet gününün en dehşetli anıdır.

    Ebu Musa el-Eş´ari´den nakledilen bir görüşe göre ise "Baldırın açılma-sı"ndan maksat, büyük bir nurun ortaya çıkmasıdır. İnsanlar bu nuru görünce Allaha secde edeceklerdir.

    Rebi´ b. Enes´e göre ise bu ifadeden maksat, perdenin kaldırılmasıdır. Ya ni, yaratıcı ile yaratan arasındaki perde kaldırılacaktır." demektir. "O gün baldır açılır." ifadesinin mecazi olmayıp gerçek manada kullanıldığını söyleyenlere gelince:

    Abdullah b. Mes´ud, Ebu Hureyre ve Ebu Said el-Hüdri, kıyamette Allah tealanin, baldırını açarak kendisini müminlere tanıtacağını, müminlerin de bu nun karşısında Allaha secde edeceklerini söylemişler ve bu hususta şu hadisleri rivayet emişlerdir.

    Ebu Said el-Hudri diyor ki:

    "Ben, Resulullahın şöyle dediğini işittim. Rabbimiz baldırını açacak, her mümin erkek ve kadın ona secde edecektir. Ancak, dünyada iken gösteriş olsun ve desinler diye secde edenler o gün secde edemeyeceklerdir. Secde etmeye ça lışacaklar fakat sırtlan tek bir parça haline gelecek ve secdeye eğilemeyeceklerdir.[39] Bu hususta Ebu Hureyre[40] ve Abdullrhb. Abbas´tan da hadisler rivayet edilmiştir. Ebu Said el-Hudri´nin rivayet ettiği hadis, Buhari´nin Kitap et-Tevhid´inde ve Müslim´in Kitap el-İman´mda daha uzun bir şekilde rivayet edil miştir.

    Âyet-i kerimenin devamında "Kâfirler secdeye davet edilirler. Fakat sec de edemezler." buyurulmaktadır. Yani âhirette baldırın açılması, kullan Allaha secde etmeye sevkedecektir. Fakat onlar, secde edemeyeceklerdir.

    Yine âyette "Gözleri açılmaz bir halde onları zillet kaplamıştır. Halbuki onlar dünyada sağlam olduklan halde secdeye davet ediliyorlardı." buyurulmak tadır. Kâfirlerin âhirette, dehşetten dolayı gözleri baygın hale gelecek, Allanın azabından dolayı onlan zillet ve hakirlik kaplayacaktır. Bu onların, dünyada iken böbürlenmelerinin ve gururlanmalannın karşılığıdır. Onlar dünyada sağlam iken Allaha secde etmeye davet ediliyorlar fakat secde etmiyorlardı. Âhirette secde etmek isteselerde secde edemez duruma geleceklerdir. Allahı gören mü minler ona secde ederlerken kâfir ve münafıklar edilemeyecekler ve dimdik ka lacaklardır.

    Said b. Cübeyr ve İbrahim et-Teymi, "Onlar dünyada secdeye davet edili yorlardı." ifadesinden maksadın, "Ezan okunarak farz namazlannı kılmaya çağı-nlıyorlardi." olduğunu söylemişlerdir.[41]

    [41] Ebu Cafer Muhammed b. Cerir et-Taberi, Taberi Tefsiri, Hisar Yayınevi: 8/397-399.


  12. 31.Ağustos.2012, 03:41
    30
    Taberi Tefsiri

    42-43- O gün baldır açılır, (kıyamet gününün dehşetinden paçalar sıvanır) Kâfirler secdeye davet edilirler. Fakat secde edemezler. Gözleri açılmaz bir halde onları zillet kaplamıştır. Halbuki onlar (dünyada) sağlam oldukları halde secdeye davet ediliyorlardı.

    Âyet-i kerimenin baş tarafında "O gün baldır açılır" ifadesi geçmektedir, bir kısım âlimler bu ifadenin mecazi bir anlam taşıdığım söylemişler, diğer bir kısım âlimler ise bunu, zahiri manada almışlar ve bunu destekleyen hadis-i şe ritler zikretmişlerdir.

    Bu ifadedin mecazi bir anlam taşıdığını söyleyenler çeşitli izahlarda bu lunmuşlardır.

    İkrime´ye, Katade´ye, Said b. Cübeyr´e, Mücahid´e ve Abdullah b. Abbas´tan nakledilen bir görüşe göre "Baldırın açılması" ifadesinden maksat, sıkintıh bir günün, dehşetli bir olayın ortaya çıkmasıdır. Bu gün, bir savaş günü de olabilir. Zira böyle bir günde iş ciddiye alınır ve paçalar sıvanır.

    Abdullah b. Abbastan nakledilen diğer bir görüşe göre "Baldım açılması" ifadesinden maksat, dünyanın gitmesi, âhiretin ortaya çıkmasıdır. O gün ameller ortaya dökülür. Kapalı olan baldırlar açıldığı gibi sırlar da açığa çıkar. Abdullah b. Abbas´tan nakledilen diğer bir görüşe göre bu ifadeden maksat, kıyamet gü nünün korkunçluğundan dolayı orada görülen sıkıntı ve darlıkların ortaya çık masıdır. Yine Abdullah b. Abbas´tan nakledilen başka bir görüşe göre bu ifade den maksat, kıyamet gününün en dehşetli anıdır.

    Ebu Musa el-Eş´ari´den nakledilen bir görüşe göre ise "Baldırın açılma-sı"ndan maksat, büyük bir nurun ortaya çıkmasıdır. İnsanlar bu nuru görünce Allaha secde edeceklerdir.

    Rebi´ b. Enes´e göre ise bu ifadeden maksat, perdenin kaldırılmasıdır. Ya ni, yaratıcı ile yaratan arasındaki perde kaldırılacaktır." demektir. "O gün baldır açılır." ifadesinin mecazi olmayıp gerçek manada kullanıldığını söyleyenlere gelince:

    Abdullah b. Mes´ud, Ebu Hureyre ve Ebu Said el-Hüdri, kıyamette Allah tealanin, baldırını açarak kendisini müminlere tanıtacağını, müminlerin de bu nun karşısında Allaha secde edeceklerini söylemişler ve bu hususta şu hadisleri rivayet emişlerdir.

    Ebu Said el-Hudri diyor ki:

    "Ben, Resulullahın şöyle dediğini işittim. Rabbimiz baldırını açacak, her mümin erkek ve kadın ona secde edecektir. Ancak, dünyada iken gösteriş olsun ve desinler diye secde edenler o gün secde edemeyeceklerdir. Secde etmeye ça lışacaklar fakat sırtlan tek bir parça haline gelecek ve secdeye eğilemeyeceklerdir.[39] Bu hususta Ebu Hureyre[40] ve Abdullrhb. Abbas´tan da hadisler rivayet edilmiştir. Ebu Said el-Hudri´nin rivayet ettiği hadis, Buhari´nin Kitap et-Tevhid´inde ve Müslim´in Kitap el-İman´mda daha uzun bir şekilde rivayet edil miştir.

    Âyet-i kerimenin devamında "Kâfirler secdeye davet edilirler. Fakat sec de edemezler." buyurulmaktadır. Yani âhirette baldırın açılması, kullan Allaha secde etmeye sevkedecektir. Fakat onlar, secde edemeyeceklerdir.

    Yine âyette "Gözleri açılmaz bir halde onları zillet kaplamıştır. Halbuki onlar dünyada sağlam olduklan halde secdeye davet ediliyorlardı." buyurulmak tadır. Kâfirlerin âhirette, dehşetten dolayı gözleri baygın hale gelecek, Allanın azabından dolayı onlan zillet ve hakirlik kaplayacaktır. Bu onların, dünyada iken böbürlenmelerinin ve gururlanmalannın karşılığıdır. Onlar dünyada sağlam iken Allaha secde etmeye davet ediliyorlar fakat secde etmiyorlardı. Âhirette secde etmek isteselerde secde edemez duruma geleceklerdir. Allahı gören mü minler ona secde ederlerken kâfir ve münafıklar edilemeyecekler ve dimdik ka lacaklardır.

    Said b. Cübeyr ve İbrahim et-Teymi, "Onlar dünyada secdeye davet edili yorlardı." ifadesinden maksadın, "Ezan okunarak farz namazlannı kılmaya çağı-nlıyorlardi." olduğunu söylemişlerdir.[41]

    [41] Ebu Cafer Muhammed b. Cerir et-Taberi, Taberi Tefsiri, Hisar Yayınevi: 8/397-399.


  13. 31.Ağustos.2012, 03:48
    31
    fanihayat
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 14.Haziran.2012
    Üye No: 96557
    Mesaj Sayısı: 195
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Cübbel'nin anlattığı bu olay gerçek olabilir mi?Değilse şayet şirk midir?

    Allah, göklerin ve yerin nurudur. O'nun nurunun misali, içinde çerağ bulunan bir kandil gibidir; çerağ bir sırça içerisindedir; sırça, sanki incimsi bir yıldızdır ki, doğuya da, batıya da ait olmayan kutlu bir zeytin ağacından yakılır; (bu öyle bir ağaç ki) neredeyse ateş ona dokunmasa da yağı ışık verir. (Bu,) Nur üstüne nurdur. Allah, kimi dilerse onu Kendi nuruna yöneltip-iletir. Allah insanlar için örnekler verir. Allah, herşeyi bilendir. (Nur Suresi, 35)

    O, doğurmamıştır ve doğurulmamıştır. (İhlas Suresi, 3)
    Ve hiçbir şey O'nun dengi değildir. (İhlas Suresi, 4)


  14. 31.Ağustos.2012, 03:48
    31
    Emekli
    Allah, göklerin ve yerin nurudur. O'nun nurunun misali, içinde çerağ bulunan bir kandil gibidir; çerağ bir sırça içerisindedir; sırça, sanki incimsi bir yıldızdır ki, doğuya da, batıya da ait olmayan kutlu bir zeytin ağacından yakılır; (bu öyle bir ağaç ki) neredeyse ateş ona dokunmasa da yağı ışık verir. (Bu,) Nur üstüne nurdur. Allah, kimi dilerse onu Kendi nuruna yöneltip-iletir. Allah insanlar için örnekler verir. Allah, herşeyi bilendir. (Nur Suresi, 35)

    O, doğurmamıştır ve doğurulmamıştır. (İhlas Suresi, 3)
    Ve hiçbir şey O'nun dengi değildir. (İhlas Suresi, 4)


  15. 31.Ağustos.2012, 03:49
    32
    HAMMADUN
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Aralık.2010
    Üye No: 81065
    Mesaj Sayısı: 1,021
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Cübbel'nin anlattığı bu olay gerçek olabilir mi?Değilse şayet şirk midir?

    Alıntı
    "BACAĞINDAKİ BÖLGEDEKİ BALDIR BU DURUMDA"

    bizler Allahın var dediğine kayıtsız şartsız iman ederiz,bunu yaratılmışın baldırı gibi anlamayız-öyle düşünmeye uğraşmayızvarlığına iman edip bunun üstüne düşünmeyiz de,inkar etmeyiz de
    Alıntı
    bizler Allahın var dediğine kayıtsız şartsız iman ederiz
    Amenna ve Saddakna problem kalmadı.....

    Alıntı
    bunu yaratılmışın baldırı gibi anlamayız
    Rab'bimin apaçık ayetler dediğinden siz TEVİL yoluyla, BAŞKA bişeyler mi anlarsınız....????

    Alıntı
    öyle düşünmeye uğraşmayızvarlığına iman edip bunun üstüne düşünmeyiz de,
    Ya demek siz hiç düşünmezsiniz, tefekkür etmezsiniz, akletmezsiniz öylemi.....????

    Alıntı
    inkar etmeyiz de
    Şu bir buçuk satır cümle içerisinde kaç tana Ayet-i Kerimeyi İNKAR ettiğini biliyormusun Allahu Taalanın lutfudur ki; bilmiyorsun.

    RAB'bimin RAHMETİ GENİŞ..... Bilmediğin içinde üzerinde hiç bir sorumluluk yok..... Ama bilipte İMAN NURUNU ŞİRK KARANLIĞINA BOĞANLAR olursa varya.... Rab'bim HİDAYET EYLESİN....

    Rab'bim Cümlemizden Razı Olsun. Amin.


  16. 31.Ağustos.2012, 03:49
    32
    HAMMADUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    "BACAĞINDAKİ BÖLGEDEKİ BALDIR BU DURUMDA"

    bizler Allahın var dediğine kayıtsız şartsız iman ederiz,bunu yaratılmışın baldırı gibi anlamayız-öyle düşünmeye uğraşmayızvarlığına iman edip bunun üstüne düşünmeyiz de,inkar etmeyiz de
    Alıntı
    bizler Allahın var dediğine kayıtsız şartsız iman ederiz
    Amenna ve Saddakna problem kalmadı.....

    Alıntı
    bunu yaratılmışın baldırı gibi anlamayız
    Rab'bimin apaçık ayetler dediğinden siz TEVİL yoluyla, BAŞKA bişeyler mi anlarsınız....????

    Alıntı
    öyle düşünmeye uğraşmayızvarlığına iman edip bunun üstüne düşünmeyiz de,
    Ya demek siz hiç düşünmezsiniz, tefekkür etmezsiniz, akletmezsiniz öylemi.....????

    Alıntı
    inkar etmeyiz de
    Şu bir buçuk satır cümle içerisinde kaç tana Ayet-i Kerimeyi İNKAR ettiğini biliyormusun Allahu Taalanın lutfudur ki; bilmiyorsun.

    RAB'bimin RAHMETİ GENİŞ..... Bilmediğin içinde üzerinde hiç bir sorumluluk yok..... Ama bilipte İMAN NURUNU ŞİRK KARANLIĞINA BOĞANLAR olursa varya.... Rab'bim HİDAYET EYLESİN....

    Rab'bim Cümlemizden Razı Olsun. Amin.


  17. 31.Ağustos.2012, 03:57
    33
    karadamlalar
    Kesintili Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Temmuz.2012
    Üye No: 96809
    Mesaj Sayısı: 1,620
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 17

    Cevap: Cübbel'nin anlattığı bu olay gerçek olabilir mi?Değilse şayet şirk midir?

    kelimeleri parça parça alıp,inkarcı,düşünmeyen bir adam ettin ya beni,daha da bir şey demiyorum...


  18. 31.Ağustos.2012, 03:57
    33
    karadamlalar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kesintili Üye
    kelimeleri parça parça alıp,inkarcı,düşünmeyen bir adam ettin ya beni,daha da bir şey demiyorum...


  19. 31.Ağustos.2012, 04:02
    34
    HAMMADUN
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Aralık.2010
    Üye No: 81065
    Mesaj Sayısı: 1,021
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Cübbel'nin anlattığı bu olay gerçek olabilir mi?Değilse şayet şirk midir?

    Üzülme kardeşim.... Bu saatte Normaldir..... hammadun bu, bazen saçmalar işte böyle..... Sen üzülme..... Ehli Sünnet itikati üzerine devam İnşaAllah..... Gerçek kurtuluş yolu ancak O'dur.

    İnşaAllah vakitte girmek üzere.... Ondan sonra istirahat..... Rab'bim dininde ayaklarını sabitleyen kullarından eylesin sizleri İnşaAllah. Amin.

    Rab'bim Cümlemizden Razı Olsun. Amin.


  20. 31.Ağustos.2012, 04:02
    34
    HAMMADUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Üzülme kardeşim.... Bu saatte Normaldir..... hammadun bu, bazen saçmalar işte böyle..... Sen üzülme..... Ehli Sünnet itikati üzerine devam İnşaAllah..... Gerçek kurtuluş yolu ancak O'dur.

    İnşaAllah vakitte girmek üzere.... Ondan sonra istirahat..... Rab'bim dininde ayaklarını sabitleyen kullarından eylesin sizleri İnşaAllah. Amin.

    Rab'bim Cümlemizden Razı Olsun. Amin.


  21. 31.Ağustos.2012, 04:03
    35
    fanihayat
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 14.Haziran.2012
    Üye No: 96557
    Mesaj Sayısı: 195
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Cübbel'nin anlattığı bu olay gerçek olabilir mi?Değilse şayet şirk midir?

    Elbetteki Allahu teala'nın zatı insan ile kıyaslanamaz. Örneğin insan her yönden görülür önden arkadan sağdan soldan yani ihata edilebilir fakat Allahu teala'nın zatı öyle yüce öyle büyüktür ki ihata edilemez.

    Gözler O'nu idrak edemez; O ise bütün gözleri idrak eder. O, latif olandır, haberdar olandır. (En'am Suresi, 103)

    Kuranı Kerim'de geçen onun eli, ayağı ve baldırı hakkında zannınız nedir ? Ne bilirsiniz, kim bilir ? (Haşa) Senin benim gibi onun elleri ayakları ?

    Allahu teala uyarıyor !

    İşte sizler böylesiniz; (diyelim ki) hakkında bilginiz olan şeyde tartıştınız, ama hiç bilginiz olmayan bir konuda ne diye tartışıp-duruyorsunuz? Oysa Allah bilir, sizler bilmezsiniz. (Ali İmran Suresi, 66)


  22. 31.Ağustos.2012, 04:03
    35
    Emekli
    Elbetteki Allahu teala'nın zatı insan ile kıyaslanamaz. Örneğin insan her yönden görülür önden arkadan sağdan soldan yani ihata edilebilir fakat Allahu teala'nın zatı öyle yüce öyle büyüktür ki ihata edilemez.

    Gözler O'nu idrak edemez; O ise bütün gözleri idrak eder. O, latif olandır, haberdar olandır. (En'am Suresi, 103)

    Kuranı Kerim'de geçen onun eli, ayağı ve baldırı hakkında zannınız nedir ? Ne bilirsiniz, kim bilir ? (Haşa) Senin benim gibi onun elleri ayakları ?

    Allahu teala uyarıyor !

    İşte sizler böylesiniz; (diyelim ki) hakkında bilginiz olan şeyde tartıştınız, ama hiç bilginiz olmayan bir konuda ne diye tartışıp-duruyorsunuz? Oysa Allah bilir, sizler bilmezsiniz. (Ali İmran Suresi, 66)


  23. 31.Ağustos.2012, 04:05
    36
    karadamlalar
    Kesintili Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Temmuz.2012
    Üye No: 96809
    Mesaj Sayısı: 1,620
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 17

    Cevap: Cübbel'nin anlattığı bu olay gerçek olabilir mi?Değilse şayet şirk midir?

    dediğim şey işte fanihayat,Allahın sıfatları üzerine tartışıp düşünmek kelamcıların hatalarındandır,aynı hataya biz düşmemeliyiz.


  24. 31.Ağustos.2012, 04:05
    36
    karadamlalar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kesintili Üye
    dediğim şey işte fanihayat,Allahın sıfatları üzerine tartışıp düşünmek kelamcıların hatalarındandır,aynı hataya biz düşmemeliyiz.





+ Yorum Gönder
Git İlk 234 Son