Konusunu Oylayın.: Evrim ve Din

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 4 kişi
Evrim ve Din
  1. 10.Ağustos.2012, 16:23
    25
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: Evrim ve Din

    reklam


    Cevap: Evrim ve Din isimli konu Mumsema.com Cevap: Evrim ve Din
    Alıntı
    Dünyevi ilimlede ilgilenmek lazım.
    kardeş ben dünyevi bilimlere karşı mı çıktım sence?

    halbuki ben
    Alıntı
    ancak Kur'an ve sünnette açıklanmayan gerçek konular hakkında
    delillerden yola çıkarak fikir yürüt
    ama farazi hele de gaybi konular hakkında Kur'an ve sünnet ne demişse tabi ol
    Kur'an ve sünnette geçmeyenler hakkında ise sükut et
    dedim

    hiçbir dünyevi ilimle belki de milyonlarca yıl önce cennette olmuş bir yaratma olayını açıklayamazsın
    hele Allah "Ben Adem'i elimle yarattım" derken
    "Hayır sen Adem'i değil ilk mikroorganizmayı elinle yarattın
    sonra onu evrimleştirdin
    sonra o balık sonra sürüngen sonra maymun sonra insan oldu" diyemezsin
    hele buna delil olarak Allah'ın başka ayetlerini getiremezsin

    bu gaybi bir konudur
    milyonlarca yıl önce cennette olmuş bitmiştir
    tek görgü şahidi Allah ve meleklerdir
    Allah da bunu bize nasıl anlattı ise kabul etmek gerekir

    Alıntı
    Dediğin gibi artık kafamı yormayacam.
    kafayı yor kardeş bu Allah'ın emridir
    Bakara 164
    (Medenî 87)
    Şüphesiz göklerin ve yerin yaratılmasında, gece ile gündüzün birbiri peşinden gelmesinde, insanlara fayda veren şeylerle yüklü olarak denizde yüzüp giden gemilerde, Allah'ın gökten indirip de ölü haldeki toprağı canlandırdığı suda, yeryüzünde her çeşit canlıyı yaymasında, rüzgarları ve yer ile gök arasında emre hazır bekleyen bulutları yönlendirmesinde düşünen bir toplum için (Allah'ın varlığını ve birliğini isbatlayan) birçok deliller vardır.


    Âl-i İmrân 190
    (Medenî 89)
    Göklerin ve yerin yaratılışında, gece ile gündüzün birbiri ardınca gelip gidişinde aklıselim sahipleri için gerçekten açık ibretler vardır.
    Âl-i İmrân 191
    (Medenî 89)
    Onlar, ayakta dururken, otururken, yanları üzerine yatarken (her vakit) Allah'ı anarlar, göklerin ve yerin yaratılışı hakkında derin derin düşünürler (ve şöyle derler Rabbimiz! Sen bunu boşuna yaratmadın. Seni tesbih ederiz. Bizi cehennem azabındankoru !



  2. 10.Ağustos.2012, 16:23
    25
    âb ü kil
    reklam


    Alıntı
    Dünyevi ilimlede ilgilenmek lazım.
    kardeş ben dünyevi bilimlere karşı mı çıktım sence?

    halbuki ben
    Alıntı
    ancak Kur'an ve sünnette açıklanmayan gerçek konular hakkında
    delillerden yola çıkarak fikir yürüt
    ama farazi hele de gaybi konular hakkında Kur'an ve sünnet ne demişse tabi ol
    Kur'an ve sünnette geçmeyenler hakkında ise sükut et
    dedim

    hiçbir dünyevi ilimle belki de milyonlarca yıl önce cennette olmuş bir yaratma olayını açıklayamazsın
    hele Allah "Ben Adem'i elimle yarattım" derken
    "Hayır sen Adem'i değil ilk mikroorganizmayı elinle yarattın
    sonra onu evrimleştirdin
    sonra o balık sonra sürüngen sonra maymun sonra insan oldu" diyemezsin
    hele buna delil olarak Allah'ın başka ayetlerini getiremezsin

    bu gaybi bir konudur
    milyonlarca yıl önce cennette olmuş bitmiştir
    tek görgü şahidi Allah ve meleklerdir
    Allah da bunu bize nasıl anlattı ise kabul etmek gerekir

    Alıntı
    Dediğin gibi artık kafamı yormayacam.
    kafayı yor kardeş bu Allah'ın emridir
    Bakara 164
    (Medenî 87)
    Şüphesiz göklerin ve yerin yaratılmasında, gece ile gündüzün birbiri peşinden gelmesinde, insanlara fayda veren şeylerle yüklü olarak denizde yüzüp giden gemilerde, Allah'ın gökten indirip de ölü haldeki toprağı canlandırdığı suda, yeryüzünde her çeşit canlıyı yaymasında, rüzgarları ve yer ile gök arasında emre hazır bekleyen bulutları yönlendirmesinde düşünen bir toplum için (Allah'ın varlığını ve birliğini isbatlayan) birçok deliller vardır.


    Âl-i İmrân 190
    (Medenî 89)
    Göklerin ve yerin yaratılışında, gece ile gündüzün birbiri ardınca gelip gidişinde aklıselim sahipleri için gerçekten açık ibretler vardır.
    Âl-i İmrân 191
    (Medenî 89)
    Onlar, ayakta dururken, otururken, yanları üzerine yatarken (her vakit) Allah'ı anarlar, göklerin ve yerin yaratılışı hakkında derin derin düşünürler (ve şöyle derler Rabbimiz! Sen bunu boşuna yaratmadın. Seni tesbih ederiz. Bizi cehennem azabındankoru !



  3. 10.Ağustos.2012, 16:50
    26
    Cedd
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 10.Kasım.2011
    Üye No: 91509
    Mesaj Sayısı: 180
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Cevap: Evrim ve Din

    reklam


    @kompleks

    Alıntı
    Verdiğin videoların Allah var mıdır sorusuna cevap, benim çok şükür böyle bir ihtiyacım yok
    Ben naçizane olarak özellikle bazı kısımlar diye belirtmiştim kardeşim. İhtiyacın elbette var.
    Yazdıklarından çıkan anlama göre yanıt veriyorum. Kal sağlıcakla.


  4. 10.Ağustos.2012, 16:50
    26
    Cedd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    reklam


    @kompleks

    Alıntı
    Verdiğin videoların Allah var mıdır sorusuna cevap, benim çok şükür böyle bir ihtiyacım yok
    Ben naçizane olarak özellikle bazı kısımlar diye belirtmiştim kardeşim. İhtiyacın elbette var.
    Yazdıklarından çıkan anlama göre yanıt veriyorum. Kal sağlıcakla.


  5. 30.Ağustos.2012, 23:15
    27
    kompleks
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 07.Ağustos.2012
    Üye No: 97317
    Mesaj Sayısı: 184
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Evrim ve Din

    Kimse doğru ve istediğim cevabı verememiş. Doğru cevabı şuradan buldun : Din, Bilim ve Darwin (Siyaset Meydanı)


  6. 30.Ağustos.2012, 23:15
    27
    kompleks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Kimse doğru ve istediğim cevabı verememiş. Doğru cevabı şuradan buldun : Din, Bilim ve Darwin (Siyaset Meydanı)


  7. 30.Ağustos.2012, 23:27
    28
    karadamlalar
    Kesintili Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Temmuz.2012
    Üye No: 96809
    Mesaj Sayısı: 1,620
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 17

    Cevap: Evrim ve Din

    yaratılışçı evrimcilik benim de kafamı kurcalamıştı islamla pek alakam olmadığı zamanda,fakat şunu söyleyebilirim ki yaratılışçı evrime dayanak gösterilebilecek ayetlerin gerçekten bu düşünceye delil olup olmadığı belli dahi değilken,delilliği açık olan şeyler(en başta adem(as) in yaratılması) var ve bu durum bile yanlış yorumlamalara karşı durmak için önemli bir noktadır.


  8. 30.Ağustos.2012, 23:27
    28
    karadamlalar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kesintili Üye
    yaratılışçı evrimcilik benim de kafamı kurcalamıştı islamla pek alakam olmadığı zamanda,fakat şunu söyleyebilirim ki yaratılışçı evrime dayanak gösterilebilecek ayetlerin gerçekten bu düşünceye delil olup olmadığı belli dahi değilken,delilliği açık olan şeyler(en başta adem(as) in yaratılması) var ve bu durum bile yanlış yorumlamalara karşı durmak için önemli bir noktadır.


  9. 31.Ağustos.2012, 00:02
    29
    kompleks
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 07.Ağustos.2012
    Üye No: 97317
    Mesaj Sayısı: 184
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Evrim ve Din

    Alıntı
    yaratılışçı evrimcilik benim de kafamı kurcalamıştı islamla pek alakam olmadığı zamanda,fakat şunu söyleyebilirim ki yaratılışçı evrime dayanak gösterilebilecek ayetlerin gerçekten bu düşünceye delil olup olmadığı belli dahi değilken,delilliği açık olan şeyler(en başta adem(as) in yaratılması) var ve bu durum bile yanlış yorumlamalara karşı durmak için önemli bir noktadır
    başladın, devam et.


  10. 31.Ağustos.2012, 00:02
    29
    kompleks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    yaratılışçı evrimcilik benim de kafamı kurcalamıştı islamla pek alakam olmadığı zamanda,fakat şunu söyleyebilirim ki yaratılışçı evrime dayanak gösterilebilecek ayetlerin gerçekten bu düşünceye delil olup olmadığı belli dahi değilken,delilliği açık olan şeyler(en başta adem(as) in yaratılması) var ve bu durum bile yanlış yorumlamalara karşı durmak için önemli bir noktadır
    başladın, devam et.


  11. 31.Ağustos.2012, 00:14
    30
    ebediyyetyolcusu
    Emekli

    Üyelik Tarihi: 27.Mayıs.2012
    Üye No: 96330
    Mesaj Sayısı: 661
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 41
    Bulunduğu yer: imtihan dünyası

    Cevap: Evrim ve Din

    kompleks Kardeş,

    senin söylediğin Allah insanı aşama aşama yaratmış, evrim demek değildir. Allah insanı ana rahminde üç karanlıkta yaratmasıdır ki ayetlerde geçer.


    Ey insanlar, eğer dirilişten yana bir kuşku içindeyseniz, gerçek şu ki, Biz sizi topraktan yarattık, sonra bir damla sudan, sonra bir alak'tan (embriyo), sonra yaratılış biçimi belli belirsiz bir çiğnem et parçasından; size (kudretimizi) açıkça göstermek için. Dilediğimizi, adı konulmuş bir süreye kadar rahimlerde tutuyoruz. Sonra sizi bebek olarak çıkarıyoruz, sonra da erginlik çağına erişmeniz için (sizi büyütüyoruz). Sizden kiminizin hayatına son verilmekte, kiminiz de, bildikten sonra hiçbir şey bilmeme durumuna gelmesi için ömrün en aşağı ucuna (yaşlılığa) geri çevrilmektedir. Yeryüzünü kupkuru ölü gibi görürsün, fakat Biz onun üzerine suyu indirdiğimiz zaman titreşir, kabarır ve her güzel çiftten (ürünler) bitirir. (Hac Suresi, 5)

    O'dur ki, sizi topraktan, sonra bir damla sudan, sonra bir alak'tan (embriyo) yarattı; sonra sizi bir bebek olarak çıkarmakta, sonra güçlü (erginlik) çağınıza erişmeniz, sonra da yaşlanmanız için size (belli bir ömür vermektedir). Sizden kiminin daha önce hayatına son verilmektedir; adı konulmuş bir ecele erişmeniz ve belki aklınızı kullanmanız için (Allah sizi böyle yaşatır). (Mü'min Suresi, 67)


  12. 31.Ağustos.2012, 00:14
    30
    kompleks Kardeş,

    senin söylediğin Allah insanı aşama aşama yaratmış, evrim demek değildir. Allah insanı ana rahminde üç karanlıkta yaratmasıdır ki ayetlerde geçer.


    Ey insanlar, eğer dirilişten yana bir kuşku içindeyseniz, gerçek şu ki, Biz sizi topraktan yarattık, sonra bir damla sudan, sonra bir alak'tan (embriyo), sonra yaratılış biçimi belli belirsiz bir çiğnem et parçasından; size (kudretimizi) açıkça göstermek için. Dilediğimizi, adı konulmuş bir süreye kadar rahimlerde tutuyoruz. Sonra sizi bebek olarak çıkarıyoruz, sonra da erginlik çağına erişmeniz için (sizi büyütüyoruz). Sizden kiminizin hayatına son verilmekte, kiminiz de, bildikten sonra hiçbir şey bilmeme durumuna gelmesi için ömrün en aşağı ucuna (yaşlılığa) geri çevrilmektedir. Yeryüzünü kupkuru ölü gibi görürsün, fakat Biz onun üzerine suyu indirdiğimiz zaman titreşir, kabarır ve her güzel çiftten (ürünler) bitirir. (Hac Suresi, 5)

    O'dur ki, sizi topraktan, sonra bir damla sudan, sonra bir alak'tan (embriyo) yarattı; sonra sizi bir bebek olarak çıkarmakta, sonra güçlü (erginlik) çağınıza erişmeniz, sonra da yaşlanmanız için size (belli bir ömür vermektedir). Sizden kiminin daha önce hayatına son verilmektedir; adı konulmuş bir ecele erişmeniz ve belki aklınızı kullanmanız için (Allah sizi böyle yaşatır). (Mü'min Suresi, 67)


  13. 31.Ağustos.2012, 00:16
    31
    karadamlalar
    Kesintili Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Temmuz.2012
    Üye No: 96809
    Mesaj Sayısı: 1,620
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 17

    Cevap: Evrim ve Din

    öncelikle bilimsel olarak bilebildiğimiz şeylerde mutlaklık asla arayamayız,bunu da bilmelisin.zaten bilim adamları da bilimdeki bazı ilerlemeler sonucunda önceden mutlak bildikleri şeyleri (örneğin einstein ın ışık hızı hakkındaki teorilerinin bir kısmı) çok kısa bir süre içinde gelen değişimler ile reddetmişlerdir.

    bize mutlak olarak kuranda "insan ve canlılar farklı farklı dönemler geçirerek en sonunda şu anki haline geldi" sözünü kanıtlatacak bir parça yoktur.yaratılış hakkında bazı bilgiler verilmiştir,yaratılışçı evrimciliğin savunduğu şeyler ayetlere parçacı yaklaşım sebebiyle,hadisleri de iptal ederek doğruya yakınmış gibi gelebiliyor.bu tip konular dinin aslı ile alakalı şeyler değil,Allah bize gereken bilgileri bildirmiştir,bize gelen delilleri(kuran ve sünneti) doğruca öğrenip,Allahın bildirmediği ve Rasulünün(aleyhisselatu vesselam) öğretmediği,açıklamadığı şeyleri araştırıp peşinden gitmek riskli bir iştir,"Allah en doğrusunu bilir,benim bilgim buna yetmez" deyip durmak gerekir bazı yerlerde.malesef kelamcılar bu dediğimi yapamamışlar,aklı din ile kendilerince uyuşturabilmek için zındıklık denilen felsefeyi biraz daha yasallaştırıp dine yamamaya çalışmışlardır,sana tavsiyem kuran ve sünneti bizzat kendilerinden öğren,parçalara takılma,genel ve bütüncü bir şekilde dini ve delillerini öğrenmeye çalış.

    tam açıklayıcı bir yazı olmamış olabilir yazdığım,sorularına da cevap olmamış olabilir,aklına bir şey takıldıysa sor bildiğim kadarıyla cevaplayayım inşallah.


  14. 31.Ağustos.2012, 00:16
    31
    karadamlalar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kesintili Üye
    öncelikle bilimsel olarak bilebildiğimiz şeylerde mutlaklık asla arayamayız,bunu da bilmelisin.zaten bilim adamları da bilimdeki bazı ilerlemeler sonucunda önceden mutlak bildikleri şeyleri (örneğin einstein ın ışık hızı hakkındaki teorilerinin bir kısmı) çok kısa bir süre içinde gelen değişimler ile reddetmişlerdir.

    bize mutlak olarak kuranda "insan ve canlılar farklı farklı dönemler geçirerek en sonunda şu anki haline geldi" sözünü kanıtlatacak bir parça yoktur.yaratılış hakkında bazı bilgiler verilmiştir,yaratılışçı evrimciliğin savunduğu şeyler ayetlere parçacı yaklaşım sebebiyle,hadisleri de iptal ederek doğruya yakınmış gibi gelebiliyor.bu tip konular dinin aslı ile alakalı şeyler değil,Allah bize gereken bilgileri bildirmiştir,bize gelen delilleri(kuran ve sünneti) doğruca öğrenip,Allahın bildirmediği ve Rasulünün(aleyhisselatu vesselam) öğretmediği,açıklamadığı şeyleri araştırıp peşinden gitmek riskli bir iştir,"Allah en doğrusunu bilir,benim bilgim buna yetmez" deyip durmak gerekir bazı yerlerde.malesef kelamcılar bu dediğimi yapamamışlar,aklı din ile kendilerince uyuşturabilmek için zındıklık denilen felsefeyi biraz daha yasallaştırıp dine yamamaya çalışmışlardır,sana tavsiyem kuran ve sünneti bizzat kendilerinden öğren,parçalara takılma,genel ve bütüncü bir şekilde dini ve delillerini öğrenmeye çalış.

    tam açıklayıcı bir yazı olmamış olabilir yazdığım,sorularına da cevap olmamış olabilir,aklına bir şey takıldıysa sor bildiğim kadarıyla cevaplayayım inşallah.


  15. 31.Ağustos.2012, 00:45
    32
    fanihayat
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 14.Haziran.2012
    Üye No: 96557
    Mesaj Sayısı: 195
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Evrim ve Din

    Evet bilgimiz olmayan şeylerden uzak durmak bize Kuranı Kerim'de emrediliyor !

    Hakkında bilgin olmayan şeyin ardına düşme; çünkü kulak, göz ve kalp,
    bunların hepsi ondan sorumludur. (İsra Suresi, 36)

    O,(şeytan) size yalnızca, kötülüğü, çirkin-hayasızlığı ve Allah'a karşı bilmediğiniz
    şeyleri söylemenizi emreder. (Bakara Suresi, 169)


  16. 31.Ağustos.2012, 00:45
    32
    Emekli
    Evet bilgimiz olmayan şeylerden uzak durmak bize Kuranı Kerim'de emrediliyor !

    Hakkında bilgin olmayan şeyin ardına düşme; çünkü kulak, göz ve kalp,
    bunların hepsi ondan sorumludur. (İsra Suresi, 36)

    O,(şeytan) size yalnızca, kötülüğü, çirkin-hayasızlığı ve Allah'a karşı bilmediğiniz
    şeyleri söylemenizi emreder. (Bakara Suresi, 169)


  17. 31.Ağustos.2012, 00:59
    33
    kompleks
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 07.Ağustos.2012
    Üye No: 97317
    Mesaj Sayısı: 184
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Evrim ve Din

    Siz daha evrimi bilmiyorsunuz ve üstelik başka şeylerle karıştırıyorsunuz. Bilimsel bilginiz yoksa dini bilginin yanında susun. Allah evrimi yaratılış biçimi olarak seçmiş olamaz mı?


  18. 31.Ağustos.2012, 00:59
    33
    kompleks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Siz daha evrimi bilmiyorsunuz ve üstelik başka şeylerle karıştırıyorsunuz. Bilimsel bilginiz yoksa dini bilginin yanında susun. Allah evrimi yaratılış biçimi olarak seçmiş olamaz mı?


  19. 31.Ağustos.2012, 01:27
    34
    karadamlalar
    Kesintili Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Temmuz.2012
    Üye No: 96809
    Mesaj Sayısı: 1,620
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 17

    Cevap: Evrim ve Din

    kardeşim yaratılış biçimi olarak bunun seçilmediğini ayetleri tam olarak incelediğinizde zaten görürsünüz,evrimi sen kadar olmayabilir ancak ben de biliyorum şu an savunduğun şeyleri de kısmen ben de savundum çünkü.evrimi kanıtlayacak mutlak deliller yoktur bilimsel olarak da,yoruma dayalıdır çoğu noktasıyla anlayacağın.fakat dinimizdeki yaratılış inancı ile evrimdeki yaratılış inancı arasında temelde ayrılıklar var.kardeşlerin yazdığı ayetleri ve açıklamaları bütün şekilde düşünün.


  20. 31.Ağustos.2012, 01:27
    34
    karadamlalar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kesintili Üye
    kardeşim yaratılış biçimi olarak bunun seçilmediğini ayetleri tam olarak incelediğinizde zaten görürsünüz,evrimi sen kadar olmayabilir ancak ben de biliyorum şu an savunduğun şeyleri de kısmen ben de savundum çünkü.evrimi kanıtlayacak mutlak deliller yoktur bilimsel olarak da,yoruma dayalıdır çoğu noktasıyla anlayacağın.fakat dinimizdeki yaratılış inancı ile evrimdeki yaratılış inancı arasında temelde ayrılıklar var.kardeşlerin yazdığı ayetleri ve açıklamaları bütün şekilde düşünün.


  21. 31.Ağustos.2012, 02:03
    35
    ebediyyetyolcusu
    Emekli

    Üyelik Tarihi: 27.Mayıs.2012
    Üye No: 96330
    Mesaj Sayısı: 661
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 41
    Bulunduğu yer: imtihan dünyası

    Cevap: Evrim ve Din

    Kompleks Kardeş,

    Eğer tahkiki iman peşinde isen ne alâ, değilse evrim yüzünden kafayı yemen yakındır.

    Allahu teala yarattığı hiçbir şeyi başıboş bırakmamıştır, dolayısıyla bir evrim söz konusu değildir. Her şey yoktan var eden Allah yarattıklarını kendi haline bırakmamıştır ve herşey onun emri ile haraket etmektedir. Örneğin Nahl Suresine bak "Bal Arısı" Allah ona ne yapacağını vahyediyor yani o küçük hayvan Allahın emri ile bal yapıyor.

    Halbuki evrimciler bunu inkâr eder ama Allah'ın bu lezzetli nimetinden faydalanırlar. Allahu teala kayyum sıfatı ile kâinatı ayakta tutmakdadır zeval bulacak diye, kendisinden başka onu kimse tutamaz. Herşey onun emri ile haraket ediyor o dilemezse biz Parmağımızı bile oynatamayız.

    Allah dilemedikçe siz dileyemezsiniz. (ayet)

    Ayetleri anlaman için tefsiride okuman gerek, çünkü orada ne mana var kendin bilemezsin.


  22. 31.Ağustos.2012, 02:03
    35
    Kompleks Kardeş,

    Eğer tahkiki iman peşinde isen ne alâ, değilse evrim yüzünden kafayı yemen yakındır.

    Allahu teala yarattığı hiçbir şeyi başıboş bırakmamıştır, dolayısıyla bir evrim söz konusu değildir. Her şey yoktan var eden Allah yarattıklarını kendi haline bırakmamıştır ve herşey onun emri ile haraket etmektedir. Örneğin Nahl Suresine bak "Bal Arısı" Allah ona ne yapacağını vahyediyor yani o küçük hayvan Allahın emri ile bal yapıyor.

    Halbuki evrimciler bunu inkâr eder ama Allah'ın bu lezzetli nimetinden faydalanırlar. Allahu teala kayyum sıfatı ile kâinatı ayakta tutmakdadır zeval bulacak diye, kendisinden başka onu kimse tutamaz. Herşey onun emri ile haraket ediyor o dilemezse biz Parmağımızı bile oynatamayız.

    Allah dilemedikçe siz dileyemezsiniz. (ayet)

    Ayetleri anlaman için tefsiride okuman gerek, çünkü orada ne mana var kendin bilemezsin.


  23. 31.Ağustos.2012, 02:59
    36
    ebediyyetyolcusu
    Emekli

    Üyelik Tarihi: 27.Mayıs.2012
    Üye No: 96330
    Mesaj Sayısı: 661
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 41
    Bulunduğu yer: imtihan dünyası

    Cevap: Evrim ve Din

    Uzmanlardan cevap !

    Evrim teorisine inanan birisi ve bu alanda çalışmalar yapan bir bilim adamının iman durumu nedir? Evrim teorisini kesinlikle reddetmek zorunda mıdır? Kuran´da evrim teorisiyle ilgili bir konu geçmekte midir? Bir müslüman evrimci olabilir mi?

    Sorunun Detayı

    Evrim teorisine inanan birisi ve bu alanda çalışmalar yapan bir bilim adamının iman durumu nedir? Evrim teorisini kesinlikle reddetmek zorunda mıdır? Kuran´da evrim teorisiyle ilgili bir konu geçmekte midir? Bir müslüman evrimci olabilir mi?

    Değerli kardeşimiz;

    İlim, bir varlık hakkında bilgi sahibi olmak demektir. Bilimde inanma değil, bilme*esastır. Dolayısıyla yukarıdaki soruyu, “Evrim Teorisine inanan değil, evrim teorisini bilen*birisi” şekline getirmemiz gerekir. O zaman zaten cevabın sorunun içerisinde olduğu*görülecektir. Çünkü bir konuyu bilmek ayrı şey, inanmak ise, tamamen ayrı bir şeydir.*Hristiyanlığı bilen birisinin Hristiyan olmadığı gibi, İslâmiyet’i bilen bir kimse de,*İslâmiyet’in bir takım temel rükünlerine inanmadığı sürece Müslüman olamaz.

    Konuya bu açıdan bakınca, evrim teorisini bilmek, evrimcilerin iddia ve delillerinin*neler olduğunu öğrenip, birilerine, vazifesinin gereği onu öğretmek, bilimsel bir metot ve*çalışma şeklidir. Bu konuda elde ettiği bilgilerin tamamen doğru olduğuna inansa, o zaman*bu inancında, Kur’an’ın açık hükümlerine ters düşen bir takım hususlar bulunduğu için,*elbette böyle bir inanç, İslâm dinine ters düşer.

    Ateizmi savunan evrimciler, her şeyden önce, evrim teorilerini bir yaratıcıyı*reddeden bir görüş üzerine bina ediyorlar ve her şeyi tesadüf ve tabiatın eseri olarak*takdim ediyorlar. Allah’ı inkâr ederek işe başlayan bir düşüncenin dinle bağdaşan bir*yönü olabilir mi?

    Ateist evrimciler, tek hücrenin tesadüfen evrimleşmesiyle silsile halinde bütün*canlıların birbirinden meydana geldiğini ileri sürüyorlar. İnsanı da bu evrim halkasının en*son ürünü olarak kabul ediyorlar. Evrim kelimesini, buradaki evolüsyon manasında*kullandıkları halde, evrim kargaşası meydana getirmek ve zihinleri bulandırmak, kendi*batıl ve tamamen felsefî düşüncelerini yaymak için, kâinatta geçerli olan bir takım kanun*ve prensiplerin yanında, her türlü değişme ve başkalaşmayı da yine evrim kelimesiyle*ifade diyorlar. Böylece evrim kelimesinden kimin neyi kastettiği anlaşılmıyor.*

    Allah’ın sonsuz ilim, irade ve kudretiyle her türlü değişme, başkalaşma ve*farklılaşma kâinatta cereyan etmektedir. Dolayısıyla Kur’an’da bütün varlıkların tedricen,*yani zamanla farklı yapılar kazandıklarına dikkat çekilir. Mesela, bir hücreyle anne*karnında gelişmeye başlayan insanın tavırdan tavıra geçtiği nazara verilir. Dünyanın*başlangıçta güneşle beraber bulunduğu ve daha sonra ondan ayrıldığına işaret edilir.

    İnsan*ve diğer bütün bitkiler ve hayvanların hücreleri ve yapıları her an değişmektedir. Bütün bu*değişiklikleri de evrimle ifade ediyorlar. Hâlbuki bu değişiklikler bir kanun şeklinde*görülmektedir ve ateist evrimcilerin evolüsyon karşılığı kullandıkları evrim kelimesiyle*hiçbir ilgisi olmadığı gibi, bütün değişiklikler Allah’ın tasarrufundadır. Ancak onlar*Allah’ı daha başlangıçta reddediyorlar.

    Her şeyin Allah’ın eseri olduğunu kabul eden ve Kur’an’ın yaratılış konusundaki*açık hükümlerine ters düşmeyen değişme ve başkalaşmalara inanmada ve bunların evrim*kelimesiyle ifade edilmesinde İslamiyet’e ters düşen bir yön olmaz.

    Prof. Dr. Adem Tatlı

    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet
    *


  24. 31.Ağustos.2012, 02:59
    36
    Uzmanlardan cevap !

    Evrim teorisine inanan birisi ve bu alanda çalışmalar yapan bir bilim adamının iman durumu nedir? Evrim teorisini kesinlikle reddetmek zorunda mıdır? Kuran´da evrim teorisiyle ilgili bir konu geçmekte midir? Bir müslüman evrimci olabilir mi?

    Sorunun Detayı

    Evrim teorisine inanan birisi ve bu alanda çalışmalar yapan bir bilim adamının iman durumu nedir? Evrim teorisini kesinlikle reddetmek zorunda mıdır? Kuran´da evrim teorisiyle ilgili bir konu geçmekte midir? Bir müslüman evrimci olabilir mi?

    Değerli kardeşimiz;

    İlim, bir varlık hakkında bilgi sahibi olmak demektir. Bilimde inanma değil, bilme*esastır. Dolayısıyla yukarıdaki soruyu, “Evrim Teorisine inanan değil, evrim teorisini bilen*birisi” şekline getirmemiz gerekir. O zaman zaten cevabın sorunun içerisinde olduğu*görülecektir. Çünkü bir konuyu bilmek ayrı şey, inanmak ise, tamamen ayrı bir şeydir.*Hristiyanlığı bilen birisinin Hristiyan olmadığı gibi, İslâmiyet’i bilen bir kimse de,*İslâmiyet’in bir takım temel rükünlerine inanmadığı sürece Müslüman olamaz.

    Konuya bu açıdan bakınca, evrim teorisini bilmek, evrimcilerin iddia ve delillerinin*neler olduğunu öğrenip, birilerine, vazifesinin gereği onu öğretmek, bilimsel bir metot ve*çalışma şeklidir. Bu konuda elde ettiği bilgilerin tamamen doğru olduğuna inansa, o zaman*bu inancında, Kur’an’ın açık hükümlerine ters düşen bir takım hususlar bulunduğu için,*elbette böyle bir inanç, İslâm dinine ters düşer.

    Ateizmi savunan evrimciler, her şeyden önce, evrim teorilerini bir yaratıcıyı*reddeden bir görüş üzerine bina ediyorlar ve her şeyi tesadüf ve tabiatın eseri olarak*takdim ediyorlar. Allah’ı inkâr ederek işe başlayan bir düşüncenin dinle bağdaşan bir*yönü olabilir mi?

    Ateist evrimciler, tek hücrenin tesadüfen evrimleşmesiyle silsile halinde bütün*canlıların birbirinden meydana geldiğini ileri sürüyorlar. İnsanı da bu evrim halkasının en*son ürünü olarak kabul ediyorlar. Evrim kelimesini, buradaki evolüsyon manasında*kullandıkları halde, evrim kargaşası meydana getirmek ve zihinleri bulandırmak, kendi*batıl ve tamamen felsefî düşüncelerini yaymak için, kâinatta geçerli olan bir takım kanun*ve prensiplerin yanında, her türlü değişme ve başkalaşmayı da yine evrim kelimesiyle*ifade diyorlar. Böylece evrim kelimesinden kimin neyi kastettiği anlaşılmıyor.*

    Allah’ın sonsuz ilim, irade ve kudretiyle her türlü değişme, başkalaşma ve*farklılaşma kâinatta cereyan etmektedir. Dolayısıyla Kur’an’da bütün varlıkların tedricen,*yani zamanla farklı yapılar kazandıklarına dikkat çekilir. Mesela, bir hücreyle anne*karnında gelişmeye başlayan insanın tavırdan tavıra geçtiği nazara verilir. Dünyanın*başlangıçta güneşle beraber bulunduğu ve daha sonra ondan ayrıldığına işaret edilir.

    İnsan*ve diğer bütün bitkiler ve hayvanların hücreleri ve yapıları her an değişmektedir. Bütün bu*değişiklikleri de evrimle ifade ediyorlar. Hâlbuki bu değişiklikler bir kanun şeklinde*görülmektedir ve ateist evrimcilerin evolüsyon karşılığı kullandıkları evrim kelimesiyle*hiçbir ilgisi olmadığı gibi, bütün değişiklikler Allah’ın tasarrufundadır. Ancak onlar*Allah’ı daha başlangıçta reddediyorlar.

    Her şeyin Allah’ın eseri olduğunu kabul eden ve Kur’an’ın yaratılış konusundaki*açık hükümlerine ters düşmeyen değişme ve başkalaşmalara inanmada ve bunların evrim*kelimesiyle ifade edilmesinde İslamiyet’e ters düşen bir yön olmaz.

    Prof. Dr. Adem Tatlı

    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet
    *





+ Yorum Gönder
Git İlk 2346 Son