Konusunu Oylayın.: Acaba bu Vahhabiler cenaze namazını kılıyorlar mı?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Acaba bu Vahhabiler cenaze namazını kılıyorlar mı?
  1. 26.Ağustos.2012, 11:35
    13
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Acaba bu Vahhabiler cenaze namazını kılıyorlar mı?

    reklam


    Cevap: Acaba bu Vahhabiler cenaze namazını kılıyorlar mı? isimli yazı www.Mumsema.comCevap: Acaba bu Vahhabiler cenaze namazını kılıyorlar mı?
    Alıntı
    Mezhep alimleri delilsiz ictihadi ogrenene ictihadimi taklid helal degil demistir,ayrica hatali goruslerimizi terkedin demislerdir.bu durumda mesela kanin abdest bozmasi konusunda imam ebu hanife hata etti,bu durumda dogruya isabet eden gorusu secmek niye mezhepsizlik oluyor?aksine bunu yapmamak mezheplere taassupu getiriyor ve dinde mutlak hukum aranan seyleri arttirmis oluyor.
    Kardeşim bu Müçtehid alimler için geçerlidir. onların başka bir müçtehidi taklit etmesi caiz değildir. İsabet eden görüşü seçmek niye mezhepsizlik olsun diyorsun sen hangisi doğru olduğunu biliyorsan İmam Azam dan daha iyi biliyorsun.. bak oradada demişsin Kanın abdesti bozmasına İmam Azam hata etti diyorsun. Tamam benimde kabulümdür. Sahabelerimizden çok örnekler var yaralı iken kan aktığı halde namaza durdukları sabittir. Hanefi mezhebinde ise '' Her akan kandan dolayı abdest al.” (Darekutni) delil saymışlardır. Diğer sahih rivayetlere göre bu zayıf düşünüyor. Ama İmam azam eğerki o hadisi şerifleri duymamışsa ben bu işe şaşarım. Çünkü en çok sahabe ile görüşen İmam azam dır. Emin olun ki bizim bilmedigimiz daha başka şeylerde vardır. İmam azam Sadece bu hadisi şerifi delil sayacagını sanmam. Ebu yusuf ta imam Azam görüşünde ayrıca.

    Alıntı
    bu senin yorumun
    ben bu hadisten -tabii sahihse- bunu anlamıyorum
    Resulullah neden faydası sürekli olacak bir Fatiha okumamış da
    faydası çöl sıcağında 1-2 saati geçmeyecek bir çift çubuk dikmiş?
    hadis sahihse bile Fatiha okumaya delil değildir
    Acaba neden İki odun parçası Allah Allah diye zikir çekiyorda onların Azapları hafifliyor. Demekki Bizde kabir başında Allahı anıp zikir çeksek Azap hafifler. Yüce kitabımızda olan ayetler ne büyük ayetlerdir. Allah kelamı herşeyden üstündür. nasıl olurda Azap hafifletmez. iki odun parçasının zikiri Hafifletecekse , Kuran Hayli Hafifletir.

    Alıntı
    ölülere okumaktan kastın ölmekte olanlara okuyun anlamına geldiği yorumları yapılmış alimlerce
    Hangi Alim demiş bilmiyorum , Ama ölecek olanlar üzerinede okunur. Tabiki bunada karşı çıkanlar çok var bu ülkede. Hadisi şerife bakarsak ölülere okuyun demiştir. ölecek olanlara okuyun dememiştir. Net bir biçimde anlaşılıyor ölmüş olanlara okuyun diye.

    Alıntı
    metni uydurmaya benziyor Allahu Alem
    bu sahih olsa ashabın hemen hepsinin anababası kafir öldüler
    ama hiçbirisinin onlara Yasin okuduğunu bilmiyorum
    o sana göre Uydurmaya benziyor. Bana göre Uydurma değil. sanırım bu Hz Ebubekir (Radıyallahu anh) ın sözü olması lazımdı yanlış hatırlamıyorsam. birde sahabelerin ana babası kafir öldüler diyorsun , kardeşim Kafire Gidip yasin mi okuyacaksın. Kim hristiyan veya Musevi mezarlığına gitmiş Kur'an okumuş. KAfir ile Azap çeken Günahkar müslümanın arasını ayırt etmeyi bilmen lazım.

    Alıntı
    bu da uydurmaya benziyor Allahu Alem

    Resûl-i Ekrem sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyuruyor: "Evlerinizi kabristana çevirmeyiniz. Şüphesiz şeytan, içinde Bakara sûresi okunan evden kaçar"(Müslim, Müsâfirîn 212).
    demek ki neymiş Bakara Suresi kabristanda değil evde okunmalıymış
    Hadisi şeriften bunu çıkardıysan helal olsun sana. Evlerinizi kabristana çevirmeyin demekle , Orayı ölü gibi yanlız bırakmayın Evlerinizde de namaz kılın Kur'an okuyun demek istiyor. Evlerinizde okudugunuz Kur'an da bereket vardır. şeytan o eve yaklaşamaz diyor dur. Hatta evdede yasin süresini okusan ölünün ruhuna hediye edebilirsin. kendinize sadece Kur'an okuyacak bir yer bulmayın diyor. Aynı Namaz konusunda Sünnetleri Evde kılmamız daha eftal olduğu gibi.


  2. 26.Ağustos.2012, 11:35
    13
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    reklam


    Alıntı
    Mezhep alimleri delilsiz ictihadi ogrenene ictihadimi taklid helal degil demistir,ayrica hatali goruslerimizi terkedin demislerdir.bu durumda mesela kanin abdest bozmasi konusunda imam ebu hanife hata etti,bu durumda dogruya isabet eden gorusu secmek niye mezhepsizlik oluyor?aksine bunu yapmamak mezheplere taassupu getiriyor ve dinde mutlak hukum aranan seyleri arttirmis oluyor.
    Kardeşim bu Müçtehid alimler için geçerlidir. onların başka bir müçtehidi taklit etmesi caiz değildir. İsabet eden görüşü seçmek niye mezhepsizlik olsun diyorsun sen hangisi doğru olduğunu biliyorsan İmam Azam dan daha iyi biliyorsun.. bak oradada demişsin Kanın abdesti bozmasına İmam Azam hata etti diyorsun. Tamam benimde kabulümdür. Sahabelerimizden çok örnekler var yaralı iken kan aktığı halde namaza durdukları sabittir. Hanefi mezhebinde ise '' Her akan kandan dolayı abdest al.” (Darekutni) delil saymışlardır. Diğer sahih rivayetlere göre bu zayıf düşünüyor. Ama İmam azam eğerki o hadisi şerifleri duymamışsa ben bu işe şaşarım. Çünkü en çok sahabe ile görüşen İmam azam dır. Emin olun ki bizim bilmedigimiz daha başka şeylerde vardır. İmam azam Sadece bu hadisi şerifi delil sayacagını sanmam. Ebu yusuf ta imam Azam görüşünde ayrıca.

    Alıntı
    bu senin yorumun
    ben bu hadisten -tabii sahihse- bunu anlamıyorum
    Resulullah neden faydası sürekli olacak bir Fatiha okumamış da
    faydası çöl sıcağında 1-2 saati geçmeyecek bir çift çubuk dikmiş?
    hadis sahihse bile Fatiha okumaya delil değildir
    Acaba neden İki odun parçası Allah Allah diye zikir çekiyorda onların Azapları hafifliyor. Demekki Bizde kabir başında Allahı anıp zikir çeksek Azap hafifler. Yüce kitabımızda olan ayetler ne büyük ayetlerdir. Allah kelamı herşeyden üstündür. nasıl olurda Azap hafifletmez. iki odun parçasının zikiri Hafifletecekse , Kuran Hayli Hafifletir.

    Alıntı
    ölülere okumaktan kastın ölmekte olanlara okuyun anlamına geldiği yorumları yapılmış alimlerce
    Hangi Alim demiş bilmiyorum , Ama ölecek olanlar üzerinede okunur. Tabiki bunada karşı çıkanlar çok var bu ülkede. Hadisi şerife bakarsak ölülere okuyun demiştir. ölecek olanlara okuyun dememiştir. Net bir biçimde anlaşılıyor ölmüş olanlara okuyun diye.

    Alıntı
    metni uydurmaya benziyor Allahu Alem
    bu sahih olsa ashabın hemen hepsinin anababası kafir öldüler
    ama hiçbirisinin onlara Yasin okuduğunu bilmiyorum
    o sana göre Uydurmaya benziyor. Bana göre Uydurma değil. sanırım bu Hz Ebubekir (Radıyallahu anh) ın sözü olması lazımdı yanlış hatırlamıyorsam. birde sahabelerin ana babası kafir öldüler diyorsun , kardeşim Kafire Gidip yasin mi okuyacaksın. Kim hristiyan veya Musevi mezarlığına gitmiş Kur'an okumuş. KAfir ile Azap çeken Günahkar müslümanın arasını ayırt etmeyi bilmen lazım.

    Alıntı
    bu da uydurmaya benziyor Allahu Alem

    Resûl-i Ekrem sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyuruyor: "Evlerinizi kabristana çevirmeyiniz. Şüphesiz şeytan, içinde Bakara sûresi okunan evden kaçar"(Müslim, Müsâfirîn 212).
    demek ki neymiş Bakara Suresi kabristanda değil evde okunmalıymış
    Hadisi şeriften bunu çıkardıysan helal olsun sana. Evlerinizi kabristana çevirmeyin demekle , Orayı ölü gibi yanlız bırakmayın Evlerinizde de namaz kılın Kur'an okuyun demek istiyor. Evlerinizde okudugunuz Kur'an da bereket vardır. şeytan o eve yaklaşamaz diyor dur. Hatta evdede yasin süresini okusan ölünün ruhuna hediye edebilirsin. kendinize sadece Kur'an okuyacak bir yer bulmayın diyor. Aynı Namaz konusunda Sünnetleri Evde kılmamız daha eftal olduğu gibi.


  3. 26.Ağustos.2012, 15:28
    14
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: Acaba bu Vahhabiler cenaze namazını kılıyorlar mı?

    reklam


    verdiğin ve benim yorumladığım hadisin mefhumu muhalifini düşün islamyolu
    Alıntı
    Resûl-i Ekrem sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyuruyor: "Evlerinizi kabristana çevirmeyiniz. Şüphesiz şeytan, içinde Bakara sûresi okunan evden kaçar"(Müslim, Müsâfirîn 212).



  4. 26.Ağustos.2012, 15:28
    14
    âb ü kil
    reklam


    verdiğin ve benim yorumladığım hadisin mefhumu muhalifini düşün islamyolu
    Alıntı
    Resûl-i Ekrem sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyuruyor: "Evlerinizi kabristana çevirmeyiniz. Şüphesiz şeytan, içinde Bakara sûresi okunan evden kaçar"(Müslim, Müsâfirîn 212).



  5. 26.Ağustos.2012, 15:51
    15
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Acaba bu Vahhabiler cenaze namazını kılıyorlar mı?

    Alıntı
    "Sahabe âlimlerinden Abdullah bin Ömer, ölülerin ruhuna Bakara Sûresinden okunamasını tavsiye ederdi." (Beyhaki)
    bu benim getirdiğimdir. Sahabe alimlerinden Abdullah bin Ömer Tavsiye ediyor. Demekki sormuşlar ölülerimize ne okuyalım diye oda demiş bakara süresini okuyun. ha diyorsan ki Beyhaki nin hadisleri uydurma veya zayıftır diye. Beyhakide kendisi demişti ben uydurma bir rivayet almam kitaplarıma diye.
    ben sahih lik veya zayıflık derecesini bilmiyorum. senedini bilmiyorum bunun.

    Alıntı
    Resûl-i Ekrem sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyuruyor: "Evlerinizi kabristana çevirmeyiniz. Şüphesiz şeytan, içinde Bakara sûresi okunan evden kaçar"(Müslim, Müsâfirîn 212).
    evet buda sahih hadistir başımın üstünde yeri vardır. Beyhakidekininde başımın üstünde yeri vardır. ikisinin arasında çelişkimi var demek istiyorsun onu demek istiyorsan çelişki neresinde. Surelerin hepsinin birer fazileti vardır. bakara süresi hem şeytandan korunmak için , Hemde Ölülerin ruhuna okunmaz mı. mesela Fatiha süresini ne niyetle okursan okuyabilirsin diye bir hadisi şerif görmüştüm. bakara süresindede Ayetel kürsi Zaten en büyük kalkandır şeytana karşı.

    ikinci bir kıyas diyorsan Teki sahabeden gelmiş söz , Teki Peygamberden (Sallahu aleyhi ve sellem) gelmiş bir sözdür. Tabiki Peygamberimizinki daha önemlidir. Ama Peygamberimiz o hadisi şerifi bize bildirmişse diğeri red olacak diye bir mantıkta yok ortada.. Sahabeler gökteki yıldızlar gibidir hangisine uyarsanız doğru yolu bulursunuz hadisini sende çok iyi biliyorsun. Eminim bu konu hakkında benim bilmedigim görmedigim daha hadisi şeriflerde vardır.

    yani diyecegim @mir sen Kabre Fatiha yasin gibi sureler okunmaz taraftarımısın. Ama ümmetin Alimleri tarafındanda ittifakla kabul görünmüş bir durumdur. Sahabelerden de rivayetler var. Sahih zayıf vs ne ise var sonuçta.


  6. 26.Ağustos.2012, 15:51
    15
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    "Sahabe âlimlerinden Abdullah bin Ömer, ölülerin ruhuna Bakara Sûresinden okunamasını tavsiye ederdi." (Beyhaki)
    bu benim getirdiğimdir. Sahabe alimlerinden Abdullah bin Ömer Tavsiye ediyor. Demekki sormuşlar ölülerimize ne okuyalım diye oda demiş bakara süresini okuyun. ha diyorsan ki Beyhaki nin hadisleri uydurma veya zayıftır diye. Beyhakide kendisi demişti ben uydurma bir rivayet almam kitaplarıma diye.
    ben sahih lik veya zayıflık derecesini bilmiyorum. senedini bilmiyorum bunun.

    Alıntı
    Resûl-i Ekrem sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyuruyor: "Evlerinizi kabristana çevirmeyiniz. Şüphesiz şeytan, içinde Bakara sûresi okunan evden kaçar"(Müslim, Müsâfirîn 212).
    evet buda sahih hadistir başımın üstünde yeri vardır. Beyhakidekininde başımın üstünde yeri vardır. ikisinin arasında çelişkimi var demek istiyorsun onu demek istiyorsan çelişki neresinde. Surelerin hepsinin birer fazileti vardır. bakara süresi hem şeytandan korunmak için , Hemde Ölülerin ruhuna okunmaz mı. mesela Fatiha süresini ne niyetle okursan okuyabilirsin diye bir hadisi şerif görmüştüm. bakara süresindede Ayetel kürsi Zaten en büyük kalkandır şeytana karşı.

    ikinci bir kıyas diyorsan Teki sahabeden gelmiş söz , Teki Peygamberden (Sallahu aleyhi ve sellem) gelmiş bir sözdür. Tabiki Peygamberimizinki daha önemlidir. Ama Peygamberimiz o hadisi şerifi bize bildirmişse diğeri red olacak diye bir mantıkta yok ortada.. Sahabeler gökteki yıldızlar gibidir hangisine uyarsanız doğru yolu bulursunuz hadisini sende çok iyi biliyorsun. Eminim bu konu hakkında benim bilmedigim görmedigim daha hadisi şeriflerde vardır.

    yani diyecegim @mir sen Kabre Fatiha yasin gibi sureler okunmaz taraftarımısın. Ama ümmetin Alimleri tarafındanda ittifakla kabul görünmüş bir durumdur. Sahabelerden de rivayetler var. Sahih zayıf vs ne ise var sonuçta.


  7. 27.Ağustos.2012, 01:35
    16
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: Acaba bu Vahhabiler cenaze namazını kılıyorlar mı?

    bak kardeş makasıduşşeria diye benim de adından başka fazla birşey bilmediğim bir konu var
    sen bu konuyu bilir misin?

    mesela sana şunu sorayım:
    Resulullah başlangıçta kabir ziyaretlerini yasakladı
    sonra serbest bıraktı
    neden?
    neden yasakladı neden serbest bıraktı?


  8. 27.Ağustos.2012, 01:35
    16
    âb ü kil
    bak kardeş makasıduşşeria diye benim de adından başka fazla birşey bilmediğim bir konu var
    sen bu konuyu bilir misin?

    mesela sana şunu sorayım:
    Resulullah başlangıçta kabir ziyaretlerini yasakladı
    sonra serbest bıraktı
    neden?
    neden yasakladı neden serbest bıraktı?


  9. 27.Ağustos.2012, 23:24
    17
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Acaba bu Vahhabiler cenaze namazını kılıyorlar mı?

    Müslim’in, Ebu Hüreyre’den bildirdiği hadiste (Kabirleri ziyaret ediniz! Kabir ziyareti, ölümü hatırlatır) buyuruldu. Abdullah ibni Abbas diyor ki, Resulullah Medine’de, kabristan yanından geçiyordu. Kabirlere bakarak, (Esselamü aleyküm ya ehlel-kubur! Yagfirullahü lena ve leküm, entüm selefüna ve nahnü bil-eser) buyurdu. Bu hadis-i şerifi imam-ı Ahmed ve Tirmizi bildirmektedir. İbnül-Kayyımı Cevziyye’nin, imam-ı Ahmed’den bildirdiği hadis-i şerifte, (Size, kabir ziyaretini yasaklamıştım. Şimdi, kabirleri ziyaret ediniz! Böylece ahireti hatırlarsınız) buyurdu.
    İbni Mace’nin Abdullah ibni Mesud’dan bildirdiği hadis-i şerifte, (Kabir ziyaretini önce yasaklamıştım. Şimdi ziyaret ediniz! Böylece dünyaya gönül vermekten kurtulur, ahireti hatırlarsınız) buyuruldu.
    İmam-ı Ahmed’in, Ebu Said’den bildirdiği hadis-i şerifte, (Kabir ziyaretini size yasaklamıştım. Şimdiden sonra ziyaret edebilirsiniz. Böylece, ibret alır, gafletten uyanırsınız)


    @mir cevap olarak ben bunu diyebilirim.

    mezarda olanlar, cahiliye zamanından kalmış olanlardı. Müminler de ölmeye başlayınca, kabir ziyaretine izin verildi. Peygamberimiz (Sallahu aleyhi ve sellem) Cahiliye devrinde ölmüş kişilerimi ziyaret ettirecekti.




  10. 27.Ağustos.2012, 23:24
    17
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Müslim’in, Ebu Hüreyre’den bildirdiği hadiste (Kabirleri ziyaret ediniz! Kabir ziyareti, ölümü hatırlatır) buyuruldu. Abdullah ibni Abbas diyor ki, Resulullah Medine’de, kabristan yanından geçiyordu. Kabirlere bakarak, (Esselamü aleyküm ya ehlel-kubur! Yagfirullahü lena ve leküm, entüm selefüna ve nahnü bil-eser) buyurdu. Bu hadis-i şerifi imam-ı Ahmed ve Tirmizi bildirmektedir. İbnül-Kayyımı Cevziyye’nin, imam-ı Ahmed’den bildirdiği hadis-i şerifte, (Size, kabir ziyaretini yasaklamıştım. Şimdi, kabirleri ziyaret ediniz! Böylece ahireti hatırlarsınız) buyurdu.
    İbni Mace’nin Abdullah ibni Mesud’dan bildirdiği hadis-i şerifte, (Kabir ziyaretini önce yasaklamıştım. Şimdi ziyaret ediniz! Böylece dünyaya gönül vermekten kurtulur, ahireti hatırlarsınız) buyuruldu.
    İmam-ı Ahmed’in, Ebu Said’den bildirdiği hadis-i şerifte, (Kabir ziyaretini size yasaklamıştım. Şimdiden sonra ziyaret edebilirsiniz. Böylece, ibret alır, gafletten uyanırsınız)


    @mir cevap olarak ben bunu diyebilirim.

    mezarda olanlar, cahiliye zamanından kalmış olanlardı. Müminler de ölmeye başlayınca, kabir ziyaretine izin verildi. Peygamberimiz (Sallahu aleyhi ve sellem) Cahiliye devrinde ölmüş kişilerimi ziyaret ettirecekti.




  11. 27.Ağustos.2012, 23:36
    18
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: Acaba bu Vahhabiler cenaze namazını kılıyorlar mı?

    Alıntı
    mezarda olanlar, cahiliye zamanından kalmış olanlardı. Müminler de ölmeye başlayınca, kabir ziyaretine izin verildi.Peygamberimiz (Sallahu aleyhi ve sellem) Cahiliye devrinde ölmüş kişilerimi ziyaret ettirecekti.
    bunu kendin mi uydurdun bi yerlerden mi okudun?


  12. 27.Ağustos.2012, 23:36
    18
    âb ü kil
    Alıntı
    mezarda olanlar, cahiliye zamanından kalmış olanlardı. Müminler de ölmeye başlayınca, kabir ziyaretine izin verildi.Peygamberimiz (Sallahu aleyhi ve sellem) Cahiliye devrinde ölmüş kişilerimi ziyaret ettirecekti.
    bunu kendin mi uydurdun bi yerlerden mi okudun?


  13. 27.Ağustos.2012, 23:44
    19
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Acaba bu Vahhabiler cenaze namazını kılıyorlar mı?

    Alıntı
    bunu kendin mi uydurdun bi yerlerden mi okudun?
    kendim uyduramam. diyorum ya benim uyduracak bir aklım yok. Bir yerlerden okumuştum.


  14. 27.Ağustos.2012, 23:44
    19
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    bunu kendin mi uydurdun bi yerlerden mi okudun?
    kendim uyduramam. diyorum ya benim uyduracak bir aklım yok. Bir yerlerden okumuştum.


  15. 27.Ağustos.2012, 23:51
    20
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: Acaba bu Vahhabiler cenaze namazını kılıyorlar mı?

    yaptığın açıklamanın hadisle uzaktan yakından alakası yok farkında mısın?

    (Kabir ziyaretini önce yasaklamıştım. Şimdi ziyaret ediniz! Böylece dünyaya gönül vermekten kurtulur, ahireti hatırlarsınız) buyuruldu.
    (Kabir ziyaretini size yasaklamıştım. Şimdiden sonra ziyaret edebilirsiniz.Böylece, ibret alır, gafletten uyanırsınız)

    bu hadisin neresinde kafir mezarlarını ziyaret etmeyin yazıyor?
    üstelik yasaklama boyunca hiç mi Müslüman ölmemişti?
    insanın kafir olan atalarının mezarını ziyaret etmesi ölümü hatırlatmaz mı?
    bu hadise hangi fakih ya da muhaddis alim senin dediğin anlamı vermiş?





  16. 27.Ağustos.2012, 23:51
    20
    âb ü kil
    yaptığın açıklamanın hadisle uzaktan yakından alakası yok farkında mısın?

    (Kabir ziyaretini önce yasaklamıştım. Şimdi ziyaret ediniz! Böylece dünyaya gönül vermekten kurtulur, ahireti hatırlarsınız) buyuruldu.
    (Kabir ziyaretini size yasaklamıştım. Şimdiden sonra ziyaret edebilirsiniz.Böylece, ibret alır, gafletten uyanırsınız)

    bu hadisin neresinde kafir mezarlarını ziyaret etmeyin yazıyor?
    üstelik yasaklama boyunca hiç mi Müslüman ölmemişti?
    insanın kafir olan atalarının mezarını ziyaret etmesi ölümü hatırlatmaz mı?
    bu hadise hangi fakih ya da muhaddis alim senin dediğin anlamı vermiş?





  17. 28.Ağustos.2012, 00:00
    21
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Acaba bu Vahhabiler cenaze namazını kılıyorlar mı?

    Alıntı
    bu hadisin neresinde kafir mezarlarını ziyaret etmeyin yazıyor?
    üstelik yasaklama boyunca hiç mi Müslüman ölmemişti?
    insanın kafir olan atalarının mezarını ziyaret etmesi ölümü hatırlatmaz mı?
    bu
    hadise hangi fakih ya da muhaddis alim senin dediğin anlamı vermiş?
    ölümü hatırlatma konusunu diyorsan tabiki ölümü hatırlamamız ibret almamız için dir. bunda ben itiraz etmiyorum ki. ama iş yasine Fatiha süresini ölüye okumaya gelmişti , benim oradan aklıma geldi Çünkü kafir olarak yaşayan kişi öldüğü zaman Yasin Fatiha okunur mu ki ? ben o açıdan düşündüm. diğer açıdan tabiki ölümü hatırlamak , ibret almak için dir. Ama bunda kabre Kur'an okunmayacak diye bir yaklaşım nasıl olabilir ki. Birde Hiç mi mezardan geçerken Bir fatiha dahi okumadın sen. her taşta ruhuna fatiha yazıyor , hiç olmasa o yazıya hürmet göster oku


  18. 28.Ağustos.2012, 00:00
    21
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    bu hadisin neresinde kafir mezarlarını ziyaret etmeyin yazıyor?
    üstelik yasaklama boyunca hiç mi Müslüman ölmemişti?
    insanın kafir olan atalarının mezarını ziyaret etmesi ölümü hatırlatmaz mı?
    bu
    hadise hangi fakih ya da muhaddis alim senin dediğin anlamı vermiş?
    ölümü hatırlatma konusunu diyorsan tabiki ölümü hatırlamamız ibret almamız için dir. bunda ben itiraz etmiyorum ki. ama iş yasine Fatiha süresini ölüye okumaya gelmişti , benim oradan aklıma geldi Çünkü kafir olarak yaşayan kişi öldüğü zaman Yasin Fatiha okunur mu ki ? ben o açıdan düşündüm. diğer açıdan tabiki ölümü hatırlamak , ibret almak için dir. Ama bunda kabre Kur'an okunmayacak diye bir yaklaşım nasıl olabilir ki. Birde Hiç mi mezardan geçerken Bir fatiha dahi okumadın sen. her taşta ruhuna fatiha yazıyor , hiç olmasa o yazıya hürmet göster oku


  19. 28.Ağustos.2012, 00:09
    22
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: Acaba bu Vahhabiler cenaze namazını kılıyorlar mı?

    niye okuyayım elin kim bilir hangi gavuruna?
    ben Allah'ın takdir ettiği kadar ibadetimi yaparım
    o ibadetin bana kadar gelmesine vesile olan tüm Müslümanlar da
    ister diri olsunlar ister ölü
    benim o ibadetimden paylarını alırlar

    da
    sen gene konuyu saptırdın
    sorum şuydu:

    Alıntı
    bak kardeş makasıduşşeria diye benim de adından başka fazla birşey bilmediğim bir konu var
    sen bu konuyu bilir misin?

    mesela sana şunu sorayım:
    Resulullah başlangıçta kabir ziyaretlerini yasakladı
    sonra serbest bıraktı
    neden?
    neden yasakladı neden serbest bıraktı?
    buna kaynaklı delilli arkasında duracağın bir cevab ver
    sorduğum zaman biyerden duymuştum deme


  20. 28.Ağustos.2012, 00:09
    22
    âb ü kil
    niye okuyayım elin kim bilir hangi gavuruna?
    ben Allah'ın takdir ettiği kadar ibadetimi yaparım
    o ibadetin bana kadar gelmesine vesile olan tüm Müslümanlar da
    ister diri olsunlar ister ölü
    benim o ibadetimden paylarını alırlar

    da
    sen gene konuyu saptırdın
    sorum şuydu:

    Alıntı
    bak kardeş makasıduşşeria diye benim de adından başka fazla birşey bilmediğim bir konu var
    sen bu konuyu bilir misin?

    mesela sana şunu sorayım:
    Resulullah başlangıçta kabir ziyaretlerini yasakladı
    sonra serbest bıraktı
    neden?
    neden yasakladı neden serbest bıraktı?
    buna kaynaklı delilli arkasında duracağın bir cevab ver
    sorduğum zaman biyerden duymuştum deme


  21. 28.Ağustos.2012, 01:13
    23
    HAMMADUN
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Aralık.2010
    Üye No: 81065
    Mesaj Sayısı: 1,021
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Acaba bu Vahhabiler cenaze namazını kılıyorlar mı?

    Kabir ile Mezar arasındaki farkı bildinizdemi bu yorumları yaptınız...????

    Bilmediğiniz ve hakkında deliliniz olmayan şeyler hakkında, Rab'binizden size ulaşmadığı halde, bu tür yorumlara kalktınız....????

    Siz hakikaten, yazdıklarınızın sorumluluğunun ne olduğu hakkında bir fikre sahipmisiniz.....????

    Biz hata yapmadıkmı....???? El hâk, Cuma Namazı bahsinde rekatlar üzerinde yaptık. Rab'bim NASİP EYLEDİ.... Hatamızı anında delilleriyle gösterdide....

    Hemen ardından da tövbe ettik.

    Rab'bim Cümlemizden Razı Olsun. Amin.


  22. 28.Ağustos.2012, 01:13
    23
    HAMMADUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Kabir ile Mezar arasındaki farkı bildinizdemi bu yorumları yaptınız...????

    Bilmediğiniz ve hakkında deliliniz olmayan şeyler hakkında, Rab'binizden size ulaşmadığı halde, bu tür yorumlara kalktınız....????

    Siz hakikaten, yazdıklarınızın sorumluluğunun ne olduğu hakkında bir fikre sahipmisiniz.....????

    Biz hata yapmadıkmı....???? El hâk, Cuma Namazı bahsinde rekatlar üzerinde yaptık. Rab'bim NASİP EYLEDİ.... Hatamızı anında delilleriyle gösterdide....

    Hemen ardından da tövbe ettik.

    Rab'bim Cümlemizden Razı Olsun. Amin.


  23. 29.Ağustos.2012, 13:25
    24
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Acaba bu Vahhabiler cenaze namazını kılıyorlar mı?

    Alıntı
    buna kaynaklı delilli arkasında duracağın bir cevab ver
    sorduğum zaman biyerden duymuştum deme
    kardeşim bunu kime anlatsan bilir. ne var buna cevap vermemekte.

    islamın ilk yıllarında kabir ziyaretini yasaklamıştı . bunda bir şüphe yoktur . peki neden yasakladı diyorsun anladıgım kadarı ile. Çünkü insanlar o zamanlar henüz Cahiliye adetlerinden kendilerini bütünüyle çekip çevirememişlerdi, bazı eski alışkanlıklarından kurtulamamışlardı. Mezarlıkta uygunsuz konuşma, bağırıp çağırma, ölmüş olan meşhur yakınları ile övünme İslâm dışı hal ve hareketlerde bulunuyorlardı.. buna delil mi istiyorsun hadisi şeriflerde Aslında delilde getirmesem olur. çünkü bunun böyle olduğunu sende biliyorsun.

    “Artık kim kabirleri ziyaret etmek isterse, ziyaret etsin; sakın kötü lâf etmeyin (Nesai) bu hadisi şerifin tefsirini yapabilirsen yazdıgım sonuç çıkar.


  24. 29.Ağustos.2012, 13:25
    24
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    buna kaynaklı delilli arkasında duracağın bir cevab ver
    sorduğum zaman biyerden duymuştum deme
    kardeşim bunu kime anlatsan bilir. ne var buna cevap vermemekte.

    islamın ilk yıllarında kabir ziyaretini yasaklamıştı . bunda bir şüphe yoktur . peki neden yasakladı diyorsun anladıgım kadarı ile. Çünkü insanlar o zamanlar henüz Cahiliye adetlerinden kendilerini bütünüyle çekip çevirememişlerdi, bazı eski alışkanlıklarından kurtulamamışlardı. Mezarlıkta uygunsuz konuşma, bağırıp çağırma, ölmüş olan meşhur yakınları ile övünme İslâm dışı hal ve hareketlerde bulunuyorlardı.. buna delil mi istiyorsun hadisi şeriflerde Aslında delilde getirmesem olur. çünkü bunun böyle olduğunu sende biliyorsun.

    “Artık kim kabirleri ziyaret etmek isterse, ziyaret etsin; sakın kötü lâf etmeyin (Nesai) bu hadisi şerifin tefsirini yapabilirsen yazdıgım sonuç çıkar.





+ Yorum Gönder
Git İlk 123 Son