Konusunu Oylayın.: İmam Nikahı denen birşey var mıdır ?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
İmam Nikahı denen birşey var mıdır ?
  1. 14.Ağustos.2012, 22:29
    1
    OxyGen`s
    Seyirci Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 13.Ağustos.2012
    Üye No: 97447
    Mesaj Sayısı: 244
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3
    Bulunduğu yer: İmtihan Dünyası

    İmam Nikahı denen birşey var mıdır ?

  2. 14.Ağustos.2012, 22:55
    2
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: İmam Nikahı denen birşey var mıdır ?




    kardeş ordaki imam cami imamı değil
    ah Müslümanlar bunu bir bilseler

    hele biri de çıksa da doğru veya yanlış dese ki:
    Ey Müslümanlar! Ey sadece imam nikahı yaptıran ya da bunun yanında bir de resmi nikah kıyanlar!
    hepinizin nikahı boş.
    hepiniz zinakarsınız
    zinakarsınız çünkü hiçbiriniz imam nikahı kıymadınız.
    kıymadınız çünkü imam yok ki imam nikahı olsun

    dediğim gibi biri böyle dese dedikleri belki doğru belki yanlış olacak ama çok kişi uyanacak
    ehlisünneti tekeline alanlar da hemen o adama "vay mezhebsiz vay" diye saldıracakla
    o da ayrı mesele


  3. 14.Ağustos.2012, 22:55
    2
    âb ü kil



    kardeş ordaki imam cami imamı değil
    ah Müslümanlar bunu bir bilseler

    hele biri de çıksa da doğru veya yanlış dese ki:
    Ey Müslümanlar! Ey sadece imam nikahı yaptıran ya da bunun yanında bir de resmi nikah kıyanlar!
    hepinizin nikahı boş.
    hepiniz zinakarsınız
    zinakarsınız çünkü hiçbiriniz imam nikahı kıymadınız.
    kıymadınız çünkü imam yok ki imam nikahı olsun

    dediğim gibi biri böyle dese dedikleri belki doğru belki yanlış olacak ama çok kişi uyanacak
    ehlisünneti tekeline alanlar da hemen o adama "vay mezhebsiz vay" diye saldıracakla
    o da ayrı mesele


  4. 14.Ağustos.2012, 23:18
    3
    rana
    Aciz Kul

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 07.Temmuz.2007
    Üye No: 5879
    Mesaj Sayısı: 5,605
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 70
    Bulunduğu yer: Stuttgart/Istanbul/Ankara

    Cevap: İmam Nikahı denen birşey var mıdır ?

    kardesimiz 14 yasinda sanirim selamlama yazisinda yazmisti..
    ögrenecek abisi daha..

    Alıntı
    arkadaşlar böyle bir nikah varmı ki .
    evet vardir kardesim
    İmam nikahı bir akit, sözleşme ve anlaşmadır. Bunun için bazı şartları vardır.
    Bu konuda fikih kitaplarinda Nikah diye arastirirsan kardesim daha tatmin olacaksin insaAllah.


  5. 14.Ağustos.2012, 23:18
    3
    Aciz Kul
    kardesimiz 14 yasinda sanirim selamlama yazisinda yazmisti..
    ögrenecek abisi daha..

    Alıntı
    arkadaşlar böyle bir nikah varmı ki .
    evet vardir kardesim
    İmam nikahı bir akit, sözleşme ve anlaşmadır. Bunun için bazı şartları vardır.
    Bu konuda fikih kitaplarinda Nikah diye arastirirsan kardesim daha tatmin olacaksin insaAllah.


  6. 14.Ağustos.2012, 23:32
    4
    ebediyyetyolcusu
    Emekli

    Üyelik Tarihi: 27.Mayıs.2012
    Üye No: 96330
    Mesaj Sayısı: 661
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 41
    Bulunduğu yer: imtihan dünyası

    Cevap: İmam Nikahı denen birşey var mıdır ?

    *Dini nikah nedir?
    İmam nikahı nedir? İmam nikahı hakkında bilgi verir misiniz?
    Cevap:

    Öncelikle şunu belirtelim ki; toplum içinde “imam nikâhı” olarak bilinen kavramın doğrusu “dini nikâh” veya “İslami nikâh”tır.
    İslam dini, Kur´an ve hadiste gelen değerlerin hepsiyle bir bütündür. Sadece itikat ve ibadetlerimiz değil, nikâh, mutfak, kıyafet vs. her çeşit beşerî kültürel değerlerimiz bütün teferruatıyla bu iki kaynaktan teşkil edilmiştir. Müslümanlığımızın tamamiyet ve temelini, bunlara uymaktaki derecesi tayin edecektir.
    Şunu demek istiyoruz: Müslümanlığımız, tıpkı iman esaslarında olduğu gibi, nikâh meselesinde de İslamî nikâha uymakla kemalini bulabilecektir.
    Öyleyse İslamî nikâh nedir?
    Dininin ve imanının Allah nazarında makbul olmasını dileyen her Müslüman, nikâh meselesinde Allah’ın koyduğu ölçünün ne olduğunu bilmek ve ona uymak zorundadır.
    İSLAMÎ NİKÂH
    İslam da nikâh bizzat Kur´an- Kerim´de ele alınmış ve esasları belirtilmiştir. Şu esasları sayabiliriz:
    1- Kişi, buluğ çağına erince geciktirilmeden evlendirilmelidir (Nisa 6).
    2- Mü´min kişi mü’min bir eşle evlenmelidir. Müşrik kişi (neseb, zenginlik, güzellik gibi sebeplerle) hoşumuza gitse bile onunla evlilik yapılmamalıdır. Çünkü mü’min kimse, (burnu kesik siyah) köle bile olsa, hoşumuza giden müşrikten daha hayırlıdır. Çünkü onlar cehenneme çağırırlar (Bakara 221).
    3- Kadınlardan hoşa gidenle evlenilmelidir (Nisa 3).
    4- Kadınlarla ailelerinin izniyle evlenilmelidir (Nisa 25)
    5- Kadın namuslu, fuhuştan uzak ve gizli dostlar edinmeyenlerden olmalıdır (Nisa 25).
    6- Kadına mehri (nikâh bedeli)verilmelidir (Nisa 25).
    7- Cemiyet, bekâr olan (dul, yetim, köle) kimselerle ilgilenip, onları evlendirmelidir. Evlendirmede fakirlikten korkulmamalı, bekârlara yardım edilmelidir.
    8- Nikâh akdi alenî olmalıdır. Ayrıca Hz. Peygamber (asm) nikâhın alenî olmasını, bu maksatla ziyafet verilmesini ve hatta def ve sesle ilan edilmesini ısrarla emretmiştir.
    9- Nikâh kadın erkek arasında veraset hakkı te’sis eder (Nisa 12)
    10- İslamî nikâhın müddeti müebbettir, daimidir. Yani kadınla erkek hayat boyu beraber olmak üzere nikâhlanırlar. Belli bir müddetle sınırlı olan nikâh meşru değildir. Kişi, içinden muayyen bir müddete niyet etmiş olsa bile, bu müebbet kabul edilir. Boşanma dinimizde meşru ise de ciddi ve meşru bir sebebe dayanmayan boşama ve boşanmalar Allah’ın buğz ettiği, sevmediği bir ameldir. Talak, hadiste "Allah’ın en çok buğz ettiği helal" olarak tarif edilmiştir.
    NİKÂHIN ŞARTLARI
    Nikâhın bir takım şartlar vardır. Yapılan nikâh akdinde bu şartların gerçekleşmesi gerekir:
    1.Nikâhı kıyanın akil (akilli), baliğ (buluğa ermiş) ve nikâh akdi hususunda hur (zorla yapıyor olmaması) olması.
    2.Nikâhı kıyılanların hayatta mevcut ve nikâhlanmalarının helal olması lazımdır.
    3.Nikâh akdini yapan erkek ve kadının veya vekillerinin bin birinin icap ve kabul anlamındaki sözlerini işitmeleri gerekir.
    4.Şahitlerin hazır bulunması lazımdır. Fukahanın (fıkıhçıların)çoğuna göre şahit, nikâhın caiz (geçerli) olmasının şartıdır.
    Nikâh yapılırken hazır bulunan şahit olacak kimseler de dört sıfatın bulunması şarttır: Hürriyet, Akıllı, Ergenlik, Müslüman olması lazımdır. Köle ve esirlerin, delilerin, çocukların ve kâfirlerin şahit olmaları ile nikâh akdi geçerli olmaz.
    Şahitler; Ya iki erkek, ya da bir erkek iki kadın olması şarttır. Sadece iki kadının şahitliği kâfi değildir. Bir erkeğin bulunmasıyla da nikâh akdi geçerli olmaz.
    Evlenecek erkek Müslüman, kadın zimmi (gayrimüslim vatandaş) olursa, Müslüman şahit bulunmazsa, gayrimüslim iki erkeğin şahitliği ile nikah akdi geçerli olur. Evlenecek erkek ve kadının ikisi de Müslüman olursa; o zaman gayrimüslimler şahit olamaz, şahitlerin Müslüman olmaları şarttır.
    5. Şahitlerin, icab ve kabul sözlerini işitmeleri şarttır. İki şahitsiz hiçbir nikâh geçerli değildir. "Allah (cc) ve peygamber şahidimiz olsun.." diyerek gizli nikah geçerli değildir.
    6. Kendisi hazır olmayan ve nikâhı kıyılan kadının ve erkeğin ismi anılınca şahitlerin onları rahatlıkla tanımaları lazımdır.
    7.Bakire olsun, dul olsun, ergen olan kadının rızasının alınması da nikâhın şartlarındandır. Hanefilerce; Ergen kızın velisi, onu evlendirmeye zorlayamaz.
    Şafilerce; Baba ve dede, bakire kızı ergen de olsa evlendirebilir. Dulun rızasını aldıktan sonra evlendirebilirler.
    8. Evlenecek kadın ile erkeğin; icab ve kabul ile ilgili sözlerinin aynı mecliste söylenmesi ve işitilmesi şarttır.
    İcab bir mecliste, kabul başka bir mecliste olursa nikâh geçerli olmaz.
    9. Kabulün icaba aykırı bulunmamasıdır. Mesela, erkeğin kadına hitaben;
    -Seni kendime eş kabul ettim... der.
    Kadında, bir süre düşündükten sonra:
    - Kabul ederim... Diye geniş veya gelecek zamana alt bir fiil kullanırsa nikâh geçerli olmaz. Yani erkek ve bilhassa kadının, geçmiş zamanı;
    -Kabul ettim.! Sözünü kullanması şarttır.
    Bir veli, iki şahit huzurunda:
    -Kızıma sana mehri 1000 altın olmak üzere zevceliğe (aileliğe) verdim... der.
    Erkek ise;
    -Nikâhı kabul ettim, ama 1000 altını kabul etmem... Derse nikâh geçerli olmaz.
    Ama;
    -Nikahı kabul ettim, der de, mehirden söz etmeyip susarsa, nikah akdi geçerli olur.
    Kadın iki şahit huzurunda erkeğe;
    -Kendimi sana 100 altın mehir ile tezvic ettim (sen koca olarak seçtim) derse.
    Erkek de;
    - Seni 200 altın veya 300 altın ile kabul ettim.. der ve kadın buna razı olursa, yapılan akdi geçerli olur.
    10.Evlenecek olan kadın ve erkeğin bilinmesi şarttır. İki kızı olan bir kimse vereceği kızının ismini bildirmeden kızını verirse nikâh geçerli olmaz. Açıkça, evlenecek kızın ve oğlanın isimleri belirtilmelidir.
    11.Erkeğin mektupla yazdığı icab teklifini, kadın iki şahit huzurunda okuduktan sonra:
    -Kabul ettim.. derse nikah geçerli olur.
    Yani mektubun okunmasıyla; İcab ve kabul ayni mecliste olmuş olur.
    12.Nikâh akdi, Cuma günü olmak ve mescitte icra olunmak menduptur (uygun olur). İki bayram arasında dahi nikâh ve zifaf (kerahetsiz) caizdir.
    Nitekim Peygamberimiz (asm) bir hadisi şeriflerinde; "Nikâhı ilan edin, onu mescitlerde yapın." buyurmuştur.*
    Kaynak: Kütüb-ü Sitte


  7. 14.Ağustos.2012, 23:32
    4
    *Dini nikah nedir?
    İmam nikahı nedir? İmam nikahı hakkında bilgi verir misiniz?
    Cevap:

    Öncelikle şunu belirtelim ki; toplum içinde “imam nikâhı” olarak bilinen kavramın doğrusu “dini nikâh” veya “İslami nikâh”tır.
    İslam dini, Kur´an ve hadiste gelen değerlerin hepsiyle bir bütündür. Sadece itikat ve ibadetlerimiz değil, nikâh, mutfak, kıyafet vs. her çeşit beşerî kültürel değerlerimiz bütün teferruatıyla bu iki kaynaktan teşkil edilmiştir. Müslümanlığımızın tamamiyet ve temelini, bunlara uymaktaki derecesi tayin edecektir.
    Şunu demek istiyoruz: Müslümanlığımız, tıpkı iman esaslarında olduğu gibi, nikâh meselesinde de İslamî nikâha uymakla kemalini bulabilecektir.
    Öyleyse İslamî nikâh nedir?
    Dininin ve imanının Allah nazarında makbul olmasını dileyen her Müslüman, nikâh meselesinde Allah’ın koyduğu ölçünün ne olduğunu bilmek ve ona uymak zorundadır.
    İSLAMÎ NİKÂH
    İslam da nikâh bizzat Kur´an- Kerim´de ele alınmış ve esasları belirtilmiştir. Şu esasları sayabiliriz:
    1- Kişi, buluğ çağına erince geciktirilmeden evlendirilmelidir (Nisa 6).
    2- Mü´min kişi mü’min bir eşle evlenmelidir. Müşrik kişi (neseb, zenginlik, güzellik gibi sebeplerle) hoşumuza gitse bile onunla evlilik yapılmamalıdır. Çünkü mü’min kimse, (burnu kesik siyah) köle bile olsa, hoşumuza giden müşrikten daha hayırlıdır. Çünkü onlar cehenneme çağırırlar (Bakara 221).
    3- Kadınlardan hoşa gidenle evlenilmelidir (Nisa 3).
    4- Kadınlarla ailelerinin izniyle evlenilmelidir (Nisa 25)
    5- Kadın namuslu, fuhuştan uzak ve gizli dostlar edinmeyenlerden olmalıdır (Nisa 25).
    6- Kadına mehri (nikâh bedeli)verilmelidir (Nisa 25).
    7- Cemiyet, bekâr olan (dul, yetim, köle) kimselerle ilgilenip, onları evlendirmelidir. Evlendirmede fakirlikten korkulmamalı, bekârlara yardım edilmelidir.
    8- Nikâh akdi alenî olmalıdır. Ayrıca Hz. Peygamber (asm) nikâhın alenî olmasını, bu maksatla ziyafet verilmesini ve hatta def ve sesle ilan edilmesini ısrarla emretmiştir.
    9- Nikâh kadın erkek arasında veraset hakkı te’sis eder (Nisa 12)
    10- İslamî nikâhın müddeti müebbettir, daimidir. Yani kadınla erkek hayat boyu beraber olmak üzere nikâhlanırlar. Belli bir müddetle sınırlı olan nikâh meşru değildir. Kişi, içinden muayyen bir müddete niyet etmiş olsa bile, bu müebbet kabul edilir. Boşanma dinimizde meşru ise de ciddi ve meşru bir sebebe dayanmayan boşama ve boşanmalar Allah’ın buğz ettiği, sevmediği bir ameldir. Talak, hadiste "Allah’ın en çok buğz ettiği helal" olarak tarif edilmiştir.
    NİKÂHIN ŞARTLARI
    Nikâhın bir takım şartlar vardır. Yapılan nikâh akdinde bu şartların gerçekleşmesi gerekir:
    1.Nikâhı kıyanın akil (akilli), baliğ (buluğa ermiş) ve nikâh akdi hususunda hur (zorla yapıyor olmaması) olması.
    2.Nikâhı kıyılanların hayatta mevcut ve nikâhlanmalarının helal olması lazımdır.
    3.Nikâh akdini yapan erkek ve kadının veya vekillerinin bin birinin icap ve kabul anlamındaki sözlerini işitmeleri gerekir.
    4.Şahitlerin hazır bulunması lazımdır. Fukahanın (fıkıhçıların)çoğuna göre şahit, nikâhın caiz (geçerli) olmasının şartıdır.
    Nikâh yapılırken hazır bulunan şahit olacak kimseler de dört sıfatın bulunması şarttır: Hürriyet, Akıllı, Ergenlik, Müslüman olması lazımdır. Köle ve esirlerin, delilerin, çocukların ve kâfirlerin şahit olmaları ile nikâh akdi geçerli olmaz.
    Şahitler; Ya iki erkek, ya da bir erkek iki kadın olması şarttır. Sadece iki kadının şahitliği kâfi değildir. Bir erkeğin bulunmasıyla da nikâh akdi geçerli olmaz.
    Evlenecek erkek Müslüman, kadın zimmi (gayrimüslim vatandaş) olursa, Müslüman şahit bulunmazsa, gayrimüslim iki erkeğin şahitliği ile nikah akdi geçerli olur. Evlenecek erkek ve kadının ikisi de Müslüman olursa; o zaman gayrimüslimler şahit olamaz, şahitlerin Müslüman olmaları şarttır.
    5. Şahitlerin, icab ve kabul sözlerini işitmeleri şarttır. İki şahitsiz hiçbir nikâh geçerli değildir. "Allah (cc) ve peygamber şahidimiz olsun.." diyerek gizli nikah geçerli değildir.
    6. Kendisi hazır olmayan ve nikâhı kıyılan kadının ve erkeğin ismi anılınca şahitlerin onları rahatlıkla tanımaları lazımdır.
    7.Bakire olsun, dul olsun, ergen olan kadının rızasının alınması da nikâhın şartlarındandır. Hanefilerce; Ergen kızın velisi, onu evlendirmeye zorlayamaz.
    Şafilerce; Baba ve dede, bakire kızı ergen de olsa evlendirebilir. Dulun rızasını aldıktan sonra evlendirebilirler.
    8. Evlenecek kadın ile erkeğin; icab ve kabul ile ilgili sözlerinin aynı mecliste söylenmesi ve işitilmesi şarttır.
    İcab bir mecliste, kabul başka bir mecliste olursa nikâh geçerli olmaz.
    9. Kabulün icaba aykırı bulunmamasıdır. Mesela, erkeğin kadına hitaben;
    -Seni kendime eş kabul ettim... der.
    Kadında, bir süre düşündükten sonra:
    - Kabul ederim... Diye geniş veya gelecek zamana alt bir fiil kullanırsa nikâh geçerli olmaz. Yani erkek ve bilhassa kadının, geçmiş zamanı;
    -Kabul ettim.! Sözünü kullanması şarttır.
    Bir veli, iki şahit huzurunda:
    -Kızıma sana mehri 1000 altın olmak üzere zevceliğe (aileliğe) verdim... der.
    Erkek ise;
    -Nikâhı kabul ettim, ama 1000 altını kabul etmem... Derse nikâh geçerli olmaz.
    Ama;
    -Nikahı kabul ettim, der de, mehirden söz etmeyip susarsa, nikah akdi geçerli olur.
    Kadın iki şahit huzurunda erkeğe;
    -Kendimi sana 100 altın mehir ile tezvic ettim (sen koca olarak seçtim) derse.
    Erkek de;
    - Seni 200 altın veya 300 altın ile kabul ettim.. der ve kadın buna razı olursa, yapılan akdi geçerli olur.
    10.Evlenecek olan kadın ve erkeğin bilinmesi şarttır. İki kızı olan bir kimse vereceği kızının ismini bildirmeden kızını verirse nikâh geçerli olmaz. Açıkça, evlenecek kızın ve oğlanın isimleri belirtilmelidir.
    11.Erkeğin mektupla yazdığı icab teklifini, kadın iki şahit huzurunda okuduktan sonra:
    -Kabul ettim.. derse nikah geçerli olur.
    Yani mektubun okunmasıyla; İcab ve kabul ayni mecliste olmuş olur.
    12.Nikâh akdi, Cuma günü olmak ve mescitte icra olunmak menduptur (uygun olur). İki bayram arasında dahi nikâh ve zifaf (kerahetsiz) caizdir.
    Nitekim Peygamberimiz (asm) bir hadisi şeriflerinde; "Nikâhı ilan edin, onu mescitlerde yapın." buyurmuştur.*
    Kaynak: Kütüb-ü Sitte


  8. 15.Ağustos.2012, 01:21
    5
    HAMMADUN
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Aralık.2010
    Üye No: 81065
    Mesaj Sayısı: 1,021
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: İmam Nikahı denen birşey var mıdır ?

    İslami nikah vardır.... Müslümanlar arasında aktedilir..... Ancak imam nikahı nedir O'nu bilemiyorum. Öğrenmedim öyle bir nikah....

    Her iki tarafın velisi, öncelikle her iki tarafında KELİME-İ ŞAHADET getirdiklerini ve müslüman olduklarını beyanla nikah öncesi vekaletlerini nikah kıyacak olan müslümana mehir belirlendikten sonra sunarlar ve içlerinde o nikahı kıyabilecek ve o cemaate imamlık yapacak kadar bilgiye haiz biri tarafından kıyılır. Bu hususda ULUL EMR'e yada CAMİ İMAMI'na da gerek görülmez üstelik....

    CAMİ İMAMI kıysa ne olur....??? Ala Olur. Hemde Aliyyul Ala Olur....

    Yoksa İMAM YOK, HEPİNİZ VELED-İ ZİNA'sınız türünden sözler hiç hoş değildir.

    RAB'bim Cümlemizden Razı Olsun. Amin.


  9. 15.Ağustos.2012, 01:21
    5
    HAMMADUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    İslami nikah vardır.... Müslümanlar arasında aktedilir..... Ancak imam nikahı nedir O'nu bilemiyorum. Öğrenmedim öyle bir nikah....

    Her iki tarafın velisi, öncelikle her iki tarafında KELİME-İ ŞAHADET getirdiklerini ve müslüman olduklarını beyanla nikah öncesi vekaletlerini nikah kıyacak olan müslümana mehir belirlendikten sonra sunarlar ve içlerinde o nikahı kıyabilecek ve o cemaate imamlık yapacak kadar bilgiye haiz biri tarafından kıyılır. Bu hususda ULUL EMR'e yada CAMİ İMAMI'na da gerek görülmez üstelik....

    CAMİ İMAMI kıysa ne olur....??? Ala Olur. Hemde Aliyyul Ala Olur....

    Yoksa İMAM YOK, HEPİNİZ VELED-İ ZİNA'sınız türünden sözler hiç hoş değildir.

    RAB'bim Cümlemizden Razı Olsun. Amin.


  10. 15.Ağustos.2012, 01:56
    6
    OxyGen`s
    Seyirci Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 13.Ağustos.2012
    Üye No: 97447
    Mesaj Sayısı: 244
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3
    Bulunduğu yer: İmtihan Dünyası

    Cevap: İmam Nikahı denen birşey var mıdır ?

    Tamam saolun yeterli bilgiyi aldım gılgamış destanı gibi yazmıssınız Maşallah tekrar teşekkür ederim.


  11. 15.Ağustos.2012, 01:56
    6
    Seyirci Üye
    Tamam saolun yeterli bilgiyi aldım gılgamış destanı gibi yazmıssınız Maşallah tekrar teşekkür ederim.





+ Yorum Gönder