Konusunu Oylayın.: İlgilisine Vahhabi lakabının takılması ne derece doğru ifade olur?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
İlgilisine Vahhabi lakabının takılması ne derece doğru ifade olur?
  1. 14.Ağustos.2012, 04:12
    1
    TarikateSon!
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Temmuz.2012
    Üye No: 97209
    Mesaj Sayısı: 218
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3

    İlgilisine Vahhabi lakabının takılması ne derece doğru ifade olur?






    İlgilisine Vahhabi lakabının takılması ne derece doğru ifade olur? Mumsema Seyh Muhammed'in davetine vehhabilik adi verilmesi lugat acisindanda hatalidir. Zira bu daveti baslatan seyh Muhammed'tir babasi degil. Eger seyhin kendi ismine nispet etselerdi „Muhammedilik“ denilecekti, bununla da Allah'in isimlerini basitce saptiran bu sapiklar arzularina ulasamayacaklardi. Zira Islam'in hepsi Muhammedi risalet olarak isimlendirilir ki, bu da onu teblig eden Nebi Muhammed (sallAllahu aleyhi ve sellem)'e nispettir. Halk olaylari, ancak isimlerle bilebilir. Bundan dolayi halk arasinda calkanti yapacak, onlarin nefislerinee dokunacak bir isim secmeliydiler. Sübhesiz bu davete karsi uydurulan en acik yalan onu vehhabilik le isimlendirmektir. Insanlari ürkütüp, onun davetinin Islam dininin disinda, 4 büyük mezhebe aykiri, 5. bir mezheb olduguna inandirmak icin -kendi aralarinda bile bölük pörcük olduklari halde- bu davete düsman olanlar tarafindan bu lakab takilmistir.

    Allah (subhanehu ve teala) baskalarini alaya almamamizi ve (kötü)lakablar takmamamizi emrediyor, O (subhanehu ve teala) söyle buyuruyor: “Ey iman edenler! Bir topluluk bir diğerini alaya almasın. Belki onlar kendilerinden daha iyidirler. Kadınlar da diğer kadınları alaya almasın. Belki onlar kendilerinden daha iyidirler. Birbirinizi karalamayın, birbirinizi (kötü) lakaplarla çağırmayın. İmandan sonra fasıklık ne kötü bir namdır! Kim de tövbe etmezse, işte onlar zâlimlerin ta kendileridir.“ (Hucurat suresi, 11. ayet)

    zaten insanlar tabiatlari geregi her yeni seyden cekinir ve onlarin alisa geldikleri seylere muhalif bir vaziyet gördüler mi kabullenmezler. Bunun en acik delili, Kur'an'da ve Muhammed (sallAllah aleyhi ve sellem)'in pak siretinde rastliyoruz. Zira Peygamberler bu dini direkt olarak Allah'tan almalarina ve insanlarin kurtulusana cagri yapmalarina ragmen karsilarina devamli Islam düsmanlari cikmistir. Bu hakki söyleyen alimlerde de farkli olmamistir, mesela Ibn Teymiyye bu örneklerden birisidir, onu kiskananlar kaninin akitilmasi istemislerdir, bir baskalari onu hak yoldan sapmis bir kafir ve mürted olarak suclamislarsir. Seyh Muhammed bin AbdulVehhab'ta fitneci bazi insanlar tarafindan gercek disi bazi suclamalarla itham edilmistir. Bu insanlari buna sevkeden sebep ise yine kiskanclik, nefret ve bid'atlerin kalblere yerlesmis olmasidir. Oysa ki seyh yeni bir sey cikarmamis, davetini Allah'in kitabina, resulunun sünnetine ve selefi salihinin yolu ve menheci üzerine bina etmistir. Öyle ki onun bazi eserleri hemen hemen sadece Kur'an ve sünnetin naslarindan olusacak seviyededir. Zaten muhalifleri seyhin eserlerinden bir elestiri yapmazlar ve yapamazlar, zira bazi yerlerde kullandigi zayif hadisler haric -ki hemen hemen her Islam alimi hataen zayif hadis kullanabilir- Islam'a aykiri bir sey bulamazlar.

    Vehhabilik lakabiyla ne kasdolunuyor?

    Vehhabilik lakabi davet uyanlarin kendileri icin sectikleri bir lakab degildir, kendileri böyle bir lakabin da takilmasini kabul etmemislerdir. Bu lakab, Seyh Muhammed bin AbdulVehhab'in ölümünden yaklasik yirmi yil kadar sonra davete muhalifler tarafindan kullanilmaya baslanmistir. Bunun delili de tarihcilerin seyhin ölümünden yirmi yil sonrasina kadar hic bu isimden bahsetmemis olmalaridir. Bazi tarihciler vehhabilik lakabinin ilk kez hicri 1229 da kullanildigini belirtiyor (seyhin vefati hicri 1206 dir).
    „El-Vehhab“ Allah (subhanehu ve teala)'nin esmaul hüsnasindandir, Allah söyle buyuruyor:“Yoksa, Azîz, Vehhab olan Rabbinin hazineleri onların yanında mıdır?” (Sad suresi, 9. ayet). „Karsilikliz ihsani bol , cömert olan“ manasindadir. Bu ismi kendilerince oldukca sapik bir firka icin ortaya atanlar neyi ve nasil kullandiklarina bir baksinlar!

    “Onlar, hahamlarını, rahiblerini Allah’tan başka rabler edindiler.'' Tevbe -31 ayetine kıyasla,şeyhlerini kendilerine rab edinen tasavvuf ehli,bugüne kadar Seyh Muhammed bin AbdulVehhab hakkında tarafsız bir kaynaktan tek bir satır okumadan,O'nun davası ve içtihadi hakkında söylemleri hakkında bilgilerin yazılı olduğu tek bir kitaba dahi el sürmeden,sırf başlarında rab edindikleri şeyhleri,kendileri hakkında tasavvuf ehli hakkındaki doğru ve yerinde söylemleri dolayısıyla ,Seyh Muhammed bin AbdulVehhab'i kötüleyip öyle bilinmesini istedikleri için müridlerine de onun kitaplarının okunmaması konusunda söylemleri olmuştur.''Şeyhimin yasakladığı bir şey şartsız ve koşulsuz benim için yasaktır'' ilkesinden ayrılmayan kuzu soficikler de dolayısıyla Bu kişiler hakkında ki gerçeklerden uzak bir hayat hayatın kölesi olmaktan kaçamıyorlar.Şimdi burada yazılı olan ifadeler kendi mantıklarına yatmış olsa da,kullanma gereği görmedikleri akılları ''evet yazılanlar doğru'' diye sirenler öttürse de,bir sofi asla ŞEYHİNİN DEDİĞİNİN DIŞINDA BİR ŞEY YAPAMAZ.ŞEYHİ BEYAZA SİYAH DİYORSA,ONUN BEYAZI BEYAZ OLARAK GÖRMESİNİN BİR ANLAMI YOKTUR,O ARTIK SİYAHTIR.ŞEYHİ HERKESİN BEYAZ OLARAK GÖRDÜĞÜ BEYAZA SİYAH DİYORSA MUTLAKA BİR BİLDİĞİ VARDIR.
    AMA NE KADAR UĞRAŞIRLARSA UĞRAŞSINLAR MUHAMMED BİN ABDULVEHAB VE İBN-İ TEYMİYELER BEYAZDIR,BEYAZ KALACAKLARDIR!!!



  2. 14.Ağustos.2012, 04:12
    1



    Seyh Muhammed'in davetine vehhabilik adi verilmesi lugat acisindanda hatalidir. Zira bu daveti baslatan seyh Muhammed'tir babasi degil. Eger seyhin kendi ismine nispet etselerdi „Muhammedilik“ denilecekti, bununla da Allah'in isimlerini basitce saptiran bu sapiklar arzularina ulasamayacaklardi. Zira Islam'in hepsi Muhammedi risalet olarak isimlendirilir ki, bu da onu teblig eden Nebi Muhammed (sallAllahu aleyhi ve sellem)'e nispettir. Halk olaylari, ancak isimlerle bilebilir. Bundan dolayi halk arasinda calkanti yapacak, onlarin nefislerinee dokunacak bir isim secmeliydiler. Sübhesiz bu davete karsi uydurulan en acik yalan onu vehhabilik le isimlendirmektir. Insanlari ürkütüp, onun davetinin Islam dininin disinda, 4 büyük mezhebe aykiri, 5. bir mezheb olduguna inandirmak icin -kendi aralarinda bile bölük pörcük olduklari halde- bu davete düsman olanlar tarafindan bu lakab takilmistir.

    Allah (subhanehu ve teala) baskalarini alaya almamamizi ve (kötü)lakablar takmamamizi emrediyor, O (subhanehu ve teala) söyle buyuruyor: “Ey iman edenler! Bir topluluk bir diğerini alaya almasın. Belki onlar kendilerinden daha iyidirler. Kadınlar da diğer kadınları alaya almasın. Belki onlar kendilerinden daha iyidirler. Birbirinizi karalamayın, birbirinizi (kötü) lakaplarla çağırmayın. İmandan sonra fasıklık ne kötü bir namdır! Kim de tövbe etmezse, işte onlar zâlimlerin ta kendileridir.“ (Hucurat suresi, 11. ayet)

    zaten insanlar tabiatlari geregi her yeni seyden cekinir ve onlarin alisa geldikleri seylere muhalif bir vaziyet gördüler mi kabullenmezler. Bunun en acik delili, Kur'an'da ve Muhammed (sallAllah aleyhi ve sellem)'in pak siretinde rastliyoruz. Zira Peygamberler bu dini direkt olarak Allah'tan almalarina ve insanlarin kurtulusana cagri yapmalarina ragmen karsilarina devamli Islam düsmanlari cikmistir. Bu hakki söyleyen alimlerde de farkli olmamistir, mesela Ibn Teymiyye bu örneklerden birisidir, onu kiskananlar kaninin akitilmasi istemislerdir, bir baskalari onu hak yoldan sapmis bir kafir ve mürted olarak suclamislarsir. Seyh Muhammed bin AbdulVehhab'ta fitneci bazi insanlar tarafindan gercek disi bazi suclamalarla itham edilmistir. Bu insanlari buna sevkeden sebep ise yine kiskanclik, nefret ve bid'atlerin kalblere yerlesmis olmasidir. Oysa ki seyh yeni bir sey cikarmamis, davetini Allah'in kitabina, resulunun sünnetine ve selefi salihinin yolu ve menheci üzerine bina etmistir. Öyle ki onun bazi eserleri hemen hemen sadece Kur'an ve sünnetin naslarindan olusacak seviyededir. Zaten muhalifleri seyhin eserlerinden bir elestiri yapmazlar ve yapamazlar, zira bazi yerlerde kullandigi zayif hadisler haric -ki hemen hemen her Islam alimi hataen zayif hadis kullanabilir- Islam'a aykiri bir sey bulamazlar.

    Vehhabilik lakabiyla ne kasdolunuyor?

    Vehhabilik lakabi davet uyanlarin kendileri icin sectikleri bir lakab degildir, kendileri böyle bir lakabin da takilmasini kabul etmemislerdir. Bu lakab, Seyh Muhammed bin AbdulVehhab'in ölümünden yaklasik yirmi yil kadar sonra davete muhalifler tarafindan kullanilmaya baslanmistir. Bunun delili de tarihcilerin seyhin ölümünden yirmi yil sonrasina kadar hic bu isimden bahsetmemis olmalaridir. Bazi tarihciler vehhabilik lakabinin ilk kez hicri 1229 da kullanildigini belirtiyor (seyhin vefati hicri 1206 dir).
    „El-Vehhab“ Allah (subhanehu ve teala)'nin esmaul hüsnasindandir, Allah söyle buyuruyor:“Yoksa, Azîz, Vehhab olan Rabbinin hazineleri onların yanında mıdır?” (Sad suresi, 9. ayet). „Karsilikliz ihsani bol , cömert olan“ manasindadir. Bu ismi kendilerince oldukca sapik bir firka icin ortaya atanlar neyi ve nasil kullandiklarina bir baksinlar!

    “Onlar, hahamlarını, rahiblerini Allah’tan başka rabler edindiler.'' Tevbe -31 ayetine kıyasla,şeyhlerini kendilerine rab edinen tasavvuf ehli,bugüne kadar Seyh Muhammed bin AbdulVehhab hakkında tarafsız bir kaynaktan tek bir satır okumadan,O'nun davası ve içtihadi hakkında söylemleri hakkında bilgilerin yazılı olduğu tek bir kitaba dahi el sürmeden,sırf başlarında rab edindikleri şeyhleri,kendileri hakkında tasavvuf ehli hakkındaki doğru ve yerinde söylemleri dolayısıyla ,Seyh Muhammed bin AbdulVehhab'i kötüleyip öyle bilinmesini istedikleri için müridlerine de onun kitaplarının okunmaması konusunda söylemleri olmuştur.''Şeyhimin yasakladığı bir şey şartsız ve koşulsuz benim için yasaktır'' ilkesinden ayrılmayan kuzu soficikler de dolayısıyla Bu kişiler hakkında ki gerçeklerden uzak bir hayat hayatın kölesi olmaktan kaçamıyorlar.Şimdi burada yazılı olan ifadeler kendi mantıklarına yatmış olsa da,kullanma gereği görmedikleri akılları ''evet yazılanlar doğru'' diye sirenler öttürse de,bir sofi asla ŞEYHİNİN DEDİĞİNİN DIŞINDA BİR ŞEY YAPAMAZ.ŞEYHİ BEYAZA SİYAH DİYORSA,ONUN BEYAZI BEYAZ OLARAK GÖRMESİNİN BİR ANLAMI YOKTUR,O ARTIK SİYAHTIR.ŞEYHİ HERKESİN BEYAZ OLARAK GÖRDÜĞÜ BEYAZA SİYAH DİYORSA MUTLAKA BİR BİLDİĞİ VARDIR.
    AMA NE KADAR UĞRAŞIRLARSA UĞRAŞSINLAR MUHAMMED BİN ABDULVEHAB VE İBN-İ TEYMİYELER BEYAZDIR,BEYAZ KALACAKLARDIR!!!



    Benzer Konular

    - Borç alıp verirken, paranın değer kaybının alınabileceğini ifade eden fetva ile amel etmek doğru olu

    - Bir ilahide Hz. Ali Hak' ın aslanı diyor bu ifade doğru bir ifade mi?

    - Nikahlı eşlerin sperm nakli ile erkek çocuk sahibi olmak istiyorlar ne derece doğru olur veya caiz m

    - Vahhabi-Selefi akımında, efendimiz (S.A.V) 'in anne babasının kafir olduğu söylenir. Bu düşünce doğr

    - Hz.Hamzaya Seyyidü-ş şüheda lakabının verildiğini ifade eden hadis

  3. 16.Ağustos.2012, 01:15
    2
    imam
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Ağustos.2007
    Üye No: 2034
    Mesaj Sayısı: 7,511
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: minallah-ilelllah

    Cevap: İlgilisine Vahhabi lakabının takılması ne derece doğru ifade olur?




    sizden gelen sorular başlığı sadece sorular içindir
    sen hem sormuş hem cevap vermişsin

    vehhabiliğin sana mubarek olsun


  4. 16.Ağustos.2012, 01:15
    2
    Üye



    sizden gelen sorular başlığı sadece sorular içindir
    sen hem sormuş hem cevap vermişsin

    vehhabiliğin sana mubarek olsun


  5. 16.Ağustos.2012, 04:02
    3
    TarikateSon!
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Temmuz.2012
    Üye No: 97209
    Mesaj Sayısı: 218
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3

    Cevap: İlgilisine Vahhabi lakabının takılması ne derece doğru ifade olur?

    Alıntı
    vehhabiliğin sana mubarek olsun
    Ben kendim için vehhabiyim ifadesini kullanmadım.Bu tür ifadeleri insanları ayrıştırma gayreti içinde olanlar kullanıyorlar.Yukarıdaki yazımın başlığı da zaten ''ilgilisine'' diye başlıyor.''Vehhabi birisine Vehhabi denilmesinin...'' diye başlamıyor dikkatini çekerim.''Mübarek olsun'' demişsin;şayet bu kişilerin yolu Rahmani bir yol ise haklarında hayırlısı olur inşaallah,eğer ki şeytani bir yol ise ise ve sen de bunu bilerek ''mübarek olsun'' ifadesini kullanıyorsan dibine kadar yanlıştasın demek düşer bana...


  6. 16.Ağustos.2012, 04:02
    3
    Alıntı
    vehhabiliğin sana mubarek olsun
    Ben kendim için vehhabiyim ifadesini kullanmadım.Bu tür ifadeleri insanları ayrıştırma gayreti içinde olanlar kullanıyorlar.Yukarıdaki yazımın başlığı da zaten ''ilgilisine'' diye başlıyor.''Vehhabi birisine Vehhabi denilmesinin...'' diye başlamıyor dikkatini çekerim.''Mübarek olsun'' demişsin;şayet bu kişilerin yolu Rahmani bir yol ise haklarında hayırlısı olur inşaallah,eğer ki şeytani bir yol ise ise ve sen de bunu bilerek ''mübarek olsun'' ifadesini kullanıyorsan dibine kadar yanlıştasın demek düşer bana...


  7. 16.Ağustos.2012, 04:12
    4
    karadamlalar
    Kesintili Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Temmuz.2012
    Üye No: 96809
    Mesaj Sayısı: 1,620
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 17

    Cevap: İlgilisine Vahhabi lakabının takılması ne derece doğru ifade olur?

    Allah vehhabi(!)liğimizi mübarek kılsın o zaman.hiçbir zaman tevhid davasının adı vahhabilik olmadı,bu davayı sahiplenen kimse kendisini vahhabi ilan etmedi,düşmanlar vahhabi ettiler.olsun bakalım onlar vahhabi bilsinler


  8. 16.Ağustos.2012, 04:12
    4
    karadamlalar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kesintili Üye
    Allah vehhabi(!)liğimizi mübarek kılsın o zaman.hiçbir zaman tevhid davasının adı vahhabilik olmadı,bu davayı sahiplenen kimse kendisini vahhabi ilan etmedi,düşmanlar vahhabi ettiler.olsun bakalım onlar vahhabi bilsinler





+ Yorum Gönder