+ Yorum Gönder
Soru ve Cevaplar ve Sizden gelen sorular Kategorisinden Hz havva ve hz adem elmayı mı buğdayı mı yedi de günahkar oldular Konusununa Bakıyorsunuz..
  1. burcealtug
    Kıdemli Üye
    Reklam

    Hz havva ve hz adem elmayı mı buğdayı mı yedi de günahkar oldular

    Reklam





    Hz havva ve hz adem elmayı mı buğdayı mı yedi de günahkar oldular Mumsema Cübbeli hoca buğday derken biz eskiden beri elma bilmiyormuyduk?





  2. kurt55
    Üye

    Cevap: hz havva ve hz adem elmayı mı buğdayı mı yedi de günahkar oldular.


    Reklam


    Cübbeli hoca buğday derken biz eskiden beri elma bilmiyormuyduk?
    Elma mı buğday mı ? ne önemi var bu kadar farkeder mi ne yedikleri ? ama ayvayı yedikleri kesin

  3. imamhatipli42
    Moderatör
    Cübbeli hoca buğday derken biz eskiden beri elma bilmiyormuyduk?
    Elma mı buğday mı olduğuna takılmak şeytan mantığıdır bunlarla ilgilenmeyelim.


    Elma mı buğday mı ? ne önemi var bu kadar farkeder mi ne yedikleri ? ama ayvayı yedikleri kesin
    Nasıl bir cürettir bu Adem as ve eşi için kulandığın tabire bak edepsiz. Asıl ayvayı kim yiyecek ahirette görürsün. Allah ıslah etsin.

  4. İLİMCİK
    Devamlı Üye
    Kardeşlerim, önemli burada önemli olan husus Hz Adem aleyhisselamın Cennetten ihracının hakiki hikmetidir..Bu günah ise bahanedir..Bu hikmet onikinci mektub da şöyle izah ediliyor:

    Birinci Sualiniz: Hazret-i Âdem'in (a.s.) Cennetten ihracı ve bir kısım benîâdem'in Cehenneme ithali ne hikmete mebnidir?

    Elcevap: Hikmeti, tavziftir. Öyle bir vazife ile memur edilerek gönderilmiştir ki, bütün terakkiyât-ı mâneviye-i beşeriyenin ve bütün istidâdât-ı beşeriyenin inkişaf ve inbisatları ve mahiyet-i insaniyenin bütün esmâ-i İlâhiyeye bir âyine-i câmia olması, o vazifenin netâicindendir. Eğer Hazret-i Âdem Cennette kalsaydı, melek gibi makamı sabit kalırdı; istidâdât-ı beşeriye inkişaf etmezdi. Halbuki, yeknesak makam sahibi olan melâikeler çoktur; o tarz ubudiyet için insana ihtiyaç yok. Belki hikmet-i İlâhiye, nihayetsiz makamâtı kat edecek olan insanın istidadına muvafık bir dâr-ı teklifi iktiza ettiği için, melâikelerin aksine olarak, muktezâ-yı fıtratları olan malûm günahla Cennetten ihraç edildi.




    Risale-i Nurda geçen bu paragraftan benim anladığım şey şudur:Adem aleyhisselamın Cennetten ihracının hikmeti onun vazifesidir. Öyle bir vazife ile memur edilerek gönderilmiş ki, insanın bütün manevi terakkisi ve İnsanların istidat ve yeteneklerinin gelişip inkişaf etmesi ve insanın mahiyetinin bütün esma-i hüsnayı kapsayan geniş bir ayna olması o vazifenin neticelerindendir. Eğer Hazret-i Âdem Cennette kalsaydı, melek gibi makamı sabit kalırdı; insanların istidat ve yetenekleri inkişaf etmezdi. Halbuki, tekdüzey makam sahibi olan melekler çoktur; o tarz ubudiyet için insana ihtiyaç yok. Bu sebeple Allah'ın hikmeti, nihayetsiz makamları kat edecek olan insanın istidad ve yeteneklerine uygun bir teklif yerini iktiza ettiği için, meleklerden farklı olarak, fıtratlarının gereği olan malûm günahla Cennetten çıkarıldı.

    Demek, Hazret-i Âdem'in Cennetten ihracı tam bir hikmet ve mahz-ı rahmettir

  5. Misafir
    adem ile havanın ne yediği tabi ki önemli elma ya da bugdaysa neden yasaklandığı önemlidir ? insanin fıtratı meraktir ? o fıtratı yaratan yaratıcıdır? bu fitratta bir hikaye gerekiyorsa beyni çalıştırmadan ne yediklerini sorgulamayan beyinler tamda dini yarım yamalak öğretmek ve öğrenmek isteyenlerin içtihadidir. alemlerin rabbi yarattığı fıtratın kanan ve meraklı bir fıtratta yarattı. akrebın sokma fıtratıda yaratandir. şeytanın sundugu ne dir
    bunun doğrusunu insanlara sunmak neden bu kadar zor? neden yedıklerı onemlı degil deyıp geçiştirme çabası içine gırıyorsunuz . ya ezbercı mantıkla ogretılenı savunacaksınız ya fikrinizi yada gerçegi bu kadar zor olmamali... yasaklanan yasak olan bir durumun cennette var olmasi zaten bu tasarımın yaratıcı tarafından çok daha öncekurgulandığini gösterir. herşeyi bilen yaratan adem ile havvanın düşecegi durumuda biliyordu . burda aslında adem ile havva birer dublordur şeytan denilen şeyde ... bu kitap tanrı tarafından yazıldı insanların okumasi için yaratıcının hikayesi yazarliği sizlerin sunumuna sunuldu. yaratıcı kendı hikayesıne sizleride dahil etti. arapça farsça içtihatlarla olayı açıklayamayan açiklamalar komik geldi bana ....

+ Yorum Gönder
hz adem buğday,  havva ile adem gunahkar mı,  adem ve bugday