Konusunu Oylayın.: Her deist kanıt olarak Turan Dursun'u gösteriyor. Kimdir bu adam?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Her deist kanıt olarak Turan Dursun'u gösteriyor. Kimdir bu adam?
  1. 08.Ağustos.2012, 21:24
    13
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: Her deist kanıt olarak Turan Dursun'u gösteriyor. Kimdir bu adam?

    reklam


    Cevap: Her deist kanıt olarak Turan Dursun'u gösteriyor. Kimdir bu adam? isimli yazı www.Mumsema.comCevap: Her deist kanıt olarak Turan Dursun'u gösteriyor. Kimdir bu adam?
    [QUOTE0=TarikateSon]Gelde gülme arkadaş yaa.Bir kerede ''KUR'AN'DA BU GİBİLERE KARŞI YÜCE RABBİMİZ ŞÖYLE BUYURMAKTADIR'' deseniz ölür müsünüz yahu.
    Said Nursi gibilere karşı da bilmem kimin cevapları bilmem ne şekillerdedir,arkadaş bu liste uzayıp gider böyle.Verirsin Kur'an'dan iki satır cevabını,yok mu kardeşim Ayetlerde cevabın ,bakarsın sünneti Resulullaha,hadislere,sahabelerin hal durum ve yaşantısına bakarsın,sıra Bediüzzamana gelene kadar bakılacak yüzlerce binlerce içtihad imamları alimler vardır.Siz alışmış kudurmuştan beterdir gibisinden hemen Kutsal Kitabınıza sarılıyorsunuz.Hayır o kadar şey de yazıyorsunuz am o karmakarışık dili sayesinde bir satırını dahi anlayamıyorum... [/QUOTE]

    Allah razı olsun kardeş

    Alıntı
    Çünkü, Risale-i Nur, Kur'anın tefsiridir..Yani, Kur'an hakikatlerinin manevi bir tercümesidir..
    benim bildiğim tefsirde önce ayet sonra varsa konuyla ilgili hadisler
    sonra yazarın görüşü verilir
    bazen geçmiş alimlerin o ayetle ilgili sözleri de verilir
    belki hiç tefsir okumamışlara risaleleri tefsir diye yutturabilirsiniz


  2. 08.Ağustos.2012, 21:24
    13
    âb ü kil
    reklam


    [QUOTE0=TarikateSon]Gelde gülme arkadaş yaa.Bir kerede ''KUR'AN'DA BU GİBİLERE KARŞI YÜCE RABBİMİZ ŞÖYLE BUYURMAKTADIR'' deseniz ölür müsünüz yahu.
    Said Nursi gibilere karşı da bilmem kimin cevapları bilmem ne şekillerdedir,arkadaş bu liste uzayıp gider böyle.Verirsin Kur'an'dan iki satır cevabını,yok mu kardeşim Ayetlerde cevabın ,bakarsın sünneti Resulullaha,hadislere,sahabelerin hal durum ve yaşantısına bakarsın,sıra Bediüzzamana gelene kadar bakılacak yüzlerce binlerce içtihad imamları alimler vardır.Siz alışmış kudurmuştan beterdir gibisinden hemen Kutsal Kitabınıza sarılıyorsunuz.Hayır o kadar şey de yazıyorsunuz am o karmakarışık dili sayesinde bir satırını dahi anlayamıyorum... [/QUOTE]

    Allah razı olsun kardeş

    Alıntı
    Çünkü, Risale-i Nur, Kur'anın tefsiridir..Yani, Kur'an hakikatlerinin manevi bir tercümesidir..
    benim bildiğim tefsirde önce ayet sonra varsa konuyla ilgili hadisler
    sonra yazarın görüşü verilir
    bazen geçmiş alimlerin o ayetle ilgili sözleri de verilir
    belki hiç tefsir okumamışlara risaleleri tefsir diye yutturabilirsiniz


  3. 08.Ağustos.2012, 21:35
    14
    rakif
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Ağustos.2012
    Üye No: 97265
    Mesaj Sayısı: 35
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Her deist kanıt olarak Turan Dursun'u gösteriyor. Kimdir bu adam?

    reklam


    daha önceden söyledim bu sapıtan turan dursun bir eseri var sapıtmadan önce yayınladığı kuran asiklepodisi diye inanın bu kitap bile said nursin saçma sözlerinden daha düzgün en ezından kendi yorumunu katmamış neyse takılın kafanıza göre nurcu efendiler bana kuranı kerim meali ve sahih hadisler yeter benim kutsal kitabım kuranı kerimdir benim gibi cahile yeter


  4. 08.Ağustos.2012, 21:35
    14
    rakif - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    reklam


    daha önceden söyledim bu sapıtan turan dursun bir eseri var sapıtmadan önce yayınladığı kuran asiklepodisi diye inanın bu kitap bile said nursin saçma sözlerinden daha düzgün en ezından kendi yorumunu katmamış neyse takılın kafanıza göre nurcu efendiler bana kuranı kerim meali ve sahih hadisler yeter benim kutsal kitabım kuranı kerimdir benim gibi cahile yeter


  5. 08.Ağustos.2012, 21:35
    15
    TarikateSon!
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Temmuz.2012
    Üye No: 97209
    Mesaj Sayısı: 218
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3

    Cevap: Her deist kanıt olarak Turan Dursun'u gösteriyor. Kimdir bu adam?

    Ahanda söylemek istediğim mevzuya ait bir kaynak buldum,al oku da şu cahil mürekkebe bi yardım ediveresin be ya:

    Şimdi bu şiiri:

    Yıkılmış bir mezarım ki, yığılmıştır içinde
    Said’den yetmiş dokuz emvat bâ-âsâm âlâma
    Sekseninci olmuştur mezara bir mezar taş,
    Beraber ağlıyor hüsrân-ı İslâma
    Mezar taşımla pür-emvat enîndar o mezarımla
    Revânım saha-i ukbâ-yı ferdâma
    Yakînim var ki, istikbal semâvâtı, zemin-i Asya
    Bâhem olur teslim yed-i beyzâ-yı İslâma
    Zira yemin-i yümn-ü imandır,
    Verir emn ü eman ile enâma

    Şimdi bu da sorum:VAR MI ANLAYAN?

    Şimdi bu da anlayamayanlar için sadelisi çileklisi:
    Yıkılmış bir mezarım ki, yığılmıştır içinde
    Yetmiş dokuz ölü Sait, günahlar ve elemler içinde
    Seksenincisi bu mezara mezar taşı olmuştur
    Birlikte İslam’ın hüsranına ağlıyorlar
    Ölülerle dolu inleyen o mezarım ve mezar taşımla
    Giderim yarınımdaki Ahiret meydanına
    Kesin biliyorum ki, gelecekte Asya’nın gökleri ve yerleri
    Birlikte İslam’ın ak pak eline teslim olur
    Zira imanın bereketinin gücüdür,
    Halka güven ve huzur verir

    Said Nursi’ye ait yukarıdaki şiirle onun şu sözlerinin aynı anlamı taşıdığı açıktır:

    “Ben bu anda, seksen Said’in özü olarak ortaya çıkmışım Onlar zincirleme şahsî kıyametler ve zincirleme tenasüh, yani ruh göçü ile çalkalanıp beni şu zamana fırlatmışlardır

    Şu Said yetmiş dokuz ölü ve bir konuşan canlının özetidir Eğer zamanın suyu donup dursa ve farklı bedenlerde ortaya çıkan Said’ler birbirlerini görseler, ciddi farklılıklardan dolayı birbirlerini tanımayacak*lardır Ben o bedenlerin üstünde yuvarlandım; iyilikler ve lezzetler dağıldı gittiSıkıntı ve üzüntüler birikti kaldı O konak yerlerinin her birinde ben bendim Ölümümden sonra gelecek konaklarda da yine ben ben olacağım Bu konak yerinde yani vücuttaki hücreler nasıl yılda iki kere vücuttan ayrılıyorsa ben de o şekilde elbise değiştiririm; yırtılmış Said’i atar, yeni Said’i giyerim”

    Oysa Said Nursi’nin dediği şudur: “… Eğer zamanın suyu donup dursa ve farklı bedenlerde ortaya çıkan Said’ler birbirlerini görseler, ciddi farklılıklardan dolayı birbirlerini tanımayacak*lardır” Said Nursi’yi 79 yaşında iken gören, 80 yaşında iken tanımaz mı?
    Reenkarnasyon, ruhun her defasında farklı bedene girdiği iddiasıdır Bedenler farklı olduğu için bir araya gelseler birbirlerini tanımaları mümkün olmaz Said Nursi bunu şiirinde şöyle ifade ediyor:

    Yıkılmış bir mezarım ki, yığılmıştır içinde
    Yetmiş dokuz ölü Sait günahlar ve elemler içinde
    Seksenincisi bu mezara mezar taşı olmuştur
    Birlikte İslam’ın hüsranına ağlıyorlar

    “Seksenincisi bu mezara mezar taşı” demesi, sekseninci bedenin de ölümü beklediğini gösterir
    Bu tür reenkarnasyon inancı tarikatların bir çoğunda vardırSözü uzatmamak için yazıyı, onun şu ifadeleriyle bitirmek istiyorum:
    “Açmayı aklımdan bile geçirmediğim bir sırrı açmaya mecbur kaldım Şöyle ki:

    Risale-i Nur’un manevî kişiliği (Said Nursî) ve onu temsil eden has şakirtlerinin manevi kişilikleri “Ferîd = Bir tek olma” makamıyla şereflendikleri için onların üzerinde, ne bir ülkenin kutbunun ne de zamanının büyük bölümünü Hicaz’da geçiren kutb-u âzamın yetkisi vardır Bu sebeple kutb-u âzamın dahi emrine girmek zorunda değillerdir Her devirde var olan iki imam gibi, onu tanımaya mecbur olmazlar Ben, eskiden Risale-i Nur’un manevî kişiliğini (Said Nursî’yi), o imamlardan biri zannederdim Şimdi anlıyorum ki Gavs-ı Âzam, hem kutub hem gavs hem de “Ferdiyet = Birlik” makamında olduğundan, âhir zamanda, şakirtlerinin bağlandığı Risale-i Nur, o Ferdiyet = Birlik makamıyla şereflenmişlerdir Gizlemeye lâyık bu büyük sırra göre, Mekke-i Mükerreme’de hiç beklenemeyecek bir şey olsa da Risale-i Nur aleyhine kutb-u âzamdan bir itiraz gelse, Risale-i Nur şakirtleri sarsılmamalı, o mübarek kutb-u âzamın itirazını bir iltifat ve selâm gibi saymalı, ilgisini kazanmak için, itirazın odaklandığı noktaları o büyük üstadlarına izah etmeli ve ellerini öpmelidirler”

    “Ben, eskiden Risale-i Nur’un manevî kişiliğini (Said Nursî’yi) her devirde var olan o imamlardan biri zannederdim” sözü üzerinde biraz düşünün lütfen Bu sözün benzerleri onun kitaplarında çoktur


  6. 08.Ağustos.2012, 21:35
    15
    Ahanda söylemek istediğim mevzuya ait bir kaynak buldum,al oku da şu cahil mürekkebe bi yardım ediveresin be ya:

    Şimdi bu şiiri:

    Yıkılmış bir mezarım ki, yığılmıştır içinde
    Said’den yetmiş dokuz emvat bâ-âsâm âlâma
    Sekseninci olmuştur mezara bir mezar taş,
    Beraber ağlıyor hüsrân-ı İslâma
    Mezar taşımla pür-emvat enîndar o mezarımla
    Revânım saha-i ukbâ-yı ferdâma
    Yakînim var ki, istikbal semâvâtı, zemin-i Asya
    Bâhem olur teslim yed-i beyzâ-yı İslâma
    Zira yemin-i yümn-ü imandır,
    Verir emn ü eman ile enâma

    Şimdi bu da sorum:VAR MI ANLAYAN?

    Şimdi bu da anlayamayanlar için sadelisi çileklisi:
    Yıkılmış bir mezarım ki, yığılmıştır içinde
    Yetmiş dokuz ölü Sait, günahlar ve elemler içinde
    Seksenincisi bu mezara mezar taşı olmuştur
    Birlikte İslam’ın hüsranına ağlıyorlar
    Ölülerle dolu inleyen o mezarım ve mezar taşımla
    Giderim yarınımdaki Ahiret meydanına
    Kesin biliyorum ki, gelecekte Asya’nın gökleri ve yerleri
    Birlikte İslam’ın ak pak eline teslim olur
    Zira imanın bereketinin gücüdür,
    Halka güven ve huzur verir

    Said Nursi’ye ait yukarıdaki şiirle onun şu sözlerinin aynı anlamı taşıdığı açıktır:

    “Ben bu anda, seksen Said’in özü olarak ortaya çıkmışım Onlar zincirleme şahsî kıyametler ve zincirleme tenasüh, yani ruh göçü ile çalkalanıp beni şu zamana fırlatmışlardır

    Şu Said yetmiş dokuz ölü ve bir konuşan canlının özetidir Eğer zamanın suyu donup dursa ve farklı bedenlerde ortaya çıkan Said’ler birbirlerini görseler, ciddi farklılıklardan dolayı birbirlerini tanımayacak*lardır Ben o bedenlerin üstünde yuvarlandım; iyilikler ve lezzetler dağıldı gittiSıkıntı ve üzüntüler birikti kaldı O konak yerlerinin her birinde ben bendim Ölümümden sonra gelecek konaklarda da yine ben ben olacağım Bu konak yerinde yani vücuttaki hücreler nasıl yılda iki kere vücuttan ayrılıyorsa ben de o şekilde elbise değiştiririm; yırtılmış Said’i atar, yeni Said’i giyerim”

    Oysa Said Nursi’nin dediği şudur: “… Eğer zamanın suyu donup dursa ve farklı bedenlerde ortaya çıkan Said’ler birbirlerini görseler, ciddi farklılıklardan dolayı birbirlerini tanımayacak*lardır” Said Nursi’yi 79 yaşında iken gören, 80 yaşında iken tanımaz mı?
    Reenkarnasyon, ruhun her defasında farklı bedene girdiği iddiasıdır Bedenler farklı olduğu için bir araya gelseler birbirlerini tanımaları mümkün olmaz Said Nursi bunu şiirinde şöyle ifade ediyor:

    Yıkılmış bir mezarım ki, yığılmıştır içinde
    Yetmiş dokuz ölü Sait günahlar ve elemler içinde
    Seksenincisi bu mezara mezar taşı olmuştur
    Birlikte İslam’ın hüsranına ağlıyorlar

    “Seksenincisi bu mezara mezar taşı” demesi, sekseninci bedenin de ölümü beklediğini gösterir
    Bu tür reenkarnasyon inancı tarikatların bir çoğunda vardırSözü uzatmamak için yazıyı, onun şu ifadeleriyle bitirmek istiyorum:
    “Açmayı aklımdan bile geçirmediğim bir sırrı açmaya mecbur kaldım Şöyle ki:

    Risale-i Nur’un manevî kişiliği (Said Nursî) ve onu temsil eden has şakirtlerinin manevi kişilikleri “Ferîd = Bir tek olma” makamıyla şereflendikleri için onların üzerinde, ne bir ülkenin kutbunun ne de zamanının büyük bölümünü Hicaz’da geçiren kutb-u âzamın yetkisi vardır Bu sebeple kutb-u âzamın dahi emrine girmek zorunda değillerdir Her devirde var olan iki imam gibi, onu tanımaya mecbur olmazlar Ben, eskiden Risale-i Nur’un manevî kişiliğini (Said Nursî’yi), o imamlardan biri zannederdim Şimdi anlıyorum ki Gavs-ı Âzam, hem kutub hem gavs hem de “Ferdiyet = Birlik” makamında olduğundan, âhir zamanda, şakirtlerinin bağlandığı Risale-i Nur, o Ferdiyet = Birlik makamıyla şereflenmişlerdir Gizlemeye lâyık bu büyük sırra göre, Mekke-i Mükerreme’de hiç beklenemeyecek bir şey olsa da Risale-i Nur aleyhine kutb-u âzamdan bir itiraz gelse, Risale-i Nur şakirtleri sarsılmamalı, o mübarek kutb-u âzamın itirazını bir iltifat ve selâm gibi saymalı, ilgisini kazanmak için, itirazın odaklandığı noktaları o büyük üstadlarına izah etmeli ve ellerini öpmelidirler”

    “Ben, eskiden Risale-i Nur’un manevî kişiliğini (Said Nursî’yi) her devirde var olan o imamlardan biri zannederdim” sözü üzerinde biraz düşünün lütfen Bu sözün benzerleri onun kitaplarında çoktur


  7. 08.Ağustos.2012, 21:41
    16
    Saif Al-Din
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Haziran.2011
    Üye No: 88205
    Mesaj Sayısı: 380
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 4
    Yaş: 29

    Cevap: Her deist kanıt olarak Turan Dursun'u gösteriyor. Kimdir bu adam?

    1- Konuyu saptırmayalım. Bilen varsa bu din düşmanı hakkında bildiğini yazsın ki faydası olsun, faydalanalım.

    2- Artık her konuda büyük bir zata hakaretler yağıyor kendinize gelin, ne ben ne de siz ne de başkası onları yargılayıp, hatalı, hatasız diyemeyiz. Ancak bu turan dursun gibiler hariç.


  8. 08.Ağustos.2012, 21:41
    16
    Devamlı Üye
    1- Konuyu saptırmayalım. Bilen varsa bu din düşmanı hakkında bildiğini yazsın ki faydası olsun, faydalanalım.

    2- Artık her konuda büyük bir zata hakaretler yağıyor kendinize gelin, ne ben ne de siz ne de başkası onları yargılayıp, hatalı, hatasız diyemeyiz. Ancak bu turan dursun gibiler hariç.


  9. 08.Ağustos.2012, 21:45
    17
    rakif
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Ağustos.2012
    Üye No: 97265
    Mesaj Sayısı: 35
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Her deist kanıt olarak Turan Dursun'u gösteriyor. Kimdir bu adam?

    neyse bırakalım şimdi saidcileri takılsın kafalarına göre konu turan dursundu bu adam HAYATI okumuştum iyi bir islami bilgiye sahipken iyi eserlerde vermesine rağmen kuranı kerime dil uzatacak sapıtıp küfüre girmiştir şimdi islam düşmenlarıda bu adamı göstermelerin sebebide islami eğitim almasından kaynaklanıyor


  10. 08.Ağustos.2012, 21:45
    17
    rakif - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    neyse bırakalım şimdi saidcileri takılsın kafalarına göre konu turan dursundu bu adam HAYATI okumuştum iyi bir islami bilgiye sahipken iyi eserlerde vermesine rağmen kuranı kerime dil uzatacak sapıtıp küfüre girmiştir şimdi islam düşmenlarıda bu adamı göstermelerin sebebide islami eğitim almasından kaynaklanıyor


  11. 09.Ağustos.2012, 00:43
    18
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: Her deist kanıt olarak Turan Dursun'u gösteriyor. Kimdir bu adam?

    kardeş şimdi yazacaklarımdan sonra
    ben "ortaya konuştum. neden kendi üzerine alındın?" tarzı şeyler yazmazsın umarım
    çünkü biliyoruz ki risalelere itibar etmeyen bizleri kast ediyorsun

    Alıntı
    1- Konuyu saptırmayalım. Bilen varsa bu din düşmanı hakkında bildiğini yazsın ki faydası olsun, faydalanalım.
    misafirin biri "yanlışlıkla su içtim orucum bozulmuş mudur?" diye bir soru sorsa
    ona hemen içinde su kelimesi geçen
    ilgili ilgisiz bir risale paragrafı ile cevab vererek
    onu Kur'an ve sünnete değil de
    risalelere davet eden kişiye de bu tavrı göstermeni bekleriz

    hatta bu yazımda Kur'an ve sünnet ifadesi kullandım diye
    laf ebeliği yaparak beni Kur'an ve meali birbirine karıştıracak kadar cahil olmakla da suçlayacaktır büyük ihtimal
    halbu ki ne kast ettiğimi herkes anlıyor
    o da dahil


    Alıntı
    2- Artık her konuda büyük bir zata hakaretler yağıyor
    bu konudaki tavrınızı da
    hadisleri tümden inkar edenlere dahi
    "kardeş ... kandırılmışsınız." diye kibarca hitab edip
    risalalere itibar etmeyen bizlere
    "cahil" ve hatta "zındık" diye hitab edenlere de gösterdiğinizi görebiliriz umarım

    inanmıyorsanız bu başlık altında yazılanları bir daha okuyun derim


  12. 09.Ağustos.2012, 00:43
    18
    âb ü kil
    kardeş şimdi yazacaklarımdan sonra
    ben "ortaya konuştum. neden kendi üzerine alındın?" tarzı şeyler yazmazsın umarım
    çünkü biliyoruz ki risalelere itibar etmeyen bizleri kast ediyorsun

    Alıntı
    1- Konuyu saptırmayalım. Bilen varsa bu din düşmanı hakkında bildiğini yazsın ki faydası olsun, faydalanalım.
    misafirin biri "yanlışlıkla su içtim orucum bozulmuş mudur?" diye bir soru sorsa
    ona hemen içinde su kelimesi geçen
    ilgili ilgisiz bir risale paragrafı ile cevab vererek
    onu Kur'an ve sünnete değil de
    risalelere davet eden kişiye de bu tavrı göstermeni bekleriz

    hatta bu yazımda Kur'an ve sünnet ifadesi kullandım diye
    laf ebeliği yaparak beni Kur'an ve meali birbirine karıştıracak kadar cahil olmakla da suçlayacaktır büyük ihtimal
    halbu ki ne kast ettiğimi herkes anlıyor
    o da dahil


    Alıntı
    2- Artık her konuda büyük bir zata hakaretler yağıyor
    bu konudaki tavrınızı da
    hadisleri tümden inkar edenlere dahi
    "kardeş ... kandırılmışsınız." diye kibarca hitab edip
    risalalere itibar etmeyen bizlere
    "cahil" ve hatta "zındık" diye hitab edenlere de gösterdiğinizi görebiliriz umarım

    inanmıyorsanız bu başlık altında yazılanları bir daha okuyun derim


  13. 09.Ağustos.2012, 00:59
    19
    TarikateSon!
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Temmuz.2012
    Üye No: 97209
    Mesaj Sayısı: 218
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3

    Cevap: Her deist kanıt olarak Turan Dursun'u gösteriyor. Kimdir bu adam?

    İbn-i Kesir şöyle der:
    Anlaşmazlıklarına Kur'an ve Sünneti Hakem yapmayan ve bu iki ilahi kaynağa başvurmayan Allah'a da Ahiret gününe de inanmıyor demektir.

    Daha da bu sözün üzerine,Risale Risale diye ortalıklarda cirit atanlar ne diyecektir çok merak ediyorum

    Islâm ilimlerinin bir çogundan meshur ve büyük söz sahibi olan âlimlerden birisidir.Telif etmis oldugu birçok risale ve kitaptan önemli olanlari sunlardir:

    1. el-Bidâye ve'n-Nihâye: Yaradilistan baslayarak 767/1366 senesine kadar olaylari anlattigi tarihe dair eseridir. Islâm Tarihinin ana kaynaklarindan sayilir.

    2. Câmiu'l-Mesânid: Ahmed Ibn Hanbel'in Müsnedi, el-Bezzâr, Ebu Ya'lâ ve Ibn Ebi, Seybe'nin eserlerini el-Kutubu's-Sitte'ye ilâve ederek topladigi hadise dair eseridir. Bu eserini bâblara göre tertip etmistir.

    3. el-Bâisu'l-Hasîs: Ibnu's-Salâh'in Ulûmu'l-Hadis adli eserinin muhtasaridir.

    4. et-Tekmîl fi Ma'rifeti's-Sikât ve'd-Duafâ ve'l-Mecâhil.

    5. Tabakâtu's-Sâfiiyye.

    6. Menâkibu'l-Imam es-Sâfiî.

    7. Edillelu't-Tenbîh fî-Fikhi's-sâfiyye. Bu eserini gençliginde, telife Ilk basladigi siralarda yazdigi nakledilir.

    8. el-0ctihad fî Talebi Fadli'l-Cihâd: yazma halindeki bu eserin bir nüshasi Istanbul Köprülü kütüphanesinde 234 numaradadir.

    9. Muhtasaru Ibnu'l-Hâcib.

    10. Ehâdîsu't-Tevhîd ve'r-Redd ale's-Sirk.

    11. Müsnedu's-Seyhayn: Hz. Ebu Bekr ve Hz. Ömer'in rivayet ettikleri hadIsleri toplayan bir hadis mecmuasidir.

    12. Fedâilu'l-Kur'an ve Tarîhu Cem'ihî: Kur'an'i Kerim'in faziletine dair hadIsleri topladigi bir rIsale olup tefsirinin bir tekmilesi mahiyetindedir.

    13. Serhu'l-Buhârî: Imam Buhârî'nin el-Câmi's-Sahîh'ini açikladigi bu eserini tamamlayamamistir.

    14. Tefsîru'l-Kur'âni'l-Azîm: Taberî'nin tefsirinden sonra Ikinci kaynak kabul edilen bu eseri rivayet tefsiri metoduyla yazIlmis tam bir tefsirdir:

    Tefsiru'l-Kur'âni'l-Azîm
    Devamın merak edenler için :http://www.enfal.de/ecdad57.htm

    Şimdi görüldüğü üzere bu alimin de çok çok değerli kitapları var.Dünya kadar Tefsirler yapmış.Peki neden bu alimin yapmış olduğu tefsirleri gözardı ediyorsunuz da,risale de risale diye kör tuttuğunu hesabı başka kaynaklara bu kadar gözleriniz kapalı,madem amacınız dini İslama hizmet.Nedir sizi bu kadar ona bağlayan,yoksa size cennet vaadi falan mı var,''şakirtlerim!merak buyurmayın,hepinizi cennete sağsalim ulaştırcağım'' falan mı dedi nedir yani?


  14. 09.Ağustos.2012, 00:59
    19
    İbn-i Kesir şöyle der:
    Anlaşmazlıklarına Kur'an ve Sünneti Hakem yapmayan ve bu iki ilahi kaynağa başvurmayan Allah'a da Ahiret gününe de inanmıyor demektir.

    Daha da bu sözün üzerine,Risale Risale diye ortalıklarda cirit atanlar ne diyecektir çok merak ediyorum

    Islâm ilimlerinin bir çogundan meshur ve büyük söz sahibi olan âlimlerden birisidir.Telif etmis oldugu birçok risale ve kitaptan önemli olanlari sunlardir:

    1. el-Bidâye ve'n-Nihâye: Yaradilistan baslayarak 767/1366 senesine kadar olaylari anlattigi tarihe dair eseridir. Islâm Tarihinin ana kaynaklarindan sayilir.

    2. Câmiu'l-Mesânid: Ahmed Ibn Hanbel'in Müsnedi, el-Bezzâr, Ebu Ya'lâ ve Ibn Ebi, Seybe'nin eserlerini el-Kutubu's-Sitte'ye ilâve ederek topladigi hadise dair eseridir. Bu eserini bâblara göre tertip etmistir.

    3. el-Bâisu'l-Hasîs: Ibnu's-Salâh'in Ulûmu'l-Hadis adli eserinin muhtasaridir.

    4. et-Tekmîl fi Ma'rifeti's-Sikât ve'd-Duafâ ve'l-Mecâhil.

    5. Tabakâtu's-Sâfiiyye.

    6. Menâkibu'l-Imam es-Sâfiî.

    7. Edillelu't-Tenbîh fî-Fikhi's-sâfiyye. Bu eserini gençliginde, telife Ilk basladigi siralarda yazdigi nakledilir.

    8. el-0ctihad fî Talebi Fadli'l-Cihâd: yazma halindeki bu eserin bir nüshasi Istanbul Köprülü kütüphanesinde 234 numaradadir.

    9. Muhtasaru Ibnu'l-Hâcib.

    10. Ehâdîsu't-Tevhîd ve'r-Redd ale's-Sirk.

    11. Müsnedu's-Seyhayn: Hz. Ebu Bekr ve Hz. Ömer'in rivayet ettikleri hadIsleri toplayan bir hadis mecmuasidir.

    12. Fedâilu'l-Kur'an ve Tarîhu Cem'ihî: Kur'an'i Kerim'in faziletine dair hadIsleri topladigi bir rIsale olup tefsirinin bir tekmilesi mahiyetindedir.

    13. Serhu'l-Buhârî: Imam Buhârî'nin el-Câmi's-Sahîh'ini açikladigi bu eserini tamamlayamamistir.

    14. Tefsîru'l-Kur'âni'l-Azîm: Taberî'nin tefsirinden sonra Ikinci kaynak kabul edilen bu eseri rivayet tefsiri metoduyla yazIlmis tam bir tefsirdir:

    Tefsiru'l-Kur'âni'l-Azîm
    Devamın merak edenler için :http://www.enfal.de/ecdad57.htm

    Şimdi görüldüğü üzere bu alimin de çok çok değerli kitapları var.Dünya kadar Tefsirler yapmış.Peki neden bu alimin yapmış olduğu tefsirleri gözardı ediyorsunuz da,risale de risale diye kör tuttuğunu hesabı başka kaynaklara bu kadar gözleriniz kapalı,madem amacınız dini İslama hizmet.Nedir sizi bu kadar ona bağlayan,yoksa size cennet vaadi falan mı var,''şakirtlerim!merak buyurmayın,hepinizi cennete sağsalim ulaştırcağım'' falan mı dedi nedir yani?


  15. 09.Ağustos.2012, 01:01
    20
    İLİMCİK
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Haziran.2012
    Üye No: 96623
    Mesaj Sayısı: 419
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5

    Cevap: Her deist kanıt olarak Turan Dursun'u gösteriyor. Kimdir bu adam?

    Evet tarikatason senin kimin dalkavukluğunu yaptığın anlaşıldı...Kulaktan dolma bilgilerle ve birebir alıntılarla...O ahmak herifin bu iftirasını hiç araştırmadan buraya aktarmışsın...


  16. 09.Ağustos.2012, 01:01
    20
    İLİMCİK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    Evet tarikatason senin kimin dalkavukluğunu yaptığın anlaşıldı...Kulaktan dolma bilgilerle ve birebir alıntılarla...O ahmak herifin bu iftirasını hiç araştırmadan buraya aktarmışsın...


  17. 09.Ağustos.2012, 01:07
    21
    TarikateSon!
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Temmuz.2012
    Üye No: 97209
    Mesaj Sayısı: 218
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3

    Cevap: Her deist kanıt olarak Turan Dursun'u gösteriyor. Kimdir bu adam?

    ŞAYET KALPLERİNİZ GERÇEKTEN TEMİZ OLSAYDI KUR'AN OKUMAYA DOYAMAZDINIZ...
    HZ.OSMAN

    Haydi bu mübareğin bu sözüne de bir şey de yiyorsa.Gerçi sizde İslam'dan bir şey kalmamış,Risalei Nur Kutsalınız,Said Peygamberiniz sanki,onun dışında gerçek yok,olamaz....Rabbim Hidayet versin...


  18. 09.Ağustos.2012, 01:07
    21
    ŞAYET KALPLERİNİZ GERÇEKTEN TEMİZ OLSAYDI KUR'AN OKUMAYA DOYAMAZDINIZ...
    HZ.OSMAN

    Haydi bu mübareğin bu sözüne de bir şey de yiyorsa.Gerçi sizde İslam'dan bir şey kalmamış,Risalei Nur Kutsalınız,Said Peygamberiniz sanki,onun dışında gerçek yok,olamaz....Rabbim Hidayet versin...


  19. 09.Ağustos.2012, 01:07
    22
    kompleks
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 07.Ağustos.2012
    Üye No: 97317
    Mesaj Sayısı: 184
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Her deist kanıt olarak Turan Dursun'u gösteriyor. Kimdir bu adam?

    Konuyu saptırmayın, yeni bir başlık açın.


  20. 09.Ağustos.2012, 01:07
    22
    kompleks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Konuyu saptırmayın, yeni bir başlık açın.


  21. 09.Ağustos.2012, 01:14
    23
    İLİMCİK
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Haziran.2012
    Üye No: 96623
    Mesaj Sayısı: 419
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5

    Cevap: Her deist kanıt olarak Turan Dursun'u gösteriyor. Kimdir bu adam?

    Ey bayındırın dalkavuğuBen iftira arkadaşın olan bayındıra verdiğim cevapları aynen sana da veriyorumArtık ahirette bu dehşetli fitiranın hesabını nasıl vereceğinizi düşünün:

    Bayındır Bey,

    Kardeşlerim, ağabeylerim size bu konu ile ilgili o kadar mukni cevaplar vermişler ki, zerre kadar insaf ve vicdan sahibi olan ve Allahtan zerre kadar korkan bir kimsenin “ben hata ettim, herkesten özür diliyorum, hakkınızı helal edin, Allah kusurumu affetsin” demesi iktiza eder Size verilen cevaplar insaf ve vicdan sahibine yeter ve artar bileO cevapları aynen tekrarlamakla beraber aşağıdakileri de ekleme gereği duyuyorum:

    Söylediğimiz şeyleri o kadar yüzeysel anlıyorsunuz ki, hayret etmemek elde değil Mesela, bir kimse Kur’an binlerce ayetiyle tevhidi izah ve ispat ettiğine bakmayarak “ahsen-ül halıkın” ve “erhamürrahimin” ve “Allahu ekber” ve “erhamürrahimin” gibi kelimelere bakarak haşa Allahtan başka ilahlar ve rezzaklar ve halıklar olduğunu iddia etse ve ona biri: “Arkadaş, Kur’anın baştan sona binlerce ayetleriyle sarih ve işari olarak tevhidi ilan etmesi ispat edip gösteriyor ki, bu ayetlerden maksat kesinlikle senin anladığın mana değildir” dese ve o kimse de:”bir kitabın yanlışlarını söylemek için diğer yerlere bakmamız gerekmez” dese ve bu sözünü kanıtlamak için sizin şeytan misalinizi verse cahilliğini ve kabil-i hitab olmadığını bütün dünyaya haykırır ve ispat eder Aynen bunun gibi, “Said Nursi’nin tenasüh inancında olup olmadığına ve bu sözlerden ne kastettiğine karar vermek için diğer yaklaşık altıbin sayfalık eserinde bakılır, ona göre bu fikirde olup olmadığına hükmedilirDiğer altıbin sayfalık eserinde sarih olarak defalarca, tekrar tekrar “insanın bir yolcu olduğunu ve ruhlar aleminden dünyaya, dünyadan kabre, kabirden haşre ve haşirden ebede kadar yolculuğunun devam edeceğini ve insanların dünyaya bir defa geleceğini ve bir defa bu dünyaya gönderilip, daha sonra kabir, haşir ve cennet ve cehennem gibi menzillerden geçeceğini izah ve ispat ediyor, RİSALE-İ NURDA GEÇEN BU KADAR AÇIK VE SARİH MANALAR İSPAT EDİYOR Kİ SİZİN ANLADIĞINIZ “TENASÜH” MANASI KESİNLİKLE YANLIŞTIR, ORADA ANLATILMAK İSTENEN BAŞKADIR” dediğimiz halde, siz “bir kimsenin yanlışını söylemek için onun bütün yaptıklarını gözden geçirmek gerekmez” diye bir söz söylemeniz ve bu cümlenizi ispatlamak için şeytanın diğer yaptıklarını örnek vermeniz sizin ilminizin derecesini ve ne kadar kabil-i hitab olduğunuzu gözler önüne sunuyor Bu kadar alakasız ve manasız bir yazıyı yazan bir kimsenin nasıl Bediüzzamanın o sözlerinden “tenasüh” fikrini çıkardığı belli oluyor Çünkü, en zahir bir şeyi bile yanlış anlıyorsunuz Kur’anın bir çok yerinde şeytanın Allaha isyan ettiği ve kafir olduğu ve insanın düşmanı olduğu açıkça beyan ediliyor Fakat, Risale-i Nurun bir çok yerinde ve yüzlerce sayfasında bir insanın öldükten sonra imtihanının biteceği ve kabre ve haşre ve ebede gideceği sarih olarak beyan ediliyor Bu sebeple verdiğiniz şeytan örneği tam bir cerbeze örneğidir

    Bayındır Bey, yukarıdaki söylediklerimi kafanıza koyduktan sonra, şimdi aşağıdaki manalara insaf ile tekrar bakınız:

    Daha önceki yazımda aktardığım gibi, “mecaz ilmin elinden cehlin eline düşse hurafelere inkılab eder, hakikat zannedilir”işte siz tam tamına bu söze masadak oluyorsunuz Çünkü, Bediüzzaman kendisine sorulan S- Kimsin? Ölsen yine sen misin? Bedenin inhilali ruhun şahsiyetine tesir etmez mi? sorusuna güzel bir mecaz anlatımla yani, vücudunun senede iki defa tamamen yıkılıp harap olmasını “şahsi kıyametler” ve “zincirleme istinsahlar” gibi mecazi cümlelerle anlatıp, insanın ölümünden sonraki kabir, haşir, cennet ve cehennem gibi menzilleri kastedip “nasıl ki, benim cismim senede iki defa yıkılıp, harap edilip ve tekrar onarılıp tamir edildiği halde ruha tesir etmiyor, öyle de öldükten sonra gideceğim kabir, haşir, sırat ve ebediyet gibi menzillerde ise ben yine ben olacağım” diyor Yani, benim vücudum her senede iki defa harab oluyor, yani bir nevi kıyameti kopuyor ve tekrar yazılıyor Bu durum ruha tesir etmiyor Onun gibi, öldükten sonra da vücudumun çürüyüp dağılması ve haşirde tekrar diriltilmesi ruhun bekasına tesir etmiyor Ben yine ben oluyorum” diyor Bu paragraflardan maksadın bu mana olduğunu diğer binlerce sayfa teyid ediyor Buna rağmen “acaba” bile demeyip, ihtiyaten olsa bile hatanızdan vazgeçmeyip, mü’min bir insanı ve özellikle bir İslam alimini haşa dalaletle ittiham edip, ona iftira atıyorsunuz

    Bayındır Bey, insaf ile bir düşünün bizim söylediğimiz şeylerin hiç mi doğru olma ihtimali yok Eğer zerre kadar ihtimal varsa (ki yukarıda ispat edildiği gibi, kesinlikle siz yanlış anlıyorsunuz) böyle bir iftiranın müsebbibi olmak ve kıyamete kadar bu iftiranızın okunma ihtimali olmasına binaen “ben hata yaptım, özür diliyorum, hakkınızı helal edin, hatamı hemen düzeltmeye çalışacağım, Allah beni affetsin” demeniz gerekir Bunları demek, sizi küçültmez Çünkü, tevazu büyüklüğün ölçüsüdür


  22. 09.Ağustos.2012, 01:14
    23
    İLİMCİK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    Ey bayındırın dalkavuğuBen iftira arkadaşın olan bayındıra verdiğim cevapları aynen sana da veriyorumArtık ahirette bu dehşetli fitiranın hesabını nasıl vereceğinizi düşünün:

    Bayındır Bey,

    Kardeşlerim, ağabeylerim size bu konu ile ilgili o kadar mukni cevaplar vermişler ki, zerre kadar insaf ve vicdan sahibi olan ve Allahtan zerre kadar korkan bir kimsenin “ben hata ettim, herkesten özür diliyorum, hakkınızı helal edin, Allah kusurumu affetsin” demesi iktiza eder Size verilen cevaplar insaf ve vicdan sahibine yeter ve artar bileO cevapları aynen tekrarlamakla beraber aşağıdakileri de ekleme gereği duyuyorum:

    Söylediğimiz şeyleri o kadar yüzeysel anlıyorsunuz ki, hayret etmemek elde değil Mesela, bir kimse Kur’an binlerce ayetiyle tevhidi izah ve ispat ettiğine bakmayarak “ahsen-ül halıkın” ve “erhamürrahimin” ve “Allahu ekber” ve “erhamürrahimin” gibi kelimelere bakarak haşa Allahtan başka ilahlar ve rezzaklar ve halıklar olduğunu iddia etse ve ona biri: “Arkadaş, Kur’anın baştan sona binlerce ayetleriyle sarih ve işari olarak tevhidi ilan etmesi ispat edip gösteriyor ki, bu ayetlerden maksat kesinlikle senin anladığın mana değildir” dese ve o kimse de:”bir kitabın yanlışlarını söylemek için diğer yerlere bakmamız gerekmez” dese ve bu sözünü kanıtlamak için sizin şeytan misalinizi verse cahilliğini ve kabil-i hitab olmadığını bütün dünyaya haykırır ve ispat eder Aynen bunun gibi, “Said Nursi’nin tenasüh inancında olup olmadığına ve bu sözlerden ne kastettiğine karar vermek için diğer yaklaşık altıbin sayfalık eserinde bakılır, ona göre bu fikirde olup olmadığına hükmedilirDiğer altıbin sayfalık eserinde sarih olarak defalarca, tekrar tekrar “insanın bir yolcu olduğunu ve ruhlar aleminden dünyaya, dünyadan kabre, kabirden haşre ve haşirden ebede kadar yolculuğunun devam edeceğini ve insanların dünyaya bir defa geleceğini ve bir defa bu dünyaya gönderilip, daha sonra kabir, haşir ve cennet ve cehennem gibi menzillerden geçeceğini izah ve ispat ediyor, RİSALE-İ NURDA GEÇEN BU KADAR AÇIK VE SARİH MANALAR İSPAT EDİYOR Kİ SİZİN ANLADIĞINIZ “TENASÜH” MANASI KESİNLİKLE YANLIŞTIR, ORADA ANLATILMAK İSTENEN BAŞKADIR” dediğimiz halde, siz “bir kimsenin yanlışını söylemek için onun bütün yaptıklarını gözden geçirmek gerekmez” diye bir söz söylemeniz ve bu cümlenizi ispatlamak için şeytanın diğer yaptıklarını örnek vermeniz sizin ilminizin derecesini ve ne kadar kabil-i hitab olduğunuzu gözler önüne sunuyor Bu kadar alakasız ve manasız bir yazıyı yazan bir kimsenin nasıl Bediüzzamanın o sözlerinden “tenasüh” fikrini çıkardığı belli oluyor Çünkü, en zahir bir şeyi bile yanlış anlıyorsunuz Kur’anın bir çok yerinde şeytanın Allaha isyan ettiği ve kafir olduğu ve insanın düşmanı olduğu açıkça beyan ediliyor Fakat, Risale-i Nurun bir çok yerinde ve yüzlerce sayfasında bir insanın öldükten sonra imtihanının biteceği ve kabre ve haşre ve ebede gideceği sarih olarak beyan ediliyor Bu sebeple verdiğiniz şeytan örneği tam bir cerbeze örneğidir

    Bayındır Bey, yukarıdaki söylediklerimi kafanıza koyduktan sonra, şimdi aşağıdaki manalara insaf ile tekrar bakınız:

    Daha önceki yazımda aktardığım gibi, “mecaz ilmin elinden cehlin eline düşse hurafelere inkılab eder, hakikat zannedilir”işte siz tam tamına bu söze masadak oluyorsunuz Çünkü, Bediüzzaman kendisine sorulan S- Kimsin? Ölsen yine sen misin? Bedenin inhilali ruhun şahsiyetine tesir etmez mi? sorusuna güzel bir mecaz anlatımla yani, vücudunun senede iki defa tamamen yıkılıp harap olmasını “şahsi kıyametler” ve “zincirleme istinsahlar” gibi mecazi cümlelerle anlatıp, insanın ölümünden sonraki kabir, haşir, cennet ve cehennem gibi menzilleri kastedip “nasıl ki, benim cismim senede iki defa yıkılıp, harap edilip ve tekrar onarılıp tamir edildiği halde ruha tesir etmiyor, öyle de öldükten sonra gideceğim kabir, haşir, sırat ve ebediyet gibi menzillerde ise ben yine ben olacağım” diyor Yani, benim vücudum her senede iki defa harab oluyor, yani bir nevi kıyameti kopuyor ve tekrar yazılıyor Bu durum ruha tesir etmiyor Onun gibi, öldükten sonra da vücudumun çürüyüp dağılması ve haşirde tekrar diriltilmesi ruhun bekasına tesir etmiyor Ben yine ben oluyorum” diyor Bu paragraflardan maksadın bu mana olduğunu diğer binlerce sayfa teyid ediyor Buna rağmen “acaba” bile demeyip, ihtiyaten olsa bile hatanızdan vazgeçmeyip, mü’min bir insanı ve özellikle bir İslam alimini haşa dalaletle ittiham edip, ona iftira atıyorsunuz

    Bayındır Bey, insaf ile bir düşünün bizim söylediğimiz şeylerin hiç mi doğru olma ihtimali yok Eğer zerre kadar ihtimal varsa (ki yukarıda ispat edildiği gibi, kesinlikle siz yanlış anlıyorsunuz) böyle bir iftiranın müsebbibi olmak ve kıyamete kadar bu iftiranızın okunma ihtimali olmasına binaen “ben hata yaptım, özür diliyorum, hakkınızı helal edin, hatamı hemen düzeltmeye çalışacağım, Allah beni affetsin” demeniz gerekir Bunları demek, sizi küçültmez Çünkü, tevazu büyüklüğün ölçüsüdür


  23. 09.Ağustos.2012, 02:45
    24
    bülent25
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Haziran.2012
    Üye No: 96637
    Mesaj Sayısı: 60
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Her deist kanıt olarak Turan Dursun'u gösteriyor. Kimdir bu adam?

    Bayındır hocanın youtube risale hakkında videolarını izle, cevaplarını yaz. Cevaplarını yazmadıkça ben ona inanacam.


  24. 09.Ağustos.2012, 02:45
    24
    bülent25 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Bayındır hocanın youtube risale hakkında videolarını izle, cevaplarını yaz. Cevaplarını yazmadıkça ben ona inanacam.





+ Yorum Gönder
Git İlk 123 Son