Konusunu Oylayın.: Tasavvufa alternatif TASAVVUR!Nasıl fikir?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Tasavvufa alternatif TASAVVUR!Nasıl fikir?
  1. 04.Eylül.2012, 23:00
    13
    TarikateSon!
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Temmuz.2012
    Üye No: 97209
    Mesaj Sayısı: 218
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3

    Cevap: Tasavvufa alternatif TASAVVUR!Nasıl fikir?

    reklam


    Cevap: Tasavvufa alternatif TASAVVUR!Nasıl fikir? isimli yazı www.Mumsema.comCevap: Tasavvufa alternatif TASAVVUR!Nasıl fikir?
    Alıntı
    Şeriatsız tasavvufu red ediyoruz bizAma az bir ilim sahibi olsaydınızTasavvufu idrak edebilirdiniz
    Bak şimdi ömerim hattabım,sen şeriatsız tasavvufu red ederken;senin toz kondurmadığın ''O diyorsa doğrudur'' diyerek yüzünüze tükürse Yarabbi şükür diyeceğin alimlerden İmam Rabbani öyle demiyor:
    “Kutbu inkar eden, yahut ondan rahatsız olan kimselere gelince, Allah’ı zikir ile meşgul olsalar bile gerçek rüşd ve hidayetten mahrum olurlar. Onu inkar ve rahatsız etmek kişinin feyz yolunu tıkar, kutub onu faydalandırmamayı, ona zarar vermeyi istemese bile o gerçek hidayetten uzak kalır. Onda bulunan, ancak rüşt ve hidayetin görünüşüdür (suretidir). Manadan uzak, içi boş suretin faydası da azdır. O kutbu seven ve ona içten inanan kimseler, ona gönülleriyle yönelmeseler, Allah’ı zikir ile meşgul olmasalar dahi, yalnızca sevgileri sebebi ile rüşt ve hidayetin nuru onlara ulaşır[11]

    ''[11] İmam Rabbânî, el Mektûbât, Arapça nusha, tarih ve yer yok, c. I, s.254, 260. mektubun son bölümü. Yukarıdaki tercüme için bkz. Hayreddin Karaman, İmamı Rabbani ve İslam Tasavvufu, İstanbul 1992, s. 219220.''

    Senin boş konuşmaların durumu kurtarmaya yetmeyecek bilesin.


  2. 04.Eylül.2012, 23:00
    13
    reklam


    Alıntı
    Şeriatsız tasavvufu red ediyoruz bizAma az bir ilim sahibi olsaydınızTasavvufu idrak edebilirdiniz
    Bak şimdi ömerim hattabım,sen şeriatsız tasavvufu red ederken;senin toz kondurmadığın ''O diyorsa doğrudur'' diyerek yüzünüze tükürse Yarabbi şükür diyeceğin alimlerden İmam Rabbani öyle demiyor:
    “Kutbu inkar eden, yahut ondan rahatsız olan kimselere gelince, Allah’ı zikir ile meşgul olsalar bile gerçek rüşd ve hidayetten mahrum olurlar. Onu inkar ve rahatsız etmek kişinin feyz yolunu tıkar, kutub onu faydalandırmamayı, ona zarar vermeyi istemese bile o gerçek hidayetten uzak kalır. Onda bulunan, ancak rüşt ve hidayetin görünüşüdür (suretidir). Manadan uzak, içi boş suretin faydası da azdır. O kutbu seven ve ona içten inanan kimseler, ona gönülleriyle yönelmeseler, Allah’ı zikir ile meşgul olmasalar dahi, yalnızca sevgileri sebebi ile rüşt ve hidayetin nuru onlara ulaşır[11]

    ''[11] İmam Rabbânî, el Mektûbât, Arapça nusha, tarih ve yer yok, c. I, s.254, 260. mektubun son bölümü. Yukarıdaki tercüme için bkz. Hayreddin Karaman, İmamı Rabbani ve İslam Tasavvufu, İstanbul 1992, s. 219220.''

    Senin boş konuşmaların durumu kurtarmaya yetmeyecek bilesin.


  3. 05.Eylül.2012, 10:39
    14
    ömerhattab
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Mayıs.2008
    Üye No: 20975
    Mesaj Sayısı: 1,830
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 19

    Cevap: Tasavvufa alternatif TASAVVUR!Nasıl fikir?

    reklam


    TarikateSon! Nickli Üyeden Alıntı
    Bak şimdi ömerim hattabım,sen şeriatsız tasavvufu red ederken;senin toz kondurmadığın ''O diyorsa doğrudur'' diyerek yüzünüze tükürse Yarabbi şükür diyeceğin alimlerden İmam Rabbani öyle demiyor:“Kutbu inkar eden, yahut ondan rahatsız olan kimselere gelince, Allah’ı zikir ile meşgul olsalar bile gerçek rüşd ve hidayetten mahrum olurlar. Onu inkar ve rahatsız etmek kişinin feyz yolunu tıkar, kutub onu faydalandırmamayı, ona zarar vermeyi istemese bile o gerçek hidayetten uzak kalır. Onda bulunan, ancak rüşt ve hidayetin görünüşüdür (suretidir). Manadan uzak, içi boş suretin faydası da azdır. O kutbu seven ve ona içten inanan kimseler, ona gönülleriyle yönelmeseler, Allah’ı zikir ile meşgul olmasalar dahi, yalnızca sevgileri sebebi ile rüşt ve hidayetin nuru onlara ulaşır[11]''[11] İmam Rabbânî, el Mektûbât, Arapça nusha, tarih ve yer yok, c. I, s.254, 260. mektubun son bölümü. Yukarıdaki tercüme için bkz. Hayreddin Karaman, İmamı Rabbani ve İslam Tasavvufu, İstanbul 1992, s. 219220.''Senin boş konuşmaların durumu kurtarmaya yetmeyecek bilesin.
    “İlim taliplerini (ilmi öğrenmek isteyenleri) öncelikle ele almak, şeriatın tervec’i (değerinin yükselmesi) demektir. Zira onlar; şeriatı Nebeviye’nin, milleti Mustafaviyenin, kaimesi (ayakta durduran sütunları) hükmündedirler.İnsanlar kıyamet günü, şeriattan sorumlu olacaklar, tasavvuftan değil.”İmam-ı Rabbani


  4. 05.Eylül.2012, 10:39
    14
    Devamlı Üye
    reklam


    TarikateSon! Nickli Üyeden Alıntı
    Bak şimdi ömerim hattabım,sen şeriatsız tasavvufu red ederken;senin toz kondurmadığın ''O diyorsa doğrudur'' diyerek yüzünüze tükürse Yarabbi şükür diyeceğin alimlerden İmam Rabbani öyle demiyor:“Kutbu inkar eden, yahut ondan rahatsız olan kimselere gelince, Allah’ı zikir ile meşgul olsalar bile gerçek rüşd ve hidayetten mahrum olurlar. Onu inkar ve rahatsız etmek kişinin feyz yolunu tıkar, kutub onu faydalandırmamayı, ona zarar vermeyi istemese bile o gerçek hidayetten uzak kalır. Onda bulunan, ancak rüşt ve hidayetin görünüşüdür (suretidir). Manadan uzak, içi boş suretin faydası da azdır. O kutbu seven ve ona içten inanan kimseler, ona gönülleriyle yönelmeseler, Allah’ı zikir ile meşgul olmasalar dahi, yalnızca sevgileri sebebi ile rüşt ve hidayetin nuru onlara ulaşır[11]''[11] İmam Rabbânî, el Mektûbât, Arapça nusha, tarih ve yer yok, c. I, s.254, 260. mektubun son bölümü. Yukarıdaki tercüme için bkz. Hayreddin Karaman, İmamı Rabbani ve İslam Tasavvufu, İstanbul 1992, s. 219220.''Senin boş konuşmaların durumu kurtarmaya yetmeyecek bilesin.
    “İlim taliplerini (ilmi öğrenmek isteyenleri) öncelikle ele almak, şeriatın tervec’i (değerinin yükselmesi) demektir. Zira onlar; şeriatı Nebeviye’nin, milleti Mustafaviyenin, kaimesi (ayakta durduran sütunları) hükmündedirler.İnsanlar kıyamet günü, şeriattan sorumlu olacaklar, tasavvuftan değil.”İmam-ı Rabbani





+ Yorum Gönder
Git İlk 12